• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

امروز مارک زاگبرگ مدیر و صاحب فیس بوک Oculus Quest 2 را معرفی کرد. این محصول سبک‌تر، سریعتر و نمایشگر بهتری نسبت به نسل اول دارد. قیمت آن از 299 دلار شروع می‌شود.

این گجت کاملاً بی سیم است و بهترین پشتوانه محتوا را در بین سایر سیستم‌های VR موجود دارد. مارک زاگبرگ -مدیر عامل فیس بوک- میگوید: ما می خواستیم نسخه بعدی Quest چیزی باشد که هر کسی بتواند با آن بازی کند و از آن لذت ببرد. با بهترین کیفیت و عمیق‌ترین تجربه، ما می‌خواستیم آن را طوری قیمت گذاری کنیم که در دسترس هرچه بیشتر افراد باشد.

یک سری پیشرفت ها نیز در مورد سخت افزار وجود دارد. این اولین دستگاه واقعیت مجازی است که بر روی پلت فرم Qualcomm Snapdragon XR2 اجرا می شود. این پردازنده برای VR و AR کاملاً سفارشی شده است. و از چندین دوربین و فناوری مانند ارائه ثابت foveted پشتیبانی می‌کند. نتیجه نهایی یک تجربه عمیق با گرافیک واضح‌تر، محیط‌های پویاتر و در نهایت احساس واقعی‌تر خواهد بود.

نمایشگر پیشرفت کرده است. Quest 2 به جای دو OLED، دارای یک LCD برای تصاویر با وضوح فوق العاده بالا. و سیستم جدیدی برای تنظیم اپتیک دارد. که دسترسی به تنظیمات تصویری را برای شما آسان می کند.

 

آزمایشگاه های واقعیت فیس بوک

رویداد اپل : در رویداد Time Flies اپل چه گذشت؟

کنترل ها

مارگ زاگبرگ ادامه میدهد: ما کنترل کننده های Touch را با ردیابی کار آمدتر و موارد بهینه سازی شده، دوباره طراحی کردیم. کنترل کننده های جدید احساس بهتری از حضور دست و بازخورد فیزیکی قوی تر را ارائه می دهند. برای برنامه هایی که از ردیابی دستی کامل ما استفاده نمی کنند. این باعث می شود تجربه بهتری داشته باشید.

همچنین روزرسانی های نرم افزار را انجام داده ایم. به عنوان مثال ، بسیاری از افراد از VR برای تناسب اندام استفاده می کنند. بنابراین ما یک ردیاب تناسب اندام در سطح سیستم ایجاد کرده ایم که به شما کمک می کند تا در حین بازی عناوین مورد علاقه خود، میزان کالری که می سوزانید را در اختبار داشته باشید که Oculus Move نامیده می شود. و به شما امکان می دهد اهداف تناسب اندام VR را تعیین کرده و آن‌ها را در بازی‌ها و برنامه‌ها ردیابی کنید.

این‌ها تنها برخی از پیشرفت‌هایست که باعث می شود Quest 2 بهترین تجربه VR باشد.مارک زاگبرگ در مورد استفاده از این گجت هوشمند می گوید: من واقعاً از تست آزمایشی این محصول لذت بردم و مشتاقانه منتظر دستیابی به این گجت هوشمند هستم.