• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

مایکروسافت و اپل بر روی کنترل کننده‌های جدید Xbox Series X و Series S در آیفون‌ها. و iPad ها کار خواهند کرد.

در حال حاضر ، کنترل کننده‌های جدید به طور رسمی در iOS یا iPadOS پشتیبانی نمی‌شوند. اما اپل می‌گوید: “مایکروسافت و اپل با هم همکاری می‌کنند. تا در به روزرسانی آینده سازگاری کنترلر Xbox Series X را به مشتریان ارائه دهند.”

ایکس باکس سری ایکس ، قیمت، نقد و بررسی، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

این اتفاق کمتر از دو هفته پس از انتشار ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس اتفاق می‌افتد. که به‌وضوح نشان‌دهنده‌ی تمایل اپل برای ارائه پشتیبانی از کنترلر جدید در دستگاه‌های خود است.

این اولین باری نیست که این دو شرکت مجبورند روی بهبود پشتیبانی از کنترلر Xbox کار کنند. اپل با مایکروسافت همکاری کرد تا اوایل امسال پشتیبانی از کنترلر. Xbox Elite 2 و Xbox Adaptive Controller را به iOS 14 اضافه کند. هر چند پشتیبانی تقریباً یک سال پس از انتشار Elite 2 آغاز شد.

سونی لیستی از بازی های PS4 که در پلی استیشن 5 کار نمی کنند منتشر کرد

مشخص نیست که چه مدت طول می‌کشد تا اپل گواهینامه‌های جدید سری X را تأیید کند. اما نشانه‌هایی وجود دارد که پشتیبانی DualSense به زودی ارائه می‌شود.

Apple Insider اخیراً گزارش داده‌است که iOS 14.3 که در حال حاضر در مرحله بتا است. “به نظر می‌رسد شامل پشتیبانی پشت صحنه” برای کنترلر DualSense PS5 است.

اپل در یادداشت پشتیبانی خود اشاره‌ای به DualSense نکرده‌است. اما امیدوارم که این بار یک سال طول نکشد. تا این شرکت پشتیبانی از DualSense و کنترلرهای جدید مایکروسافت Xbox را ارائه دهد.

قیمت و طراحی ایکس‌باکس سری S تأیید شد