• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

چندی پیش ال جی اعلام کرد که دیگر زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت نخواهد کرد و این بازار را برای همیشه ترک می‌کند. به همین دلیل هم بعید به نظر می‌رسد که در آینده بهترین گوشی ال جی جدید به این مقاله اضافه کنیم یا اینکه تغییری در رتبه بندی‌ها داشته باشیم.

همان‌طور که می‌دانید، هنوز هم تعدادی از گوشی‌های بسیار خوب بردن LG وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را بررسی کرده و نبود گوشی‌های جدید لزوما به معنای این نیست که ارزشی نخواهد داشت روی این برند سرمایه گذاری کنیم.

با این حال، شما باید به یاد داشته باشید که این احتمال هم وجود دارد که هر گوشی هوشمند خریداری شده به اندازه سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به روز رسانی نخواهد شد. اگرچه ال جی در مورد به روزرسانی گوشی‌های اخیر خود، قول داده است که تا اندروید ۱۲ که هنوز عرضه هم نشده است، این به روزرسانی را ادامه خواهد داد. این آپدیت مربوط به برخی از گوشی‌های این کمپانی خواهد بود.

بهترین گوشی LG

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی

هر یک از گوشی‌هایی که در این لیست بررسی شده‌اند، یک مرور کلی خواهند شد و می‌توانید نگاهی هم به مشخصات کلی و نقاط قوت و ضعف آن‌ها بیندازید. قیمت حدودی این گوشی‌ها هم با توجه به قیمت رسمی آن‌ها در بازار جهانی به پول ایران تبدیل شده است و ممکن است که با قیمت ارائه شده در بازار ایران تفاوت داشته باشد. بعد از خواندن این مقاله می‌توانید تصمیم گیری کرده و ببینید که کدامیک از این گوشی‌ها انتخابی عالی برای شما به عنوان بهترین گوشی LG خواهند بود.

بهترین گوشی LG

اگر هم نتوانستید گزینه مناسبی را در این لیست پیدا کنید، در نهایت می‌توانید به سراغ برندهای دیگر رفته یا اینکه محصول مورد نظر خود را در کامنت‌ها به ما معرفی کنید. در ادامه با ما همراه شوید.

لیست بهترین گوشی‌ ال جی ( LG) + معرفی 10 مدل برتر

  1. LG V60 ThinQ 5G
  2. LG G7 ThinQ
  3. LG V40 ThinQ
  4. LG Velvet
  5. LG Wing 5G
  6. LG G8 ThinQ
  7. LG V50 ThinQ 5G
  8. LG G8X ThinQ
  9. LG K92
  10. LG K71 Stylus

1) LG V60 ThinQ

بهترین گوشی LG، در صورتی که بتوانید آن را پیدا کنید

بهترین گوشی LG

LG V60 برای مدت زمان طولانی می‌تواند به عنوان بهترین گوشی ال جی مطرح باشد. این گوشی از نمایشگر بزرگ و درخشانی برخوردار است و در ارائه محتوا بسیار عالی عمل خواهد کرد. اگرچه، نرخ تازه سازی آن تنها ۶۰ هرتزی بوده و ممکن است برای برخی از کاربران مخصوصا گیمرها، کافی نباشد، اما برای کاربران عادی یک امر طبیعی است. گفتنی است که پرچم‌داران مشابهی که با این گوشی رقابت دارند، مشخصات فنی بهتری مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند و می‌توانیم به وان پلاس ۸ پرو و گلکسی اس ۲۰ اشاره کنیم. همین روند سبب می‌شود که عملکرد روان‌تری را از آن‌ها شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ

گوشی LG V60 دوام باتری فوق العاده‌ای هم داشته و تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ آن را می‌توانید برای اجرای سریع و روان بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید. گفتنی است که این تراشه با فناوری 5G سازگار بوده و همراه با عمر باتری جذاب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اکثر مدل‌های این گوشی را می‌توانید با قاب Dual Screen تهیه کنید که حجم گوشی را بیشتر نشان خواهد داد. صفحه نمایش سبب می‌شود که امکان اجرای دو برنامه در آن فراهم بوده و همچنین بتوانید بازی را به سبک 3DS نینتندو تجربه کنید.

گوشی LG V60 را می‌توانید همراه با جک هدفون Quad-DAC تهیه کرده و کنترل‌های ویدیویی بسیار عالی را همراه با دوربین‌های دوگانه آن در اختیار داشته باشید. به هر حال این گوشی برای تولید محتوا بسیار ایده‌آل بوده و می‌توانید برای مدت زمان طولانی‌ از آن استفاده کنید.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

March 2020

وزن

218g

ابعاد

169.3 x 77.6 x 8.9 mm

سیستم‌ عامل

Android 10

صفحه نمایش

6.8-inch

1080 x 2460

پردازنده مرکزی

Snapdragon 865

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

5,000mAh

دوربین اصلی

Dual 16MP + 13MP

دوربین سلفی

10MP

نقاط قوت

  • + عمر شگفت انگیز باتری
  • + عملکرد باتری

نقاظ ضعف

  • – صفحه نمایش ۶۰ هرتزی
  • – اندازه بزرگ

2) LG G7 ThinQ

یک پرچم‌دار باکیفیت از برند LG

بهترین گوشی LG

گوشی LG G7 ThinQ جدیدترین گوشی هوشمندی است که از جانب یکی از دو سری اصلی برند LG روانه بازار شده است. می‌دانیم که سری دیگر این برند V نام دارد. اگر LG V40 هم گوشی موفقی از جانب این شرکت محسوب می‌شود، اما قیمت پایین و مشخصات عالی‌تر G7 هم توانسته است که قدرت پیروزی آن را بالا ببرد.

این گوشی از یک تراشه قدرتمند اسنپ دراگون ۸۴۵ بهره می‌برد و به همراه اندازه می‌تواند قدرت بالایی هم برای شما فراهم کند. صفحه نمایش این گوشی ۶.۱ اینچی است و از پنل OLED تشکیل یافته است که با وضوح بالا در اختیار شما خواهد بود.

این صفحه نمایش بسیار زیبا بوده و شدت نوری بالاتری هم نسبت به رقبا دارد. این شدت کمک می‌کند که در نور مستقیم خورشید بتوانید به راحتی به صفحه نمایش گوشی نگاه کنید. بدنه گوشی در هر دو طرف با شیشه پوشانده شده است و یک ناچ هم در جلوی آن مشاهده می‌شود. به‌طور کلی، طراحی این گوشی چندان الهام بخش نبوده اما قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی هواوی

از نظر تئوری، ویژگی‌های هوش مصنوعی این گوشی بسیار زیبا هستند، اما در واقع، انعطاف پذیری ارائه شده توسط دوربینی که زاویه بازی دارد، سبب هرچه برجسته‌تر شدن گوشی می‌شود. از جنبه رسانه‌ای، این گوشی می‌تواند برای گوش دادن به پادکست یا موسیقی بسیار مناسب باشد. GL G7 از اسپیکرهای شگفت انگیز و قدرتمندی برای این منظور استفاده می‌کند.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

Q2 2018

وزن

162g

ابعاد

153.2 x 71.9 x 7.9 mm

سیستم‌ عامل

Android 8.0 Oreo

صفحه نمایش

6.1-inch

1440 x 3120

پردازنده مرکزی

Snapdragon 845

حافظه رم

4/6GB

حافظه ذخیره سازی

64/128GB

باتری

3,000mAh

دوربین اصلی

Dual 16MP

دوربین سلفی

8MP

نقاط قوت

  • + نمایشگر بزرگ و روشن
  • + دوربین عریض

نقاط ضعف

  • – باتری کوچک
  • – طراحی نه چندان هیجان انگیز

3) LG V40 ThinQ

یک گزینه حرفه‌ای از LG

 

بهترین گوشی LG

گوشی LG V40 ThinQ عملکردی همانند G7 دارد و محصولی است که می‌تواند با سامسونگ گلکسی نوت ۹ و گلکسی S9 رقابت داشته باشد. محصولات سامسونگ صفحه نمایش بزرگ‌تر و مشخصات فنی بالاتری دارند و از این نظر می‌توانند شرایط بهتری داشته باشند. V40 از یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند که مجهز به پنل OLED بوده و وضوح بسیار خوبی هم دارد.

این صفحه نمایش برای نمایش محتواهای HDR10 هم شرایط بسیار خوبی خواهد داشت. علاوه بر این، این گوشی از یک سیستم پنج دوربینه همه کاره هم استفاده می‌کند که خرید گوشی را برای عکس برداران حرفه‌ای ارزشمند می‌کند. از بین این پنج دوربین، سه دوربین در عقب و دو دوربین هم در جلو جای گرفته‌اند. این دوربین می‌تواند ضبط فیلم با حالت HDR10 را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 10 میلیون + معرفی 13 مدل برتر

جای تعجبی هم ندارد که گوشی LG V40 همراه با تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ روانه بازار شده باشد. این تراشه همراه با حافظه رم ۶ گیگابایتی در اختیار شما قرار گرفته و صفحه نمایش ناچ دار، از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

صداهای صوتی فراگیر می‌تواند از سیستم ۳۲ بیتی Quad DAC داخلی پشتیبانی کرده و سیستم صدای فراگیر DTS: X را نیز در اختیار شما قرار دهد. اگر اهل ماجراجویی زیاد هستید، می‌توانید از گواهی IP68 گوشی استفاده کرده و به راحتی از آن در زیر آب استفاده کنید.

این گواهی سبب شده است که گوشی در برابر آب و گرد و غبار هم مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. مقاومت این گوشی در برابر ضربه هم اثبات شده و گواهی MIL-STD-810G برای آن به ثبت رسیده است. همین موضوع می‌تواند نظر شما را جلب کند. بنابراین هیچ گونه نگرانی از بابت آسیب رسیدن به گوشی در شرایط سخت نخواهید داشت.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

Q3 2018

وزن

169g

ابعاد

158.8 x 75.7 x 7.6 mm

سیستم‌ عامل

Android 8.1

صفحه نمایش

6.4-inch

1440 x 3120

پردازنده مرکزی

Snapdragon 845

حافظه رم

6GB

حافظه ذخیره سازی

64/128GB

باتری

3,300mAh

دوربین اصلی

12MP + 12MP + 16MP

دوربین سلفی

8MP + 5MP

نقاط قوت

  • + استفاده از پنج دوربین
  • + کیفیت ساخت بالا و محکم
  • + صفحه نمایش زیبا

نقاط ضعف

  • – باتری کوچک
  • – گران قیمت

4) LG Velvet

طراحی نوآورانه

بهترین گوشی LG

LG Velvet را در حالی تهیه خواهید کرد که طراحی آن کمی قدیمی شده و این موضوع را نسبت به دیگر گوشی‌های بازار حس خواهید کرد. ال جی در طراحی این گوشی از لبه‌های خمیده استفاده کرده است که به عقیده خیلی از کاربران، آن را جذاب‌تر می‌کند. این گوشی باریک‌تر دیده شده و حتی در صورتی که صفحه نمایش آن اندازه یکسانی با گوشی V60 داشته باشد، باز هم این باریکی به چشم خریداران بیشتر خواهد بود.

این گوشی از اسنپ دارگون 765G استفاده می‌کند و فناوری 5G نیز در آن به کار رفته است. مثل همیشه، گوشی‌های LG در خارج از ایالات متحده بسیار ناامید کننده ظاهر شده است و این موضوع را در مورد همین گوشی هم می‌توانیم مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 3 میلیون + 28 مدل برتر بازار

بنابراین، احتمالا باید هنگام خرید به ساخت آن توجه کرده و نسخه آمریکایی را خریداری کنید. کاملا شرم آور است که چنین اتفاقی رخ داده است، چرا که این گوشی با عملکرد خوب، رابط کاربری نرم افزاری بهبود یافته و جک هدفون می‌تواند چیزهای زیادی برای عرضه داشته باشد. حتی اگر این گوشی فاقد Quad DAC باشد، بازهم دلایل زیادی برای خرید این گوشی خواهید داشت و این موضوع چندان نمی‌تواند روی تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشد.

دوربین ها در این گوشی ضعیف هستند و اگر تمام مهارت خود را در عکس برداری به کار ببرید، بازهم خواهید دید که کیفیت تصاویر چندان هم بابت میل شما نخواهد بود. نتایج تصاویر صرفا در حد و اندازه دیگر گوشی‌های این برند هستند و شرکتی که کار زیادی روی لنزهای گوشی خود انجام نمی‌دهد، نباید هم انتظاری را در کاربران ایجاد کند.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

May 2020

وزن

180g

ابعاد

167.2 x 74.1 x 7.9 mm

سیستم‌ عامل

Android 10

صفحه نمایش

6.8-inch

1080 x 2460

پردازنده مرکزی

Snapdragon 765/765G

حافظه رم

6/8GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

4,300mAh

دوربین اصلی

48MP + 8MP + 5MP

دوربین سلفی

16MP

نقاط قوت

  • + طراحی عالی
  • + عملکرد بسیار خوب

نقاط ضعف

  • – دوربین با عملکرد نه چندان خوب
  • – عدم استفاده از سیستم Quad-DAC

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


5) LG Wing 5G

طراحی تازه و جسورانه

بهترین گوشی LG

گوشی LG Wing 5G با اکثر گوشی‌های دیگر متفاوت است. این گوشی به صفحه نمایشی مجهز شده است که به صورت افقی و رو به بالا چرخیده و می‌تواند نمایشگر کوچک‌تری را در زیر نمایشگر اصلی در اختیار شما قرار دهد. این بدان معنی است که می‌توانید برنامه‌های بیشتری را در صفحه خود اجرا کرده و هنوز هم گوشی را با یک دست نگه دارید. این امکان در کمتر محصولی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند گارمین؛ انتخاب حرفه‌ای های جمع!

البته این ویژگی کاملا هم موفق ظاهر نمی‌شود، چرا که سیستم نرم افزاری این گوشی هنوز هم ابتدایی است و علیرغم داشتن پتانسیل بالا، ال جی در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است. مشخصات سخت افزاری گوشی کاملا جذاب است و می‌تواند با گوشی‌های دیگر بازار رقابت داشته باشد.

بنابراین می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های مهم روز را اجرا کرده و مشکلی از بابت روان بودن آن‌ها نداشته باشید. تنها نکته بد گوشی، نبود دوربین تله فوتو است که در چنین عصری از گوشی‌های موبایل، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و گوشی در زمینه عکس برداری نمی‌تواند ابتکارهای بلندپروازانه‌ای از خود نشان دهد.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

October 2020

وزن

260g

ابعاد

169.5 x 74.5 x 10.9 mm

سیستم‌ عامل

Android 10

صفحه نمایش

6.8-inch

1080 x 2460

پردازنده مرکزی

Snapdragon 765G

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

128GB/256GB

باتری

4,000mAh

دوربین اصلی

64MP+13MP+12MP

دوربین سلفی

32MP

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش چرخان و جذاب
  • + مشخصات فنی خوب

نقاط ضعف

  • – نرم افزار چند صفحه‌ای ابتدایی
  • – عدم وجود دوربین تله

6) LG G8 ThinQ

گوشی ال جی همراه با جسچر هوایی و سیستم Hand ID

بهترین گوشی LG

گوشی هوشمند LG G8 ThinQ را می‌توانیم تلاشی از جانب ال جی بدانیم که در زمینه ارائه یک گوشی آینده نگرانه از خود معرفی کرده است. این گوشی دارای سیستم Hand ID بوده و می‌تواند رگ‌های دست شما را اسکن کند تا برای باز کردن گوشی استفاده شود. این گوشی شامل جسچرهایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه را صرفا با تکان دادن دست خود از طریق هوای بالای تلفن فعال کرده و توابع مختلفی را روی آن انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 20 میلیون + 6 مدل برتر بازار

هرچند که تمام این قابلیت‌ها به صورت کامل عمل نمی‌کنند و بنابراین، گوشی LG G8 ThinQ نمی‌تواند به تمامی وعده‌‌های خود عمل کند. این گوشی هنوز هم از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است و می‌توانیم به تراشه پیشرفته و صفحه لرزشی آن اشاره کنیم که به عنوان اسپیکر عمل می‌کند. بنابراین شما می‌توانید کارهای بسیار بیشتری با گوشی انجام داده و از خرید خود راضی باشید.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

April 2019

وزن

167g

ابعاد

151.9 x 71.8 x 8.4 mm

سیستم‌ عامل

Android 9

صفحه نمایش

6.1-inch

1440 x 3120

پردازنده مرکزی

Snapdragon 855

حافظه رم

6GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

3,500mAh

دوربین اصلی

12MP + 16MP + 12MP

دوربین سلفی

8MP

نقاط قوت

  • + اسپیکر و سیستم ارزشی بدون ناچ
  • + صفحه نمایش OLED با جذابیت بالا

نقاط ضعف

  • – عملکرد سنتی تکنولوژی Hand ID
  • – گران قیمت

7) LG V50 thinQ 5G

اولین گوشی LG با فناوری 5G

بهترین گوشی LG

اولین گوشی هوشمند 5G که LG V50 ThinQ 5G نام دارد، اساسا تغییرات بسیار کمی نسبت به نسخه گذشته خود داشته است، این گوشی همراه با سیستم اتصالی 5G روانه بازار شده است و می‌تواند این فناوری پیشرفته را در اختیار خریدارانش قرار دهد.

این گوشی چند نسخه پیشرفته‌تر هم داشته و می‌تواند قابلیت‌های بیشتری مانند صفحه نمایش دوگانه گوشی‌های قبلی را نیز در اختیار شما قرار دهد. امکانات متنوعی توسط این گوشی ارائه می‌شود و یقینا از خرید خود راضی خواهید بود.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا گوشی LG V50 ThinQ 5G در این لیست، رتبه پایین‌تری نسبت به V40 دارد؟ دلیل این امر قیمت بالایی است که برای آن تعیین شده است. همین امر سبب می‌شود که خریداران کمتری نسبت به خرید آن ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 40 میلیون + معرفی 16 مدل برتر بازار

حتی اگر هم توجیه‌های کامل را برای آن داشته باشید، بازهم باید بگوییم که این گوشی در بین تمام گوشی‌های 5G بازار، نسبت به رده‌ای که در آن قرار دارد، گران‌تر است.

با گفتن چنین موضوعی، این دستگاه از چندین وجه، هنوز هم یک گوشی هوشمند چشمگیر است و مخصوصا اگر از طرفداران تنظیمات دوگانه صفحه نمایش باشید، آن را دوست خواهید داشت. بنابراین خرید آن برای برخی از کاربران مناسب و مفید بوده و می‌توانید در صورت نیاز به فناوری 5G، آن را خریداری کنید.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

May 2019

وزن

183g

ابعاد

159.2 x 76.1 x 8.3 mm

سیستم‌ عامل

Android 9

صفحه نمایش

6.4-inch

1440 x 3120

پردازنده مرکزی

Snapdragon 855

حافظه رم

6GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

 4,000mAh

دوربین اصلی

12MP + 12MP + 16MP

دوربین سلفی

8MP + 5MP

نقاط قوت

  • + نمایشگر واضح
  • + دوربین‌های متنوع

نقاط ضعف

  • – طراحی تاریخ گذشته
  • – قیمت غیرموجه

8) LG G8X ThinQ

یک گوشی ارزان قیمت با صفحه نمایش دوگانه

بهترین گوشی ال جی

صفحه نمایش بزرگ گوشی LG G8X ThinQ می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته و امکانات طراحی گوشی‌های تاشو را در یک گوشی معمولی در اختیار شما قرار دهد. اما برخلاف گوشی‌هایی مانند گلکسی فولد یا موتورولا Razr که واقعا صفحه نمایش تاشو را در اختیار شما قرار می‌دهند، گوشی LG G8X ThinQ تنها در حد یک گوشی معمولی ظاهر می‌شود و با داشتن یک قاب صفحه نمایش کلیپی، چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی؛ رقابت نزدیک مدل های مشهور بازار!

این بدان معنی است که برای تماشای دو برنامه در گوشی و در کنار هم، باید یک صفحه واحد را برای استفاده انتخاب کرده و از صفحه کنترل بین آن‌ها سوئیچ کنید که بهترین کار هم برای شما همین خواهد بود. طراحی این گوشی امروزه چندان در بین گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود و بسیار از مردم از دیدن آن تعجب خواهند کرد.

به هر حال این طرح هم طرفداران خاص خودش را دارد و می‌توانید از فضای دو برابری در صفحه نمایش خود استفاده کرده و از تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ گوشی نیز بهترین استفاده را ببرید. با توجه به قیمت G8X، این محصول می‌تواند فواید بسیار زیادی در برند ال جی برای شما داشته باشد.

مشخصات فنی

تاریخ عرضه

November 2019

وزن

192g

ابعاد

159.3 x 75.8 x 8.4 mm

سیستم‌ عامل

Android 9

صفحه نمایش

6.4-inch

1080 x 2340

پردازنده مرکزی

Snapdragon 855

حافظه رم

6GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

4,000mAh

دوربین اصلی

12MP + 13MP

دوربین سلفی

32MP

نقاط قوت

  • + قیمت مناسب برای یک گوشی با دو صفحه نمایش
  • + ویژگی‌های عالی در زمینه گیمینگ

نقاط ضعف

  • – استفاده نه چندان مفید صفحه نمایش چندگانه
  • – صفحه نمایش بیش از حد بزرگ

9) LG K92

بهترین گوشی میان رده ال جی

 

بهترین گوشی ال جی

اگر قصد دارید که برای خرید یکی از گوشی‌های هوشمند ال جی، هزینه چندان زیادی متقبل نشوید، می‌توانید LG K92 را مدنظر داشته باشید. این گوشی را می‌توانیم بهترین محصول میان رده این بردن معرفی کنیم که هم اکنون قابل خرید بوده و حتی با فناوری 5G نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این گوشی از صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند که از نوع پنل LCD بوده و بهترین مشخصات را هنگام نمایش محتواهای مختلف خواهد داشت. این محصول مشخصات فنی بسیار خوبی هم دارد و می‌توانید از حافظه رم ۶ گیگابایتی در کنار ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده ۲۰۲۱

حافظه این گوشی قابل ارتقا بوده و در کنار آن می‌توانید از تراشه اسنپ دراگون ۶۹۰ نیز استفاده کنید. گوشی LG K92 از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید از باتری بزرگ ۴ هزار میلی آمپر ساعتی آن نیز استفاده کنید. همین روند نشان می‌دهد که دیگر مجبور نخواهید بود که مدام آن را به یک شارژر متصل کنید.

این گوشی مانند بسیاری از محصولات میان رده بازار عمل کرده و از جک هدفون ۳.۵ میلی متری و اسلات میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند. با این حال، گوشی LG K92 امکانات دیگری هم دارد که شما را برای خریدش مجاب خواهد کرد. این گوشی از سیستم اثر انگشت به صورت جانبی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از اسپیکرهای استریو همراه با صدای بلند آن نیز استفاده کنید. متسفانه این گوشی گواهی IP68 ندارد.

این محصول را می‌توانیم در رده گوشی‌های میان رده و حتی ارزان قیمت بازار قرار دهیم که امکاناتی موردنیاز یک کاربر ساده را در بازار فراهم می‌کند. این گوشی در بخش دوربین چیز زیادی برای عرضه نخواهد داشت. در جلوی گوشی یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است و در کنار آن می‌توانید به دوربین چهارگانه پشتی همراه با قابلیت هوش مصنوعی اشاره کنیم که بزرگ‌ترین سنسور آن ۶۴ مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ایسوس؛ معرفی ۸ مدل برتر بازار

در کنار آن یک سنسور اولترا واید ۵ مگاپیکسلی همراه با سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم وجود دارد که در کنار هم می‌توانند عکس‌های جالبی تهیه کنند. اما در کل این کیفیت چندان مورد رضایت نبوده و اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، بهتر است که به سراغ گزینه‌های بهتری در بازار بروید.

مشخصات فنی

سیستم‌ عامل

Android 10

صفحه نمایش

6.7-inch, FHD+

پردازنده مرکزی

Snapdragon 690G

حافظه رم

6GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

4,000mAh

دوربین اصلی

64, 5, 2, and 2MP

دوربین سلفی

16MP

نقاط قوت

  • + طراحی زیبا و قیمت مناسب
  • + جک هدفون و سنسور اثر انگشت

نقاط ضعف

  • – دوربین متوسط
  • – عدم وجود گواهی IP68

10) LG K71 Stylus

بهترین گوشی ارزان قیمت ال جی

بهترین گوشی ال جی

گوشی LG K71 Stylus را می‌توانیم یکی دیگر از گزینه‌های عالی این برند بدانیم که در رده ارزان قیمت روانه بازار کره است. این قیمت پایینی مانند گزینه بالایی داشته و می‌توانید از قلم نیز همراه با آن استفاده کنید که نام این گوشی هم به وضوح دیده می‌شود.

این گوشی جایگزین مناسبی برای سری گلکسی نوت است و امکانات ویژه‌ای با قلم خود در اختیارتان قرار می‌دهد. در ابتدا ممکن است انتظار این را داشته باشید که با یکی از دستگاه‌های سری LG Stylo روبرو هستید و این کاملا منطقی است. در واقع، گوشی LG K71 Stylus یکی از نسخه‌های فرعی Stylo 6 است و هنوز هم می‌توانید به تفکری که از قبل داشته‌اید، ایمان بیاورید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 4 میلیون + 13 مدل برتر بازار

از نظر مشخصات فنی، گوشی LG K71 Stylus می‌تواند عملکرد استانداردی داشته باشد. این گوشی همراه با سیستم عامل اندروید ۱۰ اجرا شده و می‌تواند از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز پشتیبانی کند. حافظه گوشی قابل ارتقا بوده و در صورت نیاز به حافظه بیشتر، می‌توانید از آن بهره مند شوید.

گفتنی است که گوشی از تراشه مدیاتک هلیو P35 استفاده می‌کند و باتری به کار رفته در آن نیز ۴ هزار میلی آمپر ساعتی است. قلم گوشی امکانات خوبی را به گوشی اضافه می‌کند و به شما امکان خواهد داد که برنامه‌ها را به راحتی کنترل کرده و طراحی و یادداشت برداری مناسبی نیز در گوشی داشته باشید.

با وجود دوربین‌هایی که در گوشی به کار رفته است، شما امکانات چندان زیادی نخواهید داشت. در پشت گوشی یک سیستم دوربین سه گانه قرار دارد که در مرکز آن یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی قرار دارد. LG این سنسور را در کنار سنسورهای ۵ مگاپیکسلی قرار داده است، اما این دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد و در رده خوبی رتبه بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین شارژر گوشی در سال ۲۰۲۲ + معرفی کامل

مشخصات فنی

سیستم‌ عامل

Android 10

صفحه نمایش

6.8-inch, FHD+

پردازنده مرکزی

MediaTek Helio P35

حافظه رم

4GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

باتری

4,000mAh

دوربین اصلی

48, 5, and 5MP

دوربین سلفی

32MP

نقاط قوت

  • + قلم کاربردی
  • + دوربین سلفی عالی
  • + مشخصات فنی مناسب

نقاط ضعف

  • – دوربین عقب نه چندان مناسب

کلام آخر

وقتی که صحبت از بهترین گوشی‌ ال جی می شود، هیچ چیزی می‌تواند در برابر LG V60 ThinQ حرفی برای گفتن داشته باشد. گوشی‌های دیگری از این برند هم وجود دارد که دستگاه‌های با کیفیتی بوده و می‌توانند شما را راضی نگاه دارند. این گوشی‌ها شامل LG Wing 5G بوده و موارد دیگری مانند LG Velvet و LG G7 ThinQ را هم شامل می‌شود که بررسی آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین گوشی ال جی از نگاه مقداد کدام است؟

LG G7 ThinQ, LG V40 ThinQ, LG Velvet, LG Wing 5G, LG G8 ThinQ, این 5 گوشی به همراه چند مدل دیگر جزء بهترین گوشی های ال جی در بازار فعلی ایران هستند که ما در این مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم.

آیا خبر خداحافظی ال جی از بازار تولید گوشی صحت دارد؟

بله، شرکت ال جی در آوریل 2021 به صورت رسمی اعلام کرد با تصمیم هیات مدیره خط تولید گوشی های همراه را تعطیل و از بازار موبایل خارج خواهد شد.

انواع مدل های مختلف گوشی ال جی کدامند؟

،ال جی پرادا ،ال جی ویوتی ،ال جی نیو شکلات ،ال جی کوکی ال جی اپتیموس ،2X ،ال جی اپتیموس G ،ال جی G2 ،ال جی G فلکس ،ال جی G3 ،ال جی V10 ال جی نکسوس ،5X ،ال جی G6 .ال جی V30

شما میتوانید برای خرید گوشی و مطالعه مطالب بیشتر به فروشگاه و مجله مقداد آی تی مرااجعه کنید.