• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

وقتی که صحبت از بهترین پرینترهای خانگی می‌شود، منظورمان محصولاتی هستند که شما برای تمام نیازهای چاپ خود در عصر جدید نیاز دارید و مصرف‌تان در حدی است که با خرید یک پرینتر خوب، نیازی به مراجعه مکرر به مراکز چاپ نداشته باشید. چنین افرادی معمولا به‌صورت روزانه به چاپ چند برگ کاغذ نیاز دارند و می‌توانند کارمند یک اداره، معلم یا استاد دانشگاه و موارد مشابه دیگر باشند. به هر حال، اگر نیاز مبرمی به یک پرینتر ساده یا رنگی در خانه خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را دنبال کرده و کارهای چاپ را در خانه خود انجام دهید. شما یقینا نیازی به دستگاه‌های غول‌پیکر موجود در دفاتر کاری ندارید و یک پرینتر ساده هم کارتان را راه می‌اندازد.

این پرینترها به‌همان اندازه‌ای که چندمنظوره هستند، می‌توانند قابل اعتماد هم باشند. آن‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و ابعاد جمع‌وجوری دارند تا بتوانید آن‌ها را در کنار کامپیوتر خود جای دهید. از همه مهم‌تر، قابل اعتماد بوده و آن‌قدری کیفیت دارند که به این زودی‌ها خراب نشوند یا حتی در صورت نیاز به تعمیر، با هزینه کمی بتوانید دوباره آن را راه بیندازید. با توجه به شیوع ویروس کرونا و مسائل قرنطینه، داشتن یک پرینتر در خانه، می‌تواند بیش از هر زمان دیگری به دردتان بخورد و نیاز به خارج از شدن منزل را تا حد زیادی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: جامع ترین راهنمای خرید از بهترین سوییچ های شبکه با معرفی ۱۰ مدل برتر

بهترین پرینتر خانگی

برندهای معتبر بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید پرینتر خانگی یا حتی تجاری موردنیاز خود را از آن‌ها تهیه کنید. شاید نام HP بیش از هر برند دیگری به گوشتان خورده و قصد آن را داشته باشید که محصول نهایی خود را از اچ پی خریداری کنید. البته برندهای دیگری هم وجود دارند که محصولات خوبی تولید کرده و پرینترهایی با قابلیت‌های چندمنظوره را به بازار عرضه می‌کنند. با یک پرینتر می‌توانید کارت تبریک با کیفیت بالا چاپ کرده و تصاویر تعطیلات خود را نیز در کاغذهای بزرگ چاپ کنید. می‌توانید کارهای اسنادی خود را هم با آن انجام داده و حتی برای اسکن اسناد هم از آن استفاده کنید. اسکن دیجیتالی، یکی از لذت‌بخش‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که با پرینتر می‌توانید انجام دهید.

بنابراین، اگر هم به ظرفیت بالایی همانند یک پرینتر تجاری نیاز دارید، می‌توانید ابتدا فضا و بودجه خود را تعیین کرده و یک گزینه ایده‌آل را خریداری کنید. حتی اگر چنین حجم بالایی از کار را داشته باشید، باز هم نیازی به رفتن سراغ چاپگرهای بزرگ نیست و گزینه‌های خانگی خوبی در بازار وجود دارد که می‌توانند برای نیازهای شما مناسب باشند. در ادامه ما چند نمونه عالی از پرینترهای جوهرافشان گرفته تا پرینترهای لیزری را برای شما فراهم کرده‌ایم.

صرف نظر از اینکه اندازه خانه شما در چه حدی است و چه فاکتورهای ایده‌آلی را در ذهن خود دارید، می‌توانید بهترین پرینترهای خانگی این لیست را بررسی کرده و نظرات خود را در انتها با ما درمیان گذارید.

۱. HP Envy Pro 6420

بهترین پرینتر خانگی

پرینتر HP Envy Pro 6420 یک محصول جوهرافشان جمع‌وجور و ارزان قیمت است که تمام ویژگی‌های مدنظر شما را خواهد داشت. شما می‌توانید این پرینتر را در خانه یا محل کار خود داشته باشید. این دستگاه می‌تواند از طریق گوشی هوشمند شما، عملیات چاپ، اسکن، کپی و حتی فکس را انجام دهد. سرعت چاپ کند است، اما می‌توانید یک جلد کتاب ۳۵ صفحه‌ای را با ADF داخلی (اسکنر خودکار اسناد) به‌صورت دو صفحه‌ای چاپ و فتوکپی کنید. به‌جای درگاه اترنت، می‌توانید از بلوتوث و وای فای استفاده کرده و سرعت بالایی در اتصال به آن و استفاده از عملکردهای مختلف را داشته باشید.

حتی می‌توانید عملیات چاپ را از طریق برنامه مخصوص اندروید و iOS، از گوشی خود کنترل کرده و کار خود را ساده‌تر کنید. سهولت استفاده و کیفیت کلی عالی چاپ، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از نکات منفی مانند عدم وجود صفحه نمایش، ظرفیت محدود کاغذ و سرعت پایین در چاپ، سبب می‌شود که دید بدی نسبت به آن داشته باشید، اما با توجه به هزینه پایین و کاربردی که در مقیاس پایین در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرده و به‌عنوان یک گزینه عالی به آن نگاه کرد.

به‌خاطر داشته باشید که پرینتر HP Envy Pro را می‌توانید همراه با سرویس جوهر اشتراکی Instant Ink مورد استفاده قرار داده و بهترین کیفیت را با کمترین هزینه دریافت کنید. این موضوع هزینه‌های ماهیانه شما را برای تامین جوهر هم تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

۲. Lexmark MB3442adw

بهترین پرینتر خانگی

پرینتر Lexmark MB3442adw ابعاد کوچکی دارد، اما ویژگی‌ها و مشخصات عالی آن سبب می‌شود که از یک چاپگر اداری کامل، بتوانید در منزل خود استفاده کنید. این یک دستگاه چهارکاره است و می‌توانید عملیات چاپ، اسکن، فتوکپی و فکس را با آن انجام دهید. برای فکس باید یک تلفن ثابت به آن وصل کنید. چاپ با سرعت ۴۲ صفحه در یک دقیقه انجام می‌شود و یقینا می‌تواند جزو سریع‌ترین چاپگرهای لیزری بازار هم باشد. شما فضای زیادی برای کاغذ خواهید داشت و ۳۵۰ برگ در سینی آن جا می‌شود و حتی می‌توانید آن را ارتقا دهید. بنابراین، بعید است که به پرینتر دیگری برای خانه خود احتیاج داشته باشید.

چاپ و اسکن دو طرفه در این پرینتر به‌خوبی اجرا شده است و صفحه لمسی و پورت‌های USB که در جلوی محصول قرار دارد، مطمئنا عملکرد راحتی به شما خواهند داد. این پرینتر می‌تواند اسناد بزرگ مانند نسخه‌های خطی را به‌سرعت چاپ کرده و از همه مهم‌تر، کیفیت آن‌ها را نیز به‌طور مداوم بالا نگه دارد. اگر شما نیاز به چاپ تعداد زیادی از صفحات دارید و دوست دارید که محصول‌تان، از عملکردهای بیشتری در اسکنر و ADF پشتیبانی کند، این دستگاه همه کاره را می‌توانید برای منزل خود خریداری کنید. فقط باید هزینه تونر آن‌ را در نظر داشته و ببینید که از نظر مالی چقدر می‌توانید برای آن اختصاص دهید.

نکته اصلی در مورد پرینتر Lexmark MB3442adw، این است که فراتر از کارتریج، هیچ کدام از منابع پرینتر نیازی به تعویض نخواهند داشت. به‌عنوان مثال، هدایت کننده نوری جداگانه، بطری مخصوص رنگ و هیچ ابزار دیگری نیاز به تعویض نداشته و شما هزینه ماهانه یا سالانه برای آن‌ها نخواهید داد. آن‌ها را می‌توانید مادام‌العمر استفاده کرده و رضایت کافی داشته باشید. بنابراین، حتی اگر کارتریج این محصول گران‌قیمت باشد، به‌خاطر اینکه هزینه اضافی دیگری برای آن صرف نمی‌کنید، می‌توانید از پس هزینه کارتریج تنها بر بیایید. این موضوع در پرینترهای رقیب وجود نداشته و ممکن است که قطعات آن هر چند یکبار نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بررسی کاغذ دیجیتال شیائومی مدل Mijia LCD

۳. HP Envy 5055

بهترین پرینتر خانگی

با این دستگاه همه جانبه می‌توانید اسکن و کپی بگیرید، اما قابلیت اصلی آن در چاپ تصاویر است. پورت اترنت روی این دستگاه وجود ندارد و حتی از پورت USB هم برای چاپ از روی فلش درایو روی آن کار نشده است و سرعت چاپ هم به‌آهستگی صورت می‌گیرد، اما وقتی در مورد یک پرینتر جوهر افشان ارزان‌قیمت صحبت می‌کنیم، همین امکانات می‌توانند خوب باشند. کاتریج‌های این محصول نسبت به جوهر کمی روشن‌تر هستند، اما اگر آن‌ها را با گزینه‌هایی که ظرفیت بالاتری دارند جایگزین کنید، کیفیت بالاتری را دریافت خواهید کرد.

۴. Epson WorkForce WF-7210DTW

بهترین پرینتر خانگی

پرینترهای خانگی که بتوانند توانایی چاپ در کاغذ A3 را داشته باشند، زیاد نیست و به‌همین دلیل، این پرینتر می‌تواند خواهان بسیاری در بازار داشته باشد. این پرینتر حتی می‌تواند به‌صورت خودکار، در دو طرف یک صفحه A3 هم کار چاپ را انجام دهد که بسیار نادر بوده و کارتان را بسیار ساده‌تر خواهد بود. این محصول جزو پرینترهایی است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و کیفیت چاپ نیز بالا خواهد بود. متون تک رنگ، عکس‌های براق و موارد این‌چنینی با کیفیت بسیار عالی توسط این محصول در اختیار شما خواهد بود.

لیستی طولانی از ویژگی‌های اتصال وای فای و NFC همراه با این پرینتر در اختیار شما خواهد بود و با دو سینی کاغذ آن هم می‌توانند ۵۰۰ برگ در آن جای داده و به‌صورت ترکیبی آن‌ها را سر جای خودشان قرار دهید.

۵. Kyocera Ecosys P5026cdw

بهترین پرینتر خانگی

این پرینتر لیزری قوی را می‌توانید با توجه به ظرفیت بالای کاغذ و تونر در فضای کوچکی به‌کار گیرید. این بدان معنی است که می‌توانید سرعت چاپ را بالا برده و به‌صورت کارآمد و با هزینه پایین‌تر نسبت به پرینترهای جوهرافشان از آن استفاده کنید. صفحه نمایش آن نسبتا خوب است و استفاده از پرینتر را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید از این محصول برای چاپ اسناد تکی و رنگی استفاده کرده و هیچ‌گونه نقصی هم در کیفیت آن مشاهده کنید.

۶. Brother MFC-J5945DW

بهترین پرینتر خانگی

ظرفیت بالا همراه با سرعت چاپ بسیار بالا، ویژگی جذاب این پرنتر است و می‌تواند برتری بزرگی نسبت به پرینترهای جوهرافشان داشته باشد. مرز بین پرینتر خانگی و پرینتر اداری با این محصول از بین رفته و می‌توانید از آن در هر دو جا استفاده کنید. با این محصول می‌توانید چاپ روی کاغذ A3 را داشته و سرعت پرینترهای بزرگ اداری را نیز دریافت کنید. ابعاد آن کوچک بوده و بنابراین تمام خاصیت‌های مربوط به پرینترهای خانگی را نیز دارد. این دستگاه چهارکاره برای تمام نیازهای شما کافی بوده و کاری نیست که نتواند انجام دهد. عملیات چاپ با رضایت کامل شما انجام شده و نیاز به تعمیر بسیار کمی هم در طول سال خواهد داشت.

۷. Xerox Phaser 6510DN

بهترین پرینتر خانگی

تصوری که در بسیاری از کاربران وجود دارد، این است که زیراکس تنها در پرینترهای اداری وجود دارد و نمی‌توان در پرینترهای خانگی از چنین قابلیتی استفاده کرد. با پرینتر Xerox Phaser 6510DN می‌توانید این تصور خود را به‌کل فراموش کنید. این محصول برای مصارف خانگی مناسب بوده و سرعت چاپ سریع ۲۸ صفحه‌ای را در یک دقیقه برایتان فراهم می‌کند. ظرفیت ۲۵۰ برگ A3 در سینی اصلی این پرینتر هم بسیار جالب بوده و حتی می‌توانید این تعداد را تا ۸۵۰ برگ هم بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: لیست کاملی از بهترین سیستم ها برای تدوین فیلم و میکس

تونر آن برای هزار صفحه رنگی هم کافی بوده و به‌جای آن می‌توانید ۱۵۰۰ صفحه موتو و عریض هم جای دهید. تمامی ویژگی‌های مربوط به چاپ با کیفیت بالا در اختیار شما قرار داشته و با امنیت کاملی می‌توانید از برگه‌های خود زیراکس تهیه کنید. در صورت نیاز به اتصال وای فای، علاوه بر پورت اترنت، می‌توانید از مدل DNI این پرینتر هم استفاده کنید.

۸. Brother HLL2395DW Compact Monochrome Laser

بهترین پرینتر خانگی

این پرینتر یک محصول ایده‌آل برای تمام مشاغل کوچکی است که نیاز به چاپ زیاد و سریع دارند. در کنار آن، می‌توانیم با یک پرینتر خانگی هم سروکار داشته باشید که محدود به چاپ سیاه و سفید بوده و می‌توانید حداکثر ۳۶ صفحه را در یک دقیقه چاپ کنید. ظرفیت کاغذ آن هم ۲۵۰ عدد بوده و می‌توانید یک کتاب کامل را در آن جای دهید. مانند دیگر پرینترهای این برند، این محصول نیز دارای صفحه نمایش بصری بوده و می‌توانید از سرویس‌های ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو و همچنین NFC همراه با آن استفاده کنید. گوشی همراه خود را هم می‌توانید به پرینتر وصل کرده و عملیات چاپ را تسریع بخشید.

۹. Brother MFC-J995DW INKvestment

بهترین پرینتر خانگی

علیرغم اندازه جمع‌وجور این محصول، می‌توانید تا یک‌سال بدون نیاز به تعویض کارتریج از آن استفاده کنید. این پرینتر بسیار کارآمد بوده و غنی از ویژگی‌هایی خواهد بود که به‌عنوان پرینتر خانگی و حتی اداری می‌توانید به آن اعتماد کنید. شما می‌توانید گوشی موبایل خود را به‌صورت وایرلس به آن وصل کرده و اسناد موجود را چاپ کنید. شما به شبکه‌ای برای این منظور نیازی ندارید و مستقیما به پرینتر متصل خواهید شد. این محصول دارای یک صفحه نمایش ۲.۷ اینچی رنگی بوده و ارتباط با پرینتر را بسیار ساده‌تر خواهد بود. حتی می‌توانید از سیستم ابری برای چاپ استفاده کنید.

۱۰. Epson EcoTank ET-3760

بهترین پرینتر خانگی

اپسون با ارائه این پرینتر به بازار، سعی کرده است که محصولات سازگار با محیط زیست خود را بار دیگر زنده کرده و مشکلات کاربران مختلف با پرینترها را نیز حل کند. اگر مدام از تمام شدن جوهر پرینتر خود می‌نالید، با خرید پرینتر Epson EcoTank ET-3760 می‌توانید برای همیشه با کارتریج خداحافظی کنید. بطری‌های مخصوص رنگ ای پرینتر تا دوسال می‌توانند نیاز شما به رنگ را از بین ببرند. این محصول ظرفیت ۱۵۰ برگی در سینی خود دارد و به‌سختی می‌تواند رقابتی با بهترین پرینترهای بازار از این نظر داشته باشد.

اگر بودجه خوبی دارید، این پرینتر گران می‌تواند ویژگی‌های جالبی برای شما داشته باشد، در غیر اینصورت، می‌توانید به خرید پرینتر همراه با کارتریج فکر کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

برای دنبال کردن مقاله‌های بیشتر می‌توانید از مجله مقداد آی تی دیدن فرمایید و محصولات جدید و متنوعی هم در بخش فروشگاه سایت ارائه می‌شوند.