• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

در این مطلب قصد داریم که نگاهی به بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان داشته باشیم. این گوشی‌ها معمولا جزو گوشی‌های پایین رده و ارزان قیمت بازار هستند، اما عملکرد خوبی نزدیک به گوشی‌های میان رده خواهند داشت. محصولات واقع در این لیست از سری‌های محبوب بازار هستند که در ایران و سایر کشورهای جهان، آوازه‌ی خوبی دارند.

به‌طور مثال سری نوا از هوآوی، سری A از سامسونگ و ردمی از شیائومی هستند که همواره در این رده توانسته‌اند بهترین محصولات خود را روانه بازار کنند. بنابراین فرصت را از دست نداده و با ما در ادامه مطلب همراه شوید.


بهترین گوشی های تا 6 میلیون تومان برند سامسونگ و هواوی

  1. Galaxy A31
  2. Galaxy A50
  3. Galaxy A51
  4. Galaxy A22
  5. Galaxy M22
  6. Galaxy A70
  7. Galaxy A30s
  8. Huawei Y9s
  9. Huawei Nova 7i
  10. Galaxy A23
  11. Redmi Note 11
  12. Realme RMX2111 7 5G
  13. Galaxy M32

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان


  • Galaxy A31

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

ست شدنی با: ساعت هوشمند سامسونگ و هدست، هدفون، هندزفری سامسونگ Samsung

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

مارس ۲۰۲۰

ابعاد

۱۵۹.۳ در ۷۳.۱ در ۸.۶ میلی‌متر

صفحه نمایش

Super AMOLED

6.4 inches, 98.9 cm2 (~84.9% screen-to-body ratio)

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~411 ppi density)

تراشه

Mediatek MT6768 Helio P65 (12nm)

تراشه گرافیکی

Mali-G52 MC2

حافظه داخلی

۶۴ + ۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۴ + ۶ + ۸ گیگابایت

دوربین

۴۸ + ۸ + ۵ + ۵ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

باتری

Li-Po 5000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

سال ۲۰۲۰ برای سری گلکسی A سال بسیار خوبی بود و تعداد زیادی از بهترین گوشی‌های این کمپانی روانه بازار شد. این گوشی‌ها به اندازه گوشی‌های سال ۲۰۱۹ توانستند بدرخشند و به‌همین دلیل هم اکنون جزو بهترین گوشی‌های ارزان قیمت محسوب می‌شوند.

یکی از آخرین گوشی‌هایی که روانه بازار شده است، گلکسی A31 نام دارد و به وضوح مشتریانی را هدف قرار داده است که نمی‌خواهند پول زیادی برای محصولی مانند گلکسی A51 خرج کنند. این گوشی مشخصات فنی بسیار بالایی دارد و توانسته است که چندین ویژگی جذاب را در خود جای دهد.

این گوشی مجهز به صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED است و سنسور اثر انگشت نیز درون صفحه نمایش جای گرفته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه s21 و سري s20 سامسونگ

همچنین می‌توانیم به ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز اشاره کنیم که به‌صورت استاندارد در این رده گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود. این گوشی مجهز به دوربین اصلی بوده و یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی هم از آن پشتیبانی می‌کند.

چیزی که چندان در مورد این گوشی جذاب نیست، مربوط به پردازنده‌ی آن است. گوشی A31 همراه با A41 از یک تراشه مدیاتک هلیو p65 استفاده می‌کند که برای بازی‌های این پلتفرم چندان گزینه‌ی مناسبی نیست. البته هنوز هم نکته‌های مثبت زیادی در مورد این گوشی وجود دارد که آن را تبدیل به یک گزینه‌ی مناسب برای خرید می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان + ۲۸ مدل برتر بازار

طراحی گوشی گلکسی A31 از لحاظ شکل و ظاهر، نسبت به گلکسی A30 یا A30s تغییر چندانی نداشته است. پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده است و غیرقابل جداسازی باتری خواهد بود. قسمت جلویی آن بیشتر با صفحه نمایش پوشیده شده است. صفحه نمایش گوشی دارای اندازه ۶.۴ اینچی است و تناسب کاملی با گوشی‌های سال گذشته دارد.

گفتنی است که حاشیه پایین گوشی نسبت به حاشیه بالا بیشتر بوده و کناره‌ها نیز ضخیم‌تر شده است. بهتر بود که سامسونگ از یک نمایشگر Infinity-O مانند Galaxy A51 در این گوشی نیز استفاده می‌کرد، اما کمپانی تصمیم گرفته است که تمایز خوبی میان این دو گوشی محبوب وجود داشته باشد. بنابراین، این تصمیم قابل اغماض خواهد بود.

وجه اشتراکی که بین A31 و A51 وجود دارد، طراحی پشت آن‌ها است. وقتی که نور از زوایای مختلف به آن می‌تابد، بدنه‌ی گوشی بسیار خیره کننده دیده می‌شود و نگاه کردن به آن جذاب خواهد بود. گوشی از یک پنل پلاستیکی تشکیل یافته است و در ظاهر شباهت بیشتری به شیشه خواهد داشت.

این پنل به اندازه پرچمداران سامسونگ درخشان نیست، اما بازهم نسبت به قیمت این گوشی قابل قبول خواهد بود. همه‌ی این موارد کمک می‌کند که با وجود یک باتری بزرگ ۵ هزار میلی آمپر ساعتی، گلکسی A31 چندان هم سنگین نباشد. وزن گوشی تنها ۱۸۵ گرم است و همین موضوع را اثبات می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفي گلکسي اسمارت تگ سامسونگ

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان


  • Galaxy A50

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

2019, February 25

ابعاد

158.5 x 74.7 x 7.7 mm (6.24 x 2.94 x 0.30 in)

صفحه نمایش

Super AMOLED

6.4 inches, 100.5 cm2 (~84.9% screen-to-body ratio)

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

تراشه

Exynos 9610 (10nm)

حافظه داخلی

64, 128GB

حافظه رم

4, 6GB

دوربین

25 + 8 + 5 MP

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی

25 MP

HDR

باتری

Li-Po 4000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

سال ۲۰۱۹، سامسونگ از گوشی Galaxy A50 خود رونمایی کرده و کاربران بسیاری را خوشحال کرد. این گوشی با داشتن مشخصات فنی مناسب و هزینه‌ای نه چندان بالا، انتخاب خوبی به آن‌ها می‌دهد تا بتوانند از یک گوشی بزرگ با امکانات متنوع برخوردار شوند. وزن این گوشی تنها ۱۶۶ گرم است و کمک می‌کند که حمل آسان و بی دردسری را در جیب خود داشته باشید.

گوشی در مدل‌های تک سیم کارت و دو سیم کارت به بازار عرضه شده است و مثل همیشه، با یک بدنه جلویی شیشه‌ای و ساخت پلاستیکی در فریم‌ها و بدنه پشتی روبرو هستیم. صفحه نمایش این گوشی از پنل سوپر آمولد ساخته شده است و مثل همیشه، سامسونگ خودش را در زمینه طراحی صفحه نمایش اثبات می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ایسوس؛ معرفی ۸ مدل برتر بازار

صفحه نمایش گوشی Galaxy A50 دارای اندازه ۶.۴ اینچی بوده و رزولوشن بالای ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش چگالی بالایی هم دارد و حدود ۸۵ درصد از بدنه جلویی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. فناوری گوریلا گلس ۳ هم وظیفه محافظت از آن را در برابر ضربه خواهد داشت.

گوشی از نظر نرم افزاری هم مشکل چندانی ندارد و در ابتدا با اندروید ۹ در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما این پایان کار نیست و شما می‌توانید آن را به اندروید ۱۱ ارتقا داده و از سومین نسخه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ هم استفاده کنید.

گوشی Galaxy A50 از اگزینوس ۹۶۱۰ به عنوان تراشه اصلی خود استفاده می‌کند که با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته‌ای است و پردازنده گرافیکی Mali-G72 هم برای اجرای بازی‌های ساده مناسب خواهد بود. شما می‌توانید این گوشی را در دو مدل حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی تهیه کنید.

حافظه رم این گوشی هم ۴ یا ۶ گیگابایتی خواهد بود و ترکیب‌های منحصربه‌فردی از آن را می‌توانیم شاهد باشید. گوشی از سیستم دوربین بسیار ساده‌ای استفاده می‌کند که یقینا ناامید کننده خواهد بود. سنسور اصلی تنها ۲۵ مگاپیکسل قدرت دارد و در کنار سنسورهای ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی عمق قرار می‌گیرد.

دوربین سلفی گوشی هم ۲۵ مگاپیکسلی است و می‌توانید با کیفیت 1080p اقدام به فیلم برداری کنید. این گوشی از اسپیکر توانمندی بهره می‌برد و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم در آن به کار رفته است. در زمینه اتصال، می‌توانیم به بلوتوث ۵.۰ و همچنین فناوری وای فای پیشرفته آن اشاره کنیم که مشکلی را از بابت اتصال به اینترنت پر سرعت ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ماشینی اندروید؛ ۳۸ بازی ریسینگ بیادماندنی!

گوشی از فناوری رادیو در کنار NFC هم استفاده می‌کند که آن را در شرایط مناسبی قرار می‌دهد. حسگر اثر انگشت هم برای امنیت گوشی عالی است و در کنار سنسورهای دیگری مانند مجاورت و ژیروسکوپ قرار می‌گیرد.

گوشی Galaxy A50 از یک باتری بزرگ ۴ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که از جنس لیتیوم پلیمر ساخته شده است. این باتری را می‌توانید با فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی شارژ کنید. ماندگاری باتری بالا است و در صورت استفاده متوسط، می‌توانید تا یک روز نیازی به شارژ مجدد گوشی نداشته باشید.

در کل، Galaxy A50 محصول جذابی است که به جز دوربین، در همه جا عملکرد عالی خودش را نشان می‌دهد. گوشی را می‌توانید در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و مرجانی تهیه کنید. زیبایی در هرکدام از این رنگ‌ها دیده می‌شود و طراحی لوکس آن هم برای اکثر کاربران جذب کننده خواهد بود.

بهترین گوشی زیر 6 میلیون تومان


  • Galaxy A51

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

2019, December 12

ابعاد

158.5 x 73.6 x 7.9 mm (6.24 x 2.90 x 0.31 in)

صفحه نمایش

Super AMOLED

6.5 inches, 102.0 cm2 (~87.4% screen-to-body ratio)

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~405 ppi density)

تراشه

Exynos 9611 (10nm)

حافظه داخلی

64, 128, 256GB

حافظه رم

4, 6, 8GB

دوربین

48 + 12 + 5 + 5 MP

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی

32 MP

HDR

باتری

Li-Po 4000 mAh, non-removable

Fast charging 15W

 

اواخر سال ۲۰۱۹، سامسونگ از تجربیات بد خود درس گرفته و با گوشی Galaxy A51 توانست که دل طرفداران خود را بار دیگر به دست آورد. این گوشی علیرغم قیمت پایینی که دارد، مشخصات فنی هم راستا با گوشی‌های میان رده را ارائه داده و عملکرد درخشانی از خود نشان داده است.

وزن این گوشی ۱۷۲ گرم بوده و طراحی آن مشابه با دیگر محصولات سری A دیده می‌شود. این طراحی دوام بسیار بالایی داشته و از مواد خوبی در ساخت آن استفاده شده است. ترکیب شیشه و پلاستیک در بدنه جلو و پشتی آن دیده می‌شود و فناوری گوریلا گلس ۳ هم برای محافظت از صفحه نمایش به کار رفته است.

گوشی Galaxy A51 از نظر صفحه نمایش هم کم و کاستی ندارد و پنل سوپر آمولد، مثل همیشه می‌تواند تصاویر را با حالت پویا و زنده برای‌تان به نمایش گذارد. این صفحه نمایش ۶.۵ اینچی است و از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هم پشتیبانی می‌کند.

نسبت صفحه نمایش به بدنه آن در حد ۸۷ درصد است و شاهد افزایشی جزئی نسبت به A50 هستیم. گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در آینده آن را به اندروید ۱۱ هم ارتقا دهید. امکانات و ابزارهای نرم افزاری بیشتری به واسطه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ هم خواهید داشت.

گوشی از تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ همراه با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند که قدرت و عملکردی عالی در حد قیمت را برای‌تان فراهم خواهد کرد.

گوشی Galaxy A51 را می‌توانید همراه با پردازنده‌های هشت هسته‌ای با بیشینه فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی مورد استفاده قرار دهید. تنوع عالی در زمینه پیکربندی، سبب شده است که خریداران بتوانند بسته به نیاز خود، یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

حافظه داخلی سه گانه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی همراه با حافظه رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی در اختیار شما خواهد بود و می‌توانید در ۵ مدل، ترکیب‌های متنوعی از این حافظه‌های داخلی و رم را داشته باشید. سیستم دوربین این گوشی هم چیزی کم و کسر ندارد از ماژول دوربین ۴ گانه و تکی در آن استفاده شده است.

گوشی Galaxy A51 از سنسور اصلی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی همراه با سنسورهای اولترا واید، ماکرو و عمق استفاده می‌کند. قابلیت فیلم‌برداری 4K همراه با قابلیت‌هایی مانند عکس برداری پانوراما و HDR برای‌تان فراهم شده است. سنسور دوربین سلفی هم ۳۲ مگاپیکسلی است و قدرت بالایی همراه با امکان فیلم برداری 4K خواهد داشت.

جک هدفون ۳.۵ میلی متری در گوشی به کار رفته است و می‌توانید از صدای بلند اسپیکرها هم هنگام بازی و تماشای فیلم لذت ببرید. این گوشی از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند و فناوری‌های اتصال همه جانبه‌ای مانند NFC هم برای آن تعریف شده است.

گوشی Galaxy A51 از یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند که از جنس لیتیوم پلیمر ساخته شده است. این باتری ماندگاری بالای یک روز را برای‌تان تضمین می‌کند و می‌توانید از شارژ سریع ۱۵ واتی هم در کنار آن استفاده کنید.

ترکیب رنگی متنوعی در مدل‌های گوشی دیده می‌شود که می‌توانیم به مشکی، سفید، آبی و صورتی اشاره کنیم. این رنگ‌ها حالت منشوری دارند و جلوه‌ای فانتزی به گوشی اعطا کرده‌اند. در کل می‌توان گفت که با یک محصول تمام عیار از سامسونگ روبرو هستیم و می‌توانید خاطره گوشی از سری A را با آن تجربه کنید.


  • Galaxy A22

گوشی گلکسی A22 می‌تواند یک انتخاب خوب برای کاربران معمولی باشد که قصد دارند یک خرید ارزان‌قیمت را از بازار گوشی‌های هوشمند تجربه کرده و در عین حال، ایرادات بسیار کمتری را نیز تحمل کنند. این گوشی دارای کیفیت ساخت و طراحی خوبی بوده و از صفحه نمایش مناسب و هم سطح با این رده از گوشی‌های هوشمند برخوردار است.

گوشی در زمینه باتری هم به‌خوبی عمل کرده است و سامسونگ از دوربین‌هایی استفاده می‌کند که نوید عملکرد خوب را در روز داده و می‌توانید هنگام عکس‌برداری در شب هنگام نیز ایرادات بسیار کمتری نسبت به گوشی‌های هم سطح را دریافت کنید. این گوشی علاوه بر تمام این‌ها، همراه با فناوری 5G در اختیار کاربران علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۱

گوشی A22 قدرت بسیار بالایی برای مدیریت برنامه‌های کاربردی دارد و می‌توانید برای کارهای روزمره خود از آن استفاده کنید. البته، این گوشی برای انجام بازی‌های گرافیکی مناسب نیست و نمی‌توانید روی آن حساب باز کنید. البته، این به این معنا نیست که پردازنده گرافیکی آن کلا برای انجام بازی مناسب نیست.

بلکه A22 نسبت به گوشی‌های دیگر این رده، بسیار بهتر عمل کرده و می‌توانید بازی‌های متوسط را در این گوشی به‌صورت روان و سریع اجرا کرده و از آن‌ها لذت ببرید. اگر به دنبال یک گوشی هوشمند 5G جدید هستید که قیمت خیلی بالایی هم نداشته باشد، می‌توانید در این رنج قیمت به سراغ A22 بروید.

این گوشی توسط سامسونگ ساخته شده است و حداقل در پیش زمینه می‌توانید حس و اعتماد خوبی نسبت به آن داشته باشید. در بررسی‌های دقیق، متوجه می‌شویم که سامسونگ گوشی‌های زیادی در این رده روانه بازار کرده است و در این بین، گوشی‌های سری A محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

حال، سامسونگ می‌تواند با گلکسی A22 خود، باز هم قدم مثبت دیگری برداشته و مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. این گوشی در ابتدا با قیمت بالایی روانه بازار شده بود. اما با گذشت زمان، حال شما می‌تونید یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ را همراه با فناوری جدید شبکه تلفن همراه دریافت کنید.

این محصول می‌تواند در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذارد. هنگام بررسی در بین گزینه‌های دیگر، متوجه خواهید شد که واقعا تعداد زیادی از گوشی‌های این سطح وجود ندارد که بتوانند از A22 بهتر باشند.

باتری این گوشی برای چند روز می‌تواند ماندگاری داشته باشد، البته به شرطی که استفاده معقولی از آن داشته باشید. یکی از جالب‌ترین مواردی که در A22 دیده می‌شود، طراحی است. این گوشی از زمان طراحی مشابه گلکسی A52 استفاده می‌کند و المان‌هایی از گلکسی A72 را نیز به کار برده است. بنابراین، در پشت این گوشی، یک طراحی مات جالب می‌بینیم که از پلی کربنات ساخته شده است و می تواند نور را تا حد کمی منعکس کند.

همین مورد کافی است تا شاهد ظاهری عالی برای این گوشی باشیم. این گوشی به راحتی نمی‌تواند لک و اثر انگشت را به خود جذب کند و در برابر خط و خش نیز کاملا مصون خواهد بود. در این سطح، گوشی‌های زیادی وجود ندارند که همچین سطحی از مقاومت و کیفیت ساخت را در اختیار شما گذارند.

این گوشی از یک روکش خاص هم استفاده می‌کند که حس خوبی هنگام لمس به شما می‌دهد و می‌تواند هنگام گرفتن در دست کاملا سبک وزن باشد. به‌طور کلی، همه چیز در این گوشی ساده‌ در نظر گرفته شده است، اما می‌توانید به لوگوی سامسونگ اعتماد کرده و مطمئن باشید که محصولی در خور شان این رده دریافت خواهید کرد.

یک دوربین با ماژول مربعی شکل برای آن تعبیه شده است و عکس‌برداری در حد متوسط را برای شما فراهم می‌کند. پنل پشتی آن در یک فریم پلاستیکی ادغام شده است و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری همراه با پورت USB-C نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. می‌توانیم به دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور هم اشاره کنیم که در سمت راست قرار گرفته است و روی دکمه پاور هم می‌توانید از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید.

این گوشی از یک صفحه نمایش مناسب هم برای تماشای محتواهای رسانه‌ای و تجربه بازی استفاده می‌کند. علیرغم اینکه این پنل از آمولد ساخته نشده است، اما پنل IPS LCD هم می‌تواند همه کارهای صفحه نمایش عرف سامسونگ یعنی آمولد را برای شما فراهم کند.

این پنل با کیفیت فول اچ دی پلاس در اختیار شما بوده و می‌تواند زاویه دید مناسب را برای تماشای فیلم در اختیار شما گذارد. می‌توانید از این صفحه نمایش برای چک کردن بهتر توییتر و اینستاگرام استفاده کرده و به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشید.

استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش، در این شرایط اصلا برای شما اذیت کننده نخواهد بود و می‌توانید از آن لذت ببرید. این واقعیت را باید بپذیریم که گوشی گلکسی A22 عملکرد خوبی به نسبت قیمت مقرون به صرفه‌اش دارد و این امکان هم برای شما فراهم شده است که از تراشه مخصوص سامسونگ برای انجام بازی‌ها در این گوشی استفاده کنید.

اکثر گوشی‌های این رده، معمولا فاکتور بازی را فراموش کرده و امکانات چندان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهند. اما سامسونگ فکر تازه‌ای کرده و توانسته است که با تراشه هست هسته‌ای خود که دو هسته آن با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز در اختیار شما قرار می‌گیرند، معادلات را تغییر می‌دهد.

این تراشه همراه با فرایند ۷ نانومتری تولید شده است و فاصله بسیار زیادی را با دیگر گوشی‌های این لیست ایجاد می‌کند. این گوشی همراه با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همه این امکانات سخت‌افزاری را می‌توانید در کنار رابط کاربری One UI 3.1 قرار دهید.

این رابط کاربری کاملا بهینه‌سازی شده است و می‌توانید تعامل بهتری با اندروید داشته باشید. این تجربه کاملا یکنواخت بوده و تجربه‌ای بی عیب و نقص را برای شما فراهم می‌کند. بنابراین، اگر نیازهای روزمره شما به یک سری موارد اولیه مانند تماشای فیلم، مرور وب و خواندن چند کتاب الکترونیکی در گوشی خلاصه شده است، نباید هیچ نگرانی از این بابت داشته باشید.

حتی گشت و گذار مدام در شبکه‌های اجتماعی نیز توسط این رابط کاربری به خوبی فراهم شده است و می‌توانید حس خوبی از این کار داشته باشید. این رابط کاربری، یکی از دلایلی است که شما حس کار با یک گوشی پرچم‌دار سامسونگ را خواهید داشت و این واقعا ارزش این گوشی را بیش از پیش برای شما اثبات خواهد کرد.

سامسونگ به وعده خود برای پشتیبانی گوشی‌های ارزان قیمت خود از فناوری 5G عمل کرده است و این موضوع را می‌توانیم به فایل نیک بگیریم. سامسونگ قول داده است که سیستم عامل اندروید خود را تا دو سال مورد پشتیبانی قرار دارد و ارتقا های امنیتی را نیز برای این گوشی عرضه کند.

باید منتظر ماند و دید که عملکرد سیستم نرم‌افزاری این گوشی در آینده به چه شکل خواهد بود.این گوشی از یک پک باتری ارزشمند استفاده می‌کند که به راحتی، با یک بار شارژ، می‌توانید برای بیش از یک روز از آن استفاده کنید. تنها مشکل باتری گوشی گلکسی A22 این است که از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و تنها با یک شارژر دیواری ۱۵ واتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

گوشی عملکرد مناسبی را برای کاربران عادی فراهم کرده است و می‌توانید بازی‌های بزرگی مانند آسفالت ۹ و کال آف دیوتی موبایل را با تنظیمات متوسط روی این گوشی تجربه کنید. گوشی در سطنج بنچمارک نیز امتیازهای خود را ثبت کرده است.


  • Galaxy M22

بررسی‌ها نشان داده است که گوشی هوشمند گلکسی M22 که توسط سامسونگ  توسعه داده شده است، یک محصول میان‌رده بسیار جذاب همراه با امکانات دوست داشتنی است و سری M را نیز در کنار سری A از محبوبیت بالایی برخوردار می‌کند. این گوشی در سرتاسر جهان و در پیکربندی‌های مختلف ارائه شده است و می‌توانید از خدمات آن برای خود استفاده کنید.

گوشی از دوربین‌های عالی همراه با باتری خارق‌العاده استفاده می‌کند و می‌توانید به تراشه و دوربین آن نیز اعتماد کامل داشته باشید. صفحه نمایش آن با وضوح اچ دی پلاس همراه شده است و می‌توانیم محصولی را شاهد باشیم که قشر زیادی از خریداران آن را دوست خواهند داشت.

این گوشی هوشمند، از نظر ظاهری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توانیم این‌طور عنوان کنیم که رقبای کمی در این رده برایش پیدا خواهد کرد. این گوشی، در بسیاری از فاکتورها می‌تواند هم قطاران خود را شکست دهد. وب سایت رسمی سامسونگ این‌طور عنوان کرده است که گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی روشن ارائه شده است و اگر با اکوسیستم سامسونگ و طرح‌های آن آشنا باشید، یقینا آن‌ها را دوست خواهید داشت.

این گوشی به دلیل طراحی منحصربه‌فرد خود، احتمالا در جذب کردن مخاطبین جدید موفق ظاهر نخواهد شد، اما کاربران قدیمی و آشنا به سامسونگ، کاملا حس مثبتی نسبت به آن خواهند داشت.

جالب‌ترین نکته در مورد طراحی این گوشی، دوربین چهارگانه است که به‌طرز هوشمندانه‌ای در پشت گوشی تعبیه شده است و می‌توانید از حسگر اثر انگشت در نوار کناری آن نیز استفاده کنید. اگر به صفحه نمایش نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که پنل ۶.۴ اینچی آن از پنل سوپر آمولد استفاده می‌کند و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی هم می‌تواند آن را تکمیل کند.

این میزان از امکانات در صفحه نمایش یک گوشی میان رده، یقینا برای همه خریداران جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. البته در این ترکیب بسیار خوب، نقصی هم وجود دارد که آن‌هم وضوح محدود 720p است. این وضوح نمی‌تواند جذابیت تصاویر نمایش داده شده را به‌صورت کامل در اختیار شما گذارد.

این گوشی هوشمند، نرخ‌تازه‌سازی را به‌صورت پیش فرض روی ۹۰ هرتز قرار داده است و می‌توانید از کیفیت تصاویر با حرکات روان آن‌ها اطمینان داشته باشید. سامسونگ اثبات کرده است که یکی از بزرگ‌ترین برندها در زمینه تولید صفحه نمایش گوشی است و نباید شک به دل خود راه بدهید.

رقابت در این زمینه افزایش پیدا کرده است و سامسونگ نیز هم‌اکنون تلاش می‌کند که قدرت خود را دز این زمینه بیشتر کند. شما اکنون امکانات بیشتری در صفحه نمایش گوشی گلکسی M22 خواهید داشت و می‌توانیم به روشناییی ۶۰۰ نیت اشاره کنیم که برای انجام هر کاری در نور روز یا شب بسیار عالی خواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی M22 یک محصول سبک وزن است که نگرانی شما را از بابت حمل کاهش خواهد داد. بنابراین، می‌توانید فضای زیادی را در اختیار داشته و حتی آن را در جیب خود نیز به راحتی حمل کنید. گوشی دارای ضخامت ۸.۴ میلی‌متری بوده و انتخاب خوبی برای تمامی کاربران خواهد بود.

متاسفانه، این گوشی فاثد ویژگی‌های دیگری مانند فناوری گوریلا گلس یا مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. شما می‌توانید از این گوشی به‌عنوان جایگزینی برای اکثر گوشی‌های بالارده استفاده کرده و پول خود را ذخیره کنید. البته، در مقایسه خود باید دقت کرده و به قیمت آن هم توجه کنید تا برخی از کمبودها اذیت‌تان نکند.

اگر این گوشی هوشمند را صرفا برای این دلیل خریداری می‌کنید که سامسونگ شهرت خوبی در ارائه عملکرد بهتر نسبت به رقبا دارد، در این صورت انتخابی عالی را صورت داده‌اید. با این بودجه مشابه، تقریبا هیچ گوشی هوشمند دیگری نمی‌تواند هم راستا با آن عمل کند.

این محصول از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده می‌کند که برای تمام کارهایی که در گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید، عالی است. علاوه بر این، اضافه شدن رابط کاربری One UI 3.1 هم به شما کمک می‌کند که سطحی غنی از عملکرد را توسط آن تجربه کنید. این ترکیب به شما اثبات می‌کند که منبع بهتری برای انجام روان و سریع تمام کارهای خود خواهید داشت.

تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G80 آن یک ویژگی مناسب برای عملکردهای مختلفی است که هر گیمر یا عاشق گوشی‌های هوشمند به دنبال آن است. این تراشه یکی از بهترین‌های این رده است و آن را دوست خواهید داشت. فناوری تولید تراشه هم امکان سرعت بخشیدن به انجام تسک‌های همزمان را فراهم کرده است.

این پردازنده هشت هسته‌ای دارای سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتزی بوده و از سوی دیگر، می‌توانید از یک واحد گرافیکی Mali-G52 MC2 هم برای دریافت تاثیر بصری خوب استفاده کنید. اگر به نوع حافظه ذخیره‌سازی نگاه کنید، ممکن است که کمی در این زمینه ناامید شوید. چرا که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها دیگر برای شما فراهم نخواهد بود.

حافظه رم ۴ گیگابایتی همراه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، می‌تواند گزینه مناسبی در حد متوسط برای تجربه بازی‌ها باشد، اما نباید این انتظارات را بیش از حد بالا ببرید. از آن‌جایی که این گوشی در رده گوشی‌های میان‌رده روانه بازار شده است، ابتدا انواع مختلفی از برنامه‌ها در آن نصب شده و سپس نوبت به فایل‌های شخصی شما می‌شود و محدودیت را ایجاد خواهد کرد.

البته شما می‌توانید امکان افزایش حافظه جانبی را با استفاده از یک کارت میکرو SD در اختیار داشته باشید. دوربین این گوشی برای همه دوستداران عکاسی مناسب و بسیار جذاب است. برخی از ویژگی‌های عالی در اختیار شما قرار گرفته است و می‌توانید از آن‌ها رضایت کامل داشته باشید.

این دستگاه دارای یک دوربین چهارگانه بوده و یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در آن جای گرفته است. این دوربین دارای حالت فوکوس خودکار بوده و می‌توانید به راحتی و بدون هیچ گونه ناراحتی از اشیای شارپ عکس برداری کنید. این دوربین دارای فناوری OIS بوده و می‌توانید ثبات بیشتری را در عکس‌برداری خود داشته باشید.

در نور روز، کار شما را راحت‌تر بوده و می‌توانید عکس‌های بسیار با کیفیتی را در نور روز داشته باشید. وضوح در این گونه تصاویر کاملا عالی بوده و هم راستا با دوربین گوشی‌های بالارده خواهد بود. دوربین‌های ثانویه نیز می‌توانند کیفیت عکس‌های شما را بالاتر ببرند.

یک سنسور ۸ مگاپیکسلی همراه اولترا واید همراه با دو عدد سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق را در این ماژول دوربین می‌بینیم که تا حد زیادی می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف سازید.

اگر از فیلم‌برداری ساده خسته‌ شده‌اید، می‌توانید از این گوشی برای بالا بردن جذابیت فیلم‌های خود نیز استفاده کنید. خاطرات بسیار خوبی برای شما ثبت شده و می‌توانید آن‌ها را در آلبوم دیجیتالی خود حفظ کنید. علاوه بر این، یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که در مقایسه با دوربین سلفی ۸ مگاپبکسلی، عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

بازار گوشی‌های هوشمند رقابتی بوده و سامسونگ نیز کاملا به این موضوع توجه داشته است. ابتکار عمل سامسونگ در پشتیبانی از عکاسی برای شبکه‌های اجتماعی، در این دوره تحسین برانگیز است و همین موضوع سبب می‌شود که مشتریان این گوشی بالاتر رود. این گوشی دارای یک باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر بوده و می‌توانید از قدرت بالای آن برای تماشای ویدیوها و تجربه بازی برای طولانی مدت استفاده کنید.


  • Galaxy A70

آن‌چیزی که بیش از ظاهر و تجربه خودمان می‌تواند عملکرد یک گوشی هوشمند را برای‌مان مشخص کند، آمار و ارقام است. سامسونگ گلکسی A70 استانداردهای این رده از قیمت گوشی‌های هوشمند را به‌صورت کامل رعایت کرده است و در کنار داشتن یک صفحه نمایش عالی و اندازه مناسب، می‌توانید از طراحی زیبا و یک تراشه مناسب نیز استفاده کنید.

ظاهر این گوشی بسیار بهتر از رقبا دیده می‌شود و می‌توانید اطمینان بیشتری نسبت به آن داشته باشید. این گوشی هوشمند، عملکرد نرم‌افزاری خود را نیز به خوبی اثبات کرده است و می‌توانید با تجربه خود، ببینید که اجرای روان و پیمایش سریع بین منوها نیز کاملا انجام می‌شود.

یکی از ایراداتی که وجود دارد، زمانی است که برنامه به حالت تمام صفحه می‌رود. در این شرایط، کلیدهای نرم‌افزاری گاهی اوقات پاسخی ارائه نمی‌دهند و شما باید به‌صورت دستی عملیات مختلف را روی آن‌ها انجام دهید. عملکرد اصلی و روزانه این گوشی قابل قبول ظاهر شده است و عموما مشخصی از این بابت نخواهید داشت. حال ممکن است خریداران در مورد عملکرد گوشی هنگام اجرای بازی نیز سوال داشته باشند.

اسنپ دراگون ۶۷۵ از تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۲ استفاده می‌کند که کمی قدرتمند از پردازنده Mali-G72 استفاده شده در A50 است. این بهبود عملکرد در حد ۱۰ درصد بوده است و همین میزان کافی است تا اجرای بازی‌ها کمی بهینه‌تر باشد.

در مقابل می‌توانیم به گوشی Reno 2Z کمپانی اوپو هم اشاره کنیم که از پردازنده گرافیکی PowerVR استفاده می‌کند و در تست‌های بنچمارک نیز متوجه شدیم که بهتر از سامسونگ عمل می‌کند. کمپانی‌های مختلف، از این ترکیب‌های عجیب و غریب بارها استفاده کرده‌اند.

توسعه دهندگان بازی‌ها، معمولا آثار خودشان را برای رایج‌ترین و محبوب‌ترین سخت‌افزارها بهینه‌سازی می‌کنند و استفاده چنین کمپانی‌هایی از ترکیب‌های متفاوت، حتی اگر عملکردشان بهتر هم باشد، چندان برای بازی‌ها نمی‌توانند پاسخ‌گو باشند، چرا که توسعه دهندگان آثار خودشان را برای ترکیب دیگری ساخته‌اند.

با این حال، گوشی‌های هوشمند دیگری هم وجود دارد که همیشه باید مدنظرتان باشد. شیائومی قدرت بسیار بیشتری را برای پولی که می‌پردازید، ارائه می‌کند. شیائومی می ۹ تی از اسنپ دراگون ۷۳۰ همراه با توانایی گرافیکی تقریبا دو برابری بهره می‌برد.

این پردازنده کمک می‌کند که بازی با سرعت بیشتر و گرافیک عالی‌تر اجرا شود. تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ می ۹ تی پرو هم واقعا یک پردازنده هیولایی است که در این رده می‌تواند پادشاهی کند.

این پردازنده ۴ الی ۶ برابر قدرتمندتر ظاهر شده است و کاملا می‌توانید نسبت به آن اعتماد داشته باشید. گلکسی A70 سامسونگ می‌تواند جایگزینی ارزان‌تر برای گلکسی اس ۱۰ پلاس یا نوت ۱۰ هم باشد.

این گوشی هوشمند، دارای صفحه نمایش بزرگ، همان سیستم نرم‌افزاری همیشگی سامسونگ و برند کره‌ای است که مهم‌تر از همه می‌توانید به آن اعتماد کنید. می‌دانیم که سری A سامسونگ طی سال‌های گذشته به محبوبیت‌های بسیاری دست پیدا کرده است و می‌توانید با پرداخت هزینه پایین‌تر نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، از سخت‌افزار قدرتمند و جذاب بهره ببرید.

در ازای پولی که برای این گوشی می‌پردازید، امکانات زیادی را دریافت خواهید کرد و این موضوع کاملا در بررسی‌ها نیز اثبات شده است. گوشی از پردازنده سطح بالا و دوربین خوب استفاده نمی‌کند و بالاخره گاهی اوقات هم باید سطح انتظارات خود را در ازای پولی که می‌پردازیم، پایین بیاوریم.

سامسونگ گلکسی A70 خود را با طراحی بسیار شایسته و دوست داشتنی در اختیار شما می‌گذارد. در کنار آن، لشکری از گوشی‌های قدرتمند و ارزان‌تر چینی هم وجود دارد که می‌توانیم به می ۹ تی پرو، می ۹ ایکس و همچنین رنو 2Z کمپانی اوپو اشاره کنیم. همین که سامسونگ در کنار این گزینه‌ها می‌تواند رقیب شایسته‌ای باشد، قابل تقدیر است.

البته گوشی‌های شیائومی، اعتبار سامسونگ را در جهان ندارند و بنابراین، کاربران بیشتری به سمت این برند کره‌ای خواهند آمد. سامسونگ گلکسی اس ۱۰ ای خود را به‌عنوان نزدیک‌ترین گوشی به A70 می‌شناسد. A70 هم دارای بدنه جلویی صاف بوده و از طراحی خمیده در کناره‌ها که آن‌ سال‌ها عرف شده بود، استفاده نمی‌کند.

همین مورد سبب می‌شود که با ظاهر و احساسی نرم‌تر نسبت به گذشته روبرو شوید. سامسونگ این گوشی را همراه با بدنه شیشه‌ای و فلزی در جلو تقدیم شما می‌کند. تنها قسمت جلویی آن شیشه‌ای است و پشت و کناره‌های آن، پلاستیکی در نظر گرفته شده است.

این پلاستیک زیبا و کاربردی است، اما همچنان نمی‌تواند نظر کاربران را نسبت به بدنه‌های فلزی و شیشه‌ای جلب کند. با کمی هزینه بیشتر، می‌توانید به سراغ شیائومی می ۹ تی پرو بروید که دارای لبه‌های فلزی اصلی همراه با بدنه پشتی شیشه‌ای است. در همین رنج قیمت، گوشی رنو 2Z کمپانی اوپو هم وجود دارد که از بدنه پشتی شیشه‌ای همراه با طرفین پلاستیکی استفاده می‌کند.

سامسونگ گلکسی A70 جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد. ضخامت آن ۷.۹ میلی‌متر است و خطوطی که در پشت گوشی وجود دارد، استفاده از آن را راحت می‌کند. این بدنه، شبیه‌سازی خوبی از شیشه بوده است و نسبتا می‌تواند قانع کننده باشد. شما می‌توانید این گوشی را در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و مرجانی تهیه کنید.

سامسونگ این گوشی را به‌عنوان یک گوشی میان‌رده روانه بازار کرده است و تا حدودی ویژگی‌های گوشی‌های برتر را در آن قرار می‌دهد. ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش، جک هدفون و موارد دیگر را می‌توانید در این گوشی به همراه داشته باشید.

فضای ذخیره‌سازی مناسب ۱۲۸ گیگابایتی آن برای این رده قابل تایید است و اگر باز هم برای‌تان کافی نیست، می‌توانید از اسلات کارت حافظه استفاده کرده و حافظه مورد نیاز خود را توسط آن کسب کنید.

مثل همیشه، اتصال بی‌سیم سامسونگ هم فوق‌العاده عالی عمل کرده است. شما می‌توانید از فناوری NFC برای پرداخت به‌صورت بی‌سیم استفاده کنید. سامسونگ گوشی گلکسی A70 را به‌صورت رسمی همراه با مقاومت در برابر آب ارائه نکرده است و فناوری 5G را هم در آن نمی‌بینیم.

همین امر در مورد سایر گوشی‌های این رده هم تا حدودی صادق است و بنابراین چندان به‌عنوان نکته منفی به آن نگاه نمی‌کنیم. به‌دلیل برخی از محدودیت‌های نرم‌افزاری که روی گوشی وجود دارد، احتمالا در تجربه خود کمی کندی را حس خواهید کرد.

اسکنر اثر انگشت و قفل چهره به‌خوبی عمل می‌کنند، اما قفل چهره در شرایط تاریک می‌تواند کمی کند باشد. کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل عملکرد متوسط اسکنر اثر انگشت، باز کردن قفل گوشی با چهره می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

سامسونگ از یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی همراه با پنل سوپر آمولد در این گوشی استفاده می‌کند که ساخت خودش است و می‌تواند لذت واقعی تماشای محتواهای مختلف را برای شما فراهم کند. گوشی‌هایی که دارای پنل OLED هستند، می‌توانند کنتراست بهتر و رنگ‌های غنی‌تر را داشته باشند.

اما طبق معمول، سامسونگ با این کار سعی کرده است که نمایش طبیعی‌تر تصاویر و رنگ‌ها را فراهم کند و همیشه آن را ترجیح می‌دهد. حالت‌های Vivid و Natural هم در تنظیمات این صفحه نمایش وجود دارد که ما توصیه می‌کنیم از گزینه Natural استفاده کنید.


  • Galaxy A30s

سامسونگ سیاست قیمت‌گذاری خود در قبال A30s را بین A40 و A50 قرار داده است که ممکن است برای عده‌ای کمی گیج‌کننده باشد. گوشی هوشمند گلکسی A30s از تراشه اگزینوس ۷۹۰۴ همراه با ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند. یک پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در بدنه آن وجود دارد که می‌تواند برای اجرای بازی‌های ساده مناسب باشد.

حافظه داخلی آن در حد ۶۴ گیگابایت بوده و سامسونگ از سخت‌افزار مشابه A40 در آن استفاده کرده است. البته صفحه نمایش آن به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از آن است علاقه‌مندان می‌توانند به عنوان یک گزینه خرید بهتر به آن توجه داشته باشند.

این گوشی نمای زیبایی به‌همراه داشته و فارغ از مشخصات فنی، می‌تواند شیک پسندان را به خود جذل کند. این گوشی از یک بدنه فلزی استفاده می‌کند که حس گران قیمتی داشته و کاملا خوش ساخت در نظر گرفته شده است. فریم‌های فلزی معمولا در گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار دیده نمی‌شود و همین موضوع سبب می‌شود که A30s شرایط بسیار خوبی از نظر طراحی داشته باشد.

چشم‌نوازترین بخش گوشی A30s در پنل پشتی آن است. سامسونگ این پنل رنگی را به‌صورت شیب‌دار و منشور مانند طراحی کرده است که مشابه آن را نمی‌توانید در بازار پیدا کنید. سامسونگ در حال حاضر گوشی A30s را در رنگ‌های سبز، سفید و مشکی روانه بازار کرده است.

هیچ نقصی در پنل پشتی، فریم یا نمایشگر این گوشی دیده نمی‌شود و دو دکمه سخت‌افزاری نیز به‌صورت کاملا محکم در آن جای گرفته است. این گوشی تقریبا سنگین وزن بوده و همه امکاناتش به‌صورت فشرده در آن جای گرفته است. وزن آن به‌طور تقریبی در حد ۱۶۶ گرم بوده و ابعاد ۷۴.۷ در ۷.۸ در ۱۵۸.۵ میلی‌متر برای آن در نظر گرفته شده است.

این ابعاد برای گوشی هوشمندی با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی کاملا طبیعی است و تنها باید خریدارانی که علاقه‌مند به گوشی‌های بزرگ هستند، به سراغش بروند. همان‌طور که قبلا اشاره کرده بودیم، این گوشی از یک تراشه اگزینوس ۷۹۰۴ SoC استفاده می‌کند که مجهز به چهار گیگابایت رم در اختیار شما خواهد بود. حافظه داخلی آن از نوع فلش eMMC بوده و می‌توانید از پردازنده گرافیکی مناسب آن هم برای مقاصد بازی استفاده کنید.

این گوشی از قابلیت دو سیم کارت برخوردار است و می‌توانید از کارت میکرو SD هم در کنارش استفاده کنید. سامسونگ از اسلات‌های اختصاصی برای این گوشی استفاده کرده است و نیازی به انتخاب از بین سیم کارت دوم یا کارت حافظه در این هنگام نخواهید داشت.

A30s از فناوری‌های مدرن LTE همراه با آخرین نسخه از وای فای پشتیبانی می‌کند. این دستگاه به‌صورت مشترک از هر دو فناوری استفاده می‌کند و شرکت مخابراتی شما هیچ مشکلی از بابت خدمت رسانی به این دستگاه نخواهد داشت. سامسونگ در این گوشی از نوتیفیکیشن LED استفاده نکرده است. این در حالی است که پورت USB Type-C آن هم براساس استاندارد قدیمی USB 2.0 کار می‌کند و چندان نباید از وجود آن در این گوشی خوشحال باشید.

این گوشی هوشمند، از گواهی DRM Widevine L1 برخوردار است. این بدان معنی است که شما به سادگی می‌توانید محتوای محافظت شده را با DRM از سرویس‌هایی مانند آمازون پرایم و نتفلیکس دریافت کرده و آن‌ها را به‌صورت اچ دی پخش کنید.

البته این قابلیت بیشتر برای کاربران خارج از کشور کاربرد دارد و ایرانی‌ها نقش چندانی در آن ایفا نمی‌کنند. یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز در این گوشی وجود دارد که وجود آن برای یک گوشی همیشه جای خوشحالی دارد. سامسونگ از رابط کاربری One UI 1.5 استفاده می‌کند که بر پایه اندروید ۹ توسعه داده شده است.

شرکت کره‌ای، از زمانی که از نسخه جدید این سیستم‌عامل در ماه نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی کرده است، آپدیت‌های امنیتی بیشتری را حتی برای گوشی‌های پایین‌رده خود ارائه می‌کند.

این رابط کاربری، شباهت بسیار زیادی به اندروید استوک دارد، اما دارای برخی از سفارشی‌ سازی‌های جالب است. به‌طور مثال، برنامه‌های سامسونگ به جای برنامه‌های گوگل در اختیار شما قرار گرفته است و می‌توانید قابل توجه‌ترین تفاوت‌ها را بین رابط کاربری سامسونگ و نسخه اندرویدی گوگل که گوشی‌های هوشمند Pixel در خود نصب می‌کنند، مشاهده کنید.

منوی تنظیمات در این گوشی‌ها تقریبا مشابه است، اما برای اینکه به آن عادت کنید، باید کمی زمان بگذرد تا بتوانید به آن عادت کنید. سامسونگ از چند برنامه سوم شخص همراه با گلکسی استور استفاده می‌کند که می‌تواند جایگزینی برای گوگل‌پلی باشد.

گوشی هوشمند A30s از تمامی سیستم‌های ارتباطی مانند 3G، GSM‌ و LTE پشتیبانی می‌کند. فناوری LTE آن می‌تواند برای دانلود تا ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود با ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه مناسب باشد. این دستگاه می‌تواند از بلوتوث ۵.۰ و NFC هم برای ارتباط‌های میدانی نزدیک استفاده کند.

سامسونگ این گوشی را همراه با وای فای ۵ تبلیغ کرده است و گویا سرعت انتقال بسیار بالایی می‌تواند داشته باشد. گوشی هوشمند A30s سامسونگ، از سه دوربین در پشت و یک دوربین در جلو استفاده می‌کند. سنسور اصلی ماژول اصلی، از یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی همراه با دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد که سامسونگ آن را همراه با یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی در اختیار شما می‌گذارد.

هرکدام از این سنسورها دارای دریچه دیافراگم f/2.2 هستند. در عین حال، می‌توانیم به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در جلو هم اشاره کنیم.

این دوربین هم دارای دریچه دیافراگم f/2.0 است که برای این رده از گوشی‌های هوشمند می‌تواند مناسب باشد. این سنسورها می‌توانن پرتره‌های بسیار جذابی را برای شما داشته باشد. اما با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، نباید انتظار جزئیات چندان بالایی را داشته باشد.

همان‌طور که دوربین سلفی نیز دارای چنین شرایطی است که حسگر آن، برای بازتولید ساختارها و ارائه جزئیات کمی با مشکل روبرو خواهد شد. اشیا هم در فوکوس ضعیفی قرار داده می‌شوند و صرفا در حد تایید می‌توانیم به آن اعتبار بدهیم. برنامه پیش فرض دوربین از حالت حرفه‌ای یا دستی برای دوربین جلو استفاده نمی‌کند.

گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. سامسونگ از چندین فیلتر و حالت‌های زیباسازی هم استفاده می‌کند که به‌طور مثال، می‌توانیم به گزینه‌هایی مانند تنظیم وضوح، HDR و شدت افکت بوکه اشاره کنیم که دستگاه‌ می‌تواند برای عکس‌های مختلف اعمال کند.

سنسور اصلی در پشت گوشی، همان کارهایی را انجام می‌دهد که سنسور جلویی قادر به انجام آن است. دوربین ۲۵ مگاپیکسلی، می‌تواند صحنه‌های پانوراما را به‌خوبی تولید کند. لبه‌های اشیا و بافت‌ها دارای شفافیت نیستند و عکس‌برداران حرفه‌ای ممکن است که نسبت به آن شکایت داشته باشند. رنگ‌ها همیشه زنده هستند و می‌توانید به آن اعتماد کاملی داشته باشید.

گوشی هوشمند A30s همراه با سنسور ۲۵ مگاپیکسلی خود، می‌تواند جزئیات بیشتری برای عکس‌های عمومی ثبت کند. عکس‌های ماکرو مدیریت بهتری دارند و لبه‌های اجسام نیز کاملا قابل تشخیص خواهند بود. این در حالی است که تاری صفحه فقط در سطوح زوم بالا ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر، دوربین اصلی در شرایط نور پایین با مشکل روبرو می‌شود و نمی‌توانید مانند گوشی‌های بالارده سامسونگ انتظار داشته باشید که بتواند مدیریت بهتری در این زمینه انجام دهد. بنابراین، در کل بهتر است که از سیستم دوربین‌ها صرفا در نور کامل استفاده کنید.

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Huawei Y9s

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

نوامبر ۲۰۱۹

ابعاد

۱۶۳.۱ در ۷۷.۲ در ۸.۸ میلی‌متر

صفحه نمایش

LTPS IPS LCD

6.59 inches, 106.6 cm2

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio

تراشه

Kirin 710F (12 nm)

تراشه گرافیکی

Mali-G51 MP4

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۶ گیگابایت

دوربین

۴۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

HDR

باتری

Li-Po 4000 mAh, non-removable

Charging 10W

 

در یک کلام گوشی هوآوی Y9s را می‌توانیم محصول بزرگی بدانیم. البته این گوشی گران قیمت نیست و با توجه به ویژگی‌ها و گزینه‌های جذابی که در زمینه طراحی ارائه می‌دهد، قیمت بسیار درخشانی دارد. هوآوی احتمالا با این محصولی که ساخته است می‌تواند کاربران زیادی به سمت خود جذب کرده و ارزش خرید آن را به همه اثبات کند.

اولین نکته‌ای که در مورد گوشی Y9s می‌توانیم متذکر شویم، این است که صفحه نمایش ان ۶.۵۹ اینچی است و تقریبا تمام چهره‌ی جلویی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. نسبت به صفحه نمایش به بدنه‌ی آن ۹۱ درصد است و احتمالا در کمتر محصولی چنین شرایطی را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بدانید: معرفی ۸ سیستم گیمینگ ارزان ؛ انتخاب کاربران از سر تا سر جهان

گوشی Y9s مجهز به سیستم FullView است و با تبدیل دوربین سلفی به پاپ آپ، سبب شده است که چنین شرایطی را شاهد باشیم. درواقع این همان مفهومی است که در اوایل سال با شیائومی Mi 9T نیز شاهد آن بودیم. اگرچه گوشی هوآوی Y9s از اندازه و طراحی صفحه نمایش گرفته تا مشخصات فنی و دوربین‌ها، تقریبا شباهت زیادی به آنر ۹ ایکس دارد که از انتشار آن چندان نمی‌گذرد.

تنها تفاوتی که وجود دارد در زمینه قرارگیری اسکنر اثر انگشت و زیبایی شناسی آن است. آنر ۹ ایکس به نظر می‌رسد که ظاهر کمی جوان‌تری دارد و می‌تواند شیک پسندان را به خود جذب کند. اما گوشی Y9s حالت مطیع‌تری دارد.

البته آن‌چیزی که مهم است در زمینه‌ی مجموعه قطعات آن بوده و استحکام بالایی را برایش تشکیل می‌دهد. گوشی Y9s یک محصول دلپذیر است و می‌توانید به‌عنوان یک میان رده قابل توجه به آن نگاه کنید. صفحه نمایش این گوشی روشنایی کامل دارد و این اطمینان را خواهید داشت که صفحه در زیر نور خورشید به‌طور وضوح نشان داده خواهد شد.

صفحه نمایش این گوشی از LTPS IPS LCD ساخته شده است و از فناوری دیگر گوشی‌ها مناسب‌تر عمل می‌کند. صفحه نمایش گوشی نشان دهنده این است که می‌توانید برای مشاهده‌ی محتوای رسانه‌ای بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۴ میلیون + ۱۳ مدل برتر بازار

گوشی هوآوی Y9s از دوربین پاپ آپ خود بهترین استفاده را کرده است و همانند گوشی ویوا وی ۱۷ پرو دیده می‌شود. سرعت نسبی این دوربین هم خوب بوده و می‌تواند یادآور Mi 9T باشد. تراشه این گوشی با استفاده از فناوری ۱۲ نانومتری طراحی شده است و از جنس Kirin 710F است. تراشه گرافیکی آن نیز Mali-G51 است که می‌تواند بازی‌ها را به طرز مناسبی اجرا کنید.

این گوشی از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کند و برای یک کاربر ساده می‌تواند کافی باشد. حافظه رم ۶ گیگابایتی نیز عملکرد و سرعت لازم را برای اجرای همه چیز فراهم می‌کند. در نهایت می‌توانیم به باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی گوشی اشاره کنیم که از نوع لیتیوم پلیمر ساخته شده است.

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Huawei Nova 7i

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

ژانویه ۲۰۲۰

ابعاد

۱۵۹.۲ در ۷۶.۳ در ۸.۷ میلی‌متر

صفحه نمایش

LTPS IPS LCD

6.4 inches, 101.4 cm2 (~83.5% screen-to-body ratio)

1080 x 2310 pixels (~398 ppi density)

تراشه

Kirin 810 (7 nm)

تراشه گرافیکی

Mali-G52 MP6

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۸ گیگابایت

دوربین

۴۸ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

HDR

باتری

Li-Po 4200 mAh, non-removable

 

گوشی هوآوی نوا 7i با هدف بهبود ویژگی‌های نسخه‌های قبلی خود روانه بازار شده است و عملکرد موفقی را از خود نشان می‌دهد. عملکرد کلی این گوشی بهتر شده است و بدون نیاز به خرج پول زیادی می‌توانید آن را داشته باشید. از نظر طراحی، این گوشی به طرز عجیبی یادآور محصولی مانند Nova 5T است و برخی از پیشرفت‌های جزئی گرافیکی را نیز به همراه دارد.

نمایشگر این گوشی با اندازه ۶.۴ اینچی شناخته می‌شود از جنس LTPS IPS شناخته می‌شود که وضوح ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را به‌همراه دارد و کمی بزرگ‌تر از قبل دیده می‌شود. این صفحه نمایش قادر به ارائه تجربه‌ای مناسب برای شما است و می‌تواند دامنه وسیعی از دید را برای شما فراهم کند.

رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی هوآوی نوا 7i می‌توانند کنتراست بالا و همراه با دقت خوب را داشته باشند. اگرچه رنگ سیاه آن‌قدر که از پنل IPS انتظار می‌رفت، عمق کافی ندارند و کاربران حرفه‌ای کاملا آن را حس خواهند کرد. از طرف دیگر، روشنایی تولید شده توسط این نمایشگر نیز برای استفاده در فضای باز به اندازه کافی قوی است.

ناچ طراحی شده در این گوشی که برای اولین بار در نوا 5T دیده بودیم، بازگشت بازگشت رضایت قبلی کاربران شده است. با این حال تعداد پیکسل‌ها کمی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بدانید: داستان بهم رسیدن برادران ناتنی! | بررسی همه جانبه و مقایسه Poco X3 با Redmi Note 9 Pro

هوآوی با طراحی ظاهری که قبلا در محصولات دیگر این برند دیده بودیم، چندان ما را شگفت زده نکرده است. در عوض، این گوشی هم اکنون با یک طراحی دو رنگ ارائه شده است و می‌تواند در بررسی‌ها نیز عملکرد خوبی نشان دهد. آرایش دوربین نیز نوسازی شده است و نوا 7i به جای اینکه دوربین‌ها را در یک راستا قرار دهد، چهار دوربین خود را در یک آرایش مربعی قرار داده است.

گفتنی است که فلاش LED نیز در پایین قرار گرفته است. پرتوی دوربین اصلی در کنار سنسورهای کمکی ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد. هوآوی نوا 7i قیمت هوشمندانه‌ای در بازار برای خود انتخاب کرده است و می‌تواند رقبای خود را از میان به در کند. چندین نکته منفی هم در مورد این گوشی وجود دارد.

باتوجه به اینکه برخی از برنامه‌ها در اپ گالری وجود ندارد، فقدان پشتیبانی رسمی از گوگل پلی کاملا باعث غیرفعال شدن برخی از خدمات شده است. افزایش فضای ذخیره سازی نیز کمی می‌تواند باعث گران‌تر شدن گوشی شود. چرا که هوآوی نوا 7i تنها از کارت‌های حافظه نانو پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با کارت‌های میکرو SD که ظرفیت مشابهی را هم ارائه می‌دهند، می‌تواند گران‌تر باشد.

اگرچه ممکن است که این موضوع نکات ضعف خودش را نیز داشته باشد. اما به لطف Kirin 810، عملکرد خوب دوربین چهارگانه و صفحه نمایش نسبتا بزرگ، عملکرد قابل توجهی را ارائه داده است. به نظر ما، نقاط قوت هوآوی نوا 7i بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است. به همین دلیل است که مهر تائید به این دستگاه زده می‌شود و می‌توان ارزش خرید آن را کاملا در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترين گوشي سامسونگ


لیست بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان برند موتورولا

  1. Moto G9 Power
  2. Moto One Action
  3. LG K51s

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Moto G9 Power

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

نوامبر ۲۰۲۰

ابعاد

۱۷۲.۱ در ۷۶.۸ در ۹.۷ میلی‌متر

صفحه نمایش

IPS LCD

6.8 inches, 109.8 cm2

720 x 1640 pixels

تراشه

Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)

تراشه گرافیکی

Adreno 610

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۴ گیگابایت

دوربین

۶۴ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

HDR

باتری

Li-Po 6000 mAh, non-removable

کم و بیش می‌دانیم که در این رده از گوشی‌های هوشمند اندروید، موتورولا می‌تواند گوشی‌های مناسبی به بازار ارائه دهد. کیفیت ساخت محصولی مانند Moto G9 Power خوب بوده و ارزش پولی که برایش می‌پردازیم را دارد. البته باید فراموش نکنید که در مورد موتورولا صحبت می‌کنیم و یقینا در برابر غول‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

این‌ها گوشی‌هایی هستند که شما در اولویت اول خود نمی‌توانید داشته باشید، اما مشخصات فنی هم راستا با برندهای بزرگ را ارائه می‌دهند. وقتی که صحبت از گوشی هوشمند مانند Moto G9 Power می‌شود، دو ویژگی مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از آن‌ها قیمت پایین‌تر و ظرفیت باتری بسیار زیاد ۶ هزار میلی آمپر ساعتی است که هر کاربری را به خود جذب می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان + معرفی ۱۶ مدل برتر بازار

اگر علاقه‌مند هستید که یک گوشی هوشمند با باتری بادوام و ماندگاری بالا را تهیه کنید، می‌توانید خرید این گوشی را در نظر داشته باشید. وقتی که گوشی هوشمندی ارزان قیمت باشد، سازش‌هایی هم در این زمینه وجود خواهد داشت. مشخصات داخلی گوشی Moto G9 Power از جمله تراشه اسنپ دراگون ۶۶۲ و ۴ گیگابایت رم، چیزی نیست که بتوانیم به آن افتخار کنیم.

این گوشی برای انجام کارهای روزمره مناسب است و می‌توانید حتی بازی‌های محبوب این پلتفرم را نیز با کیفیت پایین‌تر اجرا کنید. این گوشی یقینا سرعت چندان قابل توجهی ندارد و صرفا در حد قابل قبولی برای این رده از آن یاد خواهد شد.

گوشی Moto G9 Power از یک دوربینی استفاده می‌کند که باید انتظارات خود را از آن پایین بیاورید. اگرچه ما فکر می‌کنیم که این گوشی بالاتر از سطح قیمت خود ظاهر شده است و وقتی که صحبت از تصاویر تهیه شده توسط آن می‌شود، می‌توانید اطمینان داشته باشید که نور تصاویر شما بهتر خواهد بود و در حالت عکس برداری Manual نیز شرایط بهتر خواهد شد.

نتایج نهایی در تصویربرداری به طور قابل توجهی پایین‌تر هستند و به اندازه گوشی‌های سطح بالا نمی‌توانند خوب باشند. بنابراین عکاسان نمی‌توانند خرید این گوشی را در نظر داشته باشید.

باتوجه به قیمت این محصول، ظاهر گوشی دوست داشتنی است و یک صفحه نمایش بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. باید خاطرنشان کنیم که در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت هم وجود دارد که همین شرایط را در اختیار شما می‌گذارند.

این محصول از حافظه ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار است که برای اکثر کاربرا کافی خواهد بود. سنسورهای دیگر دوربین نیز ۲ مگاپیکسلی هستند. با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز می‌توانید تصاویر ارزشمندی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی در اختیار داشته باشید. باتری این گوشی نیز غیرقابل جداسازی بوده و از لیتیوم پلیمر ساخته شده است.

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Moto One Action

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

آگوست ۲۰۱۹

ابعاد

۱۶۰.۱ در ۷۱.۲ در ۹.۲ میلی‌متر

صفحه نمایش

LTPS IPS LCD

6.3 inches, 94.0 cm2

1080 x 2520 pixels, 21:9 ratio

تراشه

Exynos 9609 (10 nm)

تراشه گرافیکی

Mali-G72 MP3

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۴ گیگابایت

دوربین

۱۲ + ۱۶ + ۵ مگاپیکسل

Dual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

HDR

باتری

Li-Po 3500 mAh, non-removable

 

تا همین اواخر بود که موتورولا از برخی از رقبای بزرگ خود عقب منده بود. اما آن‌ها در چند سال اخیر قدرتمند عمل کرده‌اند و حداقل در بین گوشی‌های میان رده و پایین رده بازار، می‌توانند چندین گوشی خوب را برای کاربران خود داشته باشند.

با وجود گوشی‌های ارزان قیمت موتورولا که هم اکنون در بازار موجود است، شاید از خود سوال داشته باشید که موتورلا وان اکشن تا چه حدی می‌تواند متفاوت عمل کند و آیا واقعا ارزش خرید دارد؟

موتورولا وان اکشن یکی از اعضای قدرتمند این کمپانی است که می‌تواند همه چیز را به نفع خود تغییر دهد. همه چیز برای سری وان تاکنون عالی سپری شده است و اکشن نیز می‌تواند همین روند را ادامه دهد.

برخلاف گوشی‌های هوشمند دیگر موتورولا که قیمت پایینی دارند، سری محبوب موتو جی همیشه بالاترین محبوبیت را داشته است. گوشی‌های سطح پایین موتورولا وان از ترفندهای جالبی استفاده کرده و توانسته‌اند که برای کاربران جالب توجه باشند.

ترفند بزرگی که وان اکشن از آن استفاده می‌کند، سخت افزار مربوط به ضبط ویدیو است که از یک سنسور اختصاصی برای این منظور استفاده می‌کند. این گوشی از سیستمی استفاده می‌کند که اولین بار در گو پرو دیده بودیم. جدا از دوربین خاص این گوشی، می‌توانیم موارد دیگری را هم در نظر بگیریم که خرید آن را ارزشمند جلوه می‌دهد.

از نظر عملکردی، این گوشی از تراشه کوالکام اسنپ دراگون SoC استفاده می‌کند که نسبت به بسیاری از گوشی‌های این رده انتخاب مناسبی است.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان + معرفی ۱۳ مدل برتر بازار

گوشی وان اکشن از یک حافظه رم ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند و نرم افزار آن نیز به‌صورت کاملا کارامد عمل می‌کند. البته این عملکرد را صرفا باید در حد نام آن در نظر داشته باشید، مگرنه نمی‌تواند در مقایسه با گوشی‌های بالارده چندان موفق عمل کند.

موتورولا از جمله معدود تولید کنندگانی است که گوشی‌های ارزشمندی را در حوزه گوگل ارائه می‌کند و این محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست. نرم افزار این گوشی را می‌توانید تا دوسال قابل به روزرسانی داشته باشید و آپدیت‌های امنیتی آن را نیز دریافت کنید.

به‌روزرسانی‌های سریع و عملکردها در این گوشی از گزینه‌های سفارشی سازی کاملی برخوردار است. این گوشی ارزان قیمت طراحی بسیار خوبی دارد و از یک شیشه خمیده و کیس فلزی محکم تشکیل یافته است. همین موضوع سبب می‌شود که قیمت پایین آن چندان به نظر نرسد.

گوشی‌های زیادی در این رده قیمت وجود ندارند کمه بتوانند رقابتی با وان اکشن داشته باشند. حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است و ۴ گیگابایت رم آن را پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • LG K51s

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

فوریه ۲۰۲۰

ابعاد

۱۶۵.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۳ میلی‌متر

صفحه نمایش

IPS LCD

6.55 inches, 93.6 cm2 (~73.8% screen-to-body ratio)

720 x 1600 pixels, 20:9 ratio (~282 ppi density)

تراشه

Mediatek MT6765 Helio P35 (12nm)

تراشه گرافیکی

PowerVR GE8320

حافظه داخلی

۶۴ گیگابایت

حافظه رم

۳ گیگابایت

دوربین اصلی

۳۲ + ۵ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

باتری

Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

گوشی هوشمند ال جی LG K51s یکی از جذاب‌ترین محصولاتی است که می‌توانید از این برند تهیه کرده و از امکانات فوق‌العاده عالی آن استفاده کنید. این گوشی به ماژول دوربین چهارگانه مجهز شده است و با داشتن NFC یکی از بهترین گوشی‌هایی است که در این رده قیمت وجود دارد. گوشی از نظر نرم‌افزاری دارای امکانات بسیار مناسبی است.

ال جی LG K51s از نظر عملکرد، دوام باتری، سرعت WLAN و روشنایی صفحه، توانسته است که نسبت به ارزش قیمت خود، قابل رقابت با محصولات دیگر باشد. کمبود حافظه داخلی، یکی از جنبه‌های منفی این گوشی محسوب می‌شود.

این گوشی ال جی حالت پایدارتری دارد و در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، هیچگاه حس داغ شدن گوشی را نخواهید داشت و می‌توانید بدون استرس از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۳ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ

در گوشی LG K51s می‌توانید انعطاف پذیری و کیفیت تصویر بهتری را داشته باشید. دوربین حداقل در سطح مشابهی نسبت به رقبا قرار دارد و همراه با NFC می‌تواند سیستم ارتباطی مناسبی را در اختیار خریداران قرار دهد. البته دوربین در حد گوشی‌های بالارده نیست و اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، بهتری است که گزینه‌های دیگر را در نظر داشته باشید.

شاید در ابتدا این تصور را داشته باشید که پیشنهادات بهتری در بازار نسبت به LG K51s وجود دارد. اما گوشی ال جی توانسته است که فرکانس به‌روزرسانی نرم افزاری را به شکل تحسین شده‌ای برای این گوشی خود ارائه دهد. به هر حال گزینه‌های قابلیت رقابت بسیاری در بازار وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

این گوشی از چهار ماژول دوربین استفاده می‌کند که در مقایسه با مدل قبلی یعنی K50s، بهتر شده و یک لنز ماکرو به آن اضافه شده است. وضوح این سنسور جدید پایین است و تنها ۲ مگاپیکسل قدرت دارد. لنزهای اولترا واید این گوشی هنوز هم ۵ مگاپیسکلی هستند.

دوربین اصلی اکنون از وضوح بسیار بالایی برخوردار است و در مرحله Quald-Cell قرار گرفته است. این بدان معنی است که چهار پیکسل با یک پیکسل روی تصویر ترکیب شده است. این موضوع وضوح را به ۸ مگاپیکسل کاهش می‌دهد، اما حساسیت نوری هر پیکسل افزایش پیدا خواهد کرد.

در صورت تمایل، می‌توانید از وضوح کامل نیز استفاده کنید. تراشه این گوشی با فناوری ۱۲ نانومتری طراحی شده است و می‌تواند کمبودهای خود را در این زمینه جبران کند.

بیشتر بخوانید: راهنما خريد بهترين مموري کارت براي گوشي

از آن‌جایی که لنز ماکرو فقط در حالت خاص استفاده می‌شود، حداقل یک زوم چند سطحی بین لنزهای واید و استاندارد وجود خواهد داشت. عکس‌های دوربین اصلی کمی رنگ پریده دیده می‌شوند، اما در جزئیات و حداقل در مرکز تصویر، واضح دیده می‌شوند.

گاهی اوقات، می‌توانید اشیا را به‌صورت واضح در لبه‌های لنز مشاهده کنید. با لنزهای واید، وضوح جزئیات آسیب می‌بینند، اما هنوز هم تصاویر قابل استفاده هستند. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز یقینا قادر خواهد بود که تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. وضوح تصاویر سلفی یقینا برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.


لیست بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان برند شیائومی

  1. Redmi Note 8
  2. Redmi Note 9s
  3. Poco X3

ست شدنی با: ساعت هوشمند شیائومی و هدست، هدفون، هندزفری شیائومی

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Redmi Note 8

محدوده‌ی قیمت: ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

آگوست ۲۰۱۹

ابعاد

۱۵۸.۳ در ۷۵.۳ در ۸.۴ میلی‌متر

صفحه نمایش

IPS LCD

6.3 inches, 97.4 cm2 (~81.7% screen-to-body ratio)

1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~409 ppi density)

تراشه

Qualcomm SDM665 Snapdragon 665 (11 nm)

تراشه گرافیکی

Adreno 610

حافظه داخلی

۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۳، ۴ و ۶ گیگابایت

دوربین اصلی

۴۸ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری

Li-Po 4000 mAh, non-removable

 

گوشی‌های ردمی نوت همراه از کیفیت بالا و شاخصی در بین گوشی‌های هوشمند بازار برخوردار بوده‌اند. این شرکت گزینه‌های فوق‌العاده جذابی را برای کاربران فراهم کرده است و اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی چندان زیادی را متقبل شوید، گوشی ردمی نوت ۸ می‌تواند یک انتخاب مناسب و شیک برای شما باشد.

این گوشی نسل جدید سخت افزاری گوشی شیائومی را به همراه داشته است و رتبه بندی بسیار خوبی را در تست‌ها برای خود ثبت می‌کند. این گوشی بهترین عملکرد را در کلاس خود ارائه می‌دهد و یک انتخاب عالی در این رده برای شما خواهد بود.

ردمی نوت ۸ می‌تواند در فضای رقابتی گزینه‌های بسیار خوب و با کیفیتی را در اختیار کسانی قرار دهد که یک گوشی هوشمند با امکانات بالا می‌خواهند.

حتما بخوانید: بهترين گوشي شيائومي

گوشی ردمی نوت ۸ جذابیت طراحی گوشی‌های سامسونگ را در کنار ارائه یک سیستم نرم افزاری تر و تمیز در اختیار دارد. از جمله‌ی امکانات گوشی می‌توانیم دوربین چهارگانه همراه با سیستم شارژ سریع اشاره کنیم که در کنار طراحی آن می‌تواند جذاب باشد.

سیستم داخلی این گوشی امکانات بسیار بهتری نسبت به طراحی آن دارد و بنابراین حتی اگر طراحی آن را دوست نداشته باشید، بازهم دلیل بیشتری برای خرید این گوشی دارید. طراحی این گوشی بیشتر به سمت سوی ردمی نوت ۸ پرو سوق پیدا کرده است.

این گوشی از یک نمایشگر خوب استفاده می‌کند که همراه با پنل عالی خود، می‌تواند درگیر کننده ظاهر شود. چنین روندی کمک می‌کند همه چیز طبیعی‌تر دیده شده و شما لذت بیشتری از تماشای فیلم و سریال در گوشی خود ببرید. عملکرد متفاوت این گوشی با تراشه اسنپ دراگون ۶۶۰ فراهم شده است و معماری ۱۱ نانومتری آن نیز بهتر از بسیاری از گوشی‌های این لیست خواهد بود.

این گوشی پردازنده گرافیکی بسیار مناسبی هم دارد و بازهم قدرت آن مثال زدنی است. باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی آن مناسب برای این رده است و می‌تواند بهترین عملکرد و ماندگاری را در استفاده‌ی متوسط تا زیاد داشته باشد.

باتری این گوشی ماندگاری بسیار خوبی دارد و در تست‌ها نیز توانسته است که بیش از یک روز دوام داشته باشد. اگر اهل تماشای ویدیوهای یوتیوب هستید یا دوست دارید که آهنگ‌های خود را از اسپاتیفای گوش کنید، می‌توانید از ردمی نوت ۸ به‌عنوان یک گزینه‌ی ایده‌آل استفاده کنید.

علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی، استفاده‌ی نابی از این گوشی خواهند داشت و کم و کسری در این زمینه دیده نمی‌شود. گوشی نکات مثبت و منفی خاص خودش را دارد و در کل با پرداخت هزینه برای آن، ارزش خرید آن را بعد از مدت‌ها استفاده درک خواهید کرد.

حتما بخوانید: تفاوت گوشی های سری ردمی Redmi و می آی MI برند شیائومی

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Redmi Note 9s

محدوده‌ی قیمت: ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

مارس ۲۰۲۰

ابعاد

۱۶۵.۸ در ۷۶.۷ در ۸.۸ میلی‌متر

صفحه نمایش

IPS LCD, HDR10, 450 nits (typ)

6.67 inches, 107.4 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G (8 nm)

تراشه گرافیکی

Adreno 618

حافظه داخلی

۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۴ و ۶ گیگابایت

دوربین اصلی

۴۸ + ۸ + ۵ + ۲ مگاپیکسل

LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری

Li-Po 5020 mAh, non-removable

Fast charging 18W

 

سری ردمی نوت شیائومی همواره در جذاب‌ بودن کم و کسری نداشته است و یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران برای این رده محسوب می‌شود. این گوشی‌ها معمولا باتری غول پیکری داشته و توانسته‌اند که ماندگاری عالی خودشان را داته باشند.

با نگاه کردن به این گوشی‌ها، می‌توان متوجه شد که چرا به خوبی موردتوجه قرار می‌گیرند و همه ساله می‌توانند جزو بهترین‌های بازار باشند. نمایشگرهای این گوشی‌ها بزرگ بوده، عملکردشان مناسب بوده است و در نهایت یک باتری قابل اطمینان برای همگان داشته‌اند. این گوشی‌ها می‌توانند مایحتاج کاربران را فراهم کرده و آن را با یک قیمت ارزان در اختیار شما قرار دهند.

همراه با گوشی شیائومی ردمی نوت 9S می‌توانید کمی بیشتر از گوشی ردمی نوت ۹ پرداخته و امکانات بهتری داشته باشید. این گوشی هنوز هم ارزان قیمت است و می‌تواند تجربه‌ی بهتری در اختیار شما قرار دهد. شایان ذکر است که شیائومی ردمی نوت 9S درواقع همان نسخه‌ی ردمی نوت ۹ پرو است که اسم متفاوتی در نقاط مختلف جهان دارد.

این موضوع می‌تواند برای برخی از کاربران گیج کننده باشد و ماهم آن را قبول می‌کنیم. بررسی‌ها نشان داده است که تجربیات کاربران با ردمی نوت 9S بسیار عالی بوده است و آن را تبدیل به یک انتخاب عالی می‌کند.

این محصول از سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جایگزینی برای ردمی نوت ۸ پرو ارائه شده است و از نظر عملکرد، ظرفیت و اندازه صفحه نمایش پیشرفت زیادی نسبت به گذشته داشته است. حالب اینجاست که چنین مواردی معمولا از امکانات اساسی ردمی نوت محسوب می‌شوند و شیائومی هیچ کم و کسری با 9S نداشته است.

گوشی به خوبی می‌تواند رقابت مناسبی با موتورولا، Realme، نوکیا و دیگر برندها داشته باشد. جنبه‌های مهمی که ردمی نوت 9S دارد و برتری آن را از گوشی‌های دیگر اثبات می‌کند، باتری، عملکرد، قابلیت اطمینان بالا و کیفیت ساخت آن است. این ویژگی‌های خاص معمولا در گوشی‌های دیگر به‌صورت تکی وجود دارد، اما این گوشی تمام آن‌ها یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: بهترین کادو روز ولنتاین

در گوشی شیائومی ردمی نوت 9S می‌توانید صفحه نمایشی با نرخ تازه سازی بالا در اختیار داشته باشید. این موضوع سبب می‌شود که در هنگام بازی و تماشای فیلم، لذت بیشتری از تجربه‌ی خود ببرید. این گوشی آسان‌ترین انتخاب برای شما در این رده است و با اطمینان بیشتری می‌توانید دست روی آن بگذارید و بقیه گزینه‌ها را بیخیال شوید.

البته باید گفت که این گوشی یکی از محافظه کارترین گوشی‌های سری ردمی نوت است. نمایشگر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی در این گوشی وجود ندارد و شارژ سریع هم برای آن در نظر گرفته نشده است. رویکردهای چشم نوازی هم در زمینه طراحی برای این گوشی وجود ندارد و باید به آن توجه داشته باشید.

بهترین گوشی زیر 6 میلیون


  • Poco X3

محدوده‌ی قیمت: ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

سپتامبر ۲۰۲۰

ابعاد

۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر

صفحه نمایش

IPS LCD, 120Hz, HDR10, 450 nits (typ)

6.67 inches, 107.4 cm2

1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio

تراشه

Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G (8 nm)

تراشه گرافیکی

Adreno 618

حافظه داخلی

۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

حافظه رم

۶ و ۸ گیگابایت

دوربین اصلی

۶۴ + ۱۳ + ۲ + ۲ مگاپیکسل

Dual-LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

HDR, panorama

باتری

Li-Po 5160 mAh, non-removable

Fast charging 33W, 62% in 30 min, 100% in 65 min (advertised)

 

گوشی پوکو X3 در یک کلام می‌تواند انتظارات به حق کاربران را تحقق بخشد. این گوشی نیز مانند تمام محصولات سری پوکو عمل می‌کند و حتی می‌توانیم آن را شبیه به تمام گوشی‌های شیائومی بدانیم. البته استراتژی شیائومی از سال ۲۰۱۸ و بعد از پوکوفون اف ۱ تغییر پیدا کرده است.

پوکو X3 به پردازنده‌ی اسنپ دراگون سطح هشتم مجهز نشده است، چرا که استفاده از آن در یک گوشی ارزان قیمت، دیگر نمی‌تواند عملی باشد. نتیجه‌ی نهایی اما تقریبا مشابه بوده است و پوکو X3 بهترین گوشی موجود در این سری به نسبت قیمت آن است.

این محصول از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده می‌کند و اسپیکرهای استریو آن نیز کیفیت بسیار بالایی دارند. پردازنده اسنپ دراگون ۷۳۲G آن می‌تواند عناوینی مانند فورتنایت را به بهترین شکل اجرا کرده و بهتر از گوشی‌هایی عمل کند که مجهز به پردازنده‌های اسنپ دراگون ۶۶۵ و اگزینوس ۹۶۱۱ هستند که با همان قیمت تهیه خواهید کرد.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا 20 میلیون + معرفی 6 مدل برتر بازار

به سادگی، می‌توان گفت که این گوشی مایل‌ها جلوتر از محصولات دیگری مانند Realme است و ارزش بیشتری به پول پرداختی شما خواهد داد. سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۰ توانسته است که ماندگاری باتری بسیار خوبی را برای آن فراهم کرده و یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی در اختیار مخاطبین خود قرار دهد.

این صفحه نمایش می‌تواند کیفیت دیگر گوشی‌های سری پوکو را پشت سر گذارد. چند نکته‌ی قابل توجه هم وجود دارد که منجر به بهبود این صفحه نمایش شده است. صفحه نمایش دارای نور پس زمینه نامنظمی است که از طریق به‌ روزسانی سیستمی قابل رفع خواهد بود. به جز آن، ایرادات عجیب و غریبی را هم می‌بینیم که نشان از عدم پایداری سیستمی دارد.

این محصول از یک دوربین با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و عکس‌های خوبی هم برای شما تهیه خواهد کرد. البته حاشیه بنفش رنگ تنها نکته‌ی منفی است که در مورد این محصول می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم. گفتنی است که اکثر گوشی‌های رقیب هم در این بازه قیمت دارای چنین مشکلی هستن.

هنوز هم باید گفت، حالت دیجیتالی زوم دوربین این گوشی، عملکرد بهتری دارد و تنها مشکل آن، عملکرد پایین سیستم نوری آن است. هنوز هم دلایل زیادی وجود دارد که شما می‌توانید خرید این گوشی را در نظر داشته باشید. عملکرد این گوشی یک قدم بالاتر از رده خودش است و بدنه‌ی شیشه‌ای پشت آن نیز احساس زیباتری به شما خواهد داد.

این گوشی از یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و غیرقابل جداسازی است. این باتری از لیتیوم پلیمر ساخته شده است و سیستم شارژ سریع ۳۳ واتی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

بدین ترتیب شما تنها در ۳۰ دقیقه می‌توانید شارژ آن را از صفر به ۶۲ درصد برسانید. در عرض ۶۵ دقیقه نیز شارژ آن به صد درصد می‌رسد. گوشی از یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و فناوری پانوراما و HDR نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حتما بخوانید: بهترین گوشی تا 40 میلیون + معرفی 16 مدل برتر بازار

  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23

سامسونگ تولید کننده برترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار، اکنون حضور موفقی هم در رده گوشی‌های ارزان قیمت دارد. یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند گلکسی A23 باشد که به واسطه امکانات و طراحی زیبایش مورد اهمیت قرار می‌گیرد. گلکسی A23 اکنون با دو سیم کارت روانه بازار شده و می‌تواند توسط قشر عظیمی از کاربران از جمله دارندگان کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد. این پیکربندی از گوشی را می‌توانید در رنگ‌های آبی یا مشکی دریافت کنید. گلکسی A23 سامسونگ در سال ۲۰۲۲ معرفی شده و وزن آن هم تنها ۱۹۵ گرم است. این وزن در حد متوسط بوده و مشکل خاصی از بابت حمل با دست خود نخواهید داشت.

سیم کارت‌های این گوشی باید از نوع نانو باشند و بنابراین، سیم کارت تمام اپراتورهای داخل کشور سازگاری لازم را با اسلات گوشی خواهد داشت. ابعاد گوشی هم در حد ۱۶۴.۵ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلی‌متر است. ابعاد صفحه نمایش در حد ۶.۶ اینچ بوده و پنل آن از نوع PLS LCD است. این پنل تنها در حد و اندازه رده قیمت گوشی مناسب بوده و باید انتظارات معقولی از آن داشته باشید. نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی یقینا جزو نقاط قوت این پنل است و رزولوشن هم می‌تواند به حد ۲۴۰۸ در ۱۰۸۰ پیکسل برسد. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی در حد ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ بوده و نشان می‌دهد که چگالی بسیار خوبی برای عمق رنگ‌ها خواهیم داشت.

نکته مهم دیگر هم مربوط به تکنولوژی محافظ صفحه نمایش است که مانند گوشی‌های بالارده از کورنینگ گوریلا گلس ۵ برای آن استفاده می‌کند. تراشه اصلی گوشی هم اسنپ دراگون ۶۸۰ است که طی فرایند ۶ نانومتری توسعه داده شده است. این تراشه صرفا از فناوری اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند. پردازنده این گوشی هشت هسته‌ای بوده و فرکانس ۱.۹ و ۲.۴ گیگاهرتزی توسط هسته‌های آن تامین می‌شود. پردازنده گرافیکی گوشی هم آدرنو ۶۱۰ بوده و صرفا برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های ساده پلتفرم موبایل می‌تواند کاربردی باشد.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

مشخصات فنی دیگر

حافظه رم لپ تاپ هم ۴ گیگابایتی بوده و ظرفیت داخلی به ۱۲۸ گیگابایت می‌رسد. بیاد داشته باشید که این ترکیب چندان هم بد نیست و یک کاربر عادی روزمره می‌تواند سرعت عملکردی خوب را تجربه کند. دوربین سه گانه گوشی از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و لنزهای فرعی ۵ و ۲ مگاپیکسلی را هم داریم که می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. دوربین جلویی در این گوشی ۸ مگاپیکسل قدرت دارد و کیفیت متناسبی با توجه به رده قیمتش می‌تواند فراهم کند. کیفیت فیلم برداری گوشی در حد فول اچ دی بوده و نرخ سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه آن هم تفاوت چندانی با دیگر گزینه‌های لیست ما ندارد.

فلاش ال ای دی را هم داریم که کمک می‌کند تا در نور پایین بتوانید به کیفیت بالایی دست پیدا کنید. از امکانات دیگر دوربین باید به عکس برداری پانوراما اشاره کنیم که در کنار HDR همه نیازهای شما را امل می‌شود. لنز اصلی دوربین از نوع واید بوده و قابلیت فوکوس خودکار دارد. دریچه دیافراگم آن هم در حد f/1.8 بوده و گشودگی بسیار خوبی به همراه دارد. لنز ۵ مگاپیکسلی آن هم از نوع اولترا واید بوده و با اندازه بزرگ ۱.۱۲ میکرو متری می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. دریچه دیافراگم این لنز هم f/2.2 اندازه گیری شده است. بیاد داشته باشید که گوشی دو سنسور ضعیف مشابه ۲ مگاپیکسلی از نوع ماکرو و عمق هم استفاده می‌کند که هر کدام گشودگی f/2.4 دارند.

دوربین سلفی هم دریچه دیافراگم f/2.2 به همراه داشته و از نوع واید در نظر گرفته شده است. از شبکه‌های ارتباطی هم باید به شبکه 4G اشاره کنیم که در عصر کنونی کافی بوده و تا زمانی که زیر ساخت‌های لازم برای نسل اینترنت 5G فراهم نشده است، اصولا نیازی هم به فناوری اینترنت جدیدتر نخواهید داشت. بیاد داشته باشید که پورت USB این گوشی از نوع Type-C و همین سبب می‌شود که شارژ بسیار سریع را همراه با نرخ انتقال داده بالا به همراه داشته باشید.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

امکانات دیگر

این گوشی به فناوری جی پی اس با سرعت بالا دسترسی دارد و می‌توانید از انواع مختلف آن مانند گالیله و گلونس استفاده کنید. سیستم عامل اندروید این گوشی به واسطه رابطه کاربری قدرتمند One UI 4.1 برای آن فراهم شده و بر پایه اندروید ۱۲ بوده است. پشتیبانی از زبان فارسی برای منوها و کیبورد فارسی را هم داریم که سال‌ها در سامسونگ به بهترین شکل ممکن فراهم می‌شود. باتری لیتیوم پلیمری همان چیزی است که انتظار داشتیم. این گوشی بزرگ ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی را برای باتری فراهم کرده و یک فرد عادی نمی‌تواند باتری را جداسازی کند و باید به متخصص مراجعه کنید.

برای شارژ این باتری هم می‌توانید از شارژ سریع ۲۵ واتی سامسونگ استفاده کنید. با اینکه این شارژر به پای پشتیبانی شیائومی از شارژ سریع نمی‌رسد، اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌های بازار است. سامسونگ حسگرهای قطب نما، ژیروسکوپ و حسگر اثر انگشت را هم در گوشی هوشمند خود تامین کرده است و می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید. حسگر اثر انگشت دارای سرعت بسیار بالایی بوده و به‌راحتی امکان باز کردن قفل و استفاده در برنامه‌های خاص مانند همراه بانک‌ها را خواهید داشت. سامسونگ طراحی زیبایی را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته و با قرار دادن حسگر در کنار گوشی، استفاده از آن را هم ساده‌تر می‌کند.

سامسونگ ترکیبی را در نظر گرفته است که به واسطه مشخصات فنی عالی‌اش می‌تواند یک دستگاه میان رده باشد و همین ارزش خرید آن را تا حد زیادی بالاتر می‌برد. استراتژی سامسونگ برای ارائه یک گوشی با تقریبا هر قیمتی با موفقیت بزرگی همراه بوده است. این موضوع باعث می‌شود که برخی از تلفن‌های دیگر قابلیت رقابتی خود را از دست بدهند. شیائومی به عنوان جدی‌ترین رقیب سامسونگ در بازار محسوب می‌شود که اکنون موقعیت خود را در خط می‌بیند و باید باز هم روی پیشبرد اهداف خود کار کند. اکنون گوشی ۳۰۰ دلاری سامسونگ جزو بهترین گزینه‌های مشتریان است.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

  • گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11

از ردمی نوت ۱۱ انتظاراتی زیادی داریم و شیائومی با عملکرد خوبی که با این سری داشته است، این انتظار را در دل مخاطب می‌کارد. گوشی مذکور پشتیبانی از دو سیم کارت را فراهم کرده و خیلی از کاربران روزمره و مخصوصا کسانی که در کار خود به تماس‌های مکرر نیاز دارند، می‌توانند از این گوشی به عنوان ابزار کاری خودشان استفاده کنند. گوشی وزن پایین ۱۷۹ گرمی هم داشته و راحت‌تر می‌توانید آن را حمل کنید. ابعاد گوشی در حد ۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر بوده و در دستان خود مشکل خاصی نخواهید داشت. در نظر داشته باشید که به هر حال با گوشی بزرگی سر و کار دارید و بهتر است با دو دست خود با گوشی کار کنید.

پنل ۶.۴ اینچی این گوشی گزینه‌های بزرگ بوده و همین سبب می‌شود که دسترسی به گوشه‌های این صفحه نمایش کمی مشکل باشد. پنل آن از نوع آمولد بوده و در حالت عادی ۷۰۰ نیت هم روشنایی دارد. روشنایی در حالت بیشینه می‌تواند به ۱۰۰۰ نیت افزایش پیدا کند. در نظر داشته باشید که نرخ تازه سازی پنل هم ۹۰ هرتز بوده و نرمی و روانی لازم را به همراه دارد. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و کیفیت لازم و کافی را برای هر نوع کاری به همراه دارد. تراکم پیکسلی بالای ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ هم نشان می‌دهد که عمق رنگ‌ها و شفافیت‌ آن‌ها به میزان کافی خواهد بود.

با رسیدن به تراشه، متوجه می‌شویم که شیائومی از کوالکام برای ساخت تراشه اسنپ دراگون ۶۸۰ برای گوشی خود کمک گرفته است. این تراشه فناوری ساخت ۶ نانومتری دارد و بنابراین، خیلی هم قدیمی نیست. این تراشه تنها مجهز به مودم 4G است و با توجه به فراهم نشدن زیرساخت نسل اینترنت 5G در کشور هم نیازی به مودم پیشرفته‌تر نخواهید داشت. پردازنده این ترشه هشت هسته‌ای بوده و به فرکانس معادل ۱.۹ و ۲.۴ گیگاهرتز مجهز شده است. پردازنده گرافیکی موجود در این تراشه هم از نوع آدرنو ۶۱۰ است که مشابه با گوشی سامسونگ قبلی انتخاب شده است.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

ویژگی‌ها و مشخصات فنی

بیاد داشته باشید که این پردازنده برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های ساده کاربرد دارد و از این رده قیمت، انتظاری هم برای اجرای بازی‌های گرافیکی نداریم. حافظه رم بالای ۶ گیگابایتی سبب شده است که اجرای برنامه‌ها و مخصوصا مرورگر کروم در این گوشی بهتر از همیشه باشد. حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی آن برای کاربران عادی کافی است و در صورت نیاز به ظرفیت بیشتر می‌توانید روی نصب کارت حافظه هم فکر کنید. حافظه بیشتر برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر کاربرد دارد و دیگر با آن نیازی به حذف عکس و فیلم‌های قدیمی خود نخواهید داشت.

دوربین این گوشی از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که از نوع واید در نظر گرفته می‌شود. دوربین دیگر هم ۸ مگاپیکسلی بوده و همراه خوبی برای این لنز اصلی محسوب می‌شود. لنز ۲ مگاپیکسلی هم یقینا مورد چندان خاصی نیست و نباید روی آن حساب باز کنید. دوربین جلویی باز هم از گوشی‌های سامسونگ بهتر ظاهر شده و لنز ۱۳ مگاپیکسلی اثباتی برای این موضوع خواهد بود. کیفیت فیلم‌برداری در حد فول اچ دی بوده و معادل 1080p ارزیابی می‌شود. این کیفیت را باید با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید و اتفاقا در خیلی از گوشی‌های میان رده با قیمت بالا هم چنین سرعتی پیاده سازی می‌شود.

از امکانات دیگر دوربین هم می‌توانید به روشنایی هوشمند آن اشاره کنیم که همراه تصاویر پانوراما، باز هم استانداردهای لازم را رعایت کرده است. فلاش الی ای دی هم قدرت بسیار خوبی برای پشتیبانی از عکس‌های با کیفیت در نور پایین دارد. فناوری وای فای هم در این گوشی پیاده سازی شده و از آخرین نسل ممکن انتخاب شده است. بلوتوث این گوشی اتصال آن به دستگاه‌هایی مانند ضبط ماشین و تلویزیون هوشمند را ممکن می‌کند. پورت USB این گوشی از نوع Type-C بوده و شارژ با سرعت بالا و نرخ انتقال داده‌های سریع‌تر را می‌تواند به همراه داشته باشد. همچنین، باید با جی پی اس اشاره کنیم که دقت عمل بسیار بالایی به همراه دارد.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

امکانات دیگر گوشی هوشمند

ردمی نوت ۱۱ شیائومی از رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌کند که مبتنی بر اندروید ۱۱ توسعه داده شده است. این رابط کاربری با اینکه همچنان نقص‌هایی به همراه دارد، اما حداقل نسبت به نسخه‌های قبلی خود بهینه سازی بهتری دارد. پشتیبانی کامل از زبان فارسی هم فراهم شده و با فونت زیبایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. به‌طور مشابه از همین سیستم برای کیبورد فارسی هم استفاده شده است. باتری ردمی نوت ۱۱ شیائومی قابلیت تعویض ندارد و از جنس لیتیوم پلیمر ساخته می‌شود. این گوشی هم مانند محصول قبلی سامسونگ ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی به همراه دارد.

نقطه جالب ماجرا در شارژ سریع ۳۳ واتی است که هر چه سریع‌تر می‌تواند شارژ کامل را برای شما به همراه داشته باشد. قابلیت ضبط صدا را هم داریم که با کیفیت خوبی برای محافل مختلف می‌تواند کاربرد داشته باشد. بر خلاف گوشی‌های پرچم‌دار، می‌توانید از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم در این گوشی استفاده کرده و هدفون‌های سیمی خود را به آن وصل کنید. این گوشی به سنسورهای مختلفی مانند قطب نما و ژیروسکوپ مجهز شده است و از سنسور اثر انگشت هم می‌توانید برای لاگین ساده‌تر به گوشی و استفاده در برخی از برنامه‌ها استفاده کنید. اپ‌هایی مانند همراه بانک‌ها معمولا از این سیستم امنیتی استفاده می‌کنند.

گوشی شیائومی با کمک سنسور مجاورت خود، می‌تواند در هنگام مکالمه، صفحه نمایش را به‌صورت خودکار خاموش کند. سیستم شتاب سنج را هم داریم که چرخش خودکار رابط کاربری را در هنگام بازی یا هنگام تماشای فیلم به همراه خواهد داشت. شارژ سریع همواره توسط سامسونگ در معرض توسعه بوده است و اکنون سیستم‌های جدیدتر هم وجود دارند که البته باید به سراغ مدل‌های پرچم‌دار شیائومی بروید. این مدل‌ها، معمولا در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توانند شارژ خود را از صفر به ۱۰۰ درصد برسانند. گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی هم نسبت به مشخصات‌شان قیمت مناسب‌تری نسبت به سامسونگ و هواوی دارند.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

  • گوشی موبایل ریلمی مدل RMX2111 7 5G

شاید در بین برندهای زیادی که در جهان فعالیت می‌کنند، نام ریلمی چندان به گوش‌تان نخورده باشد و طبیعی هم است. این برند اکنون گوشی هوشمند RMX2111 7 خود را با قیمت پایینی روانه بازار کرده و بر خلاف چند مدل گذشته، از فناوری اتصال 5G هم پشتیبانی می‌کند. اما دلایل بیشتری هم وجود دارد که به این گوشی توجه بیشتری نشان دهیم. تاریخ معرفی این گوشی به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد و همین ارزش کار ریلمی را بیشتر خواهد کرد. هنوز هم پشتیبانی از دو سیم نانو را داریم و وزن ۱۹۵ گرمی این محصول، نشان می‌دهد که قرار نیست تفاوت‌ها حداقل از نظر ظاهری چندان بالا باشد.

ریلمی گوشی خود را در ابعاد ۱۶۲.۲ در ۹.۱ در ۷۵.۱ میلی‌متر طراحی کرده و صفحه نمایش آن هم به پنل ۶.۵ اینچی مجهز است. این بزرگی در بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار بازار هم دیده می‌شود. نوع پنل هم IPS بوده و یقینا می‌دانید که برای تجربه بازی بهترین گزینه خواهد بود. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به‌صورت استاندارد تامین کرده و تراکم پیکسلی بالای ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ را هم دارد. تراشه اصلی گوشی هم این‌بار دیگر از اسنپ دراگون فاصله گرفته از دیمنسیتی 800U کمپانی مدیاتک در این گوشی استفاده می‌شود. این تراشه با فرایند ۷ نانومتری توسعه داده شده و قدیمی بودن آن دلیلی بر آن نبود که ریلمی از مودم 5G استفاده نکند.

پردازنده دو هسته‌ای بوده و از نوع پردازنده‌های ۶۴ بیتی بازار است. فرکانس آن هم دارای دو حالت ۲ و ۲.۴ گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی یکپارچه این تراشه هم Mali G57 است که در حد و اندازه قیمت گوشی می‌تواند در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی هم موفق عمل کند. حافظه رم گوشی ۶ گیگابایتی بوده و مثل شیائومی موفق می‌شود که پا را فراتر گذارد. ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی هم تغییری پیدا نکرده و به عنوان یک کاربر عادی، همچنان می‌توانید از این حافظه نسبتا خوب استفاده کنید. در زمینه دوربین می‌‌توانیم بیشتر به این گوشی هوشمند امیدوار باشیم.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

مشخصات فنی دیگر

ریلمی برای این گوشی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که کیفیت بسیار خوبی را در اختیارتان خواهد گذاشت. سنسور فرعی دیگر آن ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستند و البته چندان هم نباید روی امکانات آن‌ها حساب باز کنید. دوربین جلویی این گوشی از شیائومی ردمی نوت ۱۱ هم بهتر ظاهر شده و ۱۶ مگاپیکسل قدرت دارد. این روند سبب می‌شود که برای عکس برداری شبکه اجتماعی و سلفی هیچ مشکل خاصی نداشته و کیفیت خروجی بالایی را دریافت کنید. سرعت فیلم‌برداری می‌تواند به ۳۰ فریم بر ثانیه برسد و کیفیت هم در حد فول اچ دی بوده است. این کیفیت معادل 1080p ارزیابی می‌شود و اکثر گوشی‌های میان‌رده هم چنین کیفیتی به همراه دارند.

این گوشی به فلاش ال ای دی هم مجهز شده است و می‌توانید برای نوردهی بهتر در هنگام شب از آن استفاده کنید. علاقه‌مندان برای عکس برداری پانوراما هم می‌توانند کاملا به این گوشی اعتماد داشته باشند. شبکه ارتباطی 5G نوعی اطمینان خاطر برای آینده است. چرا که هنوز زیرساخت‌های لازم در کشور ما برای این فناوری وجود ندارد. اما در آینده بالاخره با آن روبرو شده و دیگر نیازی به تغییر گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. تا آن زمان فناوری 4G هم در این مودم فراهم بوده و با سرعت کافی می‌توانید از آن برای مقاصد خود استفاده کنید.

نکته مهم دیگر استفاده از ان اف سی است که خیلی از گوشی‌های این رده به آن مجهز نیستند. بلوتوث گوشی هم پایداری خوبی داشته و هنگام اتصال به ضبط ماشین و تلویزیون یا گوشی‌های هوشمند دیگر متوجه این قضیه خواهید شد. طبق انتظاری که داشتیم، ریلمی هم به فناوری USB Type-C نقل مکان کرده و از سرعت بالای آن می‌توانید برای شارژ سریع و انتقال اطلاعات خود استفاده کنید. وجود این گوشی‌ها کاری می‌کند که گوشی‌های با پورت‌های کندتر، دیگر محبوبیت خاصی در بازار نداشته باشند. جی پی اس گوشی هم مجهز به تمام انواع بوده و با دقت بالایی می‌توانید از آن در برنامه‌های خود استفاده کنید.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

امکانات جذاب ریلمی

گوشی مدل RMX2111 7 ریلمی از سیستم عامل اندروید استفاده کرده و رابط کاربری اختصاصی ریلمی هم در آن پیاده سازی شده است. باتری لیتیوم پلیمری گوشی غیر قابل تعویض بوده و همان ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعتی گوشی‌هایی با این جثه را به همراه دارد. این باتری به فناوری شارژ سریع هم مجهز بوده و با توان ۳۰ می‌توانید حتی بهتر از شیائومی گوشی خود را شارژ کنید. در عرض ۲۶ دقیقه، شارژ گوشی از صفر به ۵۰ درصد رسیده و در عرض ۶۵ دقیقه هم شارژ کامل ۱۰۰ درصدی را خواهید داشت. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هنوز از این گوشی حذف نشده است، اما بالطبع دیگر نباید انتظار ی گوشی ضد آب را داشته باشید.

این محصول اکنون به قطب نما هم مجهز شده و می‌توانید از سیستم رادیویی هم استفاده کنید. رادیو در اکثر گوشی‌های امروزی حذف شده و وجود آن در گوشی RMX2111 7 ریلمی می‌تواند نوستالژی ماجرا باشد. حسگرهایی مانند قطب نما، ژیروسکوپ و اثر انگشت را هم داریم که برای مقاصد مختلف کاربردی هستند. خیلی از این مقاصد خودکار هستند و به‌طور عادی از آن‌ها استفاده می‌کنید. به‌طور مثال، شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری بوده و سنسور مجاورت هم برای خاموش کردن خودکار صفحه نمایش هنگام مکالمه می‌تواند کاربرد داشته باشد.

ریلمی از یک طراحی اصلاح شده در این گوشی خود استفاده می‌کند. یک روکش آینه‌ای جذاب را می‌بینیم که به اندازه کافی زرق و برق دار بوده و کاملا می‌توانید از آن رضایت داشت هباشید. این گوشی حس استواری به همراه داشته و به ندرت حس ارزان قیمت یا پلاستیکی آن به شما منتقل خواهد شد. این ارزش برای گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار یک نعمت محسوب می‌شود. نرخ تازه سازی یقینا نکته مثبتی برای فروش بالای این گوشی است. با اینکه مزایای پنل آمولد گوشی‌های پرچم‌دار بازار را ندارید، اما همچنان باید اعتماد بیشتری به پنل IPS این گوشی کنید. چرا که در نمایش رنگ‌ها، انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه‌، کم و کسری دیده نخواهد شد.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

  • گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32

سامسونگ برای عرضه گوشی گلکسی M32 چند مورد از مشخصات را کاهش داده می‌دهد. دوربین‌های ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی جای خودشان را به سنسورهای ۲ مگاپیکسلی داده‌اند. اما با توجه به اینکه هر دوی این دوربین‌ها حقه‌هایی هستند که چیز زیادی به سنسور اصلی اضافه نمی‌کنند، چندان هم اهمیتی به ماجرا نمی‌دهیم. قیمت گلگسی M32 سامسونگ هم حدود ۷۰ دلار پایین‌تر از A32 است و همین سبب می‌شود که روی کاغذ ارزش خرید بهتری نسبت به آن داشته باشد. گوشی با پنل سوپر آمولد خود می‌تواند عملکرد خوبی در نور روز به نمایش گذارد.

عملکرد نسبتا خوبی هم به واسطه رابط کاربری One UI سامسونگ که مبتنی بر اندروید توسعه داده شده است، خواهیم داشت. نکته مهم دیگر مربوط به طراحی است. اکنون به جای پنل پشتی تمیز، زیبا و بدون لوگوی گلکسی A32، شما به طراحی بافت‌دار همراه با خطوط عمودی ضخیم دسترسی خواهید داشت که بسته به ترجیحات هر شخص، ممکن است که پوئن مثبت یا منفی تلقی شود. طراحی پر زرق و برق‌تر شده است و یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در سری A می‌توانید دریافت کنید. نکته مهم دیگر هم عمر باتری است که طبق انتظار ۵ هزار میلی آمپر ساعتی بوده و ماندگاری بسیار خوبی هم به واسطه قطعات متوسطش می‌تواند داشته باشد. با این باتری می‌توانید تا دو روز هم امکان استفاده از گوشی را بدون مشکل خاصی داشته باشید.

این گوشی همراه با یک شارژر ۱۵ واتی ارائه شده است و تقریبا ۲.۵ ساعت طول می‌کشد که شارژ گوشی را از صفر به ۱۰۰ درصد برساند. اگر هم کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید شارژر سریع‌تر ۲۵ وات ساعتی سامسونگ را دریافت کنید. با این شارژر، زمان شارژ به یک ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. این میزان برای یک باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی بسیار سریع بوده و تجربه کار بهتری برای کاربرانی خواهد بود که زیاد از گوشی خود استفاده می‌کنند. سامسونگ از پردازنده بهتری هم استفاده می‌کند و بنابراین، عملکرد آن چندان هم بد نخواهد بود. هم اکنون با این گوشی تسک‌های همزمان بیشتری را می‌توانید اجرا کرده و کاملا از نبودن لگ در آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

نکات مهم دیگر

این گوشی در اواخر ماه‌ ژوئن ۲۰۲۱ روانه بازار شده است و دو نسخه متفاوت از آن برای کشور هند و مابقی نقاط جهان ارائه شده است. نسخه هندی ضخامت و وزن بیشتری به‌همراه دارد. سیستم گوریلا گلس ۵ در صفحه نمایش این گوشی به کار رفته است تا بتواند همچنان محافظت خوبی هنگام خط و خش و برخورد به زمین از آن داشته باشد. صفحه نمایش ۸۳.۹ درصد از کل بدنه جلویی را به خود اختصاص داده است و آمار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

از نکات مهم دیگر می‌توانید به کیفیت بالای اسپیکر اشاره کنیم که برای استفاده کنندگان از محتواهای مختلف لازم و ضروری است. شما در چنین شرایطی بدون نیاز به هندزفری می‌توانید به تماشای محتواهای نتفلیکس و آمازون پرایم پرداخته و حتی در هنگام بازی نیز نقصی از این نظر نداشته باشید. سامسونگ در این رده از یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم استفاده کرده که در اکثر گوشی‌های بالارده امروزی حذف شده است. سامسونگ همچنان به پشتیبانی از آن ادامه می‌دهد، اما سبب شده است که قابلیت‌های مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار در آن وجود نداشته باشد.

نسخه جهانی این گوشی از باتری کوچک‌تر ۵ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و باز هم غیر قابل جداسازی است. جالب است بدانید که نسخه جهانی، پشتیبانی از سیستم شارژ ۲۵ واتی دارد و در حد ۱۰ وات بهتر از نسخه هندی عمل کرده است. البته شما باید این شارژر را به‌صورت جداگانه از بازار تهیه کنید تا بتوانید سرعت شارژ بهتری را داشته باشید. سرعت شارژ برای بسیاری از کاربران خریدار این گوشی حیاتی است، چرا که مدت زمان زیادی را در بیرون از منزل و برای کار سپری می‌کنند و در مدت زمان کمی می‌توانند شارژ کافی را دوباره تایم کنند. این گوشی از رادیو استفاده نمی‌کند، اما سیستم‌های NFC و جی پی اس با کیفیت بالایی روی آن تعبیه شده‌اند.

بهترین گوشی تا 6 میلیون

ویژگی‌های پایانی

از جی پی اس این گوشی می‌توانید برای کارهای ساده استفاده کنید، اما قیمت گوشی M32 سبب شده است که سامسونگ نتواند از گزینه‌های با کیفیت برای آن بهره ببرید. در تست‌ها نیز مشخص شده است که جی پی اس ممکن است در حد چند متر انحراف داشته باشد و حتی در زمینه نمایش جهت درست هم گاهی به مشکل برمی‌‌خورد. سیستم بلوتوث ۵.۰ هم کیفیت و سرعت خوبی دارد و معمولا بدون وقفه خاصی می‌توانید آن را وصل کنید. سامسونگ در حالت کلی نگاه خوبی به قابلیت‌های اتصال گوشی M32 داشته است و حداقل در برابر نقوص بالای گوشی، می‌تواند نقطه امیدوار کننده‌ای برای خریداران باشد.

با توجه به قیمت گوشی M32 می‌توانیم نکات مثبت زیادی را در این محصول داشته باشیم. از صفحه نمایش عالی آمولد گرفته تا دوام زیاد در باتری برای این گوشی فراهم شده است، اما هم زمان یک سری نکات ناامید کننده و بسیار ضعیف هم می‌بینیم. پردازنده ضعیف همراه با عملکرد ناامید کننده در بخش عکاسی دوربین، مواردی هستند که ممکن است تصمیم کاربران را به کل تغییر دهند. طراحی هم آن چیزی نیست که سامسونگ بتواند نکته جدیدی به آن اضافه کند و از همان زبان طراحی مشابه در گوشی‌های قبلی استفاده کرده است.

سامسونگ می‌توانست با بالابردن بودجه ساخت گوشی، کمی این روند را بهبود داده و از قطعات بهتری استفاده کند. انتظار داشتیم که ماژول چهارگانه گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما این‌طور نبود و سامسونگ می‌توانست با اختصاص بودجه آن به بخش پردازنده، کمی این روند را بهبود بخشد. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ در ادامه چگونه می‌تواند این عملکرد را جبران کرده و محصولات بعدی را روانه بازار کند. ما امیدوار هستیم که سامسونگ به‌زودی سری M خود را احیا کرده و همان عملکرد عالی و نسبتا بی نقص را با سری A تکرار کند. به هر حال، اگر به‌دنبال محصولی هستید که طراحی شیک، رابط کاربری سریع، دوربین‌های بهتر و شارژ سریع‌تر را به‌همراه داشته باشد، گزینه‌های زیادی در برندی شیائومی هم وجود دارد که احتمالا از M32 بهتر خواهند بود. توسعه بیشتر جهان موبایل سبب شده است که در آینده هم انتظار گوشی‌هایی با مشخصات بالا و قیمت مناسب‌تر داشته باشیم. بنابراین، رقابت بین سامسونگ و شیائومی هم می‌تواند بیشترین منفعت را برای خریداران داشته باشد.

بهترین گوشی تا 6 میلیون


جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که گوشی‌های زیر ۶ میلیون تومان را بررسی کرده و تحلیل کاملی روی انتخاب‌های موجود خود داشته باشیم. هرکدام از این گوشی‌ها می‌توانند سلیقه‌ی مخاطبین بازار باشند و مشخصات فنی آن‌ها نیز تقریبا باهمدیگر برابر است.

سعی کردیم که این گوشی‌ها تلفیقی از برندهای برتر بازار مانند سامسونگ و هوآوی بوده و چند گوشی هم از برندهای کمتر شناخته شده داشته باشیم. می‌دانیم که سامسونگ و هوآوی انتخاب‌های بسیار خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید آن‌ها را در اولویت خود قرار دهید.

این گوشی‌ها معمولا از نظر دوربین، عملکرد متوسطی نشان می‌دهند و بازهم عکاسان حرفه‌ای باید گزینه‌های بالارده را مدنظر داشته باشند. این گوشی‌ها اکثرا باتری بزرگی دارند که برای بیش از یک روز می‌تواند آن‌ها را ساپورت کند.

تراشه این گوشی‌ها بهتر از گوشی‌های پایین رده است و می‌تواند در تنظیمات گرافیکی پایین، بازی‌های مهم روز مانند فورتنایت را اجرا کنند. شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما درمیان گذارید.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.