• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

شاید نام برند ویوسونیک برای‌تان ناآشنا باشد، اما این برند تولید کننده مانیتورهای با کیفیتی است که در سال ۲۰۲۱ به عنوان بهترین مانیتور ویوسونیک شناخته می شوند. این کمپانی از سال ۱۹۹۳ کار خود را شروع کرده و در طول این سال‌ها، توانسته است که رقیب قدرتمندی برای مانیتورهای با کیفیت بالا باشد.

در حال حاضر، کارشناسان زبده‌ای در این کمپانی فعالیت می‌کنند و هرکدام از آن‌ها تجربه کار روی پروژه‌های مختلفی را نیز داشته‌اند. آن‌ها به طراحی بصری مانیتورهای خود توجه کرده و سعی می‌کنند که به‌صورت کاملا حرفه‌ای، استانداردهای این صنعت را رعایت کنند. این موضوع سبب شده است که مانیتورهای کمپانی ViewSonic برای طراحان گرافیکی، طراحان وب، ویراستاران عکس، عکاسان، ادیتورهای ویدیو و فیلم‌برداری بسیار مناسب باشد.

مانیتورهای ViewSonic در درجه اول روی لرزش، پوشش رنگی و کیفیت کلی بصری تمرکز داشته و سعی کرده است که به صورت همه کاره در اختیار کاربران قرار گیرد. این موضوع را می‌توان در زمینه طراحی مانیتورها بیشتر مشاهده کرد. اساسا شما هر برنامه کامپیوتری را می‌توانید به بهترین شکل ممکن در این مانیتور اجرا کرده و بهره وری لازم را دریافت کنید. این بهره وری در زمینه بازی‌ها و استریم‌های ویدیویی بسیار بیشتر از زمینه‌های دیگر دیده می‌شود. حال با ما همراه باشید تا شما را با چند مورد از بهترین مانیتورهای ویوسونیک بازار آشنا کنیم.

حتما بخوانید: بهترین مرورگر اندروید + معرفی 5 مورد از محبوب ترین مرورگرها

لیست بهترین مانیتور ویوسونیک + معرفی 8 مدل برتر

  1. ViewSonic VX2776-4K-MHD 4K Monitor
  2. ViewSonic VP2768-4K PRO 4K Monitor
  3. ViewSonic VG2439SMH FHD Monitor
  4. ViewSonic VX2758-C-MH 27″ Curved Monitor
  5. ViewSonic VX2476-SMHD 24″ 1080p Monitor
  6. ViewSonic VA2259-SMH 22″ 1080p LED Monitor
  7. ViewSonic XG2402 24″ 1080p Gaming Monitor
  8. ViewSonic VA2055SM 1080p LED Monitor

1) ViewSonic VX2776-4K-MHD 4K Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک برای تمامی زمینه‌ها

بهترین مانیتور ویوسونیک

همه چیز در مورد این مانیتور جذاب است و حتی می‌توانید با قیمت مناسبی مانیتور VX2776 را خریداری کنید. ما توصیه می‌کنیم که اندازه ۲۷ اینچی آن را تهیه کرده و از امکانات استاندارد آن استفاده کنید. سرعت نمایش اطلاعات در این مانیتور بالا بوده و حتی می‌توانید مدل 4K آن را هم تهیه کنید که وضوح بصری فوق العاده‌ای را برای‌تان فراهم کند.

حتما بخوانید: راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک برای کامپیوتر

رزولوشن صفحه نمایش آن بالا بوده و می‌تواند برای زمینه‌های کاری متنوعی مانند عکاسی، طراحی گرافیکی، ادیت فیلم، ویدیوهای استریم و برنامه‌های تلویزیونی مناسب باشد. حتی می‌توانید با خیال راحت، بازی‌های گرافیکی و متنوع را روی آن اجرا کرده و بهترین کیفیت موجود را دریافت کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


2) ViewSonic VP2768-4K PRO 4K Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک برای حرفه‌ای‌ها

بهترین مانیتور ویوسونیک

جالب است بدانید که ویوسونیک در ابتدا یک رهبر واقعی در زمینه طراحی بصری بود. مانیتور VP2768 را می‌توانیم یک نمونه برجسته از توانایی ویوسونیک در این زمینه بدانیم که کیفیت بسیار بالایی هم دارد. این مانیتور پوشش رنگی sRGB را به صورت صد در صدی ارائه داده و می‌تواند پالت شگفت انگیزی از رنگ‌ها را نیز در قالب ۴.۳۹ تریلیون رنگ برای شما داشته باشد.

حاشیه‌های کناری کم آن به طرز جالبی مفید بوده و به خریداران این امکان را می‌دهد که تمرکز بیشتری روی محتوای پروژه طراحی خود داشته باشند. مرز بین رنگ سیاه و سفید کم بوده و همین سبب می‌شود که بتوانید به صورت حرفه‌ای‌تری روی محتواهای خود کار کنید.

طراحی این مانیتور ارگونومیک بوده و می‌توانید پروژه‌های خود را با توانایی چرخش محوری، شیب خوب، تنظیم ارتفاع و المان‌های مفید دیگر انجام دهید. این مانیتور از لحاظ فیزیکی هم قابل تنظیم بوده و می‌توانید به حالت عمودی تغییر داده و کارکرد دلخواه خود را با آن داشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور ایسوس؛ از گیمینگ تا استفاده‌ی روزانه!

ما باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیکربندی ۲۷ اینچی همراه با کیفیت 4K را استفاده کرده و به سراغ اندازه‌های ۲۴ تا ۳۲ اینچی آن بروید. تنوع در انتخاب بالا بوده و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دقیقا همان چیزی را خواهید داشت که برای کار یا سرگرمی خود نیاز دارید.


3) ViewSonic VG2439SMH FHD Monitor

بهترین مانیتور ارزان قیمت ویوسونیک

بهترین مانیتور ویوسونیک

اگر قصد دارید که پول خود را برای مانیتوری صرف کنید که کیفیت بالایی برای‌تان ارائه داده و بتواند در همه زمینه‌ها کار شما راه بیندازد، می‌توانید روی VG2439SMH حساب ویژه‌ای باز کنید. این مانیتور ۲۴ اینچی فضای کمتری روی میز کاری شما اشغال کرده و همچنین هزینه پایینی هم خواهد داشت.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۷ مدل بدون محدودیت بودجه!

ابعاد دیگری هم از این مدل وجود دارند که بر حسب نیاز خود می‌توانید به سراغ‌شان بروید. این مانیتور نمی‌تواند صفحه نمایش بزرگ و بالاترین رزولوشن را در اختیار شما قرار دهد، اما جزو ارزان‌ترین مانیتورهای ویوسونیک است که در حال حاضر می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خرید باشد.

مانیتور VG2439SMH امتیاز بالایی با توجه به استانداردهای موجود کسب کرده است و یکی از پرفروش‌ترین مانیتورهای آمازون نیز محسوب می‌شود که هنوز هم می‌توانید با قیمت مقرون به صرفه اقدام به خرید آن کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


4) ViewSonic VX2758-C-MH 27″ Curved Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک

مانیتور VX2758 با داشتن کیفیت بالای تصویر، می‌تواند برای زمینه‌های کاری و بازی بسیار مناسب باشد. این مدل می‌تواند برای هر بازی موثر بوده و حتی نرخ تازه سازی مناسبی برای آثار اکشن و آنلاین هم ارائه می‌دهد. عملکرد آن همراه با یک سیستم مناسب، می‌تواند برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار مناسب باشد. بنابراین، کاربران گیمینگ می‌توانند این مانیتور را به عنوان اولین گزینه خود از ویوسونیک مدنظر داشته باشند.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور ال جی؛ از بین این ۴ مانیتور کدام انتخاب شماست؟

این مانیتور ۲۷ اینچی طوری طراحی شده است که در طول روز بتوانید برای مدت زمان طولانی به آن نگاه کرده و مشکلی نداشته باشید. حتی کاربران که مشکلات چشمی دارند، به دلیل ابعاد استاندارد و تصاویری با وضوح 1080p می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

توجه داشته باشید که این مانیتور نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی دارد و به دلیل منحنی بودن صفحه، گزینه بسیار خوبی برای بازی است. تجربه صفحه عریض فوق العاده در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید بدون اینکه حالت روح مانند را در تصاویر گرافیکی بازی مشاهده کنید، از آن بهره ببرید. این مانیتور مجهز به ورودی‌های VGA و HDMI بوده و می‌تواند جا برای اتصال دستگاه‌های دیگر را هم به صورت همزمان داشته باشد.

این مانیتور به آسانی می‌تواند به تمامی سیستم‌های کامپیوتری، لپ تاپ‌ها و کنسول‌های بازی متصل شود و محدودیتی از این نظر نخواهید داشت. از نقاط ضعف این دستگاه هم می‌توانید به اسپیکرهای داخلی مانیتور اشاره کنیم که بسیار کوچک هستند. گیمرها برای اینکه تجربه بهتری داشته باشند، نیاز خواهند داشت که از یکسری اسپیکرهای اسکترنال استفاده کنند.


5) ViewSonic VX2476-SMHD 24″ 1080p Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک

مانیتور VX2476 طوری طراحی شده است که بتوانید برای کارهای طولانی مدت خود در طول روز از آن‌ها استفاده کنید. در این تجربه، هیچگاه کیفیت تصویر کاهش پیدا نکرده و دید کاربر نیز با مشکل روبرو نخواهد شد. این مانیتور گزینه بسیار خوبی برای کاربرانی است که قصد دارند از فضای کاری تقسیم شده در مانیتور خود بهره مند شوند.

مانیتور طراحی بسیار جالبی دارد و می‌توانید برای کارهای حرفه‌ای خود از آن استفاده کنید. کیفیت تصویری 1080p سبب می‌شود که محتوای حرفه‌ای در حالی روی صفحه مانیتور نمایش داده شود که حالت بلور شدن متون نیز کاهش پیدا می‌کند. روشنایی و کنتراست نیز در تصاویر بالا بوده و به آسانی می‌توانید آن‌ها را سفارشی سازی کنید.

حتما بخوانید: بهترین مادربردهای گیمینگ از برندهای اینتل و AMD

بدین ترتیب تصاویر کیفیت بالاتری برای کاربرانی خواهد داشت که با محتواهای رسانه‌ای کار می‌کنند. صفحه نمایش ۲۴ اینچی این مانیتور هم سبب می‌شود که ویژگی‌های بسیار خوبی در هنگام کار طولانی مدت داشته باشید و در طول روز، همه چیز را به صورت واضح مشاهده کنید. تعیین لوکیشن المان‌ها نیز بسیار بالا بوده و می‌توانید تسک‌های همزمان و چندتایی را به صورت همزمان داشته باشید.

صفحه نمایش این مانیتور سبب می‌شود که فضای خوبی نسبت به یک مانیتور کامپکت داشته باشید، اما ممکن است که در این بین ناحیه کاری کوچک بوده و شما مانند یک مانیتور معمولی نتوانید فضای کافی برای همه آن تسک‌های چندگانه خود داشته باشید و باز هم با یک سری محدودیت روبرو خواهید شد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


6) ViewSonic VA2259-SMH 22″ 1080p LED Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک

مانیتور VA2259 که توسط ویوسونیک طراحی شده است، از پنلی استفاده می‌کند که حاشیه‌های کمی داشته و با داشتن کیفیت تصویری 1080P می‌تواند امکان مشاهده تصاویر واضح را فراهم کرده و از هر زاویه‌ای می‌توانید این کیفیت بالا را داشته باشید. ابعاد مانیتور ۲۲ اینچی بوده و به اندازه کافی برای فضاهای کاری شما بزرگ تلقی می‌شود.

این مانیتور از پورت‌های استاندارد VGA و HDMI استفاده می‌کند و می‌توانید با تمامی ابزارهای جانبی رایجی که در سر کار دارید، از آن استفاده کنید. کیفیت تصویر در نمایشگر LED این مانیتور کیفیت بالایی دارند و کنتراست و بلور تصاویر نیز کاهش پیدا می‌کند تا بتوانید آسیب چشم کمتری را در طی استفاده طولانی مدت از مانیتور داشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور سامسونگ؛ لیستی ۱۰ تایی صفحه نمایش های برتر این غول کره‌ای!

فراموش نکنید که تنظیمات این مانیتور ساده بوده و صرفا برای زمینه‌های کاری می‌توانید از مانیتور بهره ببرید. کاربران گیمینگ بهتر است که از مانیتورهای بزرگ‌تر این برند استفاده کنند. اگر دوست دارید که در یک اتاق کاری کوچک، از مانیتوری استفاده کنید که ابعاد استاندارد نسبت به آن داشته باشید، این مانیتور ۲۲ اینچی بهترین انتخاب شما خواهد بود. آیتم‌های مختلف در مانیتور قابلیت دید داشته و دستگاه‌های مختلفی را می‌توانید به آن متصل کنید.

این مدل برای کامپیوترهای تجاری طراحی شده است و نرخ تازه سازی، زمان پاسخ گویی و اندازه صفحه برای کاربران گیمینگ اصلا مناسب نخواهد بود. بنابراین در خرید خود دقت داشته باشید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


7) ViewSonic XG2402 24″ 1080p Gaming Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک

مانیتور XG2402 از نظر ابعاد صفحه و نرخ تازه سازی هیچ مشکلی ندارد و حتی می‌توانید از زمان پاسخ دهی کوتاه‌تری هم برخوردار شوید. این مانیتور برای کاربران گیمینگ طراحی شده است، اما کیفیت تصاویر تنها در حد کامپیوترهای سنتی خواهد بود و نباید انتظار چندان بالایی از آن داشته باشید. از این مانیتور می‌توانید به عنوان محصولی استفاده کنید که هم برای زمینه‌های کاری و هم گیمینگ مناسب است و در حد استاندارد می‌تواند ویژگی‌هایی را در اختیار شما قرار دهد.

مانیتور XG2402 از نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند و زمان پاسخ گویی آن هم یک میلی ثانیه است. هر دوی این فاکتورها نشان می‌دهد که مانیتور برای گیم بسیار مناسب است و حالت روح مانند گرافیکی پایینی هم مشاهده خواهید کرد و زمان لگ تصاویر هم کم خواهد بود.

حتما بخوانید: معرفی ۱۰ سیستم گیمینگ ارزان؛ انتخاب کاربران از سر تا سر جهان

تکنولوژی نوری X در آن سبب می‌شود که رنگ مشکی بهتر دیده شده و رنگ‌های روشن نیز حالت Vivid داشته باشند. پایه قابل تنظیم این مانیتور هم برای کاربرانی مناسب است که قصد دارند از هر زاویه‌ای به این مانیتور نگاه کنند و محدودیتی در این زمینه نداشته باشند.

این مانیتور در کنار تمام ویژگی‌های گیمینگ خود، برای زمینه‌های کاری هم مناسب بوده و با داشتن کیفیت تصویری 1080p می‌تواند حالت بلور تصاویر را کاهش دهد. این مانیتور به سیستم کاهش خستگی چشم هم مجهز است که برای کاربرانی مناسب خواهد بود که مدت زمان زیادی به کار با کامپیوتر خود می‌پردازند. این مانیتور از بک لایت مناسب استفاده نمی‌کند و همین سبب می‌شود که ویدیوهای تاریک یا صحنه‌های گیمینگ تار را در صفحه شاهد باشیم.


8) ViewSonic VA2055SM 1080p LED Monitor

بهترین مانیتور ویوسونیک

مانیتور VA2055SM برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که فضای کاری چندان زیادی روی میز خودشان ندارند و حتما باید از یک مانیتور کوچک استفاده کنند. این مدل کامپکت این امکان را فراهم می‌کند که صرفه جویی جالب توجه روی فضای کاری خود داشته باشند و بتوانند کیفیت تصویر خود را بالا ببرند.

مانیتور از کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند و تصاویر در ابعاد ۲۰ اینچی آن کاملا واضح و با کیفیت خواهند بود. متون و تصاویر به راحتی قابل مشاهده بوده و امکانات جالبی به واسطه همین ابعاد کوچک از مانیتور می‌تواند داشته باشید.

حتما بخوانید: بررسی و معرفی ۱۰ مانیتور ارزان گیمینگ برای تمام بودجه ها

پورت‌هایی برای اتصال از طریق VGA و DVI-D برای شما فراهم شده است و می‌توانید از کابل‌های مربوطه نیز استفاده کنید. این مانیتور بیشتر برای کاربران مناسب است که اتاق کاری آن‌ها کوچک بوده و امکان استفاده از تجهیزات چندان بزرگ را ندارند.

این مانیتور سبب می‌شود که در کنار آن بتوانید وسایل جانبی دیگر را هم به کار برده و محدودیتی نداشته باشید. فریم‌های کامپکت آن هم سبب می‌شود که محدودیت‌ها باز هم کاهش پیدا کرده و بتوانید یک صفحه نمایش واضح و جذاب برای زمینه‌های کاری خود داشته باشید.

البته باید گفت که این مانیتور از ورودی HDMI پشتیبانی نمی‌کند و باید از تبدیل برای اتصال دستگاه‌های مجهز به این پورت استفاده کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


خرید بهترین مانیتور ویوسونیک

بسیاری از کاربران هر روز زمان زیادی را بیشتر از هر دستگاه دیگری، صرف نگاه کردن مانیتور کامپیوتر خود می‌کنند. به همین دلیل هم شما باید اطمینان حاصل کنید که از مانیتوری بهره می‌برید که می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند.

ویوسونیک سال‌ها از رهبران اصلی این صنعت بوده است و آخرین خط تولید مانیتورهای این شرکت، هنوز هم این سنت حسنه را ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین مادربرد DDR3؛ معرفی جمعی از بهترین‌ها

اهمیتی ندارد که شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا اینکه سهمی بسیار جدی از این بازار دارید. اگر به یک مانیتور صفحه لمسی همراه با کیفیت حرفه‌ای نیاز دارید، می‌توانید به سراغ مانیتورهای ویوسونیک بروید. این برند گزینه‌های متنوعی را برای هر کاربر به همراه دارد و نوآوری‌های خوب هم در زمینه ارائه محصولات هیجان انگیز داشته است.

این نوآوری‌ها بیشتر برای کاربران گیمینگ کاربرد داشته و نمایشگرهای دیجیتالی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است که تجربه آن‌ها را لذت بخش‌تر می‌کند. بنابراین قبل از این خرید خود را نهایی کنید، حتما در مورد مانیتور مدنظر خود تحقیق کرده و ببینید که چه ویژگی‌هایی دارد.

بهترین مانیتور ویوسونیک

اینجا جایی است که ما می‌توانیم به شما کمک کرده و از یکسری ویزگی‌های مهم برای خریداران مانیتورهای ویوسونیک صحبت کنیم. در بالا چند گزینه خوب از مانیتورهای این شرکت به شما معرفی کردیم و حاصل قصد داریم که به سراغ نکات کلیدی برویم. پس با ما همراه شوید.

نکات مهم و کلیدی

خرید یکی از مانیتورهای ویوسونیک، تا حد زیادی با خرید سایر اجزای الکترونیکی مانند یک کامپیوتر، متفاوت است. اینجا جایی است که شما به طور بالقوه، باید دیدگاه‌های کارشناسی را بررسی کرده و ببینید که چه مانیتوری برای چشمان شما مناسب است.

چشمان خود را باید برای ساعت‌ها آموزش داده و انتخاب اشتباه نداشته باشید. شما می‌توانید با خرید یک مانیتور مناسب، سردرد، چشم درد و دیگر بیماری‌های عمومی را در این زمینه از بین برده و از سلامت خود هم محافظت کنید. هنگامی که می‌خواهید یکی از مدل‌های مختلف مانیتور ویوسونیک را انتخاب کنید، باید به جنبه‌های مختلف توجه کرده و ببینید که کدامیک می‌تواند در بلند مدت نیازهای شما را برطرف سازد.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور بنکیو؛ علاقمندان به گیم کدام را انتخاب می کنند؟

اندازه صفحه نمایش

ویوسونیک مانیتورهایی از ۱۷ تا ۴۳ اینچ را به ارمغان آورده است و می‌توانید از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مانیتور را از این شرکت خریداری کنید. این فرض اشتباه را کنار بگذارید که خرید یک مانیتور بزرگ همیشه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. شما باید بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید، به این موضوع توجه کرده و ببینید که از بین اندازه کوچک، متوسط یا بزرگ، کدامیک بهترین تجربه را برای شما خواهد داشت.

وضوح

مانیتورهای ویوسونیک همواره کیفیت بالایی داشته‌اند و از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۱۰۲۴ پیکسل تا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل را برای‌تان فراهم می‌کنند. هرکدام از این مدل‌ها تعادل قیمت خوبی برای شما داشته و می‌توانید آن‌چیزی را خریداری کنید که در زمینه کاری خود به آن نیاز دارید.

بهترین مانیتور ویوسونیک

نرخ تازه سازی

نرخ تازه سازی، توسط واحد هرتز اندازه گیری شده و در زمان خرید مانیتور اهمیت زیادی دارد. این موضوع اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما حداقل گیمرها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. نرخ تازه سازی بالاتر، هر تصویری را به صورت صاف و روان‌تر نمایش می‌دهد و سبب می‌شود که لگی در صفحه وجود نداشته باشد.

بسیاری از گیمرها ادعا می‌کنند که نرخ تازه‌سازی برای بازی‌های اکشن و رقابتی مناسب است و زمان واکنش سریع‌تری را به گیمر ارائه می‌کند و این کاملا درست است. مانیتورهای ویوسونیک بالاترین نرخ تازه سازی را برای شما فراهم کرده و از ۶۰ تا ۲۴۰ هرتز را شامل می‌شوند. شما می‌توانید مشخصات مانیتور مدنظر خود را بررسی کرده و ببینید که این مانیتور در چه شرایطی قرار دارد. اگر به دنبال تصاویر صاف و روان هستید، مانیتورهایی را خریداری کنید که نرخ تازه سازی بالاتری دارند.

پورت‌های داخلی

اگر مانیتور خود را برای گیمینگ خریداری می‌کنید، می توانید مدل پورت‌های مانیتور خود را تعیین کنید. اکثر گیمرها از پورت‌های DisplayPort یا پورت‌های دوگانه HDMI استفاده می‌کنند. بزرگ‌ترین مزایای پورت DisplayPort این است که می‌توانید آن‌ها را برای پورت‌های DVI، VGA و HDMI سازگار کنید و دست بازتری برای اتصال دستگاه‌های دیگر خواهید داشت.

علاوه بر این، گیمرها هم می‌توانند به همین واسطه از مانیتورهای ویوسونیک بیشترین بهره را ببرند. این مانیتورها چندین پورت USB متعدد را فراهم کرده و می‌توانید برای کنترلرها و دستگاه‌های گیمینگ دیگر خود از آن‌ها استفاده کنید.

پایه مانیتور

اندازه مانیتور تنها فاکتور مهمی نیست که هنگام خرید مانیتور ویوسونیک باید مدنظر داشته باشید. پایه‌های این مانیتورها نیز اهمیت داشته و باید ببینید که میز کاری شما تا چه حد می‌تواند جا برای آن داشته باشد. با اندازه گیری دقیق میز کاری خود، می‌توانید پایه‌های متفاوت مانیتور مدنظر خود را چک کرده و ببینید که به راحتی در این فضا قرار می‌گیرد یا خیر. با این چک، می‌توانید اطمینان بیشتری از خرید خود داشته و به راحتی آن را در میز کاری خود جای دهید.

ویژگی‌های مانیتورهای ویوسونیک

بهترین مانیتور ویوسونیک

ویوسونیک همواره برشی از تکنولوژی مانیتور بوده است و به عنوان یکی از برندهایی شناخته می‌شود که فروش بالایی در بازار مانیتورها دارد. این برند توانسته است که توسعه و ارائه ویژگی‌های به‌روز دنیای مانیتور را برای محصولات خود داشته باشد و هر نسخه از مانیتورهای این شرکت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

هزینه پرداخت شده برای مانیتورهای ویوسونیک هم معمولا پایین‌تر از برندهای دیگر بوده و ارزش خرید شما بالا خواهد رفت. برخی از بزرگ‌ترین تحولاتی که در سال‌های اخیر روی صفحه نمایش منحنی صورت گرفته است، توسط ویوسونیک و مانیتورهای بزرگ این شرکت بوده است. در ادامه قصد داریم که نمونه‌هایی از ویژگی‌های مانیتورهای این شرکت را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید: راهنما خرید بهترین سیستم های رندرینگ و کار گرافیکی

قابلیت 4K

مانیتورهای ویوسونیک دارای قابلیت پخش 4K هستند و چنین امکانی سبب می‌شود که تصاویر با وضوح بالا برای تجربه هر گونه بازی گرافیکی یا تماشای ویدیو را داشته باشد. اگرچه این قابلیت ممکن است که جزو نیازمندی‌های شما نباشد، اما چندین مدل از مانیتورهای ویوسونیک با این قابلیت وجود دارند که با قیمت پایین می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

صفحه نمایش منحنی

صفحه نمایش منحنی در بسیاری از مانیتورهای برندهای مختلف دیده می‌شود و ویوسونیک هم یکی از آن‌ها است. این مانیتورها می‌توانند تجربه زاویه دید بهتر و همه جانبه‌تری را برای شما فراهم کرده و کنترل شما را روی تصویر بیشتر کنند. یک صفحه نمایش منحنی برای تجربه گیمینگ بسیار مناسب بوده و تماشای فیلم‌ها را نیز لذت‌ بخش‌تر می‌کند.

قابلیت Rampage X Lighting

یک ویژگی خاص که در برخی از مانیتورهای گیمینگ وجود دارد، Rampage X Lighting است. نور تابشی قرمز رنگ X که در پشت این مانیتورها قرار دارد، سبب می‌شود که تجربه بازی دراماتیک بصری را شاهد بوده و بتوانید حس حرفه‌ای بودن داشته باشید.

قیمت مانیتورهای ویوسونیک

بهترین مانیتور ویوسونیک

از دیدگاه قیمت هم می‌توانیم مانیتورهای این شرکت را مورد بررسی قرار دهیم. در این بخش قصد داریم که به سراغ مانیتورهای ارزان قیمت، میان رده و گران قیمت ویوسونیک رفته و از ویژگی‌های هرکدام برای‌تان صحبت کنیم.

مانیتورهای ارزان قیمت ویوسونیک

ویوسونیک تعدادی از مانیتورهای با کیفیت خود را در محدوده قیمت ۵۰ الی ۱۰۰ دلاری به فروش می‌رساند. این مانیتورها معمولا اندازه کوچکی دارند، اما هنوز هم می‌توانند یک تجربه با کیفیت و قابل اعتماد ارائه دهند. شما هیچ مشکلی از تجربه این مانیتورها نخواهید داشت و می‌توانید با خرید یک مانیتور کوچک در این محدوده قیمت، از خرید خود راضی باشید. کیفیت موردنظر شما توسط این مانیتورهاا فراهم شده و اکثر آن‌ها نیز پورت‌های اصلی USB را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مانیتورهای میان رده ویوسونیک

این مانیتورها اندازه‌های متنوع‌تری داشته و در سطوح مختلف به شما ارائه می‌شوند. بسیاری از این مانیتورها پورت‌های USB را در کنار پورت‌های دوگانه HDMI در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید از نرخ‌های رزولوشن مناسب و سیستم بازخوانی از سطح پایه نیز برخوردار شوید.

این امکانات نسبت به مانیتورهای ارزان قیمت بهبود یافته است. حداقل روزولوشن ارائه شده در این مانیتورها ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و نرخ تازه سازی حداقلی ۱۴۴ هرتزی نیز در این محدوده استاندارد به شما ارائه می‌شود. در نهایت باید بگوییم که این مانیتورها قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار دارند.

مانیتورهای گران قیمت ویوسونیک

مانیتورهایی که بالای ۳۰۰ دلار قیمت داشته و تا ۱۵۰۰ دلار نیز افزایش پیدا می‌کند، در رده مانیتورهای گران قیمت این برند قرار می‌گیرد. بهترین ویژگی‌ها در این مانیتورها کار شده و کیفیت تصویر درخشانی را در این صنعت ارائه می‌کنند. اهمیتی ندارد که قبلا از مانیتورهای ویوسونیک بهره برده‌اید یا خیر، با این واحدها می‌توانید به ویوسونیک اعتماد کرده و با قدرت این برند آشنا شوید.

انتظارات شما با این مانیتورها فراتر خواهد رفت. نرخ تازه سازی در این مانیتورها ۲۴۰ هرتزی بوده و رزولوشن 4K همراه با کیفیت تجاری عالی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مانیتورها در مدل‌های منحنی هم ارائه شده و می‌توانید به صورت صفحه عریض اولترا هم از آن‌ها استفاده کنید. یقینا با این مانیتورها تحت تاثیر قرار گرفته و می‌توانید کار و سرگرمی خود را به شکل بهتری ادامه دهید.

ترفندها

بهترین مانیتور ویوسونیک

یکسری نکات مهم هنگام خرید مانیتور ویوسونیک و هر مانیتور دیگری وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. تعادل نور و تاریکی بسیار مهم تلقی می‌شود. روشنایی مانیتورهای ویوسونیک را می‌توانید مناسب چشمان خود تنظیم کرده و امکان استفاده بیشتر بدون آسیب دیدگی چشمان خود را فراهم کنید. شما همواره باید اطمینان داشته باشید که تعادل خوبی را بین نور و تاریکی برقرار کرده و می‌توانید فشار به چشمان خود را در اثر نگاه کردن طولانی مدت به مانیتور کاهش دهید.

حتما بخوانید: بهترین مانیتور گیمینگ همراه با معرفی ۹ مدل برتر + اصطلاحات رایج

ارگونومی هم نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. موقعیت نامناسب مانیتور می‌تواند شما را با یکسری از بیمار‌ی‌های فیزیکی روبرو کند. مانیتور خود را باید در زاویه‌ای قرار دهید که حالت گردن شما را در یک حالت پایدار قرار دهد.

نقطه به نقطه بدن خود را چک کرده و ببینید که در شرایط پایدار قرار دارد یا خیر. در غیر اینصورت می‌توانید وضعیت مانیتور را تغییر داده و آن را بالا و پایین کنید تا به شرایط ایده آل برسد. یکی از رایج‌ترین دلایلی که موجب نارضایتی از مانیتور می‌شود، مربوط به فاصله چشم از آن است. چشمان شما باید ۲۰ اینچ با مانیتور فاصله داشته باشد.

برای تمیز کردن مانیتور هم باید دقت کرده و از مایعات استفاده نکنید. گرد و غبار روی آن را می‌توانید با یک پارچه خشک تمیز کرده و خطر آسیب رسیدن به اجزای داخلی آن را کاهش دهید. این امر سبب می‌شود که ماندگاری مانیتور شما نیز افزایش پیدا کند.

سوالات متداول

بهترین مانیتور ویوسونیک

در این بخش قصد داریم که سوالات مهم پیرامون مانیتور ویوسونیک را بررسی کرده و کمک کنیم که شما نیز بتوانید ابهامات خود را در این زمینه برطرف سازید.

سوال: آیا استفاده از مانیتور ویوسونیک برای بازی، نسبت به استفاده از مانیتور برای کارهای ساده فشار بیشتری روی آن می‌آورد؟

پاسخ: هرکدام از مانیتورهای ویوسونیک قادر هستند که برای هر زمینه کاری یا گیمینگ پاسخگو باشند و بدون آسیب رسانی، می‌توانند امکانات لازم را فراهم سازند.

سوال: می‌توانیم مانیتور را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌کنیم، روشن نگه داریم؟

پاسخ: این موضوع برای مانیتورهای ویوسونیک توصیه نمی‌شود. اگر مدت زمان طولانی از مانیتور خود دور هستید، می‌توانید آن را خاموش کنید. البته یک بار در روز می‌توانید چنین کاری را برای مدت زمان طولانی انجام دهید، اما در کل برای ماندگاری بیشتر مانیتور، بهتر است که آن را خاموش کنید.

سوال: آیا نیازی برای خرید یک مانیتور گران قیمت از ویوسونیک وجود دارد؟

پاسخ: می‌دانیم که ویوسونیک یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید مانیتور است. بسیاری از مانیتورهای ارزشمند و ارزان قیمت در این برند وجود دارد که عملکرد بهتری نسبت به همتایان گران قیمت خود دارند. اما این بدان معنا نیست که عملکرد و ویژگی‌های عالی مانیتورهای گران قیمت این برند، نیازمند همه نخواهد بود. در صورتی که گیمر هستید یا کارهای مهمی مانند ادیت ویدیو انجام می‌دهید، می‌توانید خرید مانیتورهای گران قیمت این برند را هم مدنظر داشته باشید.

حتما بخوانید: لیستی 10 تایی از بهترین کارت گرافیک ها برای ماینینگ

سخن آخر

بدین ترتیب ما در این مطلب سعی کردیم که بهترین مانیتورهای برند ویوسونیک را به شما معرفی کرده و توضیحات کاملی را در مورد آن‌ها ارائه کردیم. می‌توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها مطرح کنید.

بهترین مانیتور ویوسونیک از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

ViewSonic VX2758-C-MH 27″ Curved, ViewSonic VX2476-SMHD 24″ 1080p, ViewSonic VA2259-SMH 22″ 1080p LED, ViewSonic XG2402 24″ 1080p Gaming, این مانیتورها به همراه چند مدل دیگر جزء بهترین مانیتورهای ویوسونیک هستند که ما در این مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم.

چه نکاتی را باید برای خرید بهترین مانتیور ویوسونیک درنظر گرفت؟

توجه به موارد زیر که شرح کامل هر کدام در این مقاله آمده است، برای خرید بهترین مانیتور ویوسونیک ضروری است: ،اندازه صفحه نمایش ،وضوح ،نرخ تازه سازی ،پورت‌های داخلی .پایه مانیتور

چه قابلیتی مانیتور ویوسونیک را از میان مانیتورهای دیگر متمایز می کند؟

استفاده از به روزترین تکنولوژی روز دنیا در ساخت و قیمت گذاری مناسب از وجوه تمایزکننده مانیتورهای ویوسونیک نسبت به سایر مانیتورهای بازار است.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.