• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

به‌عنوان یک طراح گرافیک، شما می‌توانید از مانیتوری استفاده کنید که خروجی واقعی‌تر و بهتری را نمایش داده و تفاوت را به‌صورت آشکار نسبت به مانیتورهای دیگر ایجاد کند. مانیتوری به درد شما خواهد خورد که بهترین عملکرد را همراه با وضوح بالا و پوشش رنگی گسترده ارائه کند. یک طراح گرافیکی، حتما باید یک مانیتور 4K داشته باشد. خوشبختانه، گزینه‌های مناسبی در بازار برای طراحان وجود دارد و با پیشرفت‌ تکنولوژی، مانیتورهای 4K را هم‌اکنون می‌توانید با قیمت بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه خریداری کنید. ما مانیتورهای موجود در بازار را بررسی کرده و چند مورد از بهترین انتخاب‌های شما را بررسی می‌کنیم.

انتخاب بهترین مانیتور برای طراحان گرافیک

برای اینکه بتوانید بهترین مانیتور بازار را برای کارهای گرافیکی انتخاب کنید، باید به سراغ صفحه نمایش روشن و بزرگ، رنگ‌های دقیق و همچنین وضوح عالی بروید. باید به نوع کار گرافیکی خود هم توجه کرده و بررسی کنید که کدام عامل می‌تواند اولویت بیشتری در مانیتور برای شما داشته باشد. مانیتوری که انتخاب می‌کنید، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و تا حد امکان، به سمت مانیتورهای گیمینگ سوق داشته باشد تا قدرت خوبی برای انجام کارهای گرافیکی را از آن‌ها کسب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی ۱۰ مانیتور ارزان گیمینگ برای تمام بودجه ها

  • Dell UltraSharp U3818DW

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

مانیتور U3818DW کمپانی دل، به‌دلایل متعددی می‌تواند بهترین انتخاب طراحان گرافیکی باشد. صفحه نمایش 4K‌ آن با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شما قرار می‌گیرد و با طراحی بسیار عالی که دارد، یک انتخاب رده‌بالای خوب برای آن دسته از طراحانی است که کار خود را حرفه‌ای انجام می‌دهند. صفحه نمایش آن دارای پوشش ۹۹ درصدی برنامه‌های ادوبی است و انتخاب ایده‌آلی برای طراحی خواهد بود. این محصول از صفحه نمایش خمیده ۳۷.۵ اینچی استفاده می‌کند و نمای میدانی تقریبا کاملی را نیز فراهم کرده است. این مورد بدین معنا است که مانیتور هنگام فوکوس بصری، تقریبا عملکرد یکنواختی داشته و حرکت چشمان شما را در سرتاسر مانیتور، کمتر می‌کند.

این روند به‌حدی خوبی است که مزاحمت‌های کمتر همراه با بهره‌وری بیشتر را به شما هدیه می‌دهد. مانیتور برای چشمان شما عالی است و به‌لطف استفاده از فناوری ComfortView، از انتشار نور مضر آبی جلوگیری کرده و آن را فیلتر می‌کند. این مانیتور جزئیات برجسته‌ای داشته و رنگ ثابت را در زاویه دید نسبتا وسیع در اختیار پروژه‌های شما می‌گذارد. شما می‌توانید مانند یک حرفه‌ای با این مانیتور کار کرده و فضای کافی در صفحه نمایش را برای استفاده از ابزارها و ویژگی‌های برنامه‌های مختلف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کارت گرافیک اکسترنال

این مانیتور را می‌توانید با کابل‌های مخصوصی به مک بوک پرو خود هم متصل کرده و بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی با آن کار کنید. می‌توانید صفحات گسترده‌ای را روی آن باز کرده و به‌عنوان طراح، دیگر مجبور به مینیمایز کردن واحد با برنامه‌های خود، نخواهید بود. بنابراین، اگر به دنبال مانیتوری هستید که حدود هزار دلار قیمت داشته باشد، این بهترین انتخاب شما است و U3818DW از کمپانی دل، می‌توانید برای کامپیوتر رومیزی و حتی استفاده در لپ تاپ هم مناسب باشد.

  • LG 27UL850

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

بسیاری از مانیتورهای با کیفیت 4K می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند، اما LG 27UL850 با داشتن قیمت مناسب‌تر، ارزش فوق‌العاده بالایی را برای‌تان فراهم می‌کند. این مانیتور ۲۷ اینچی دارای کیفیت رنگی بسیار خوبی است و هیچگاه از کیفیت آن ناامید نخواهید شد. کنترل رنگ LG در این مانیتور بسیار عالی بوده است و ۹۹ درصد از طیف رنگی RGB توسط آن پوشش داده می‌شود. این صفحه نمایش تخت، با حداکثر وضوح 4K UHD در اختیار شما بوده و کمک می‌کند که درک بیشتری از محتوای نمایش داده شده به‌عنوان طراح داشته باشید. محدوده دینامیکی بالای این مانیتور، دارای حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت است. در واقعیت بدین معنا است که سطوح رنگی خاصی از رنگ و روشنایی در آن فراهم شده است و بیش از سایر مانیتورهای معمولی می‌توانید از آن انتظار داشته باشید.

مانیتور 27UL850 یک انتخاب عالی برای عکاسان، طراحان گرافیک یا هر کسی است که به‌دنبال تولید رنگ همراه با کیفیت و قیمت مناسب است. گزینه‌های گران‌تری هم در بازار وجود دارد که طراحان گرافیک می‌توانند به سراغش بروند. گزینه‌های دیگر می‌توانند تولید رنگ با کیفیت بهتر داشته باشند، اما یقینا قیمت‌شان هم بالا خواهد بود. اگر نیازی به CGI های فوق پیشرفته ندارید، این مانیتور قطعا برای تمام نیازهای شما کافی خواهد بود. اگر طراحی هستید که حداکثر ۵۰۰ دلار برای خرید مانیتور در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به این محصول اعتماد کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور ال جی؛ از بین این ۴ مانیتور کدام انتخاب شماست؟

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

اگر مانیتور ارزان قیمت قبلی را دوست ندارید، این مانیتور از بنکیو می‌تواند انتخاب ایده‌آل شما باشد. وقتی که در مورد ارزش در برابر قیمت صحبت می‌کنیم، منظورمان فراهم‌سازی امکانات لازم برای یک طراح گرافیک، آن هم با مناسب‌ترین قیمت ممکن است. می‌دانیم که مانیتورهای گران قیمت، بهترین امکانات را دارند، اما آیا همه می‌توانند نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند؟ یقینا خیر. بهترین نکته در مورد این مانیتور، این که در سه پیکربندی مختلف عرضه شده است و می‌توانید بسته به نیاز خود، سراغ یکی از آن‌ها بروید. این مانیتور دارای وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ بوده و کیفیت 4K UHD را همراه با وضوح فوق‌العاده بالا و جزئیات عالی فراهم می‌کند.

مشخصات فنی این محصول، اغلب برای کارهای خلاقانه مناسب است و نمایشگری خواهد بود که دقت رنگ بالا همراه با نمایش واقعی‌تر آن‌ها را فراهم می‌کند. فناوری منحصربه‌فرد AQColor توسط بنکیو توسعه داده شده و طیف وسیعی از فضاهای رنگی را برای برنامه‌های ادوبی در اختیار شما می‌گذارد. این مانیتور به‌سادگی می‌تواند رنگ‌های روی صفحه نمایش را درخشان، پررنگ و مناسب جلوه دهد. اگر قصد دارید که انیمیشن‌ها، جلوه‌های بصری، گرافیک و دیگر المان‌ها را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید، مانیتور BenQ PD3200U بهترین انتخاب شما خواهد بود.

این مانیتور توسط بنکیو طراحی شده و حالت‌های صفحه نمایش خوبی را برای ارائه نتایج حرفه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. حالت اتاق تاریک، حرکت متحرک و حالت CAD/CAM در آن فراهم شده است. شما می‌توانید ارتفاع، شیب، چرخش و محور را در این مانیتور تنظیم کرده و دقیقا متناسب با ارگونومی بدن خود در منزل یا محل کار از آن استفاده کنید. هنگام کار روی طراحی وب، می‌توانید آن را ۹۰ درجه خم کرده و برای انجام کارهای معمولی گرافیکی یا بازی، آن را در جهت افقی قرار دهید. یک مانیتور حرفه‌ای مانند BenQ PD3200U، می‌تواند ویژگی‌های متنوعی را همراه با قیمت مقرون‌به‌صرفه در اختیارتان گذارد و مانیتورهای کمی در بازار چنین شرایطی دارند. این محصول یک مانیتور عالی است که به کیفیت اهمیت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور بنکیو؛ علاقمندان به گیم کدام را انتخاب می کنند؟

  • Samsung U28E590D

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

همان‌طور که در ابتدا اشاره کرده بودیم، به‌عنوان یک طراح گرافیک، حتما باید از یک مانیتور 4K استفاده کنید. اگر بودجه خوبی دارید، این مانیتور ۲۸ اینچی سامسونگ، قطعا بهترین انتخابی است که بدون افت کیفیت می‌توانید از آن استفاده کنید. این مانیتور نمای زیبای 4K Ultra HD را برای شما فراهم کرده و می‌توانید از طراحی، تماشا و حتی مطالعه در آن لذت ببرید. با استفاده از مانیتور سامسونگ، حرکات سریع انیمیشن‌ها بسیار عالی دیده شده و نرخ پاسخ ۱ میلی ثانیه‌ای آن کمک می‌کند که تصاویر بسیار روان و لذت‌بخش باشند.

نرخ پاسخ‌گویی سریع مانیتور، سبب می‌شود که بتوانید روی انیمیشن‌ها کار کرده و به بازی یا تماشای فیلم هم بپردازید. بنابراین، این یک مانیتور همه کاره است که ارزش خرید آن، بسیار بیشتر از خرید مانیتور صرف طراحی خواهد بود. علاوه بر این، قدرت و عملکرد پیشرفته‌ای برای انجام کارهای چند وظیفه‌ای خواهید داشت و تمام نیازهای شما با آن برطرف می‌شود. اگر هم یک طراح مبتدی هستید، اما بودجه مناسبی در اختیارتان قرار گرفته است، با خرید این مانیتور سامسونگ می‌توانید سرعت بیشتری به پیشرفت خود بدهید.

به یاد داشته باشید که هر چه قدر مانیتور ارزان‌تر باشد، وضوح تصویر پایین‌تری خواهد داشت و دقت رنگ کمتر، تاری حرکت بیشتر و همچنین ایجاد حالت شبه، سبب می‌شود که کل تجربه شما با چالش روبرو شود. وقتی که در مورد مانیتور U28E590D سامسونگ صحبت می‌کنیم، هیچ کدام از ایرادات را تجربه نخواهید کرد. این مانیتور بهترین انتخابی است که در بازار باید به سراغش بروید. هر مانیتوری که کیفیت 4K نداشته باشد، هیچگاه برای طراحی‌های گرافیکی توصیه نمی‌شود و تا حد امکان، بهتر است که سراغ مانیتورهای گران‌قیمت بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور سامسونگ؛ لیستی ۱۰ تایی صفحه نمایش های برتر این غول کره‌ای!

  • Acer Predator XB273K

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

اگر یک طراح هستید که در کنار آن دوست دارید بازی کنید، نگاهی به مانیتور ایسر پریدیتور XB273K بیندازید. این محصول کلاس کاری شما را بالا خواهد برد و وسط طراحی خود، می‌توانید به بازی هم بپردازید. این مانیتور، برای بازی، ادیت فیلم، طراحی گرافیکی و کارهای سه‌بعدی بسیار مناسب است. ایسر با طراحی این مانیتور، هیچ مصالحه خاصی در عملکرد، رنگ و سرعت اجرای بازی نداشته است و همه چیز را فول در نظر گرفته است. مانیتور XB273K دارای اندازه ۲۷ اینچی بوده و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌کند. ویژگی‌های عالی از جمله پنل IPS هم به‌طور خاص برای بازی در نظر گرفته شده است و نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده سریع ۱۴۴ هرتزی هم برای طراحی، بازی و ادیت فیلم عالی خواهد بود.

اگر یوتیوبر یا استریمر هستید و درگیری بیشتری با گیمینگ و ادیت فیلم دارید،‌ می‌توانید از نرخ تازه‌سازی بالای این محصول همراه با دقت رنگ بالای آن، برای ایجاد تفاوت در کار خود استفاده کنید. این مانیتور گواهی معتبر VESA DisplayHDR 400 را همانند مانیتور سامسونگ قبلی کسب کرده است. رنگ‌ها با فناوری بهینه‌شده کوانتومی نمایش داده شده و در مقایسه با گزینه‌های دیگر، کاملا تفاوت مشهودی خواهد داشت. این مانیتور نسبت به قیمتش عملکرد خوبی دارد و وضوح و زمان پاسخ‌دهی سریع آن، بهترین نکاتی است که در مورد آن می‌توانیم صحبت کنیم.

اسپیکرهای آن در کنار LED داخلی، عملکرد بسیار خوبی دارند. بنابراین ما با مانیتوری روبرو هستیم که هم 4K بوده و برای ادیت فیلم و بازی می‌تواند در کنار کارهای گرافیکی مناسب باشد و یک تجربه HDR عالی را برای شما فراهم کند.

  • ViewSonic VP2768

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

اگر دوست دارید که به‌سراغ خرید مانیتور از یک برند کمتر شناخته شده رفته و هزینه پایین‌تری را تجربه کنید، این محصول از ویوسونیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مانیتور عملکرد بهتری نسبت به خیلی از گزینه‌های بازار دارد، اما حساب بانکی شما را هم خالی نمی‌کند. این مانیتور ارزان قیمت دارای عملکرد مناسبی است و با داشتن حاشیه‌های باریک، پایه فلزی، صفحه نمایش نازک و خیلی از المان‌های دیگر، از نظر زیبایی هم چشم شما را به خود خیره خواهد کرد. مانیتور بسیار گران‌تر از آن چیزی به نظر می‌رسد که برایش پرداخت خواهید کرد.

مانیتور ویوسونیک VP2768 در اندازه ۳۲ اینچی و کیفیت 4K UHD در اختیار شما قرار می‌گیرد و ظاهری مدرن و مینیمالیست به‌همراه خواهد داشت که برای خانه یا محل کار شما هم بسیار مناسب است. اگر طراح گرافیک هستید و به دنبال مانیتوری هستید که کیفیت بالایی را برای شما فراهم کند، احتمالا از صفحه نمایش واضح، کنتراست بالا همراه با محدوده قیمت مناسب آن استقبال خواهید کرد و مجاب می‌شوید که به این برند کمتر شناخته شده هم اعتماد کنید. این مانیتور از فناوری پنل SuperClear MVA و نسبت کنتراست پویای 80M:1 پشتیبانی می‌کند که در نتیجه، بهترین عملکرد را در کلاس خودش ارائه داده و می‌توانید از زاویه دید گسترده آن برای جلوگیری از خستگی چشم خود استفاده کنید.

علاوه بر این، طراحی فوق‌العاده باریک آن بدون داشتن فریم، همراه با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، می‌تواند همان کیفیتی را فراهم کند که در سال ۲۰۲۱ از بهترین مانیتورهای جهان انتظار داریم. این محصول نیز مانند مانیتورهای گران‌تر، از فناوری حذف سوسوی چشم، فیلتر نور آبی و موارد مشابه استفاده می‌کند تا برای کارهای طولانی مدت با مانیتور هم هیچ مشکلی نداشته باشید.

مانیتور ویوسونیک VP2768 را می‌توانید با سیستم اتصال انعطاف‌پذیر به‌کار ببرید و این خاصیت، سبب می‌شود که بتوانید همراه با کامپیوتر، لپ تاپ و مک نیز با این مانیتور کار کنید. کافی است که از پورت HDMI DisplayPort و همچنین Mini DisplayPort استفاده کرده و اتصال را به‌راحتی انجام دهید. اگر بخواهیم این محصول را با مانیتورهای دیگر بازار مقایسه کنیم، به رنگ‌های روشن‌تر، واضح‌تر و کنتراست دقیق‌تر و عالی‌تر خواهیم رسید. بنابراین، اصلا نیازی نیست که به برند کمتر شناخته شده آن نگاه کنید، تنها آن را خریداری کرده و از ویژگی‌های عالی آن با قیمت کمتر بهره ببرید. یقین بدانید که برندهای بزرگ‌تری مانند سامسونگ یا دل، نمی‌توانند این مشخصات فنی بالا را با چنین قیمتی در اختیار شما گذارند.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور ویوسونیک؛ مانیتوری که گمیرها، ادیتورها و حتی کارمندان عاشقش هستند!

  • Asus ROG Strix XG438Q

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

اگر به‌دنبال یک مانیتور همراه با امکانات بهینه هستید، این محصول ایسوس می‌تواند انتخاب شما باشد. از ROG Strix XG438Q می‌توانید برای طراحی، بازی و تماشای فیلم استفاده کرده و یک مانیتور همه کاره داشته باشید. اگر هیچ یک از مانیتورهای بالا، نتوانسته‌اند که نظر شما را جلب کنند، می‌توانید به سراغ مانیتور ۴۲ اینچی ایسوس رفته و همه امکانات مورد نیاز خود را داشته باشید. به‌عنوان یک طراح، لزوما نیازی به چنین صفحه نمایش بزرگی ندارید، اما داشتن آن چندان هم بد نخواهد بود.

بسیاری از کاربران این سوال را دارند که آیا مانیتورهای گیمینگ برای طراحی گرافیکی مناسب هستند؟ پاسخ ما بله است. دلیل آن این است که مانیتورهای گیمینگ، همیشه برای این بهینه‌سازی شده‌اند که گرافیک سطح بالا را نمایش داده و عملکرد یکپارچه و موثری داشته باشند. آن‌چیزی که می‌تواند برای گیمرها مناسب باشد، یقینا برای طراحان گرافیکی هم مناسب است. وضوح بالا، طیف رنگی گسترده، روشنایی و کنتراست خوب، نرخ تازه‌سازی سریع و هزاران امکانات دیگر با این مانیتورها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور ایسوس؛ از گیمینگ تا استفاده‌ی روزانه!

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیکی

مانیتور ایسوس مدل ProArt PA27AC را می‌توانید همراه با امکانات متنوع گرافیکی با حداکثر جزئیات و بالاترین میزان دقت دریافت کنید. این مانیتور برای استفاده طراحان گرافیکی تولید شده است و ایسوس، به‌عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی مانیتور، همیشه در تلاش بوده است که تکنولوژی‌های برتر را در محصولات خود قرار داده و رقابت خوبی با برندهای معتبری مانند سامسونگ و بنکیو داشته باشد. تکنولوژی حذف نور آبی رنگ، کمک می‌کند که پرتوهای مضر به چشم شما نرسیده و خسته نشوید. استانداردهای دیگری مانند Technicolor هم در این مانیتور دیده می‌شود که به نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها کمک می‌کند.

این مانیتور دارای شیارهای کارت حافظه بسیار قدرتمندی بوده و از طیف‌های رنگی خوبی هم پشتیبانی می‌کند. سیستم رنگ‌بندی آن ده بیتی است و از دو اسپیکر ۵ واتی هم بهره می‌برد. این مانیتور ۲۷ اینچی از پنل IPS استفاده می‌کند و کیفیت UHD، کمک می‌کند که سطح گرافیکی درخشانی را با این مانیتور تجربه کنید. سیگنال ویدیویی آن هم دیجیتالی است و با نرخ پاسخ‌گویی ۴ میلی ثانیه، حتی برای گیمینگ هم می‌توانید از این مانیتور استفاده کنید.

کیفیت ارائه امکانات نرم‌افزاری هم در این مانیتور بسیار عالی است و می‌توانید از تکنولوژی Trace Free همراه با قفل امنیتی در آن استفاده کنید. پورت‌های ورودی و خروجی متنوعی هم در این مانیتور وجود دارد که یقینا از استفاده از آن‌ها لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور گیمینگ همراه با معرفی ۹ مدل برتر + اصطلاحات رایج

سخن آخر

یک مانیتور مخصوص طراحی گرافیک، ابزاری برای پیشرفت کاربرانی است که در این زمینه فعالیت دارند. همیشه داشتن مهارت کافی نخواهد بود و داشتن ابزار، بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. مانیتورهای امروزی، برای مقاصد خاصی تولید می‌شوند . برندهای معتبر برای فعالیت بهتر و کسب مشتریان خود، همیشه بهترین محصولات را در نظر گرفته و قیمت مناسبی را هم ارائه می‌کنند. مانیتورهای مخصوص طراحی گرافیکی دارای وضوح بسیار بالا و دقت رنگ بالایی هستند تا بتوانید شرایط واقعی‌تری را برای کسب خروجی بهتر داشته باشید. چنین مانیتورهایی معمولا می‌توانند برای گیمینگ هم انتخاب مناسبی باشند. شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما درمیان گذارید.

برای دنبال کردن مقاله‌های بیشتر می‌توانید از مجله مقداد آی تی دیدن فرمایید و محصولات جدید و متنوعی هم در بخش فروشگاه سایت ارائه می‌شوند.