• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

نظر اولیه


نوکیا 8.3 5G هیجان انگیزترین تلفنی نیست که امسال تولید شده، اما با داشتن مشخصات قوی و صفحه نمایش بزرگ، آپشن های زیادی برای جلب نظر کسانی که به دنبال ارتقا گوشی خود به یک گوشی 5G با قیمت مناسب هستد. که بانک شما را خراب نمی کند ، وجود دارد. همانطور که گفته شد ، یک پیشنهاد ذخیره سازی ناچیز و یک دکمه آزار دهنده Google Assistant به این معنی است که دستگاهی نیست که ناراحت باشد.

نکات مثبت:
صفحه نمایش خوب
جک هدفون 3.5 میلی متری
ماندگاری چشمگیر باتری


نکات منفی:
دکمه مزاحم دستیار Google
اندازه ذخیره سازی کوچک برای برخی
دوربین متوسط

بررسی


به دنبال یک تلفن 5G با برچسب قیمت مناسب هستید؟ کم کم این مدل تلفن های همراه راهی بازار می شوند و ما شاهده ظهور آن‌ها هستیم. نوکیا 8.3 5G یکی از جدیدترین گوشی‌هایی است که فناوری اتصال سریع 5G را در کنار برخی از مشخصات میان رده بسیار چشمگیر ارائه می‌دهد.

نوکیا 8.3 5G توسط HMD Global تولید می‌شود. این یک گوشی میان رده است که از قدرت و عملکرد بالایی برخوردار است. اگرچه قرار نیست با بهترین گوشی‌های 5G بازار رقابت کند.

این گزینه به عنوان گزینه مقرون به صرفه طراحی شده است. که به شما امکان اتصال 5G و مجموعه ای از ویژگی های خوب را می دهد.

نمایشگر بزرگ 6.81 اینچی با کیفیت Full HD + ، چیپ ست موبایل Qualcomm Snapdragon 765G و یک ترکیب دوربین عقب قوی. مانند سایر ویژگی‌ها و مشخصات، دوربین‌ها قرار نیست با گوشی های هوشمند پرچمدار رقابت کنند، اما در آزمایش‌های انجام شده در بخش عکاسی بسیار خوب عمل کرده اند.

یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تکمیل کننده ی این پازل است. متوجه شدیم یک روز کامل با یک بار شارژ و بدون هیچ مشکلی ما را ساپورت می‌کند. و از این گوشی بسته بندی جدیدترین نرم افزار Android 10 بیرون می آید.

همه این‌ها گفته شد، با این حال بسیار سخت است که در مورد نوکیا 8.3 5G بسیار هیجان زده رفتار کنیم. گزینه‌های دیگری برای تلفن بعدی شما وجود دارد که ویژگی‌های مشابه را با هزینه کمتری ارائه می دهد. مانند OnePlus Nord یا Google Pixel 4a.

اما نوکیا 8.3 5G یک گوشی قدرتمند است و مطمئناً اگر به دنبال تلفنی هستید که عمر باتری قوی، نمایشگر بزرگ و اتصال 5G داشته باشد، قابل توجه است.

بررسی نوکیا 8.3 5G

 

تاریخ عرضه و قیمت


نوکیا 8.3 5G در ابتدای سال 2020 رونمایی شد، اما ارائه آن به بازار با تأخیر مواجه شد و تا اواخر سال به بازار نیامد. اکنون می‌توانید این تلفن را در ایالات متحده و انگلستان پیش سفارش کنید.

به نظر می‌رسدکسانی که در ایالات متحده هستند باید چند هفته ای منتظر رسیدن این گوشی جدید باشند. در حالی که کسانی که در انگلیس هستند می‌توانند تلفن را از 8 اکتبر خریداری کنند. در استرالیا نیز امکان سفارش از 24 سپتامبر وجود دارد و این تلفن از 15 اکتبر در دسترس خواهد بود.

در انگلستان نوکیا 8.3 5G برای مدلی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه 499.99 پوند هزینه خواهد داشت. در حالی که در ایالات متحده و استرالیا به ترتیب 699 دلار یا 899 دلار استرالیا برای نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هزینه خواهید کرد. در حال حاضر مشخص نیست که این محصول با مشخصات سخت افزاری دیگر در این بازارها عرضه می شود یا خیر. با این حال HMD Global این احتمال را رد نکرده است.

بررسی نوکیا 8.3 5G

 


مشخصات نوکیا 8.3 5G


وزن: 220 گرم
ابعاد: 171.9 x 78.6 x 9 میلی متر
اندازه صفحه نمایش: 6.81 اینچ
وضوح تصویر: FHD + 2400×1080
تراکم پیکسل: 386ppi
چیپ ست: Snapdragon 765G
RAM: 6 GB / 8 GB
فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت / 128 گیگابایت
دوربین های عقب: 64MP + 12MP + 2MP + 2MP
دوربین جلو: 24 مگاپیکسل
باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

طراحی ظاهری

طراحی نوکیا 8.3 5G شبیه همان چیزی است که در سال‌های گذشته از گوشی‌های نوکیای HMD Global دیده‌ایم، با یک باند فلزی مرکزی و Gorilla Glass در پشت گوشی. این محصول با طراحی “نور شکسته” ارائه می‌شود که به آن ظاهری منحصر به فرد می دهد.

محصول فقط در یک رنگ موجود است. سایه آبی که HMD Global آن را Polar Night می‌نامد. و با طراحی خود ظاهری چشم نواز به گوشی داده است.

این تلفن به لطف نمایشگر بزرگ 6.81 اینچی بزرگ است که به زودی در مورد آن با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد. با این حال در دست گرفتن آن سخت نیست. اما اگر به گوشی‌های هوشمند کوچک عادت دارید ممکن است کمی به زحمت بی‌افتید.

وزن این گوشی 220 گرم است. این یک وسیله سبک نیست. اما با توجه به اندازه آن مناسب به نظر می رسد.

سنسور اثر انگشت درون دکمه روشن / خاموش در سمت راست گوشی قرار گرفته است. که به شما این امکان را می دهد که تلفن را بیدار کنید و با یک فشار قفل آن را باز کنید. حسگر به خوبی کار می کند و به ما امکان می دهد با کمترین تلاش قفل تلفن را باز کنیم.

بالای دکمه روشن / خاموش، دکمه تنظیم صدا وجود دارد که دسترسی به آن آسان است. در لبه سمت چپ تلفن دکمه اختصاصی دستیار Google قرار دارد. این دقیقاً در مقابل دکمه پاور قرار دارد و هدف اصلی آن کار با Google Assistant است تا بتوانید برای راه اندازی برنامه‌ها و انجام کارهای مختلف دستوراتی صادر کنید.

بررسی نوکیا 8.3 5G

صفحه نمایش


نوکیا 8.3 5G از صفحه نمایش 6.81 اینچی + Full HD با نسبت ابعاد 20: 9 بهره می‌برد. این بدان معناست که صفحه نمایش بلندتر از آن چیزی است که در اکثر گوشی‌ها وجود دارد. به این معنی که صفحه نمایش بزرگتری را دریافت می کنید بدون اینکه تلفن در دست شما خیلی بزرگ به نظر برسد.

وضوح +FHD صفحه نمایش 1080 در 2400 است که برابر است با تراکم پیکسل 386 پیکسل در هر اینچ. این بدان معناست که تصویر به اندازه آنچه در دستگاه QHD مشاهده می‌کنید واضح و دقیق به نظر نمی‌رسد. اما متوجه شدیم که برای کارهای روزمره و مشاهده مناسب است.

 

دوربین

دوربین عقب در نوکیا 8.3 5G شامل یک دوربین اصلی 64MP f / 1.89، یک دوربین فوق العاده عریض 12MP با دیافراگم f / 2.2، یک حسگر ماکرو 2MP و یک سنسور عمق 2MP است.

این تنظیم با آرایه penta-lens در نوکیا 9 PureView مطابقت ندارد، اما همه دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند عکس‌هایی بگیرید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی به اندازه کافی خوب باشند.

این یک تنظیم واقعی دوربین چهارگانه است ، زیرا سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی در کل استفاده از ما متوسط ​​است و همچنین متوجه شدیم که سنسور عمق تفاوت زیادی در عکس‌ها ندارد.

شما به صورت پیش فرض با دوربین اصلی عکس های 16 مگاپیکسلی خواهید گرفت و برای استفاده بیشتر از قابلیت های 64 مگاپیکسلی، باید به حالت Pro بروید. که یافتن آن کار بسیار آسانی است.

یک حالت عکس در شب نیز در اختیار شماست، اما به اندازه حالت های مشابه در بسیاری از تلفن های دیگر مانند Google Pixel 4a قابل توجه نیست. این امکان را برای شما فراهم می کند تا عکس هایی را بگیرید که کمی روشن تر از آنچه در تصاویر دیگری وجود دارد، باشد ، اما به نظر نمی رسد که شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برای عکس های سلفی، از دوربین 24MP در جلوی Nokia 8.3 5G استفاده می کنید. که با آن عکس‌های خوبی می‌‌توانید بگیرید و برای مکالمه ی تصویری هم به خوبی عمل می‎کند.

بررسی نوکیا 8.3 5G

 

مشخصات و عملکرد

همانطور که گفته شد، این تلفن قادر است از طیف گسترده‌ای از باندهای 5G با فرکانس بالا، متوسط و پایین استفاده کند.

بعضی از تلفن‌های 5G رقیب برای باند‌هایی مانند n71 یا n5 سازگاری ندارد. اما نوکیا 8.3 5G چنین کاری را انجام می‌دهد. این بدان معنی است که شما در هر کجا که هستید بهترین سیگنال 5G ممکن را از این تلفن دریافت می‌کنید.

شما از چیپست Snapdragon 765 Qualcomm بهره می‌برید که چندان سطح بالا نیست. اما امکان برای اتصال 5G را فراهم می‌کند. با اینکه سطح عملکردی مشابه در گوشی‌هایی که از پرچمدار اسنپدراگون 865 پلاس استفاده می‌کنند را مشاهده نخواهید کرد.

با وجود بارگیری سریع برنامه‌ها، متوجه شدیم که تلفن برای هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم قدرت کافی دارد. باز هم ، نوکیا 8.3 5G در هنگام عملکرد با پرچمداران سطح بالا رقابت نخواهد کرد. اما در استفاده روزمره نباید احساس کندی کند.

این تلفن از نسخه Android Android 10 بهره می‌برد.

نوکیا 8.3 با 6 گیگابایت رم با 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی یا 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

گفته شده، برخی از بازارهای حدف فقط دستگاه‌های خاصی دریافت می کنند. به عنوان مثال، کسانی که در انگلیس هستند فقط به نسخه 64 گیگابایت دسترسی خواهند داشت در حالی که کسانی که در ایالات متحده هستند 128 گیگابایت عرضه خواهد شد.

بررسی نوکیا 8.3 5G

عمر باتری


با صفحه نمایش بزرگ و قابلیت های 5G در مصرف انرژی، عمر باتری یک مسئله بالقوه برای نوکیا 8.3 5G است. اما خبر خوب این است که ما در طول آزمایش عملکرد قابل توجهی از باتری را تجربه کردیم. با این حال باتری می‌تواند یک روز کامل نیازهای شما را برطرف کن.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است. سریع شارژ می شود، اما هیچ ویژگی اضافی مانند شارژ بی سیم یا معکوس ندارید.

باتری مطمئناً قابل اعتماد است و ما دریافتیم که بسته به میزان کاری که از گوشی می کشید. اغلب با 10-30٪ مانده شارژ در پایان روز برایتان باقی می‌ماند.

پیشنهاد ما: