• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

نظر اولیه


ایکس باکس وان S تمام دیجیتال مانند مدل قبلی خود ظاهر می شود و عملکرد خوبی دارد – منهای درایو دیسک. این کنسول برای کسانی که می خواهند دیسک‌های فیزیکی را کنار بگذارند، فضای زیادی برای بارگیری دیجیتال فراهم می‌کند.

نکات مثبت

  • هارد دیسک 1 ترابایتی
  • سه بازی گنجانده شده است
  • جریان 4K و HDR

نکات منفی

  • برچسب قیمت قابل توجیه نیست
  • نه برای کسانی که دیسک را ترجیح می دهند
  • ظاهری مشابه Xbox One S دارد

 

ایکس باکس وان S All-Digital اولین کنسول مایکروسافت بدون دیسک بود و یک آزمایش بزرگ در زمینه پخش فیلم، سرگرمی و بازی در این زمینه به حساب می‌آمد. (از فعل‌های ماضی استفاده می‌کنیم به این دلیل که از 16 ژوئیه 2020، مایکروسافت دیگر کنسول‌های Xbox One S All-Digital یا Xbox One X را تولید نمی‌کند. زیرا تولید Xbox Series X را در دستور کار دارد.)

همان طور که گفته شد، اگرچه این محصول دیگر تولید نمیشو، اما ما انتظار داریم که Xbox One S All-Digital تا مدتی در قفسه های فروشگاه باقی بماند. بنابراین ما بررسی خود را برای کمک به کسانی که هنوز بین خرید یک محصول با قابلیت پشتیبانی از دیسک فیزیکی و دیجیتال مردد هستند، آماده کرده‌ایم.

این محصول ارزان تر است زیرا، به جای تلاش برای رقابت با Xbox One X مایکروسافت ، Xbox One S All-Digital اساساً یک جایگزین ساده برای Xbox One S است. تا آنجا که تفاوت‌ها به سیستم طراحی، عملکرد و بازی آن‌ها مربوط می‌شود. One S و All-Digital عملاً یکی هستند. تفاوت اصلی بین آن‌ها این است که مدل All-Digital دیسک درایو ندارد و بنابراین نمی توان با دیسک های فیزیکی بازی کرد یا فیلم دید.

 

Artboard 1 2

طراحی

  • بدون درایو دیسک
  • همان طراحی بصری Xbox One S
  • فقط در رنگ سفید تولید می‎شود

کنسول براق و جمع و جور است، با وجود هارد دیسک 1 ترابایتی و نبود دیسک درایو بسیار جمع و جور است و همین امر باعث می شود تا چند اینچ کوچکتر از Xbox One S باشد.

یک دکمه فیزیکی برای روشن کردن روی کنسول به علاوه یک USB 3.0 وجود دارد. در قسمت پشتی یک درگاه HDMI In پیدا خواهید کرد که به شما امکان عبور از یک جعبه کابل، یک خروجی HDMI ، دو USB 3.0 و پورت S / PDIF و Ethernet را می دهد. در جلوی کنسول یک بلستر IR وجود دارد. که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های دیگر مانند تلویزیون، گیرنده صوتی/تصویری و جعبه کابل/ماهواره را روشن کنید.

با این حال اگر به کنسول های طرح دار و رنگی پنگی دارید – یا هر چیز دیگری به غیر از رنگ سفید – نا امید خواهید شد. مانند Xbox One S ، برنامه Xbox Design Lab مایکروسافت فقط به شما امکان می‌دهد. که می‌توانید رنگ کنترلرهای خود را شخصی سازی کنید. بنابراین وقتی صحبت از خود کنسول می‌شود، فقط به رنگ سفید محدود می شوید.

کارایی

  • هارد دیسک 1 ترابایتی
  • جریان 4K و HDR
  • فضای ذخیره ابری
  • سیستم صوتی قوی


باز هم مانند ایکس باکس وان S ، تمام دیجیتال دارای رزولوشن 4K است. اما این از 4K هم بالاتر است. نه 4K بومی مانند Xbox One X. با افزایش کیفیت بازی در تنظیمات جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال، هنگام بازی Forza Horizon 3، هیچ مشکلی با افت فریم‌هایی که کیفیت بازی را کم می کند نداشتیم. اما بدون شک بازی در X بهتر جلوه می کند و روانتر هم اجرا می شود.

تا کنون، Netflix Amazon Video YouTube و Vudu و Hulu در ایالات متحده، همه نسخه‌های 4K برنامه‌های خود را در فروشگاه Xbox One در دسترس قرار داده‌اند که بیشتر نیاز شما را پوشش دهد.

Artboard 2

کتابخانه بازی

  • کتابخانه بازی دیجیتال
  • می‌تواند عناوین مشابه Xbox One S را بازی کند
  • همراه با سه نسخه بازی دیجیتال


اینجا جایی است که Xbox One S All-Digital Edition بازیکنان را تقسیم می کند. از آنجا که کنسول دیسک درایو ندارد، به هیچ وجه نمی توانید از بازی‌های فیزیکی با آن استفاده کنید.

پس گزینه‌های شما چیست؟ برای شروع، این کنسول دارای سه بازی دیجیتالی است: Forza Horizon 3 Sea of ​​Thieves و Minecraft. گرچه گرفتن سه بازی کاملاً بی نظیر بسیار خوب است. اما می توان گفت لیست مایکروسافت می توانست عناوین جدیدتری را نیز شامل شود. مثلاً Forza Horizon 4 به جای 3. Minecraft و Sea of ​​Thieves هنوز هم بسیار محبوب هستند. و جزو بازی های دوستانه و خانوادگی به حساب می‌آیند.

خارج از این سه بازی، می‌توانید نسخه‌های دیجیتالی بازی‌های Xbox را از فروشگاه مایکروسافت خریداری کنید یا از Xbox Game Pass بهره ببرید. Xbox One S All-Digital فضای کافی برای دانلود حدود 200 عنوان بازی جدید و قدیمی داراست.

Artboard 4

حکم نهایی

وقتی Xbox One S سه سال بعد از Xbox One اصلی رسید، دستگاه کوچکتر، بی سر و صدا تر و با کیفیت بالاتر ارائه شد. و خیلی زود به سیستم Xbox اصلی تبدیل شد. اما از آن زمان ما شاهد عرضه کنسول قدرتمند ایکس باکس وان ایکس هستیم که بازی های 4K HDR و پریمیوم ترین تجربه بازی روی یک کنسول را ارائه می‌دهد (تا زمان عرضه Xbox Series X سال آینده).

انتشار ایکس باکس وان ایکس باعث افزایش نوار کنسول های بازی شد و گرچه ایکس باکس وان اس را لزوماً زائد نمی‌کند. اما مطمئناً سیستم قدیمی ایکس باکس وان S را برجسته می کند.

به همین دلیل جای تعجب است که مایکروسافت ترجیح داده است نسخه S بدون دیسک را که در اصل همان کنسول است اما بدون درایو دیسک است، منتشر کند. شکل ظاهری یکسان است، عملکرد آن یکسان است و هیچ چیز خاصی باعث برجسته شدن آن از بسته نمی شود. نقاشی S اصلی این است که جایگزین Xbox ارزانتری برای X فراهم می کند و برای کسانی که نیازی به صفحه سازگار با 4K ندارند کار می کند. با این حال، All-Digital همان کنسول را می گیرد و آن را ساده تر می کند.

برای همه کسانی که ایده بازی‌های بدون دیسک را دوست دارند. ممکن است All-Digital جذاب باشد؛ اما مسئله‌ای که ما داشتیم قیمت بود. در حالی که مایکروسافت ادعا می‌کند All-Digital با قیمت 249 دلار ارزان تر از Xbox One S با قیمت 299 دلار است. شما می توانید Xbox One S را با قیمت تقریباً یکسان در بازار خریداری کنید.

پیشنهاد ما:

قیمت و طراحی ایکس‌باکس سری S تأیید شد

خرید کنسول‌های سونی در مقداد آی تی