• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی


گوشی پرچمدار سامسونگ، گالکسی Z Fold 2 ماه گذشته منتشر شد. با این حال عده زیادی از کنجکاوان صنعت موبایل در حال تلاش برای کشف اسرار دنباله آن یعنی گالکسی Z Fold 3 هستند. گزارش جدید UBI Research به نقل از The Elec ادعا می‌کند که شرکت سامسونگ اکنون در حال بررسی برای افزودن قابلیت جدید با فناوری دیجیتایزر (AES (Active Electrostatic Solution برای آوردن S Pen به گالکسی Z Fold بعدی این سری است. همزمان گزارش شده است که این شرکت در حال کار بر روی ساخت ضخامت UTG (شیشه فوق العاده نازک) به اندازه کافی مقاوم در برابر نوک S Pen است.

این احتمالاً اولین بار نیست که شایعاتی مبنی بر تمایل سامسونگ برای آوردن S Pen را در محصول گالکسی Z Fold 3 به این سری تاشو می‌شنوید. گالکسی Z Fold 2 قبلاً شایعه شده بود که از این فناوری برخوردار است. اما گفته می‌شود سامسونگ به دلیل محدودیت‌های فنی قادر به تحقق این دیدگاه نبود.

پیشنهاد ما: آیفون 12 ، قیمت، طراحی، انواع مدل ها،مشخصات و آنچه باید بدانید

سری Galaxy Note سامسونگ از دیجیتال ساز EMR (تشدید مغناطیسی الکترو) برای قلم S استفاده می‌کند. اما همین فناوری برای صفحه های تاشو بسیار سخت است. موضوع بعد اینکه گفته می شود که سامسونگ تصمیم به عدم نصب Galaxy Z Fold 2 با قلم S گرفته است. زیرا لایه UTG آنقدر ضخیم نیست که بتواند در برابر نوک قلم مقاومت کند.

سامسونگ دیجیتایزر متفاوتی را ایجاد کرده و UTG با ضخامت دو برابر ایجاد می‌کند.
تحقیقات UBI معتقد است که سامسونگ در حال حاضر به دنبال رفع این کمبودها برای گالکسی Z Fold 3 است. این شرکت ممکن است نتواند دیجیتالایزر EMR را روی صفحه قابل جمع شدن اعمال کند. اما ممکن است تصمیم بگیرد به جای آن از فناوری AES استفاده کند.

هر دو فناوری مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما AES به طور کلی عملکرد کلی بهتری را با هزینه‌های تولید ارائه می‌دهد. از همه مهمتر، AES با فناوری صفحه نمایش تاشو سامسونگ قابل استفاده است.