• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

گوگل در حال آزمایش حالت تاریک برای موتور جستجوی محیط دسکتاپ خود است. تغییری که میتواند در هنگام خستگی چشم، یافتن اطلاعات را برای ما آسان کند.

اگرچه ما به لطف برنامههایی که در حال حاضر به ما امکان میدهند به آن تغییر حالت دهیم، از لذت بردن از حالت تاریک در تلفنهای همراه خود عادت کردهایم. اما حقیقت این است که در صفحه بزرگ لپتاپ هنوز این حالت خیلی گسترده نیست.

از آنجا که پرکاربردترین موتور جستجو در دسکتاپ، گوگل است، افرادی از Mountain View در حال انجام آزمایشی هستند که میتوانند حالت تاریک را در موتور جستجو قرار دهند. و احتمالاً شما میتوانید به سادگی و با یک سوئیچ کوچک آن را غیرفعال یا فعال کنید.

معرفی ایرپادز مکس ( Airpods max ) اپل ، مشخصات و ویژگی‌ها

در آزمایشات، همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، پس زمینه سفید به یک رنگ خاکستری تیره تغییر مییابد. از طرف دیگر، نشان گوگل به جای اینکه چندرنگ باشد، کاملا سفید است. اگرچه نماد میکروفون حفظ میشود ولی طرح خاکستری قسمت جستجو بصورت معکوس خواهد بود. در این حالت، نمادهایی که فیلترهای مختلفی مانند تصاویر، اخبار و موارد دیگر را نشان میدهند، به رنگ آبی تغییر کردهاند.

اگر به تجزیه و تحلیل تغییرات ادامه دهیم، مشاهده میکنیم که متن مشکی به رنگ خاکستری تغییر یافته است. در حالی که سایه آبی دیگری برای نام و پیوندهای صفحات استفاده میشود. البته در این نسخه، هیچ راهی برای غیرفعال کردن حالت تاریک وجود ندارد. اما انتظار میرود که در نسخه پایدار کاربر با استفاده از نوعی گزینه یا سوئیچ بتواند آن را غیرفعال یا فعال کند.

وان پلاس ۹ ۵G؛ گوشی هوشمند با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

گوگل حالت تاریک را بجز در یوتیوب به همه سرویس‌های خود اضافه نکرده است. همچنین کاربران می‌توانند ظاهر جیمیل را نیز به کمک پوسته‌های مختلف تاریک کنند. اما این ویژگی باعث نمی‌شود جیمیل به حالت تاریک مجهز شود.