• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

سونی یکی از برندهایی است که در هر زمینه‌ای می‌توانید به آن اعتماد داشته باشید. این برند اقدام به تولید و عرضه لپ تاپ‌های متنوعی کرده و تنوع بالایی هم برای مخاطبین خود دارد. قبل از اینکه ارزیابی شخصی خود را در مورد هر کدام از لپ تاپ‌های این کمپانی داشته باشید، بهتر است که این مطلب را دنبال کرده و نگاهی به بهترین لپ تاپ‌ سونی سونی بیندازید.

سری VAIO معمولا شامل لپ تاپ‌هایی برای مشتریان تجاری یا دانشجویی بوده و امکاناتی مخصوص این قشر از افراد خواهد داشت. به جای تمرکز روی کارت گرافیک، لپ تاپ‌های سونی روی سرعت مورد نیاز پردازنده کار کرده‌اند و میزان حافظه فیزیکی خوبی را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. پس از اینکه مشخصات اولیه مدنظر خود را اولویت بندی کردید، می‌توانید به سراغ کیفیت کلی صفحه نمایش بروید.

هرکدام از لپ تاپ‌های سونی دارای صفحه نمایش HD بوده و برخی از آن‌ها وضوح بسیار بالایی هم دارند. کیفیت کلی صفحه در این لپ تاپ‌ها قابل قبول است و مشکلی برای زمینه‌های کاری یا حتی بازی نخواهید داشت.

ما لپ تاپ‌های وایو که از سال ۲۰۱۴ به بعد عرضه شده‌اند را بررسی کرده و چند مورد از بهترین موارد را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا این لپ تاپ‌ها را به شما معرفی کنیم.

حتما بخوانید: بررسی و مقایسه لپ تاپ های GP76 و GP66 ام اس ای

لیست بهترین لپ تاپ سونی + بررسی 5 مدل تاپ

  1. Vaio S VJS132X0511S
  2. Vaio S Laptop VJS131X0121B
  3. Vaio Z Flip
  4. FIT SVF15213 CX
  5. VAIO Fit SVF15213CX

1) Vaio S VJS132X0511S

بهترین لپ تاپ برای زمینه کاری

بهترین لپ تاپ سونی

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ سونی برای زمینه‌های کاری خود هستید، می‌توانید به سراغ Vaio S VJS132X0511S بروید. این لپ تاپ عملکردی بسیار عالی برای شما فراهم کرده و به دلیل استفاده از یک پردازنده بسیار قدرتمند، عملکردی در حد و اندازه بهترین لپ تاپ‌های بازار را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این لپ تاپ از پردازنده نسل هشتم Intel Core i7-8550U استفاده می‌کند و قادر خواهد بود که چندین برنامه، ویندوز و تب‌های مرورگر را به صورت همزمان اجرا کند و مشکلی هم از نظر کندی سرعت نخواهید داشت. بنابراین شما برای تمام کارهای پردازشی خود می‌توانید از این لپ تاپ استفاده کنید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسر؛ از تایوان تا روی میز شما!

این لپ تاپ ضمانت خواهد کرد که بهره وری بسیار عالی را در کارهای خود خواهید داشت. صفحه نمایش آن ۱۳.۳ اینچی بوده و با رزولوشن Full HD در اختیار شما قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توانید از خروجی باکیفیت برای تمام محتواهای خود استفاده کنید.

اگرچه باید بگوییم که قابلیت لمسی در این صفحه نمایش وجود ندارد. علاوه بر این، حافظه SSD برای سرعت بخشیدن به لودینگ کارها در نظر گرفته شده است و می‌توانید از ۸ گیگابایت حافظه رم کم مصرف DDR3 هم در لپ تاپ استفاده کنید. این بدان معنی است که بازکردن فایل‌ها و برنامه‌ها، سرعت بسیار خوبی در این لپ تاپ خواهد داشت.

صفحه کلید در این لپ تاپ عملکردی متوسط دارد و نمی‌توانیم چندان آن را تایید کنیم. به علاوه، ترک پد این لپ تاپ هم نسبتا کوچک بوده و تنظیم و عادت کردن به آن کمی زمان‌بر خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این لپ تاپ، اسکنر اثر انگشت است که امکان وارد شدن سریع به اکانت را فراهم می‌کند.

این قابلیت برای صرفه جویی در زمان بسیار کاربردی خواهد کرد. در آخر می‌توانیم به عمر باتری این لپ تاپ اشاره کنیم که یک روز کامل می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید برای کارهای اساسی خود همچون پخش ویدیو یا تجربه بازی، از عمر باتری ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای آن بهره ببرید.

لپ تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارند که امکانات مشابهی داشته و در کنار آن، می‌توانند صفحه نمایش بزرگ‌تر و همراه با قابلیت لمسی را در اختیار شما قرار دهند. این لپ تاپ‌ها امکانات بیشتری داشته و حتی قیمت پایین‌تری هم نسبت به لپ تاپ سونی دارند.

حتما بخوانید: بهترین لپ‌تاپ اقتصادی؛ معرفی ارزان قیمت ترین ها

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-8550U (8MB Cache, up to 4.00GHz)

حافظه رم

8GB DDR3 RAM

حافظه ذخیره سازی

512GB SSD

پردازنده گرافیکی

Intel UHD Graphics 620

صفحه نمایش

13.3-Inch Full HD Display, 1920 x 1080 Pixels Resolution

سیستم عامل

Windows 10 Pro 64 Bit

عمر باتری

8 hours

وزن

۱.۰۶ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + پردازنده بسیار قدرتمند
  • + سبک وزن

نقاط ضعف

  • – عدم وجود تاچ اسکرین
  • – طراحی تاچ پد کوچک

 


2) Vaio S Laptop VJS131X0121B

بهترین لپ تاپ تجاری سونی

بهترین لپ تاپ سونی

 

اگر دوست دارید که کسب و کار خود را با یکی از لپ تاپ‌های سونی انجام دهید، می‌توانید از گزینه بادوام و جذابی به نام Vaio S Laptop VJS131X0121B استفاده کنید. این لپ تاپ از سری VAIO S روانه بازار شده است و ماندگاری بسیار خوبی از نظر باتری دارد.

بنابراین شما در خارج از منزل یا محیط‌های کاری، بدون نیاز به نگرانی از بابت باتری می‌توانید از آن استفاده کنید. این نسخه از سری وایو اس برای کارهای تجاری بسیار عالی است. اگرچه شباهت‌هایی هم به لپ تاپ‌ شماره یک معرفی شده در این لیست دارد، اما این مدل دارای عملکرد کاملا خاص برای کارهای تجاری است.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ لنوو؛ مجموعه ای کارآمد برای هر سلیقه ای!

این لپ تاپ از پردازنده نسل ششم Intel Core i7-6500U استفاده می‌کند و نسبت به لپ تاپ قبلی، قدرت پایین‌تری دارد. نقطه قوت این مدل در دوام بالای آن است و به راحتی می‌تواند گوی سبقت را از لپ تاپ قبلی برباید. مهندسین به طور خاص، در طراحی لپ تاپ Vaio S Laptop VJS131X0121B به ضربات و ایجاد فشار بالا توجه کرده و تلاش کرده‌اند که قابلیت حمل آن به واسطه مقاومت در برابر ضربه بیشتر باشد.

این لپ تاپ در همین راستا قادر است که در برابر ضربات ساده و متوسط مقاوم بوده و هنگام لغزش روی میز یا سقوط از ارتباط پایین، اتفاق خاصی برایش نیفتد.

این لپ تاپ هم مانند دیگر مدل‌های این سری، از صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی Full HD استفاده می‌کند. در نمودارهای بهره وری، نمودارهای عملکردی و اینفوگرافیک که مربوط به زمینه‌های کاری بوده است، صفحه نمایش این لپ تاپ توانسته است که دقت بالایی در ارائه اطلاعات داشته باشد.

حافظه SSD این محصول از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است و برای همه برنامه‌های تجاری خود، می‌توانید از فضای ذخیره سازی مبتنی بر ابر هم استفاده کنید. این لپ تاپ به دلیل استفاده از حافظه SSD و حافظه رم ۸ گیگابایتی، می‌تواند زمان لودینگ و بوت بسیار پایینی داشته باشد و عملکرد رضایت بخشی دارد.

تایپ کردن روی صفحه کلید این لپ تاپ، به صورت ارگونومیک طراحی شده است و همیشه می‌توانید از راحت بودن آن احساس اطمینان داشته باشید. در نهایت می‌توانیم به پورت‌های این لپ تاپ اشاره کنیم که دارای سه گزینه HDMI، USB و microSD است.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ دل؛ که توی دل شما جا باز می‌کنه!

اتصالات VGA و LAN هم در این لپ تاپ جای گرفته است و فارغ از اینکه در چه محیط کاری حضور داشته باشید، می‌توانید از آماده بودن لپ تاپ برای هر کاری اطمینان حاصل کنید. شما با این لپ تاپ می‌توانید یک مدل سبک و بسیار باریک از لپ تاپ‌های وایو داشته باشید. اگر هم حافظه رم بیشتر و SSD بزرگ‌تری می‌خواهید، می‌توانید به سراغ‌ لپ تاپ‌های دیگری مانند هوآوی میت بوک بروید.

این لپ تاپ‌ها می‌توانند در کنار داشتن وزن کمتر، حافظه ذخیره سازی بیشتری هم در اختیار شما قرار دهند. البته سرعت آن‌ها به پای این لپ تاپ نمی‌رسد و باید با یک بررسی دقیق و تحلیل نیازهای خود، اقدام به خرید یک مورد کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-6500U (4MB Cache, Up to 3.10GHz)

حافظه رم

8GB DDR3 RAM

حافظه ذخیره سازی

256GB SSD

پردازنده گرافیکی

Intel HD Graphics 520

صفحه نمایش

13.3-Inch Full HD Display, 1920×1080 Pixels Resolution

سیستم عامل

Windows 10 Pro 64 Bit

عمر باتری

9 hours

وزن

۱.۰۶ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + سبک وزن
  • + عمر باتری بالا

نقاط ضعف

  • – عدم وجود تاچ اسکرین
  • – حافظه ذخیره سازی پایین

 


3) Vaio Z Flip

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ سونی

اگر لپ تاپ Vaio Z Flip را خریداری کنید، می‌توانید در طول دوران دانشگاه خود، نیازی به ارتقا یا تعویض آن نداشته باشید. این لپ تاپ از طراحی ۲ در ۱ استفاده می‌کند و می‌توانید به عنوان تبلت هم در دانشگاه از آن بهره ببرید. عملکرد این لپ تاپ بسیار جذاب بوده و برای پروژه‌های درسی شما کافی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

طراحی تاشو سبب می‌شود که قابلیت حمل راحت‌تری برای آن وجود داشته باشد. این لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی به راحتی به تبلت تبدیل شده و می‌توانید آن را تا کرده و در کیف خود قرار دهید.

نیازی به گفتن هم ندارد که این لپ تاپ دارای قلم بوده و می‌توانید برای یادداشت برداری در دانشگاه از آن استفاده کنید. در طول دوران دانشگاهی خود، این لپ تاپ کافی بوده و هیچگاه کم نخواهد آورد. نمایش اطلاعات همراه با جزئیات، در صفحه نمایش آن فراهم شده و در کنار داشتن زیبایی، وضوح فوق العاده‌ای هم برای آن تعیین شده است.

این وضوح برابر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و خواهید دید که حتی می‌توانید زمان کوتاهی را با آن بازی کنید. پردازنده این لپ تاپ قادر است که پنجره‌های مختلف را بدون افت سرعت باز کرده و امکان تحلیل و بررسی تکالیف دانشگاهی، پروژه‌ها و ارائه‌های شما را فراهم کند. این پردازنده Intel Core i7-6567U بوده و یقینا کم و کسری نخواهد داشت.

این لپ تاپ از یک حافظه SSD همراه با حافظه کافی بهره برده و ۱۶ گیگابایت حافظه رم هم در آن وجود دارد. همین مشخصات فنی نشان می‌دهد که هیچ مشکلی از بابت سرعت و قدرت نخواهید داشت و همه پروژه‌های خود را می‌توانید اجرا کنید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ مایکروسافت؛ انتخاب حرفه ای ها در هر شرایطی!

قدرت بالای دستگاه برای دانشجویان عالی است و برنامه‌های سنگین دانشگاهی مانند ویژوال استودیو و برنامه‌های طراحی و مدل سازی را می‌توانید روی آن اجرا کنید.

همه المان‌های لپ تاپ Vaio Z Flip از صفحه کلید گرفته تا فناوری صفحه نمایش، برای دانشجویان طراحی شده است و در کنار آن‌ها می‌توانید از وزن پایین آن برای حمل آسان استفاده کنید. قلم هم به طور خاص برای دانشجویان بوده و فناوری‌های پیشرفته‌ای در آن به کار رفته است.

تنها نکته منفی که در مورد لپ تاپ Vaio Z Flip می‌توانیم اشاره کنیم، نبود کارت گرافیک اختصاصی در آن است. البته شما هنوز هم می‌توانید برخی از بازی‌های معمولی را در لپ تاپ اجرا کنید، اما دیگر انتظار نداشته باشید که بازی‌های جدید در تنظیمات گرافیکی بالا قابل اجرا باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین مرورگر اندروید + معرفی 5 مورد از محبوب ترین مرورگرها

حال باید بررسی کنید که آیا چنین ترکیبی به درد شما می‌خورد؟ اگر طراحی ساده یک لپ تاپ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید مشخصات مشابهی مانند این لپ تاپ را در دستگاه‌های دیگر هم پیدا کنید. به طور مثال، Dell XPS می‌تواند کارت گرافیک GTX 1050 را برای شما به همراه داشته و مشخصات عالی یک لپ تاپ مخصوص دانشگاه را برای شما داشته باشد.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-6567U (4MB Cache, up to 3.60GHz)

حافظه رم

16GB DDR3 RAM

حافظه ذخیره سازی

512GB SSD

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Graphics 550

صفحه نمایش

13.3-Inch WQHD Touch Screen Display, 2560 x 1440 Pixels Resolution

سیستم عامل

Windows 10 Pro 64 Bit

عمر باتری

11.5 hours

وزن

۱.۳۴ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + طراحی ۲ در ۱
  • + همراه با قلم در داخل جعبه

نقاط ضعف

  • – عدم امکان ارتقا
  • – عدم استفاده از کارت گرافیک داخلی

 


4) FIT SVF15213 CX

زیبا و مناسب برای کاربران عادی

بهترین لپ تاپ سونی

در نگاه اولاگر برای اولین بار به لپ تاپ FIT SVF15213 CX نگاهی بیندازید، متوجه زیبایی و جذابیت آن می‌شوید. این لپ تاپ برای کاربران روزمره طراحی شده است و می‌توانید با قیمت مناسبی اقدام به خریداری آن کنید. لپ تاپ تنها ۲.۶۹ کیلوگرم وزن دارد و می‌توانید به سادگی همراه با کیف آن را حمل کنید.

صفحه نمایش آن ۱۵ اینچی بوده و بزرگی لازم را برای تجربه بازی یا تماشای محتواهای مختلف را دارد. این لپ تاپ از پنل TFT استفاده می‌کند که رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را برای شما خواهد داشت. صفحه نمایش آن لمسی بوده و می‌توانید ارتباط و تعامل بهتری با آن داشته باشید.

در کنار این موارد می‌توانید به تراشه Core i3 اینتل آن اشاره کنیم که برای کارهای عادی مناسب بوده و می‌توانید برنامه‌های مختلف و موردنیاز دانشگاهی یا کاری خود را با آن اجرا کنید. لپ تاپ از فرکانس پردازنده ۱.۹ گیگاهرتزی برخوردار است و می‌توانید از حافظه کش پردازنده ۳ مگابایتی آن هم استفاده کنید. حافظه رم آن ۴ گیگابایتی بوده و از نوع DDR3 در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ برای معماری

همین امکانات نشان می‌دهد که کاربران روزمره که اقدام به چک کردن ایمیل‌های خود می‌کنند یا کارهای ساده‌ای با لپ تاپ خود دارند، می‌توانند اقدام به تهیه این محصول کنند. این لپ تاپ از حافظه خوب ۵۰۰ گیگابایتی از نوع ساتا استفاده می‌کند.

لپ تاپ FIT SVF15213 CX کارت گرافیک چندان قدرتمندی ندارد و مدل HD Graphics 4000 تنها می تواند برای نمایش اطلاعات روی صفحه در یک کیفیت قابل قبول مناسب باشد. لپ تاپ از نظر اتصال چیزی کم ندارد و می‌توانید از چهار پورت USB 2.0 و USB 3.0 همراه با آن استفاده کنید.

پورت HDMI هم برای اتصال دستگاه‌های جانبی دیگر بسیار کاربردی بوده و می‌توانید به سراغش بروید. سیستم اتصال بلوتوثی این دستگاه از نوع ۴.۰ بوده و می‌توانید از جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم در کنار آن استفاده کنید. این لپ تاپ دارای وب کم بوده و نسبت به خیلی از لپ تاپ‌های بازار دارای برتری خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های لپ تاپ FIT SVF15213 CX می‌توانیم به اسپیکر استریو داخلی آن اشاره کنیم که کیفیت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. باتری این محصول از نوع لیتیوم بوده و از ۴ سلول ساخته شده است. این باتری برای استفاده روزمره مناسب است، اما هنگام بودن در محل کار یا دانشگاه، بهتر است که همواره شارژر خود را به همراه داشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ اپل؛ معرفی مک بوک‌های دوست داشتنی برای حرفه‌ای ها!

کارکرد باتری آن تنها ۴ ساعت است و یقینا به آن نیاز خواهید داشت. در کل می‌توان گفت که لپ تاپ کیفیت مناسبی نسبت به قیمتش داشته و برای کارهای روزمره خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


5) VAIO Fit SVF15213CX

لپ تاپ مقرون به صرفه همراه با قابلیت‌های اتصال متنوع

بهترین لپ تاپ سونی

لپ تاپ VAIO Fit SVF15213CX را می‌توانید همراه با یک وزن کم تهیه کرده و به عنوان یک نوت بوک جذاب و زیبا از آن استفاده کنید. اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی بوده و از پنل TFT تشکیل یافته است که در دیگر لپ تاپ‌های سونی هم چنین شرایطی را دیده بودیم.

این صفحه نمایش مات نیست و از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند که برای نمایش اطلاعات می‌تواند بسیار مناسب باشد. این صفحه نمایش حالت لمسی هم ندارد و تنها می‌توانید با ماوس و کیبورد با آن تعامل داشته باشید. این موضوع ممکن است که یکی از نقاط منفی این لپ تاپ باشد، چرا که مدل‌های پایین‌تر از صفحه لمسی استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس؛ بررسی سری ZenBook تا ROG ،Viva و … در یک نگاه سریع!

لپ تاپ VAIO Fit SVF15213CX از پردازنده Core i3 اینتل استفاده کرده است و در کنار آن می‌توانید حافظه رم ۴ گیگابایتی اشاره کنیم که در کنار حافظه ۳ مگابایتی کش قرار می‌گیرد. فرکانس پردازنده هم مناسب است و برای اجرای برنامه‌های ساده تا متوسط شما کارایی خواهد داشت. حافظه رم از نوع DDR3 است و عملکرد متوسطی نسبت به قیمت لپ تاپ خواهد داشت.

حافظه داخلی طبق انتظاری که داشتیم، تنها ۵۰۰ گیگابایتی است و از نوع ساتا درون لپ تاپ قرار گرفته است. سرخش چرخش آن هم ۵۴۰۰ دور بر دقیقه‌ای است، اما مانند هارد‌های SSD نمی‌تواند سرعت مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع اینتل بوده و در مدل HD Graphics 4000 در اختیار شما قرار می‌گیرد. این کارت گرافیک تنها برای نمایش اطلاعات ساده کاربرد داشته و نمی‌توانید برای زمینه‌های حرفه‌ای‌تری مانند بازی از آن استفاده کنید. لپ تاپ مجهز به دو پورت USB 2.0 بوده و به همین تعداد هم پورت USB 3.0 در آن به کار گرفه شده است.

از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توانیم به سیستم‌های اتصال متنوع اشاره کنیم که از جمله آن‌ها باید به بلوتوث ۴.۰ اشاره کنیم. این لپ تاپ از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری استفاده می‌کند و از ورودی و خروجی میکروفون و هدفون نیز پشتیبانی خواهد کرد.

لپ تاپ VAIO Fit SVF15213CX از مجهز به یک وب کم باکیفیت بوده و می‌توانید از اسپیکرهای داخلی این لپ تاپ هم استفاده کنید. لپ تاپ از باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند و از ظرفیت ۲۶۷۰ میلی آمپر ساعتی تشکیل یافته است. کارکرد باتری تنها ۳.۵ ساعت است و حتما باید در محیط کار یا دانشگاه، از یک شارژر همراه خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ اچ پی؛ متنوع ترین مدل ها برای هر بودجه و کاربری

تاچ پدی که روی این لپ تاپ قرار دارد، قابلیت‌های جذابی داشته و می‌توانید از فرمان‌های چند لمسی همراه با آن استفاده کنید. این لپ تاپ دارای ارزش خرید بالایی است و طراحی بهینه و زیبایی هم دارد. کیفیت ساخت آن بسیار عالی بوده رنگ‌ها هم به خوبی در نمایشگر آن دیده می‌شود.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


کلام آخر

لپ تاپ‌های کمپانی سونی بیشتر تحت عنوان سری وایو روانه بازار می‌شود.ما عوامل زیادی را در بررسی‌های خود وارد کرده و سعی کرده‌ایم که بهترین نمونه‌های بازار را به شما معرفی کنیم.هرکدام از این لپ تاپ‌ها، کارت‌های گرافیک اختصاصی خود را ندارند و بنابراین، می‌توانید این موضوع را از ذهن خود دور کرده و انتخاب ساده‌تری داشته باشید. البته لپ تاپ‌ هایی هم وجود دارند که مخصوص بازی ساخته شده است و می‌توانید به سراغ این مدل‌ها بروید.

بهترین لپ تاپ سونی از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

Vaio S VJS132X0511S, Vaio S Laptop VJS131X0121B, Vaio Z Flip, این سه مدل به همراه چند مدل دیگر جزء بهترین لپ تاپ های سونی محسوب می شوند که ما در این مقاله به شرح کلی مشخصات هر کدام پرداخته ایم.

بهترین لپ تاپ دانشجویی سونی کدام است؟

لپ تاپ Vaio Z Flip بهترین لپ تاپ سونی ویژه دانشجویان است که ما در این مقاله به بررسی مشخصات آن پرداخته ایم.

بهترین سری لپ تاپ سونی کدام است؟

لپ تاپ‌های این کمپانی بیشتر تحت عنوان سری وایو روانه بازار می‌شود. ما در این مقاله بهترین نمونه‌های بازار را به شما معرفی کنیم.

برای دنبال کردن مقاله‌های بیشتر می‌توانید از مجله مقداد آی تی دیدن فرمایید و محصولات جدید و متنوعی هم در بخش فروشگاه سایت مقداد آی تی ارائه می‌شوند.