• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

گوشی‌های هوشمند میان رده همواره مورد انتخاب خریداران بسیاری هستند و این بدان دلیل است که در کنار داشتن قیمت مناسب، مشخصات فنی نزدیک‌تری هم به گوشی‌های بالارده بازار دارند. به همین دلیل است که می‌توان نگاه ویژه‌ای به آن داشت. حال ما در ادامه قصد داریم که بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان را به شما معرفی کرده و در نهایت انتخاب را به خود شما بدهیم.

این گوشی‌ها در دسترس‌تر از گوشی‌های هوشمند بالارده هستند و قیمت چندان بالایی هم روی برچسب آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این گوشی‌ها مشخصات فنی بسیار خوبی دارند و از بهترین محصولات می‌توانید به گوشی‌های سری A و M سامسونگ و همچنین گوشی‌های ردمی نوت برند چینی شیائومی اشاره کنیم.

گوشی‌ها شرایط بسیار مناسبی دارند و معمولا همه‌ی آن‌ها با یک سری نکات منفی در کنار تلی از نکات مثبت قرار می‌گیرند. گوشی‌ها ارزش خرید بالایی دارند و همواره می‌توانید حتی به جای گوشی‌های بالارده نیز آن‌ها را برای خرید در نظر داشته باشید. این گوشی‌ها پایین‌تر از ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند و می‌توانیم برخی از آن‌ها را در رده گوشی‌ها پایین‌رده نیز دسته بندی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا این گوشی‌ها را در دسته‌های کمپانی‌ها بررسی کنیم.


بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان؛ برند سامسونگ

  1. Galaxy A51
  2. Galaxy M31
  3. Galaxy A31
  4. Galaxy M51
  5. Galaxy A42
  6. Galaxy A32
  7. Galaxy A71
  8. Galaxy A52
  9. Galaxy A52s
  10. Galaxy A72
  11. Galaxy M62

ست شدنی با: ساعت هوشمند سامسونگ و هدست، هدفون، هندزفری سامسونگ Samsung

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


1. Galaxy A51

محدوده‌ی قیمت: ۷ میلیون تومان تا ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه دسامبر ۲۰۱۹
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED

6.5 inches, 102.0 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Exynos 9611 (10nm)
تراشه گرافیکی Mali-G72 MP3
حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۶ گیگابایت
حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۱۲ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 4000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

واقعا یک گوشی هوشمند ۱۰ میلیون تومانی (۴۰۰ دلاری) چقدر می‌تواند خوب باشد؟ وقتی که دستگاه موردنظر شما گلکسی A51 باشد، پاسخ ساده است و شما یک محصول بسیار خوب خریده‌اید. گلکسی A51 به‌عنوان اولین نماینده واقعی از سری گلکسی A، تلاش بسیار خوبی کرده است تا نشان دهد که سامسونگ هم می‌تواند سازنده‌ی یک گوشی هوشمند میان رده خوب باشد که ارزش خرید بالایی هم دارد.

درواقع گوشی هوشمند میان رده سامسونگ، حتی از جنبه‌ّای زیادی بهتر از آیفون SE است و به‌طور قابل توجهی می‌تواند موردتوجه کاربران قرار گیرد. وقتی که صخبت از اندازه و وضوح صفحه نمایش می‌شود، گوشی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.

این محصول ویژگی‌های بسیار جذابی را در زمینه کیفیت دوربین و عملکرد آن نشان می‌دهد. گوشی سامسونگ گلکسی A51 با استثناهای بسیاری در مناطق مختلف جهان عرضه شده است. این محصول از پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ استفاده می‌کند که پاشنه آشیلی برای گلکسی A51 محسوب می‌شود.

عملکرد در انجام فعالیت‌های روزمره مانند گشت و گذار در اینترنت یا تازه‌سازی برنامه‌ها کمی کند بوده است و سنجش بنچمارک محصول نیز تقریبا همین روند را نشان می‌دهد. گوشی گلکسی A51 در مقایسه با گوشی‌های رده بالا مانند اس ۲۰، به‌عنوان رقیب اصلی خود هنوز هم عقب مانده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ایسوس؛ معرفی ۸ مدل برتر بازار

این بدان دلیل است که اپل روش متفاوتی را در مورد گوشی‌های بالارده و میان رده خود اتخاذ کرده است. ما در آیفون SE همان تراشه A13 Bionic را می‌بینیم که در گوشی بالارده آیفون ۱۱ نیز استفاده شده است. بنابراین چنین روندی سبب می‌شود که گوشی ارزان قیمت آیفون بتواند بهتر از گلکسی A51 محسوب شود.

آیفون SE در زمینه مقاومت در برابر آب و ارائه شارژ بی‌سیم نیز بهتر از A51 عمل می‌کند. هر دو ویژگی در گوشی سامسونگ دیده نمی‌شود. البته گلکسی A51 هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این محصول از حافظه ذخیره‌سازی دوبرابری نسبت به آیفون SE برخوردار است و به شما ۱۲۸ گیگابایت حافظه در مقایسه حافظه ۶۴ گیگابایتی آیفون SE خواهد داد.

این گوشی از حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌ی نمایش سامسونگ نیز بسیار بزرگ‌تر است و حاشیه‌های باریکی دارد که سبب می‌شود، گوشی مدرن‌تر بوده و فضای تلف شده‌ی کمتری داشته باشد. عمر باتری نیز تقریبا در هر دو گوشی یکسان بوده است و در تست‌های انجام شده، مشخص شد که هرکدام ۱۶ ساعت ماندگاری با استفاده متوسط خواهند داشت. البته گوشی سامسونگ حدود ۲۰ دقیقه می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

گوشی گلکسی A51 در دوربین جلویی نیز عملکرد بهتری دارد. آیفون SE از سیستم لرزشگیر نوری استفاده می‌کند، اما چهار دوربین A51 می‌تواند گزینه‌های عکس برداری بیشتری تسبت به آیفون SE در اختیار شما قرار دهند. لنزهای با زاویه دید نیز در این گوشی وجود دارند. از همه‌ی جنبه‌های دیگر، کیفیت عکسبرداری هردو گوشی نسبتا با هم برابر است.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


2. Galaxy M31

محدوده‌ی قیمت: ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه فوریه ۲۰۲۰
ابعاد ۱۹.۲ در ۷.۱ در ۸.۹ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED, 420 nits

6.4 inches, 100.5 cm2

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Exynos 9611 (10nm)
تراشه گرافیکی Mali-G72 MP3
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۸ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 6000 mAh, non-removable

 

سامسونگ در بین گوشی‌های میان رده کاملا محکم عمل کرده است و در طول سال‌های گذشته، محصولات بسیار قدرتمندی را روانه بازار کرده است. گوشی گلکسی M31 علارغم اینکه قیمت بسیار مناسبی دارد، به‌عنوان دستگاهی شناخته می‌شود که مجهز بوده و مشخصات فنی بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی گلکسی M31 به خانواده سامسونگ تعلق دارد و برخلاف مدل‌های A، در همه جای دنیا در دسترس قرار نمی‌گیرد. یک باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است و بدنه‌ی گوشی نیز چندان سنگین نیست.

چهار دوربین در پشت قرار گرفته و یک دوربین جلویی هم برای تصاویر سلفی کاربرد خواهد داشت که وضوح بسیار خوبی هم دارد. عمر باتری طولانی همراه با یک سیستم عکس برداری سرگرم کننده، به واسطه چنین امکاناتی در اختیار شما خواهد بود.

این گوشی نسبتا مقرون به صرفه است و هزینه‌ی چندانی زیادی برای آن نخواهید پرداخت. حال سوال اصلی اینجاست که عملکرد این گوشی نیز موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. این گوشی از همان زمان عرضه، با قیمت مناسبی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و همین امر باعث جذابیت بیشتر آن می‌شد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان + ۲۸ مدل برتر بازار

این گوشی از نظر تجهیزات سخت افزاری نسبتا متوسط خود، می‌توانست طرفداران بیشتری را دور خود جمع کند. با توجه به باتری بزرگ و صفحه نمایش آمولد این گوشی، می‌توانیم دقت رنگ نسبتا خوبی را نیز روی آن شاهد باشیم. از طرف دیگر، فضای ذخیره سازی صرفا در حد همین رده ظاهر شده است.

البته باید بگوییم که عملکرد گوشی به‌طور قابل توجهی از گوشی‌های این رده پایین‌تر است. با این گوشی می‌توانید بازی‌های روز این پلتفرم را نیز به خوبی اجرا کنید، اما نباید انتظار تجربه‌ی روان را داشته باشید. برای مثال، اثری مانند پابجی موبایل، کمی دچار لگ خواهد بود، اما بعد از مدت زمان خاصی که از شروع بازی می‌گذرد، به‌طور قابل توجهی شاهد افزایش نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه‌ای آن خواهیم بود.

بازی آسفالت ۹ نیز چنین شرایطی دارد و در ابتدا با افت سرعت قابل توجهی روبرو خواهید شد. این افت سرعت سبب می‌شود که نرخ فریم به سختی به ۱۰ فریم بر ثانیه برسد. به‌خصوص اگر تنظیمات گرافیکی را بالا در نظر داشته باشید، شاهد پایین آمدن سطح جزئیات بازی خواهید بود و وضعیت بدتر خواهد شد.

اگر می‌خواهید با این گوشی بازی کنید، توصیه می‌کنیم که به سمت بازی‌ها ساده‌تر مانند کندی کراش ساگا یا انگری بردز بروید. در چنین بازی‌های ساده‌تری، کنترل از طریق صفحه لمسی بهتر کار کرده و سنسورهای موقعیت نیز بسیار روان‌تر کار خواهند کرد.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


3. Galaxy A31

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۰
ابعاد ۱۵۹.۳ در ۷۳.۱ در ۸.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED

6.4 inches, 98.9 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Mediatek MT6768 Helio P65 (12nm)
تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۸ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل
باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

سامسونگ به‌عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در هر رده‌ای شناخته می‌شود. حال گوشی گلکسی A31 یکی از محصولاتی است که در میان رده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این گوشی با داشتن تراشه مدیاتک هلیو پی ۶۵ و یک واحد گرافیکی Mali-G52، گزینه‌ی ایده عالی است که می‌تواند عملکرد و سرعت مناسبی را تامین کند.

بازی از ۴ گیگابایت رم تشکیل یافته و ۶۴ گیگابایت نیز حافظه فلش eMMC خواهید داشت. یک دوربین چهارگانه همراه با یک باتری بزرگ نیز وجود دارد که گلکسی A31 می‌تواند شرایط جالبی در بین رقبا داشته باشد. در هر بخش شما می‌توانید امکانات ویژه‌ای داشته باشید که ارزش خرید گوشی را بالا می‌برد.

بدنه‌ی گلکسی A31 از پلاستیک ساخته شده است و در داخل گوشی نیز یک فریم فلزی تقویت شده داریم. گلکسی A31 گوشی سبکی است که ابعاد پایین‌تری هم نسبت به رقبای دیگر خود دارد. البته محصولی مانند A41 بدنه‌ی جمع و جورتری را در اختیار شما می‌گذارد. سامسونگ A31 از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این دوربین توسط یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای تصاویر با زاویه دید عریض استفاده می‌کند و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای تصاویر ماکرو و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای اضافه کردن عمق به تصاویر پرتره نیز در آن کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: گرانترین گوشی اپل کدام است؟ + معرفی چند مدل مهم

اشیا در تصاویر پانوراما همراه با لبه‌های کاملا واضح نمایش داده می‌شوند و به وضوح از یکدیگر جدا می‌شوند. تصاویر البته در کل کمی تاریک هستند. سوژه‌های تهیه شده با لنز اولترا واید نیز جزئیات بالایی داشته‌اند، اما بازهم در لبه‌ها یک تاری جزئی دیده می‌شود.

علاوه بر این، در شرایط نوری پایین، سوژه‌ها کمی کم نور دیده می‌شوند و جزئیات کمی از صحنه قابل عکس برداری خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از یک پنل ۶.۴ اینچی با فناوری سوپر آمولد تشکیل یافته است که وضوح تصویری ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ را برای شما ارائه می‌دهد. روشنایی این صفحه در حد ۵۹۵ نیت است و در تست‌ها نیز رتبه‌ی خوبی را در برابر رقبا کسب کرده است.

گفتنی است که سامسونگ گلکسی A31 از یک تراشه مدیاتک هلیو پی ۶۵ استفاده می‌کند و یک حافظه رم ۴ گیگابایتی نیز ترکیب مناسبی را در کنار آن تشکیل داده است. این تجهیزات برای بیشتر کارهای روزمره شما کافی خواهند بود و عملکرد روانی را برای سیستم تامین می‌کند.

در سنجش بنچمارک، عملکرد در برابر رقبا در حد متوسط بوده است و می‌تواند ارزش خرید بالایی را برای آن متصور باشید. این گوشی از در کل بدنه‌ی بسیار خوش ساخت و زیبایی دارد و کاربران زیادی به خاطر زیبایی و مشخصات بالای آن می‌توانند گلکسی A31 را به عنوان انتخاب اصلی خود در نظر داشته باشند.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


4. Galaxy M51

محدوده‌ی قیمت: ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه آگوست ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۳.۹ در ۷۶.۳ در ۹.۵ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED Plus

6.7 inches, 108.4 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G (8 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 618
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۱۲ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 7000 mAh, non-removable

گوشی موبایل گلکسی M51 سامسونگ را می‌توان بهترین مدل سری M این کمپانی دانست. این بار، این دستگاه در همه‌ی بخش‌ها خودش درخشیده است و با عمر باتری طولانی مدت خود، تقریبا از هر گوشی هوشمند مشابهی در بازار بهتر عمل می‌کند.

فرمول کلی دستگاه‌های سری M سامسونگ، کاملا هم راستا با پرچم‌دارهای سامسونگ بوده است و دو فاکتور باتری و نمایشگر بزرگ در آن‌ها دیده می‌شود. با استفاده از چنین فرمولی، سامسونگ طی چند سال گذشته موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. این شرکت با داشتن جدیدترین و پرهزینه‌ترین گوشی یعنی گلکسی M51، امیدوار است که بتواند بیش از پیش آن را پیش ببرد.

یکی از دلایل اجتناب طولانی مدت بسیاری از کاربران از سری M سامسونگ، وجود تراشه نه چندان مناسب دپر آن بود. سامسونگ تراشه اگزینوس داخلی را پشتیبانی کرده و نمی‌توانست عملکرد چندان درخشانی را برای محصول خود فراهم آورد. اما هم کنون همه چیز با تراشه اسنپ دراگون 730G که عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهد، تغییر پیدا کرده است.

این مشکل تراشه دیگر در این گوشی سری M وجود ندارد و طبق معمول، صفحه نمایش یکی از بهترین صفحه نمایش‌های کلاس محسوب می‌شود که با پنل سوپر آمولد به چنین نتیجه‌ای دست پیدا کرده است و رنگ‌های بسیار عالی را به شما تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۸ سیستم گیمینگ ارزان ؛ انتخاب کاربران از سر تا سر جهان

اکنون دوربین‌ها با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بسیار عالی عمل می‌کنند و در کنار آن نیز لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین‌های ماکرو و عمق ۵ مگاپیکسلی قرار دارند که عکس برداری را با اطمینان بیشتری برای شما فراهم خواهند کرد.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز برای عاشقانه شبکه‌های اجتماعی تهیه شده است و پوسته OneUI سامسونگ نیز به مراتب بالغ‌تر و کاربر پسندانه‌تر عمل می‌کند. البته سامسونگ مجموعه‌ای از خدمات از پیش نصب شده نیز در اختیار داشته و چندین المان جذاب دیگر را نیز به رابط کاربری گوشی اضافه کرده است.

در آخر می‌توان گفت که عمر باتری این گوشی واقعا درخشان است و حتی با استفاده زیاد می‌توانید تا دو روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید. کاربران عادی و پرمصرف از این باتری شگفت زده خواهند شد و کاملا خارج از محدوده‌ی گوشی‌های هوشمند این رده عمل می‌کند.

این باتری دوام بسیار عالی دارد و می‌تواند یک بسته هوشمند بسیار عالی از جانب سامسونگ برای شما باشد. این گوشی گران‌ترین محصول سری M است و سامسونگ با قرار دادن تراشه اسنپ دراگون، تنها مشکل این سری را حل کرده است و ارزش خرید بالایی را برای آن ایجاد می‌کند. این گوشی می‌تواند همه‌ی گوشی‌های این رده را شکست داده و به بهترین انتخاب کاربران تبدیل شود.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


5. Galaxy A42

محدوده‌ی قیمت: ۹ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه سپتامبر ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۴.۴ در ۷۵.۹ در ۸.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED

6.6 inches, 105.2 cm2

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SM7225 Snapdragon 750 5G (8 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 619
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۸ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

سامسونگ گلکسی A41 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان رده محسوب می‌شد. حداقل اگر به سنجش بنچمارک این گوشی توجه کرده باشید، متوجه می‌شوید که سامسونگ گلکسی A41 در سال عرضه‌ی خود توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده بود. حال با عرضه گلکسی A42، متوجه شده‌ایم که گوشی بزرگ‌تر شده و فضای ذخیره‌سازی بسیار بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این گوشی از تراشه جدید کوالکام SoC استفاده کرده و هم اکنون به‌عنوان گوشی هوشمندی شناخته می‌شود که در میان رده به‌طور قابل توجهی مورد ستایش قرار گرفته و می‌تواند امکانات سرشناسی در اختیار شما قرار دهد. وضوح صفحه نمایش آن نیز بسیار عجیب بوده و کاربران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند.

با این حال، بزرگ‌ترین پیشرفت گوشی مطمئنا در این زمینه بوده است که اکنون شما می‌توانید از شبکه‌ی 5G در این گوشی استفاده کنید. اما در عوض، قیمت گوشی نیز در مقایسه با مدل قبلی حدود ۷۰ دلار افزایش داشته است. به نظر می‌رسد که چنین ترکیبی می‌تواند مورد توجه کاربران باشد.

نمایشگر این گوشی با همان نسبت ابعاد و نیم اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر قبلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این امر سبب شده است که ابعاد و وزن به وضوح دارای تغییر قابل توجهی باشد. گوشی قبلی نسبتا جمع و جور بود و گلکسی A42 به‌عنوان یک گوشی هوشمند بزرگ محسوب می‌شود که برای دست‌های کوچک چندان مناسب نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۴ میلیون + ۱۳ مدل برتر بازار

سامسونگ جلوه‌ی خاصی برای قسمت پشتی گوشی در نظر گرفته است، این بخش از گوشی به چهار منطقه تقسیم شده است که در زیر یکدیگر قرار می‌گیرند. بالاترین منطقه کاملا رنگی بوده است و این در حالی است که مناطق زیری آن دارای الگوی رنگ نقطه‌ای با شدت متفاوت بوده‌اند.

در عین حال، نور با برخورد به بدنه شکسته شده و حالت رنگین کمانی به خود پیدا می‌کند. گلکسی A42 با دوربین اصلی، لنزهای اولترا واید و ماکرو ارائه شده است. علاوه بر این، یک دوربین عمق نیز ارائه شده است که برای تصاویر پرتره می‌تواند بسیار مناسب باشد.

لنز اصلی گوشی ۴۸ مگاپیکسل است، اما معمولا تصاویر با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی عکس برداری خواهند شد. بنابراین برای افزایش نور خروجی، همیشه چهار پیکسل در یک عکس قرار می‌گیرد. با جزئیات کامل، تصاویر اغلب چندان دقیق دیده نخواهند شد.

به عنوان مثال، دود موجود در تصویر محیط، تقریبا شبیه به لکه‌ی پیکسلی دیده خواهد شد. در عین حال، وضوح تصویر در عکس تغییری نخواهد داشت. علاوه بر این، روشنایی نیز می‌تواند در شرایط کم نور و کنتراست زیاد بهتر عمل کند، چرا که تصاویر خیلی روشن دیده نخواهند شد. با این وجود، جزئیات در تصاویر بازهم شرایط مناسب خواهند داشت.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


6. Galaxy A32

محدوده‌ی قیمت: ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه فوریه ۲۰۲۱
ابعاد ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED, 90Hz, 800 nits

6.4 inches, 98.9 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Mediatek Helio G80 (12 nm)
تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۸ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل
باتری Li-Ion 5000 mAh, non-removable

گوشی‌های A30 و A31، محصولات میان رده‌ی ساده‌ای بودند که مشتریانی را در بازار هدف قرار داده بودند و نیازی هم تبلیغات چندانی پیرامون آن‌ها نبود. این امر در مورد گوشی گلکسی A32 نیز صدق می‌کرد و سامسونگ تنها با تجهیز آن به صفحه نمایشی ب نرخ تازه سازی بالا، توانست این گوشی را در میان رقبا برجسته کند.

این محصول به یک پنل ۹۰ هرتزی با کیفیت Full HD+ مجهز شده است و اگرچه بهترین موردی نیست که می‌توانید در بازار تهیه کنید، اما برای این قیمت بسیار مناسب است. این یک ویژگی فانتزی است که هیچ کس انتظار آن را نداشته است. با این حال، همانند گوشی هوشمند گلکسی A31، گوشی A32 نیز از یک تراشه مدیاتک بهره می‌برد که بلافاصله توانایی آن برای ارائه یک تجربه خوب در صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی بالا را زیر سوال می‌برد.

حتی اگر شما از نرخ تازه سازی بالا در این گوشی استفاده نکنید، چند ویژگی جذاب دیگر مانند باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی، دوربین ۴ گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و جدیدترین سیستم نرم افزاری اندروید و سامسونگ روی این محصول وجود دارد که شما را ترغیب خواهد کرد.

این گوشی از مشکلات کوچکی برخوردار است که کمی می‌تواند کاربران را از آن دور کند. صفحه نمایش این گوشی یا ماندگاری بالای آن، به خوبی مدل‌های دیگر نیست، اما در کل هنوز هم می‌تواند تلفن مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: ۱۳ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

زبان طراحی جدید این گوشی که سامسونگ در سال ۲۰۲۱ روی برخی از گوشی‌های سری A ایجاد کرد، کمی فشار را از آن روی آن برمیدارد. این یک رویکرد حداقلی است که شامل طراحی پشت ساده بوده و بدون هیچگونه الگوی فانتزی در گوشی دیده می‌شود. طراحی این گوشی بسیار زیبا بوده و به گونه‌ای بوده است که در سایر مدل‌های این سری نیز قبلا دیده بودیم.

گلکسی A32 یکی از اولین گوشی‌های سامسونگ است که با اندروید ۱۱ و One UI 3.1 کار می‌کند. همان‌طور که در سایر گوشی‌های میان رده دیده بودیم، سامسونگ برخی از بهترین ویژگی‌های نرم افزاری، از جمله ویژگی Bixby و سیستم ضبط صفحه داخلی را در آن به کار برده است. این ویژگی‌ها همراه با جلوه تماس تصویری نیز ارائه می‌شود. شما می‌توانید ابزارهای مفید دیگری را نیز در این گوشی مورد استفاده قرار دهید.

عملکرد بازی در این گوشی به‌دلیل استفاده از سرعت کلاک بالاتر پردازنده گرافیکی، تا حدودی بهبود یافته است. شما می‌توانید بازی‌های AAA مانند پابجی، کال او دیوتی و آسفالت ۹ را در تنظیمات گرافیکی پیش فرض خودشان اجرا کنید.

این همان چیزی است که در گوشی A31 وجود نداشته است و می‌تواند کاربران را خوشحال کند. سطح عملکرد تراشه فراتر از توانایی این چیپ ست‌ها است و می‌توان به آن افتخار کرد.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


7. Galaxy A71

محدوده‌ی قیمت: ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه دسامبر ۲۰۱۹
ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر
صفحه نمایش Super AMOLED Plus

6.7 inches, 108.4 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 (8 nm) – Global
تراشه گرافیکی Adreno 618
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۱۲ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Ion 4500 mAh, non-removable

از همان ابتدا، مجموعه گلکسی A برای هدف قرار دادن گوشی‌های میان رده ارائه شده بود. اما در سال ۲۰۱۹، سامسونگ تنوعی را در این بخش از بودجه گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد که منجر به ایجاد گوشی‌هایی مانند گلکسی A10 و A20 بوده است.

سامسونگ استراتژی خود را ساده کرده و سری گلکسی A خود را از نظر بودجه و امکانات تنها به‌عنوان یک محصول میان رده معرفی کرد. یکی از بهترین گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی که در سری A سامسونگ گلکسی قرار می‌گیرد، گلکسی A71 بوده است. این اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که از شارژ سیمی ۲۵ واتی استفاده می‌کند و مشخصات فنی مناسبی نیز با توجه به اسنپ دراگون ۶۷۵ در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

گوشی گلکسی A71 با به‌روزرسانی دوربین و تراشه براساس فرمولی که در نظر گرفته است، یک طراحی جدید و هیجان انگیز همراه با بدنه‌ی کوچک‌تر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. سامسونگ نسبت به سال گذشته تغییرات چندان زیادی را در این گوشی ایجاد نکرده است، اما یک سری از بهبودها سبب شده است که گوشی گلکسی A71 به گزینه‌ی جذابی در بین گوشی‌های میان رده تبدیل شود.

نسخه‌ی 4G این گوشی همراه با نسخه‌ی جدید 5G در اکثر نقاط جهان عرضه شده است و مشکلی نیز از بابت فراوانی آن باتوجه به شیوع ویروس کرونا وجود نداشته است. رقیب مشهوری که برای گلکسی A71 وجود داشته است، پیکسل 4A است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ماشینی اندروید؛ ۳۸ بازی ریسینگ بیادماندنی!

این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند و سخت افزار متوسطی در مقایسه با گوشی A71 دارد. البته دوربین ارائه شده توسط این محصول، سایر دستگاه‌های موجود در لیست ما را شکست می‌دهد. بنابراین، اگر کیفیت دوربین برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، می‌توانید پیکسل 4a را نسبت به دیگر گوشی‌ها در اولویت اول خود داشته باشید.

اگر می‌خواهید که گوشی هوشمند همراه با قابلیت اتصال 5G و سخت افزار پیشرفته داشته باشید، می‌توانید از A71 به عنوان یک گزینه‌ی خارق العاده یاد کنید.

شما یک صفحه نمایش با کیفیت آمولد همراه با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی خواهید داشت و جدیدترین سیستم سخت افزاری موجود نیز همراه با به‌روزرسانی‌های سریع در اختیار شما قرار می‌گیرد. سیستم عامل اندروید ۱۱ نیز می‌تواند نیازهای نرم افزاری شما را در این گوشی تامین کند.

اگر یک صفحه نمایش جذاب و با کیفیت می‌خواهید یا اینکه باتری بزرگ و دوام آن برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همواره خرید گلکسی A71 را به شما توصیه می‌کنیم. این گوشی منظم به روزرسانی می‌شود و می‌تواند از این نظر نیز برای کاربران اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. گوشی طراحی زیبا و خوش ساختی دارد و علاقه‌مندان به سری گلکسی A همواره می‌توانند از آن لذت ببرند.


8. Galaxy A52

بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان

اگر به‌دنبال یکی از گوشی‌های 5G همراه با قیمت مناسب هستید، گلکسی A52 سامسونگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. یک مدل 4G هم از آن وجود دارد که با هزینه پایین‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد. مشخصات فنی هرکدام از این گوشی‌ها نزدیک به هم است و سامسونگ تنها از تراشه جدید مجهز به فناوری 5G در نسخه جدیدتر استفاده کرده است.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی بوده و در نسخه 4G هم به ۹۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. سامسونگ برند معتبری است که محصولات ارزشمندی را در گوشی‌های میان‌رده روانه بازار کرده است و یقینا می‌توانید به آن‌ها اعتماد بیشتری داشته باشید.

علیرغم گوشی هوشمندی مانند گلکسی اس ۲۱ جدید که در زمره محصولات پرچم‌دار این کمپانی قرار می‌گیرد، اگر به دنبال یک پیشنهاد میان‌رده مناسب از این شرکت هستید، می‌توانید از گلکسی A52 در سال ۲۰۲۱ استفاده کنید. اگر بودجه شما محدود است، این گزینه می‌تواند تا چندین سال تمام امکانات مورد نیازتان را فراهم کند.

گلکسی A52 قصد دارد که شکاف بین گوشی‌های میان‌رده و بالارده را کاهش داده و امکاناتی مشابه با سری اس و نوت برای شما داشته باشد. با این حال، شما بالاخره حداقل نصف قیمت و حتی بیشتر، هزینه کمتری برای این گوشی می‌پردازید و همین امر سبب می‌شود که برخی از امکانات گوشی‌های پرچم‌دار در این محصول وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین گوشی سامسونگ؛ کم هزینه و ارزشمند

این گوشی هم تقریبا نصف قیمت گلکسی اس ۲۱ هزینه در پی خواهد داشت، اما نباید فکر کنید که امکانات آن هم دقیقا نصف ارزش آن را دارد. جدیدترین میان رده سامسونگ، وجه اشتراک بسیار زیادی با سری‌های پرچم‌دار دارد و از جمله آن‌ها، می‌توانید صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، آرایه دوربین چهارتایی و اتصال 5G اشاره کنیم که بدون هزینه اضافه در اختیار شما خواهد بود.

سامسونگ بیشتر در زمینه طراحی صرفه‌جویی کرده است و از بدنه پلاستیکی برای پشت گوشی و فریم‌های ضخیم مناسب استفاده می‌کند. تراشه ضعیف‌تر کوالکام اسنپ دراگون 750G هم برای این گوشی فراهم شده است و با استفاده از اندروید ۱۱، می‌توانید استانداردهای نرم‌افزاری را نیز داشته باشید.

گوشی گلکسی A52 ضد آب بوده و از استاندارد IP67 استفاده می‌کند. این گوشی از باتری بزرگ‌تر ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و یقینا همین امکانات، همه انتظارات اکثر کاربران را برطرف می‌کند و شما نیازی به هزینه اضافی برای گوشی‌های گران‌تر نخواهید داشت.

این محصول از نظر قیمت، کاملا قابل رقابت عمل کرده است و در کنار گوشی‌های هوآوی و شیائومی قرار می‌گیرد. می‌دانیم که گوشی A52 در کنار A72 روانه بازار شده است که دارای یک دوربین زوم تله فوتو سه برابری بوده و از صفحه نمایش کمی بزرگ‌ةر ۶.۷ اینچی هم در کنار باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی هزینه بیشتری نسبت به A52 دارد.

نکات منفی هم در مورد این گوشی گران‌تر وجود دارد و آن هم این است که صفحه نمایش آن ۹۰ هرتزی بوده و از فناوری 5G هم استفاده نمی‌کند. پردازنده نه‌چندان قدرتمند آن هم اسنپ دراگون 720G نام دارد و چندان تفاوتی با این محصول نخواهد داشت.

در حال حاضر، رقبای زیادی در این رده از گوشی‌های هوشمند وجود دارند و مشتریان می‌توانند از قدرت انتخاب بالایی برخوردار باشند. به‌طور مثال، می‌توانیم به آیفون SE اشاره کنیم که در بالای جدول ارزش گذاری قرار دارد و محصولاتی مانند پیکسل 4a همراه با دوربین بی نظیر خود، می‌تواند گلکسی A52 را با چالش روبرو کند. گوشی وان پلاس نورد N10 هم در کنار موتو جی پلاس وجود دارد که هم رده با این گوشی هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان + معرفی ۱۰ مدل برتر بازار

از نظر طراحی، گلکسی A52 مطمئنا محصول بسیار زیبایی است که همراه با امکان خوب در اختیار شما خواهد بود. این امکانات یقینا به خوبی اس ۲۱ نیستند، اما برای این رده قیمت قابل قبول خواهند بود. بدنه پشتی آن پلاستیکی بوده و از بافت نرم استفاده می‌کند. محفظه دوربین آن هم باریک بوده و همراه با قاب آلومینیومی براق در اختیار شما خواهد بود.

این گوشی در چهار رنگ عرضه شده است که بنفش، مشکی، سفید و آبی هستند. این گوشی از پوشش مرواریدی چند رنگی استفاده نمی‌کند و سامسونگ نسبت به سال گذشته تغییراتی را در آن اعمال کرده است. این گوشی همچنان ظاهر جذاب خود را حفظ کرده است و می‌توانید در جلوی گوشی هم یک سوراخ پانچی را تماشا کنید که در مرکز بالای صفحه نمایش قرار دارد.

حاشیه‌های آن هم نسبتا در هر چهار طرف درشت هستند و به‌طور منطقی، ساده دیده می‌شوند. با این حال، یکی دیگر از موارد خوب، تعبیه حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است که در پایین صفحه قرار می‌گیرد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هدفون را هم داریم که در کنار پورت USB-C قرار دارد و اسپیکر مشبک گوشی هم در کنار آن قرار می‌گیرد.

گوشی هوشمند A52 دارای استاندارد IP67 استاندارد بوده و در برابر آب و گرد و غبار، محافظت خوبی از خود نشان می‌دهد و از جمله امتیازات ویژه این محصول است. صفحه نمایش آن از پنل سوپر آمولد استفاده می‌کند و اندازه آن هم ۶.۵ اینچ است. وضوح آن فول اچ دی پلاس بوده و باز هم شاهکار سامسونگ را در ارائه یک صفحه نمایش عالی تماشا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان + معرفی 13 مدل برتر بازار

این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی نه‌چندان بد ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ بوده و برخلاف گوشی A51 سال گذشته، این مدل جدید از حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کند که امروزه برای خیلی از خریداران لازم و ضروری است.

در آزمایش‌ها، ما متوجه شدیم که حالت Nature این صفحه نمایش همراه با پوشش ۹۹.۸ درصدی طیف رنگی sRGB همراه است و دقت رنگ بسیار بالایی هم در تست‌ها از خود نشان داده است. این بیشتر بیشترین تطابق را از این نظر دارد و در بین رقبا می‌تواند دست بالاتر را داشته باشد. رنگ‌های قرمز و سبز، روشن هستند و تا حدی هم می‌توانند اشتباه بیشتر داشته باشند.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش هم خیلی بد نیست و در حالت خودکار، سنسور نور محیطی است و می‌تواند حداکثر روشنایی را در حد ۴۴۹ نیت به همراه داشته باشد. از آن‌جایی که این صفحه نمایش از پنل سوپر آمولد استفاده می‌کند، کنتراست نیز به‌طور موثری عالی است و همین انتظار را هم داشته باشیم. گلکسی A52 از اسنپ دراگون ۷۵۰ استفاده می‌کند که یک تراشه هشت هسته‌ای بسیار عالی همراه با فراکانس ۲.۲ گیگاهرتزی است.

پردازنده گرافیکی آن هم از آدرنو ۶۱۹ تشکیل یافته است و برای وظایف پردازشگر بسیار عالی خواهد بود. این گوشی از ۶ گیگابایت حافظه رم همراه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده می‌کند که از طریق میکرو SD هم قابل افزایش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان + معرفی ۲۰ مدل برتر بازار

گفتنی است که این گوشی نسبت به سال گذشته از نظر عملکردی پیشرفت داشته است و در سنجش بنچمارک هم شاهد عملکرد عالی در حالت تک هسته و چند هسته هستیم. پردازش چند هسته‌ای تقریبا ۵۰ درصد سریع‌تر شده است و این موضوع کاملا قابل تحسین است و می‌توانیم ارتقای قابل قبولی را شاهد باشیم.


9. Galaxy A52s

بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده خوب همراه با دوربین و فناوری 5G قابل توجه هستید، به احتمال بیشتری می‌توانید گزینه مدنظر خود را از سامسونگ خریداری کنید. این گوشی مورد اقبال کاربران زیادی قرار گرفته است و آمارهای فروش هم دقیقا همین مورد را اثبات می‌کنند.

سری گلکسی A50 سامسونگ از زمان معرفی رسمی، موفقیت واقعی را برای سامسونگ به ارمغان آورده است و هنوز هم شاهد ادامه‌دار بوده آن هستیم. گلکسی A52s به‌روزرسانی کوچکی برای مدل 5G گلکسی A52 است که و از یک SoC کاملا جدید استفاده می‌کند. سایر مشخصات تقریبا ثابت است و می‌توانید برخی از تفاوت‌های جالب را بین آن‌ها داشته باشید.

به‌عنوان مثال، از نظر عملکردی، یک سری تغییرات را داشته‌ایم که ارزش توجه بیشتر را به این گوشی فراهم می‌کند. با نگاهی به نمای بیرونی این گوشی، هیچ تفاوتی در مقایسه با نسل قبلی مشاهده نمی‌کنیم. وزن و ابعاد یکسان هستند و دوربین عقب هم هنوز کمی از بدنه بیرون زده‌اند.

رنگ‌های مشکی، بنفش و سفید همچنان توسط این گوشی هم ارائه می‌شوند، اما به جای مدل آبی، سامسونگ از رنگ سبز نعنایی به‌صورت ظریف در طیف رنگی این گوشی استفاده کرده است. طراحی هنوز هم در پشت گوشی به‌صورت مات بوده و ظاهری زاویه‌دارتر نسبت به دستگاه‌های قبلی دارد که بسیار شیک بودند.

پایداری بدنه گوشی کاملا راضی کننده است و می‌توانید آن‌ را دوست داشته باشید. وقتی که گوشی را بچرخانید، نرمی و ظرافت آن را حس خواهید کرد و گویا یک گوشی گران‌قیمت در دستان خود دارید. این گوشی از همان مواد اولیه ساخته شده است و گوریلا گلس ۵ در جلوی گوشی از صفحه نمایش آن محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۱

بقیه بخش‌های بدنه هم از پلاستیک طراحی شده است که در کناره‌ها از یک قاب فلزی هم برخوردار بوده است. سامسونگ در این زمینه خودش را به‌روز کرده است، چرا که وان پلاس نورد ۲ که گوشی گران‌تری است، از این سیستم همراه با گوریلا گلس ۵ در جلو و پشت گوشی استفاده می‌کند.

بنابراین، صفحه نمایش به‌خوبی در برابر شکستی محافظت می‌شود و همچنین، گوشی هوشمند گلکسی A52s براساس استاندارد IP67 در اختیار شما قرار می‌گیرد و کاملا در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود تا بتوانید در شرایط خاص محیطی به‌خوبی از آن استفاده کنید.

این گوشی از اندروید ۱۱ بهره می‌برد و رابط کاربری One UI 3.1 هم در آن به کار رفته است. سامسونگ ظاهر گوشی را سفارشی سازی کرده است و سیستم کنترلی آن هم تا حد امکان به نیمه پایین صفحه نمایش منتقل می‌شود. به‌طوری که حتی کاربران با دست‌های کوچک‌تر نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. به‌عنوان مثال، می‌توانیم به یکسری المان‌های امنیتی هم اشاره کنیم که در هنگام آزمایش کاملا به‌روز شده بودند.

سامسونگ یک سری آپدیت‌های امنیتی را برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند خود وعده داده است و A52s هم می‌تواند از این طریق به‌روزرسانی‌های ماهانه را از دید امنیتی دریافت کند. با این حال، وقتی صحبت از نسخه‌های جدید اندروید به میان می‌آید، سامسونگ این موضوع را باز گذاشته و صحبتی در مورد آن نمی‌کند، چرا که هیچ گونه اظهار نظری تاکنون از آن‌ها ثبت نشده است.

به گفته وب سایت سامسونگ، روند هر طوری که جلو برود، این احتمال وجود دارد که این سخت‌افزار، در نسل‌های آینده اندروید دیگر مورد پشتیبانی قرار نگیرد. این روند به سه دلیل چندان معتبر تلقی نمی‌شود و می‌توانیم همچنان امیدوار باشیم.

اول از همه اینکه تولید کنندگان دیگر حداقل یک یا دو نسخه جدید اندروید را برای گوشی‌های خود وعده می‌دهند. دوم اینکه اجزای گوشی‌های هوشمند، به قدری استاندارد شده‌اند که پشتیبانی از چند نسل اندروید به راحتی برای آن‌ها فراهم می‌شود. دلیل سوم هم این است که سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند، مطمئنا تاثیرات بسیاری در این بخش دارد و یقینا به دنبال کسب رضایت بیشتر مشتریان خودش است.

بنابراین، ما فقط می‌توانیم به تجربیات گذشته خود پیش رفته و فرض کنیم که به‌رزورسانی اندروید ۱۲ برای یک گوشی هوشمند میان رده فعلی مانند گلکسی A52s بسیار محتمل خواهد بود. با این حال، در حال حاضر هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید که اوضاع فراتر از آن چگونه پیش خواهد آمد.

برنامه‌های معمولی سامسونگ در این گوشی ارائه شده است و می‌توانیم به گوگل‌پلی، مرورگر و موارد مشابه اشاره کنیم. شما هم می‌توانید برخی از برنامه‌های تبلیغاتی را در گوشی مشاهده کنید که از قبل روی آن نصب شده‌اند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

نام سامسونگ گلکسی A52s قبلا نشان داده است که از اینترنت سریع همراه پشتیبانی می‌کند و درست مانند LTE، می‌تواند از فرکانس‌های متعددی استفاده کند که برای خارج از کشور هم مناسب باشد. در تست‌های ما، کیفیت سیگنال بدتر از سایر گوشی‌های هوشمند است و این در حالی بود که قدرت کامل شبکه در یک نقطه از ساختمان هم نشان داده شده است. گوشی گلکسی A52s فقط نیمی از این سیستم را مدیریت می‌کند و بهتر بود که کمی عملکرد بهتری ارائه می‌کرد.

وقتی که صحبت از فناوری وای فای ۵ می‌شود، گلکسی A52s از سایر گوشی‌های هوشمند میان‌رده عقب است. اگرچه، از نظر سرعت وای فای نسبت به A52، برتری آشکاری در این زمینه وجود دارد. شیائومی Mi 11 Lite یا نورد ۲ کمپانی وان پلاس، به لطف پشتیبانی از وان فای ۶ می‌توانند بسیار جلوتر از این گوشی باشند. قدرت دریافت ماژول وای فای زمانی که نزدیک به روتر باشد، بسیار عالی خواهد بود.

اما تنها نیمی از این دریافت در فاصله ۱۰ متری و از طریق سه دیوار در دسترس خواهد بود و سرعت نیز به وضوح کاهش خواهد یافت. سیستم دوربین در مقایسه با A52 تغییری نکرده است و شما همچنان می‌توانید از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی برای عکاسی استفاده کنید که معمولا هر چهار پیکسل را در یک نقطه تصویر با نور فشرده ترکیب خواهد کرد.

این روند سبب می‌شود که عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی ایجاد شوند، اما می‌توانید از وضوح کامل در حالت ویژه نیز استفاده کنید. به‌طور طبیعی، یک لرزشگیر اپتیکال و همچنین یک لنز پشتیبانی هم برای عمق میدان وجود دارد. تصاویر گرفته شده با لنز اصلی، نسبت به محدوده قیمت بسیار مناسب هستند.

سوژه گل بسیار روشن به نظر می‌رسد و حالت دینامیکی نیز در تصویر اطراف می‌تواند مناسب باشد. با این حال، جزئیات با بررسی دقیق‌تر از بین می‌روند و بازتولید جزئیات هم صرفا در نور کافی می‌تواند قابل قبول تلقی شود. این گوشی در کل برای عکس‌برداری کاربران عادی مناسب است و کاربران حرفه‌ای می‌توانند محصولات برتر را در نظر بگیرند.


10. Galaxy A72

بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان

گلکسی A70 و A50 از بسیار جهات با همدیگر متفاوت بودند و همین روند برای A51 و A71 نیز صدق می‌کرد. خط تولید A7x معمولا دارای شارژر سریع‌تر، پردازنده قوی‌تر، دوربین‌هایی با وضوح بالاتر، باتری‌ها‌ی بزرگ‌تر و نمایشگرهایی عظیم بودند.

اکنون، با مقایسه A72 و A52، سامسونگ تفاوت این گوشی‌ها را کمتر کرده است و می‌دانیم که A72 از یک صفحه نمایش و باتری بزرگ‌تر و دوربین زوم در پشت خود استفاده می‌کند. شباهت‌ها با A52 همچنان زیاد است و می‌توانیم آن‌ها را نزدیک به هم تلقی کنیم. این مشخصات شامل نکات برجسته‌ای مانند اسپیکرهای استریو، تراشه اسنپ دراگون 720G، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و موارد مشابه دیگر است.

نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی برای آن در نظر گرفته شده است و دوربین اصلی هم قدرت ۶۴ مگاپیکسلی دارد که همراه با سیستم لرزش‌گیر اپتیکال در اختیار شما قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها در حال حاضر سبب می‌شوند که گلکسی A72 مزایای بیشتری نسبت به A52 داشته باشد و کارشناسان بسیاری هم خرید آن را توصیه می‌کنند.

این روند تنها به قیمت گوشی‌ها برمی‌گردد و اگر قصد صرفه جویی کمی در هزینه‌های خود را دارید، A52 می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. ما قصد داریم به قدرت زوم و عمر باتری هم در ادامه پرداخته و ببینیم که گوشی از نظر طراحی چه مزیت‌هایی می‌تواند برای شما داشته باشد.

این گوشی کمی بزرگ‌تر از A52 است و افرادی که علاقه‌مند به استفاده از چنین گوشی‌هایی هستند، این تغییر را دوست خواهند داشت. به گفته سامسونگ، دوربین تله فوتو ۸ مگاپبکسلی همراه با زوم ۳ برابری در گلکسی A72، همان سنسوری است که در گلکسی اس 20 FE به کار رفته است.

قابلیت زوم دیجیتال تا ۳۰ برابر برای این سنسور وجود دارد و کیفیت تصویر هم در تجربه‌هایی که ما داشته‌ایم، شبیه به آن چیزی است که توسط S20 FE در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی از نورپردازی بسیار مناسبی استفاده می‌کند و می‌توانید نتایج بسیار خوبی را با آن دریافت کنید. بزرگ‌نمایی تا ۱۰ برابر هم برای آن تدارک دیده شده است که قابل توجه است.

حتی اگر عکس‌ها را ۴ برابر بزرگ‌نمایی کنید، می‌توانید آن را تماشا کنید، اما وضوح خیلی بالایی نخواهند داشت. بنابراین، منظور ما از نورپردازی مناسب است که باید در طول روز و در محیط‌های داخلی همراه با نور مناسب، این عکس‌برداری را انجام دهید.

شرایط کم نور برای دوربین‌های زوم روی هر گوشی سخت است و در اینجا تفاوتی را نخواهیم داشت. اما دوباره باید گوییم که در فضای باز و زمانی که نور کافی وجود دارد، بزرگ‌نمایی تا ۱۰ برابر هم پیش رفته و گوشی A72 را در یک وضعیت بهتر قرار می‌دهد. با این حال، حتی در عکس‌های زوم شده در روز روشن، نویز کمی هم در تصاویر وجود دارد.

سامسونگ قابلیت زوم لوک را که ابتدا اس ۲۱ معرفی شده بود، به این گوشی آورده است و همراه با به‌روزرسانی One UI 3.1 برای پرچم‌داران قدیمی‌تر هم عرضه می‌شود. زوم لوک پس از رسیدن به بزرگ‌نمایی ۲۰ برابر یا بیشتر، قاب را در جای خود قفل می‌کند تا بتوانید از شی‌های دوردست، عکس‌های شفاف بگیرید.

این موضوع ممکن است کار طاقت فرسایی باشد، اما نتیجه کار بسیار عالی است. سامسونگ می‌تواند از قابلیت زوم لوک همراه با به‌روزرسانی نرم‌افزاری هم در A72 استفاده کند، اما خارج از این موضوع، نمی‌توانید انتظار چندان بالایی از آن داشته باشید. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی موجود در A52 برای تقریبا دو روز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اما شما در گوشی A72 به یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اید که شارژر مناسبی هم دارد و می‌تواند استقامت بسیار خوبی را در ماندگاری از خود نشان دهد. با توجه به تنها تفاوت گلکسی A72 در زمینه بزرگ‌ بودن صفحه نمایش به اندازه ۰.۲ اینچ، این محصول از نظر عمر باتری شما را ناامید نخواهد کرد.

توجه داشته باشید که با فعال‌سازی نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی، می‌توانید عملکرد چشم‌گیری را در عمر باتری هم تجربه کنید و نسبت به A52 که از گزینه ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کرد، باتری شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. بنابراین، شما هم نیازی به غیرفعال‌سازی یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی نخواهید داشت. شارژ باتری از ۰ تا ۱۰۰ با شارژر ۲۵ واتی انجام می‌شود و حدود ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه زمان نیاز خواهد بود.

این میزان حدود ۱۰ دقیقه بیشتر از گلکسی A52 است. اما A72 در نیم ساعت اول سریع‌تر شارژ می‌شود. شارژ ۱۰ دقیقه‌ای آن را به حدود ۱۷ درصد می‌رساند و این در حالی است که در ۳۰ دقیقه ابتدایی نیز شارژ آن به ۴۷ درصد خواهد رسید. گوشی A52 با شارژ ۳۰ دقیقه‌ای می‌توانست به ۳۷ درصد برسد. گلکسی A72 همانند گلکسی A52 یک گوشی میان‌رده است که تجربه بالایی را ارائه می‌کند.

شما می‌توانید از یک صفحه نمایش عالی همراه با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی استفاده کنید که اسکرول‌ها و انیمیشن‌ها را بسیار روان‌تر خواهد کرد. مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار هم تحسین شده است و می‌توانید از اسپیکرهای استریو همراه با دوربین زوم و قابلیت بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری استفاده کنید.

جدیدترین سیستم نرم‌افزاری همراه با ضمانت برای ارتقا توسط سامسونگ در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از عملکردی عالی نیز به واسطه پردازنده اسنپ دراگون 720G بهره ببرید. با این حال، ما همچنان احساس می‌کنیم که گلکسی A72 می‌توانست با تراشه بالاتری به جای همان تراشه A52، عملکرد عالی‌تر و در نتیجه ارزش خرید بهتری را برای کاربران خود فراهم کند.

وجود یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی هم برای این رده قیمت الزامی است و سامسونگ مانند برندهای دیگر آن را در اختیار شما نمی‌گذارد. به یاد داشته باشید که گلکسی A52 همراه با اسنپ دراگون 750G و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی عرضه شده است و بنابراین، قبل از خرید حتما امکانات هر دوی این گوشی‌ها را بررسی کنید.

این روند سبب می‌شود که دوربین بزرگ‌نمایی به عنوان مزیت اصلی A72 تلقی شود و شما باید تصمیم بگیرید که چقدر این گوشی می‌تواند برای شما ارزش داشته باشد. اگر به قدرت بزرگ‌نمایی دوربین اهمیتی نمی‌دهید و با نمایشگر کوچک‌تر مشکل ندارید، گلکسی A52 می‌تواند دستگاه بهتری برای شما باشد، چرا که امکانات بسیار بهتری را همراه با قیمت پایین‌تر در اختیار شما می‌گذارد.

اگر هم موضوع دقیقا برعکس است، خرید A72 برای شما منطقی‌تر خواهد بود و می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط سامسونگ لذت ببرید. این گوشی از بعضی جنبه‌ها بر رقبای خود چیره شده است و انتخاب بسیار خوبی برای سال‌های آینده نیز محسوب خواهد شد. سامسونگ گزینه‌های خرید بسیار خوبی در سال جاری برای شما دارد.


11. Galaxy M62

بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان

ما گوشی‌ها را می‌توانیم از دیدگاه امکانات فنی و زیبایی در طراحی بررسی کرده و ببینیم که ارزش خرید آن‌ها در برابر رقبایی که در بازار دارند، به چه شکلی است. هر گوشی یقینا مزایا و معایبی در بازار دارد و تمام ویژگی‌های ممکن را در اختیار شما می‌گذارد.

بررسی‌های ما نشان داده است که سامسونگ در گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایرین داشته است و این عملکرد، به واسطه سری A و M فراهم شده است. گوشی M62 یکی از همان محصولاتی است که ارزش بررسی کرده را دارد و مطمئنا، اولین فاکتور مثبت آن، طراحی زیبایی است که نسبت به بقیه در اختیار شما می‌گذارد.

در کنار آن می‌توانیم به ویژگی‌های داخلی آن هم نگاه کنیم که سامسونگ باز هم توانسته است حداقل‌ها را در اختیار شما گذارد. بسیاری از گوشی‌های این رده که توسط برندهایی مانند شیائومی و هوآوی طراحی می‌شوند، ممکن است زیبایی در طراحی نداشته باشند و همین موضوع سبب می‌شود که محصولی مانند M62 چشمان خریدار را خیره کند.

این گوشی ویژه‌های ارزشمند بسیار زیادی دارد و سامسونگ را شبیه به F62 طراحی کرده است. جذابیت اصلی گوشی M62 سامسونگ، صفحه نمایش، دوربین و باتری بسیار بزرگ آن است که در ادامه دید بهتری نسبت به هرکدام از این موضوع خواهید داشت.

جای تعجبی ندارد که سامسونگ از یک شکل مربع همراه با گوشه‌های گرد کوچک برای این گوشی استفاده کرده است. نمای کلی آن مانند تمام محصولات این سری، با گوشی‌های دیگر بازار متفاوت است و همان‌طور که خواهید دید، یک گوشی بزرگ‌تر همیشه اولین توجهات را در بازار به سمت خود جلب می‌کند.

سامسونگ هم با گلکسی M62 خود از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند که بزرگ‌تر اکثر تلفن‌های معمولی در این رده است. صفحه نمایش فوق‌العاده آن از پنل آمولد استفاده می‌کند که روشنایی خارق‌العاده ۴۲۰ نیت دارد و به راحتی می‌توانید روشنایی آن را برای میزان استفاده خود تنظیم کنید.

از سوی دیگر، می‌توانیم بگوییم که این گوشی کمی سنگین‌تر طراحی شده است و ۲۱۸ گرم وزن دارد. یک سوراخ کوچک در جلو، هرگز توجه شما را منحرف نمی‌کند و چه در حال تماشای فیلم یا بازی باشید، وضوح 1080p همیشه یک تجربه بصری تماشایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

صفحه نمایش بدون قاب این امکان را به شما داده است که گوشی خود را به راحتی در دست گرفته و از حمل آن به موقعیت‌های مختلف لذت ببرید. این محصول نویگیشن بسیار خوبی دارد و ظاهر جذاب آن کافی است که از خرید آن حس خوبی داشته باشید. ضخامت آن در نوار کناری، ۹.۵ میلی‌متر است و می‌توانید از بین سه رنگ جذاب سبز لیزری، خاکستری لیزری و آبی لیزری هم انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۶ میلیون تومان + معرفی ۹ مدل برتر بازار

سامسونگ تمام ویژگی‌هایی را که در طول سال‌ها جلب توجه می‌کند، ارائه می‌کند. گوشی سامسونگ گلکسی M62 را برای انجام چندین کار فراهم کرده است و هنگام اجرای بازی هم سربلند از آب در خواهد آمد. این گوشی از آخرین سیستم‌عامل اندروید ۱۱ همراه با رابط کاربری One UI 3.1 هم استفاده می‌کند و یقینا عملکردی روان‌تر را برای شما خواهد داشت.

تمرکز آن روی المان‌های مهم، سبب شده است که تداخل با برنامه‌های دیگر شما را اذیت نکند. این گوشی از پردازنده هشت هسته‌ای همراه با فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتزی استفاده می‌کند که با تراشه ۷ نانومتری اگزینوس ۹۸۲۵ در اختیار شما قرار می‌گیرد و برای تجربه بازی بسیار مناسب خواهد بود.

علاوه بر این، این محصول از یک واحد گرافیکی Mali هم استفاده می‌کند که با ارائه انیمیشن‌های روان، این قدرت را خواهد داشت که توجه شما را تا حد زیادی به خود جلب کند. این محصول از رم ۸ گیگابایتی همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هم استفاده می‌کند، اما می‌توانید نمونه دیگری که ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد هم استفاده کنید.

شما می‌توانید برنامه‌ها، بازی‌ها و ویدیوهای مورد علاقه خود را بدون کمبود در فضای ذخیره‌سازی دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنید. شما این آزادی را خواهید داشت که یک اسلات کارت حافظه SD اختصاصی هم اضافه کرده و از حافظه بیشتری برخوردار شوید.

دوربین این گوشی قدرت بالایی دارد و همراه با ماژول چهارگانه، این امکان را به شما می‌دهد که سطح حرفه‌ای عکس برداری را تجربه کنید. دوربین‌ها حرفه‌ای هستند و با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی در دوربین اصلی، می‌توانید زاویه خود را تا ۱۲۳ درجه افزایش داده و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هم در کنار آن داشته باشید.

این گوشی از دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم استفاده می‌کند و می‌توانید فوکوس خود را با دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی سفارشی سازی کنید. حس شگفت انگیزی با این ماژول دوربین خواهید داشت و می‌توانید عکس‌برداری از محیط اطراف خود را با بهترین شکل ممکن انجام دهید.

عکس‌های شما می‌توانند در میان تصاویر دیگر برجسته بوده و بهترین شرایط را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. گفتنی است که با تنظیم میدان عمق، می‌توانید چند عکس پرتره با کیفیت بالا تهیه کنید. دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی هم به شما امکان می‌دهد که پس زمینه را محو کنید و بیشتر روی سلفی‌ها تمرکز داشته باشید. اما ویژگی‌های پایدارتر ژیروسکوپی EIS در این گوشی وجود ندارد و برای عکس‌های سینمایی شما، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

هر دو دوربین گزینه HDR به همراه دارند و می‌توانند کیفیتی هم راستا با پرچم‌دارهای این کمپانی را برای شما داشته باشند. باتری ۷ هزار میلی آمپر ساعتی که از جنس لیتیوم پلیمر تهیه شده است، احتمال زیاد در گوشی‌های کمی وجود دارد.

این هیولا در دستان شما، چند روز دوام خواهد آورد و نیازی به اتصال شارژر نخواهید داشت. شما می‌توانید بیش از ۹ ساعت کامل از صفحه نمایش با روشنایی کامل استفاده کرده و اگر نیاز به شارژ داشتید، یک شارژر سریع ۲۵ واتی هم فراهم شده است که شارژ کامل باتری را در عرض ۲ ساعت فراهم می‌کند.

گزینه شارژ معکوس هم وجود دارد که می‌تواند به شما در شارژ گوشی‌های‌ دیگر هم کمک کند. این گوشی امکان پخش ۱۴۵ ساعت آهنگ به‌صورت مداوم را با این باتری دارد و در تست‌ها عملکردی عالی را از خودش نشان داده است. گفتنی است که شما بازی‌های پیشرفته و برنامه‌های چند وظیفه‌ای را به راحتی می‌توانید با این گوشی انجام دهید.

از نکات منفی این گوشی هم می‌توانیم به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی، نبود شارژ بی‌سیم، استفاده از سیستم اثر انگشت در کنار گوشی، پورت USB 2.0 قدیمی و عدم استفاده از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس اشاره کنیم.

این محصول عملکرد شگفت انگیزی نسبت به قیمتش دارد و سامسونگ هم قول داده است که حداقل تا دو سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای آن منتشر کند. این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند، که البته برای کشور ایران، حداقل تا دو سال آینده موضوع مهمی نخواهد بود.


بهترین گوشی‌ زیر ۱۰ میلیون تومان برند موتورولا و وان پلاس

  1. Motorola Moto G Plus
  2. Motorola Moto G9 Plus
  3. ONEPLUS NORD N10

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


1. Motorola Moto G Plus

محدوده‌ی قیمت: ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه جولای ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۸.۳ در ۷۴ در ۹.۷ میلی‌متر
صفحه نمایش LTPS IPS LCD, 90Hz, HDR10

6.7 inches, 104.9 cm2

1080 x 2520 pixels, 21:9 ratio

تراشه Qualcomm SM7250 Snapdragon 765 5G (7 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 620
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۸ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

Dual-LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی ۱۶ + ۸ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

بزرگ‌ترین گناهی که موتورولا در چند سال گذشته داشته است، حجم گسترده گوشی‌های هوشمندی بود که به بازار عرضه می‌کرد. با این حال، باوجود چنین حجم بالایی از گوشی‌ها، این شرکت گوشی‌های فوق‌العاده‌ای نیز در بین آن‌ها داشته است.

گوشی موتورلا هم اکنون تمرکز خود را روی فناوری 5G گذاشته است و سعی می‌کند که محصولات خود را با قیمتی مقرون به صرفه روانه بازار کند. این شرکت وعده داده است که اتصال فوق‌العاده سریعی را در آینده در اختیار کاربران خود قرار دهد و تقریبا نیز این محصولات را با یک چهارم قیمت بسیاری از پرچم‌داران مدرن ارائه می‌کند. این دستگاه Moto G 5G Plus نام دارد.

این گوشی همراه با صفحه نمایش بزرگ، تجربه نرم افزاری روان، ماندگاری کامل باتری، همراه با یک سری معایب فنی روانه بازار شده است. این معایب با توجه به ارزان قیمت بودن آن قابل چشم پوشی است و نمی‌توان انتظاراتی مانند پرچمداران بازار را از آن داشت.

گوشی Moto G 5G Plus نه تنها گوشی هوشمند مناسبی است، بلکه می‌تواند یکی از چند اولویت کاربران در بازار گوشی‌های میان رده باشد. این گوشی اتصال 5G قابل اطمینانی را برای مخاطبین خود فراهم می‌کند و در نهایت سرعت وعده داده شده آن‌ها تحقق پیدا می‌کند. این گوشی یک محصول مناسب است که انتظارات را برآورده می‌کند و فراتر از آن نمی‌رود.

گوشی Moto G 5G Plus با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ، تجربه نرم افزاری خوب و ماندگاری طولانی مدت باتری، می‌تواند تمام یادداشت‌هایی که هر کاربری از یک گوشی میان رده دارد، محقق کند. خریداران بالقوه این گوشی سال‌ها از این محصول رضایت خواهند داشت و از همه مهمتر، هزینه‌ی زیادی هم نیاز نیست که برای آن پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی؛ رقابتی هیجان انگیزی از سری می، ردمی نوت و پوکو!

درواقع این گوشی برابر با ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند 5G است که شما هم اکنون می‌توانید از بازار خریداری کنید. موتورولا مدت زمانی خیلی کوتاهی نیاز دارد تا چندین گوشی روانه بازار کند و همه نسبت به آن انتقاد دارند. اما در بین این گوشی‌ها می‌توان گزینه‌های مناسبی هم پیدا کرد که ارزش خرید دارند و گوشی Moto G 5G Plus یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

گوشی Moto G 5G Plus عمر باتری بسیار عالی دارد و به اندازه کافی می‌تواند نیروی لازم را برای کاربران پرمصرف نیز تامین کند. گوشی دارای اتصال سریعی است و سیستم نرم افزاری بسیار خوبی را نیز برای شما تامین می‌کند. در برابر می‌توانیم به دوربین اشاره کنیم که فضای زیادی از بدنه‌ی پشت گوشی را به خود اختصاص داده است و طراحی اسلات سیم کارت نیز بسیار ضعیف بوده است.

گوشی حس پلاستیکی بودن دارد و اسکنر اثر انگشت نیز روی صفحه نمایش قرار نگرفته است. یک بحث دیگر نیز پیرامون فناوری 5G بوده است که در چنین زمانی، خیلی از کاربران نیازی به وجود آن را احساس نمی‌کنند.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


2. Motorola Moto G9 Plus

محدوده‌ی قیمت: ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه سپتامبر ۲۰۲۰
ابعاد ۱۷۰ در ۷۸.۱ در ۹.۷ میلی‌متر
صفحه نمایش LTPS IPS LCD, HDR10

6.81 inches, 112.0 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G (8 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 618
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل

HDR

باتری Li-Po 5000 mAh, non-removable

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند ارزان قیمت هستید، تعداد زیادی از انتخاب‌ها را در بازار برای خرید خواهید داشت که تعداد زیادی از آن‌ها نیز توسط موتورولا ساخته شده است. گوشی هوشمند Moto G9 Plus برای پیوستن به گزینه‌های متعدد بازار، سختی‌های زیادی را تحمل کرده است و یکی از معدود گوشی‌های موتورولا است که ارزش خرید آن با توجه به مشخصات فنی و طراحی زیبای آن بر همگان آشکار می‌شود.

آن‌چیزی که شما باید در مورد این گوشی بدانید، این است که از صفحه نمایش بزرگ و درخشانی تشکیل یافته است و باتری آن نیز بسیار بادوام بوده است. دوربین این گوشی مناسب بوده و در حد این رده عمل می‌کند.

گوشی هوشمند Moto G9 Plus می‌تواند تمام اولویت‌های گوشی‌های هوشمندی که شما احتمالا در دفتر یادداشت خود ذکر کرده‌اید را برآورده سازد. به‌طور قطع این گوشی را می‌توانید به عنوان انتخاب بعدی خود برای خرید در نظر گرفته و سال‌ها از امکانات متعدد آن استفاده کنید.

البته با توجه به قیمت و اختلافی که با پرچم‌داران بازار دارد، باید کمی هم مصالحه در برخی از امکانات و مشخصات فنی آن داشته باشید. در این گوشی موارد اضافی مانند شارژ بی‌سیم یا سیستم ضد آب IP68 وجود ندارد و عملکرد تراشه‌ی گوشی نیز در حد متوسط خواهد بود. دوربین مناسب است، اما چیز خاصی نباید از آن انتظار داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی هواوی؛ از انتظارات تلخ تا واقعیت‌های شیرین!

صفحه نمایش گوشی فاصله زیادی با پنل‌های اولد دارد و فناوری 5G نیز در آن به کار نرفته است. اما اینها تنها نکات منفی ماجرا بود و شما سازگاری کاملی بین هزینه و کیفیت این گوشی درخواهید یافت.

گوشی Moto G9 Plus تعادل کامل را بین امکانات و هزینه‌ی پرداخت شده برقرار کرده است و یکی از محصولات با کیفیت این کمپانی در بین گوشی‌های متعددی که به بازار عرضه کرده است، محسوب می‌شود. موتورولا سال‌ها است که گوشی‌های هوشمند با کیفیت بالا و کم هزینه روانه بازار می‌کند و به‌عنوان یکی از اولین مدل‌های سری G9، می‌توانیم از گوشی Moto G9 Plus به نیکی یاد کنیم.

گوشی Moto G9 Plus رقابت خوبی را با دیگر محصولات این لیست دارد و البته که با هزینه‌ی بیشتر، می‌توانید محصولات بهتری را نیز در بازار پیدا کنید. اما به هر حال گوشی سنخیت کاملی با هزینه‌ی پرداختی برای آن دارد و شما را ناامید نخواهد کرد.

گوشی کیفیت طراحی بالا و خوش ساختی دارد و می‌توانید حس گرفتن یک گوشی بالارده را داشته باشید. موتورولا تست‌های لازم را روی آن‌ انجام داده است و در خیلی از موارد، چیزی از رقبای خود کم نخواهد داشت. دوربین عالی است و می‌توانید در هنگام عکس برداری شب هنگام نیز نسبت به تصاویر ثبت شده افتخار کنید.


3. OnePlus Nord N10

محدوده‌ی قیمت: ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه 2020, October 26
ابعاد 163 x 74.7 x 9 mm (6.42 x 2.94 x 0.35 in)
صفحه نمایش IPS LCD, 90Hz

6.49 inches, 101.7 cm2 (~83.5% screen-to-body ratio)

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~406 ppi density)

تراشه Qualcomm SM6350 Snapdragon 690 5G (8 nm)
حافظه داخلی 128GB
حافظه رم 6GB
دوربین 64 + 8 + 2 + 2 MP

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی 16 MP

HDR

باتری Li-Po 4300 mAh, non-removable

Fast charging 30W

 

گوشی Nord N10 یکی از معدود گوشی‌های وان پلاس است که می‌توانید روی آن حساب باز کرده و به عنوان یک میان رده خوب از آن استفاده کنید. گوشی ۱۹۰ گرم وزن دارد و با امکانات خوبی نظیر دوربین عالی و صفحه نمایش خوب، می‌تواند یکی از اولویت‌های اصلی شما برای خرید باشد.

این گوشی تنها به صورت دو سیم کارت روانه بازار شده است و ترکیب شیشه و پلاستیک را برای بدنه جلویی و پشت خود انتخاب کرده است. گوشی دوام بالا و کیفیت ساخت خوبی هم دارد و نگرانی از بابت ضربه یا پاشش آب روی آن نخواهید داشت. صفحه نمایش ۹۰ هرتزی این گوشی، از پنل IPS استفاده می‌کند و بنابراین از نظر کیفیت، مشکی نخواهد داشت.

صفحه نمایش گوشی Nord N10 حاشیه‌های کمی دارد و ۸۳.۵ درصد از بدنه جلویی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی کمک می‌کند که در هنگام تماشای فیلم‌های نتفلیکس و تجربه بازی‌های خوبی مانند فورتنایت، حس خوبی داشته باشید. این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و رابط کاربری اختصاص OxygenOS هم در اختیار شما خواهد بود تا بتوانید از ابزارهای متنوع‌تری در گوشی خود استفاده کنید.

تراشه گوشی را کوالکام اسنپ دراگون ۶۹۰ تشکیل داده که فناوری 5G را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فناوری پیشرو، هنوز به صورت جهانی توسعه پیدا نکرده است، اما در آینده‌ای نزدیک می‌توانید اطمینان داشته باشید که گوشی شما هم قادر به استفاده از آن خواهد بود.

گوشی Nord N10 در رده‌ای حضور دارد که می‌تواند بازی‌های خوب این پلتفرم را اجرا کند، اما هنوز هم باید بدانید که اندازه گوشی‌های بالا رده بازار، نمی‌تواند قدرت و کیفیت لازم را برای اجرای آن‌ها داشته باشد. این گوشی از یک مدل با حافظه داخلی ۱۲۸ داخلی همراه با حافظه رم ۶ گیگابایتی استفاده می‌کند و تنوعی در این زمینه نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ارزان قیمت لمسی و اندرویدی

می‌توانید حافظه جانبی هم به گوشی خود اضافه کرده و عکس و فیلم‌های بیشتری در آن ذخیره کنید. این گوشی از ماژول دوربین چهارگانه استفاده می‌کند که سنسور اصلی آن هم ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود.

گوشی Nord N10 دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هم در جلو است که عکسبرداری سلفی را برای‌تان ممکن می‌کند. دوربین اصلی دارای قابلیت فیلم‌برداری 4K است که خبر خوبی برای علاقه‌مندان محسوب می‌شود. این گوشی از یک باتری ۴۳۰۰ میلی امپر ساعتی استفاده می‌کند که از لیتیوم پلیمر ساخته شده است و ماندگاری مناسبی تا یک روز خواهد داشت.

می‌توانید از طریق یک شارژر سریع ۳۰ واتی هم به سرعت آن را شارژ کنید. گوشی را می‌توانید تنها در یک رنگ تهیه کنید و تفاوت وان پلاس با برندهای معتبری مانند سامسونگ در چنین شرایطی مشخص‌تر خواهد بود. رنگ یخی، زیبایی و فانتزی لازم را برای شیک پسندان خواهد داشت.

گوشی Nord N10 در همه زمینه‌ها نشان می‌دهد که یک محصول ارزشمند برای خرید است و می‌توانید روی آن حساب کنید. تست‌های بنچمارک هم نشان می‌دهد که گوشی از نظر قدرت کم و کاستی ندارد و حتی عکس برداران حرفه‌ای هم می‌توانند به سراغ دوربین آن بروند. ضخامت گوشی ۹ میلی متر است و آن‌قدر خوش دست خواهد بود که حتی بتوانید آن را با دست خود حمل کرده و نگرانی از بابت سر خوردن یا سقوط آن را نداشته باشید.


بهترین گوشی‌ تا 10 میلیون تومان؛ برند شیائومی

  1. Redmi Note 8 Pro
  2. Redmi Note 9S
  3. Redmi Note 9 Pro
  4. Xiaomi Mi 10 Lite
  5. Xiaomi Poco X3 Pro

ست شدنی با: ساعت هوشمند شیائومی و هدست، هدفون، هندزفری شیائومی

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


1. Redmi Note 8 Pro

محدوده‌ی قیمت: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه آگوست ۲۰۱۹
ابعاد ۱۶۱.۴ در ۷۶.۴ در ۸.۸ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD, HDR, 500 nits (typ)

6.53 inches, 104.7 cm2

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه Mediatek Helio G90T (12nm)
تراشه گرافیکی Mali-G76 MC4
حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری Li-Po 4500 mAh, non-removable

Fast charging 18W

 

ردمی یکی از نام‌های تجاری جذاب و معروف از گوشی شیائومی است که در رده گوشی‌های میان رده و پایین رده ارائه می‌شود. این گوشی‌ها همواره قیمت پایینی داشته‌اند، اما برخی از ویژگی‌های مناسب گوشی‌های بالارده را همواره در خود داشته‌اند که آن‌ها را در معرض چشم‌های زیادی قرار می‌دهد.

حال ردمی نوت ۸ پرو نیز می‌تواند یک انتخاب مناسب در رده گوشی‌های میان رده باشد. این محصول امکانات بهتری نسبت به ردمی نوت ۸ دارد. اگرچه اشتراکات زیادی بین گوشی‌های بالارده و این محصول وجود دارد و با وجود پایین بودن قیمت، اما امکانات آن تحت تاثیر آن قرار نگرفته است. این گوشی بسیار پیشرفته است و هنوز هم مقرون به صرفه بودن خودش را حفظ کرده است.

ردمی نوت ۸ پرو دارای مجموعه ویژگی‌هایی است که انتظار نمی‌رود در یک گوشی ارزان قیمت وجود داشته باشد. این گوشی از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است و سه سنسور دیگر نیز همراه با آن قرار گرفته است. نمایشگر این گوشی بزرگ بوده و کیفیت HD+ را دارد، باتری این گوشی بزرگ بوده و یک تراشه مناسب نیز روی آن به کار گرفته شده است.

این گوشی دارای جنبه‌های مختلفی است که با توجه به قیمت آن، نمی‌توانستیم چنین انتظاراتی داشته باشیم. گوشی ردمی نوت ۸ پرو تغییراتی در جهت زیبایی شناختی داشته است، اما لازم به ذکر است که با داشتن چندین سیستم نرم افزاری جذاب، می‌تواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت گوشی های سری ردمی Redmi و می آی MI برند شیائومی

تراشه گوشی ردمی نوت ۸ پرو از نوع مدیاتک هلیو G90T بوده است و علیرغم اینکه دقیق‌ترین تراشه را ارائه نمی‌کند، اما می‌تواند برای این رده مناسب باشد. با این قیمت پایین شما محصولاتی را دیده‌اید که تراشه بدتری داشته‌اند، اما این گوشی حداقل توانسته است که صاحب یکی از بهترین تراشه‌های این شرکت باشد.

یک نکته شگفت آور با توجه به قیمت پایین آن، این است که ۶ گیگابایت حافظه رم روی آن به کار گرفته شده است، چرا که گوشی‌های هوشمند دیگر این لیست تنها ۴ گیگابایت رم دارند.

هنگام جا به جایی بین صفحه‌های مختلف منوها در نمایشگر، احساس کندی وجود نخواهد داشت. اگر شما گرافیک بازی‌ها را چندان بالا نبرید، می‌توانید تجربه‌ی بازی بهتری را نیز شاهد باشید. بنابراین اگر یک گیمر هستید، این گوشی چندان نمی‌تواند شما را راضی کند.

لازم به ذکر است که ردمی نوت ۸ پرو، یکی از بهترین گوشی‌های این رده است، چرا که به راحتی و از چند جهت می‌تواند یک میان رده خوب باشد. در حقیقت، اشتراکات این گوشی با محصولات بالارده نیز جالب توجه بوده است و مطمئنا یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که احتمالا کاربران زیادی آن را به عنوان اولویت اول در نظر خواهند داشت.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


2. Redmi Note 9S

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۵.۸ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD, HDR10, 450 nits (typ)

6.67 inches, 107.4 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 618
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۸ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری Li-Po 5020 mAh, non-removable

 

سری ردمی نوت شیائومی همواره در جذاب‌ بودن کم و کسری نداشته است و یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران برای این رده محسوب می‌شود. این گوشی‌ها معمولا باتری غول پیکری داشته و توانسته‌اند که ماندگاری عالی خودشان را داته باشند.

با نگاه کردن به این گوشی‌ها، می‌توان متوجه شد که چرا به خوبی موردتوجه قرار می‌گیرند و همه ساله می‌توانند جزو بهترین‌های بازار باشند. همیشه این گوشی‌ها دو فاکتور مورد انتظار کاربران یعنی صفحه نمایش با کیفیت و باتری با ماندگاری بالا را برای خریداران تامین کرده‌اند. این گوشی‌ها می‌توانند مایحتاج کاربران را فراهم کرده و آن را با یک قیمت ارزان در اختیار شما قرار دهند.

همراه با گوشی شیائومی ردمی نوت 9S می‌توانید کمی بیشتر از گوشی ردمی نوت ۹ پرداخته و امکانات بهتری داشته باشید. تجربه‌ی جذابی که این گوشی در اختیار شما می‌گذارد، با توجه به قیمت ارزان قیمتی می‌تواند مورد توجه واقع شود.

شایان ذکر است که شیائومی ردمی نوت 9S درواقع همان نسخه‌ی ردمی نوت ۹ پرو است که اسم متفاوتی در نقاط مختلف جهان دارد. این موضوع می‌تواند برای برخی از کاربران گیج کننده باشد و ماهم آن را قبول می‌کنیم. بررسی‌ها نشان داده است که تجربیات کاربران با ردمی نوت 9S بسیار عالی بوده است و آن را تبدیل به یک انتخاب عالی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ال جی؛ خوش دست، با کیفیت و اقتصادی!

این محصول از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جایگزینی برای ردمی نوت ۸ پرو ارائه شده است و از نظر عملکرد، ظرفیت و اندازه صفحه نمایش پیشرفت زیادی نسبت به گذشته داشته است. جالب اینجاست که چنین مواردی معمولا از امکانات اساسی ردمی نوت محسوب می‌شوند و شیائومی هیچ کم و کسری با 9S نداشته است.

گوشی مزایای رقابتی بالایی داشته و توانسته است که از خیلی جهات مشخصات فنی بالاتری را در این رده داشته باشد.. جنبه‌های مهمی که ردمی نوت 9S دارد و برتری آن را از گوشی‌های دیگر اثبات می‌کند، باتری، عملکرد، قابلیت اطمینان بالا و کیفیت ساخت آن است. این ویژگی‌های خاص معمولا در گوشی‌های دیگر به‌صورت تکی وجود دارد، اما این گوشی تمام آن‌ها یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد.

در گوشی شیائومی ردمی نوت 9S می‌توانید صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی بالا در اختیار داشته باشید. این موضوع سبب می‌شود که در هنگام بازی و تماشای فیلم، لذت بیشتری از تجربه‌ی خود ببرید. این گوشی آسان‌ترین انتخاب برای شما در این رده است و با اطمینان بیشتری می‌توانید دست روی آن بگذارید و بقیه گزینه‌ها را بیخیال شوید.

البته باید گفت که این گوشی یکی از محافظه کارترین گوشی‌های سری ردمی نوت است. نمایشگر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی در این گوشی وجود ندارد و شارژ سریع هم برای آن در نظر گرفته نشده است. رویکردهای چشم نوازی هم در زمینه طراحی برای این گوشی وجود ندارد و باید به آن توجه داشته باشید.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


3. Redmi Note 9 Pro

محدوده‌ی قیمت: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه آوریل ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۵.۸ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی‌متر
صفحه نمایش IPS LCD

6.67 inches, 107.4 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 618
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۶۴ + ۸ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری Li-Po 5020 mAh, non-removable

 

اهمیت گوشی‌های سری نوت در مجموعه ردمی همواره بسیار بالا بوده است و نمی‌توان آن را انکار کرد. گوشی ردمی نوت ۹ پرو نیز دقیقا همین شرایط را دارد و به شیائومی کمک می‌کند که حرکت بزرگی را در بین گوشی‌های میان رده داشته باشد.

ردمی نوت ۴ طی چرخه‌ی تولید خود، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه فروخته بود و ردمی نوت ۷ پرو نیز پرفروش‌ترین گوشی در این سری لقب گرفته بود، حال این گوشی به موفقیت مدل‌های دیگر سری ادامه می‌دهد و می‌توانیم بگوییم که ردمی نوت ۹ پرو می‌تواند جذابیت‌های بیشتری در این برند داشته باشد. رقابتی که در این بین شکل گرفته است، بیشتر به نفع شیائومی بوده است و حداقل در برابر Realme توانسته است که مجموعه‌ای از محصولات بسیار عالی را روانه بازار کند.

گوشی ردمی نوت ۹ پرو کیفیت ساخت بالایی دارد و توانسته است که همان طراحی زیبا همراه با مشخصات فنی عالی را داشته باشد. این گوشی بازهم تراشه اسنپ دراگون را به این سری بازگردانده است و اسنپ دراگون 720G توانسته است که عملکرد گوشی را نسبت به ردمی نوت ۸ پرو بهبود دهد.

این تراشه از دو هسته‌ی Kyro 465 Gold و همچنین شش هسته Kyro 465 Silver تشکیل یافته است. یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۷ نیز در این تراشه وجود دارد که وظیفه‌ی گرافیکی گوشی را تامین می‌کند. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و در کنار سنسورهای ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی عمق و ۵ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان + معرفی ۱۶ مدل برتر بازار

گوشی ردمی نوت ۹ پرو به اندازه کافی در زمینه دوربین عالی عمل کرده است و در کنار چنین امکاناتی یک سیستم شارژ سریع نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. نقطه کلیدی این محصول، قیمت پایین‌ آن است که نسبت به مشخصات فنی بالای آن واقعا خیرت انگیز است.

این گوشی می‌تواند رقابت را برده و محصول ارزشمندی محسوب شود. گوشی از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی تشکیل شده است که البته مدل‌های بهتری با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز در این سری وجود دارد.

اگر عملکرد گوشی در چنین رده‌ای برای‌تان اهمیت دارد، می‌توانید ردمی نوت ۹ پرو را به‌عنوان یک گزینه‌ی انعطاف پذیر در نظر داشته باشید. محصولی مانند Realme 6 که قیمت مشابهی دارد، یک تراشه هلیو G90T دارد و برای تهیه نسخه‌ی پروی آن باید هزینه‌ی بیشتری هم بپردازید.

سرعت تازه سازی صفحه نمایش نیز در این گوشی عالی است و در کنار پشتیبانی از شارژ ۳۰ واتی می‌تواند انتخاب اول کاربران باشد. این گوشی به یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و با یک استفاده متوسط می‌توانید دو روز از آن بهره ببرید و نیازی هم به شارژ مجدد نخواهید داشت. گوشی از طراحی زیبا و جذاب هم بهره می‌برد.

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان


4. Xiaomi Mi 10 Lite

محدوده‌ی قیمت: ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه مارس ۲۰۲۰
ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۴.۸ در ۷.۹ میلی‌متر
صفحه نمایش AMOLED, HDR10+, 430 nits (typ)

6.57 inches, 104.2 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G (7 nm)
تراشه گرافیکی Adreno 620
حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

Dual-LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری Li-Po 4160 mAh, non-removable

 

شیائومی Mi 10 Lite یکی از محصولات ارزشمندی است که با قیمت پایین خود، ارزش خرید بالایی را نسبت به مشخصات فنی خود فراهم کرده است. شیائومی به جای بدنه‌ی پشتی پلاستیکی که در اکثر گوشی‌های این رده دیده می‌شود، از یک شیشه در پشت گوشی استفاده کرده است و صفح نمایش بزرگی را نیز برای آن تعبیه کرده است.

این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است و پیشمایش روانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. گوشی شیائومی Mi 10 Lite حتی می‌تواند قدرت کافی برای بازی فورتنایت در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای را نیز فراهم کند. از نظر بسیاری از کاربران، شیائومی Mi 10 Lite می‌تواند یک خرید منطقی حتی در برابر با گوشی‌هایی با قیمت بالاتر باشد.

این محصول دوام کافی در زمینه باتری دارد و دوربین آن نیز قابل قبول عمل می‌کند. طراحی گوشی شیائومی Mi 10 Lite درجه یک بوده و کمی نازک‌تر از گوشی‌های دیگر این خانواده است. تراشه این گوشی حاشیه‌ی بهتری داشته و توانسته است که امکانات موردانتظار کاربران را فراهم کند.

بنابراین شما بعد از خرید این گوشی پشیمان نخواهید شد و می‌توانید حتی از عکس برداری این گوشی نیز لذت کافی را ببرید. گوشی البته چندین اشکال در زمینه عکس برداری داشته است که بیشتر در شب هنگام دیده می‌شود. یکی بهترین مشخصات این محصول در پیشرو بودن در زمینه طراحی است و بسیاری از محصولات این رده چنین خصلتی ندارند.

بیشتر بخوانید: گرانترین گوشی شیائومی کدام است؟ گران‌ترین تا ارزان‌ترین گوشی‌های برند چینی

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 10 Lite از نوع اولد بوده و عملکردی عالی هنگام مشاهده محتوای رسانه‌ای و تجربه بازی دارد. ماندگاری باتری نیز در گوشی عالی است و به واسطه یک باتری بزرگ فراهم شده است. دوربین اصلی توانمند عمل می‌کند و در حد قیمتش می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده سازد. اسکنر اثر انگشت در این گوشی زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و کاملا مدرن عمل می‌کند.

چنین طراحی را ما می‌توانیم در گوشی‌های بالارده نیز مشاهده کنیم. البته در بین این همه نکات مثبت، چند نکته منفی هم وجود دارد که بعضی از آن‌ها به واسطه قیمت پایین آن به وجود آمده است.

یکی از مشکلات گوشی شیائومی Mi 10 Lite در زمینه دوربین‌های چهارگانه بوده است که طراحی بزرگ و ضمختی دارد. نبود سیستم تثبیت کننده تصویر نیز ضربه‌ی بزرگی را به کیفیت صفحه نمایش زده است. برخی از نرم‌افزارها در این گوشی عملکرد خوبی ندارند و کاربر به وضوح می‌تواند لگ و کندی را در آن‌ها نظاره کند.

البته این موضوع را نمی‌توان به تراشه نسبت داد و کمبودهایی که در زمینه نرم افزاری گوشی وجود دارد، باعث بوجود آمدن این مشکلات شده است. ناچ گوشی نیز کمی قدیمی بوده و کاربران ارتباط خوبی با آن برقرار نمی‌کنند. عدم وجود سیستم کارت حافظه جانبی نیز باعث ناامیدی کاربران می‌شود.


5. Xiaomi POCO X3 PRO

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه 2021, March 22
ابعاد 165.3 x 76.8 x 9.4 mm (6.51 x 3.02 x 0.37 in)
صفحه نمایش IPS LCD, 120Hz, HDR10, 450 nits (typ)

6.67 inches, 107.4 cm2 (~84.6% screen-to-body ratio)

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

تراشه Qualcomm Snapdragon 860 (7 nm)
حافظه داخلی 128, 256GB
حافظه رم 6, 8GB
دوربین 48 + 8 + 2 + 2 MP

Dual-LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی 20 MP

HDR, panorama

باتری Li-Po 5160 mAh, non-removable

Fast charging 33W

 

گوشی Poco X3 Pro یکی از جدیدترین محصولاتی است که شیائومی در میان رده آن را روانه بازار گوشی‌های هوشمند کرده است. این گوشی دارای وزن ۲۱۵ گرمی بوده و شرایطی خوبی را نظر قابل حمل بودن ارائه می‌کند. گوشی از گوریلا گلس ۶ برای محافظت از صفحه نمایش خود استفاده می‌کند.

بدنه پشتی این گوشی پلاستیکی است و شیائومی تلاش کرده است که با کسب گواهی‌های متنوع، دوام و مقاومت آن را در برابر گرد و غبار و آب بالا ببرد. صفحه نمایش این گوشی هم ۶.۶۷ اینچی است و از پنل با کیفیت IPS استفاده می‌کند. این صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است و از روشنایی بسیار عالی ۴۵۰ نیت برخوردار است.

صفحه نمایش گوشی Poco X3 Pro از رزولوشن عالی ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هم برخوردار است و بخش بزرگی از بدنه جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. اندروید ۱۱ می‌تواند از نظر نرم افزاری، المان‌های موردنیاز هر کاربری را تامین کند. رابط کاربری MIUI 12 هم برای گوشی‌های پوکو در نظر گرفته شده است و زیبایی در طراحی را برای‌تان خواهد داشت.

گوشی از تراشه اسنپ دراگون ۸۶۰ همراه با فناوری ساخت ۷ نانومتری استفاده می‌کند و نزدیک به قدرت گوشی‌های بالا رده را برای شما خواهد داشت. این گوشی از پردازنده‌های هشت هسته‌ای استفاده می‌کند و می‌توانید از پردازنده گرافیکی Adreno 640 هم در آن استفاده کنید.

این گوشی را در سه پیکربندی می‌توانید دریافت کنید که همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و همچنین حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی در اختیارتان خواهد بود. دوربین این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و همراه با سنسورهای دیگری برای عمق بخشیدن به تصاویر و تصویربرداری ماکرو ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: داستان بهم رسیدن برادران ناتنی! | بررسی همه جانبه و مقایسه Poco X3 با Redmi Note 9 Pro

این ماژول هم می‌تواند تصویربرداری 4K را برای‌تان داشته باشد و در کنار فناوری‌های نرم افزاری دیگر می‌توانند یک تجربه عالی را برای‌تان فراهم کنند. سنسور دوربین سلفی این گوشی هم ۲۰ مگاپیکسلی است و قابلیت تصویربرداری پانوراما هم خواهد داشت.

گوشی Poco X3 Pro را می‌توانید همراه با سیستم اتصال متنوعی از جمله بلوتوث ۵ مورد استفاده قرار دهید. کم و کاستی در این زمینه نخواهید داشت و می‌ةوانید از NFC و GPS با کیفیت عالی استفاده کنید. وای فای هم از آخرین فناوری موجود استفاده می‌کند و می‌توانید با خیال راحت به اینترنت پرسرعت متصل شوید.

گوشی از یک باتری بزرگ لیتیوم پلیمری هم استفاده می‌کند که ظرفیت بالای ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی را برای‌تان خواهد داشت. این باتری دارای قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی است و در نیم ساعت، می‌تواند شارژ باتری را از صفر به ۵۹ درصد برساند. صفر تا ۱۰۰ این باتری هم به ۵۹ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که در تست‌ها به چنین ارقامی دست یافته‌ایم.

سه رنگ متنوع برای مدل‌های مختلف گوشی Poco X3 Pro در نظر گرفته شده است که زیبایی در طراحی را به مشتریان خود اثبات می‌کنند. این رنگ‌ها شامل مشکی فانتوم، آبی یخی و برونز متال هستند.

ضخامت گوشی تنها ۹.۴ میلی متر است و با ناهمواری‌های خوبی که روی آن وجود دارد، می‌توانید به خوش دست بودن آن اذعان کنید. این گوشی طرفداران زیادی را به واسطه مشخصات فنی عالی خود کسب کرده است و می‌تواند انتخاب خوبی در این رده برای شما باشد.


جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که بهترین گوشی‌های تا ۱۰ میلیون تومان را به شما معرفی کرده و ببینیم که چه انتخاب‌هایی می‌توانیم داشته باشیم و اولویت‌ها به چه شکل خواهد بود. دیدیم که گوشی‌های برند موتورولا هم جایگاه ویژه‌ای در این لیست داشند و سامسونگ با داشتن ۷ گوشی، توانست تنوع بالایی از انتخاب‌ها را در اختیار خریداران قرار دهد.

گوشی‌های سری M  و A همواره چنین شرایطی را داشته‌اند که در کنار ردمی نوت شیائومی، اولویت ابتدایی کاربران برای خرید باشند. شما نیز می‌توانید نظرات خود را با ما درمیان گذاشته و انتخاب‌های خود را با ما درمیان گذارید. به نظر شما چه گوشی‌های دیگری می‌توانستند در این لیست قرار داشته باشند؟ نظرات خود را با ما درمیان گذارید.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.