• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی

سامسونگ در حال کار بر روی Galaxy Chromebook 2 است که مبتنی بر سیستم عامل Chrome بوده و در ژانویه جاری معرفی می‌شود.

بر اساس عکسی که توسط Evan Blass به بیرون درز کرده، تقریباً به نظر می‌رسد نسخه قبلی بغیر از تفاوت های جزئی با Galaxy Chromebook 1 تغییری نکرده است. البته مدل نارنجی قدیمی دارای لبه های نقره‌ای بوده، در حالی که مدل جدید دارای رنگ تمام نارنجی است.

Galaxy Buds Pro با ویژگی های جالب و جذاب، بزودی عرضه می شود

اگر Chromebook آینده واقعاً شبیه نمونه اول است. اینکه آیا ارزش خرید دارد یا نه به مشخصات و قیمت آن بستگی دارد. قیمت اولین Galaxy Chromebook سامسونگ 999 دلار بوده و یکی از گزینه‌های گران قیمتی است که می‌توانید در صورت خرید لپ تاپی با سیستم عامل Chrome Google خریداری کنید.

البته تعداد زیادی Chromebook با قیمت مناسب‌تر وجود دارد که تقریباً نیمی از قیمت مدل سامسونگ است. مثلا Google Pixelbook Go فقط 650 دلار قیمت داشته و خیلی مقرون بصرفه‌تر از سامسونگ است.

در تصاویر منتشر شده، پیکربندی درگاه USB-C در سمت چپ، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، دکمه تنظیم صدا و شکاف کارت microSD بخوبی مشخص است. در سمت راست نیز یک درگاه USB-C دیگر مشاهده می‌شود.

Samsung Galaxy S۲۱ در ۴ رنگ عرضه می‌شود

نکته مهم دیگر عمر باتری است که انتظار می‌رود عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد. در اولین مدل Galaxy Chromebook باتری ضعیف و غیر قابل قبول را شاهد بودیم. زیرا اگر چندین بار از آن برای کارهای اساسی روزانه استفاده می‌کردید، تنها 4 ساعت می‌توانستید با آن کار کنید. نمایشگر 4K آن نیز به وضوح، بیشترین مصرف انرژی را دارد. و باید دید آیا سامسونگ برای این مسئله راه حلی پیدا کرده است یا خیر.

رندر رسمی امروز هیچ مشخصاتی برای Galaxy Chromebook 2 ارائه نمی‌دهد. اما احتمالاً بزودی مشخصات کاملتری توسط سامسونگ ارائه می‌شود. اعلامیه ژانویه نیز مطمئناً مطابق با برنامه سال گذشته خواهد بود.