• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

ببینید چگونه زمان تغییر کرده است. با گذشت ده سال (و همه گیری جهانی)، گوشی های باریک و شیشه ای به یک قاعده عادی تبدیل شده است. بهترین گوشی های بازار با دوربین‌های چهارگانه، شارژ سریع دیوانه وار. پردازنده های قدرتمند، همه به مواردی رایج در گستره گوشی های همراه  فروشندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

هنوز هم چند مورد وجود دارد که دست نیافتنی است. به عنوان مثال چین و سایر بازارهای خاور دور، هنوز چند گوشی منحصر به فرد دارند. که بقیه ما در ایالات متحده، انگلیس و استرالیا فقط می توانیم از دور آن‌ها را ببینیم. در اینجا لیستی از پنج تلفن همراه هوشمند آورده ایم که در حال حاضر نمی توانید آن‌ها را خریداری کنید.

Xiaomi Mi 10 Ultra

به زبان ساده، به نظر می رسد Xiaomi Mi 10 Ultra یکی از بهترین گوشی های ساخته شده تا کنون. و احتمالاً قدرتمندترین گوشی حال حاضر در جهان است.

Mi 10 Ultra تولید شده برای جشن دهمین سالگرد تولید این شرکت، با داشتن یک صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی، بهره بردن از دوربین چهارگانه بسیار خوب، پردازنده وحشی Snapdragon 865 کوالکام. 4500 میلی آمپر باطری تقویت شده گرافن باتری (با شارژ سریع سریع 120 واتی و حتی شارژ سریع بی سیم 50 وات دیوانه وار).

این همه بدون اشاره به پشت شفاف جذابی است. که علاقه مندان را با نگاهی متین به اجزای درون خود معادل می کند. با موضوع عرضه ی این گوشی در چین ، بقیه علاقه مندان هم خواستار عرضه ی جهانی گوشی هستند. در حال حاضر دادخواست با امضای بیش از هزاران نفر از کسانی که به دنبال Mi 10 Ultra هستند، وجود دارد.

آیا شیائومی خواست آن‌ها را اجابت می کند؟ با وجود اینکه عرضه جهانی محصولات به یک استراتژی قوی و برنامه‌ریزی دقیق و طولانی مدت نیاز دارد. اما به نظر این خواسته عجابت خواهد شد.

به زبان ساده، به نظر می رسد Xiaomi Mi 10 Ultra یکی از بهترین گوشی های ساخته شده تا کنون. و احتمالاً قدرتمندترین گوشی حال حاضر در جهان است.

ZTE Axon 20 5G

در میان بهترین گوشی های غیر قابل دسترس، ZTE ممکن است مانند برادر چینی خود هوآوی با مشکل تحریم آمریکا روبرو باشد. اما این امر با اعلام اولین گوشی با کیفیت با دوربین سلفی زیر نمایشگر، مانع از فشار خریداران و طرفداران به شرکت برای عرضه گسترده آن نشده است.

ZTE Axon 20 5G، به عنوان اولین گوشی با صفحه نمایش کامل به معنی واقعی کلمه، این امکان را دارد. که یک هدیه واقعی برای طرفداران سلفی باشد که از ناخنک، سوراخ  و برش و دوربین های پاپ آپ متنفر هستند. به لطف جدید ترین فن آوری های هوشمندانه صفحه نمایش، لنز به طور در زیر صفحه نمایش کاملاً پنهان است. و ظاهری تمیز و بدون عیب و نقص ایجاد می کند.

اوپو و شیائومی قبلاً نسخه های نمونه اولیه خود را از یک صفحه نمایش مشابه که دوربین زیر صفحه نمایش قرار داشت نشان داده اند. اما Axon 20 5G اولین نسخه تجاری این فناوری پیشرفته بود که در چین راه اندازی شد.

 باید منتظر بمانیم و ببینیم که این محصول تا چه حد جواب خواهد داد. و اینکه حضور یک دوربین مخفی سلفی مشابه در سال آینده به چند مدل محدود خواهد شد. یا تقریباً در همه پرچمداران به یک استاندارد تبدیل می شود.

ZTE ممکن است مانند برادر چینی خود هوآوی با مشکل تحریم آمریکا روبرو باشد. اما این امر با اعلام اولین گوشی با کیفیت با دوربین سلفی زیر نمایشگر، مانع از فشار خریداران و طرفداران به شرکت برای عرضه گسترده آن نشده است.

Oppo’s portless smartphone

نمونه اولیه اسرارآمیز و ناشناس Oppo هیچ نشانه ای از تجاری شدن و فروش ندارد. و این محصول را فقط به دلیل مشکل بیش از حد با سوراخ های ایجاد شده برای دوربین سلفی ، درگاه ها و شکافها به طور کلی ساخته است.

درست است، این یک تلفن هوشمند فاقد درگاه شارژ، دکمه، بلندگوی قابل مشاهده و هیچ شکاف و برش دیگری است.

دوربین های سلفی زیر نمایشگر و سنسورهای خازنی برای دکمه های میزان صدا طراحی شده اند. تنها برخی از نوآوری هایی است که برای مرتب نگه داشتن کارها استفاده می شود. شارژ بی سیم از شارژ مراقبت می کند. و این مدل خاص می تواند 30 وات را برای جوان سازی سریع باتری کنترل کند.

هنوز یک بریدگی قابل مشاهده برای دوربین های اصلی در قسمت عقب وجود دارد. اما برای کمک به حفظ زیبایی بسیار کوچک است. برای اندازه گیری کافی نگاهی به سیم کارت خود بیندازید و ما با اطمینان می توانیم بگوییم این صاف ترین گوشی است که تاکنون تولید شده است

انتظار می رود بعضی یا همه این نوآوری ها در نسل بعدی گوشی های همراه به کار برده شوند.

نمونه اولیه اسرارآمیز و ناشناس Oppo هیچ نشانه ای از تجاری شدن و فروش ندارد. و این محصول را فقط به دلیل مشکل بیش از حد با سوراخ های ایجاد شده برای دوربین سلفی ، درگاه ها و شکافها به طور کلی ساخته است.

Realme X7

سری Realme X7 ممکن است مشخصات پرچم دار قدرتمندی مانند Mi 10 Ultra را نداشته باشد. اما این گوشی فقط در چین لیست خود را فقط برای ظاهر دیوانه کننده خود ثبت کرده است.

راه اندازی در یک رنگ چشم نواز دو رنگ که ما آن را “Gen Z Floss” لقب داده ایم. ما کاملاً از شیب رنگ آبی به صورتی روشن خوشمان می آید.

در حالی که همیشه انتقال احساس صحیح و مناسب برای پایان دادن فقط از طریق عکس‌ها دشوار است ولی مطمئن باشید. که شما یک طراحی زیبا را خواهید داشت. با این حال، جایی که ممکن است برای بعضی ها کمی توی ذوق بزند تگ ‘DARE TO LEAP’ است. که روی آن مانند یک آرم غول پیکر نقش بسته است.

سری Realme X7 ممکن است مشخصات پرچم دار قدرتمندی مانند Mi 10 Ultra را نداشته باشد. اما این گوشی فقط در چین لیست خود را فقط برای ظاهر دیوانه کننده خود ثبت کرده است.

Xiaomi Redmi K30 Ultra

شیائومی دوبار در این لیست حضور دارد و دلیل خوبی هم برای آن هست. در حالی که Mi 10 Ultra با مشخصات خود، نظر ما را به نفع خود جلب کرد. Redmi K30 Ultra با سیستم خنک کننده ابتکاری خود در این میان مردم برجسته است.

بله ، یک سیستم خنک کننده است، روی تلفن!  به سال 2020 خوش آمدید.

اگر به اندازه کافی شجاع هستید، بخش پشتی گوشی خود را جدا کنید. گوشی شما یک سیستم خنک کننده محفظه بخار مس تبدیل می شود. که به منظور از بین بردن گرما از پردازنده Mediatek Dimensity 1000+ ساخته شده است

در بخش های دیگر، همه چیز کاملاً مناسب (برای یک پرچمدار) است. با باتری 4500 میلی آمپر ساعت ، دوربین چهار گانه ، صفحه 120 هرتز و شارژ 33 وات.

اگرچه این اولین گوشی با فناوری خنک کننده بخار نیست (Razer ، سامسونگ و ال جی در مبارزه با گرما مشارکت دارند)، این جدیدترین گوشی است و برای گیمرهایی که به دنبال ارتقاء گوشی خود هستند می‌تواند بهترین گزینه باشند.

شیائومی دوبار در این لیست حضور دارد و دلیل خوبی هم برای آن هست. در حالی که Mi 10 Ultra با مشخصات خود، نظر ما را به نفع خود جلب کرد. Redmi K30 Ultra با سیستم خنک کننده ابتکاری خود در این میان مردم برجسته است.

پیشنهاد ما: