• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

اپل وعده داده است که این بزرگترین بروزرسانی MacOS در سال‌های گذشته است. نصب MacOS 11 Big Sur برخی از پیشرفت‌های عمده و ویژگی‌های جالب را در سیستم عامل ایجاد کرده و بهترین ها را برای مک‌ تأمین می‌کند.

سیستم عامل MacOS 11 Big Sur که برای اولین بار در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در ژوئن 2020 رونمایی شد. دارای یک رابط تعمیرات اساسی است – از جمله به روزرسانی برای انحنای پنجره‌ها – رنگ‌های به روز شده و طرح های آیکون جدید.

صداهای جدید سیستم و همچنین نمادهای جدید در منوها و ستون های فرعی مختلف برای ایجاد جلوه ای سازگار در برنامه‌های مختلف معرفی خواهند شد. دکمه‌ها و کنترل‌ها تعامل جدیدی دارند. از جمله اینکه بسته به زمان مورد نیاز ظاهر و ناپدید می‌شوند.


به گفته کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، احتمالاً مهمترین نکته این است که این سیستم از “هسته” آن ساخته شده است تا از تراشه جدید M1 بهره ببرد و به خوبی اجرا شود.

این باید درجه کارآیی و عملکردی کاملاً جدیدتر از آنچه در به روزرسانی های macOS گذشته شاهد بودیم، بدهد.

نصب macOS 11 Big Sur

چه زمانی شرایط نصب macOS 11 Big Sur برای بارگیری در دسترس خواهد بود؟


نسخه عمومی macOS 11 Big Sur در حال حاضر برای بارگیری در دسترس است. شما باید یک اعلان دریافت کنید که یک به روزرسانی جدید در دسترس است. اما اگر آن را مشاهده نکرده اید. می توانید در بخش System Preferences برای شروع بارگیری و نصب بررسی کنید.

متناوباً، می‌توانید از طریق App Store در Mac خود به به روزرسانی دسترسی پیدا کنید. که به شما امکان می‌دهد به روزرسانی را بارگیری و نصب کنید. همچنین برای شروع کار با به روزرسانی می‌توانید از طریق وب سایت اپل مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: روش ریست کردن لپ تاپ لنوو؛ دلایل و راهکارها

در حالی که انتشار عمومی Big Sur بسیار پایدارتر از نسخه بتا عمومی است. اما این بدان معنا نیست که تمام اشکالات برطرف شده‌اند.

اگرچه نباید به اندازه نسخه بتا، نسخه عرضه عمومی مسئله باشد. با این حال اگر نمی خواهید Mac یا Macbook شما هنگام کار به طور تصادفی خراب شود. توصیه می‌کنیم چند هفته بعد منتظر بمانید نسخه اولیه برای اطمینان از رفع اشکال یا مشکلی کاملاً مطمئن شود.

آیا Mac شما می‌تواند macOS 11 Big Sur را اجرا کند؟
قبل از شروع بارگیری macOS 11 Big Sur، باید مطمئن شوید که Mac شما می‌تواند نرم افزار را اجرا کند.

نصب macOS 11 Big Sur

این‌ها Mac‌هایی هستند که می‌توانند از هم اکنون macOS 11 Big Sur را نصب کنند:

  • MacBook 12 اینچی (2015 و بالاتر)
  • (MacBook Air (2013 و بالاتر
  • MacBook Pro (اواخر سال 2013 و بعد از آن)
  • (Mac mini (2014 و بالاتر
  • (iMac (2014 و بالاتر
  • iMac Pro (همه مدل‌ها)
  • (Mac Pro (2013 و بالاتر

قبل از ارتقا به macOS 11 Big Sur، از Mac خود پشتیبان تهیه کنید

هر زمان سیستم عامل خود را ارتقا می‌دهید. ما به شدت توصیه می‌کنیم از فایل‌های Mac خود پشتیبان تهیه کنید. بنابراین اگر مشکلی پیش آمد، می‌توانید به سرعت دستگاه خود را به دستور کار قبلی برگردانید.

قبل از بارگیری و نصب macOS 11 Big Sur، مطمئن شوید که از Mac خود نسخه پشتیبان تهیه شده است. برای اطلاع از نحوه انجام این کار، به راهنمای نهایی ما برای تهیه نسخه پشتیبان از Mac خود مراجعه کنید.

نصب macOS 11 Big Sur

نحوه ثبت نام در برنامه توسعه دهنده اپل


هنگامی که macOS 11 Big Sur را بارگیری کردید، ممکن است بخواهید با پیشرفت های پیشرفته تر سیستم عامل که هنوز در دسترس عموم نیست، بازی کنید. برای انجام این کار، باید در برنامه توسعه دهنده اپل ثبت نام کنید.

اگر در حال حاضر ثبت نام نکرده اید، به صفحه وب ثبت نام برنامه توسعه دهنده Apple بروید که همه مواردی را که برای ورود به سیستم نیاز دارید به شما نشان می‌دهد.

شما به یک Apple ID نیاز دارید و اطلاعات اولیه شخصی خود را ارائه دهید. برای شروع “ثبت نام” را کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. به یاد داشته باشید برای ثبت نام باید 100 دلار پرداخت کنید.