• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

شیائومی Redmi Note 9 5G با توجه به شایعات منتشر شده در هفته آینده معرفی خواهد‌شد.

البته، شیائومی Redmi Note 9 در اوایل سال 2020 در سطح جهانی رونمایی شد. با این حال ، نوت 9 در کشور چین عرضه نشد.

اکنون غول فناوری چینی قرار است سری Redmi Note 9 را در چین راه‌اندازی کند. اتصال جدید 5G برای اولین بار در سری Redmi قرار خواهد گرفت.

بنابراین سری Redmi Note 9 مجهز به 5G خواهد بود. شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه های جدید احتمالاً هفته آینده معرفی می‌شوند.

انتظار می‌رود که مجموعه Redmi Note 9 5G شامل Redmi Note 9 5G و Note 9 Pro 5G باشد.

سامسونگ، مانیتور هوشمند جدیدی را با قابلیت‌های یک تلویزیون معرفی کرد.

همچنین نسخه ارزان قیمت Redmi Note 9 4G نیز در کنار دو گوشی دیگر رونمایی خواهند شد.

حال بصورت اجمالی این گوشی‌های جدید شیائومی را در زیر بررسی می‌کنیم.

Redmi Note 9 5G با نمایشگر 6.53 اینچی +IPS LCD FHD ارائه می‌شود. این گوشی هوشمند مجهز به دوربین عقب سه گانه متشکل از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و در قسمت جلویی ، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خواهد بود.

از روی رندرها می‌توان گفت که دوربین جلو در یک شکاف سوراخ‌دار در سمت چپ بالای نمایشگر قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که گوشی جدید شیائومی مجهز به چیپست Dimensity 800U باشد.

باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ سریع 22.5 وات نیز در Note 9 5G موجود خواهد بود. به غیر از این موارد ، دستگاه امکانات خارق العاده‌ای ندارد.

اگرچه ، باید انتظار داشته باشید که با زبان طراحی POCO X3 ارائه شود.

پردازنده 6 نانومتری Mediatek MT689X بزودی معرفی خواهد شد

ستاره اصلی این رویداد، Note 9 Pro 5G خواهد بود. احتمال می‌رود که با یک پنل IPS LCD کمی بزرگتر 6.67 اینچی همراه باشد.

مطمئناً ، از رزولوشن +FHD و نرخ تازه سازی 120 هرتز نیز برخوردار خواهد بود. این اولین بار است که Redmi Note از صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالاتر استفاده می‌کند.

Redmi Note 9 Pro 5G

این دستگاه فقط به دلیل اتصال 5G و سرعت تازه‌سازی 120 هرتز خاص نیست بلکه دوربین آن نیز هست. انتظار می‌رود که Redmi Note 9 Pro 5G دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسل باشد.

پیش بینی می شود نسخه Pro مجهز به Snapdragon 750G باشد. این گوشی مجهز به یک باتری 4820 میلی‌آمپری با شارژ سریع 33 وات خواهد بود.

این گوشی از نظر طراحی و همچنین سخت‌افزار شبیه Mi 10T-Lite است که اخیراً به بازار عرضه شده است.

همچنین یک نسخه 4G از Redmi Note 9 نیز معرفی خواهد شد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD با وضوح + FHD خواهد بود.

Snapdragon 662 قدرت تلفن را تأمین خواهد کرد. انتظار می‌رود که این مدل گوشی شیائومی یک دوربین عقب سه گانه 48 مگاپیکسلی و یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی داشته باشد. با این حال ، این گوشی دارای یک باتری عظیم 6000mAH با شارژ 22.5 وات خواهد بود.

این اطلاعات همچنین به ما ایدهای در مورد قیمت نوت 9 5G می‌دهد. انتظار می‌رود که Note 9 5G حدود 152 پوند باشد. در حالی که نسخه Pro ممکن است دارای برچسب قیمت 228 پوند باشد. به احتمال زیاد شیائومی، این گوشی‌ها را سه شنبه آینده ، 24 نوامبر راه اندازی می‌کند.