• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

گوگل google ویژگی جدیدی را در Gmail معرفی کرده است. که به کاربران امکان می‌دهد مکالمه خاصی از Google Chat را سنجاق کنند.

همچنین می‌توان یک room را در بالای لیست قرار داد. مکالمه یا room در بالای نمای لیست در Gmail سنجاق می‌شود. و از منوی پیمایش سمت چپ می‌توان به پیام‌های پین شده دسترسی داشت.

این ویژگی برای کاربران واجد شرایط گوگل آغاز شده است و ظرف چند روز برای همه قابل مشاهده خواهد بود. این قابلیت، در درجه اول برای مشتریان Google Workspace در دسترس خواهد بود.

Oculus Quest 2، گجت واقعیت مجازی فیسبوک

پین کردن مکالمه به کاربران گوگل کمک می‌کند تا به روزرسانی‌های مهم را پیگیری کنند. زیرا مکالمه در بالای لیست گپ قابل مشاهده است.

به گفته گوگل، این قابلیت، دسترسی کاربران را سریعتر و راحت‌تر می‌کند. یک نقطه قرمز در کنار مکالمه‌های پین شده یا پیام‌های خوانده نشده در Gmail یکپارچه ظاهر می‌شود.

برای سنجاق کردن پیام‌ها، به مکالمه گفته شده در بخش چت یا اتاق بروید. روی بیشتر و سپس روی پین کلیک کنید. برای برداشتن مکالمه، مراحل مشابه را دنبال کنید و روی Unpin کلیک کنید.

Google Chat Conversations

ویژگی مکالمه پین ​​شده در دستگاه‌های Android و iOS و در وب در دسترس خواهد بود. این برنامه با برنامه‌های زیر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت:

Google Workspace Essentials ، Business Starter . Business Business ، Business Plus ، Enterprise Essentials ، Enterprise Standard ، Enterprise Plus ، G Suite Basic ، Business ، Education ، Enterprise for Education

پیشنهاد مطالعه: بررسی اپل واچ 6

Google Chat در مرحله جایگزینی Hangouts کلاسیک در Gmail است. این به روزرسانی قبلاً در حال اجرا است. و انتظار می رود که همه کاربران واجد شرایط تا نیمه اول سال آینده از این قابلیت استفاده کنند.

در حالی که Google Chat برخی از ویژگی‌های Hangout مانند پیام رسانی مستقیم و گروهی را حفظ می‌کند. Google اعلام کرده که برخی از ویژگی‌های دیگر را کنار می‌گذارد.