• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

برند ایسوس در سال ۱۹۸۹ و در تایوان تاسیس شده و طیف گسترده‌ای از تجهیزات الکترونیکی را مانند بهترین مانیتور ایسوس را روانه بازار می‌کند. از بین محصولات این کمپانی که با نام AsusTek نیز شناخته می‌شوند، می‌توانیم به لپ تاپ، گوشی‌های هوشمند، مانیتورها، قطعات کامپیوتر و دیگر موارد اشاره کنیم.

اگر بیشتر تمرکز آن‌ها روی مانیتورهای مخصوص گیمینگ بوده است، اما مانیتورهای دیگری هم برای استفاده در محل کار یا کارهای روزانه توسط این برند تولید می‌شوند. از مانیتورهای این شرکت می‌توانید به‌عنوان یک متخصص خلاق هم استفاده کرده و از بهترین موارد موجود در بازار استفاده کنید.

هرکدام از مانیتورهای ایسوس قیمت مشخصی دارند و اغلب از بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند. دلیل این امر هم ارائه بالاترین نرخ تازه سازی است که در اغلب مانیتورهای این شرکت مشاهده می‌کنیم. این نرخ حتی به ۳۶۰ هرتز نیز رسیده است و ما بعد از آزمایش برخی از مانیتورهای ایسوس، در این مطلب سعی خواهیم کرد که بهترین انتخاب‌های خودمان را به شما معرفی کرده و کمی بیشتر در مورد آن‌ها صحبت کنیم. در ادامه در مورد فاکتورهای مهم در خرید مانیتورهای ایسوس نیز مطالبی را مطرح خواهیم کرد که شایان توجه است.

لیست بهترین مانیتور ایسوس + معرفی 12 مدل برتر

  1. ASUS VG279QM
  2. ASUS ROG Strix XG279Q
  3. ASUS ProArt Display PA278QV
  4. ASUS ROG Swift PG259QN
  5. Asus Rog Swift PG35VQ
  6. Asus TUF Gaming VG35VQ
  7. ASUS ROG Strix XG17AHPE
  8. Asus TUF Gaming VG249Q
  9. ASUS ROG Swift PG329Q
  10. ASUS ROG Strix XG27UQ
  11. ASUS PA329Q

  12. ASUS ROG Swift PG27AQ


1) ASUS VG279QM

بهترین مانیتور ایسوس

مانیتور ASUS VG279QM را می‌توانیم بهترین مانیتور ایسوس برای بازی بدانیم که با کیفیت 1080p در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مانیتور با ابعاد ۲۷ اینچی در اختیار شما قرار می‌گیرد و هندلینگ استثنایی هم در هنگام جا به جایی خواهد داشت.

این محصول به اندازه کافی می‌تواند رضایت اکثر گیمرها را کسب کند و با داشتن صفحه نمایشی که از پنل IPS ساخته شده است، می‌تواند زاویه دید گسترده و نابی را برای شما تامین کند. در چنین شرایطی تصاویر دقیق و با کیفیت خواهند بود و می‌توانید برای بازی‌های آنلاین و اکشن، بهترین استفاده را از آن‌ها ببرید. این مانیتورها برای به اشتراک گذاری محتوا هم بسیار عالی هستند و می‌توانند انعکاس بسیار خوبی از اطلاعات داشته باشند.

حتما بخوانید: معرفی ۸ سیستم گیمینگ ارزان ؛ انتخاب کاربران از سر تا سر جهان

شدت روشنایی و رسیدن به اوج آن در این مانیتور عالی بوده و می‌توانید دید خوبی در تنظیمات روشن آن داشته باشید. البته کنتراست پایین این مانیتور سبب می‌شود که در اتاق‌های تاریک، این دید کمی افت پیدا کند. ارگونومی این مانیتور برجسته بوده و کارشناسی خوبی روی آن صورت گرفته است.

این مانیتور شامل طیف گسترده‌ای از سیستم‌های چرخشی در حالت افقی و عمودی است و بنابراین دستتان برای تغییر وضعیت آن باز خواهد بود. این روند به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت دید خود را تنظیم کرده و بسته به سلیقه خود از مانیتور استفاده کنید. این مانیتور از یک پورت USB 3.0 هم استفاده می‌کند و اسپیکرهای یکپارچه آن کمک می‌کند که صدا به خوبی در محیط اتاق بپیچد.

چندین ویژگی مخصوص برای گیمرها نیز وجود دارد که در این مانیتور آن‌ها را خواهید داشت. امکان اضافه کردن کراس موی مجازی و کانتر نرخ فریم، از جمله این ویژگی‌های جذاب است که گیمرها بیشترین بهره را از آن خواهند داشت.

اگر بخواهیم از نظر عملکردی به این مانیتور نگاهی بیندازیم، باید گفت که این مانیتور تجربه بازی فوق العاده خوبی را برای شما فراهم می‌کند و اجرای بازی‌ها کاملا روان و همراه با زمان پاسخ گویی کوتاه مدت خواهد بود. این زمان پاسخ گویی عالی، می‌تواند تاری حرکت را از تجربه بازی شما حذف کرده و جذابیت و تمرکز بیشتری را به شما در هنگام تجربه بازی‌ها بدهد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک برای کامپیوتر

نرخ تازه سازی این محصول ۲۴۰ هرتز است و می‌توانید آن را تا ۲۸۰ هرتز نیز اورکلاک کنید و انیمیشن‌های روان‌تری را در مانیتور خود مشاهده کنید. برخلاف اکثر مانیتورها، این مانیتور دارای قابلیت Black Frame Insertion اختیاری است و می‌توانید همزمان با نرخ تازه سازی متغیر از آن استفاده کنید. با توجه به VRR که در خود مانیتور وجود دارد، پشتیبانی از FreeSync داخلی فراهم شده است و با فناوری G-Sync نیز سازگار است.

پشتیبانی از HDR در این دستگاه فراهم شده است، اما چندان نمی‌تواند طیف وسیعی از رنگ‌ها را نمایش دهد و به اندازه کافی هم روشن نیست تا بتواند محتواهای برجسته را در محتوای HDR به نمایش گذارد. این فناوری در چنین شرایطی چیز زیادی به مانیتور اضافه نمی‌کند.

اکثر کاربران از رزولوشن 1080p برای تجربه بازی خود استفاده می‌کنند و همین کیفیت نیز راضی کننده خواهد بود. فضای بیشتری با این کیفیت در کارت گرافیک شما ایجاد خواهد شد و همین امر به نرخ فریم بالاتر نیز منجر خواهد شد. تراکم پیکسلی این مانیتور کمی برای زمینه‌های کاری پایین است و بنابراین، متون چندان وضوح نخواهند داشت و در چنین شرایطی، بهتر است که گزینه‌های دیگری مانند مانیتور Asus TUF Gaming VG259QM را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۷ مدل بدون محدودیت بودجه!

ابعاد پایین‌تری داشته و همین عاملی خواهد بود که رزولوشن و کیفیت بالاتری را در تصویر شاهد باشید. اگر هدف شما از خرید مانیتور، بازی است، این بهترین مانیتور در برند ایسوس است که با رزولوشن 1080p در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

مشخصات فنی

اندازه

۲۷ اینچ

رزولوشن

۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

بیشترین نرخ تازه سازی

۲۸۰ هرتز

نوع پنل

IPS

فناوری

FreeSync

 

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


2) ASUS ROG Strix XG279Q

بهترین مانیتور ایسوس

بهترین مانیتور ایسوس که با رزولوشن 1440p فراهم شده است، برای کاربران گیمر بسیار مناسب است. مانیتور ASUS ROG Strix XG279Q را می‌توانید با ابعاد ۲۷ اینچ تهیه کرده و آن را از سری Asus Republic of Gamers داشته باشید. مانیتور عملکرد بسیار عالی داشته و انبوهی از ویژگی‌های ویژه را برای شما فراهم می‌کند.

مانیتور از یک پنل IPS تشکیل یافته است و با زاویه دید گسترده در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مانیتور برای بازی‌های آنلاین و کوآپ مناسب است و می‌توانید برای به اشتراک گذاری محتوا با شخص دیگری نیز از آن استفاده کنید. مانیتور وضوح بالایی داشته و گستردگی رنگ خارق العاده آن سبب می‌شود که بتوانید از آن برای تولید و ایجاد رسانه‌های مناسب استفاده کنید.

جایی که این مانیتور درخشش بیشتری در آن دارد، گیمینگ است. مانیتور نرخ تازه سازی داخلی ۱۴۴ هرتزی دارد و می‌تواند تا ۱۷۰ هرتز نیز اورکلاک شود. زمان پاسخ گویی مانیتور نیز خارق العاده بوده و سبب می‌شود که حرکات واضح و با تاری بسیار پایین را داشته باشید. حتی در ۶۰ هرتز، نرخ پاسخ گویی این محصول بسیار سریع است. این مانیتور از سیستم Adaptive Sync VRR پشتیبانی می‌کند و بنابراین هم با FreeSync و هم با G-Sync سازگار خواهد بود.

در نهایت، می‌توانیم به ورودی تاخیر بسیار پایین این مانیتور اشاره کنیم که تجربه گیمینگ را برای شما لذت‌ بخش‌تر خواهد کرد. اگرچه تاثیر ورودی به طور قابل توجهی در حالت ۶۰ هرتز افزایش می‌یابد. نسبت کنتراست آن برای یک مانیتور IPS چندان بد نیست، اگرچه مشاهده رنگ مشکی در صحنه‌های تاریک هنوز به سمت خاکستری تغییر پیدا می‌کند و کاربران دقیق آن را حس خواهند کرد.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۳ مدل بدون محدودیت بودجه!

مشکلات نوری در پس زمینه نیز دیده می‌شوند و یکنواختی خاصی دارد که حتی استفاده از آن را برای اتاق‌های تاریک مناسب نمی‌کند. البته این یکنواختی مانیتور به مانیتور متفاوت بوده است و ممکن است که شما شرایط بهتری را تجربه کنید.

مانیتور از سیستم HDR10 پشتیبانی می‌کند و برای محتواهای HDR بسیار مناسب است و باعث ایجاد تصاویر برجسته و کاملا رضایت بخش HDR می‌شود. برخلاف بسیاری از مانیتورها، این مانیتور از یک ویژگی اختیاری Black Frame Insertion نیز استفاده می‌کند که به کاهش تاری در حرکت منجر شده و یک ویژگی نوری محلی برای بهبود سطح سیاه و سفید در مانیتور نیز محسوب می‌شود.

فراموش نکنید که عملکرد این ویژگی‌ها تقریبا پایین بوده و اگر برای کارهای غیر از گیمینگ از مانیتور استفاده کنید، افت کیفیت را مشاهده خواهید کرد. این مانیتور دارای یک سری ویژگی‌های ویژه مانند اسپیکرهای داخلی، نورپردازی RGB قابل تنظیم، پرده‌های نمایشی مانند خط کش و یک کانتر فریم ریت است.

به طور کلی، این بهترین مانیتوری است که کاربران گیمینگ می‌توانند برای تجربه بازی‌های 1440p از آن استفاده کنند. مانیتور به‌صورت کامل تست شده و اکثر کاربران از آن راضی خواهند بود.

مشخصات فنی

اندازه

۲۷ اینچ

رزولوشن

۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل

بیشترین نرخ تازه سازی

۱۷۰ هرتز

نوع پنل

IPS

فناوری

Adaptive Sync

 


3) ASUS ProArt Display PA278QV

بهترین مانیتور ایسوس

این مانیتور را می‌توانیم بهترین مانیتور ارزان قیمت ایسوس بدانیم که برای زمینه‌های کاری مختلف مناسب است. این مانیتور در مدل 1440p در اختیار شما قرار می‌گیرد و یک گزینه کم هزینه برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شوند که کارهای خلاقانه‌ای انجام می‌دهند.

این مانیتور به یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی مجهز شده است و فضای زیادی را برای انجام تسک‌های چند وظیفه‌ای شما فراهم می‌کند. حاشیه‌های نازک این مانیتور گزینه مناسبی برای تنظیمات چند مانیتور به‌صورت همزمان است. مانیتور طراحی براق و ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید در محل کار خود از آن استفاده کنید. ارگونومی این مانیتور نیز فوق العاده بوده و امکان چرخش کامل ۱۸۰ درجه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. حتی می‌توانید مانیتور را به حالت چرخش عمودی نیز قرار دهید.

مانیتور زاویه دید گسترده‌ای داشته و هنگام مشاهده تصاویر از زاویه‌های کناری، بسیار دقیق عمل خواهد کرد. برای به اشتراک گذاری محتوای مانیتور با دوست و آشنایان خود می‌توانید از عملکرد عالی این مانیتور استفاده کنید. دقت خارج از باکس این مانیتور بسیار عالی است و از طیف رنگی SDR عالی همراه با پوشش کامل استفاده می‌کند. فضای رنگی sRGB به‌صورت کامل در این مانیتور فراهم شده است، اما از HDR پشتیبانی نمی‌شود. اگرچه با توجه به بازه قیمت این مانیتور، تا حدودی هم انتظار چنین چیزی را در مانیتور داشتیم.

اگر می‌خواهید که به تجربه گیم در مانیتور خود بپردازید، باید بدانید که مانیتور نرخ تازه سازی بسیار خوبی دارد و عملکرد درخشان آن در بازی‌های اکشن و آنلاین دیده خواهد شد. زمان پاسخ گویی سریع همراه با تاخیر پایین در ورودی و نرخ تازه سازی ۷۵ هرتزی، سبب می‌شود که حرکات نرم و روانی را در هنگام تجربه بازی شاهد باشید.

این روند برای مانیتوری که پنل معمولی ۶۰ هرتزی دارد، بسیار عالی است. این مانیتور از سیستم Adaptive Sync برای کاهش پارگی صفحه استفاده می‌کند و می‌تواند با فناوری‌های FreeSync و G-Sync نیز سازگار باشد. ویژگی Black Frame Insertion اختیاری هم برای مانیتور فراهم شده است که به کاهش تاری در صفحه نمایش کمک می‌کند. البته به دلیل تصادمی که در سیستم مانیتور وجود دارد، کپی شدن تصاویر را بیشتر در صفحه نمایش مشاهده خواهیم کرد.

حتما بخوانید: بهترین مادربردهای گیمینگ از برندهای اینتل و AMD

چهار پورت USB 3.0 در این مانیتور وجود دارد که می‌توانید برای شارژ یا انتقال داده از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید از اسپیکرهای داخلی این مانیتور برای پخش صدا نیز بهره ببرید. البته در غیر اینصورت اسپیکرهای دیگری را هم می‌توانید از طریق همین پورت‌ها به مانیتور متصل کرده و از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از پورت ورودی صوتی آنالوگ ۳.۵ میلی متری، چنین کاری شدنی خواهد بود.

ویژگی جدیدی به نام Asus QuickFit Virtual Scale هم در این مانیتور وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید اسناد را در اندازه واقعی آن‌ها و قبل از چاپ پیش نمایش مشاهده کنید و آن را تراز کنید. این ویژگی برای زمینه‌های کاری بسیار کاربری بوده و می‌توانید دقت کار خود را بالا ببرید. به طور کلی، این مانیتور همه کاره و ارزان قیمت است و بیشتر کاربران می‌توانند از آن استفاده کنید. این مانیتور بهترین گزینه در بین ارزان قیمت‌ترین مانیتورهای ایسوس است.

مشخصات فنی

اندازه

۲۷ اینچ

رزولوشن

۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل

بیشترین نرخ تازه سازی

۷۵ هرتز

نوع پنل

IPS

فناوری

Adaptive Sync

 

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


4) ASUS ROG Swift PG259QN

بهترین مانیتور ایسوس

مانیتور ASUS ROG Swift PG259QN به دلیل ویژگی‌های بالایی که دارد، می‌تواند در لیست بهترین مانیتورهای ایسوس قرار بگیرد. این محصول به عنوان اولین مانیتور ۳۶۰ هرتزی در جهان شناخته می‌شود، اما در ایجاد تفاوت بین یک مانیتور ۲۴۰ هرتزی و خودش، دچار مشکل و چالش می‌شود.

مانیتور دارای وضوح تصویری فول اچ دی بوده و معادل با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل عمل می‌کند. نرخ تازه سازی آن ۱ میلی ثانیه بوده و سرعتی حیرت انگیز را برای گیمرها فراهم خواهد کرد. بدین ترتیب، تغییر رنگ آن به سرعت انجام شده و در بازی‌های اکشن و سریع، می‌توانید عملکرد عالی آن را شاهد باشید.

این مانیتور از سازگاری G-Sync برخوردار است، اما کیفیت 4K برای آن تعریف نشده است. کیفیت تصاویر در کل خوب بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. سازگاری با HDR10 هم سبب شده است که کیفیت در این حد قرار داشته باشد.

حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ + بررسی ۱۱ مدل موس مخصوص بازی

مانیتور ASUS ROG Swift PG259QN را می‌توانیم یک گزینه انعطاف پذیر در بازار بدانیم، چرا که دارای سیستم چرخش ۹۰ درجه‌ای بوده و حدود ۲۵ درجه هم هم می‌تواند به چپ و راست چرخش داشته باشد. یک شیب عمودی و منفی ۵ درجه تا ۲۰ درجه هم در این محصول وجود دارد که آزادی عمل بیشتری را به شما خواهد داد.

مانیتور ASUS ROG Swift PG259QN دارای یک پایه مارپیچی بوده و مشابه با سایر مانیتورهای ROG عمل می‌کند. البته تفاوت آن با چنین مانیتورهایی در لوگوی RGB محصول است که سبب برجسته‌تر شدن آن شده و زیبایی طراحی را به رخ خواهد کشید.

اگر بخواهیم در مورد سیستم اتصال این مانیتور صحبت کنیم، باید گفت که یک پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، یک اسلات DisplayPort 1.4b و یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری روی آن تعبیه شده است و بنابراین مشکل چندانی از بابت اتصال دستگاه‌های دیگر به آن نخواهید داشت. مانیتور ASUS ROG Swift PG259QN قیمت پایینی ندارد، اما اگر به دنبال این هستید بازی‌هایی مانند Call of Duty یا یا VALORANT را در بهترین شرایط اجرا کنید، می‌توانید به عنوان یک گزینه عالی روی این مانیتور حساب کنید.


5) Asus Rog Swift PG35VQ

بهترین مانیتور ایسوس

گیمرهایی که قصد لذت بردن از تجربه بازی خود را دارند، معمولا به دنبال مانیتوری هستند که صفحه نمایش عظیمی داشته و بتواند آن‌ها را غرق در بازی کند. مانیتور Asus Rog Swift PG35VQ برند ایسوس می‌تواند همین شرایط را به همراه داشته باشد.

این مانیتور ۳۵ اینچی که با حالت منحی طراحی شده است، از وضوح بالای ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی برخوردار بوده و معادل UWQHD خواهد بود. نسبت ابعاد مانیتور در حد ۲۱:۹ بوده و در مقایسه با دیگر مانیتورهای اولترا واید، نرخ تازه سازی اورکلاک شده ۲۰۰ هرتزی دارد. این مانیتور نمی‌تواند با مدل‌های ۳۶۰ هرتزی از همین سری مطابقت داشته باشد، اما هنوز هم اکثر گیمرها می‌توانند از آن لذت برده و راضی باشند.

مانیتور Asus Rog Swift PG35VQ دارای فناوری Nvidia G-Sync بوده و می‌تواند پارگی صفحه را کاهش دهد. این قابلیت مخصوص گیمرها بوده و با کارت گرافیک انویدیا سیستم شما بیشترین مچ را خواهد داشت. مانیتور دارای ۵۱۲ ناحیه کم نور بوده و از فناوری کوانتوم دات هم استفاده می‌کند که سبب تولید کیفیت بالای تصاویر در حالت برجسته می‌شود. این موضوع برای بازی‌های MOBA مانند League of Legends کاربرد داشته و در بازی‌هایی که تیراندازی سریع هم وجود دارد، تاثیر خود را نشان می‌دهد. از این بین می‌توانیم به بازی Overwatch اشاره کنیم.

حتما بخوانید: بهترین لپ‌تاپ اقتصادی؛ معرفی ارزان قیمت ترین ها

مانیتور Asus Rog Swift PG35VQ با داشتن اکثر پورت‌های استاندارد، از جمله پورت DisplayPort 1.4b، HDMI 2.0، دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0، می‌تواند همه مشکلات شما را از بابت اتصال دستگاه‌های مختلف برطرف سازد.

پورت‌های USB 3.0 برای اتصال مانیتور به کامپیوتر شما کاربرد داشته و از پورت USB 2.0 هم می‌واند برای اتصال سایر دستگاه‌های USB به مانیتور خود استفاده کنید. مانیتور از دو اسپیکر داخلی چهار واتی هم تشکیل یافته است که در کنار جک ۳.۵ میلی متری برای اتصال هدفون قرار می‌گیرد. اسپیکرها عملکرد چندان خوبی برای زمینه‌های گیمینگ نخواهد داشت و بازیکنان ترجیح می‌دهند که از هدست به جای آن استفاده کنند.

مانیتورهای اولترا واید برای تماشای فیلم چندان مناسب نیستند، اما وقتی که صحبت از بازی می‌شود، می‌توانید در بازی خود غرق شده و لذت بیشتری از آن ببرید. اگر بودجه شما برای خرید یک مانیتور بالا است، می‌توانید به محصول Asus Rog Swift PG35VQ به عنوان یک گزینه عالی جهت خرید نگاه کنید.


6) Asus TUF Gaming VG35VQ

بهترین مانیتور ایسوس

مانیتور Asus TUF Gaming VG35VQ را می‌توانیم هم راستا با مانیتور PG35BQ ایسوس بدانیم که در زمینه قیمت با آن برابری می‌کند. همچنین باید بگوییم که این مانیتور ۳۵ اینچی خمیده، وضوحی برابر با ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی داشته و نسبت ابعاد آن هم ۲۱:۹ تعریف شده است. سازگاری AMD Free-Sync با این مانیتور تائید شده است و بنابراین، می‌توانید در سیستم‌هایی از کارت گرافیک سری دهم انویدیا یا بالاتر استفاده می‌کنند، بیشترین بهره را از مانیتور ببرید.

یکی از اقداماتی که ایسوس برای کاهش هزینه مانیتور انجام داده است، نرخ تازه سازی ۱۰۰ هرتزی بوده است. این میزان، یقینا نرخ تازه سازی سریعی نیست، اما به راحتی از پس بازی‌های محبوب مانند ایپکس لجندز و فورتنایت برمی‌آید.

حتما بخوانید: بهترین مادربرد DDR3؛ معرفی جمعی از بهترین‌ها

زمان پاسخ گویی آن هم یک میلی ثانیه‌ای بوده و می‌تواند با محصولات هم رده خود رقابت داشته باشد. یکی از ویژگی‌های عالی مانیتور Asus TUF Gaming VG35VQ را می‌توانیم پورت‌های دوگانه HDMI‌ آن بدانیم که در کمتر محصولی دیده می‌شود. همچنین، یک پورت DisplayPort 1.2 هم در آن وجود دارد که در کنار دو پورت USB 3.0 جای گرفته است.

این مانیتور هم همانند سری ROG دارای سیستم روشنایی RGB نیست، اما لوگوی TUF Gaming در پشت این مانیتور بسیار تمیز و جذاب به نظر می‌رسد. مانیتور Asus TUF Gaming VG35VQ کمی بیشتر از ROG Swift PG35VQ ارزش خرید دارد، اما ویژگی‌های آن ممکن است که باب میل برخی از علاقه مندان نباشد. بنابراین سعی کنید با دید باز نسبت به خرید آن اقدام کنید.


7) ASUS ROG Strix XG17AHPE

بهترین مانیتور ایسوس

مانیتور ASUS ROG Strix XG17AHPE را می‌توانیم راه حل مناسبی برای افرادی بدانیم که قصد دارند از آن برای گیمینگ استفاده کنند. مانیتور قابل حمل ۱۷.۳ اینچی ایسوس، ویژگی‌هایی دارد که سبب جمع و جور شدن آن شده و بدین ترتیب، گیمرها می‌توانند آن را به هر جایی حمل کرده و از آن استفاده کنند.

این مانیتور را می‌توانید در کنار لپ تاپ گیمینگ خود مورد استفاده قرار داده و صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشید. عملکرد فوق العاده این لپ تاپ به واسطه قابلیت حمل آن، کاهش پیدا نکرده است و هنوز هم ویژگی‌های بسیار خوبی برای شما خواهد داشت.

مانیتور ASUS ROG Strix XG17AHPE تنها ۰.۴ اینچ ضخامت دارد و قادر است که رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل معادل با کیفیت فول اچ دی را برای شما داشته باشد. نرخ تازه سازی این مانیتور هم ۲۴۰ هرتزی است و زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه‌ای را فراهم می‌کند.

همین امکانات نشان می‌دهد که حتی برای بازی‌هایی که گیم پلی اکشن و سریعی دارند، به مشکل نخورده و عمیق ترین تجربه را با آن خواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های گیمینگ این مانیتور، می‌توانیم به پنج سطح رادیواکتیو و سازگاری آن با فناوری Free Sync هم اشاره کنیم. منوی Gameplus در این مانیتور وجود داشته و می‌توانید حالت GameVisual را هم فعال کنید تا کیفیت بهتری را در تصویر شاهد باشید.

حتما بخوانید: بهترین مرورگر اندروید + معرفی 5 مورد از محبوب ترین مرورگرها

مانیتور ASUS ROG Strix XG17AHPE می‌تواند از حالت گیم پلاس خود، برای هم تراز کردن صفحه استفاده کرده و تصویری زیباتر و پویاتر را هم فراهم کند. حالت گیم ویژوال هم کمک می‌کند که تصویر برای ژانرهای مختلف بازی مانند FPS یا ریسینگ بهینه سازی شود.

چنین قابلیت‌هایی را کمتر می‌توانید در مانیتورهای گیمینگ برندهای دیگر مشاهده کنید. با این مانیتور، دیگر نگران سیستم اتصال خود نخواهید بود، چرا که این مانیتور از پورت USB-C برای منبع تغذیه خود استفاده کرده و از آداپتور مخصوص USB-C به USB-A هم استفاده می‌کند. یک باتری ۷۸۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این مانیتور در نظر گرفته شده و هنگام استفاده در بیرون از منزل یا دفتر کار می‌توانید استفاده کنید.

با مانیتور ASUS ROG Strix XG17AHPE می‌توانید به مدت ۳ ساعت بدون اتصال آن به برق و صرفا با استفاده از باتری، استفاده کنید. قیمت این مانیتور چندان بالا نیست و بنابراین ارزش خرید خوبی را می‌توان برای آن متصور شد. هر کس دیگری که گیمر نباشد هم می‌تواند این مانیتور را خریداری کرده و گزینه بهتری نسبت به محصولات دیگر محسوب می‌شود. این قابلیت به واسطه قیمت مناسب برای این مانیتور ایجاد شده است.


8) Asus TUF Gaming VG249Q

بهترین مانیتور ایسوس

اگه قصد دارید یک مانیتور گیمینگ تهیه کنید، اما بودجه محدودی برایش در نظر گرفته‌اید، می‌توانید به سراغ مانیتور Asus TUF Gaming VG249Q بروید. این مانیتور ۲۴ اینچی دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و کیفیت HD خواهد داشت. نرخ تازه سازی آن هم ۱۴۴ هرتزی است و تمام قابلیت‌های یک مانیتور گیمینگ را ارائه می‌دهد. زمان پاسخ گویی این مانیتور ۱ میلی ثانیه در حالت MPRT تبلیغ شده است که در دنیای واقعی به میزان ۴ میلی ثانیه معادل سازی می‌شود.

ایسوس در طراحی مانیتور Asus TUF Gaming VG249Q، هزینه‌ها را کاهش داده و به همین دلیل، برخی از مصالحه‌های سخت افزاری را در آن شاهد خواهیم بود. گزینه‌های اتصال به همین دلیل کاهش پیدا کرده است و هیچ پورت USB‌ در این مانیتور نمی‌بینیم. یک پورت HDMI 1.4 و یک پورت DisplayPort 1.2 تمام آن چیزی است که همراه با یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری در این مانیتور خواهید داشت.

سیستم اتصال VGA هم برای اولین بار در این مانیتور ارائه شده است. اسپیکرهای دو واتی این محصول بهترین کیفیت صوتی را ارائه نمی‌دهند، اما در صورت نیاز و نداشتن هدست، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این مانیتور امکانات پر زرق و برقی ندارد، اما می‌توانید آن را به حالت عمودی متمایل کرده و آزادی عمل بیشتری در استفاده از آن داشته باشید.

می‌توانید مانیتور Asus TUF Gaming VG249Q را چرخانده و در حالت زاویه‌دار به آن نگاه کنید. مانیتور Asus TUF Gaming VG249Q زیبایی چندانی از نظر طراحی ندارد، اما ارزش بالای آن نسبت به قیمت، سبب شده است که خریداران زیادی به سمت آن سوق پیدا کنند.


9) ASUS ROG Swift PG329Q

بهترین مانیتور ایسوس

مانیتور ASUS ROG Swift PG329Q به دلیل اندازه گسترده و کیفیت تصویر بسیار خوبی که دارد، برای انجام بازی‌ها و تماشای فیلم بسیار مناسب است. این صفحه نمایش ۳۲ اینچی را می‌توانید با پنل IPS تهیه کرده و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی معادل با WQHD داشته باشیم.

این مانیتور با صفحه بزرگ خود، می‌تواند نرخ تازه سازی چشمگیر ۱۷۵ هرتزی و زمان پاسخ گویی سریع ۱ میلی ثانیه‌ای داشته باشد. این میزان برای اجرای تمام بازی‌های مدرن روز مناسب بوده و مشکلی از بابت کار با سیستم‌های مختلف نیز نخواهید داشت.

مانیتور ASUS ROG Swift PG329Q فناوری همگام سازی تبیقی به نام Asus Extreme Low Motion Blur Sync را ارائه داده و سبب می‌شود که با کارت‌های گرافیک G-Sync و Free-Sync سازگار باشد. از دیگر ویژگی‌های عالی این مانیتور، می‌توانیم به حالت‌های Shadow Boost، HDR و GamePlus اشاره کنیم که مورد آخری را در دیگر مانیتورهای گیمینگ ایسوس هم دیده بودیم.

به لطف حاشیه‌های نازک بالایی و پهلوهای این مانیتور، جذابی در طراحی ASUS ROG Swift PG329Q کاملا واضح بوده و اگر چنین موضوعی برای‌تان اهمیت دارد، می‌توانید به سراغش بروید. در پشت مانیتور، لوگوی شرکت سازنده به صورت RGB هک شده است و می‌توانید با ماوس یا کیبرد و با استفاده از برنامه Aura آن را همگام سازی کنید.

مانیتور ASUS ROG Swift PG329Q را می‌توانید همراه با برخی از بهترین میزهای کامپیوتری استفاده کنید. اگرچه اندازه آن ممکن است که کمی اذیت کننده باشد، اما اگر می‌خواهید که بهترین تجربه را از بازی خود ببرید، می‌توانید به لطف سرعت تازه سازی بالای آن، به صورت همه جانبه از این مانیتور استفاده کنید.


10) ASUS ROG Strix XG27UQ

بهترین مانیتور ایسوس

ASUS ROG Strix XG27UQ یک مانیتور ۲۷ اینچی بسیار جذاب است که همراه با پنل IPS و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ معادل 4K UHD در اختیار شما قرار می‌گیرد. مناطق کم نور این مانیتور دارای آرایه ۳۸۴ تایی بوده و بنابراین، در ارائه جزئیات عملکرد موفقی از خود نشان می‌دهد.

مانیتور 4K ایسوس از نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی و زمان پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه‌ای برخوردار است و صفحه اولد آن، بدون توجه به بازی که آن را تجربه می‌کنید، بهترین کیفیت را خواهد داشت. تصاویر در این مانیتور وضوح بالایی داشته و به لطف استفاده از گواهی DisplayHDR 400 رنگ‌ها پویایی بسیار بالایی خواهند داشت.

این صفحه نمایش دارای قابلیت همگام سازی تطبیقی بوده و پارگی صفحه را از طریق همین فناوری از بین می‌برد. شما می‌توانید از گواهی G-Sync در این مانیتور استفاده کرده و عملکرد بهتری با سیستمی داشته باشید که از کارت گرافیک انویدیا استفاده می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین گوشی میان رده 2021؛ بررسی خفن ترین گوشی های بازار

مانیتور دارای طراحی مشابه PG329Q است، اما حاشیه‌های آن به نسبت ضخیم‌تر هستند. لوگوی غول پیکر شرکت سازنده و سری آن را می‌توانید به صورت RGB در پشت مانیتور مشاهده کنید که مانند مانیتورهای دیگر، به خریدار به اشتراک گذاشته شده است. امضایی هم در پشت آن دیده می شود که هنگام بازی، روی میز شما به صورت درخشان دیده خواهد شد.

مانیتور ASUS ROG Strix XG27UQ از چراغ امضایی استفاده می‌کند که ممکن است حواس شما را پرت کند و کمی هم اغراق آمیز باشد. به همین دلیل،‌ می‌توانید از قابلیت تنظیمی آن استفاده کرده و آن را غیر فعال کنید. می‌توانید پایه‌های مانیتور را تغییر داده و ارتفاع ۱۲۰ میلی متری آن را تغییر دهید. این مانیتور از قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای برخوردار است و ویژگی‌های جذابی در زمینه تغییر شیب و چرخش ایجاد می‌کند.

از نظر گزینه‌های اتصال، می‌‌توانیم به وجود دو پورت HDMI 2.0، دو پورت DisplayPort 1.4، دو پورت USB و جک هدفون اشاره کنیم. مانیتور ASUS ROG Strix XG27UQ هزینه بالایی روی دست شما می‌گذارد، اما یکی از بهترین مانیتورهایی است که می‌توانید به سراغش رفته و برای بازی خود از آن استفاده کنید.


11) ASUS PA329Q

بهترین مانیتور ایسوس

می‌دانیم که ایسوس اخیرا روی مانیتورهای گیمینگ تمرکز زیادی داشته است و مدل‌های قدیمی، دیگر جایی در بین مانیتورهای تحت پشتیبانی این کمپانی قرار ندارند یا اینکه اصلا منسوخ شده‌اند. بنابراین، اگر برای انجام کارهای طراحی به نمایشگر HDR یا نمایشگر میان رده نیاز دارید، باید مانیتور خود را از برند دیگری خریداری کنید.

محصولی مانند ASUS PA329Q به دلیل گستردگی خاصی که در زمینه رنگ‌ها دارد، می‌تواند از رنگ‌های متنوع sRGB پشتیبانی کرده و به‌صورت کامل از برنامه ادوبی پشتیبانی کند. شما می‌توانید از این مانیتور برای پشتیبانی از استاندارد REC2020 هم استفاده کنید که هنوز هم محبوبیت خود را دارند.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور بنکیو؛ علاقمندان به گیم کدام را انتخاب می کنند؟

ایسوس تلاش کرده است که دقت خیره کننده‌ای را در زمینه رنگ‌ها برای این مانیتور فراهم کرده و دلتا ای آن را به کمتر از ۲ برساند. علاوه بر این، با ابزارهای کالیبراسیون سخت افزاری، می‌توانید سازگاری بیشتری را بین رنگ‌ها ایجاد کرده و لذت بیشتری از تماشا کردن آن ببرید.

پنل IPS این محصول پشتیبانی واقعی و ۱۰ بیتی از رنگ‌ها انجام داده و می‌تواند برای گیمینگ هم بسیار مناسب باشد. این مانیتور از تعداد بالای پورت‌های اتصال شامل چهار پورت HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort، یک پورت mini DisplayPort، چهار پورت USB 3.0 و یک پورت microSD را پشتیبانی می‌کند.

در کنار همه این موارد، می‌توانیم به پشتیبانی مانیتور ASUS PA329Q از حالت ارگونومیک کامل اشاره کنیم که شامل حالت VESA، شیب، چرخش، تنظیم ارتفاع و چرخش می‌شود. پوشش کاملی از صفحه نمایش ضد تابش خیره کننده خواهیم داشت که برای اتاق‌های دارای پنجره مناسب است و دیگر نور خورشید هیچ گاه نمی‌تواند نمایش تصاویر را در این مانیتور با چالش روبرو کند.


12) ASUS ROG Swift PG27AQ

بهترین مانیتور ایسوس

اگر قصد دارید که یک مانیتور 4K برای تجربه گیمینگ خود تهیه کنید، با توجه به اینکه مانیتورهای امروزی برای بازی‌ها بهینه سازی شده‌اند، می‌توانید از مانیتور ASUS ROG Swift PG27AQ استفاده کنید. این مانیتور برای تنظیمات حداکثر GTX 1080 Ti در حالت ۶۰ فریم در ثانیه کاربرد دارد.

این مانیتور از فناوری G-Sync هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید نرخ تازه سازی پویایی را به واسطه آن داشته باشید. مانیتور دارای پنل ۱۰ بیتی IPS بوده و رنگ sRGB واقعی را برای‌تان خواهد داشت. زمان پاسخ‌گویی آن ۴ میلی ثانیه بوده و وضوح 4K UHD را به بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند. به همین دلیل جزئیات تصاویر دنیای دیگری را به شما نمایش خواهد داد.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور سامسونگ؛ لیستی ۱۰ تایی صفحه نمایش های برتر این غول کره‌ای!

مانیتور از پشتیبانی کامل ارگونومیکی برخوردار است و می‌توانید ارتفاع و شیب آن را تنظیم کنید. از نظر گزینه‌های اتصال، این محصول به دو پورت USB 3.0 و اسپیکر دو تایی دو واتی مجهز شده است. از دیگر پورت‌های این محصول می‌توانیم به HDMI 1.4 و DisplayPort 1.2 اشاره کنیم.

این مانیتور حالت تاری صفحه را از بین برده و می‌توانید از فیلتر نوری و پوشش ضد نور استفاده کنید. از ویژگی‌های دیگر این مانیتور می‌تونیم به حالت گیم پلاس اشاره کنیم که همراه با فناوری TraceFree، می‌تواند تجربه بهتر و حرفه‌ای را برای گیمینگ در اختیار شما قرار دهد.

مقایسه با برندهای دیگر

بهترین مانیتور ایسوس

مانیتورهای ایسوس عملکردی بسیار عالی در هنگام تجربه بازی‌ها دارند. همواره می‌توانید بهترین مدل‌های مانیتور گیمینگ را از ایسوس خریداری کرده و تا چندین سال از آن‌ها استفاده کنید. این مانیتورها کیفیت ساخت بسیار خوبی هم دارند. به چند مورد محدود، معمولا خوش ساخت بوده و می‌توانید تا مدت‌ها از ماندگاری بسیار بالای مانیتورهای ایسوس لذت ببرید.

مانیتورهای ایسوس دارای ارگونومی بسیار خوبی هستند و بیشتر آن‌ها را می‌توانید در هر شرایطی از لحاظ قرارگیری روی میز و قابلیت‌های چرخشی مورد استفاده قرار دهید. حتی مانیتورهای ارزان قیمت این شرکت مانند PA278QV نیز چنین شرایطی داشته و مشکلی از بابت استفاده نخواهید داشت. البته این مانیتورها مانند دیگر برندها دارای ویژگی اولتراواید نیست. ایسوس مانیتورهای اولترا واید را روانه بازار می‌کند، اما تعداد کمتری در بازار نسبت به شرکت‌های دیگری مانند ال جی، سامسونگ و Dell دارند.


نکات مهم هنگام خرید مانیتور ایسوس

حال که با نمونه مانیتورهای جذاب ایسوس آشنا شدیم، نوبت به این مورد می‌رسد که چند نکته مهم را در این زمینه بررسی کرده و ببینیم که در خرید مانیتور باید به چه نکات مهمی توجه داشته باشیم.

پنل مانیتور

بهترین مانیتور ایسوس

اگر گیمری هستید که به انجام بازی‌های آنلاین و رقابتی می‌پردازید، حتما باید به سراغ مانیتوری بروید که از پنل TN ساخته شده است. این مانیتورهای برای بازی‌های FPS بسیار مناسب بوده و می‌توانند سریع‌ترین زمان پاسخ گویی را تا حد ۱ میلی ثانیه تامین کنند.

این مورد کمک می‌کند که بازی‌ها بدون تاری یا ایجاد حالت شبه اجرا شده و تغییرات آن نیز به صورت سریع دیده شود. فراموش نکنید که این مانیتورها کمترین قیمت را در بازار دارند، اما معایبی هم برای آن‌ها تعریف شده است. عیوبی که این مانیتورها دارند، چندان برای گیمرها مهم و حیاتی نیست.

حتما بخوانید: بهترین هدست گیمینگ؛ بررسی غول های بازار 2021

در مقایسه با پنل‌های IPS یا VA، مانیتورهای TN کیفیت رنگ ضعیف و زاویه دید باریکی دارند که منجر به تغییر رنگ و کنتراست در حالتی می‌شود که بخواهید از زوایای غیر مستقیم به آن نگاه کنید. پنل‌های IPS دقیق‌ترین و سازگارترین رنگ‌ها را دارند و این در حالی است که نمایشگرهای VA دارای بهترین نسبت کنتراست هستند.

این عامل سبب می‌شود که رنگ‌های مشکی عمیق به خوبی قابل نمایش باشند. زاویه دید در این مانیتورها مسئله خاصی نیست، چرا که در همه جهات تا ۱۷۸ درجه می‌توانید به آن نگاه کرده و تغییری را شاهد نباشید.

زمان پاسخ دهی در این مانیتورها تقریبا یکسان است و معمولا در حدود ۴ الی ۶ میلی ثانیه خواهد بود، اما حالت شبه در مانیتورهای VA بیشتر خواهد بود. از آن‌جایی که پنل‌ها را نیز می‌توانیم به صورت جداگانه بررسی کنیم، تفاوت‌ها بیشتر به چشم آمده و می‌توانید دید تخصصی‌تری به آن داشته باشید.

وضوح صفحه

بهترین مانیتور ایسوس

می‌دانیم که وضوح تصویری ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به صورت استاندارد برای مانیتورها پذیرفته شده است و معادل Full HD تلقی می‌شود، اما مانیتورهایی با رزولوشن 1440p هم اکنون محبوبیت بیشتری در بازار دارند. با این حال، وضوح بالاتر به تجهیزات کامپیوتری گران‌تر نیاز دارد و باید آن‌ها را تامین کنید تا بتوانید چنین کیفیتی را تجربه کنید.

بنابراین، با توجه به بازی‌هایی که می‌خواهید تجربه کنید، باید اطمینان داشته باشید که کامپیوتر شما قادر به کنترل وضوح صفحه با تنظیمات و عملکرد مناسب خواهد بود. در غیر اینصورت، هزینه پرداخت شده توسط شما بیهوده خواهد بود.

مانیتورهای 1080p همچنان محبوبیت خاص خودشان را دارند، چرا که به اندازه مانیتورهای 1440p یا 4K نیازی به تجهیزات کامپیوتری خاصی ندارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید روی سیستم‌های ساده‌تر نیز بازی‌های خود را با نرخ تازه سازی بالاتر تجربه کنید.

همراه با پنل‌های IPS یا VA، می‌توانید کیفیتی تصویری پر جنب و جوش و بهتری را داشته باشید. مانیتورهایی که وضوح تصویری 4K UHD را برای شما فراهم می‌کنند، در حال حاضر به ۶۰ هرتز محدود شده‌اند، بنابراین برای بازی‌های رقابتی شوتر اول شخص، استفاده از این مانیتورها توصیه نمی‌شود. این روند سبب می‌شود که شما سرعت و تغییر مناسب فریم‌های تصویر را مشاهده نکنید.

رفرش ریت

همان‌طور که می‌دانید، برای کاربرانی که از مانیتور خود برای گیم استفاده می‌کنند، رفرش ریت اهمیت بالایی دارد و باید مانیتور خود را از این نظر مورد ارزیابی قرار دهید. ما در ادامه تفاوت بین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور ال جی؛ از بین این ۴ مانیتور کدام انتخاب شماست؟

نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز در برابر ۱۴۴ هرتز

امروزه برای بازی‌های شوتر اول شخص، حداقل نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز توصیه می‌شود، چرا که تفاوت بسیار زیادی با حالت ۶۰ هرتز دارد و می‌توانید به صورت حرفه‌ای‌تری به تجربه بازی‌های خود بپردازید. در مقایسه با مانیتورهای ۶۰ هرتز، تصویر شما با سرعت بیش از دو برابر تازه سازی خواهد شد و می‌توانید تاری حرکت و پارگی صفحه بسیار کمتری را شاهد باشید. همین روند کمک می‌کند که دشمنان خود را بتوانید به راحتی شکست دهید.

تفاوت بین ۱۶۵ هرتز یا ۱۸۰ هرتز با ۱۴۴ هرتز چندان بالا نیست و حتی ممکن است که برخی از بازیکنان، این تفاوت موجود را متوجه نشوند. این در حالی است که چشمان شما فشار اضافی روی خود حس می‌کند و می‌خواهد که آن‌ها را تجربه کنید، می‌توانید هزینه بیشتری کرده و این مانیتورها را تهیه کنید که چندان هم گران نیستند. نره تازه سازی ۲۰۰ هرتز و بالاتر، برای گیمرهای سطح بالا و حرفه‌ای توصیه می‌شود.

فناوری Adaptive-Sync

بهترین مانیتور ایسوس

شما برای بهبود تجربه گیم‌پلی خود، می‌توانید نرخ تازه سازی مانیتور خود را با کارت گرافیک خود هماهنگ کنید. مانیتورهایی که از فناوری Free-Sync استفاده می‌کنند، برای رسیدن به سرعت تازه سازی پویا به کارت گرافیگ‌های سازگار با AMD FreeSync نیاز دارند.

این در حالی است که نمایشگرهای G-Sync هم به صورت مشابه به کارت گرافیک‌های سازگار با Nvidia G-Sync وابسته هستند. شما می‌توانید مانیتورهای FreeSync را با کارت‌های انویدیا یا بالعکس مورد استفاده قرار دهید، اما نرخ تازه سازی پویاتر دیگر برای شما فراهم نخواهد شد.

اگر بتوانید از نرخ تازه سازی پویا استفاده کنید، سرعت فریم در ثانیه پایدارتر خواهد بود و حالت پارگی و غیر روان بودن صفحه از بین می‌رود. علاوه بر این، کاربران انویدیا می‌توانند به جای G-Sync از قابلیت ULMB استفاده کنند که بازهم تاری صفحه را کاهش خواهد داد.

دامنه دینامیکی AMD FreeSync کمتر از G-Sync است، اما می‌توان آن را از طریق ابزارهای خصوصی بهینه سازی کرده و وضوح آن را سفارشی سازی کرد. مانیتورهای FreeSync نیز به صورت قابل توجهی از مدل دیگر ارزان‌تر هستند.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور ویوسونیک؛ مانیتوری که گمیرها، ادیتورها و حتی کارمندان عاشقش هستند!

الزامات مربوط به GPU

در این زمینه باید این نکته را بدانید که باید از چه نوع کارت گرافیک برای رزولوشن صفحه و نرخ تازه سازی مورد نظر خود استفاده کنید. به طور طبیعی، باید به یاد داشته باشید که بقیه ابزارها، در کنار مانیتور برای رسیدن به عملکرد بالا نقش دارند و مهم‌ترین آن‌ها پردازنده مرکزی است. همچین با توجه به اثری که آن را تجربه می‌کنید، ممکن است که برای رسیدن به جلوه‌های بصری موردنظر، برخی از عملکردهای آن را کاهش دهید. ما برای این منظور، در ادامه کارت‌های گرافیکی را لیست می‌کنیم که باید همراه با مانیتور خریداری شده خود داشته باشید.

  • 1080p/60Hz – GTX 1050 Ti or RX570 for maxed settings in most of the latest games
  • 1440p/60Hz – GTX 1060 or RX580 (lowered settings 50-60FPS)
  • 1080/144Hz, 1440p/60Hz/Ultra – GTX 1070 or Vega 56
  • 1440p/144Hz – GTX 1080 or Vega 64
  • 4K/60Hz – GTX 1080Ti

بهترین مانیتور ایسوس از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

VG279QM, ROG Strix XG27, ProArt Display PA278QV, ROG Swift PG259QN, این مانیتورها به همراه چند مدل دیگر از بهترین مانیتورهای ایسوس هستند که ما در این مقاله به معرفی و بررسی آن ها پرداخته ایم.

بهترین مانیتور ایسوس برای گیمینگ کدام است؟

ASUS ROG Strix XG279Q یکی از بهترین مانیتورهای مخصوص بازی در بازار است که ما در این مقاله به شرح کامل مشخصات آن پرداخته ایم.

کدام مانیتور ایسوس برای طراحی مناسب است؟

Asus ROG Strix XG438Q یکی از بهترین مانیتورها ویژه طراحی، تماشای فیلم و بازی است که می توان ان را یک مانیتور همه کاره دانست.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.