• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

وقتی که برای اولین بار، سرفیس اصلی در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، تعداد کمی از کاربران پیش بینی می‌کردند که بهترین لپ تاپ مایکروسافت بتواند با قابلیت‌های نزدیک به کامپیوتر خود، در دنیای لپ تاپ‌ها جایی برای خود کسب کنند. سرفیس‌ها به عنوان یک تبلت که با سیستم‌عامل ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفته و گزینه Type Cover هم نداشت، کار سختی برای متقاعد کردن خریداران داشت.

نه سال بعد، سرفیس اصلی به Surface Go تغییر نام داده و Surface Pro گران قیمت‌تر در کنار آن روانه بازار شد. با توجه به گسترش دامنه‌ای که توسط مایکروسافت انجام شد، Surface Pro X هم در سال ۲۰۱۹ با معماری آرم وارد جمع لپ تاپ‌های مایکروسافت شد.

مایکروسافت همچنین لپ تاپ‌های سبک وزن و رده بالای خود تحت عنوان Surface Book را در میان تواناترین دستگاه‌های موجود در بازار ارائه کرده و در کنار آن یک گزینه مقرون به صرفه‌تر به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت نام Surface Laptop Go را نیز معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون؛ پر طرفداران خوش قیمت

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

با به روزرسانی‌های متعددی شرکت به صورت منظم برای کامپیوتر شخصی خود ارائه می‌کرد، کاربران توانایی انتخاب گسترده‌ای داشته و می‌توانستند از بین گزینه‌های متعدد سرفیس‌های مایکروسافت، گزینه نزدیک به نیازهای خود را تهیه کنند. بسیاری از کارشناسان این عقده را دارند که این شرکت می‌تواند راهی برای دستیابی به ساخت دستگاه‌های ۲ در ۱ پیدا کند، اما مطمئنا سرفیس‌ها هم اکنون هم به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت در یک مسیر صحیح قرار دارند.

به نظر می‌رسد که ارقام مالی خوبی که نصیب مایکروسافت می‌شود، می‌تواند پشتوانه خوبی برای این سری باشد. یقینا سری سرفیس به زودی می‌تواند به یک تجارت ۲ میلیارد دلاری برای مایکروسافت تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۷ مدل بدون محدودیت بودجه!

این دستگاه‌ها به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت با ترکیب طراحی جذاب، کیفیت ساخت برتر و مشخصات فنی پیشرفته، می‌توانند فاکتورهای زیادی برای دوست داشته شدن توسط کاربران ارائه دهند. در ادامه قصد داریم که برخی از بهترین سرفیس‌های بازار را برای خرید معرفی کرده و کمی در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

اگر به دنبال خرید لپ تاپ ارزان قیمت و قابل حمل هستید یا اینکه دستگاه پیشرفته‌تری از این سری می‌خواهید که بتواند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا کند، گزینه مدنظر خود را در این لیست خواهید یافت.

شایان ذکر است که لپ تاپ Surface Studio 2 در این لیست قرار نگرفته است. برخی از دستگاه‌ها هم هنوز در بازار جهانی وجود ندارند. ما بهترین لپ تاپ‌ مایکروسافت را در این مقاله معرفی کرده و سعی می‌کنیم که بهترین دستگاه برای خرید را در اختیار شما قرار دهیم.

این دستگاه‌ها ممکن است که گران قیمت باشند، اما مایکروسافت و سایر فروشندگان موجود در داخل و خارج از کشور، شرایط خوبی برای خرید آن‌ها فراهم کرده و گاهی می‌توانید با تخفیف نیز به سراغ آن‌ها بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ اپل؛ معرفی مک بوک‌های دوست داشتنی برای حرفه‌ای ها!

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

آن‌هایی که با سیستم عامل ویندوز کار نمی‌کنند هم می‌توانند نگاهی به لپ تاپ‌های سرفیس بیندازند، چرا که سخت افزار صوتی خوبی برای آن‌ها فراهم کرده و برای برخی از زمینه‌های کاری می‌تواند مناسب باشد. اگر از دستگاه‌های Surface Earbuds و Surface Headphones استفاده می‌کند، بیشتر باید به فکر خرید بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای خود باشید.


لیست بهترین لپ تاپ مایکروسافت + معرفی 15 مدل برتر

  1. Surface Book 3 15-inch (256GB SSD)
  2. Surface Book 3 15-inch (1TB SSD)
  3. Surface Book 3 15-inch (2TB SSD)
  4. Surface Book 3 13-inch (256GB SSD)
  5. Surface Pro 7+
  6. Surface Laptop 3
  7. Surface Go 2
  8. Surface Book 3
  9. Surface Laptop Go
  10. Surface Pro 7
  11. Surface Book 2
  12. Surface Laptop 2
  13. Surface Go
  14. Surface Pro X
  15. Surface Laptop 4

1) لپ تاپ مایکروسافت 15 اینچ مدل Surface Book 3

بهترین لپ تاپ

سرفیس بوک ۳ یکی از ارزشمندترین لپ تاپ‌های مایکروسافت است که می‌توانید با وزن پایین ۱.۶ کیلوگرمی به سراغش رفته و از قابلیت حمل بالای آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. این لپ تاپ صفحه نمایش ۱۵ اینچی دارد و کاملا مشخص است که شیوه طراحی و ساخت آن با لپ تاپ‌های دیگر بازار متفاوت بوده است.

نوع صفحه نمایش هم PixelSence بوده و با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش تماما لمسی بوده و تراکم پیکسلی عالی ۲۶۰ پیکسل در هر اینچ را به همراه دارد. می‌توانید لمس همزمان را برای ده نقطه داشته باشید و در نهایت هم می‌توانیم به نسبت کنتراست ۱۶۰۰:۱ در این لپ تاپ اشاره کنیم.

مایکروسافت در این لپ تاپ خود از پردازنده سری Core i7 اینتل استفاده کرده است و فرکانس پردازنده هم می‌تواند به ۱.۳ گیگاهرتز برسد. این میزان فرکانس در حالت توربو روی ۳.۹ گیگاهرتز قرار دارد و نسبتا می‌توانیم به نمره قبولی به آن بدهیم. در نظر داشته باشید که حافظه کش پردازنده هم ۸ مگابایتی است و فرصت برای نگهداری داده‌های آماده بیشتر را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

حافظه رم دستگاه ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 است و نسبتا سرعت خوبی را به اجرای برنامه‌ها و مرور وب خواهد داد. این لپ تاپ از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کند که البته از نوع SSD بوده و سرعتی عالی را تحویل می‌دهد. بهتر بود که مایکروسافت از یک حافظه اضافی و معمولی هم برای ذخیره‌سازی داده بهره می‌برد.

لپ تاپ مایکروسافت از کارت گرافیک GTX 1660 Ti استفاده می‌کند که دارای حافظه اختصاصی ۶ گیگابایتی است و برای اجرای بازی‌های متوسط بازار روی تنظیمات گرافیکی ساده می‌تواند مناسب باشد. یک پورت USB-C در این دستگاه می‌بینیم که همراه با دو پورت USB 3.1 در اختیارتان خواهد بود. این ترکیب می‌توانست کمی بیشتر باشد و مخصوصا با نبود درایو نوری، فضا هم برای این منظور فراهم بوده است.

سیستم اتصال وای فای ۶ همراه با بلوتوث ۵.۰ را در این دستگاه خواهیم داشت و اتصال اینترنتی پایدار از ثمره‌های این فناوری جدید تلقی می‌شود. مایکروسافت در سرفیس بوک ۳ از یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم استفاده کرده است و وب کم با کیفیت بالای Full HD را نیز خواهیم داشت که از تمام گزینه‌های موجود در لیست با کیفیت‌تر است.

وزن ۱.۶ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i7
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک GTX 1660 Ti
سیستم عامل Windows 10
ظرفیت باتری ۱۷ ساعت

نقاط قوت

  • + سخت افزار مناسب
  • + امکان تبدیل لپ تاپ به تبلت
  • + شفافیت عالی صفحه نمایش
  • + کیبورد با کیفیت عالی

2) لپ تاپ مایکروسافت 15 اینچ مدل Surface Book 3

بهترین لپ تاپ

مدل دیگری از لپ تاپ سرفیس بوک ۳ را داریم که این‌بار با حافظه رم بیشتر ۳۲ گیگابایتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این میزان حافظه برای اجرای فوق‌العاده سریع برنامه‌ها کاربردی بوده و گوگل کروم هم به‌دلیل باز کردن تب‌های بیشتر، هنگ نخواهد کرد. این محصول از همان کارت گرافیک سری GTX 1660 Ti استفاده می‌کند که توسط انویدیا طراحی شده است.

دو پورت USB 3.1 همراه با یک پورت USB-C در این دستگاه می‌بینیم و متاسفانه پورت شبکه در آن به کار نرفته است. اتصال وای فای و بلوتوث به‌شکل مشابه مدل‌های دیگر تعبیه شده است و همان عملکرد عالی لپ تاپ‌های گذشته سرفیس بوک ۳ را می‌بینیم. کارکرد باتری در این لپ تاپ ۱۷ ساعته است و تفاوتی آشکار با دیگر لپ تاپ‌های رقیب ایجاد کرده است.

سیستم عامل این لپ تاپ هم ویندوز ۱۰ بوده و به‌دلیل طراحی اختصاصی سازنده، احتمالا بهترین پایداری و بهینه‌سازی را از این سیستم‌عامل خواهیم داشت. پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی در کنار کیبورد همراه با نور پس زمینه هم به این لپ تاپ اضافه شده است. از سایر امکانات لپ تاپ می‌توانیم به حسگرهای روشنایی، مجاورت، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما اشاره کنیم.

این امکانات معمولا در لپ تاپ‌های بازار با این رده قیمت وجود ندارد. یک مجموعه سخت‌افزاری خوب توسط مایکروسافت فراهم شده است و قابلیت تبدیل از لپ تاپ به تبلت هم احتمالا مهم‌ترین مورد در بین امکانات لپ تاپ خواهد بود. بسیاری از شما که در منزل یا دانشگاه نیاز به یک تبلت جهت یادداشت برداری و افزایش سرعت کار خود دارید، با سرفیس بوک ۳ می‌توانید یک لپ تاپ ۲ در ۱ با کیفیت داشته باشید.

این محصول از کیبورد و تاچ پد با کیفیت بالا استفاده می‌کند و حتی می‌توانید قلم دیجیتالی را هم در هنگام طراحی و استفاده از فتوشاپ به کار ببرید. پورت‌های دیگر متنوع بوده و برای اتصال تجهیزات جانبی متنوع کافی به نظر می‌رسند. مایکروسافت از اسپیکرهای استریو در لپ تاپ استفاده کرده است که دارای فناوری دالبی اتم هستند.

شما می‌توانید از دوربین ورود به محیط ویندوز هم در این لپ تاپ استفاده کنید. وضوح و شفافیت صفحه نمایش در حد خیره کننده است و برای تجربه بازی و مشاهده فیلم و سریال بهترین گزینه خواهد بود. همان‌طور که قبلا هم گفته بودیم، صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵ اینچی است و با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در اختیار شما خواهد بود. لمسی بودن صفحه نمایش هم کمک می‌کند که هنگام استفاده به عنوان تبلت، مشکلی نداشته باشید.

وزن ۱.۶ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i7
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک GTX 1660 Ti
سیستم عامل Windows 10
ظرفیت باتری ۱۷ ساعت

نقاط قوت

  • + سخت افزار مناسب
  • + امکان تبدیل لپ تاپ به تبلت
  • + شفافیت عالی صفحه نمایش
  • + کیبورد با کیفیت عالی

3) لپ تاپ مایکروسافت 15 اینچ مدل Surface Book 3

بهترین لپ تاپ

مایکروسافت با لپ تاپ سرفیس بوک ۳ خود غوغایی در بین لپ تاپ‌های بالارده ایجاد کرده است و این‌بار هم یک محصول ۱.۶۴ کیلوگرمی داریم که ابعاد مناسبی هم برای کار یا تجربه بازی داشته و می‌تواند محصولی باشد که تا چندین سال شما را از خرید مجدد بی‌نیاز خواهد کرد.

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی استفاده می‌کند که نوع آن کاملا متفاوت با صفحه نمایش لپ تاپ‌های کنونی بازار است. رزولوشن صفحه هم در حد 4K است و برای تجربه بازی و تماشای فیلم عالی خواهد بود. این لپ تاپ از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کند تا هنگام تبدیل شدن به تبلت، بتوانید به راحتی از صفحه نرم و روان آن استفاده کنید. تراکم پیکسلی هم بسیار مناسب بوده و می‌توانید از نسبت تصویر ۳:۲ استفاده کنید.

اینتل از پردازنده سری Core i7 خود در این لپ تاپ استفاده کرده است و تفاوتی بین پیکربندی‌های متفاوت لپ تاپ Surface Book 3 نمی‌بینیم. این پردازنده در حالت توربو می‌تواند به ۳.۹ گیگاهرتز فرکانس دست پیدا کند. حافظه کش پردازنده هم ۸ مگابایتی است. لپ تاپ از یک حافظه ۳۲ گیگابایتی استفاده می‌کند و حافظه رم DDR4 برای آن در نظر گرفته شده است.

این لپ تاپ از حافظه SSD استفاده می‌کند که ظرفیت ۲ ترابایتی دارد و نیاز شما را به هر نوع هارد اضافه دیگری از بین می‌برد. این حافظه سریع برای اجرای بهتر بازی‌ها و خود ویندوز کاربرد دارد و حافظه بیشتر هم کمک می‌کند که تمام داده‌های خود را درون آن نگهداری کنید. کارت گرافیک این دستگاه به‌طور مشابه از GTX 1660 Ti استفاده می‌کند و با حافظه اختصاصی ۶ گیگابایتی در اختیار شما خواهد بود.

پورت USB 3.1 به شکل جفت در لپ تا تعبیه شده است و می‌توانیم به یک پورت USB-C هم اشاره کنیم. اتصال وای فای و بلوتوث در سریع‌ترین حالت ممکن رخ خواهد داد. این لپ تاپ از یک وب کم و اسپیکر با کیفیت استفاده می‌کند و باتری ۱۷ ساعته هم کمک می‌کند که تایم زیادی را در بیرون از منزل از Surface Book 3 استفاده کرده و نیازی هم به شارژ مجدد نداشته باشید.

لپ تاپ مثل همیشه از فرمان‌های چند لمسی تاچ پد هم استفاده می‌کند. این محصول به یک مجموعه سخت‌افزاری خوب مجهز شده است و قابلیت تبدیل پذیری به تبلت سبب شده است که نیاز به خرید اضافی در کنار لپ تاپ خود نداشته باشید. شفافیت صفحه نمایش تا حد زیادی بالا است و می‌توانید از قلم دیجیتالی هم به جای انگشتان خود روی صفحه نمایش استفاده کنید.

وزن ۱.۶ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i7
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۲ ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک GTX 1660 Ti
سیستم عامل Windows 10
ظرفیت باتری ۱۷ ساعت

نقاط قوت

  • + سخت افزار مناسب
  • + امکان تبدیل لپ تاپ به تبلت
  • + شفافیت عالی صفحه نمایش
  • + کیبورد با کیفیت عالی

4) لپ تاپ مایکروسافت 13 اینچ مدل Surface Book 3

بهترین لپ تاپ

پیکربندی Core i5 لپ تاپ سرفیس بوک ۳ را می‌توانید با قیمت پایین‌تر تهیه کنید. وزن لپ تاپ هم کاهش پیدا کرده و ۱.۵۳ کیلوگرمی است. این لپ تاپ این‌بار از صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی کوچک‌تر بهره برده و رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل را دارد. تراکم پیکسلی هم به واسطه همین کاهش دچار تغییر شده است و هم‌اکنون پیکسل‌های بیشتری در صفحه پخش می‌شوند.

نسبت تصویر همان ۳:۲ قدیمی است و باز هم می‌توانید ده نقطه همزمان را در صفحه نمایش فشار دهید.  همان‌طور که گفتیم، مایکروسافت از پردازنده سری Core i5 در این لپ تاپ استفاده کرده است و فرکانس آن در حالت عادی می‌تواند ۱.۲ گیگاهرتز رسیده و در حالت توربو هم مرز ۳.۷ گیگاهرتز را عبور کند. حافظه کش هم در حد ۶ مگابایت باقی مانده است.

این لپ تاپ از حافظه رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند که از همان فناوری همیشگی DDR4 هم بهره می‌برد. ظرفیت حافظه داخلی در حد ۲۵۶ گیگابایت است و از نوع SSD درون لپ تاپ تعبیه شده است. احتمالا در کنار آن به یک هارد اکسترنال معمولی هم نیاز خواهید داشت. کارت گرافیک یکپارچه مدل Iris Plus اینتل در این لپ تاپ به کار گرفته شده است و صرفا برای کارهای روزمره و دانشگاهی می‌تواند مناسب باشد.

این لپ تاپ همراه با دو پورت USB 3.1 و یک پورت سریع‌تر USB-C در اختیار شما خواه بود. اتصال وای فای و بلوتوث هم مثل همیشه در شرایط خوبی قرار دارند. جک هدفون ۳.۵ میلی‌تری هم امکان اتصال هدفون‌های حرفه‌ای را بدون نیاز به رابط فراهم کرده است. اسپیکر این دستگاه کیفیت و ولوم بالایی دارد و برای بازی بسیار مناسب است.

مایکروسافت در پیکربندی جدید لپ تاپ Surface Book 3 خود از باتری نسبتا ضعیف‌تر با کارکرد ۱۵ ساعته استفاده کرده است. سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهترین شرایط را برای اجرا دارد و در صورت دلخواه می‌توانید به سراغ ویندوز ۱۱ جدید هم بروید. مجموعه سخت‌افزاری خوبی در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید از کیبورد و تاچ پد با کیفیت هم برای تایپ سریع استفاده کنید.

در واقع، دانشجویان و افراد کاری می‌توانند با کیبورد یا حتی قلم دیجیتالی، سرعت کار خود را تحت تاثیر قرار دهند. حسگرهای روشنایی، مجاورت، شتاب سنج، ژیروسکوپ و همچنین قطب نما در این دستگاه وجود دارد و برای یک سری مقاصد مشخص می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. لپ تاپ طراحی زیبایی دارد و مقاومت بالای بدنه آن هم سبب شده است که هنگام حمل، نگرانی از بابت آسیب دیدن آن را نداشته باشید.

وزن ۱.۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i5
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک Intel® Iris™ Plus Graphics
سیستم عامل Windows 10
ظرفیت باتری ۱۵ ساعت

نقاط قوت

  • + سخت افزار مناسب
  • + امکان تبدیل لپ تاپ به تبلت
  • + شفافیت عالی صفحه نمایش
  • + کیبورد با کیفیت عالی

5) Surface 7 Pro+

بهترین لپ تاپ مایکروسافت در حالت کلی

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

علیرغم اینکه سرفیس پرو ۷ پلاس، کاربران عادی و تجاری را هدف قرار داده است، به عنوان یک گزینه عالی برای تمام مصرف کنندگان بازار نیز محسوب می‌شود. استفاده از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل که به روزرسانی ویژه‌ای داشته‌اند، به عملکرد همه جانبه آن کمک بسیاری کرده است.

این در حالی است که اضافه شدن یک هارد SSD و سیستم نقطه اتصال LTE هم توانسته است که قابلیت استفاده از بهترین لپ تاپ مایکروسافت را در هنگام سفر فراهم کند و این خصیصه برای هر کاربری لازم و ضروری است. عمر باتری در آن پیشرفت بزرگی داشته است و هم اکنون بیش از یک هشت ساعت می‌توانید از آن استفاده کرده و حتی با استفاده عادی‌تر، این استفاده را به یک روز کامل برسانید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون؛ معرفی 4 مدل از تاپ ترین ها

با این حال، این لپ تاپ هنوز هم در همه زمینه‌ها کامل نیست. این سرفیس از طرح پنج ساله قدیمی خود استفاده کرده است و اگر بخواهید که هر نوع پیکربندی را با Type Cover دریافت کنید، باید بیش از ۳۴ میلیون تومان هزینه کنید. سرفیس پرو ۷ پلاس در حال حاضر به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای همه زمینه‌ها شناخته می‌شود و بیشتر کاربران بازار می‌توانند خرید آن را در اولویت قرار دهند، اما شاید گزینه بهتر این باشد که منتظر پرو ۸ بمانید.

احتمالا تغییرات بیشتری برای نسخه جدید شاهد خواهیم بود و احتمالا ارزش صبر کردن را هم خواهد داشت. تغییرات این لپ تاپ در زمینه طراحی و قابلیت حمل هم شایعاتی را به همراه داشته و احتمالا کاربران آن را دوست خواهند داشت.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


6) Surface Laptop 3

یکی از بهترین لپ تاپ مایکروسافت

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

Surface Laptop 3 را می‌توانیم یکی از بهترین لپ تاپ مایکروسافت بدانیم که تا به امروز در بازار عرضه شده است. این لپ تاپ نه تنها نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته است، بلکه با انتخاب یک بدنه فلزی، گزینه‌های رنگی متعددی مانند Alcantara را به خود اضافه کرده ست و می‌توانید از طرح‌های رنگی متعددی مانند Sandstone هم استفاده کنید که پیش‌تر آن را ندیده بودیم. مایکروسافت دو اندازه محرمانه هم برای این نسل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون؛ 4 مدل از جدیدترین ها

مدل ۱۳.۵ اینچی این لپ تاپ را می‌توانید با تراشه ۱۰ هسته‌ای Intel Core i5 یا i7 و حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی تهیه کنید. این در حالی است که نسخه ۱۵ اینچی SKU به پردازده‌های Ryzen 5 یا Ryzen 7 مجهز شده است و ۵۱۲ گیگابایت هم فضای داخلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای اولین بار، پورت USB-C هم به این سری لپ تاپ اضافه شده است و می‌تواند کاربران زیادی را خوشحال کند. شما دیگر می‌توانید از این پورت برای اتصال دیگر دستگاه‌های خود به لپ تاپ استفاده کرده و نیازی به یک رابط یا پورت کم سرعت نخواهید داشت. البته هنوز هم نمی‌تواند جایگزینی برای پورت تاندربولت ۳ باشد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


7) Surface Go 2

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت ۲ در ۱

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

لپ تاپ Surface Go 2 را می‌توانیم یکی از سرگرم کننده‌ترین دستگاه‌هایی بدانیم که مایکروسافت در حال حاضر تولید می‌کند. استفاده از ویندوز ۱۰ در این فرم فاکتور بسیار جذاب خواهد بود و کاربران بیشتری به دلیل هزینه پایین به سمت آن کشیده می‌شوند. با چنین قیمتی که روی آن برچسب خورده است، مطمئنا عملکرد آن تحت تاثیر قرار گرفته و مانند دیگر سرفیس‌ها قدرتمند ظاهر نمی‌شود.

به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که مدل Core M3 آن را تهیه کرده و کمی هزینه بیشتری برایش بپردازید. شما با این هزینه اضافه می‌توانید تعادل بیشتری بین دوام باتری و عملکرد سرفیس ایجاد کرده و به صورت ساده‌تری با لپ تاپ خود کار کنید.

مایکروسافت ادعا می‌کند که این لپ تاپ به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت، ۱۰ ساعت عمر باتری فراهم کرده و می‌تواند برای کارهای پیچیده و تسک‌های همزمان ویندوز هم بسیار عالی عمل کند. این سرفیس قادر است که عملکرد اجرای چندین برنامه را بهینه سازی کرده و مصرف باتری پایین‌تری را برای آن‌ها ایجاد کند.

لپ تاپ Surface Go 2 برای کاربران ویندوز ۱۰، طراحی بسیار نازک و سبک وزنی دارد، اما اگر به لپ تاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی عادت کرده‌اید، حتی عادت کردن به این سرفیس ۱۰.۵ اینچی هم نمی‌تواند کار سختی برای شما باشد. لوازم جانبی این لپ تاپ بدون تغییر نسبت به گذشته، در این سری هم دیده می‌شود.

دستگاه را می‌توانید بدون نیاز به خرید لوازم جانبی دیگر استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید. توجه داشته باشید که استفاده از این لپ تاپ به عنوان یک دستگاه مستقل، محدودیت‌هایی به همراه خواهد داشت.

لپ تاپ Surface Go 2 دارای بسیاری از جنبه‌های لذت بخش و هیجان انگیز سرفیس است و هر کسی که خرید آن را مدنظر داشته باشد، یقینا باید با مشخصات پایین آن کنار آمده و با توجه به قیمتش، حس بدی به آن نداشته باشد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


8) Surface Book 3

بهترین لپ تاپ کم مصرف سرفیس

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

علیرغم اینکه این لپ تاپ در حالت کلی، تنها نسخه به روزرسانی شده‌ای نسبت به نسخه قبلی خود است، اما توانسته است که در خانواده سرفیس شرایط خوبی داشته باشد. داشتن یک نمایشگر زیبا، صفحه کلید عالی و انتخاب عالی در زمینه پورت‌ها، سبب شده است که تجربه‌ای جذاب و ناب برای کار با لپ تاپ فراهم کند. با این خال، عملکرد این لپ تاپ به طور جدی با دیگر گزینه‌های بازار متفاوت است.

Surface Book 3 در اکثر مواقع عملکرد خوبی دارد، اما وقتی که صحبت از اجرای بازی در این دستگاه می‌شود، به طور قطع نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این مسئله در حالت اهمیت چندانی ندارد، چرا که سرفیس‌ها هیچگاه برای تجربه بازی ساخته نمی‌شوند، اما مایکروسافت در حالی یکی از بهترین لپ تاپ مایکروسافت را روانه بازار کرده است که روی اجرای بازی روی آن مانور تبلیغاتی داده بود و این موضوع اصلا پذیرفته نیست.

این موضوع تنها اشکل کار سرفیس بوک ۳ نیست، چرا که حاشیه‌های بزرگی هم در کنار صفحه نمایش این لپ تاپ مشاهده می‌کنیم و عملکرد متوسط اسپیکرها و نبود اسکنر اثر انگشت هم می‌تواند برای بسیاری از کاربران اذیت کننده باشد.

این‌ها تنها موارد برجسته از ایرادات این لپ تاپ بود و ممکن است که بعد از خرید، خودتان هم چند نکته برای ذکر کردن داشته باشید. البته باید بگوییم که با توجه به برچسب قیمت این لپ تاپ، احتمالا این کاستی‌ها چندان به چشم نخواهند آمد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


9) Surface Laptop Go

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

با توجه به موقعیتی که خط تولید Surface Go دارد، مایکروسافت در مقطعی دستگاه‌های تاشو ارزان قیمتی را روانه بازار می‌کند و این موضوع اجتناب ناپذیر است. سرفیس لپ تاپ گو دقیقا چنین شرایطی دارد و البته شاید هم کاربران چندان هم به آن توجهی نداشته باشند.

مهم‌ترین مشخصه این لپ تاپ قیمت آن است. مشخصات ضعیف و ابتدایی این لپ تاپ سبب شده است که شما هزینه پایینی برای دستگاه خرج کرده و مایکروسافت با این کار تلاش کرده است که ارزش خرید آن همچنان بالا باشد. مایکروسافت برای این لپ تاپ یک فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته است و یقینا مدل‌هایی که بیش از آن فضای ذخیره سازی داشته باشند، چند میلیون گران‌تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس؛ بررسی سری ZenBook تا ROG ،Viva و … در یک نگاه سریع!

بنابراین شرکت سازنده به خوبی توانسته است که هزینه‌های دستگاه را در این زمینه مدیریت کند. علاوه بر این، گزینه‌های عالی هم در این لپ تاپ وجود دارد که پرداخت چنین قیمتی را منطقی‌تر می‌کند.

عمر باتری لپ تاپ کمی نگران کننده است، چرا دستگاه به سختی می‌تواند یک روز کاری بدون نیاز به شارژ کار کند. با این وجود، هنوز هم کاربران زیادی علاقه‌مند خواهند بود که لپ تاپ Surface Laptop Go را خریداری کنند.

عملکرد نزدیک به مدل‌های رده بالا در تست‌های این لپ تاپ اثبات شده است و این در حالی است که اضافه شدن یک صفحه کلید عالی و نمایشگر در چنین بدنه‌ باریکی واقعا شگفت انگیز است. اسپیکرهای Dolby Audio و میکروفون استودیویی دوگانه نیز تجربه صوتی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

لپ تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارند که در چنین رده‌ای عالی عمل می‌کنند. بسیاری از آن‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند.  اما این Surface Laptop Go است که به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت می‌تواند قدرت رقابت بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشد و به همین دلیل هم خرید این دستگاه توصیه می‌شود.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


 

10) Pro Surface 7

ارزان بالا نسبت به قیمت

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

سرفیس پرو ۷ را می‌توانیم یک تبلت بسیار قدرتمند بدانیم که اگر نوع Type Cover آن را برای خرید انتخاب کنید، به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت قدرتمند و مناسب هم می‌توانید از آن استفاده کنید. البته استفاده کردن در چنین حالی می‌تواند چالش‌های خاص خود را داشته باشد و ممکن است که برخی از کاربران آن را نپسندند.

سیستم داخلی این محصول بسیار قدرتمند بوده و می‌توانید از کارت گرافیک ارتقا یافته روی آن استفاده کنید. این جا جایی که پرو ۷ واقعا خوش درخشیده و حتی می‌تواند از Pro X هم قدرتمندتر باشد. این محصول یک جهش گسترده نسبت به Surface Pro 6 است و با یک طراحی زیبا و مشخصات فنی قدرتمندتر، کاری کرده است که حتی دارندگان نسخه قبلی هم دلایل کافی برای خرید آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ اچ پی؛ متنوع ترین مدل ها برای هر بودجه و کاربری

این لپ تاپ هنوز هم مخصوص گیمینگ طراحی نشده است و هنگام خرید باید مراقب باشید. لپ تاپ‌های ارزان‌تر زیادی در بازار وجود دارند که از نظر توان، خیلی بهتر می‌توانند در زمینه گیمینگ خوش بدرخشند، اما Pro 7 با تمام قابلیت‌های بالا و همه کاره خود، در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد.

اگر قصد دارید که لپ تاپ قابل حملی داشته باشید که انعطاف پذیری حالت ۲ در ۱ را هم داشته باشد، یقینا Pro 7 انتخاب بهتری برای شما است، اما اگر پردازش اولویت اصلی کاری‌تان است، لپ تاپ‌های قدرتمندتری با قیمت مشابه هم وجود دارد که می‌‌توانید از بازار تهیه کنید.


11) Surface Book 2

بهترین لپ تاپ مایکروسافت برای آینده

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

Surface Book 2 یک بار دیگر کار خیره کننده مایکروسافت را به شما عرضه می‌کند. این لپ تاپ نمونه‌ای عالی از یک لپ تاپ رده بالا همراه با طراحی ممتاز است که در کنار آن، عملکرد و ویژگی‌های سطح بالایی را در اختیارتان می‌گذارد. ما تنها چند ایراد کوچک مانند نبود پورت تاندربولت را می‌توانیم به آن اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ برای معماری

این محصول را می‌توانیم یکی از بهترین لپ تاپ‌ مایکروسافت برای خرید معرفی کنیم، اما هنوز هم نباید خیلی عجله کنید. قیمت آن نشان می‌دهد که تنها کاربرانی باید به سراغش بروند که نیاز مبرم به ویژگی‌ها و عملکرد قدرتمند داشته و دوست دارند که برای حالت‌های مختلف مشغلی آن‌ها مناسب باشد.

در غیر اینصورت این قیمت به هیچ عنوان قابل توجیه نخواهد بود. در بازار می‌توانیم رقبای ارزان‌تری مانند Surface Laptop 2 یا Surface Laptop 3 را به شما معرفی کنیم که همان عملکرد مشابه را با حالت‌های کمتر در اختیار‌تان می‌گذارند.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


12) Surface Laptop 2

بهترین لپ تاپ مایکروسافت علیرغم قدیمی بودن

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

علیرغم اینکه Surface Laptop 3 به عنوان نسخه بعدی این لپ تاپ را در بازار داریم، هنوز هم ارزش این را دارد که نگاهی هم به این مدل قدیمی بیندازید.

برای مدتی، Surface Laptop 2 نسخه ارزان‌تری بوده و تفاوتی که بین آن و نسخه بعدش وجود داشت، توجیه کافی و لازم برای قیمت بالاتر نسخه بعدی را ارائه نمی‌داد. با این حال، آخرین مدل این سری لپ تاپ هم اکنون به راحتی در دسترس شما است و می‌توانید تجربه بهتری با مدل ۱۵ اینچی آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ سونی؛ تاریخ دوباره با سری VAIO تکرار می شود!

اگر بتوانید لپ تاپ Surface Laptop 2 را با یک قیمت جذاب‌تر پیدا کنید، باز هم این بهترین لپ تاپ مایکروسافت است و می‌تواند امکانات جالبی برای‌تان داشته باشد. بنابراین اگر قادر به خرید نسخه سوم نیستید، این لپ تاپ می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به هر لپ تاپ دیگری برای خرید داشته باشد.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


13) Surface Go

بهترین لپ تاپ مایکروسافت با امکانات متنوع

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

اگر یک لپ تاپ جدید ویندوز می‌خواهید، احتمالا باید نگاه ویژه‌ای به لپ تاپ Surface Go بیندازید. این لپ تاپ به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت قابلیت حمل بالاتری داشته و بسیار سبک‌تر از Surface Pro در اختیار شما قرار می‌گیرد. به لطف ابعاد خاص آن، می‌توانید هنگام حمل، آن را به راحتی بین زیربغل خود قرار داده و با امنیت بالایی آن را حمل کنید.

اگر قصد خرید دارید، می‌توانید به سراغ نسخه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم بروید که کمی گران‌تر است، اما اگر هم کاربری هستید که کارهای پیچیده‌ای با لپ تاپ خود انجام نمی‌دهید، مدل پایه می‌تواند برای اکثر کارهای شما مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ لنوو؛ مجموعه ای کارآمد برای هر سلیقه ای!

این نسخه برای پردازش متن، مدیریت ایمیل و استفاده از محتواهای رسانه‌ای بسیار عالی است. کیفیت ساخت این لپ تاپ بسیار عالی است، اما هنوز هم نیاز خواهید داشت که یک Type Cover برای آن خریداری کنید.

به طور کلی، لپ تاپ Surface Go را که به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ مایکروسافت است می‌توانیم یک نقطه عطف و پیروزبخش برای مایکروسافت بدانیم. این کمپانی با عرضه این لپ تاپ توانسته است که یک گزینه عالی نسبت به لپ تاپ‌های بزرگ و دست و پاگیر ارائه کند. کاربرانی که این لپ تاپ را دوست داشته باشند، احتمالا بین خرید این گزینه یا Surface Go 2 مردد خواهند بود.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


14) Surface Pro X

بهترین لپ تاپ مایکروسافت مبتنی بر معماری آرم

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

قبل از اینکه به فکر خرید سرفیس پرو ایکس به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت باشید، باید محدودیت‌های آن را مدنظر قرار دهید. پردازنده طراحی شده توسط مایکروسافت و کوالکام، می‌تواند با استفاده از شبیه ساز، برنامه‌های قدیمی ۳۲ بیتی ویندوز را اجرا کند، اما این امر، هم به عملکرد و هم به باتری آسیب خواهد زد.

با توجه به اینکه برنامه‌های ناچیزی برای پردازنده‌های ARM طراحی شده است، حتما باید قبل از خرید به چنین نکته‌ای توجه کرده همه برنامه‌های موردنیاز خود را چک کنید. اگر استفاده زیادی از چنین برنامه‌هایی دارید و کمپانی توسعه دهنده این برنامه‌ها، هنوز نسخه آرم آن‌ها را طراحی نکرده است، احتمالا خرید این لپ تاپ هم چندان منطقی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسر؛ از تایوان تا روی میز شما!

اگر در این زمینه‌ها مشکلی ندارید، می‌توانید با خرید Surface Pro X یک تجربه اتصال فوری و همیشگی را تجربه کرده و کارکرد دوست داشتنی با آن داشته باشید. اگر هم به نظرتان قیمت این لپ تاپ بالا است، با تجربه صفحه کلید و قلم عالی آن، به عنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت ارزش خرید بیشتری را برای این محصول قائل خواهید شد.

باید بگوییم که هیچ اسلات microSD یا جک هدفون مانند سایر تبلت‌های سرفیس در آن به کار نرفته است و اگر نیاز مبرم به آن‌ها دارید، احتمالا باید گزینه‌های دیگر لیست را بررسی کنید.


15) Surface Laptop 4

بهترین لپ تاپ مایکروسافت با قیمت فوق العاده بالا

بهترین لپ تاپ مایکروسافت

اگر لپ تاپ‌های هیبریدی چندان برای‌تان اهمیتی ندارند، احتمالا می‌توانید Microsoft Surface Laptop 4 را هم در بین گزینه‌های خرید خود داشته باشید.

این بهترین لپ تاپ مایکروسافت آخرین نسخه از خط تولید سنتی مایکروسافت است. صفحه نمایش این لپ تاپ از صفحه کلید جدا نمی‌شود و مانند لپ تاپ‌های دیگر، قابل چرخش نیست. با این حال، Surface Laptop 4 با داشتن طراحی زیبا، مدرن و استفاده از ویژگی‌های کاربردی روزانه، می‌تواند این نقوص خود را برطرف سازد.

Surface Laptop 4 را می‌توانیم یک جایگزین شایسته برای نسخه سوم این سری بدانیم. جدیدترین مدل این لپ تاپ، در دو اندازه صفحه نمایش لمسی ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی در اختیار شما قرار می‌گیرد که هر کدام به ترتیب، رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ و ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسل را ارائه می‌کنند.

Surface Laptop 4 دارای چندین نسخه دیگر هم در بازار است که مشخصات فنی ارتقا یافته‌ای دارند. هر دو نسخه با ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه رم ارائه می‌شوند و حافظه ذخیره سازی آن‌ها هم از ۲۵۶ گیگابایت تا هاردهای SSD با ظرفیت ۱ ترابایت در اختیار شما خواهند بود.

پردازنده‌ها از نسل یازدهم اینتل بوده و از Core i5 یا Core i7 تشکیل یافته‌اند. برای مقایسه باید بگوییم که لپ تاپ‌های سری گذشته، از نسل دهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کردند. مدل بزرگ‌تر دارای پردازنده AMD Ryzen 7 بوده و علاقه مندان می‌توانند نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

پورت‌های به کار رفته در این محصول هم مانند Surface Laptop 3 بوده و تفاوتی نداشته است. بنابراین شاید کاربران کمی احساس محدودیت در این زمینه داشته باشند. عمر باتری نسبت به پیکربندی لپ تاپ بوده و بین ۱۶ الی ۱۹ ساعت ماندگاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه لپ تاپ های GP76 و GP66 ام اس ای

صفحه کلید این محصول نیز در بین بهترین لپ تاپ مایکروسافت قرار گرفته و کم و کسری مشاهده نخواهید کرد. با این وجود، اگر این ایرادات برای شما اهمیتی نداشته و قیمت فوق العاده بالای لپ تاپ هم برای‌تان منطقی است، می‌توانید از این محصول به عنوان یک گزینه عالی تجاری برای خرید یاد کنید که هم قابل حمل بوده و هم زیبایی خاصی دارد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که بهترین لپ تاپ‌ مایکروسافت، موسوم به سرفیس را معرفی کنیم. هرکدام از این لپ تاپ‌ها بسته به نحوه کارکرد و زمینه‌های کاری شما انتخاب شده و همان‌طور که می‌بینید، نسبت به لپ تاپ‌های دیگر برندها، قیمت بالاتری دارند.

هنوز هم می‌توانید نسخه‌های مقرون به صرفه این لپ تاپ‌ها را انتخاب کرده و پیکربندی مناسب خود را سفارش دهید. این لپ تاپ‌ها معمولا به صورت تبلت هم قابل استفاده هستند و گویا با یک خرید می‌توانید از ویژگی‌های دوگانه لپ تاپ‌ها استفاده کنید.

طراحی هرکدام از این لپ تاپ‌ها به لطف مهندسین خلاص مایکروسافت، زیبایی خاصی داشته و قابلیت حمل بالا و جذابی هم دارند. مشخصات فنی در این لپ تاپ‌ها معمولا به دلیل استفاده از پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل، بالا بوده و مشکل چندانی نخواهید داشت.

گیمرها نیازی به خرید و استفاده از این لپ تاپ‌ها را ندارند و می‌توانند با قیمت‌های کمتر، به سراغ لپ تاپ‌های گیمینگ دیگر برندها بروند. این لپ تاپ‌ها علیرغم داشتن قدرت بالا، معمولا برای گیم چندان مناسب نیستند.

شما نیز می‌توانید نظرات خود را با ما درمیان گذارید. فکر می‌کنید سرفیس‌ها تا چه حد می‌توانند قابل رقابت با بهترین لپ تاپ‌های بازار باشند؟ آیا شما علاقه‌ای به خرید بهترین لپ تاپ مایکروسافت را دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان گذارید.

بهترین لپ تاپ مایکروسافت از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

Surface Pro 7+, Surface Laptop 3, Surface Go 2, Surface Book 3, این لپ تاپ ها و چند مدل دیگر جزء بهترین لپ تاپ های مایکروسافت هستند که در این مقاله به شرح مشخصات کلی آن ها پرداخته ایم.

بهترین لپ تاپ مایکروسافت متعلق به کدام سری است؟

بدون شک سری سرفیس از بهترین لپ تاپ های مایکروسافت است که برای هر سلیقه ای مناسب هستند.

بهترین لپ تاپ مایکروسافت را از کجا می توان خرید کرد؟

شما می توانید بهترین لپ تاپ مایکروسافت را با بهترین قیمت از فروشگاه آنلاین مقداد آی تی خرید کنید.

برای دنبال کردن مقاله‌های بیشتر می‌توانید از مجله مقداد آی تی دیدن فرمایید و محصولات جدید و متنوعی هم در بخش فروشگاه سایت ارائه می‌شوند.