• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

 

اگر مطالب قبلی منتشر شده در باره کنسول جدید سونی را خوانده باشید. احتمالا می‌دانید که انتقال داده از PS4 به PS5 امکان دارد و بیشتر داده‌های ذخیره شده PS4 می‌توانند به PS5 منتقل شوند.

به لطف پشتیبانی از سازگاری به عقب، می‌توانید داده‌های ارزشمند PS4 خود را به PS5 منتقل کنید. و پیشرفت خود را در کنسول نسل بعدی Sony ادامه دهید.

چند نکته مهم وجود دارد: همه بازی‌های PS4 به شما امکان نمی دهند که اطلاعات ذخیره شده خود را به PS5 منتقل کنید. مانند Yakuza: Like a Dragon. اگر PS Plus هم ندارید، برای تنظیم همه موارد چند مرحله دیگر لازم است.

برخلاف Xbox Series X / S کنسول PS5 به طور خودکار داده‌های ذخیره شده شما را از فضای ابری نیز جذب نمی‌کند. بنابراین زمانی که برای اولین بار بازی را راه اندازی می‌کنید، از شما خواسته شد که از ابتدای بازی شروع کنید، تعجب نکنید!

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ماشینی اندروید؛ ۳۸ بازی ریسینگ بیادماندنی!

در اینجا نحوه انتقال داده‌های ذخیره شده PS4 خود به PS5 آورده شده است. بنابراین در نهایت می‌توانید Bloodborne را کامل کنید یا جایزه پلاتین را در Horizon: Zero Dawn بگیرید.

گزینه 1: هنگام راه اندازی از انتقال داده استفاده کنید

برای آخرین نسخه سیستم PS4 خود را به روز کنید تا برای انتقال داده از PS4 به PS5 آماده باشد. و به همان حساب کاربری که قصد دارید در PS5 استفاده کنید وارد شوید. PS4 خود را به همان شبکه Wi-Fi PS5 متصل کرده و دو کنسول را از طریق کابل اترنت به هم متصل کنید تا روند انتقال سریعتر شود.

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. و برنامه ها ، بازی ها و ذخیره های شما از PS4 به PS5 منتقل می شوند. حتی در حین انجام این فرآیند می توانید از PS5 استفاده کنید.

گزینه 2: بارگیری داده های PS4 را از فضای ذخیره سازی ابری PS Plus بارگیری کنید


اگر عضو PS Plus هستید ، احتمالاً داده های ذخیره شده PS4 شما به طور خودکار در cloud بارگذاری می‌شوند. اگر اینگونه نبود، به سادگی PS4 خود را روشن کرده و به Settings> Application Data Management> Saveed Data in System Storage> Upload to Online Storage بروید. پرونده ذخیره را که می خواهید بارگذاری کنید انتخاب کنید و “بله” را فشار دهید.

برای بارگیری PS4 صرفه جویی در داده‌ها از ابر در PS5 به: تنظیمات> ذخیره داده‌ها و تنظیمات بازی/برنامه بروید. سپس داده‌های ذخیره شده (PS4)> ذخیره سازی ابر را انتخاب کنید. سپس گزینه “بارگیری در ذخیره سازی کنسول” به شما ارائه می‌شود، کلیک کنید و تمام فایل‌های ذخیره موجود خود را که می‌توانید در حافظه ذخیره کنسول PS5 بارگیری کنید مشاهده خواهید کرد.

توجه: همه داده‌های ذخیره شده با PS5 سازگار نیستند. و این امر به صلاحدید برنامه‌نویس است.

 

گزینه 3: داده های ذخیره شده PS4 خود را از طریق USB به PS5 منتقل کنید


PS Plus ندارید؟ می توانید داده های ذخیره شده PS4 خود را از طریق USB به PS5 منتقل کنید. دستگاه ذخیره سازی USB را به PS4 خود متصل کرده و به Settings> Application Saved Data Management> Saveed Data in System Storage> Copy to USB Storage Device بروید. پرونده ذخیره را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید و می توانید آن را به درایو USB منتقل کنید.

بعد از اتمام این کار ، USB را از PS4 جدا کنید و آن را به PS5 متصل کنید. به تنظیمات> ذخیره داده و تنظیمات بازی/برنامه بروید. سپس داده‌های ذخیره شده (PS4)> درایو USB را انتخاب کنید. سپس گزینه Copy to Console Storage به شما ارائه می‌شود.

حالا می‌توانید تمام مراحل سختی که در بازی‌های موردعلاقه خود PlayStation 4 گذرانده‌اید را در PlayStation 5 جدید خود ایجاد کرده اید، ادامه دهید.