• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

آیفون 12 توانایی شارژ بی‌سیم معکوس برخی از لوازم جانبی را دارد. طبق اسنادی که نخستین بار توسط VentureBeat منتشر شد. نشان‌دهنده آن است که گوشی‌های جدید اپل از فرستنده و گیرنده شارژ القایی برخوردار هستند. این در حالی است که اپل به قابلیت شارژ ایرپاد آینده و یا ایرتگ اشاره‌ای نکرده است.

iPhone 12 ، iPhone 12 Pro ، iPhone 12 Mini و iPhone 12 Pro Max .هم اکنون در بازار جهانی به فروش می‌رسند. گوشی‌های جدیدی که دارای قابلیت های 5G ، طراحی جدید هستند. همه مدل‌های آیفون 12 مانند هر آیفونی دارای شارژ بی‌سیم هستند. اما با آیفون 12 ، اپل یک شارژر MagSafe را نیز معرفی کرده است. که از پین‌های مغناطیسی برای اتصال کابل شارژ با دستگاه استفاده می‌کند.

اپل و رویداد “سلام، سرعت” در 13 اکتبر

شارژر MagSafe حداکثر 15 وات برق را به تلفن شما تحویل می‌دهد. این به صورت یک سیستم اتصال مغناطیسی برای لوازم جانبی مختلف ، از جمله مواردی است. که می تواند از طریق پشت تلفن شما دستگاه ها را شارژ کند. اپل همچنین یک شارژر MagSafe Duo را به نمایش گذاشت. که می‌تواند همزمان اپل واچ و آیفون شما را شارژ کند. به گفته مدیران اپل ، لوازم جانبی شخص ثالث بلکین نیز به زودی در دسترس خواهد بود. از جمله شارژرهای خودرویی نیز از این دست خواهند بود.

آیفون 12 همچنین دارای موقعیت مغناطیسی است که تلفن را به موقعیت مناسب روی صفحه شارژ منتقل می کند. شما می‌توانید تمام لوازم جانبی MagSafe را که می توانید برای آیفون 12 خریداری کنید بررسی کنید. و درباره نحوه کارکرد فناوری MagSafe در تلفن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یکی دیگر از گمانه زنی‌ها این بود که آیا آیفون‌های جدید شارژ معکوس دارند . وقتی تلفنی که می تواند به صورت بی سیم شارژ شود نیز می تواند به عنوان ایستگاه شارژ عمل کند. و برای شارژ بی‌سیم دستگاه دیگری استفاده شود. رقبایی مانند Samsung Galaxy S20. Samsung Galaxy Note 20 Ultra و .OnePlus 8 Pro شارژ بی سیم و بی سیم معکوس دارند. اما این ویژگی در آیفون 12 گنجانده نشده‌است.

بررسی اپل واچ 6

هنوز مشخص نیست چرا اپل در زمان معرفی آیفون‌های جدید به شارژ بی‌سیم معکوس آیفون 12 اشاره نکرده است. هرچند ممکن است به این دلیل باشد که لوازم جانبی پشتیبانی کننده از این ویژگی هنوز آماده عرضه نشده‌اند. ممکن است نخستین دستگاه قابل استفاده با این فناوری ایرپادز جدید باشد که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.