• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

در این قسمت تصمیم گرفته ایم مقاله ای با عنوان «مقایسه iPhone SE2020 با سری 11 آیفون» در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا به بررسی آخرین ورژن محصولات آیفون در کنار محصول ارزان قیمت این شرکت یعنی آیفون اس ای بپردازیم.

با توجه به افزایش اخیر قیمت آیفون ها با توجه به اینکه ممکن است از سقف بودجه شما خارج شده باشند، ممکن است حق انتخابتان به iPhone SE آخرین دستگاه این شرکت است که بسیاری از ویژگی های پرچمدار را با قیمت پایین تری به بازار عرضه می کند، محدود شود. اما با این انتخاب شما واقعاً چه چیزی را از دست می دهید؟ مقاله ی پیش رو با مقایسه مشخصات و ویژگی های آیفون SE را با آیفون 11 ، 11 پرو و 11 پرو مکس مقایسه می کند.

همچنین بخوانید:مقایسه سه میان رده ی موبایل بازار: پیکسل 4A ، آیفون SE 2020 و Galaxy A51

به طور کلی در  انتهای این مقاله معلوم می شود که اپل چیز زیادی را برای تولید iPhone SE از بین نبرده است و تنها اختلاف آن فقط یک دوربین در پشت ، به جای دو یا سه مورد در محدوده آیفون 11 است، اما اکثر قابلیت های عکس و فیلم  هنوز در یک حد بین این محصول و آخرین پرچمدار آیفون  وجود دارند.

در حقیقت، بزرگترین تفاوت طراحی ظاهری است. با وجود اضافه شدن ظرافت ظاهری آیفون 8 هنوز هم می شود برداشت کرد. که اپل عمدا خواسته که SE کمی قدیمی تر به نظر برسد.


مقایسه iPhone SE2020 با سری 11 آیفون:

اندازه:

گوشی آیفون iPhone SE کاملاً کوچکتر از پرچمداران فعلی است – در واقع ، دقیقاً به اندازه آیفون 8 است. از نظر استاندارد در مقابل پرچمداران فعلی ، کوچک است. اما برای خیلی از کاربران این موضوع بخشی از جذابیت گوشی اقتصادی آیفون است.

مقایسه iPhone SE2020 با سری 11 آیفون

وزن: 

خب همان طور که مشخص است در مقام مقایسه آیفون SE به مراتب سبک تر از تمامی مدل های آیفون 11 است. وزن این محصول 40 گرم کمتر مدل بعدی یعنی 11 پرو است. با این شرایط شما اساساً خود را از تحمل تعداد انگشت شماری از تغییرات نجات می دهید.

 

download 1

رنگ:

گوشی iPhone SE در گزینه های اصلی سیاه و سفید موجود است. بعلاوه نسخه قرمز که به صورت محدود وجود دارد که اپل می گوید برای جمع آوری پول برای تحقیقات COVID-19 است.

آیفون 11 چند گزینه رنگارنگ دیگر مانند سبز ، زرد و بنفش ارائه می دهد. 11 Pro و Pro Max رنگ بندی های بیشتری تری دارند. که رنگ طلایی، نقره ای ، Space Grey و Midnight Green  از این دسته هستند.

همچنین بخوانید: مقایسه سری گلکسی S20 و گلکسی S21 سامسونگ؛ سری های بی دردسر


جنس بدنه:

هر چهار تلفن با جلو و عقب شیشه ای ساخته شده و دارای رینگ فلزی هستند. برای آیفون SE و 11 ، این فلز از جنس آلومینیوم است. در حالی که 11 Pro و Pro Max دارای قاب هایی از جنس استنلس استیل هستند.

download 2

سایز صفحه نمایش:

با قامت کوچک این میان رده ی اقتصادی آیفون ، افت قابل توجهی در صفحه نمایش برای iPhone SE به وجود می آید. صفحه نمایش 4.7 اینچی بیش از یک اینچ کمتر (مورب اندازه گیری شده) در مقایسه با آیفون 11 پرو و تقریباً دو برابر کوتاهتر از بزرگه این خاندان، Pro Max است.

download 3

نسبت صفحه نمایش:
 

چند سال پیش ، شرکت های تولید کننده تلفن همراه  تصمیم گرفتند که صفحه نمایش باید تا آنجا که ممکن است بخش جلویی تلفن را بپوشاند. و از آن زمان تاکنون ، هر مدلی که بدون طراحی تمام صفحه به بازار ارائه شود قدیمی است.

همچنین بخوانید: داستان بهم رسیدن برادران ناتنی! | بررسی همه جانبه و مقایسه Poco X3 با Redmi Note 9 Pro

از آنجا که آیفون SE اساساً لباس سه ساله ی آیفون 8 را پوشیده است. کمترین نسبت صفحه نمایش به بدنه این دسته را با حاشیه کاملاً گسترده دارد. این به لطف هدرو فوترهای سیاه بزرگی است که در قسمت بالا و پایین این گوشی موجود است. و بلندگوی و دوربین جلوی آن را در بالا و میکروفون و دکمه صفحه اصلی فیزیکی در پایین قرار داده شده.

سری آیفون 11 دارای حاشیه های باریک بسیار کم. و یک شکاف بریده شده در قسمت بالای دوربین برای قرار گرفتن دوربین سلفی و سنسورهای دیگر است.

download 4

دوربین اصلی:

اپل می گوید که iPhone SE دارای قدرتمندترین سیستم دوربین تک این شرکت است. این لنز دارای زاویه دید 12 مگاپیکسلی است. دیافراگم f / 1.8 آن  به شما امکان می دهد بیشتر عملکرد را  مشابه تلفن های سری 11 در اختیار داشته باشید.

همچنین بخوانید: مقایسه گوشی A12 با A21s؛ کدامیک را بخریم؟

آیفون 11 یک دوربین 12 مگاپیکسلی دوم را به همراه لنزهای فوق العاده گسترده دارد. و آیفون 11 Pro و Pro Max یک لنز سوم را در میان دوربین های اصلی لمس می کنند. لنز تله فوتو ، که به آنها 2 برابر بزرگنمایی نوری و بزرگنمایی دیجیتال تا 10 برابر می دهد.

download 8

 


دوربین سلفی: 

آیفون SE دارای یک دوربین سلفی متوسط است که  کیفت هفت مگاپیکسلی و دیافراگم f / 2.2 را در خود دارد. این دوربین برای بسیاری از افراد برای گرفتن عکس های سلفی کافی است. سه گوشی دیگر تعداد پیکسل ها را به 12 مگاپیکسل می رسانند.

download 7

 

مقایسه iPhone SE2020 با سری 11 آیفون از نگاه مقداد آی تی؟

ما در این مقاله به مقایسه خانواده آیفون از لحاظ اندازه، وزن، رنگ، جنس بدنه، سایز صفحه نمایش، دوربین اصلی می پردازیم.

دوربین کدام بهتر است؟ iPhone SE2020 یا سری 11 آیفون؟

آیفون ۱۱ پرو قابلیت دیپ فیوژن و بزرگ نمایی 100 درصدی دارد.

گوشی آیفون iPhone SE2020 را از کجا بخرم؟

شما می توانید این گوشی و سایر گوشی های برند را با بهترین قیمت از فروشگاه آنلاین مقداد آی تی بخرید.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.