• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

گزارش شده است که پردازنده 6 نانومتری Mediatek MT689X بزودی معرفی می‌شود. این پردازنده در AnTuTu نمرات قابل مقایسه با Snapdragon 865 SoC را کسب کره است.

مدیاتک در گذشته از پردازنده‌های میان‌رده و پرچمدار فراوانی رونمایی کرده است. و اکنون گزارش شده که در حال کار است تا چیپست دیگری را نیز در بازار عرضه کند.

امروز یک شایعه منتشر شد که اشاره به پردازنده جدید MediaTek دارد که براساس معماری 6 نانومتری ساخته خواهد شد.

پردازنده رایزن AMD 5000 ،تاریخ انتشار ، قیمت، معیارها و مشخصات

اگر‌چه در حال حاضر نام پردازنده آینده تأیید نشده است. اما شماره مدل آن (MT689X) و برخی از ویژگی‌ها و مشخصات آن به بیرون درز کرده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

طبق پست منتشر شده در Weibo پردازنده، MediaTek MT689X یک چیپست 6 نانومتری خواهد بود. (به احتمال زیاد چیپست 5G) که فرکانس پردازنده آن همانند Exynos 1080 می‌باشد. به علاوه ، معماری پردازنده نیز مانند گذشته خواهد بود.

این پردازنده با یک پردازنده گرافیکی Arm Mali G77 جفت می‌شود. که توسط پردازنده‌هایی مانند Exynos 990 و MediaTek Dimensity 1000+ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرانجام، در این شایعه، ادعا شده که MediaTek MT689X در سیستم معیار AnTuTu حدود 600K امتیاز کسب کرده است. که تقریباً نمره مشابه Qualcomm Snapdragon 865 SoC است.

به غیر از آنچه در بالا ذکر کردیم، اکنون اطلاعات کمی در مورد پردازنده MediaTek MT689X وجود دارد. ما مطمئن نیستیم که ابتدا کدام دستگاه یا کدام مارک از این پردازنده استفاده خواهد کرد.

محبوب ترین پردازنده ها در مقداد آی تی را اینجا ببینید

همانطور که گفته شد، از آنجا که شایعات در حال حاضر شروع به انتشار هستند. انتظار می‌رود که در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در مورد این پردازنده آینده بشنویم.

نظر شما درباره MediaTek MT689X آینده چیست؟ فکر می‌کنید کدام تلفن هوشمند توسط این پردازنده تامین خواهد شد؟