• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

تقریبا اواسط سال 2016 یعنی 16 سپتامبر، شرکت اپل با معرفی سری جدید محصولش یعنی آیفون 7 سر و صدای زیادی به پا کرد که بی سیم بودن آن نیاز به آموزش داشت برای اتصال ایرپاد به گوشی اندروید داشت.

با این که رنگ‌آمیزی سری جدید آیفون 7 و طراحی آن با سری قبلی 6 بسیار متفاوت بود، اما چیزی که مردم را بیشتر شگفت‌زده کرد، معرفی هدفون بی‌سیم و یا همان ایرپاد (AirPods) بود.

چرا که این اولین بار بود، شرکت اپل با حذف سیم هدفون‌هایش، قصد در ایجاد یک تحول عظیم در تجربه گوش کردن به موسیقی و کارهای روزمره کاربرانش بود. به خاطر این که استفاده از ایرپاد بسیار راحت بود و نیازی به کلنجار رفتن با سیم و یا خراب شدن و قطع‌شدنشان وجود نداشت.

جالب است بدانید که شرکت اپل همیشه در طرح‌های خلاقانه و نوآورانه پیشگام بوده و رقیبان او، اکثر چنین طرح‌هایی را در محصولاتشان کپی یا اجرا می‌کردند.

این موضوع از کپی کردن شرکت مایکروسافت گرفته، تا غول‌های دیگر بازار نظیر سامسونگ و… همیشه وجود داشته است. چرا که برای اولین بار حسگر اثر انگشت در گوشی‌ آیفون، توسط شرکت اپل روانه بازار شد و پس از آن شرکت سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند هم به تبعیت از این تکنولوژی، آن را در محصولاتشان ایجاد کردند. همین قضیه در تولید هدفون‌های بی‌سیم هم مجددا تکرار شد.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی ایرپاد مکس اپل

جالب است بدانید که شرکت اپل، داخل جعبه گوشی آیفون 7 ایرپاد قرار نداده و این محصول را به صورت جداگانه می‌فروخت. شرکت‌های دیگر تولیدکننده تلفن‌های همراه هم دقیقا همین کار را تکرار کردند.

پس از آن، محصولات بسیار متنوعی با برندهای مختلف نظیر گلکسی‌بادز (Galaxy Buds)، هدفون‌های بی‌سیم شیائومی، هواوی و… روانه بازار شدند. اما همچنان طرفداران ایرپاد بین مردم، حتی میان کسانی که گوشی‌های اندرویدی هم داشتند، بسیار بیشتر بود. اما واقعا دلیل این محبوبیت چه بود؟

اتصال ایرپاد به گوشی


چرا ایرپاد طرفداران بسیار زیادی نسبت به سایر محصولات دارد؟

در وهله اول چیزی که نظر ما را به خودش جلب می‌کند بحث طراحی محصول است. شرکت اپل از زمان استیو جابز (Steve Jobs) که حساسیت بسیار زیادی روی طراحی محصولاتش داشته تا زمان مدیریت جدیدی یعنی تیم کوک (Tim Cook) سعی کرده است محصولاتش را به زیباترین شکل ممکن طراحی کند. به همین دلیل، ما همان طرح اولیه هدفون‌های زیبای قدیمی که طرفداران زیادی داشت را در محصول جدید بی‌سیم هم، مشاهده کردیم. 

اما طراحی و شکل ظاهری ایرپاد بسیار جذاب و زیبا بود و امکانات خارق‌العاد‌ه‌ای هم برای این محصول در نظر گرفته شده بود که نظر بسیاری را به خودش جلب می‌کرد. افرادی که این محصول را خریداری می‌کردند، تعریف زیادی از کیفیت صدای بی‌نظیر و راحتی استفاده از آن می‌کردند. همین موضوع هم باعث شد تا با وجود هدفون‌های بی‌سیم  دیگر در بازار، مردم علاقه‌ی بیشتری به انتخاب و خرید ایرپاد داشته باشند. سپس شرکت اپل، با این بازخورد خوب، تصمیم به ادامه همین راه و ارتقا سیستم ایرپادهایش کرد.

بیشتر بخوانید: 10 علت روشن نشدن لپ تاپ ایسوس چیست؟ + بررسی تخصصی و کامل


طراحی خلاقانه و ارگونومی عالی

یکی دیگر از مباحثی که تاثیر بسیار زیادی در انتخاب ایرپادها توسط مردم داشت، بحث طراحی و ارگونومی بسیار عالی آن بود. طراحی ایرپاد به نوعی بود که راحت در گوش جا گرفته و از آن جدا نمی‌شد. حتی استفاده از آن برای پیاده‌روی، دویدن و فعالیت‌های فیزیکی که فرد بالا و پایین می‌پرید هم بسیار عالی بود. ایرپادها استفاده‌ی بسیار مفید و کاربردی داشتند و امکانات متعددی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دادند.

یکی از این امکانات کیفیت عالی میکروفون هنگام صحبت کردن بود. در هدفون‌های قدیمی آیفون، شما مجبور بودید میکروفون را جلوی دهانتان بگیرید تا صدا واضح‌تر و یا بلندتر برای طرف مقابلتان پخش شود. اما این در حالی بود که میکروفن قوی ایرپادها با طراحی خلاقانه‌اش، می‌توانست از همان فاصله‌ی کم با دهان فرد، صدای بسیار واضحی گرفته و آن را برای فرد مقابل پخش کند. 

چنین چیزی در مقابل محصولات دیگر، مزیت بسیار بالایی به شمار می‌آمد. برای مثال، در مقایسه با گلکسی‌بادز پرو که محصول شرکت سامسونگ بود، حتی نسل یک ایرپاد هم برتری بیشتری از لحاظ ارگونومی و یا طراحی داشت. تولیدکنندگان گلکسی بادز پرو، سعی کردن یک محصول بسیار کوچک و با امکانات زیاد روانه بازار کنند.

به همین دلیل، در تبلیغات آن، بحث حذف صدای محیط یا همان (Noise Canceling)، قطع کردن موسیقی هنگام صحبت کردن فرد، حسگر لمسی برای عوض کردن آهنگ و… را بسیار اغراق‌آمیز جلوه دادند. اما بزرگ‌ترین مشکلی که گلکسی بادز پرو داشت، ارگونومی بسیار بد آن بود. با این که در این محصول چند قالب ژله‌ای نرم برای اندازه‌های مختلف گوش تعبیه شده بود، اما باز هم هیچ کدام برای کاربرانش کاربردی و به‌دردبخور نبود.

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی های اندرویدی

دلیل روی آوردن کاربران اندرویدی به ایرپاد

در واقع محصولات زیادی بعد از شرکت اپل اقدام به طراحی و ساخت هدفون‌های بی‌سیم برای تلفن‌های هوشمند کردند. اما باز هم هیچ کدام نتوانستند به پای ایرپاد برسند. به خاطر این که شرکت‌ها یا طراحی خاص خودشان را ارائه می‌کردند و یا به نوعی از طرح اصلی ایرپاد کپی برداری می‌کردند.

در این میان بیشتر مردم ترجیح می‌دادند حتی با وجود داشتن گوشی اندرویدی سراغ خرید ایرپاد اورجینال و کاملا اصل بروند تا یک محصول کپی و بی‌کیفت بخرند. از طرفی دیگر، کیفیت سایر برندها با این که بعضا بسیار خوب بود، اما طراحی و ارگونومی بسیار بد آن‌ها موجب روی آوردن کاربران زیاد به سمت ایرپاد می‌شد.

مثلا، افرادی که از گلکسی بادز پرو استفاده می‌کردند، دائما از شل شدن این هدفون‌ها حتی با کوچک‌ترین حرکت، گله می‌کردند و این موضوع باعث می‌شد تا افراد همچنان به محصولات آیفون و هدفون‌های باکیفیت آن اعتماد کنند!

بیشتر بخوانید: آموزش نصب بازی ماینکرافت در کامپیوتر؛ به زبان ساده

دلیل دیگری که افراد با گوشی‌های اندرویدی به سمت ایرپادها روی می‌آوردند، بحث کلاس کاری آن بود. همگی به خوبی می‌دانیم آیفون کلاس کاری بسیار بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد. با این که ما هیچ تعصبی روی برند خاصی نداریم، اما سالیان سال تجربه اثبات کرده است که اکثر سلبرتی‌های معروف، خوانندگان، مدل‌ها، یوتیوبرهای مشهور، سیاستمداران مطرح جهان، ورزشکاران و افراد شناخته‌شده و… اکثرا از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که حتی افراد در برخی کسب و کارها برای فروش بیشتر و کسب اعتبار بالاتر میان مشتریانشان از محصولات اپل استفاده می‌کنند. چرا که از لحاظ روانشناسی داشتن چنین محصولاتی نشان از لوکس بودن و سطح بالای کاری فرد را می‌رساند و به طور ناخودآگاه این احساس را در مشتری ایجاد می‌کند که خرید از چنین جایی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی های اندرویدی

حالا بحث استفاده از ایرپادها هم چنین دیدگاهی را میان مردم ایجاد کرده بود. مثلا فردی که هنگام پیاده‌روی یا مطالعه از ایرپاد استفاده می‌کرد، به نوعی نشانگر این بود که او پولدار بوده و یا از کلاس بالایی برخوردار است. از این روی، تمایل به خرید ایرپادها، حتی در میان افرادی که گوشی اندرویدی داشتند هم بسیار بیشتر شد.

چرا که در جمع، یا در محیط بیرون از خانه، هر کسی می‌توانست به راحتی تلفن‌ همراهش را داخل کیف و یا جیبش قرار بدهد، اما پنهان کردن هدفون بی‌سیم داخل گوش کار سختی بود. در نتیجه انتخاب یک برندی که کلاس کاری فرد را بالاتر می‌برد، می‌توانستد در عین غیرمنطقی بودنش، کاملا منطقی باشد! با این که از دیدگاه ما انتخاب صرفا برای کلاس کاری کمی غیر منطقی است، اما مهم دیدگاه اکثر مردم نسبت به این محصول لوکس و بسیار باکیفیت است. 


آیا ایرپاد به گوشی‌های اندرویدی متصل می‌گردد؟

اگر قصد خرید ایرپاد برای گوشی اندرویدی‌تان دارید و به خاطر همین موضوع روی این مطلب کلیک کرده‌اید، باید از همین ابتدای امر بگوییم که توقع زیادی برای گوشی‌های قدیمی نداشته باشید. اگر بخواهیم بیشتر در این باره توضیح بدهیم، در اکثر موارد دیده شده است که ایرپادها مشکلات زیادی در گوشی‌های قدیمی اندرویی، به دلیل سیستم عامل قدیمی‌شان، داشته‌اند.

یعنی از قطع و وصل شدن مکرر آن گرفته تا برد بسیار کم و… را می‌توان در گوشی‌های قدیمی اندرویدی کاملا انتظار داشت. اما اگر تلفن همراه هوشمندتان برای 2 تا 3 سال پیش است، می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید ایرپاد کنید. البته منظور ما این نیست که خرید ایرپاد برای گوشی‌هایی با عمر بیشتر از 4 یا 5 سال به هیچ عنوان مناسب نیست، بلکه می‌خواهیم بگوییم بهتر است از یک گوشی جدید برای استفاده بهتر از ایرپاد، بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی بادز سامسونگ و ایرپادز اپل

تلفن‌های همراهی که برای 2 تا 3 سال پیش هستند، معمولا از نسل جدید بلوتوث حمایت کرده و سیستم عامل به روزتری دارند. چرا که ایرادهای احتمالی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در این به روز رسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملا رفع شده‌اند. در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت از ایرپادی که به تازگی خریداری کرده‌اید، برای گوشی اندرویدی‌تان استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است ایرادهای جزئی هم وجود داشته باشد که ما در این مقاله به برخی از آن‌ها و روش رفع این ایرادها هم اشاره خواهیم کرد تا بتوانید از این طریق مشکلات احتمالی را رفع کرده و به راحتی از ایرپادتان استفاده کنید.

اگر خودتان یک بار روش وصل شدن ایرپاد به تلفن همراهتان را امتحان کنید، متوجه خواهید شد که چقدر کار آسانی بوده و هیچ مشکلی در وصل شدنش به وجود نخواهد آمد. اما همانطور که گفتیم، ممکن است برخی ایرادهای ساده در اتصال ایرپاد به گوشی‌های اندرویدی به وجود بیاید که در اینجا تمام این ایرادها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی های اندرویدی


مراحل کامل اتصال ایرپاد به گوشی اندرویدی

خوشبختانه ایرپال برای اتصال به هر دستگاهی از سیستم بلوتوث استفاده می‌کند. پس با روشن کردن بلوتوث گوشی‌تان به راحتی می‌توانید به ایرپاد وصل شده و از آن استفاده کنید. خب حالا برای این که بخواهید ایرپادتان را به گوشی اندرویدی‌تان وصل کنید، فقط کافیست که طبق مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا در کیس ایرپاد را باز کرده و خود هدفون را از آن خارج نکنید. یعنی فقط در آن را باز کنید و سپس دکمه‌ی پیشت کیس را به مدت چند ثانیه فشار بدهید. با این کا ایرپاد در حالت آماده به کار قرار گرفته و آماده اتصال به تلفن‌همراهتان خواهد شد. زمانی که رنگ سفید چراغ را مشاهده کردید، یعنی ایرپاد در حالت فعال قرار داشته و می‌توانید آن را به تلفن همراهتان متصل کنید.

حالا باید سراغ تنظیمات بلوتوث گوشی‌تان بروید. برای این کار هم می‌توانید از طریق نوار ابزار بالای صفحه گوشی و هم از روش رفتن به تنظیمات تلفن‌همراهتان این کار را انجام بدهید. در هر 2 روش علامت بلوتوث را مشاهده خواهید کرد و با لمس کردن آن، بلوتوث دستگاهتان فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ آری یا نه؟

معمولا با روشن کردن تلفن‌همراهتان باید فرایند سرچ کردن به صورت خودکار توسط گوشی‌تان انجام شود. گوشی‌هایی که جدید هستند این کار را با سرعت بالا انجام داده و هر دستگاهی که بلوتوث آن در وضعیت فعال قرار داشته باشد را سریعا نشان می‌دهند. حالا اگر هنگام روشن کردن بلوتوث گوشی‌تان اتفاق خاصی نیفتاد، می‌توانید سرچ کردن دستگاه‌ها را به صورت دستی انجام بدهید.

پس از سرچ کردن حالا باید نام ایرپاد (Airpod) را در قسمت بلوتوث دستگاهتان مشاهده کنید. با کلیک کردن روی اسم ایرپاد، اتصال بدون هیچ مشکلی انجام شده و حالا می‌توانید از شنیدن موسیقی مورد علاقه‌تان نهایت لذت را ببرید. اگر با کلیک کردن روی نام ایرپاد هیچ اتفاقی نیفتاد، احتمالا این مربوط به یک دستگاه دیگر است که قبلا به گوشی‌تان متصل شده بود.

در نتیجه توجه داشته باشید که حتما روی ایرپاد خودتان کلیک کنید تا اتصال، کاملا درست انجام شود. برای این کار می‌توانید به طور کلی هر نام ایرپادی که در قسمت بلوتوث گوشی‌تان بود را پاک کرده و از نوع عمل سرچ کردن را انجام بدهید. ایرپاد جدیدی که روی گوشی‌تان ظاهر شود، قطعا مربوط به هدفون بی‌سیم خودتان است.

اتصال ایرپاد به گوشی


نکات مهمی که باید رعایت کنید:

  • اگر اولین بار است که تلفن همراهتان را به ایرپادتان وصل می‌کنید، حتما پس از اتصال تست‌های مختلفی انجام بدهید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند. مثلا می‌توانید به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش کنید، صدای آن را کم و زیاد کنید، یک تماس تلفنی و یا صوتی از طریق اپلیکشن‌هایی نظیر واتس‌اپ و یا اسکایپ بکنید و کیفیت میکروفون و صدایی که می‌شنوید را به طور کامل چک کنید.
  • اگر ایرپاد به تلفن‌همراهتان وصل نشد و یا پس از وصل شدن ایرادهای متعددی داشت، حتما روی چند تلفن‌همراه اندرویدی دیگر هم امتحان کنید. در بسیاری از مواقع این موضوع می‌توان به شما در پیدا کردن ایراد اصلی کمک کند. شاید مشکل از برخی تنظیمات تلفن‌همراه شما و یا چه بسا به طور کلی از ایرپادتان باشد.
  • مراحلی که در بالا توضیح دادیم برای هر بار استفاده از ایرپاد لازم نیست و فقط یک بار دستگاه‌تان ایرپاد را شناسایی کند، برای دفعات بعد به راحتی به آن متصل خواهد شد.
  • برای این که بخواهید اتصال دستگاهتان به ایرپاد را قطع کنید، از طریق خاموش کردن بلوتوث گوشی‌تان اقدام کرده و این کار را انجام بدهید.
  • گاهی اوقات ممکن است شارژ ایرپادتان کم بوده و پس از روشن شدن چراغ آماده به کار، بدون این که متوجه شوید، خاموش شود. حالا ممکن است تلاش بسیار زیادی برای پیدا کردن ایرپاد در قسمت بلوتوث گوشی‌تان بکنید در صورتی که ایرپادتان کاملا خاموش است! در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم همیشه قبل از استفاده، ایرپادتان را به طور کامل شارژ کرده و بدون دردسر به آن متصل شوید.
  • ممکن است به هر دلیل قصد داشته باشد یا ایرپاد خودتان و یا مدلی که قبلا آن را به گوشی‌تان وصل کرده بودید را به طور کلی از تلفن‌همراهتان پاک کرده و مدل جدیدی را جایگزین کنید. در چنین شرایطی فقط کافیست روی گزینه Unpair و یا Forget کلیک کنید. شما همچنین می‌توانید از گزینه Disconnect هم برای این کار استفاده کنید.
  • برای نتیجه و یا استفاده بهتر از ایرپاد حتما باید ورژن بلوتوث گوشی‌تان بالای 3 باشد. در غیر این صورت، ممکن است نتوانید به نتیجه دلخواهی که انتظار دارید برسید.برخی محدودیت‌هایی که در فقط در سیستم اندروید وجود دارد.

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی های اندرویدی

اگر توجه کرده باشید در بالا توضیح دادیم که هنگام استفاده از ایرپاد روی گوشی‌ اندرویدی‌تان، بهتر است حتما آن را از قبل شارژ کرده و از شارژ بودن کامل آن مطمئن باشید. شاید با خودتان فکر کنید که گوشی می‌تواند درصد شارژ را نشان بدهد و نیازی به این کار نیست.

اما واقعیت این است که گوشی‌های اندروید درصد شارژ ایرپاد را نشان نمی‌دهند و این قابلیت فقط در گوشی‌های آیفون وجود دارد. به نظر می‌رسد شرکت اپل برخی امکانات را فقط در محصولات خودش انحصاری کرده تا کاربرانش لذت بیشتری از این حس انحصار طلبی ببرند! در نتیجه، شما نمی‌توانید از طریق گوشی اندرویدی‌تان درصد شارژ ایرپاد را مشاهده کرده و از این طریق بدانید که ایرپادتان چقدر شارژ دارد. 

حالا ممکن است بگویید خب از طریق کیس ایرپاد می‌توان متوجه کم بودن شارژ آن و دلیل اصلی وصل نشدن ایرپاد به گوشی شد. تا اینجا کاملا درست است. اما بیشتر مواقع شما کیس ایرپادتان را جای دیگری می‌گذارید و حواستان به خود ایرپادها پرت می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب اپلیکیشن‌ مستقل روی اندروید تی وی

در نتیجه هنگامی که تلفن‌همراهتان فقط به دلیل نداشتن شارژ کافی ایرپاد اتصال را انجام ندهد، ممکن است متوجه این قضیه نشوید. بیشتر کسانی که برای اولین بار ایرپاد را برای تلفن همراه اندرویدی خود استفاده کرده‌اند، با چنین مشکلی مواجه شده و پس از ساعت‌ها کلنجار رفتن با گوشی و ایرپاد، پی به علت اصلی این ماجرا برده‌اند.

یکی دیگر از مواردی که فقط به صورت انحصاری در دستگاه‌های IOS موجود بوده و در گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد، بحث سیستم توقف خودکار آهنگ است. هنگامی که شما در یکی از دستگاهی IOS (آیفون یا آیپد) در حال گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌تان باشید، با قطع کردن بلوتوث و عدم اتصال دستگاه به ایرپاد، موسیقی به طور خودکار در دستگاهتان متوقف خواهد شد.

این در حالیست که چنین سیستمی در گوشی‌های اندرویدی برای ایرپادها تعریف نشده و شما با قطع کردن اتصال ایرپاد متوجه توقف در پخش موسیقی‌تان نخواهید شد. این یک سیستمی است که شرکت اپل برای تمام محصولاتش تعریف کرده است. یعنی ایرپادها طوری طراحی شده‌اند که فقط روی سیستم عامل IOS چنین امکاناتی را فراهم کنند. اما در گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانید انتظار این دو مورد را داشته باشید.

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی های اندرویدی


راهکارهای ساده رفع مشکلات اتصال ایرپاد به گوشی اندرویدی

در بالا توضیح دادیم که برخی مشکلات ساده ممکن است در اتصال ایرپاد به گوشی اندرویدی‌تان پیش بیاید که می‌توانند به سادگی رفع شوند. در این جا هم به چند نمونه از این راهکارها اشاره خواهیم کرد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را امتحان کرده و مشکلات را رفع کنید.

در غیر این صورت، احتمال این که ایراد سخت افزاری از ایرپاد و یا دستگاهتان باشد، بسیار زیاد خواهد بود. اما باز هم تاکید می‌کنیم که بیشتر این ایرادها معمولا در تلفن‌های همراهی که سیستم عامل اندروید و ورژن بلوتوث قدیمی دارند، رخ می‌دهد. اما به طور کلی می‌توانید از روش‌های زیر برای رفع ایراد در اتصال ایرپادتان استفاده کنید:

  • سعی کنید یک یا چند بار بلوتوث گوشی‌تان را روشن و خاموش کنید. بهتر است پس از خاموش کردن بلوتوث گوشی‌تان به مدت 10 یا 15 ثانیه صبر کنید و سپس آن را روشن کرده و طبق روش بالا، برای اتصال به ایرپادتان اقدام کنید.
  • تلفن همراهتان را Restart کنید. ممکن است روش روشن و خاموش کردن را برای رفع مشکلتان تست کنید، اما بهتر است از روش Restart کردن استفاده کنید. چرا که هنگام Restart شدن، گوشی تمام اپلیکیشن‌های اضافی که از قبل باز شده بودند را می‌بندد و فضای تلفن‌همراهتان را هم خالی می‌کند.
  • بیشتر بخوانید: بهترین راهکارها برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی شما!
  • این فرایند می‌تواند باعث رفع مشکلتان شود. چرا که در بیشتر مواقع ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها با اشغال کردن فضای گوشی‌تان و یا ایجاد اختلال در سیستم اتصال تلفن‌همراهتان موجب بروز چنین ایرادهایی شوند که با یک بار Restart کردن به سادگی رفع می‌شود.
  • از روش Unpair کردن تمام دستگاه‌هایی که از قبل روی گوشی‌تان ذخیره شده‌اند استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است بلوتوث گوشی‌تان (اکثرا در نسخه‌های پایین‌تر) به خاطر ذخیره کردن دستگاه‌های زیاد و یا ایرپاد مشابه قابلیت تشخیص دستگاه جدید و یا Pair شدن با ایرپاد فعلی‌تان را نداشته باشد.
  • در چنین شرایطی می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که از قبل در گوشی‌تان ذخیره شده‌اند را Unpair کنید. در بیشتر مواقع این روش می‌تواند موجب رفع ایراد در اتصال ایرپاد شود.
  • حافظه یا Cache بلوتوث‌تان را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از 2 روش مجزا استفاده کنید. در گوشی‌های اندرویدی که نسخه قدیمی دارند، شما در زیر Force Stop می‌توانید گزینه Clear Catche را مشاهده کنید. اگر گوشی‌تان جدید است و نسخه اندرویدتان قدیمی نیست. می‌توانید از قسمت Setting وارد بخش Application شده و بلوتوث‌تان را پیدا کنید از آنجا حافظه بلوتوث گوشی‌تان را پاک کنید. 

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی های اندرویدی

  • سیستم عامل اندرویدتان را به‌روزرسانی کنید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، در اکثر موارد مشکل فقط و فقط از نسخه بسیار قدیمی اندروید شماست که امکان اتصال به ایرپاد را فراهم نمی‌کند. در چنین شرایطی، بهترین روش ممکن به‌روزرسانی یا همان Update کردن سیستم عامل است.
  • اگر با زدن روی گزینه Update، تلفن همراهتان کار دانلود کردن نسخه جدید را انجام نداد، می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام بدهید. به خاطر این که بسیاری از تلفن‌های همراه قدیمی پس از مدتی از رده‌ی به‌روزرسانی خارج می‌شوند و باید از برخی سایت‌ها، فایل سیستم عامل را به صورت دستی دانلود کرده و سپس در تلفن‌همراهتان اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر فونت گوشی سامسونگ؛ معرفی روش‌های مفید

  • از اپلیکیشن‌های تست بلوتوث برای اطمینان از سالم بودن آن در تلفن همراهتان استفاده کنید. برای این کار می‌توانید اپلیکیشن‌های Bluetooth Check و یا Bluetooth Fix Repair را از گوگل پلی دانولد کرده و آن را در تلفن‌همراهتان اجرا کنید تا از سالم بودن بلوتوث دستگاهتان مطمئن شوید.

کلام آخر

اگر به خاطر داشته باشید، نسخه‌های آیفون‌های قدیمی قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را نداشتند. همین امر هم باعث شده بود تا اکثر افراد نسبت به محصولات شرکت اپل کمی بدبین شوند. اما در نسخه‌های آیفون 6 به بعد، دیگر هیچ گونه مشکلی در اتصال دستگاه به بلوتوث مشاهده نشد.

امروزه در تمام دستگاه‌هایی که سیستم عامل IOS دارند، امکان اتصال از طریق بلوتوث وجود داشته و حتی نسخه‌های به‌روز شده ایرادهای بسیار کمتری دارند. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی از تمام محصولات اپل، بدون کوچک‌ترین نگرانی راجع به قابلیت اتصال بلوتوث آن، استفاده کنید. جالب است بدانید که اگر قرار بود ایرپال مشکل اتصال بلوتوث داشته باشد، شرکت اپل این همه سرمایه برای تولید آن اختصاص نمی‌داد و تنها روش اتصال آن را از طریق بلوتوث تعریف نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین روش تغییر رفرش ریت در ویندوز 10 و ویندوز 10 قدیمی

شما با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم، می‌توانید بدون کوچک‌ترین مشکلی از ایرپادتان را به گوشی اندرویدی متصل کرده و این کار را از طریق بلوتوث انجام بدهید. اما توجه داشته باشید که نسخه اندروید گوشی‌تان باید حتما جدید باشد، سخت افزار و ورژن بلوتوث‌تان هم نباید قدیمی باشد و انتظار نشان دادن درصد شارژن ایرپاد و یا قطع خودکار موسیقی هنگام خاموش کردن بلوتوث گوشی‌تان را نداشته باشید.

با توجه به تمامی مسائلی که ذکر شد، می‌توانید با خیال راحت ایرپادتان را خریداری کرده و آن را از طریق بلوتوث به گوشی‌تان متصل کنید و نهایت لذت را از آن ببرید.

روش اتصال ایرپاد به گوشی اندروید از نگاه مقداد آی تی؟

بهترین روش برای اتصال ایرپاد به گوشی اندروید از طریق بلوتوث صورت می‌گیرد و باید بخاطر داشت که دکمه پشتی ایرپاد را چند لحظه‌ای نگه‌ داریم.

آیا ایرپاد به گوشی‌های اندرویدی متصل می‌گردد؟

بله ولی در اکثر موارد دیده شده است که ایرپادها مشکلات زیادی در گوشی‌های قدیمی اندرویی، به دلیل سیستم عامل قدیمی‌شان، داشته‌اند.بهتر است از یک گوشی جدید برای استفاده بهتر از ایرپاد، بهره ببرید.

دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اندروید چیست؟

ممکن است اشکال از بلوتوث گوشی شما باشد که نیاز به یکبار خاموش و از نو روشن شدن داشته باشد.

شما میتوانید برای خرید گوشی و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.