• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

مایکروسافت قیمت Xbox Series S را تأیید کرده است. اکنون ویدیوی دیگری به صورت آنلاین منتشر شده که مشخصات زیادی از این ایکس باکس جدید را نشان می‌دهد. و نشان می‌دهد که این کنسول فضای ذخیره سازی زیادی ندارد.

حالا ما یک قیمت و یک تصویر رسمی از سری Xbox X داریم.

فقط چند ساعت پس از انتشار تصاویر، تاریخ انتشار و قیمت هر دو محصول Xbox Series X و Xbox Series S منتشر شد. حالا مایکروسافت تصمیم گرفته به طور رسمی نوزاد این خانواده را معرفی کند.

علاوه بر این، حالا می دانیم که  قیمت رسمی Xbox Series S حدود 299 دلار خواهد بود.
مایکروسافت برای تأیید این کنسول از حساب رسمی ایکس باکس توییتر کمک گرفته. و نشان می‌دهد که این کنسول اندازه کوچکی دارد و حالا ما اولین قیمت از کنسول‌های نسل بعدی را می‌دانیم.

 چه می دانیم؟


علاوه بر قیمت Xbox Series S با قیمت 299 دلار. تصویری که با توییت شرکت مایکروسافت همراه بود به ما دیدگاه خوبی نسبت به کنسول می دهد.

اگرچه این رندر توسط مایکروسافت به طور رسمی تأیید نشده است. اما با توجه به تصویری که از ایکس باکس جدید منتشر شده، به نظر می‌رسد طراحی بسیار جالبی خواهد داشت.

نکته مثبت دیگر این است که Xbox Series S ممکن است بتواند از گزینه های ذخیره سازی خارجی استفاده کند. مانند SSD خارجی 1 ترابایتی که قبلاً برای سری X اعلام شد.

با فرض اینکه این دستگاه ذخیره سازی جانبی با سری S نیز سازگار باشد (هنوز تأیید نشده). به نوعی می تواند ترس از مشکل “ذخیره سازی کامل” را کاهش دهد.

شایان ذکر است که دارندگان PS5 ممکن است با همان مشکل روبرو شوند ، زیرا نسخه PS5 Digital Edition ممکن است با همان 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی نسبت به PS5 اصلی ارائه شود. مطمئناً میزان حافظه ی آن بیش از Xbox Series S است ، اما با اندازه بازی هایی که این روزها فقط 5-7 عنوان اضافی عرضه می شوند نخواهد بود.

به نظر می رسد که  تاریخ انتشار Xbox Series S به همراه سری X از 10 نوامبر در دسترس خواهد بود. اگرچه مایکروسافت هنوز این موضوع را تأیید نکرده است.

با این وجود ، با قیمت گذاری دقیق و ارائه لو رفته از سری S ، اعتبار بیشتری به اطلاعات درز شده می دهد که نشان می دهد قیمت X Series X در حدود 499 دلار خواهد بود.

قیمت و طراحی ایکس‌باکس سری S تأیید شد

جای ذخیره کم؟


ما همچنین می‌دانیم که سری Xbox X بی نظیر خواهد بود. سونی با PS5 در دو نوع (دیسک و بدون دیسک) حرکت مشابهی را انجام داده است.

اگرچه این اولین بار نیست که مایکروسافت این کار را می کند. گفته می شود که سری S بسیار قدرتمندتر است. یک هارد دیسک سخت و پردازنده سریعتر را بسته بندی می کند.

یکی از مشخصات برجسته، فضای ذخیره سازی یا شاید دقیق تر عدم وجود فضای ذخیره سازی موجود در کنسول Series S است.

در ظاهر ، این میزان ذخیره سازی به طرز نگران کننده ای برای کنسول نسل بعدی کم است. مخصوصاً وقتی فکر می کنید یک بخش از آن توسط سیستم عامل اشغال می‌شود. و اینکه سری S یک کنسول کاملا دیجیتال است. به این معنی که هیچ دیسکی وجود ندارد و هر بازی بارگیری شده باید در حافظه داخلی کنسول ذخیره شود.

به عنوان مثال، GTA V در حدود 45 گیگابایت است. به این معنی که سری S ممکن است فقط بتواند حدود 10 بازی کامل نسل بعدی را در SSD خود ذخیره کند. با این حال، چندین راه حل برای دارندگان آینده سری S وجود دارد.

مایکروسافت مشتاقانه علاقه مند خواهد شد تا گیمرها در سرویس پخش بازی اشتراکی Project xCloud خود ثبت نام کنند. که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به بارگیری فایل های عظیم بازی روی سیستم خود بازی کنید که نگرانی‌های بیش از اندازه SSD در سری S را برطرف می کند.

این شرکت در هنگام عرضه (در 15 سپتامبر)، در xCloud بیش از 100 بازی را به گیمرها ارائه می‌دهد. اما Xbox Series S که به احتمال زیاد در ماه نوامبر راه اندازی می‌شود، ممکن است مجموعه عناوین گسترده‌تری برای انتخاب داشته باشد.

 

پیشنهاد ما: