• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

 

به نظر می رسد Asus ZenFone 7 Pro یک دستگاه رده بالا است. و دارای مشخصات بسیار بالا و دارای ویژگی های جدیدی است که می تواند توجه کاربران را به محصول جدید ایسوس جلب کند. به علاوه ی یک دوربین چرخان برای اطمینان از یک صفحه نمایش کامل.

Asus ZenFone 7 Pro یک جانشین شایسته برای ZenFone 6 است. و حتی می تواند انتظاراتی فرا تر از  یک تلفن نسل بعدی  را این گوشی داشته باشید: مشخصات بالاتر ، نمایشگر AMOLED با کیفیت تر با سرعت بیشتر و بله :

 دوربین چرخان

مقایسه با ZenFone 6 منصفانه نیست. ایسوس در تقسیم دستگاه های پرچمدار خود بین نسخه های استاندارد و Pro از مارک های دیگر پیروی کرده. اما تفاوت ها بیشتر از نظر زیبایی شناختی است. در مقایسه با نسخه Pro ،نسخه ی  ZenFone 7 فقط در بخش سرعت پردازنده، کمی رم و مقداری در فضای ذخیره سازی و OIS را از دست می دهد. بنابراین با رفتن به مدل ارزان تر ایسوس شما دوربین ها را  از دست نخواهید داد.

در برابر دیگر تلفن های پرچمدار ، ZenFone 7 Pro با یک صفحه نمایش AMOLED بدون درز 6.67 اینچ. باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و بهترین مشخصات می تواند با قیمت ارزان تری در بازار با دیگر پرچمداران رقابت کند. نکته مهم این رقابت در ZenFone 7 Pro این است که قدرت پردازشی را که اولین بار در گوشی Asus ROG 3 دیده شده ، به ارث برده است. از جمله RAM پیشرفته LPDDR5 ، شارژر سریعتر 30W در جعبه و آخرین نسخه نرم افزار بازی Asus.

همه این موارد باعث می شود تا Asus ZenFone 7 Pro – که هدف آن مخاطبان بیشتری نسبت به ROG 3 است. انتخابی جذاب برای مشتریانی باشد که می خواهند یک پرچمدار ارزان قیمت داشته باشند. این واقعیت که دوربین این گوشی باعث میشود عکس های سلفی بهتری گرفته شود ، خود یک امتیاز است.

8 1

طراحی و نمایش

  • صفحه نمایش AMOLED بدون عیار 6.67 اینچی ، با نرخ تجدید 90Hz
  • بلوک دوربین پشتی که 180 درجه می چرخد ​​تا رو به جلو حرکت کند
  • حسگر اثر انگشت در دکمه قفل در سمت راست


ZenFone 7 Pro در طراحی با ZenFone 6 تفاوت چندانی ندار؛  کمی بزرگتر است. صفحه نمایش بزرگتر، دوربین فلیپ دارای لنز اضافی است و حتی در قسمت بالای چانه و پایین آن نیز گودی کمتری وجود دارد.

چند گره تا طراحی مدرن تر وجود دارد که یکی از آنها این است که سنسور اثر انگشت از پشت گوشی منتقل شده و در داخل دکمه قفل بزرگ که در سمت راست نصب شده است. مانند سایر تلفن های همراه با بیومتریک مبتنی بر دکمه، مانند سامسونگ گلکسی S10e ، دکمه بزرگ ZenFone 7 Pro دارای برخی از ویژگی های مختلف است. اما با این وجود در خواندن اثر انگشت دقیق و سریع است (البته به محل قرارگیری پایین آن عادت می کند).

ZenFone 7 Pro ضخیم است ، اما قسمت پشتی آن به سمت لبه هل نازک تر است تا در دست گرفتنش کمی ساده تر شود. اما لب ها آنقدر نازک است که درک آن کمی دشوار است. و زمانی که تلفن در حال تخت قرار گرفته است احساس امنیت کامل نمی کند.

Capنture

قیمت و تاریخ انتشار Asus ZenFone 7 Pro


ZenFone 7 Pro در تاریخ 26 اوت در تایوان و در تاریخ 1 سپتامبر در اروپا منتشر می شود. گرچه هنوز مشخص نیست که عرضه ی آن در مناطق دیگر چه زمانی خواهد بود. ایسوس قصد دارد هفته آینده قیمت های دقیقی را برای بازار تایوان و اروپا به اشتراک بگذارد.

قیمت این تلفن حدود 950 دلار می شود. در یک پیکربندی واحد با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه.

این قیمت گذاری آن را خیلی بالاتر از هزینه استاندارد ZenFone 7 ، یعنی 750 دلار برای رم 6 گیگابایتی. فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی قرار می دهد. با توجه به اختلافات جزئی بین این دو ، این مبلغ تفاوت بسیار بزرگی است.

ZenFone 7 Pro در دو رنگ عرضه خواهد شد: Aurora Black و Pastel White.

ننن

عملکرد و باتری


چیپست به کار رفته از نوع Snapdragon 865 Plus و با 8 گیگابایت رم LPDDR5 ، به علاوه 256 گیگابایت حافظه داخلی. پیشیبانی از اینترنت 5G , باتری 5000 میلی آمپری ، شارژر سریع 30 وات، همه و همه برای لذت بردن از گوشی جدید دست به دست هم داده اند.

دوربین


دوربین‌ها را می توان در زاویه‌های جالب و متنوع در قسمت‌های عقب و رو به جلو قرار داد.
دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق العاده 12 مگاپیکسلی، دوربین تله نوری 3 بعدی، تشکیل دهنده پکیج دوربین این گوشی جذاب هستند.

نظر اولیه


ZenFone 7 Pro تقریباً از هر نظر نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته و دارای فضای بیشتر صفحه نمایش. مشخصات بهتر سخت افزاری دوربین اضافی و باتری های قدرتمند است. درنهایت ، این باعث می شود تلفن نسبت به پرچمداران ارزان قیمت مانند OnePlus 8 رقابتی تر شود. اما جذابیت آن به دوربین چرخان آن برمی گردد.

قابلیت عکاسی اضافی ارائه شده توسط لنزهای تله فوتو بسیار خوب است. به خصوص که برای عکس های سلفی این کیفیت مضاعف است. بلوک دوربین متحرک یک نقطه ضعف بالقوه است. بدون مجوز IP ، گرد و غبار و آب برای آسیب رساندن به تلفن آماده هستند. اما اگر این را یک دلیل تجاری در نظر نگیریم، ZenFone 7 Pro یک گوشی چشمگیر است که نسبت به رقبای متوسط رده بالاییش به خود می‌بالد.

 

مقایسه سه میان رده ی موبایل بازار: پیکسل 4a ، آیفون SE 2020 و Galaxy A51