پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام آیفون 12 رسماً در رویداد مجازی کمپانی اپل در تاریخ 13 سپتامبر رونمایی شد.

در این رویداد سه تلفن جدید این شرکت یعنی آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس نیز معرفی گردید.

قیمت و زمان عرضه

 عرضه آیفون 12 از تاریخ 23 اکتبر (2 آبان) با قیمت 799 دلار خواهد بود. که البته پیش سفارش این محصول از 18 مهر آغاز شده.

اپل تایید کرده است که قیمت آیفون 12 از 799 دلار در ایالات متحده آغاز می‌شود. که 100 دلار بیشتر از محدوده قیمت آیفون 11 است. این قیمت، احتمالاً به دلیل معرفی فناوری 5G است.

آیفون 12

طراحی

بدنه گوشی آیفون 12 از یک قاب آلومینیومی ساخته شده که آیفون 5S را یادآوری می کند.

قسمت پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده است. همچنین از فناوری جدیدی در قسمت جلو به نام Ceramic Shield استفاده شده که دوام بیشتری در صفحه نمایش شما ایجاد می کند.

ابعاد دقیق آیفون 12 هنوز به صورت دقیق اعلام نشده. اما این شرکت می‌گوید که این دستگاه 11٪ باریک تر، 15٪ کوچکتر و 16٪ سبک تر از آیفون 11 است.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با فناوری Super Retina XDR است. همچنین دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت است. که به این معنی است که شما نمایشگر روشن‌تری نسبت به آیفون‌های قبلی خواهید داشت.

همانند گوشی های آیفون‌ قبل، آیفون 12 در برابر آب و گرد و غبار IP68 مقاوم است. در سمت چپ تلفن دکمه‌های تنظیم صدا وجود دارد. که سوئیچ سکوت درست بالای آن قرار گرفته است در حالی که دکمه پاور در سمت راست قرار دارد.

تصاویر آیفون 12

آیفون 12 و مشخصات

آیفون 12 آماده اتصال 5G است. به این معنی که شما قادر خواهید بود برای اولین بار با استفاده از آیفون خود به شبکه‌های نسل بعدی اینترنت متصل شوید.

این یک ویژگی مشترک در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی است. اما این اولین بار است که 5G را در آیفون می‌بینیم.

این شرکت همچنین تأیید کرده است که فناوری 5G این گوشی mmWave است. به این معنی که آیفون 12 در شبکه های  Verizon در ایالات متحده کار خواهد کرد. در بازارهای دیگر نیز از فناوری sub-6 استفاده می‌شود. بنابراین باید با تمام شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان که اتصالات 5G را ارائه می دهند کار کند.

سرعت آیفون 12، 5G از لحاظ نظری می‌تواند به 4 گیگابیت بر ثانیه برسد. اما به طور واقعی، در حدود 1.4 گیگابیت بر ثانیه از فناوری mmWave فرکانس بالا Verizon در ایالات متحده و حدود 300 مگابیت بر ثانیه در سایر شرکت‌های مخابراتی که از فناوری زیر 6 استفاده می کنند خواهد بود. در حالی که سرعت فوق العاده سریعی دارد، دامنه آن بسیار کوتاه تر است. در حالی که در sub-6، آیفون 12 شما 5G را در فواصل بیشتری از آنتن‌ها دریافت می کند و در داخل خانه نیز سریع خواهد ماند.

بخوانید: اپل و رویداد “سلام، سرعت” در 13 اکتبر

عنصر دیگر وجود حالت داده هوشمند است که ارزیابی می‌کند آیا به سرعت 5G احتیاج دارید یا خیر. اگر فکر می کنید به سرعت 4G نیاز دارید در این صورت، تلفن شما می تواند با عدم اتصال به شبکه 5G باتری را ذخیره کند. این یک ایده هوشمندانه است و ما برای دیدن نحوه عملکرد آن بسیار هیجان زده هستیم.

آیفون 12 به چیپست A14 Bionic مجهز شده است. این چیپست است که قبلاً برای iPad Air 4 استفاده شده است و اولین چیپ ست 5 نانومتری جهان است. اپل می گوید تقریباً 40٪ قدرتمندتر از چیپست A13 در محدوده آیفون 11 خواهد بود.

اپل، “سریعترین تراشه در تلفن‌های هوشمند” را به این چیپست لقب داده است. این ادعای بزرگی است، و این ادعایی است که مطمئناً وقتی آیفون 12 را برای بررسی در اختیار بگیریم، آن را آزمایش خواهیم کرد.

شما می توانید مدل‌های ذخیره سازی 64 گیگابایتی، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی را انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم یکی از اندازه‌های بزرگتر را انتخاب کنید، زیرا 64 گیگابایت فضای زیادی در تلفن شما ندارد و مثل همیشه در گوشی جدید آیفون نیز پشتیبانی از microSD وجود ندارد و شما نمی‌توانید آن را افزایش دهید.

این تلفن همچنین دارای سیستم عامل iOS 14 است، بنابراین شما می‌توانید از تمام ویژگی‌هایی که در به‌روزرسانی بزرگ نرم افزار ماه گذشته معرفی شده اند لذت ببرید.

دوربین های آیفون 12

آیفون 12 با دوربین پشتی دوتایی ارائه می شود. یک دوربین عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.6 و یک دوربین عکاسی فوق العاده با پهنای 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4 و میدان دید 120 درجه وجود دارد.

تمرکز بیشتری بر عکاسی محاسباتی در این نسل از آیفون ها وجود دارد. از جمله فناوری جدید Smart HDR 3 برای کمک به شما در گرفتن عکس هایی با رنگ و کنتراست بهبود یافته و همچنین بهبود حالت شب.

اپل ادعا می کند که این دوربین‌ها 27 درصد بهبود عملکرد در نور کم را ارائه می‌دهند که با توجه به آیفون 11 که عملکرد کم نور بسیار خوبی دارد، بسیار قابل توجه خواهد بود.

در جلوی گوشی یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 قرار دارد. هنوز نمی توان به طور قطعی گفت، اما به نظر می رسد همان دوربین جلوی سلفی است که در آیفون 11 وجود دارد که برای عکاسی و برای تماس های ویدئویی بسیار مناسب است.

این گوشی همچنین با فناوری Face ID ارائه می شود تا به شما کمک کند قفل تلفن را به سرعت باز کنید زیرا اسکنر اثر انگشت در این تلفن وجود ندارد.

دوربین آیفون 12

باتری آیفون 12

اپل ادعا می کند که باتری این گوشی قادر است 16 ساعت فیلم پخش کند. اما تا زمانی که تلفن را آزمایش نکنیم، به طور قطع از دوام باتری نمیتوانیم نظر بدهیم.

شارژ سریع در گوشی موجود است که می تواند باتری را در مدت زمان نیم ساعت از صفر به 50٪ برساند. اما برای اینکه بتوانید این ویژگی را داشته باشید باید یک شارژر جداگانه 20 وات بخرید.

اپل شارژ بی سیم خود را بهبود بخشیده است. این پیشرفت بزرگ، MagSafe نام دارد که در واقع یک آهن ربا در داخل تلفن است. که به شما امکان می دهد یک پد شارژ بی سیم را به دستگاه متصل کنید.

به نظر می رسد شارژ MagSafe سریعتر از شارژ بی سیم Qi نیز باشد. طبق اعلام وب سایت اپل، MagSafe از شارژ 15 وات استفاده خواهد کرد که شارژ بی سیم Qi در آیفون 12 به 7.5 وات محدود می شود.

این فناوری همچنین به تولیدکنندگان لوازم جانبی امکان تولید محصولات داخل اتومبیل و موارد دیگر را نیز می دهد.

آیفون 12

لوازم جانبی آیفون 12

این شرکت فقط کابل USB-C-to-Lightning که برای استفاده تلفن از شارژ است را در جعبه قرار داده است. هدف اپل این است که میزان زباله‌های الکترونیکی تولید شده هنگام خرید آیفون جدید را کاهش دهد. جعبه نیز باریک تر خواهد بود ، کابل شارژ و اسناد موجود در تلفن تنها موارد موجود در بسته بندی است.