• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی


ایکس باکس سری ایکس یک خرید ضروری نیست حداقل. اما این بدان معنا نیست که این یک سخت افزار خارق العاده با پتانسیل زیاد نیست.

با این وجود رایانه‌های شخصی گیمینگ هرگز با همین مشخصات با این قیمت عرضه نمی‌شوند. و Xbox Series X موفق می‌1شود سیستم پرقدرتی را با هزینه کمتر از 500 دلار به شما عرضه کند. نتیجه یک کنسول است که نه تنها از نظر فنی چشمگیر است. با بارگذاری شدید کاهش یافته و وفاداری بصری قابل توجهی در بازی ها بهبود می یابد ، بلکه یک کنسول است که از ویژگی های کیفیت زندگی بی شماری استفاده می کند تا تجربه گیم پلی شما را لذت بخش تر کند.

با این وجود، انکار قدرت سخت افزاری خام ایکس باکس سری ایکس سخت است. و ویژگی‌های جدید و صرفه‌جویی در وقت آن مطمئناً مورد استقبال قرار می‌گیرند.

کمبود Halo Infinite یا هر انحصاری بزرگ و بزرگ Xbox با از بین رفتن پیشرفت‌های سخت افزاری بسیار مشهود است. علاوه بر این، ما دوست داریم که بیشتر شاهد تغییراتی در داشبورد و رابط کاربری باشیم، تا حس کنیم که این یک نسل کاملاً جدید از کنسول ایکس باکس است.

کنسول پرچمدار مایکروسافت همانقدر که انتظار داشتید قدرتمند است. اما ما از خرید آن خودداری خواهیم کرد مگر اینکه قبلاً در اکوسیستم Xbox سرمایه گذاری زیادی کرده باشید یا به سادگی بهترین تجربه کنسول Xbox را در حال حاضر بخواهید. برای هر کس دیگری، شاید ارزش داشته باشد تا کتابخانه نسل بعدی قابل توجه‌تر شود.

ایکس باکس سری ایکس

طراحی

طراحی مدرن و براق

بعلاوه ، افزودن زاویه دید جدید به آیفون 12 پرو مکس، این را به بهترین سیستم دوربین اپل ساخته و احتمالاً بهترین دوربین تحت جمع و جور تولید شده در تاریخ تبدیل کرده است. من می دانم ، می دانم که این یک اظهار نظر قوی است. اما من فکر می کنم قابل پشتیبانی است زیرا آیفون در کلاس تلفن های هوشمند بهترین کلاس است و هیچ شرکت دوربین عکاسی روی کره زمین نوع ترکیب و دید رایانه ای که اپل انجام می دهد را انجام نمی دهد. اگرچه دوربین های جمع و جور با سنسورهای بزرگتر هنوز هم توانایی آیفون برای عکسبرداری در شرایط کم نور را از بین می‌برند، اما پیشرفت با گذشت زمان در سیستم مخلوط ML-based اپل.

آرام به عنوان یک نجوا – اما بسیار خوش طعم

نکته مهم در مورد Xbox Series X این است که چقدر بی صدا انتظار می رود. ما تقریباً عادت کرده ایم که کنسول هایی که هنگام اجرای بازی هایی که واقعاً باعث پیشرفت آن‌ها می‌شوند. مثل اینکه در شرف خاموش شدن هستند، احیا می شوند. اما Xbox Series X ساکت ترین Xbox است که ما از بازی در آن لذت برده ایم. حتی اگر به بازی‌های مخصوص نسل بعدی بیشتری احتیاج داشته باشیم تا بتوانیم واقعاً از این طریق استفاده کنیم.

رابط کاربر و داشبورد

در حالی که طراحی خارجی Xbox Series X تفاوت چشمگیری با نسخه های قبلی خود دارد. رابط کاربری و داشبورد کنسول تغییرات ظریف تری را تجربه کرده اند.

داشبورد ایکس باکس سری ایکس تقریباً مشابه Xbox One است. دلیل اصلی این امر این است که مایکروسافت در ماه آگوست یک به روزرسانی گوشتی را برای Xbox One انجام داد تا UI آن ساده تر شود و آن را با X X Series X همگرا کند.

ایکس باکس سری ایکس

کارایی

4K با سرعت 60 فریم در ثانیه (تا 120 فریم در ثانیه)

پردازنده گرافیکی Xbox Series X’s RDNA 2 به این کنسول اجازه می دهد. تا 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه هدف قرار دهد. با این حال، این به معنای پشتیبانی تا 120 فریم در ثانیه نیز است.

تا زمانی که در مورد نرخ فریم خود دلگیر نباشید. می گوییم که داشتن یک نمایشگر سازگار با HDMI 2.1 لزوما ضروری نیست. XK 4X بومی Xbox Series X با سرعت 60 فریم در ثانیه به این معنی است که شما از هر دو جهان، کمترین میزان کاهش نرخ فریم (و در نتیجه یک تجربه نرم تر) و تصاویری زیبا و خیره کننده بهره مند خواهید شد. با این حال، لازم به ذکر است که برای این کار شما به یک تلویزیون آماده 4K برای رزولوشن های 4K نیاز دارید.

HDR خودکار

مانند Xbox One ، سری X امکان کالیبراسیون HDR را برای بازی ها فراهم می کند. ما به شما توصیه می کنیم قبل از انجام هر بازی، این مورد را تنظیم کنید. زیرا این امر باعث می‌شود تعادل کنتراست نقطه‌ای باشد و بهترین تصاویر ممکن را به شما ارائه دهد.

برای بررسی ، ما در درجه اول به مجموعه عناوین سازگار با عقب دسترسی پیدا کردیم که بهترین شاخص برای افزایش عملکرد Xbox Series X نسبت به نسل قبلی خود است. با فعال کردن تنظیمات فوق، متوجه شدیم که بازی ها بلافاصله از سری X بهتر به نظر می‌رسند. که البته تعجب آور نیست، با توجه به اینکه مایکروسافت HDR بومی را برای این عناوین اجرا کرده است.

ایکس باکس سری ایکس

ذخیره سازی

حافظه یک ترابایتی NVMe SSD ایکس باکس سری ایکس به 802 گیگابایت حافظه قابل استفاده کاهش می‌یابد. که 198 گیگابایت برای پرونده‌های سیستم و سیستم عامل Xbox اختصاص داده شده است. قبل از استفاده از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا کنسول، ما قادر به بارگیری 18 بازی در اندازه‌های مختلف بودیم.

کنترلرهای ایکس باکس جدید

برای شروع، نمای بیرونی گیم پد اکنون از پوشش مات برخوردار است که کاملاً مطابق با طراحی کنسول است. اگرچه این قطعاً زیبا به نظر می‌رسد، اما با اشکالاتی نیز همراه است. کنترلر مشکی رنگی که به همراه کنسول به راحتی قابل استفاده است. و خراش‌های قابل توجهی را برمی‌دارد و باتوجه به میزان کنترل کننده‌های زمانی که تحت کنترل قرار می‌گیرند. این احتمال وجود دارد که پیدا کنید برای سال‌های آینده سخت است که به دنبال وضعیت عالی خود باشید. سایر انواع رنگ کنترلر در دسترس است. (شما باید این موارد را جداگانه خریداری کنید)، و برخی از آن‌ها ممکن است کمتر در معرض کشش باشند.

هرچند این یک جنجال جزئی است و به طور کلی متوجه شدیم که کنترلر Xbox Series X از نظر ظاهری و ظاهری شبیه یک کنترلر حق بیمه بیشتر است. در حال حاضر پد اصلاح شده دارای یک بافت لمسی بر روی محرک ها، گیره ها و ضربه گیرها است. که به نظر ما باعث می شود کنترلر در دست ما احساس امنیت بیشتری کند.

ایکس باکس سری ایکس

Quick Resume

شاید بیشترین استقبال از ویژگی های ایکس باکس سری ایکس ، Quick Resume باشد. هدف Quick Resume این است که به شما اجازه دهد یک بازی را از حالت تعلیق تقریباً بلافاصله ادامه دهید. بنابراین ، در عرض چند ثانیه ، می توانید بدون اینکه دوباره مجبور شوید در صفحه های بارگیری بنشینید. به بازی که در آن متوقف شده بود دوباره بپرید. نه تنها این ، بلکه می توانید بین چند بازی که در این حالت تعلیق مانده اند بپردازید و بدون هیچ وقت.

Backwards compatibility

یکی دیگر از بهترین ویژگی های Xbox Series X گستردگی سازگاری با روش رو به عقب آن است. بیش از 1000 عنوان سازگار با عقب وجود دارد. به این معنی که شما به سختی می توانید بازی قدیمی تری را پیدا کنید که در Series X پشتیبانی نمی شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، ما متوجه شدیم که این عناوین سریعتر بارگیری می‌شوند و به سادگی بهتر بازی می‌کنند. ثبات بهبود یافته به معنای افت نرخ فریم کمتر است که باعث می‌شود بازی‌های قدیمی تر، حتی اگر در مقایسه با استانداردهای فیلم‌های پرفروش مدرن کمی قدیمی شده باشند، بازی را بهتر نشان می دهند.

Smart Delivery

هدف تحویل هوشمند Xbox این است که بازیکنان بتوانند همیشه به بهترین نسخه ممکن از یک بازی Xbox، از هر کنسولی که بازی می کنند ، دسترسی داشته باشند. اساساً ، این کمی شبیه سازگاری رو به جلو و سازگاری رو به عقب است.

Dolby Vision support

مایکروسافت همچنین تنها سازنده نسل بعدی کنسول است که از Dolby Vision پشتیبانی می کند. قالب دقیق تر HDR که امکان کنتراست و دقت رنگ برتر را فراهم می کند. از نظر محتوا، می‌توانید فیلم‌ها را در Dolby Vision با Netflix تماشا کنید. یا از طریق Blu-ray Dolby Vision 4K یا آن را در بازی‎‌هایی مانند Ori And Will of the Wisps مشاهده کنید.

Xbox App 

هنگام نوشتن مقاله ، برنامه Xbox جدید برای iOS و Android هنوز در مرحله آزمایش بتا است. نسخه به روز شده برنامه همراه به شما امکان کنترل بیشتر از قبل را می دهد. به شما این امکان را می‌دهد تا به طور خاص فضای ذخیره سازی را در کنسول های Xbox خود مدیریت کنید. چت صوتی را با دوستان خود در Xbox یا PC انجام دهید و به راحتی کلیپ‌ها و عکس‌های صفحه را از بازی‌ها به اشتراک بگذارید و دسترسی آسان به کنترل از راه دور بازی. حتی می توانید از برنامه به عنوان کنترل از راه دور کنسول خود استفاده کنید. که برای سرویس های چندرسانه ای بسیار مفید است.

به طور کلی، برنامه همراه دسترسی و مدیریت Xbox خود را در حین حرکت آسان تر از همیشه کرده است.

Xbox Game Pass

لطف صرفه جویی در مورد بازی های موجود این است. که بازیکنان ایکس باکس سری ایکس در هنگام راه اندازی به هزاران بازی سازگار با عقب دسترسی خواهند داشت. بنابراین شما بازی‌های قدیمی بیشتری را برای بازی خواهید داشت.

اگر هنگام راه اندازی Xbox Series X انتخاب می‌کنید. اکیداً توصیه می‌کنیم برای تقویت کتابخانه خود اشتراک Xbox Game Pass Ultimate را انتخاب کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد، Xbox Game Pass Ultimate به این معنی است که شما به صدها بازی Xbox One بدون نیاز به بازی، از جمله بازی‌های شخص اول Xbox در روز اول دسترسی پیدا می‌کنید. بنابراین، از نظر صرفه جویی در هزینه، جفت شدن اشتراک Game Pass با کنسول جدید خود به این معنی است که دیگر مجبور نیستید برای بازی های کاملاً جدید درخواست کنید. مگر اینکه در Game Pass گنجانده نشوند.