• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

وقتی که صحبت از خرید لپ تاپ به میان می‌آید، بسیاری از کاربران به دنبال محصول ارزان قیمتی هستند که بتواند نیاز آن‌ها برطرف کند. لپ تاپ‌های معمولی بازار در این بازه زمانی، معمولا زیر ۱۵ میلیون تومان هستند و کمپانی‌های بزرگی مانند ایسوس و ایسر هم محصولات عالی خودشان را برای رقابت روانه بازار کرده‌اند. ما نیز در این مطلب قصد داریم که مرور کاملی روی بهترین محصولات بازار داشته باشیم. سعی کردیم که از هر برند لپ تاپ‌های خوبی را که زیر ۱۵ میلیون تومان قیمت دارند به شما معرفی کنیم. هر کدام از این لپ تاپ‌ها مشخصات فنی معمولی داشته و برای کارهای دانشگاهی، خانگی و حتی و کسب و کارهای مختلف قابل استفاده کنند.

لپ تاپ‌ها نسبتا به همدیگر نزدیک هستند، اما با یک مقایسه کلی بین آن‌ها، بهتر می‌توانید یک گزینه مناسب از بین آن‌ها انتخاب کنید. فراموش نکنید که گاهی اوقات، خریداران تنها از یک برند خاص گزینه نهایی خود را انتخاب می‌کنند. این قبیل افراد هم می‌توانند به برن مورد نظر مراجعه کرده و از بین چند گزینه معرفی شده، یک مورد را با بهترین قیمت انتخاب کنید. امکان خرید هر کدام از این موارد در بازار فراهم شده است و می‌توانید به سراغش‌شان بروید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

فهرست مطالب

لیست بهترین برندهای لپ تاپ تا 15 میلیون

  • لنوو
  • ایسر
  • ایسوس
  • اچ پی

کمپانی‌های بزرگی لپ تاپ‌های ارزان قیمت را همچنان روانه بازار می‌کنند تا بتوانند در رقابت حضور داشته و نظر مثبت خریداران خودشان را کسب کنند. ایسوس  و لنوو با ارائه لپ تاپ‌های قدرتمند همراه با طراحی زیبا، همچنان طرفداران خودشان را دارند و می‌توانید محصولات این کمپانی را با هزینه پایینی دریافت کنید. لپ تاپ‌های اچ پی و ایسر را هم داریم که با طراحی زیبایی روانه بازار شده و قیمت پایین‌تری نسبت به برندهایی مانند ایسوس دارند. این قبیل لپ تاپ‌ها را می‌توانید با سطح باتری استاندارد دریافت کرده و به واسطه تراشه قدرتمند، برای کارهای گرافیکی و مدل‌سازی نیز از ان‌ها بهره ببرید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ لنوو تا 15 میلیون تومان

  • Lenovo V15 (8GB Ram)
  • Lenovo V15 (4GB Ram)
  • Lenovo V145
  • Lenovo Ideapad 3
  • V14 Core i3 10110U 4GB 1TB
  • Ideapad 3 Core i3 10110U 8GB 1TB
  • ThinkBook 15 Core i3 1115G4 4GB 256GB SSD
  • V14 Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD
  • ThinkBook 15 Core i3 1115G4 8GB 1TB
  • Ideapad 3 Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD
  • Ideapad 5
  • ThinkBook 15
  • Ideapad L3

لنوو در رده‌های مختلف تولید لپ تاپ حضور داشته و محصولاتی درخشان را روانه بازار کرده است. این برند با طراحی عالی و کیبوردهای قدرتمند در بازار شناخته شده و می‌توانید از آن در کارهای اداری و دانشگاهی استفاده کنید. بهترین لپ تاپ‌های این کمپانی که با قیمت زیر ۱۵ میلیون تومان روانه بازار شده است، سطح خوبی از پردازنده، صفحه نمایش، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی را ارائه می‌کنند و می‌توانید بدون مشکل تا چدین سال از آن استفاده کنید.

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل V15 (رم ۸ گیگابایتی)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو مدل V15 با قیمت مناسبی روانه بازار شده است و نسبت به قیمتش، امکانات نسبتا خوبی هم دارد. وزن این لپ تاپ ۱.۸۵ کیلوگرم است و با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی در اختیار شما قرار می‌گیرد. نوع صفحه نمایش هم در حد HD است و با رزولوشن عالی ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل می‌تواند شرایط خوبی از نظر نمایش محتواهای رسانه‌ای داشته باشد. یک روکش مات هم روی صفحه نمایش کشیده شده است و مثل همیشه، استاندارد تصویری ۱۶:۹ را در آن نظاره خواهیم کرد. پردازنده این لپ تاپ از جانب AMD ساخته شده است و سری آن هم آنتولون نام دارد. فرکانس آن حد ۱.۲ گیگاهرتز است که البته در شرایط توربو می‌تواند تا ۲.۶ گیگاهرتز هم افزایش پیدا کند.

حافظه کش در این پردازنده هم ۴ مگابایت است. حافظه رم ۸ گیگابایتی این لپ تاپ در خیلی اوقات بهتر از لپ تاپ‌های رقیب است. با توجه به اینکه با یک محصول پایین‌رده روبرو هستیم، این میزان حافظه رم می‌تواند یک نقطه قوت برای لپ تاپ لنوو V15 باشد. ظرفیت حافظه داخلی این لپ تاپ ۱ ترابایت است که البته از نوع HDD در نظر گرفته شده است. کارت گرافیک یکپارچه AMD Radeon را هم در این لپ تاپ شاهد هستیم که یقینا نباید انتظار اجرای بازی‌های سنگین و حتی متوسط را از آن داشته باشید. این محصول از درایو نوری استفاده نمی‌کند و به جای آن از دو پورت USB 3.0 در کنار یک پورت USB 2.0 بهره می‌برد.

فراموش نکنید که دوران درایو نوری گذشته است و هم‌اکنون پورت‌های سریع‌تر با امکان ذخیره‌سازی ایمن‌تر مانند USB را می‌توانید داشته باشید. لپ تاپ لنوو از باتری ۳۶ وات ساعتی استفاده می‌کند که حداقل برای استفاده چندین ساعته در بیرون از منزل مناسب خواهد بود. لپ تاپ از حسگر اثر انگشت استفاده نمی‌کند، اما می‌توانید از اسپیکر و وب کم فوق‌العاده با کیفیت آن برای برقرای تماس تصویری و برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی استفاده کنید. این لپ تاپ از تراشه امنیتی TPM 2.0 هم استفاده می‌کند که یک فاکتور مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ است و از این نظر نباید نگرانی داشته باشید. لپ تاپ مقرون به صرفه لنوو را می‌توانید برای مقاصد مختلفی مانند کار و کارهای خانگی مورد استفاده قرار دهید.

وزن ۱.۸۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده 3020e
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک AMD Radeon
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۶ وات ساعت

 

نقاط قوت
  • + پردازنده قدرتمند
  • + گزینه‌های امنیتی متعدد
  • + سه هسته پردازشی قدرتمند در پردازنده گرافیکی

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل V15 (رم ۴ گیگابایتی)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لنوو همواره لپ تاپ‌های مقرون به صرفه خوبی را روانه بازار کرده است و این‌بار هم با مدل V15 می‌توانید همین شرایط را به‌صورت مشابه داشته باشید. این محصول با وزن ۱.۸۵ کیلوگرمی روانه بازار شده است و اندازه صفحه نمایش هم ۱۵.۶ اینچی است. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است و معادل با کیفیت اچ دی خواهد بود. طبق معمول یک روکش مات برای آن استفاده شده است و با نسبت تصویر ۱۶:۹ می‌توانید از آن لذت ببرید. پردازنده این لپ تاپ از سری آنتولون استفاده شده است و AMD طراح آن بوده است. فرکانس پردازنده در حد ۱.۲ گیگاهرتز است و در حالت توربو هم می‌تواند به ۲.۶ گیگاهرتز افزایش پیدا کند.

حافظه رم این دستگاه نسبت به مدل مشابه پیشین، ۴ گیگابایتی است و به‌همین دلیل، قیمت پایین‌تری هم دارد. مابقی مشخصات دو لپ تاپ، نسبتا با همدیگر برابر است. همان حافظه کش ۴ مگابایتی را برای پردازنده داریم، اما این‌بار در کنار ۱ ترابایت حافظه جانبی HDD، یک حافظه کمتر ۱۲۸ گیگابایتی هم داریم که از نوع SSD در اختیار شما قرار می‌گیرد. این حافظه برای نصب ویندوز و برنامه‌ها روی درایو C کاربرد دارد و احتمالا هم سرعت بوت لپ تاپ بیشتر خواهد شد، هم اینکه می‌توانید اجرای بهینه‌تری را از برنامه‌های لپ تاپ انتظار داشته باشید. کارت گرافیک این لپ تاپ هم مشابه با شماره قبلی، AMD Radeon بوده است.

لنوو در این لپ تاپ از دو پورت سریع USB 3.0 در کنار یک پورت USB 2.0 استفاده کرده است و جایگزین خوبی را برای درایو نوری حذف شده، تدارک می‌بیند. چنین شرایطی معمولا در اکثرا لپ تاپ‌های امروزی وجود دارد. پورت HDMI این دستگاه هم برای اتصال صفحه نمایش دوم کاربرد دارد و می‌توانید از تلویزیون و مانیتور دوم برای این منظور استفاده کنید. سیستم اتصال وای فای و بلوتوث هم کیفیت بالایی دارد و همچنان می‌توانید روی استفاده از آن‌ها حساب ویژه باز کنید. وای فای برای تامین سرعت اینترنت الزامی است و اکثر کاربران خانگی، دانشگاهی و گیمینگ به چنین امکانی نیاز دارند. سیستم جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم برای استفاده بهتر از هدفون‌های حرفه‌ای تعبیه شده است و هنوز شاهد حذف آن به‌دلیل مسائلی مانند گواهی‌های ضد آب برای این دستگاه‌ها نیستیم.

وزن ۱.۸۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده 3020e
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت و ۱۲۸ گیگابایت
نوع حافظه داخلی HDD و SDD
مدل کارت گرافیک AMD Radeon
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۶ وات ساعت
نقاط قوت
  • + پردازنده قدرتمند
  • + گزینه‌های امنیتی متعدد
  • + هسته‌های پردازشی متعدد در پردازنده گرافیکی

لپ تاپ لنوو مدل V145

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو را می‌توانید با وزن ۲.۱ کیلوگرمی و ابعاد ۳۷۵ در ۲۵۳ در ۲۲.۷ میلی‌متری تهیه کنید. لپ تاپ از پنل TFT در اندازه ۱۵.۶ اینچی برای صفحه نمایش استفاده می‌کند و یک روکش مات هم مثل همیشه روی آن قرار دارد. صفحه نمایش قابلیت لمسی ندارد و رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را برای نمایش تصاویر فراهم می‌کند. همین صفحه نمایش ساده مناسب رده قیمت این لپ تاپ است و چندان نمی‌توانیم به آن خرده بگیریم. نسبت تصویر صفحه نمایش هم در حد ۱۶:۹ استاندارد تعیین شده است. لنوو از پردازنده مدل A6-9225 کمپانی AMD در این لپ تاپ استفاده کرده است و می‌تواند فرکانس خود را در حالت عادی به ۲.۶ گیگاهرتز و در حالت توربو به ۳.۰ گیگاهرتز افزایش دهد. کاهش کش پردازنده هم ۱ مگابایت است که احتمالا حتی برای این رده قیمت مناسب دیده نمی‌شود.

لپ تاپ لنوو مدل V145 از یک حافظه رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند که از نوع DDR4 در این لپ تاپ تعبیه شده است. حافظه داخلی لپ تاپ ۱ ترابایتی است و از نوع HDD در آن تعبیه شده است. لنوو هنوز در این سری از لپ تاپ‌های خود از حافظه SSD استفاده نمی‌کند. کارت گرافیک لپ تاپ هم از نوع R4 کمپانی AMD بوده و تنها ۵۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. کاملا مشخص است که لنوو موفق نشده است که از نظر عملکردی و سرعتی، شرایط خوبی را برای این لپ تاپ فراهم می‌کند و در همه زمینه‌ها به جز حافظه رم، تقریبا از همه رقبا جا مانده است. لپ تاپ تنها از دو پورت USB 3.0 استفاده می‌کند و در کنار آن پورت‌های نام آشنایی مانند HDMI و شبکه هم وجود دارد.

اتصال وای افای این دستگاه از نوع AC است و یک بلوتوث داخلی هم در آن مشاهده می‌کنیم. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم برای لپ تاپ استفاده شده است. این محصول از حسگر اثر انگشت استفاده نمی‌کند و به جای آن می‌توانید از وب کم با کیفیت بالا بهره ببرید. اسپیکرهای استریو این دستگاه دارای فناوری دالبی اتم هستند. باتری لپ تاپ هم کارکرد ۵ ساعته دارد و بدون مشکل خاصی می‌توانید از آن استفاده کنید. کیبورد این محصول نور پس زمینه ندارد و از نوع جزیره‌ای است. بدنه لپ تاپ هم نسبتا باریک و سبک طراحی شده است و توان سخت افزاری قابل قبولی را می‌تواند برای شما تامین کند. پردازنده لپ تاپ مناسب بوده و رم نسبتا خوبی دارد، اما در کل نمی‌تواند رقابت خوبی با رقبا داشته باشد.

وزن ۲.۱ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده A6-9225
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک AMD Radeon R4
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۵ ساعت
نقاط قوت
  • + بدنه باریک و با کیفیت
  • + سخت‌افزار قدرتمند نسبت به رده قیمت
  • + پردازنده و رم قدرتمند
  • + کیبورد جزیره‌ای

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل Ideapad 3

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لنوو لپ تاپ جذاب ۱۵.۶ اینچی خود را با پردازنده مناسب Core i3 اینتل روانه بازار کرده است که مربوط به نسل دهم این کمپانی بوده و حداقل‌ها را برای لپ تاپ فراهم می‌کند. حافظه رم این دستگاه فرکانس بالایی دارد و برای اجرای بهینه برنامه‌ها و مرور بهتر در فضای وب کاربرد دارد. باتری هم در این دستگاه ظرفیت ۳۵ وات ساعتی دارد و حداقل برای چند ساعت استفاده در چنین شرایطی می‌تواند مناسب باشد. پردازنده گرافیکی دستگاه را هم اینتل به‌صورت یکپارچه به لپ تاپ اضافه کرده است. باتری لپ تاپ مدل Ideapad 3 لنوو لیتیوم یونی بوده و از دو سلول استفاده می‌کند. اسپیکرهای استریو هم در این دستگاه شرایط خوبی دارند و اگر اقدام به پخش فیلم و صدا در فضای اتاق کنید، متوجه کیفیت آن خواهید شد. اتصال وای فای و بلوتوث همچنان سطح کیفی خوبی دارند.

لنوو تلاش کرده است که آخرین نسخه از فناوری‌های موجود را به لپ تاپ خود بیاورد تا کاربران حتی با خرید لپ تاپ ارزان قیمت، بتوانند سرعت اتصال بالای اینترنت و تجهیزات جانبی را داشته باشند. این لپ تاپ در زمینه تعداد پورت هم از یک پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0 در بدنه خود استفاده می‌کند. طبق انتظار، از درایو نوری در دستگاه استفاده نشده است. کارت گرافیک یکپارچه شده این لپ تاپ برای اجرای بازی‌ها مناسب نیست و صرفا برای انجام یک سری کارهای گرافیکی و نمایش محتواها در مانیتور لپ تاپ مناسب است. حافظه رم ۴ گیگابایتی دارای حداقل امکانات لازم است و برای اجرای خوب برنامه‌ها و گشت و گذار در اینترنت کافی به نظر می‌رسد.

پردازنده Core i3 در حالت توربو می‌تواند فرکانس خودش را به حد ۴.۱ گیگاهرتز افزایش دهد. این میزان در کنار حافظه کش پردازنده ۴ مگابایتی، احتمالا از شماره قبلی شرایط بهتری دارد. صفحه نمایش این دستگاه دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و با اندازه ۱۵.۶ اینچی می‌تواند حس خوبی هنگام تماشای محتوا برای شما داشته باشد. لپ تاپ لنوو تمام تلاش خود را کرده است که محصول ارزان قیمت ارزشمندی باشد و نتوانید به سادگی از کنارش عبور کنید. لنوو به کیفیت ساخت دستگاه توجه ویژه داشته و اجازه نداده است که نام خوش لنوو در زمینه استفاده از مواد با کیفیت و بدنه سفت و محکم، خدشه‌دار شود.

وزن ۱.۷۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده I3-10110U
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک اینتل
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + پردازنده قدرتمند
  • + فرکانس بالای حافظه رم
  • + باتری با کارایی بالا
  • + صفحه نمایش فول اچ دی

V14 Core i3 10110U 4GB 1TB

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو با وزن ۱.۶ کیلوگرمی روانه بازار شده است و همراه با ابعاد ۳۲۷.۱ در ۲۴۱ در ۱۹.۹ میلی‌متری می‌توانید به سراغش روید. این لپ تاپ اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچی دارد و با رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش پنل اچ دی داشته و نسبت به این رده قیمت شرایط ایده‌آلی دارد. روکش مات مثل همیشه برای این لپ تاپ هم تدارک دیده شده است و می‌توانید اطمینان داشته باشید که چشمان شما هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش دچار مشکل نخواهد داشت. این محصول از نسبت تصویر فوق‌العاده خوب ۱۶:۹ هم استفاده می‌کند که برای اکثر محتواها مناسب است و بدون ایجاد حاشیه در صفحه نمایش از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. لپ تاپ ارگونومی بسیار مناسبی هم برای شما تدارک دیده است.

این لپ تاپ به سری پردازنده Core i3 اینتل هم مجهز شده است و از فرکانس پردازنده ۲.۱ گیگاهرتز می‌توانید در حالت پایه بهره ببرید. این پردازنده در حالت توربو هم می‌تواند فرکانس پردازنده معادل ۴.۱ گیگاهرتز را برای شما تامین کند. حافظه کش پردازنده ۴ مگابایتی است و کمک می‌کند که اطلاعات بیشتری در حافظه موقت برای انتقال به سیستم پردازشی پردازنده آماده باشند. لپ تاپ از حافظه رم مناسب ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند و از نوع DDR4 داخل لپ تاپ تعبیه شده است. این لپ تاپ حافظه ۱ ترابایتی داشته و از نوع HDD داخل آن تعبیه شده است. فراموش نکنید که برای این رده قیمت، کاملا طبیعی است که هارد اس اس دی سریع‌تر نداشته باشیم. کارت گرافیک این لپ تاپ را هم اینتل به‌صورت یکپارچه تولید کرده است و همین میزان هم کافی به نظر می‌رسد.

در زمینه اتصالات، لپ تاپ لنوو از تنوع مناسب پورت‌های USB استفاده می‌کند و نبود و درایو نوری به این لپ تاپ کمک کرده است که فضای مناسب برای این منظور را در اختیار بگیرد. لپ تاپ از اتصال کارت‌خوان هم برخوردار بوده و می‌توانید به بلوتوث با کیفیت عالی دسترسی پیدا کنید. بلوتوث کمک می‌کند که اتصال بی‌سیم دستگاه‌های جانبی را راحت‌تر انجام دهید. آخرین فناوری اتصال در این زمینه استفاده شده است و کاملا می‌توانید به این فناوری اتصال اعتماد کنید. این لپ تاپ از کارت خوان هم برای انتقال فایل‌های گوشی بهره می‌برد.

وزن 1.6 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 14 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 768 * 1366
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel HD Graphic
سیستم عامل Dos
باتری ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش با کیفیت بالا
  • + پردازنده گرافیکی مناسب
  • + پردازنده نسل دهم اینتل

Ideapad 3 Core i3 10110U 8GB 1TB

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ سری Ideapad را می‌توانید با وزن ۱.۷۵ کیلوگرمی دریافت کنید. این لپ تاپ ارگونومی بسیار خوبی در کنار طراحی جالب داشته و می‌تواند برای حمل به موقعیت‌های مختلف مناسب باشد. این لپ تاپ از اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی هم استفاده می‌کند و از نوع فول اچ دی تعیین شده است. رزولوشن صفحه نمایش روی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استوار شده است و می‌توانید از روکش مات همراه با آن استفاده کنید. صفحه نمایش به نسبت تصویر ۱۶:۹ هم دسترسی دارد و کاملا استاندارد می‌توانید به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشید. لپ تاپ از سری پردازنده Core i3 هم استفاده می‌کند و با فرکانس پردازنده ۲.۱ گیگاهرتزی می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. لپ تاپ در حالت توربو هم می‌تواند فرکانس ۴.۱ گیگاهرتزی را برای شما تامین کند.

لپ تاپی که ما به شما معرفی کرده‌ایم، از حافظه رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند و در کنار آن یک هارد ۱ ترابایتی از نوع HDD هم قرار دارد. می‌دانیم که این قبیل مشخصات برای این رده قیمت بسیار مناسب است و هیچ مشکلی از بابت کار چند ساله با این لپ تاپ برای کارهای روزمره و کاری خود نخواهید داشت. این لپ تاپ به درایو نوری مجهز نیست و مانند تمام لپ تاپ‌های جدید بازار، فضای بیشتری را به پورت‌های USB اختصاص داده است تا بتوانید با سرعت بالایی تجهیزات مدنظر خود را به آن وصل کنید. این محصول از کارت گرافیک یکپارچه اینتل هم استفاده می‌‌کند. سیستم اتصال متنوع شامل وای فای و بلوتوث بوده و می‌توانید از پورت‌های HDMI و کارت خوان هم استفاده کنید. این پورت‌ها نیاز به استفاده از مبدل را کاهش می‌دهد و سرعت کاری شما هم بالا خواهد رفت.

امکان استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری برای برای اتصال تجهیزات جانبی شبکه هم فراهم شده است و علاقه‌‌مندان می‌توانند بدون نیاز به کابل‌های رابط، از هدفون و سایر تجهیزات پیشرفته صوتی استفاده کنند. پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی هم مثل همیشه در تاچ پد دستگاه وجود دارد و می‌توانید با مدیریت بهتر، مانند یک ماوس سریع از آن استفاده کنید. از قابلیت‌های دیگر هم می‌توانیم به باتری با ظرفیت بالا اشاره کنیم که امکان استفاده ایده آل از دستگاه بدون نیاز به استرس از بابت تمام شدن شارژ باتری را برای شما فراهم می‌کند. لپ تاپ از قابلیت‌های دیگری هم برخوردار است که بیشتر برای خریداران تجاری مناسب است و امکان استفاده چندین ساله را برای شما فراهم خواهد کرد. لپ تاپ نسبت به رده قیمتش، توانسته که امکانات کاملا قابل قبولی را فراهم سازد.

وزن 1.75 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080 * 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel HD Graphic
سیستم عامل Dos
باتری ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + باتری با ظرفیت بالا
  • + پردازنده نسل دهم اینتل
  • + حافظه رم با سرعت بالا

ThinkBook 15 Core i3 1115G4 4GB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ تینک بوک ۱۵ لنوو با وزن ۱.۷ کیلوگرمی روانه بازار شده است و می‌توانید همراه با ابعاد ۳۶۴ در ۲۴۵ در ۱۸.۹ میلی‌متری می‌توانید به سراغش روید. این لپ تاپ اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی دارد و با رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش پنل فول اچ دی داشته و نسبت به این رده قیمت شرایط ایده‌آلی دارد. روکش مات مثل همیشه برای این لپ تاپ هم تدارک دیده شده است و می‌توانید اطمینان داشته باشید که چشمان شما هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش دچار مشکل نخواهد داشت. این محصول از نسبت تصویر فوق‌العاده خوب ۱۶:۹ هم استفاده می‌کند که برای اکثر محتواها مناسب است و بدون ایجاد حاشیه در صفحه نمایش از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. لپ تاپ ارگونومی بسیار مناسبی هم دارد و اگر اهل مسافرت هستید، حمل آن اذیت‌تان نمی‌کند.

این لپ تاپ به سری پردازنده Coer i3 اینتل هم مجهز شده است و از فرکانس پردازنده ۳ گیگاهرتز می‌توانید در حالت پایه بهره ببرید. این پردازنده در حالت توربو هم می‌تواند فرکانس پردازنده معادل ۴.۱ گیگاهرتز را برای شما تامین کند. حافظه کش پردازنده ۶ مگابایتی است و کمک می‌کند که اطلاعات بیشتری در حافظه موقت برای انتقال به سیستم پردازشی پردازنده آماده باشند. لپ تاپ از حافظه رم مناسب ۴ گیگابایتی استفاده می‌کند و از نوع DDR4 داخل لپ تاپ تعبیه شده است. این لپ تاپ حافظه ۲۵۶ گیگابایتی داشته و از نوع SSD داخل آن تعبیه شده است. فراموش نکنید که برای این رده قیمت، هارد اس اس دی می‌تواند یک مزیت بزرگ برای شما باشد. کارت گرافیک این لپ تاپ را هم اینتل به‌صورت یکپارچه تولید کرده است و همین میزان هم کافی به نظر می‌رسد.

در زمینه اتصالات، لپ تاپ لنوو از تنوع مناسب پورت‌های USB استفاده می‌کند و نبود و درایو نوری به این لپ تاپ کمک کرده است که فضای مناسب برای این منظور را در اختیار بگیرد. لپ تاپ از اتصال کارت‌خوان هم برخوردار بوده و می‌توانید به بلوتوث با کیفیت عالی دسترسی پیدا کنید. بلوتوث کمک می‌کند که اتصال بی‌سیم دستگاه‌های جانبی را راحت‌تر انجام دهید. آخرین فناوری اتصال در این زمینه استفاده شده است و کاملا می‌توانید به این فناوری اتصال اعتماد کنید. این لپ تاپ از کارت خوان هم برای انتقال فایل‌های گوشی بهره می‌برد.

وزن 1.7 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080 * 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel HD Graphic
سیستم عامل Dos
باتری ۳ سلولی

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش با کیفیت بالا
  • + قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
  • + پردازنده نسل یازدهم اینتل

V14 Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو را می‌توانید همراه با وزن ایده‌آل ۱.۶ کیلوگرمی دریافت کنید. وزن سبک برای لپ تاپ یقینا یک مزیت محسوب می‌شود و امکان حمل در موقعیت‌های مختلف را خواهید داشت. اگر یک دانشجو یا فرد کاری هستید، یقینا لپ تاپ خود را همواره به همراه دارید و نیاز خواهید داشت که دستگاه شما سبک‌تر بوده و ارگونومی بهتری هم برای حمل روی دست داشته باشد. لنوو به این موضوع توجه کرده و محصولی ارزشمند را در اختیار شما قرار داده است. پنل ۱۴ اینچی این لپ تاپ دارای رزولوشن بالای ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است و کاملا می‌توانید به آن اعتماد کنید. صفحه نمایش از روکش مات استفاده می‌کند و یقینا برای محافظت از چشمان شما در برابر پرتوهای مضری که از صفحه نمایش می‌آید، مناسب است. نسبت تصویر هم مثل همیشه روی ۱۶:۹ قرار دارد.

این محصول از پردازنده سری Core i3 استفاده می‌کند که توسط اینتل طراحی شده است. این پردازنده قادر است که فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز را در حالت پایه فراهم کرده و به حد ۴.۱ گیگاهرتز هم در حالت توربو دست پیدا کند. حافظه کش کنار آن هم ۴ مگابایتی است که این پردازنده را قادر می‌سازد فایل‌هایی را در حافظه موقت نگه داشته و سریعا وارد بخش پردازش کند. حافظه رم این لپ تاپ هم ۸ گیگابایتی بوده و از نوع DDR4 روی دستگاه تعبیه شده است. حافظه داخلی ترکیبی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD و ۱ ترابایتی از نوع HDD را شاهد هستیم که برای ذخیره‌سازی فایل‌های بیشتر و برخورداری از سرعت اجرای برنامه‌ها کاربرد دارند. تجربه ثابت کرده است و برنامه‌های سنگین و ویندوز روی هارد اس اس دی شرایط به مراتب بهتری می‌توانند داشته باشند. به همین دلیل این لپ تاپ هم از همین نظر ارزش بالایی دارد.

این لپ تاپ مشخصا از درایو نوری استفاده نمی‌کند و پورت‌های متعدد USB برایش تدارک دیده شده است. این لپ تاپ از اتصال قدرتمند وای فای برخوردار بوده و می‌تواند بلوتوث و کارت خوان را نیز با آخرین نسل از فناوری در اختیار شما گذارد. این لپ تاپ قادر است که جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را برای اتصال بهتر تجهیزات صوتی در اختیار شما گذارد. بنابراین، بدون مشکل خاصی می‌توانید به سراغ این لپ تاپ رفته و از خرید خود راضی باشید. از امکانات دیگر هم باید به وب کم و اسپیکر با کیفیت آن اشاره کنیم که می‌توانند برای برقراری تماس تصویری و همچنین شرکت در کنفرانس‌های کاری مناسب باشند. لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی هم در تاچ پد خود استفاده می‌کند که توسط اکثر مدل‌های لپ تاپ تمام برندها تامین شده است و در این رده قیمت هم دیده می‌شود.

وزن 1.6 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 14 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 768 * 1366
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت

256 گیگابایت

نوع حافظه داخلی HDD

SSD

مدل کارت گرافیک Intel HD Graphic
سیستم عامل Dos
باتری ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + پردازنده قدرتمند نسل دهم
  • + صفحه نمایش با کیفیت بالا
  • + پردازنده گرافیکی قدرتمند

ThinkBook 15 Core i3 1115G4 8GB 1TB

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو سری تینک بوک ۱۵ را می‌توانید همراه با وزن ایده‌آل ۱.۷ کیلوگرمی دریافت کنید. وزن سبک برای لپ تاپ یقینا یک مزیت محسوب می‌شود و امکان حمل در موقعیت‌های مختلف را خواهید داشت. اگر یک دانشجو یا فرد کاری هستید، یقینا لپ تاپ خود را همواره به همراه دارید و نیاز خواهید داشت که دستگاه شما سبک‌تر بوده و ارگونومی بهتری هم برای حمل روی دست داشته باشد. لنوو به این موضوع توجه کرده و محصولی ارزشمند را در اختیار شما قرار داده است. پنل ۱۵.۶ اینچی این لپ تاپ دارای رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و کاملا می‌توانید به آن اعتماد کنید. صفحه نمایش از روکش مات استفاده می‌کند و یقینا برای محافظت از چشمان شما در برابر پرتوهای مضری که از صفحه نمایش می‌آید، مناسب است. نسبت تصویر هم مثل همیشه روی ۱۶:۹ قرار دارد.

این محصول از پردازنده قدرتمند سری Core i3 استفاده می‌کند که توسط اینتل طراحی شده است. این پردازنده قادر است که فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز را در حالت پایه فراهم کرده و به حد ۴.۱ گیگاهرتز هم در حالت توربو دست پیدا کند. حافظه کش کنار آن هم ۶ مگابایتی است که این پردازنده را قادر می‌سازد فایل‌های بیشتری را در حافظه موقت نگه داشته و سریعا وارد بخش پردازش کند. این میزان از لپ تاپ قبلی بالاتر است. حافظه رم این لپ تاپ هم ۸ گیگابایتی بوده و از نوع DDR4 روی دستگاه تعبیه شده است. حافظه داخلی از نوع HDD بوده و ظرفیت ۱ ترابایتی دارد که برای ذخیره‌سازی فایل‌های بیشتر و برخورداری از سرعت اجرای برنامه‌ها کاربرد دارند. تجربه ثابت کرده است و برنامه‌های سنگین و ویندوز روی هارد اس اس دی شرایط به مراتب بهتری می‌توانند داشته باشند. به همین دلیل این لپ تاپ حداقل در این زمینه کمی نسبت به مدل‌های دیگر دچار ضعیف می‌شود.

این لپ تاپ مشخصا از درایو نوری استفاده نمی‌کند و پورت‌های متعدد USB برایش تدارک دیده شده است. این لپ تاپ از اتصال قدرتمند وای فای برخوردار بوده و می‌تواند بلوتوث و کارت خوان را نیز با آخرین نسل از فناوری در اختیار شما گذارد. این لپ تاپ قادر است که جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را برای اتصال بهتر تجهیزات صوتی در اختیار شما گذارد. بنابراین، بدون مشکل خاصی می‌توانید به سراغ این لپ تاپ رفته و از خرید خود راضی باشید. از امکانات دیگر هم باید به وب کم و اسپیکر با کیفیت آن اشاره کنیم که می‌توانند برای برقراری تماس تصویری و همچنین شرکت در کنفرانس‌های کاری مناسب باشند. لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی هم در تاچ پد خود استفاده می‌کند که توسط اکثر مدل‌های لپ تاپ تمام برندها تامین شده است و در این رده قیمت هم دیده می‌شود.

وزن 1.7 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080 * 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel HD Graphic
سیستم عامل Dos
باتری ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + پردازنده قدرتمند نسل یازدهم
  • + صفحه نمایش با کیفیت بالا و زیبا
  • + پردازنده گرافیکی قدرتمند با حافظه رم مناسب

Ideapad 3 Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ سری Ideapad 3 را می‌توانید با وزن ۱.۷۵ کیلوگرمی دریافت کنید. این لپ تاپ از اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی برخوردار بوده و می‌تواند کیفیت فول اچ دی را هنگام نمایش محتواها داشته باشد. صفحه نمایش با کیفیت لنوو را می‌توانید با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دریافت کنید. این صفحه نمایش مثل همیشه از روکش مات هم استفاده می‌کند تا از نظر سلامتی شرایط مناسبی را در اختیار شما گذارد. از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش می‌توانیم به نسبت تصویر ۱۶:۹ هم اشاره کنیم که مشخصا برای نمایش محتواها به‌صورت فیت در ابعاد مناسب کاربردی است. این نسبت برای اکثر لپ تاپ‌های این رده انتخاب شده است و تفاوت خاصی بین لپ تاپ‌های دیگر بازار نمی‌بینیم. گفتنی است که سری پردازنده Core i3 اینتل هم برای این لپ تاپ انتخاب شده است.

پردازنده لپ تاپ Ideapad 3 از فرکانس ۲.۱ گیگاهرتزی در حالت پایه و ۴.۱ گیگاهرتزی در حالت توربو استفاده می‌کند. این مشخصات را باید در کنار حافظه کش ۴ مگابایتی قرار دهید تا متوجه شوید که پردازنده چطور می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات را بالا برده و قدرت بالایی را هم برای اجرای ویندوز و برنامه‌های کاربری تحویل دهد. حافظه رم دستگاه روی ۸ گیگابایت ثابت شده است و در کنار آن می‌توانید ترکیبی از هارد دیسک معمولی و هارد اس اس دی با ظرفیت ۱ ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت هم داشته باشید. هر کدام از این هاردها دارای قابلیت خاصی هستند. هارد دیسک معمولی کمک می‌کند که فضای لازم برای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی را داشته و همراه با هارد اس اس دی هم ویندوز و برنامه‌های خود را نصب و اجرا کنید. این سیستم به شما کمک می‌کند که همیشه سرعت عملکردی لپ تاپ‌تان بالا باشد.

این لپ تاپ مشخصا از درایو نوری استفاده نمی‌کند و پورت‌های متعدد USB برایش تدارک دیده شده است. این لپ تاپ از اتصال قدرتمند وای فای برخوردار بوده و می‌تواند بلوتوث و کارت خوان را نیز با آخرین نسل از فناوری در اختیار شما گذارد. این لپ تاپ قادر است که جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را برای اتصال بهتر تجهیزات صوتی در اختیار شما گذارد. بنابراین، بدون مشکل خاصی می‌توانید به سراغ این لپ تاپ رفته و از خرید خود راضی باشید. از امکانات دیگر هم باید به وب کم و اسپیکر با کیفیت آن اشاره کنیم که می‌توانند برای برقراری تماس تصویری و همچنین شرکت در کنفرانس‌های کاری مناسب باشند. لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی هم در تاچ پد خود استفاده می‌کند که توسط اکثر مدل‌های لپ تاپ تمام برندها تامین شده است و در این رده قیمت هم دیده می‌شود.

وزن 1.75 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080 * 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت

256 گیگابایتی

نوع حافظه داخلی HDD

SSD

مدل کارت گرافیک Intel HD Graphic
سیستم عامل Dos
باتری ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + پردازنده قدرتمند Core i3
  • + حافظه رم سطح بالا
  • + باتری با ظرفیت ۳۵ وات ساعت

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل Ideapad 5

اگر به دنبال یک خرید ارزان قیمت اما ارزشمند هستید، لپ تاپ مدل Ideapad 5 لنوو می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. این محصول اکنون همراه با طراحی زیبا و دوست داشتنی روانه بازار شده است و با اعتماد بیشتر به برند لنوو، با اعتماد به نفس بیشتری می‌توانید به سراغش بروید. ابعاد لپ تاپ در حد ۳۵۶.۶ در ۲۳۳.۱ در ۱۹.۹ میلی‌متر بوده و وزن معادل ۱.۶۶ کیلوگرم هم دارد که برای این رده قیمت می‌تواند شرایط خوبی برای حمل به همراه داشته باشد. این نوت بوک جذاب لنوو یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی دارد که از پنل IPS تشکیل یافته و می‌تواند گزینه مناسبی برای نمایش اطلاعات سریع با فریم ریت بالا باشد.

رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و پنل لمسی آن هم کیفیت بسیار بالایی به همراه دارد. صفحه نمایش به نسبت تصویر ۱۶:۹ مجهز شده است و رضایت کافی از آن خواهید داشت. تراشه این لپ تاپ از سری Core i3 اینتل انتخاب شده است و فرکانس معادل ۳.۰ گیگاهرتزی را می‌تواند تامین کند. البته این فرکانس قابلیت رسیدن به حد ۴.۱ گیگاهرتز را هم در حالت توربو دارد. حافظه کش پردازنده در حد ۶ مگابایت بوده و می‌تواند با سرعت بیشتری با هارد در ارتباط باشد. حافظه رم لپ تاپ ۸ گیگابایتی بوده و از نوع DDR4 در لپ تاپ تعبیه شده است. این نشان می‌دهد که لنوو نسبتا از مشخصات فنی بالایی نسبت به قیمتش استفاده می‌کند.

ظرفیت حافظه داخلی هم در حد ۵۱۲ گیگابایت بوده و البته اس اس دی بودن آن شرایط بسیار خوبی را هم برای بوت ویندوز و هم نصب و اجرای برنامه‌های سنگین فراهم می‌کند. کارت گرافیک این محصول از نوع یکپارچه بوده و اینتل آن را همراه با تراشه اصلی در اختیار شما می‌گذارد. بنابراین نباید انتظار زیادی از آن برای نصب و اجرای بازی‌های سنگین داشته باشید. این لپ تاپ درایو نوری ندارد و به‌جای آن می‌توانید به دو پورت سریع USB 3.0 در کنار یک پورت نسل جدید USB-C دسترسی پیدا کنید. از پورت‌های دیگر هم باید به HDMI اشاره کنیم که امکان اتصال مانیتورهای حانبی را به آن ساده‌تر می‌کند.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

مشخصات فنی دیگر

لپ تاپ از فناوری وای فای سریع و پایدار استفاده می‌کند و دانشجویان و دارندگان کسب و کار می‌توانند روی دسترسی به اینترنت پر سرعت حساب باز کنند. فناوری بلوتوث را هم داریم که برای اتصال تجهیزات جانبی دیگر کاربرد دارد. طبق انتظاری که از لپ تاپ‌ها داریم، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم برای اتصال هدفون‌های سیمی فراهم شده و به شیوه‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. حسگر اثر انگشت به عنوان یک شیوه بیومتریک عالی در لپ تاپ وجود داشته و برای لاگین به ویندوز یا برنامه‌های دیگر می‌توانید از آن استفاده کنید. وب کم لپ تاپ هم کیفیت خوبی دارد و برای برقراری تماس‌های تصویری و حتی ضبط ویدیو می‌تواند مناسب باشد.

اسپیکرهای لنوو Ideapad 5 حجم صدای خوبی دارند و کمی در باس ممکن است که دچار ضعف باشند. این لپ تاپ از باتری لیتیوم پلیمری استفاده می‌کند که ماندگاری خوب و بالایی به همراه دارد. تعداد سلول‌های آن سه تایی بوده و برای کار در دانشگاه و محل کار، مشکل خاصی از بابت شارژ مجدد لپ تاپ نخواهید داشت. بیاد داشته باشید که این محصول به‌دلیل استفاده از قطعات نسبتا رده پایین، مصرف انرژی زیادی هم نخواهد داشت و می‌توانید ماندگاری بیشتری نسبت به لپ تاپ‌های بالا رده داشته باشید.

تاچ پد Ideapad 5 کیفیت بالایی داشته و از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. پنل صفحه نمایش قابلیت لمسی دارد و دستیابی به چنین امکانی در یک محصول نسبتا پایین رده می‌تواند جالب و هیجان انگیز باشد. لپ تاپ Ideapad 5 برای کاربرانی می‌تواند مناسب باشد که کاربر روزانه هستند و قصد دارند با کمک یک لپ تاپ کار خود را هم توسعه دهند. این لپ تاپ در عین اینکه محصول خوبی برای کاربران خانگی است، بلکه کاربران نسبتا پیشرفته هم می‌توانند روی خرید آن حساب ویژه‌ای باز کنند. درب لپ تاپ با یک دست باز می‌شود و کیفیت ساخت آن هم به‌دلیل تمام فلزی بودن عالی است. این دو می‌تواند یکی از دلایل مهم برای خرید این لپ تاپ باشند.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

چرا باید Ideapad 5 را بخریم؟

تنها نکته ناامید کننده در مورد لپ تاپ سیستم ارتفاع پایه آن است که وقتی درب خیلی باز باشد، کار می‌کند. اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها در نوع خود بی‌نظیر است و حتی یک تراشه ۱۵ وات قادر است که ۳۵ وات را در مدت طولانی حفظ کند. این لپ تاپ نه‌تنها برای مرور وب روزانه، بلکه برای ادیت عکس و انیمیشن سازی هم می‌تواند مناسب باشد. برای انجام معادلات پیچیده هم می‌توانید به شکل مفیدی از آن استفاده کنید. پنل این لپ تاپ دارای وضوح بالای فول اچ دی است که زاویه دید راحتی هم دارد. نسبت کنتراست خوب بوده و نور پس زمینه هم بدون سوسو زدن کار می‌کند.

متاسفانه تنها نیمی از رنگ‌های موجود در وب پوشش داده شده است که این پنل را برای کارهای حرفه‌ای مرتبط با محتواهای رنگی نامناسب می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که لنوو این لپ تاپ را با سایر پنل‌های 1080p هم ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها پوشش رنگ ۱۰۰ درصدی را برای sRGB هم دارد. عمر باتری بسیار خوب بوده و نسبت به گزینه‌هایی که در بازار می‌توانید پیدا کنید، لنوو می‌تواند لپ تاپ Ideapad 5 را برای ۱۱.۵ ساعت مرور وب یا ۹.۵ ساعت پخش ویدیو تضمین می‌کند. اگر به سراغ مدل AMD این لپ تاپ هم بروید، لپ تاپ عمر بهتری را به شما تحویل خواهد داد.

آن چیزی که احتمالا اذیت‌تان خواهد کرد، فقدان گزینه ارتقا حافظه است. حافظه ۸ گیگابایتی ممکن است که برای خیلی از کارها مناسب نباشد. حریم خصوصی در این لپ تاپ بهتر از محصولات دیگر فراهم می‌شود و سنسور بیومتریک کاربردهای دیگری هم دارد که با برنامه‌های خاصی به آن دسترسی خواهید داشت. لنوو یکی از بهترین سازندگان در بازار است که تولید کنندگان محتوا می‌توانند روی آن حساب ویژه باز کنند. لنوو کیبوردهای بسیار با کیفیتی در بازار دارد و می‌توانید برای تایپ طولانی مدت روی آن حساب باز کنید. نرم و بی صدا بودن کلیدها، کار را برای دانشجویان برنامه نویسی نیز راحت کرده است.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل ThinkBook 15

لپ تاپ‌های لنوو جزو پرفروش‌ترین گزینه‌ها در بازار هستند و نه‌تنها‌ مدل‌های بالا رده و گران قیمت، بلکه گزینه‌های پایین رده و میان رده کمپانی هم خریداران زیادی در بازار دارد. سری ThinkBook 15 این کمپانی هم اکنون با رنگ خاکستری روانه بازار شده و می‌توانید با پیکربندی‌های متعدد به سراغش بروید. پیکربندی کنونی این سری با ابعاد ۳۵۷ در ۲۳۵ در ۱۸.۹ میلی‌متر روانه بازار شده و ۱.۷ کیلوگرم هم وزن دارد. این نوت بوک برای حمل مشکلی نداشته و در کیف یا کوله پشتی خود می‌توانید آن را به محل کار، دانشگاه یا حتی مسافرت به همراه ببرید. صفحه نمایش آن ۱۵.۶ اینچی بوده و از پنل IPS برای آن استفاده شده است.

رزولوشن این پنل هم در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و از قابلیت مات برخوردار است. این رزولوشن برای اجرای تمام بازی‌ها مناسب بوده و یک علاقه‌مند تماشای فیلم و سریال هم کاملا از آن راضی خواهد بود. این پنل قابلیت لمسی ندارد و در این رده قیمت انتظاری هم نداشتیم. پردازنده این پیکربندی از لپ تاپ سری ThinkBook 15 لنوو از سری Core i3 انتخاب شده است و می‌تواند فرکانس معادل ۳.۰ گیگاهرتزی را به همراه داشته باشد. این پردازنده در حالت توربو هم می‌تواند به ۴.۱ گیگاهرتز دست پیدا کند. حافظه کش پردازنده در آن ۶ مگابایتی است و نسبتا می‌تواند هنگام کار پردازنده با حافظه ذخیره سازی، عملکرد موفقی به همراه داشته باشد.

حافظه رم این لپ تاپ هم ۴ گیگابایتی بوده و از نوع DDR4 انتخاب شده است. این کمترین حافظه رمی است که برای کارهای مخلتف خود می‌توانید از آن استفاده کنید. ظرفیت حافظه داخلی در حد ۲۵۶ گیگابایت بوده و از نوع SSD انتخاب شده است. این حافظه‌های سریعی به نوعی همراه و مکمل خوبی برای حافظه رم بوده و می‌توانند سرعت اجرای برنامه‌ها و بوت ویندوز را افزایش دهند. حتی در هنگام اجرای بازی‌ها از این حافظه‌ها نقش آن را به وضوح متوجه خواهید شد. کارت گرافیک لپ تاپ از نوع جی‌فورس انویدیا بوده و مدل آن هم MX450 عنوان شده است. این پردازنده دارای حافظه اختصاصی ۲ گیگابایتی بوده و تا حدی برای انجام اکثر کارهای‌تان می‌تواند مناسب باشد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

مشخصات فنی دیگر

لپ تاپ مدل ThinkBook 15 از درایو نوری استفاده نمی‌کند و در این عصر کنونی هم احتمالا نیازی به آن نخواهید داشت. لپ تاپ به دو پورت USB 3.0 مجهز شده است و در کنار آن به دو پورت نسل جدید USB-C هم باید اشاره کنیم. پورت‌های دیگر به‌صورت کامل در این لپ تاپ وجود دارند و می‌توانید از HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون هوشمند یا مانیتورهای جانبی دیگر استفاده کنید. برای اتصال سیمی اینترنت می‌توانید از پورت شبکه استفاده کنید که سرعت بهتری را هم نسبت به وای فای در اختیارتان می‌گذارد. بیاد داشته باشید که اتصال وای فای هم در کنار اتصال بلوتوثی در این لپ تاپ برای‌تان فراهم شده است.

هر دوی آن‌ها سرعت بالایی در اتصال داشته و کاملا پایدار و بدون مشکل می‌توانید برای داشتن اینترنت پر سرعت بهره ببرید. یک کارت خوان هم برای نصب حافظه دوربین دیجیتال و گوشی داریم که خیلی از لپ تاپ‌های این رده ممکن است نداشته باشند. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را برای اتصال داریم و می‌توانید برای هدفون‌های سیمی خود از آن استفاده کنید. از امکانات دیگر لپ تاپ باید حسگر اثر انگشت اشاره کنیم که یک سیستم بیومتریک عالی و بدرد بخور بوده و حریم خصوصی بیشتری را به واسطه این لپ تاپ برای شما فراهم می‌کند.

در کنار آن یک وب کم با کیفیت بالا هم داریم که برای تماس‌های تصویری از طریق برنامه‌های مختلفی مانند اسکایپ کاربرد داشته و برای ضبط ویدیو در موارد تولید محتوا هم می‌تواند کاربرد داشته باشد. این لپ تاپ به اسپیکرهای داخلی با صدای با کیفیت استریو دسترسی دارد و می‌توانید به آن اعتماد کنید. لپ تاپ به باتری ۳ سلولی مجهز شده است و ظرفیت معادل ۴۵ وات ساعت را هم دارد. این ظرفیت کاملا برای ماندگاری در طول روز می‌تواند مناسب باشد. لپ تاپ از سیستم عامل‌های جدید هم پشتیبانی می‌کند. تاچ پد به فرمان‌های چند لمسی مجهز شده است و می‌توانید برای پیاده سازی جسچرهای مختلف ویندوز از آن استفاده کنید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

مزایا و ویژگی‌ها

لپ تاپ لنوو سری ThinkBook 15 کیفیت ساخت بالایی دارد و یکی از محبوب‌ترین‌ها و پر فروش‌ترین‌ها محسوب می‌شود. شارژ دهی باتری عالی بوده و حداقل برای موارد استفاده خاص لپ تاپ می‌تواند مناسب باشد. کیبورد لپ تاپ طبق انتظاری که از لنوو داریم، کیفیت بالایی داشته و برای تایپ سریع و استفاده در تولید محتوا عالی است. صدای کلیدها کم بوده و نرمی خاصی در آن‌ها احساس می‌شود. ترک پوینت و ترک پد هم در تست‌ها کاملا موفق خارج شوند. بیاد داشته باشید که ارزش خرید لپ تاپ بالا بوده و در این رده، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. پردازنده نسل یازدهم آن به اندازه کافی برای این عصر کافی بوده و سرعت و عملکرد کافی را به همراه دارد.

می‌دانیم که لنوو همواره به توسعه سری تینک بوک خود ادامه می‌دهد و عمدتا از سخت افزار مدرن‌تری هم در بدنه این لپ تاپ‌ها استفاده می‌کند. مطابق با پیکربندی، این لپ تاپ‌ها قادر هستند که از عملکرد خود بهره برده و بدون هیچ گونه مشکلی برای کارهای مختلف اداری مناسب باشند. از نظر اتصالات، سازنده برخی از گزینه‌ها را کنار گذاشته و آن‌ها را با پورت تاندربولت ۴ جایگزین کرده است. این به کاربران امکان می‌دهد که با استفاده از آداپتورهای مربوطه یا دستگاه‌های اتصال، عملیات گسترش را انجام دهند. لپ تاپ سری تینک بوک ۱۵ همه پیکربندی‌های اداری مختلف را به همراه داشته و برای پردازش ساده تصویر یا ویدیو می‌تواند مناسب باشد.

در تست‌ ینچمارک انجام شده برای لپ تاپ، مشخص شد که پردازنده چهار هسته‌ای می‌تواند نتایج بهتری نسبت به ایسر آسپیر ۵ کسب کند و سیستم خنک کننده آن نیز در هنگام اجرای سنگین‌ترین تسک‌ها عالی عمل می‌کند. این لپ تاپ در مقایسه با لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۵ هم عالی بوده و عملکرد خوبی نسبت به تراشه آن داشته است. در کل این لپ تاپ در عملکردهای تک هسته‌ای عالی بوده و نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل Ideapad L3

لپ تاپ‌های لنوو حضور موفقی در جمع محصولات ارزان قیمت بازار دارند. در همین راستا، می‌توانید اعتماد بیشتری هم به لپ تاپ Ideapad L3 داشته باشید. این لپ تاپ علاوه بر اینکه طراحی زیبایی دارد، در مشخصات فنی هم می‌تواند خیلی از رقبای خودش را شکست دهد. ابعاد لپ تاپ به ۳۶۳ در ۲۵۴.۶ در ۲۲.۹ میلی‌متر رسیده و ۲.۲ کیلوگرم هم وزن دارد. وزن آن کمی از رقبا بیشتر بوده و ممکن است که هنگام حمل با دست کمی به مشکل بر بخورید. اما همچنان با استفاده از کیف و کوله پشتی می‌توانید آن را همه جا از جمله سفر و دانشگاه ببرید. این نوت بوک از صفحه نمایش با اندازه ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند.

پنل صفحه نمایش از نوع TN بوده و به وضوح می‌توانیم متوجه پایین رده بودن لپ تاپ شویم. این پنل رزولوشن معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به همراه داشته و قابلیت مات هم در آن داریم. نسبت تصویر هم ۱۶:۹ بوده و استاندارد خوبی برای نمایش محتواها دارد. پردازنده لپ تاپ را شرکت اینتل طراحی کرده و سری Core i3 آن می‌تواند پاسخ گوی خوبی برای اکثر تسک‌های انجام شده توسط شما باشد. فرکانس پردازنده می‌تواند به ۳ گیگاهرتز رسیده و در حالت توربو نیز تا ۴.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. حافظه کش پردازنده در حد ۶ مگابایت بوده و ظرفیت بالاتری برای ذخیره سازی دستورات مهم خود دارد.

حافظه رم لپ تاپ هم در حد ۸ گیگابایت بوده و از نوع DDR4 می‌توانید از آن استفاده کنید. این ۸ گیگابایت با توجه به رده قیمت لپ تاپ مناسب بوده و امکان ارتقای آن را هم در آینده خواهید داشت. حافظه داخلی متشکل از دو سیستم مکمل اس اس دی و HDD است. حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD برای نصب ویندوز و اجرای برنامه‌های سنگین شما مناسب بوده و به‌نوعی درایو C لپ تاپ‌تان را تشکیل می‌دهد. حافظه دیگر هم ۱ ترابایتی بوده و از نوع کندتر HDD می‌تواند فضایی برای ذخیره سازی داده‌های شخصی شما باشد. گرافیک لپ تاپ یکپارچه بوده و مدل UHD Graphics کمپانی اینتل کمک می‌کند که نسبتا در اجرای برنامه‌های گرافیکی و بازی‌ها موفق عمل کنید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

ویژگی‌های لپ تاپ

بر خلاف اکثر لپ تاپ‌های کنونی بازار، لنوو Ideapad L3 از درایو نوری هم در بدنه برخوردار بوده و در کنارش دو پورت سریع USB 3.0 و یک پورت USB-C را هم خواهید داشت. پورت‌های HDMI و شبکه را هم داریم که برای اتصال مانیتورهای اکسترنال و اینترنت سیمی کاربرد دارد. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان و دارندگان لپ تاپ به‌صورت بی‌سیم به وای فای وصل می‌شوند، لنوو هم از آخرین فناوری وای فای در لپ تاپ استفاده کرده است. اتصال بلوتوثی ابزارهایی مانند ماوس و کیبورد بی‌سیم را هم می‌توانید با سرعت و پایداری خوبی در این لپ تاپ داشته باشید.

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را هم طبق انتظار داریم و البته دیگر به کارت خوان دسترسی نخواهید داشت. علاقه‌مندان به کار با موزیک و هدفون‌های سیمی، یقینا از وجود این پورت خوشحال خواهند شد. لپ تاپ به وب کم مجهز شده و البته کیفیتش در حد متوسط خواهد بود. اسپیکر با صدای بلند همراه با جزئیات ریز را هم داریم که هنگام در دسترس نبودن هدفون، می‌توانید به آن اعتماد کنید. باتری لپ تاپ ۳ سلولی بوده و ظرفیت معادل ۳۶ وات ساعت را به همراه دارد. سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس را در کنار داس می‌توانید روی این لپ تاپ نصب کرده و استفاده کنید.

بیاد داشته باشید که لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی در تاچ پد خود استفاده می‌کند و کاملا به آن اعتماد خواهید داشت. می‌توانید خودتان به‌صورت نرم افزاری آن را تنظیم کرده و مخصوصا در ادیت و تدوین از آن بهره ببرید. اگر به کیبورد لپ تاپ هم نگاهی بیندازیم، یقینا با یکی از بهترین‌های صنعت در سری Ideapad L3 روبرو هستیم. ردیف بالا حاوی کلیدهای کنترل رسانه و بی صدا کردن میکروفون است و متاسفانه در بخش نامریک این صفحه کلید، کلیدهای Home، End، Page up و Page Down را نمی‌توانیم ببینم. در عوض باید از کلید Fn استفاده کرده و با کلیدهای مکان نما به چنین عملکردهایی دسترسی پیدا کنید. این می‌تواند کمی سرعت کار شما را در هنگام کار با لپ تاپ پایین بیاورد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

امکانات لپ تاپ

صفحه کلید این محصول تایپ تخت و پلاستیکی به همراه دارد که کمی می‌تواند کسل کننده و ناراحت کننده باشد. تعدادی حروف در هنگام تایپ رد شده و ممکن است دو بار عمل کنند. پد لمسی کوچک و بدون دکمه هم به اندازه کافی صاف بوده و عملکردی سریع به همراه دارد. کلیک سفت و تو خالی آن ممکن است که گاهی اذیت‌تان کند. اگر نگاه بهتری به پنل نمایشگر داشته باشیم، پس زمینه‌های سفید به‌جای تیره و تار بودن، نسبتا سفیدی به همراه دارد، اما صفحه نمایش 1080p به اندازه کافی روشن نیست. رنگ‌ها ملایم و شسته رفته به نظر می‌رسند. کنتراست در صفحه منصفانه بوده و جزئیات دقیق هم نسبتا وضوح خوبی به همراه دارند.

حروف خیلی پیکسلی به نظر نمی‌رسند، اما صفحه نمایش هرگز فراتر از یک لپ تاپ ارزان قیمت نخواهد بود. اگر نگاهی به امتیازات لپ تاپ در سنچش بنچمارک بیندازیم، می‌توانید چهار لپ تاپ مقرون به صرفه دیگر را هم برای مقایسه داشته باشیم. ایسوس VivoBook 15 با قیمت ۴۰۰ دلاری و Inspiron 15 3000 با قیمت ۳۶۹ دلار از جمله رقبای اصلی این لپ تاپ هستند. لپ تاپ qd2020nr-14 اچ پی را هم داریم که ۴۲۸ دلار قیمت داشته و صفحه نمایش کوچک‌تر و پردازنده مرکزی Core i3 اینتل را با چهار هسته در اختیار خریدار می‌گذارد. باید به لپ تاپ VivoBook 17 هم اشاره کنیم که بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن یعنی ۱۷.۳ اینچی را داشته و قیمتش بین ۵۰۰ الی ۵۵۰ دلار در بازار تعیین می‌شود.

لپ تاپ Ideapad L3 در این تست‌ها نزدیک به سری VivoBook عمل کرده و از لپ تاپ اچ پی هم بهتر بوده است. اگر به کارهای روزمره بپردازید، لپ تاپ چندان پاسخ گویی بدی به همراه ندارد و اس اس دی به لپ تاپ کمک می‌کند که ضعف بخش سی پی یو و حافظه رم را جبران کند. فناوری Cinebench برای ارائه یک تصویر پیچیده کافی است و به جای پردازنده گرافیکی روی سی پی یو فشار خواهد آورد. این‌ها چند نتیجه مهم به همراه دارند و نشان می‌دهد که لپ تاپ چندان برای کارهای سنگین گرافیکی نمی‌تواند مناسب باشد و پردازش‌های سنگین جایی در این لپ تاپ ندارند.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ ایسوس تا 15 میلیون تومان

  • Asus VivoBook R465FA (4GB Ram)
  • Asus VivoBook 14 R427FA
  • Asus VivoBook R465FA (8GB Ram)
  • Asus M509BA
  • VivoBook R465FA Core i3 10110U 8GB 1TB 128GB SSD
  • VivoBook R465FA Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD
  • VivoBook R565EA Core i3 1115G4 8GB 128GB SSD
  • Laptop 15 X509FA Core i3 10110U 8GB 1TB 128GB SSD
  • X413JA Core i3 1005G1 4GB 128GB SSD
  • Laptop 15 X509FA Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD
  • Asus X513EA

ایسوس یکی از برندهای بسیار خوبی است که در هر بازه قیمتی، لپ تاپ‌های قدرتمند و ارزشمندی را روانه بازار کرده است. در این بخش هم قصد داریم که لپ تاپ‌های این کمپانی را تا سطح ۱۵ میلیون تومان برای شما معرفی کنیم. این لپ تاپ‌ها طراحی زیبایی داشته و همراه با حافظه رم و پردازنده متفاوت در اختیار شما قرار می‌گیرد. لپ تاپ ایسوس در این رده قیمت را می‌توانید برای کسب و کارها و همچنین کارهای دانشگاهی مورد استفاده قرار دهید و چندان برای رده گیمینگ نمی‌تواند مناسب باشد.

لپ تاپ ایسوس 14 اینچی HD مدل VivoBook R465FA (حافظه رم ۴ گیگابایتی)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ایسوس مدل R465FA با وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ابعاد مناسب می‌تواند انتخاب مناسبی به‌عنوان یک محصول پایین‌رده باشد. صفحه نمایش لپ تاپ ۱۴ اینچی است و از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل معادل فول اچ دی استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از روکش مات استفاده می‌کند و قابلیت لمسی ندارد. پردازنده لپ تاپ از سری Core i3 اینتل بوده و از فرکانس ۲.۱ گیگاهرتزی در حالت عادی برخوردار است. فرکانس آن در حالت توربو هم ۴.۱ گیگاهرتزی خواهد بود. حافظه کش پردازنده ۴ مگابایتی است و فضای نسبتا خوبی برای آماده نگه داشتن فایل‌ها جهت پردازش دارد. حافظه رم لپ تاپ هم ۴ گیگابایتی است و از نوع DDR4 طراحی شده است.

این محصول از حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع HDD استفاده می‌کند و ایسوس به‌دلیل پایین بودن قیمت دستگاه، امکان استفاده از هارد سریع‌تر SSD را نداشته است. مدل کارت گرافیک هم HD Graphics 520 اینتل است و شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. دو پورت USB 2.0 در این دستگاه به کار رفته است و در کنار آن یک پورت USB 3.0 و یک پورت سریع‌تر USB-C هم می‌بینیم. پورت شبکه در آن به کار نرفته است و صرفا یک پورت HDMI می‌بینیم که برای اتصال دستگاه به یک مانیتور ثانویه کاربرد دارد. اتصال وای فای دستگاه سریع بوده و از آخرین تکنولوژی سال عرضه لپ تاپ استفاده می‌کند. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم طبق انتظار در این لپ تاپ به کار رفته است.

از دیگر امکانات دستگاه می‌توانیم به ظرفیت باتری ۳۷ وات ساعتی اشاره کنیم. تاچ پد این محصول هم از فناوری چند لمسی پشتیبانی می‌کند. کیبورد و تاچ پد عملکرد مناسبی دارند و دانشجویان و خریدارانی که برای کسب و کار خود می‌خواهند از لپ تاپ استفاده کنند، با اطمینان می‌توانند چند سال، بدون مشکل از کیبورد با امکان تایپ سریع استفاده کنند. بدنه لپ تاپ هم باریک بوده و کیفیت ساخت مناسبی دارد. قیمت لپ تاپ در حد و اندازه همین مشخصات قرار دارد و ارزش خرید آن رفته رفته بیشتر برای شما مشخص خواهد شد.

وزن ۱.۶ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel HD Graphics 520
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۷ وات ساعت
نقاط قوت
  • + کیبورد و تاچ پد عالی
  • + پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • + پردازنده نسل دهم با عملکرد عالی
  • + قیمت مناسب
  • + کیفیت ساخت عالی لپ تاپ

لپ تاپ ایسوس 14 اینچ مدل VivoBook 14 R427FA

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ۱۴ اینچی ایسوس تنها ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد و برای حمل به موقعیت‌های مختلف انتخابی عالی است. شما با پرداخت یک مبلغ کم، می‌توانید از صفحه نمایش با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بهره‌مند شوید. صفحه نمایش دارای قابلیت لمسی نبوده و از پنل نسبتا خوب TFT استفاده می‌کند. پردازنده لپ تاپ هم از سری Core i3 اینتل است و با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز در اختیار شما خواهد بود. حافظه کش پردازنده هم ۴ مگابایتی است. حافظه رم دستگاه ۸ گیگابایتی بوده و از نوع DDR4 طراحی شده است. ظرفیت حافظه داخلی دستگاه ۱ ترابایت است و از نوع HDD درون لپ تاپ قرار گرفته است. اگر به‌دنبال حافظه سریع‌تر SSD هستید، می‌توانید کمی جستجوی خود را گسترش داده یا اینکه با بالا بردن بودجه، از بین لپ تاپ‌های میان‌رده یا بالا رده به دنبالش باشید.

کارت گرافیک این لپ تاپ هم از مدل UHD 620 بوده و اینتل سازنده آن بوده است. دو پورت USB 2.0 در یک پورت‌های USB 3.0 و USB-C به نظر ترکیب مناسبی هستند و محدودیت چندانی در هنگام اتصال تجهیزات جانبی نخواهید داشت. پورت HDMI هم برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون یا مانیتور دوم کاربرد دارد. اتصال وای فای و بلوتوث، مثل همیشه در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند و سرعت اتصال آن‌ها تایید شده است. وب کم این دلپ تاپ کیفیت خوبی برای برقراری تماس تصویری و برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی کاری دارد. اسپیکرها هم دارای فناوری استریو هستند و بدون نیاز به هدفون می‌توانید صدای خوبی را در محیط پخش کنید.

لپ تاپ ایسوس مدل R427FA از باتری لیتیوم یون استفاده کرده و از تاچ پدی استفاده می‌کند که پشتیبانی لازم را از فرمان‌های چند لمسی خواهد داشت. سخت‌افزار این لپ تاپ نسبتا قدرتمند طراحی شده است و صفحه نمایش HD همراه با روکش مات هم کمک می‌کند که تا مدت‌ها نیاز به خرید مجدد لپ تاپ نداشته باشید. ایسوس تلاش کرده است که از پردازنده نسل دهم ایتل همراه با حافظه رم مناسب، بیشتری بهره‌وری را دریافت کرده و ارزش خرید دستگاه را بالا ببرد.

وزن ۱.۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک UHD 620
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + پردازنده نسل دهم اینتل
  • + بدنه مستحکم با ساخت عالی
  • + سخت افزار قدرتمند
  • + تنوع عالی پورت‌ها
  • + رم مناسب این رده

لپ تاپ ایسوس 14 اینچی HD مدل VivoBook R465FA (حافظه رم ۸ گیگابایتی)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ایسوس ۱۴ اینچی که پیشتر هم به آن اشاره کرده بودیم، این‌بار با حافظه رم بیشتر ۸ گیگابایتی روانه بازار شده است و شرایط بهتری از نظر سرعت اجرای برنامه‌ها و مرور سریع‌تر در اینترنت خواهد داشت. لپ تاپ ۱.۶ کیلوگرم وزن داشته و برای حمل هنگام سفر و استفاده در محل کار هم بهترین گزینه دیده می‌شود. صفحه نمایش ۱۴ اینچی این لپ تاپ از کیفیت فول اچ دی برخوردار بوده و با روکش مات پوشیده شده است. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و قابلیت لمسی هم ندارد. پردازنده این لپ تاپ از سری Core i3 اینتل بوده و فرکانس معادل ۲.۱ گیگاهرتزی دارد. این فرکانس در حالت توربو هم می‌تواند به ۴.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا کند.

ایسوس از کارت گرافیک HD Graphics 520 اینتل به‌صورت یکپارچه در این لپ تاپ استفاده کرده است و به شما کمک می‌کند که اجرای برنامه‌ها، تماشای فیلم و دیگر کارهای گرافیکی شما در حد و اندازه قیمت لپ تاپ باشند. ایسوس در این لپ تاپ از دو پورت USB 2.0 همراه با پورت‌های USB-C و USB 3.0 بهره برده است. پورت HDMI هم مثل همیشه در آخرین فناوری برای این لپ تاپ تعبیه شده است و کارایی مشخصی هم دارد.

از دیگر امکانات این لپ تاپ می‌توانید به باتری همراه با ظرفیت ۳۷ وات ساعت اشاره کنیم که ماندگاری چند ساعته را فراهم می‌کند و از دو سلول تشکیل یافته است. این لپ تاپ دارای وب کم و اسپیکر مناسب بوده و می‌توانید برای برقراری تماس تصویری و پخش صدا در محیطی بزرگ از آن استفاده کنید. هر نوع سیستم‌عاملی را هم می‌توانید روی لپ تاپ اجرا کرده و به کارهای روزمره خود برسید. اجرای برنامه‌ها در لپ تاپ نسبتا سریع اتفاق می‌افتد، اما انتظار شما هم باید در حد و اندازه و سری این لپ تاپ باشد. بدنه باریک لپ تاپ کمک می‌کند که قابلیت حمل و ارگونومی آن بالاتر برود و نامی مانند ایسوس، مطمئنا از بدنه‌ای همراه با مواد اولیه با کیفیت استفاده کرده است.

وزن ۱.۶ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel HD Graphics 520
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۷ وات ساعت
نقاط قوت
  • + پردازنده نسل ۱۱ اینتل
  • + پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • + قیمت مناسب
  • + کیبورد و تاچ پد عالی
  • + طراحی بدنه مناسب

لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل M509BA

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس در کنار داشتن زیبایی، از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است و بدنه‌ای باریک و جذاب برای حمل آسان‌تر خواهید داشت. وزن کم ۱.۹ کیلوگرمی هم عامل دیگری است که به این موضوع کمک می‌کند. صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع HD بوده و رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را تامین می‌کند. نسبت صفحه نمایش هم در همان حد استاندارد ۱۶:۹ قرار دارد. این محصول از پردازنده‌ای استفاده می‌کند که فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی داشته و در حالت توربو هم می‌تواند به ۳.۷ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. شرکت سازنده آن هم AMD بوده است. حافظه رم دستگاه ۴ گیگابایتی است و از نوع DDR4 تعریف شده است.

کمپانی AMD وظیفه ساخت کارت گرافیک لپ تاپ مدل M509BA ایسوس را هم داشته است و به‌صورت یکپارچه درون لپ تاپ تعبیه شده است. ظرفیت هارد دیسک این محصول ۱ ترابایت است و در کنار آن یک هارد SSD با سرعت بالا هم داریم که ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی دارد. از این هارد اضافه می‌توانید برای نصب ویندوز و سایر برنامه‌های مهم خود استفاده کرده و سرعت بوت ویندوز را در کنار سرعت اجرای برنامه‌ها بالا ببرید. از سیستم اتصالات مهم لپ تاپ می‌توانیم به دو پورت USB 2.0 اشاره کنیم. پورت‌های پرسرعت‌تر USB-C و USB 3.2 هم در کناره‌های لپ تاپ تعبیه شده‌اند.

لپ تاپ از باتری لیتیوم یون استفاده می‌کند و ظرفیت ۳۲ وات ساعتی دارد. وب کم دستگاه از نوع VGA است و یک اسپیکر نسبتا با کیفیت هم در حد و اندازه قیمت دستگاه به کار رفته است. صفحه نمایش این دستگاه کیفیت بسیار خوبی نسبت به دیگر دستگاه‌های این رده دارد. طراحی دستگاه زیبا بوده و بدنه جذابی هم دارد. شارژدهی باتری نسبتا خوب است و با توان سخت‌افزاری مناسب در اختیار شما خواهد بود. شما می‌توانید از پورت نسل جدید USB-C برای شارژ سریع‌تر، انتقال اطلاعات با سرعت بالا و همچنین خروجی تصویر استفاده کنید. کیبورد هم دارای نور پس زمینه بوده و امکان کار با دستگاه را در شرایط تاریکی فراهم می‌کند.

وزن ۱.۹ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده A9-9425
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی HDD و SSD
مدل کارت گرافیک AMD Radeon™ Graphics
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۲ وات ساعت
نقاط قوت
  • + کیفیت عالی صفحه نمایش
  • + طراحی جذاب و زیبا
  • + کیبورد همراه با نور پس زمینه
  • + امکان استفاده از پورت USB-C
  • + باتری با شارژدهی مناسب
  • + سرعت انتقال اطلاعات بالا

 

VivoBook R465FA Core i3 10110U 8GB 1TB 128GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

ایسوس لپ تاپ جذاب VivoBook خود را با وزن ۱.۶ کیلوگرمی روانه بازار کرده است و کاربران روزمره و تجاری در کنار دانشجویان می‌توانند به‌عنوان یک گزینه عالی برای خرید به آن نگاه کنند. صفحه نمایش ۱۴ اینچی این لپ تاپ از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و همراه با روکش مات در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد. این روکش کمک می‌کند که چشم کاربر در برابر پرتوهای مضر مورد محافظت قرار گرفته و هنگام نگاه کردن طولانی مدت به صفحه، دچار مشکل نشود. ایسوس معمولا در تمام لپ تاپ‌های ارزان قیمت یا گران قیمت خود از این روکش استفاده می‌کند. پردازنده Core i3 این لپ تاپ را اینتل طراحی کرده است که در کل می‌تواند فرکانس بسیار مناسبی را هم برای اکثر تسک‌های شما فراهم کند.

حافظه کش پردازنده هم روی ۴ مگابایت قرار دارد که برای این رده از قیمت طبیعی و قابل قبول است. حافظه رم دستگاه ۸ گیگابایتی است و گزینه‌ای بسیار عالی برای تامین سرعت و کارایی لپ تاپ خواهد بود. این حافظه رم را می‌توانید در کنار حافظه داخلی از نوع SSD و HDD قرار دهید که به‌صورت ترکیبی در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و می‌توانید برای مقاصد مختلف از آن‌ها استفاده کنید. ۱۲۸ گیگابایت حافظه سریع اس اس دی و ۱ ترابایت حافظه معمولی HDD توسط ایسوس برای‌تان تدارک دیده شده است. مدل کارت گرافیک هم UHD Graphics است که اینتل به‌صورت یکپارچه آن را انتخاب کرده است. در محصولات این رده معمولا همین کارت‌های گرافیک ساده در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

لپ تاپ ایسوس از درایو نوری استفاده نمی‌کند و به‌جای آن می‌توانید ۴ پورت کاربردی داشته باشید که سرعت انتقال بالاتر و مدرن‌تری نسبت به فناوری منسوخ شده درایو نوری دارند. گل سرسبد این پورت‌ها هم USB-C است که یقینا سرعتی بالا و قابل اطمینان در اختیار شما خواهد گذاشت. در این لپ تاپ می‌توانید از پورت HDMI هم استفاده کنید که به‌طور معمول برای اتصال لوازم جانبی دیگر مانند مانیتور دوم استفاده می‌شود. اتصال وای فای در این دستگاه از فناوری خوبی استفاده می‌کند و کاربران خانگی و تجاری می‌توانند نسبت به تامین سرعت بالای اینترنت اطمینان داشته باشند. اتصال بلوتوث هم به‌صورت داخلی برای شما فراهم شده است و در کنار آن می‌توانید از یک کارت خوان هم استفاده کنید که انتقال فایل‌های شخصی از روی گوشی را برای شما ساده‌تر می‌کند.

وزن 1.6 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 14 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080* 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی SSD

HDD

مدل کارت گرافیک Intel HD Graphics 520
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم پلیمر

نقاط قوت

  • + پردازنده نسل دهم اینتل
  • + بدنه محکم و مدام با طراحی زیبا
  • + پردازنده گرافیکی مناسب این رده قیمت

VivoBook R465FA Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

این مدل از لپ تاپ VivoBook ایسوس را می‌توانید با وزن ۱.۶ کیلوگرمی و ابعاد ۳۲۵.۴ در ۲۱۶ در ۱۹.۹ میلی‌متر تهیه کنید. این نوت بوک از صفحه نمایش با اندازه ۱۴ اینچی بهره می‌برد و پنل فول اچ دی آن هم نسبت به دیگر محصولات این رده بسیار عالی است. رزولوشن صفحه نمایش روی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ثابت شده و مثل همیشه روکش مات هم کمک می‌کند که سلامت چشمان شما حفظ شده و هنگام کار طولانی مدت با لپ تاپ روی روشنایی بالا یا پایین، مشکلی نداشته باشید. این لپ تاپ از پردازنده سری Core i3 اینتل استفاده می‌کند و حافظه رم ۸ گیگابایتی برای آن تعریف شده است. این حافظه رم از نوع DDR4 است. حافظه داخلی دستگاه هم از نوع SSD بوده و ظرفیت بسیار عالی ۱ ترابایتی را در اختیار شما می‌گذارد. البته یک حافظه SSD هم داریم که با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی می‌توانید از آن بهره ببرید.

مثل همیشه، کارت گرافیک یکپارچه اینتل را هم داریم که برای تامین نیازهای ساده لپ تاپ مناسب است و می‌توانید نمایش محتواها و یک سری کارهای ساده گرافیکی را با آن انجام دهید. ایسوس درایو نوری را در این لپ تاپ حذف کرده است تا بتواند ۵ پورت USB را با سرعت بالا در اختیار خریداران گذارد. پورت HDMI دیگر گزینه‌ای است که به‌طور استاندارد در این لپ تاپ تعبیه شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. فناوری اتصال وای فای را هم داریم که با کیفیت بسیار خوبی می‌تواند اینترنت پرسرعت را برای‌تان تامین کند. این فناوری در کنار اتصال بلوتوث و کارت خوان، ترکیب مناسبی را تشکیل داده و تمام نیازهای شما را تامین می‌کنند. یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم داریم که برای اتصال هدفون و کاربردهای دیگر می‌توانید به سراغش بروید.

لپ تاپ از وب کم با کیفیت نسبتا خوبی هم استفاده می‌کند و قابلیت فیلم‌برداری و برقراری تماس تصویری، همه آن چیزی است که به واسطه این لپ تاپ می‌توانید به سراغش بروید. در کنار آن اسپیکرهای قدرتمندی را هم می‌بینیم که توانایی پخش صدای بلند در محیط را داشته و تا حد زیادی هم می‌توانند کیفیت لازم را حفظ کنند. البته سطح انتظار شما باید معقول بوده و در حد و اندازه قیمت این محصول باشد. لپ تاپ از تاچ پد با کیفیتی استفاده می‌کند که فرمان‌های چند لمسی را مورد پشتیبانی قرار داده و می‌توانید برنامه‌ریزی جالبی را با آن داشته باشید. این لپ تاپ از پردازنده نسل یازدهم اینتل کمک گرفته است تا سرعت و کارایی لازم برای کاربران روزمره و حتی حرفه ای‌تر را تامین کند و تقریبا نیز می‌توانیم ایسوس را در این زمینه موفق بپنداریم.

وزن 1.6 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 14 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080 * 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت

256 گیگابایت

نوع حافظه داخلی HDD

SSD

مدل کارت گرافیک Intel HD Graphics 520
سیستم عامل Dos
باتری ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + عملکرد عالی کیبورد و تاچ پد
  • + پردازنده گرافیکی مناسب لپ تاپ ایسوس
  • + پردازنده نسل دهم اینتل

VivoBook R565EA Core i3 1115G4 8GB 128GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ایسوس را با قیمت مناسبی می‌توانید با وزن ۱.۸ کیلوگرمی تهیه کنید. این لپ تاپ با طراحی خوبی می‌تواند برای حمل به موقعیت‌های مختلف بسیار عالی باشد. شما می‌توانید از یک کیف یا کوله پشتی مناسب برای این لپ تاپ استفاده کرده و آن را به موقعیت‌های مختلف حمل کنید. لپ تاپ از طراحی زیبایی هم برخوردار بوده و کاملا از خرید خود راضی خواهید بود. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ تاپ از یک پنل فول اچ دی استفاده می‌کند که رزولوشن معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را برای‌تان فراهم کرده است. نسبت تصویر هم روی ۱۶:۹ استاندارد ثابت شده است و تمام محتواهای خود را بدون هیچ حاشیه خاصی در صفحه می‌توانید تماشا کنید. این صفحه نمایش از روکش مات هم برای محافظت هر چه بیشتر از چشمان شما استفاده خواهد کرد.

لپ تاپ این‌بار از سری Core i3 اینتل به‌عنوان پردازنده استفاده کرده است و فرکانس بالایی را هم در اختیار شما می‌گذارد. حافظه رم دستگاه هم ۸ گیگابایتی بوده و کمی نسبت به رقبای خود پایین‌تر است. دیگر خبری از حافظه معمولی HDD برای ذخیره‌سازی حجم بالایی از اطلاعات نیست و در این لپ تاپ صرفا می‌توانید به هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دسترسی پیدا کنید. کارت گرافیک یکپارچه دستگاه را هم کمپانی اینتل طراحی کرده است. ایسوس در این لپ تاپ از چهار پورت USB استفاده می‌کند و با حذف درایو نوری تلاش کرده است که فضای نسبتا خوبی را در کناره‌های لپ تاپ فراهم کند. همچنان پورت‌های استاندارد دیگر هم در لپ تاپ به کار رفته است و از فناوری‌های اتصال هم می‌توانیم به بلوتوث و وای فای اشاره کنیم که هر کدام برای کاربران تجاری و دانشجویی اهمیت دارند.

این لپ تاپ به یک اسپیکر با کیفیت در کنار وب کم خود هم مجهز شده است و دانشجویان تا حدی می‌توانند از کیفیت مناسب آن برای کارهای مختلف استفاده کنند. باتری این دستگاه هم لیتیوم یونی است و با دو سلول می‌تواند ظرفیت مناسبی برای استفاده طولانی مدت شما فراهم کند. گفتنی است که این لپ تاپ از تاچ پد با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی هم بهره می‌برد و می‌توانید تنظیمات مختلف آن را برای کاربردهای خود دریافت کنید. این لپ تاپ در کل صفحه نمایشی عالی برای نمایش محتواها در اختیار شما قرار داده و پردازنده نسل دهم هم اثبات می‌کند که برای چندین سال در استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت. ایسوس تلاش می‌کند که در جمع محصولات ارزان قیمت بازار هم خودی نشان داده و با تامین مشخصات فنی بالا، ارزش خرید لپ تاپ هایش را بالا ببرد.

وزن 1.8 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1080 * 1920
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک Intel® UHD Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون و ۲ سلولی

نقاط قوت

  • + پردازنده نسل یازدهم اینتل
  • + صفحه نمایش با کیفیت بالا
  • + شارژدهی بالا و توان سخت افزاری مناسب

Laptop 15 X509FA Core i3 10110U 8GB 1TB 128GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپی که این‌بار به شما معرفی می‌کنیم، با عنوانی متفاوت از وزن ۱.۸ کیلوگرمی برخوردار بوده و ابعاد مناسبی هم برای کاربردهای مختلف در اختیار شما قرار داده است. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با پنل فول اچ دی تفاوت چندانی با محصولات دیگر بازار ندارد و می‌توانید از رزولوشن بالای ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی آن برای نمایش فیلم و سریال و حتی کارهای گرافیکی استفاده کنید. صفحه نمایش همواره یک عنصر کلیدی برای لپ تاپ است و ایسوس نیز به این موضوع توجه نشان می‌دهد. این لپ تاپ از سری پردازنده Core i3 اینتل استفاده می‌کند که سرعت خوبی را برای‌تان تامین کرده و عملکرد لپ تاپ را در موقعیت‌های مختلف تضمین خواهد کرد. با توجه به سطح نیاز شما، این پردازنده می‌تواند عالی‌تر از همیشه برای‌تان هنرنمایی کند. حافظه رم دستگاه هم ۸ گیگابایتی است و از نوع DDR4 تعبیه شده است.

این محصول از از یک حافظه داخلی معمولی HDD با ظرفیت ۱ ترابایت و یک حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت استفاده می‌کند. حافظه ابتدایی دیگر سرعت بالای هاردهای اس اس دی را ندارد و صرفا برای ذخیره‌سازی اطلاعات حجیم می‌توانید از آن استفاده کنید. کارت گرافیک یکپارچه اینتل هم صرفا در حد و اندازه تسک‌های ساده می‌تواند مناسب باشد و نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید. ۴ پورت USB در کناره‌های دستگاه در اختیارتان قرار می‌گیرد و ایسوس با استفاده نکردن از درایو نوری تلاش کرده است که فضای لازم برای این پورت‌ها را تامین کند. پورت HDMI در این دستگاه هم برای اتصال مانیتور خارجی مناسب است و حتی می‌توانید برای اتصال تلویزیون هم از آن استفاده کنید. این لپ تاپ در زمینه اتصال وای فای و بلوتوث هم از آخرین فناوری استفاده کرده و مشکلی ندارند.

لپ تاپ مد نظر ما از یک باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند تا با ظرفیت ۳۲ وات ساعتی بتواند مدت زمان طولانی ماندگاری را برای دستگاه فراهم کند. این باتری از ۲ سلول ساخته شده است و گزینه‌ای مناسب همراه با شارژدهی بالا محسوب می‌شود. اسپیکر این لپ تاپ هم کیفیت بالایی دارد و در کنار یک وب کم می‌توانید یک سری کارهای خلاقانه جالب انجام دهید. در صورتی که کیفیت اسپیکر مدنظرتان نباشد، می‌توانید از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون‌های حرفه‌ای استفاده کرده و کیفیتی به مراتب بهتر را دریافت کنید. تاچ پد هم در این دستگاه از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی کرده و می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید. وب کم برای برقراری تماس تصویری نسبتا با کیفیت با دوستان و آشنایان و همچنین حضور در کنفرانس‌ها مناسب خواهد بود.

وزن 1.8 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 768 * 1366
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت

128 گیگابایت

نوع حافظه داخلی HDD

SSD

مدل کارت گرافیک Intel® UHD Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۳۲ وات ساعت

نقاط قوت

  • + توان سخت افزاری مناسب
  • + استفاده از پورت‌های متعدد
  • + صفحه نمایش با کیفیت بالا

X413JA Core i3 1005G1 4GB 128GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ نسبتا ارزان قیمت ایسوس را می‌توانید با ابعاد ۳۲۵.۴ در ۲۱۶ در ۱۹.۹ میلی‌متری دریافت کرده و با وزن ۱.۶ کیلوگرمی امکان حمل آن به موقعیت‌های مختلف را داشته باشید. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند و پنل آن هم فول اچ دی است. این پنل می‌تواند رزولوشن بالای ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را برای‌تان تامین کند. این صفحه نمایش از نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹ هم استفاده می‌کند که برای اکثر محتواهای شما همین میزان کافی خواهد بود. روکش مات که معمولا در اکثر صفحه نمایش‌ها وجود دارد، عاملی محافظتی برای ایجاد شرایط مناسب برای چشمان شما است و مخصوصا اگر زیر نور خورشید از این لپ تاپ استفاده کنید، چشمان شما راحت‌تر می‌تواند به جزئیات در این صفحه نمایش دسترسی پیدا کند. لپ تاپ از پردازنده Core i3 اینتل استفاده می‌کند.

در کنار تمام این موارد می‌توانیم به حافظه رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 اشاره کنیم که حداقل نسبت به برخی از رقبای خود بالاتر بوده و کاملا می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید. این لپ تاپ از حافظه داخلی پرسرعت SSD استفاده می‌کند و ظرفیت آن هم ۱۲۸ گیگابایت است. این هارد چندان مناسب ذخیره‌سازی اطلاعات حجیم نیست، اما سرعت بالای به بوت ویندوز و اجرای برنامه‌ها می‌دهد. کارت گرافیک یکپارچه اینتل هم ویژگی معمولی برای این رده قیمت دارد و نکته خاصی در مورد آن وجود ندارد. این لپ تاپ از درایو نوری مثل همه لپ تاپ‌های جدید استفاده نمی‌کند. ایسوس به‌جای آن تنوع خوبی از پورت‌های USB را در اختیار شما قرار داده است. این لپ تاپ از پورت شبکه و VGA استفاده نمی‌کند و تقریبا دیگر لپ تاپ‌ها هم چنین شرایطی دارند.

این محصول را می‌توانید همراه با اتصال وای فای و بلوتوث با آخرین نسل از فناوری مورد استفاده قرار دهید. این فناوری‌ها کمک می‌کنند که در هر شرایط بتوانید به اتصال پایدار اینترنت همراه با سرعت بالا دسترسی پیدا کنید. اینترنت ابزار اصلی کار و سرگرمی برای همه نوع قشری است و از یک کاربر روزمره معمولی گرفته تا کاربران تجاری و دانشجویی، از اینترنت برای پیشبرد اهداف خود با لپ تاپ استفاده می‌کنند. در کنار این ابزارها، می‌توانیم به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم اشاره کنیم که کیفیت صدای خوبی را در صورت نیاز برای‌تان تامین کرده و کاملا می‌توانید روی استفاده از آن حساب باز کنید. این دستگاه از باتری با ظرفیت ۴۲ وات ساعت هم برخوردار است که برای چند ساعت استفاده از لپ تاپ می‌تواند گزینه مناسب و جالب توجهی باشد.

وزن 1.6 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 14 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 768* 1366
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 4 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک Intel® UHD Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۲ وات ساعت

نقاط قوت

  • + پردازنده قدرتمند نسل دهم
  • + طراحی زیبای بدنه و مقاومت بالا
  • + صفحه نمایش با کیفیت

Laptop 15 X509FA Core i3 10110U 8GB 1TB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ایسوس را می‌توانید با وزن ۱.۸ کیلوگرمی تهیه کنید. این لپ تاپ جذاب از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ساده استفاده می‌کند که رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل داشته و همراه با تمام قابلیت‌های عرف در اختیارتان خواهد بود. این صفحه نمایش از روکش مات استفاده می‌کند و برای چشمان‌تان حالت بدون ضرر را فراهم خواهد کرد. این صفحه نمایش نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹ را هم مانند تمام گزینه‌های این لیست برای شما تامین کرده است. لپ تاپ این‌بار هم از سری پردازنده Core i3 اینتل استفاده می‌کند تا قدرت و عملکرد نسبتا خوبی را فراهم کند. این پردازنده موفق می‌شود که برنامه‌های متعدد را با سرعت بالایی اجرا کرده و مشکلی از بابت پشتیبانی برخی از آن‌ها نداشته باشد. حافظه رم دستگاه هم ۸ گیگابایتی است و از نوع DDR4 می‌توانید از آن استفاده کنید.

ظرفیت حافظه داخلی هم ۱ ترابایتی است که از نوع HDD بوده و در کنار آن یک هارد SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی هم داریم. کارت گرافیک یکپارچه لپ تاپ ایسوس را هم اینتل در بدنه خود طراحی کرده است. ایسوس موفق شده است که با چنین ترکیبی، هزینه‌های دستگاه را پایین نگه دارد. درایو نوری با موفقیت از روی بدنه برداشته شده و فضای لازم برای استفاده از پورت‌های متعدد برای آن فراهم می‌شود. پورت‌هایی مانند USB-C و HDMI در این دستگاه تعبیه شده‌اند و می‌توانند سرعتی بالا در انتقال را برای شما فراهم کنند. اتصال وای فای و بلوتوث هم مثل همیشه در این لپ تاپ تامین شده و با سرعت بالایی می‌توانید به شبکه جهانی اینترنت وصل شوید. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم داریم که برای برخورداری از کیفیت صدای عالی هدفون کاربردی است.

ایسوس در لپ تاپ خود از وب کم با کیفیت نسبتا خوب هم استفاده می‌کند که برای برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی و تماس تصویری مناسب است. اسپیکر این دستگاه هم نسبتا کیفیت بالایی دارد، اما در حجم صدای بالا نمی‌تواند جزئیات موردنظر کاربران را حفظ کند. لپ تاپ از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد که ۲ سلولی بوده و با ظرفیت ۳۲ وات ساعت می‌توانید چند ساعت از لپ تاپ خود در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. این لپ تاپ به تاچ پد با قابلیت‌های متعدد لمسی هم مجهز شده است و بسته به خلاقیت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. پردازنده نسل دهم این تاپ می‌تواند قدرت عملکردی خوبی را برای‌تان فراهم کند و در نصب و اجرای برنامه‌های مختلف دانشجویی و کاری مشکلی نخواهید داشت. این یک لپ تاپ روزمره با قابلیت‌های متعدد هم محسوب می‌شود.

وزن 1.8 کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش 15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 768 * 1366
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم 8 گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت

256 گیگابایت

نوع حافظه داخلی HDD

SSD

مدل کارت گرافیک Intel® UHD Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۳۲ وات ساعت

نقاط قوت

  • + پردازنده قدرتمند
  • + کیفیت ساخت بالا با طراحی زیبا
  • + شارژدهی و توان سخت افزاری مناسب

 

لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل X513EA

یکی از بهترین لپ تاپ‌های این رده را ایسوس ساخته است و می‌توانید همراه با مشخصات فنی خوبی به سراغش بروید. لپ تاپ ایسوس مدل X513EA طراحی زیبایی با رنگ مشکی دارد و متریال آن هم طوری است که حس خوبی برای دستان‌تان هنگام حمل خواهد داشت. لپ تاپ در ابعاد ۳۶۰.۲ در ۲۳۴.۹ در ۱۹.۹ میلی‌متر تولید شده و تنها ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد. بنابراین، حمل آسانی را به سمت دانشگاه، محل کار یا حتی سفر خواهید داشت و می‌توانید از کیف و کوله پشتی مخصوص برای این منظور استفاده کنید. این محصول صفحه نمایش زیبای ۱۵.۶ اینچی داشته و رزولوشن آن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایش لمسی نبوده و همراه با قابلیت مات در اختیار شما خواهد بود.

قابلیت مات کمک می‌کند که از زوایای کج هم به راحتی به صفحه نگاه کرده و همان کیفیت را دریافت کنید. پردازنده لپ تاپ از سری Core i3 اینتل انتخاب شده است و فرکانس آن در حالت توربو می‌تواند تا ۴.۱ گیگاهرتز هم افزایش پیدا کند. حافظه کش پردازنده آن ۶ مگابایتی بوده و ظرفیت بالاتری نسبت به رقبای خود برای پردازش بهتر داده‌ها به همراه دارد. ایسوس از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی از نوع DDR4 برای لپ تاپ خود استفاده می‌کند که یکی از بهترین دلایل برای ارزشمندی این لپ تاپ است. چرا که خیلی از لپ تاپ‌های بازار صرفا از حافظه رم ۸ گیگابایتی یا حتی پایین‌تر استفاده می‌کنند.

حافظه داخلی لپ تاپ هم از دو نوع حافظه ۲۵۶ گیگابایتی اس اس دی در کنار حافظه ۱ ترابایتی از نوع HDD پشتیبانی می‌کند. این ترکیب هم برای اعطای سرعت به بوت ویندوز و اجرای نرم افزارهای سنگین مناسب بوده و هم فضای خوبی را برای اطلاعات شخصی‌تان فراهم می‌کند. حافظه اس اس دی از نوع NVMe بوده و تکنولوژی برتر این نسل را برای‌تان به همراه دارد. تراشه لپ تاپ گرافیک یکپارچه UHD Graphics را هم به همراه داشته و یقینا چندان نباید روی اجرای بازی‌ها همراه با این تراشه حساب باز کنید. از اتصالات لپ تاپ می‌توانید به چهار پورت USB اشاره کنیم که از نواع مختلف در آن جای گرفته است.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

اتصالات و امکانات دیگر

دو پورت USB 2.0 کند داریم که در کنار پورت‌های تک گانه سریع‌تر USB 3.2 و USB-C قرار می‌گیرد. ایسوس درایو نوری را هم مانند خیلی از برندهای دیگر کنار گذاشته است. ایسوس به‌جای پورت VGA از پورت HDMI برای اتصال مانیتورهای جانبی و اتصال لپ تاپ به تلویزیون استفاده می‌کند و سرعت و پایداری بسیار خوبی هم دارد. پورت شبکه نداریم و صرفا می‌توانید از اتصال وای فای برای دسترسی به اینترنت پر سرعت استفاده کنید. وای فای سرعت و پایداری خوبی داشته و با هر نوع سرویس اینترنت ضعیف یا قوی می‌تواند به‌خوبی کار کند. اتصال بلوتوثی را هم داریم که برای اتصال موس و کیبورد بی‌سیم می‌توانید از آن استفاده کنید.

جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در این لپ تاپ کاربرد فراوانی داشته و برای اتصال هدفون و سایر تجهیزات صوتی می‌توانید از آن استفاده کنید. برخلاف خیلی از لپ تاپ‌های این رده، لپ تاپ ایسوس مدل X513EA از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند و برای لاگین کردن به ویندوز و سایر برنامه‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. لپ تاپ مجهز به وب کم بوده و کیفیت خوبی هم برای برقراری تماس‌های تصویری‌تان خواهد داشت. حتی می‌توانید از آن برای ضبط فیلم از خودتان برای پروژه‌های تولید محتوا خود استفاده کنید. لپ تاپ به اسپیکر حرفه‌ای مجهز شده است.

اسپیکرهای این لپ تاپ دارای تکنولوژی هوشمند Amp بوده و یک میکروفون داخلی هم به همراه دارد. تکنولوژی هارمان/کاردون هم به‌صورت حرفه‌ای در این لپ تاپ پیاده سازی شده است و می‌توانیم به پشتیبانی از حسگر تشخیص صوت الکسا و کورتانا اشاره کنیم. باتری لپ تاپ از نوع لیتیوم یون بوده و از سه سلول در ساختار خود استفاده می‌کند. این سلول‌ها می‌توانند ظرفیت بالای ۴۲ وات ساعت را برای‌تان فراهم کنند. این ظرفیت در یک روز می‌تواند کافی باشد و قابلیت حمل دستگاه را بالاتر برده است. کیبورد لپ تاپ همراه با نور پس زمینه بوده و برای این رده یک گزینه غیر متداول است و همین ارزش خریدش را در بازار بالا برده است.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

امکانات و مزایای دیگر

تاچ پد هم در کنار کیبورد لپ تاپ عملکرد بسیار خوبی دارد. بدنه باریک لپ تاپ با کیفیت ساخت بالایی همراه شده است و هنگام استفاده حس اعتماد به نفس بالایی را به واسطه آن خواهید داشت. پردازنده نسل یازدهم آن فوق‌العاده قدرتمند بوده و به وضوح می‌بینیم که لپ تاپ فراتر از رده قیمت خود عمل می‌کند و از مابقی لپ تاپ‌های لیست ما می‌تواند بهتر عمل کند. لپ‌تاپ‌های مهندسی، یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که برای کارهای پردازشی ساخته شده‌اند. این سیستم‌ها دارای CPU، رم، کارت گرافیک و سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی هستند تا کاربرانشان بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده بکنند. یعنی شما با خرید لپ تاپ ایسوس مهندسی، دیگر هرگز در اجرای نرم‌افزارهایی که نیاز به پردازش بالا دارند، احساس ضعف نخواهید کرد. یعنی می‌توانید با خیال راحت تمام نرم‌افزارهای دلخواهتان را با لپ‌تاپ مهندسی‌تان اجرا کرده و حتی سیستم‌تان را به خودتان به محل کار، دانشگاه و یا شرکت ببرید.

البته سیستم‌های مهندسی فقط مختص لپ تاپ ایسوس نیستند. بلکه لپ تاپ لنوو و یا لپ تاپ اچ پی و سایر برندهای دیگر هم سیستم‌های پردازشی عالی روانه بازار کرده‌اند. این که بخواهید دقیقا چه برندی را انتخاب کنید، کاملا به سلیقه و دلایل شخصی خودتان بستگی دارد، اما مهم‌ترین موضوع این است که در هر حالتی، انتخاب‌های متنوعی پیش رویتان خواهید داشت. به همین دلیل است که می‌گوییم، در سال‌های اخیر، عده‌ی زیادی از مردم تمایلشان به خرید لپ‌تاپ‌ها بیشتر از PC شده است. به خاطر این که می‌توانند بر حسب نیازشان محصولات متنوعی را خریداری کنند. هر چه قدر که بتوانید با صرف هزینه‌های پایین‌تر لپ تاپ مخصوص کار خود را پیدا کنید، حس بهتری خواهید داشت.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ ایسر تا 15 میلیون تومان

  • Acer A315 (4GB Ram)
  • Acer A315 (8GB Ram)
  • Acer A315 (8GB Ram with SSD)
  • Acer Aspire 5 A515
  • Acer Aspire A315 (1TB HDD)
  • Acer Aspire A315 (1TB HDD, 128G SSD)

در این بخش بهترین لپ تاپ‌های کمپانی ایسر در اختیار شما قرار داده شده و می‌توانید برحسب نیاز به سراغ آن‌ها بروید. سه مدل از لپ تاپ‌هایی که معرفی می‌شود، در یک مدل مشابه هستند، اما حافظه رم و نوع حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. لپ تاپ‌های ایسر در این رده قیمت، برای کارهای دانشگاهی و کسب و کارهای مختلف مناسب هستند و طراحی زیبایی هم دارند. لپ تاپ‌های کمپانی ایسر همواره ارزش خرید بالاتری در بازار داشته و بسته به مشخصات فنی که ارائه می‌دهند، سطح قیمت پایین‌تری هم دارند.

لپ تاپ ایسر 15.6 اینچی مدل A315 (حافظه رم ۴ گیگابایتی)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسر با وزن ۲.۱ کیلوگرمی می‌تواند گزینه مناسبی برای حمل به موقعیت‌های متخلف باشد و ارگونومی مناسبی هم برای کار طولانی مدت دارد. صفحه نمایش این دستگاه از نوع HD است و با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد. صفحه نمایش آن دارای روکش مات بوده و از قابلیت لمسی هم استفاده نمی‌کند. نسبت تصویر به صفحه نمایش در حد ۱۶:۹ است و سطح استانداردی از امکانات را فراهم کرده است. پردازنده این لپ تاپ از سری Core i3 اینتل بوده و همان عملکرد مشابه لپ تاپ‌های پایین‌رده ایسوس در آن فراهم شده است. فرکانس پردازنده هم در حد ۱.۲ گیگاهرتز بوده و در حالت توربو می‌تواند به ۳.۴ گیگاهرتز برسد.

لپ تاپ ایسوس از یک ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و در کنار آن هم یک حافظه رم ۴ گیگابایتی می‌بینیم که حداقل امکان لازم برای لپ تاپی با این رده قیمت را به همراه دارد. کارت گرافیک لپ تاپ به‌صورت یکپارچه از طرف اینتل طراحی شده است. دیسک نوری در لپ تاپ کاملا حذف شده است و به‌جای آن دو پورت USB 2.0 همراه با یک پورت USB 3.0 به کار رفته است. برخلاف لپ تاپ‌های قبلی در همین رده، ایسوس از پورت USB-C استفاده نکرده است. اتصال وای فای و بلوتوث هم نسبتا مناسب عمل می‌کنند و سرعت اینترنت مناسبی را دریافت خواهید کرد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم مثل دیگر دستگاه‌های رده در لپ تاپ تعبیه شده است.

ایسوس از یک وب کم با کیفیت در لپ تاپ خود استفاده می‌کند که برای برقراری تماس تصویری مناسب است. باتری دستگاه از جنس لیتیوم یون بوده و ماندگاری خوبی هم به‌دلیل سطح پایین بودن دیگر قطعات لپ تاپ خواهد داشت. می‌توانید سیستم‌عامل ویندوز را روی آن نصب کرده و استفاده کنید. تاچ پد دستگاه از فمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند و کیبورد هم نسبتا برای تایپ سریع و انجام کارهای دانشجویی و کسب و کارهای مختلف، مناسب است.

وزن ۲.۱ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک اینتل
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + باتری با شارژدهی مناسب
  • + تاچ پد همراه با کیبورد مناسب
  • + کیفیت ساخت عالی و طراحی زیبا
  • + پردازنده قدرتمند نسل دهم اینتل

لپ تاپ ایسر 15.6 اینچی مدل A315 (حافظه رم ۸ گیگابایتی)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ A315 ایسوس مشابه مدل گذشته بوده و این‌بار با حافظه رم بیشتر در اختیار‌تان خواهد بود. همچنان این لپ تاپ وزن ۲.۱ کیلوگرمی داشته و قابلیت حمل یک لپ تاپ را به‌خوبی تعریف می‌کند. صفحه نمایش این دستگاه از پنل HD استفاده می‌کند و رزولوشن معادل ۱۳۶۶ در ۷۶۸ خواهد داشت. این لپ تاپ دارای روکش مات بوده و از نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹ استفاده می‌کند. لپ تاپی که به شما معرفی می‌کنیم، از سری پردازنده Core i3 اینتل استفاده می‌کند و با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتزی در اختیار شما خواهد بود. فرکانس این پردازنده در حالت توربو هم می‌تواند به ۳.۴ گیگاهرتز برسد. حافظه کش پردازنده هم در حد ۴ مگابایت است.

حافظه رم دستگاه، همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، ۸ گیگابایتی است و یک گام بالاتر از لپ تاپ‌های دیگر این لیست قرار می‌گیرد. ظرفیت حافظه داخلی HDD این دستگاه در حد ۱ ترابایت است. سازنده کارت گرافیک هم آن هم اینتل بوده و به‌صورت یکپارچه داخل لپ تاپ تعبیه شده است. این محصول از دو پورت USB 2.0 همراه با یک پورت USB 3.0 استفاده می‌کند. لپ تاپ از پورت HDMI هم برای اتصال به تلویزیون و مانیتورهای ثانویه بهره می‌برد و می‌توانیم به سیستم اتصال وای فای و بلوتوث با آخرین فناوری هم اشاره کنیم که لپ تاپ‌های ایسوس همیشه در این زمینه سربلند بوده‌اند.

از دیگر امکانات دستگاه می‌توانیم به باتری لیتیوم یونی اشاره کنیم که ماندگاری خوبی هم دارد. این ماندگاری بالا، هم به واسطه کیفیت خود باتری بوده و هم به دلیل سطح پایین‌تر تجهیزاتی است که نیاز به مصرف انرژی بالا در لپ تاپ ندارند. فرمان‌های چند لمسی هم مثل همیشه در این لپ تاپ به کار گرفته می‌شود و تاچ پد بهترین عملکرد خود را به نمایش خواهد گذاشت. این لپ تاپ از شارژدهی مناسبی برخوردار است و کیبورد هم به‌دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و استفاده از کلیدهای خوب، می‌تواند تا چندین سال برای انجام کارهای مختلف مانند تایپ و برنامه‌نویسی مناسب باشد.

وزن ۲.۱ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک اینتل
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + پردازنده نسل دهم با قدرت بالا
  • + کیفیت ساخت بدنه مناسب با طراحی زیبا
  • + کیبورد و تاچ پد با کیفیت عالی
  • + باتری با شارژدهی مناسب

لپ تاپ ایسر 15.6 اینچی مدل A315 (حافظه رم ۸ گیگابایتی همراه با حافظه SSD)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

ایسوس این‌بار در لپ تاپ مدل A315 خود امتیازات بیشتری به خریدارانش داده است. هم‌اکنون حافظه رم بالای ۸ گیگابایتی را در کنار حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی می‌بینیم که بیش از پیش، سرعت کار با دستگاه را بالا خواهد برد. می‌توانید از ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایتی اضافی هم بهره‌مند شده و از آن برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی خود استفاده کنید. حافظه SSD بیشتر برای نصب ویندوز و اجرای برنامه‌ها به شکل سریع‌تر کاربرد دارد. امروزه استفاده از حافظه SSD به امری ضروری تبدیل شده است و بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی برای رسیدن به سرعت انتقال اطلاعات بیشتر از آن بهره می‌برند.

این‌بار قضیه دقیقا به همین منوال بوده است. در کنار آن می‌توانیم به سیستم اتصال لپ تاپ اشاره کنیم. ایسوس در این دستگاه از دو پورت USB 2.0 بهره برده است و یک پورت USB 3.0 هم در آن می‌بینیم. باز هم خبری از پورت USB-C نیست و ایسوس تمایلی به استفاده از آن نداشته است. همچنان سیستم اتصال عالی وای فای و بلوتوث را شاهد هستیم و در کارهای دانشگاهی و موارد مشابه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حسگر اثر انگشت در لپ تاپ تعبیه نشده است و از همان سیستم همیشگی رمز عبور برای لاگین به ویندوز می‌توانید استفاده کنید.

لپ تاپ از یک وب کم با کیفیت هم استفاده می‌کند. باتری لیتیوم یون ظرفیت مناسبی دارد و برای استفاده در بیرون از منزل و دور از پریز مناسب است. تاچ پد از فرمان‌های چند لمسی برای کارکرد کاربر با رابط کاربری بهره می‌برد. از دیگر مزایای دستگاه می‌توانیم به شارژدهی خوب باتری اشاره کنیم که همراه با طراحی و کیفیت ساخت خوب بدنه در اختیار شما خواهد بود. پردازنده قدرتمند نسل دهم اینتل تا حدودی مناسب است و در حد و اندازه قیمت این محصول عمل کرده است.

وزن ۲.۱ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت و ۱۲۸ گیگابایت
نوع حافظه داخلی HDD و SSD
مدل کارت گرافیک اینتل
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + پردازنده نسل دهم با قدرت بالا
  • + کیفیت ساخت بدنه مناسب با طراحی زیبا
  • + کیبورد و تاچ پد با کیفیت عالی
  • + باتری با شارژدهی مناسب

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire 5 A515

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ مدل Aspire 5 A515 ایسوس از وزن ۲.۱ کیلوگرمی برخوردار است و صفحه نمایش آن هم ۱۵.۶ اینچی ابعاد دارد. نوع صفحه نمایش فول اچ دی بوده و معادل رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل عمل می‌کند. روکش صفحه نمایش هم مات بوده و همراه با قابلیت لمسی ارائه شده است. پردازنده این لپ تاپ از سری Core i3 اینتل بوده و نسبتا می‌تواند سرعت و قدرت مناسبی را فراهم کند. این پردازنده از فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز برخوردار است و در حالت توربو هم می‌تواند به ۴.۱ گیگاهرتز برسد. حافظه کش ۶ مگابایتی را هم برای پردازنده داریم که نسبتا بالاتر از دیگر گزینه‌های موجود در بازار است. حافظه رم این دستگاه ۴ گیگابایتی است.

ایسوس در این لپ تاپ تنها از یک حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کرده است و یقینا برای ذخیره داده‌های شخصی و پروژه‌های خود با مشکل مواجه خواهید شد. این حافظه تنها برای نصب ویندوز و برنامه‌های شما کاربرد دارد و به جز آن، باید از یک هارد اکسترنال برای داد‌ه‌های شخصی خود استفاده کنید. کارت گرافیک این دستگاه از مدل Iris Xe Graphics بوده و اینتل طراح آن بوده است. دو پورت USB 3.2 در کنار پورت‌های USB-C و USB 2.0 در این لپ تاپ استفاده شده است و می‌توانید از اتصال وای فای و بلوتوث با کیفیت هم استفاده کنید. ایسوس همواره در کنار کیفیت ساخت، به سیستم اتصالات و استفاده آسان کاربران از اینترنت هم اهمیت داده است.

کاربران در این لپ تاپ می‌توانند از وب کم و اسپیکر با آخرین فناوری استفاده کنند. باتری لیتیوم یونی این دستگاه از ۳ سلول ساخته شده است و از سیستم‌عامل دلخواه هم می‌توانید همراه با آن استفاده کنید. تاچ پد و کیبورد این لپ تاپ هم بهترین کیفیت ممکن را دارند و می‌توانید از فرمان‌های چند لمسی استفاده کنید. شارژدهی باتری در سطح خوبی قرار دارد و می‌توانید چند ساعت در روز بدون نیاز به نزدیکی پریز برق از لپ تاپ خود استفاده کنید. پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل هم تا حد ممکن می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام کارهای خانگی و روزمره شما باشد.

وزن ۲.۱ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک Iris Xe Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + پردازنده نسل دهم با قدرت بالا
  • + کیفیت ساخت بدنه مناسب با طراحی زیبا
  • + کیبورد و تاچ پد با کیفیت عالی
  • + باتری با شارژدهی مناسب

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire A315

پیکربندی‌ دیگری از سری آسپیر کمپانی ایسر را داریم که می‌توانید به سراغش بروید. این لپ تاپ اکنون با رده قیمت مناسب همراه با مشخصات فنی متناسب با قیمت، در اختیار قرار می‌گیرد. لپ تاپ مدل آسپیر A315 ایسر می‌تواند انتخابی شایسته در جمع لپ تاپ‌های تا ۱۵ میلیون تومان باشد و کاربری عمومی و دانشگاهی مشکلی از بابت استفاده از آن نخواهند داشت. لپ تاپ در ابعاد ۳۸۰ در ۲۶۰ در ۲۰ میلی‌متر طراحی شده و ۲.۱ کیلوگرم هم وزن آن عنوان شده است. این نوت بوک از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند و رزولوشن صفحه نمایش هم به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد.

این رزولوشن معادل کیفیت فول اچ دی بوده و برای تمامی رسانه‌ها از جمله بازی‌ها یک گزینه کافی است. صفحه نمایش قابلیت لمسی ندارد، اما مات بوده و امکان نمایش از هر زاویه‌ای را بدون اذیت کردن چشم به همراه خواهد داشت. پردازنده سری Core i3 اینتل در این لپ تاپ استفاده شده است و می‌توانیم به فرکانس ۴.۱ گیگاهرتزی این پردازنده اشاره کنیم که در حالت توربو به آن دست پیدا خواهید کرد. حافظه کش پردازنده در حد ۶ مگابایت بوده و یقینا از آن رضایت خواهید داشت. حافظه رم دستگاه هم ۴ گیگابایت بوده و از نوع DDR4 در لپ تاپ تعبیه شده است.

بیاد داشته باشید که لپ تاپ‌های دیگری با حافظه‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی هم در این رده داریم، اما یک گزینه چهار گیگابایتی هم برای کاربری روزمره می‌تواند کافی باشد. ظرفیت حافظه داخلی در حد ۱ ترابایت بوده و از نوع HDD انتخاب شده است. این لپ تاپ سنخیت بیشتری با رده قیمتش دارد و مانند محصولات قبلی که معرفی کردیم، پا را فراتر نمی‌گذارد. کارت گرافیک مدل MX350 را هم از سری جی‌فورس انویدیا داریم که می‌توانید کاملا به آن اعتماد کنید. حافظه اختصاصی گرافیکی لپ تاپ هم ۲ گیگابایتی بوده و سطح رضایت کاملی می‌توانید از آن داشته باشید. یقینا این گزینه نسبت به گرافیک‌های یکپارچه با تراشه، قدرت بیشتر می‌تواند داشته باشد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

اتصالات و امکانات دیگر

این محصول از درایو نوری استفاده نمی‌کند و به‌جای آن می‌توانید به پورت‌های تک گانه USB 3.0 و USB 2.0 دسترسی پیدا کنید. این پورت‌ها کم تعداد بوده و کاربران دانشگاهی بیشتر با محدودیت مواجه خواهند داشت. پورت VGA نداریم و به‌جای آن می‌توانید از پورت سریع‌تر و بهتر HDMI برای اتصال دستگاه‌های گرافیکی دیگر استفاده کنید. پورت شبکه هم داریم که برای اتصال سیمی اینترنت کاربرد دارد. اتصال وای فای در این لپ تاپ به کار رفته و سرعت و پایداری خوبی هم در هنگام اتصال به هر نوع سیگنال مودم خواهد داشت.

کارت خوان هم طبق عرف این رده از لپ تاپ‌ها، فراهم شده و برای اتصال مموری کارت گوشی هوشمند و دوربین دیجیتال می‌ةواند کاربرد داشته باشد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را هم داریم که کاربردهای فراوانی برای علاقه‌مندان دارد. حسگر اثر انگشت از لپ تاپ حذف شده است و می‌توانیم به وب کم همراه با اسپیکرهای هوشمند دسترسی پیدا کنید. اسپیکرها توانایی تولید صدای فراگیر را داشته و ایسر از فناوری‌های اختصاصی خود هم در آن استفاده کرده است. دیگر کیبورد با نور پس زمینه نداریم، اما کیفیت دکمه‌های آن سبب می‌شود که برای تایپ طولانی مدت مشکل خاصی با لپ تاپ نداشته باشید. پشتیبانی از فرما‌ن‌های چند لمسی به تاچ پد لپ تاپ اضافه شده و از طریق نرم افزار می‌توانید تنظیمات متنوعی را برای آن داشته باشید.

لپ تاپ دارای شارژدهی بسیار خوبی بوده و پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل هم کمک می‌کند که قطعات مصرف کمتری داشته باشند و بهینه سازی خوبی هم در زمینه مصرف باتری وجود داشته باشد. علاقه‌مندان می‌توانند سال‌ها از این لپ تاپ بدون هیچ گونه مشکلی استفاده کنند. ایسر برند بزرگی است که در همه رده‌ها عالی عمل کرده و تولید لپ تاپ‌های محبوبی در بازار محسوب می‌شود. کیفیت ساخت بالای لپ تاپ مدل A315 سبب شده است که به راحتی درب آن را تا زده و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

تجربه گیمینگ روی لپ تاپ

شما با استفاده از این پردازشگر مرکزی می‌توانید حتی برخی از گیم‌های سبک را هم اجرا کنید. پردازشگر این لپ‌تاپ به قدری عملکرد عالی از خودش نشان می‌دهد که حتی با اجرای گیم‌های سبک هم، هرگز داغ نمی‌کند! از طرفی دیگر این لپ‌تاپ ظرفیت رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 دارد که در سطح خودش، بسیار عالی بوده و می‌تواند بار سنگین پردازشی را برایتان سبک‌تر کند. البته شما می‌توانید در آینده ظرفیت رم لپ‌تاپ‌تان را با صرف اندک هزینه‌ای بیشتر کنید و استفاده‌ی بهتری از سیستم‌تان بکنید. به همین دلیل، بیشتر افرادی که قصد خرید لپ تاپ دل، ایسوس و یا سایر برندها را دارند، با بررسی سیستم این لپ‌تاپ و قیمت بسیار پایین آن، سریعا مدل Aspire A315 را انتخاب می‌کنند.

قیمت لپ تاپ اولین چیزی است که هنگام خرید آن، برایمان اهمیت بالایی دارد. از طرفی دیگر، همگی می‌خواهیم لپ‌تاپی که خریداری می‌کنیم بسیار مناسب باشد و تمام امکانات ضروری را برایمان فراهم کند. مثلا لپ ایسر Aspire A315 دارای هارد 1 ترابایتی از نوع HDD است که فضای بسیار زیادی را برای ذخیره فایل‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر صفحه‌ی نمایشگر این لپ‌تاپ 15.6 اینچ بوده و برای کسانی که به دنبال نمایشگری با ابعاد بزرگ‌تر هستند، کاملا مناسب است. چرا که شما می‌توانید برای کارهایی که نیاز به صفحه‌ی نمایشگر بزرگ‌تر دارید، از آن‌ استفاده کنید. مثلا ممکن است در سمت راست صفحه‌ی نمایشگر تان چند تب گوگل کروم باز کرده و در سمت چپ تصویر هم یک صفحه‌ی مجزای Word را اجرا کرده و کارهای دانشجویی و یا علمی خود را با آن انجام بدهید.

با توجه به سیستمی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، شما می‌توانید بسیاری از کارهای ساده‌تان را به راحتی با این لپ‌تاپ انجام دهید. از طرفی دیگر شما یک سیستم کاملا دست اول و نو خریداری می‌کنید که باتری اورجینال داشته و تا چند سال نیازهایتان را رفع خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که خنک نگه داشتم لپ‌تاپ و درست استفاده کردن از باتری آن، نقش مهمی در طولانی‌تر شدن عمر باتری لپ‌تاپ خواهد داشت. اما به طور کلی با توجه به هزینه‌ای که برای این سیستم پرداخت می‌کنید، قیمت لپ تاپ ایسر بسیار مناسب‌ بوده و می‌توانید روی این لپ تاپ اقتصادی حساب ویژه‌ای برای کارهای روزمره‌تان باز کنید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Aspire A315

محصول دیگری از سری آسپیر کمپانی ایسر را داریم که می‌توانید این بار با شرایط بهتری به سراغش بروید. این لپ تاپ اکنون با رده قیمت مناسب همراه با مشخصات فنی متناسب با قیمت، در اختیار قرار می‌گیرد. لپ تاپ مدل آسپیر A315 ایسر می‌تواند انتخابی شایسته در جمع لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازار باشد. با این لپ تاپ می‌توانید جهت کاربری عمومی و دانشگاهی از آن بهره برده و سال‌ها مشکل خاصی نداشته باشید. لپ تاپ در ابعاد ۳۸۰ در ۲۶۰ در ۲۰ میلی‌متر طراحی شده و ۲.۱ کیلوگرم هم وزن آن عنوان شده است. این نوت بوک از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند و رزولوشن صفحه نمایش هم به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد.

رزولوشن یاد شده معادل کیفیت فول اچ دی بوده و برای تمامی رسانه‌ها از جمله بازی‌ها می‌تواند یک گزینه کافی باشد. طبق انتظارمان، صفحه نمایش قابلیت لمسی ندارد، اما مات بوده و امکان نمایش از هر زاویه‌ای را بدون اذیت کردن چشم به همراه خواهد داشت. پردازنده سری Core i3 اینتل در این لپ تاپ استفاده شده است و می‌توانیم به فرکانس ۴.۱ گیگاهرتزی این پردازنده اشاره کنیم که در حالت توربو به آن دست پیدا خواهید کرد. حافظه کش پردازنده در حد ۶ مگابایت بوده و یقینا از آن رضایت خواهید داشت. حافظه رم دستگاه هم ۴ گیگابایت بوده و از نوع DDR4 در لپ تاپ تعبیه شده است.

می‌دانیم که لپ تاپ‌های دیگری با حافظه‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی هم در این رده داریم، اما یک گزینه چهار گیگابایتی هم برای کاربری روزمره می‌تواند کافی باشد. این لپ تاپ از حافظه داخلی ترکیبی متشکل از ۱۲۸ گیگابایت حافظه پر سرعت اس اس دی و ۱ ترابایت حافظه از نوع HDD پشتیبانی می‌کند. این ترکیب می‌تواند عالی‌ترین گزینه برای اعطای سرعت بیشتر به لپ تاپ هم باشد. این لپ تاپ سنخیت بیشتری با رده قیمتش دارد و مانند محصولات قبلی که معرفی کردیم، پا را فراتر نمی‌گذارد. کارت گرافیک مدل MX350 را هم از سری جی‌فورس انویدیا داریم که می‌توانید کاملا به آن اعتماد کنید. حافظه اختصاصی گرافیکی لپ تاپ هم ۲ گیگابایتی بوده و سطح رضایت کاملی می‌توانید از آن داشته باشید. یقینا این گزینه نسبت به گرافیک‌های یکپارچه با تراشه، قدرت بیشتر می‌تواند داشته باشد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

اتصالات و امکانات دیگر

این محصول از درایو نوری استفاده نمی‌کند و به‌جای آن می‌توانید به پورت‌های تک گانه USB 3.0 و USB 2.0 دسترسی پیدا کنید. این پورت‌ها کم تعداد بوده و کاربران دانشگاهی بیشتر با محدودیت مواجه خواهند داشت. پورت VGA نداریم و به‌جای آن می‌توانید از پورت سریع‌تر و بهتر HDMI برای اتصال دستگاه‌های گرافیکی دیگر استفاده کنید. پورت شبکه هم داریم که برای اتصال سیمی اینترنت کاربرد دارد. اتصال وای فای در این لپ تاپ به کار رفته و سرعت و پایداری خوبی هم در هنگام اتصال به هر نوع سیگنال مودم خواهد داشت.

در این لپ تاپ اسلات مخصوصی هم برای کارت خوان وجود دارد و برای اتصال مموری کارت گوشی هوشمند و دوربین دیجیتال می‌تواند کاربرد داشته باشد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را هم داریم که کاربردهای فراوانی برای علاقه‌مندان دارد. حسگر اثر انگشت از لپ تاپ حذف شده است و می‌توانیم به وب کم همراه با اسپیکرهای هوشمند دسترسی پیدا کنید. اسپیکرها توانایی تولید صدای فراگیر را داشته و ایسر از فناوری‌های اختصاصی خود هم در آن استفاده کرده است. دیگر کیبورد با نور پس زمینه نداریم، اما کیفیت دکمه‌های آن سبب می‌شود که برای تایپ طولانی مدت مشکل خاصی با لپ تاپ نداشته باشید. پشتیبانی از فرما‌ن‌های چند لمسی به تاچ پد لپ تاپ اضافه شده و از طریق نرم افزار می‌توانید تنظیمات متنوعی را برای آن داشته باشید.

یکی از المان‌های مهم برای استفاده پرتابل از یک لپ تاپ، باتری آن است. لپ تاپ دارای شارژدهی بسیار خوبی بوده و پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل هم کمک می‌کند که قطعات مصرف کمتری داشته باشند و بهینه سازی خوبی هم در زمینه مصرف باتری وجود داشته باشد. علاقه‌مندان می‌توانند سال‌ها از این لپ تاپ بدون هیچ گونه مشکلی استفاده کنند. ایسر برند بزرگی است که در همه رده‌ها عالی عمل کرده و تولید لپ تاپ‌های محبوبی در بازار محسوب می‌شود. کیفیت ساخت بالای لپ تاپ مدل A315 سبب شده است که به راحتی درب آن را تا زده و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. این ارگونومی بالا سبب می‌شود که در فضاهای کوچک هم مشکل خاصی برای استفاده از لپ تاپ نداشته باشید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

قدرت انتخاب بالا در انتخاب لپ تاپ

واقعیت این است که تنوع لپ‌تاپ‌ها در دهه‌های اخیر بسیار زیادتر شده و این موضوع مزایای متنوعی برایمان دارد. برای مثال، با این که گفتیم کیس‌های PC برای کارهای پردازشی سنگین بسیار مناسب هستند، اما در سال‌های اخیر، برخی لپ‌تاپ‌ها حتی برای پردازش قوی هم وارد بازار شده‌اند. مثلا، شما می‌توانید لپ تاپ ایسر مخصوص پردازش و یا حتی گیمینگ خریداری کنید. ایسر در جهان لپ تاپ، عملکردی مشابه با شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند دارد. این برند کم کم خودش را بالا کشیده و امروزه جزو برترین برندهای بازار هم از نظر فروش و هم از نظر کیفیت لپ تاپ محسوب می‌شود. در همین راستا، کاملا به‌عنوان یک برند قابل اعتماد باید به آن نگاه کنید.

واقعیت این است که هیچ محدودیتی در انتخاب نوع لپ‌‌تاپ‌ها وجود ندارد. یعنی شما چه بخواهید لپ تاپ ایسوس و یا لپ تاپ لنوو و حتی لپ تاپ اچ پی خریداری کنید، برایتان فرقی نخواهد داشت. چرا که قادر خواهید بود مدل‌های مختلفی از این سیستم‌ها را خریداری بکنید که هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. کافی است که سطح بودجه و نیاز خود را در هنگام خرید تعیین کرده و به سراغ گزینه‌ای عالی در بازار لپ تاپ‌ها بروید. این یکی از بهترین تغییر و تحولات در تولید لپ‌تاپ‌ها، طی سال‌های اخیر بوده است. به خاطر این که چنین چیزی، گزینه‌های متنوع و مختلفی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا بر حسب نیازمان لپ‌تاپ مورد نظرمان را انتخاب کنید. لپ تاپ‌های گیمینگ تنها گزینه‌هایی هستند که علاوه بر گیم، پوشش دهنده سایر نیازها هم خواهد بود.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ اچ پی تا 15 میلیون تومان

  • HP ef2010CA (8GB Ram)
  • HP 250 G7
  • HP dw3033dx
  • HP ef2010CA (12GB Ram)
  • HP 255 G8 R3-B
  • HP DW2196nia

اچ پی از جمله بهترین برندهایی است که در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت می‌کند. در این بخش چند مورد از بهترین لپ تاپ‌های اچ پی تا ۱۵ میلیون را به شما معرفی می‌کنیم. هر کدام از این لپ تاپ‌ها با حافظه رم بالا در اختیار شما قرار گرفته و ترکیبی از حافظه داخلی SSD و HDD را در اختیار شما قرار می‌دهد. لپ تاپ‌های این کمپانی زیباترین طراحی ممکن را دارند و برای چند سال قابل استفاده خواهند. لپ تاپ‌های کمپانی اچ پی برای کارهای روزمره مناسب هستند و می‌توانید از گزینه‌های قدرتمند این کمپانی برای کارهای دانشگاهی و همچنین کارهای گرافیکی استفاده کنید. در ادامه با ما همراه شوید.

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل ef2010CA (۸ گیگابایت حافظه رم)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ ۱.۶۹ کیلوگرمی اچ پی را می‌توانید با صفحه نمایش IPS دریافت کنید. این صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی بوده و با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار شما خواهد بود. قابلیت لمسی برای این صفحه نمایش تعریف نشده است و از محصولی با این رده قیمت هم انتظاری نداشتیم. پردازنده لپ تاپ این‌بار از طرف AMD ساخته شده است و سری رایزن ۳ می‌تواند گزینه خوبی برای این محصول باشد. فرکانس پردازنده در حد ۲.۶ گیگاهرتز بوده و در حالت توربو هم می‌تواند به ۳.۸ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. لپ تاپ از حافظه کش ۴ مگابایتی برخوردار است و هنگام کار با برنامه‌های مختلف، می‌تواند بارگذاری سریع‌تری داشته باشد.

حافظه رم آن هم ۸ گیگابایتی است و از نوع DDR4 تعریف شده است. این محصول حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کند که البته از نوع SSD بوده و سرعت بالایی در هنگام بوت کردن ویندوز و اجرای برنامه‌ها به دست خواهید آورد. بهتر بود که اچ پی در کنار این حافظه، یک هارد دیسک معمولی با ظرفیت بیشتر را هم ارائه می‌داد تا کاربران بتوانند داده‌های شخصی خودشان را ذخیره کنند. کارت گرافیک دستگاه از مدل AMD Radeon بوده و به‌صورت یکپارچه داخل دستگاه تعبیه شده است. کارت‌های گرافیک یکپارچه همیشه هم بد نیستند و در طول سال‌های اخیر، شاهد قدرت گرفتن چنین مواردی در لپ تاپ‌ها بوده‌ایم.

جالب است بدانید که لپ تاپ اچ پس از حسگر اثر انگشت در کنار وب کم و اسپیکر مناسب استفاده می‌کند و برای لاگین به ویندوز یا برنامه‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. باتری این دستگاه هم لیتیوم یونی بوده و از ۳ سلول ساخته شده است. ظرفیت باتری در حد ۴۱ وات ساعت بوده و همراه با نور پس زمینه ارائه شده است. پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی هم مثل همیشه در تاچ پد این دستگاه تعبیه شده است. در کل می‌توان گفت که لپ تاپ از کیبورد خوبی استفاده می‌کند و کلیدهای بزرگ آن برای تایپ سریع و دقیق کاربرد دارد. سخت‌افزار کلی دستگاه هم نسبت به قیمت کاملا مناسب و قابل قبول است.

وزن ۱.۶۹ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده Ryzen 3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک AMD Radeon™ Graphics
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۴۱ وات ساعت

 

نقاط قوت
  • + پردازنده قدرتمند
  • + حافظه رم مناسب با فرکانس بالا
  • + سخت افزار قدرتمند نسبت به این رده قیمت
  • + کیبورد با کلیدهای بزرگ
  • + تاچ پد دقیق

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل 250 G7

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ اچ پی مدل 250 G7 را می‌توانید با وزن ۲ کیلوگرمی و ابعاد ۳۷۶ در ۲۴۶ در ۲۲ میلی‌متر تهیه کنید. اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی بوده و با پنل WLED طراحی شده است رزولوشن این صفحه نمایش هم در حد ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. صفحه نمایش این دستگاه مات بوده و بدون قابلیت لمسی در اختیار شما قرار می‌گیرد. پردازنده اینتل هم از سری Core i3 در این دستگاه تعبیه شده است و می‌توانیم به فرکانس ۱.۲ گیگاهرتزی اشاره کنیم که در حالت توربو می‌تواند تا ۳.۴ گیگاهرتز هم افزایش پیدا کند.

حافظه رم ۸ گیگابایتی برای اکثر کارهای روزمره، خانگی و دانشگاهی مناسب است و حتی برای اجرای یک سری از بازی‌های ساده هم نسبتا مناسب خواهد بود. ظرفیت حافظه داخلی هم ۱ ترابایت است که البته با یک حافظه SSD اضافی با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایتی در اختیار شما قرار داده می‌شود. می‌توانید از حافظه SSD برای اجرای سریع‌تر برنامه استفاده کنید. این حافظه از نوع NVMe داخل لپ تاپ قرار گرفته است. سازنده کارت گرافیک این لپ تاپ هم اینتل بوده و با مدل UHD Graphics داخل آن تعبیه شده است. اچ پی از پورت‌های پرسرعت USB 3.1 در کنار پورت USB 2.0 استفاده کرده است و کاملا می‌توانید به آن اعتماد داشته باشید.

اتصال بلوتوث هم سرعت خوبی دارد و در کنار آن می‌توانید از اسلات کارت حافظه هم برای وارد کردن کارت حافظه گوشی استفاده کرده و داده‌های گوشی هوشمند خود را بدون نیاز به کابل وارد لپ تاپ کنید. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم برای اتصال هدفون بدون نیاز به کابل رابط کاربرد دارد. اچ پی این‌بار از سنسور اثر انگشت استفاده نکرده است و فناوری وب کم تعبیه شده در بالای صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد. این محصول دارای باتری لیتیوم یون است که حداقل برای سطح استفاده شما بسیار عالی خواهد بود. این محصول از فرمان‌های چند لمسی هم در تاچ پد استفاده می‌کند.

وزن ۲ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۰ گیگابایت و ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD و HDD
مدل کارت گرافیک Intel UHD Graphics
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۴۱ وات ساعت

 

نقاط قوت
  • + بدنه مقاوم و کیفیت ساخت عالی
  • + کیبورد مناس برای تایپ طولانی مدت
  • + باتری با ظرفیت بسیار مناسب

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل dw3033dx

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

نوت بوک جدید اچ پی را می‌توانید با وزن پایین‌تر ۱.۷۵ کیلوگرم در اختیار داشته باشید. صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی است و از پنل IPS استفاده می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش هم در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و نسبتا برای تماشای محتواهای مختلف و تجربه بازی می‌تواند مناسب باشد. پردازنده این لپ تاپ از سری Core i3 انتخاب شده است و فرکانس آن می‌تواند تا ۲.۸ گیگاهرتز هم افزایش پیدا کند. البته این در شرایط عادی است و می‌توانید در حالت توربو فرکانس ۴.۱ گیگاهرتزی را نیز داشته باشید. حافظه کش ۶ مگابایتی هم نسبت به دیگر لپ تاپ‌های بازار بالاتر است.

اچ پی باز هم از یک حافظه رم ۸ گیگابایتی استفاده کرده است و در کنار حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی SSD قرار می‌گیرد. سازنده کارت گرافیک این محصول هم اینتل بوده و از یک کارت گرافیک جذاب یکپارچه داخل لپ تاپ استفاده کرده است. سیستم اتصال لپ تاپ ترکیبی از پورت‌های مختلف را شامل می‌شود. دو پورت USB 3.0 در کنار پورت USB-C در لپ تاپ استفاده شده است و پورت‌های شبکه و HDMI هم به‌عنوان گزینه‌های عمومی مثل همیشه در اختیارتان خواهند بود. اتصال وای فای دارای سرعت خوبی بوده و بلوتوث هم برای اتصال تجهیزات جانبی بدون نیاز به سیم کاربرد دارد.

اسپیکر در این لپ تاپ کیفیت خوبی دارد و برای تماشای فیلم و پخش صوت در فضای بسته مناسب است. کیفیت ساخت همواره اهمیت بالایی برای اچ داشته است و در لپ تاپ مدل dw3033dx هم دقیقا چنین موردی را شاهد هستیم. این لپ تاپ از وزن سبک همراه با ضخامت کم برخوردار است و توان سخت‌افزاری بالا سبب شده است که خریداران اعتماد بیشتری به آن داشته باشند. بدنه نسبتا سفید این دستگاه حس و حال تهیه یک لپ تاپ گران قیمت را به شما داده است و دور صفحه نمایش هم رنگ خاکستری جذابی دارد. کیبوردها کیفیت مناسبی داشته و برای تایپ طولانی مدت همراه با صدای پایین مناسب هستند. اگر قصد خرید لپ تاپ ارزان قیمت دارد، حتما اچ پی می‌تواند گزینه‌های جذابی را در اختیار شما گذارد.

وزن ۱.۷۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک Intel UHD Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون
نقاط قوت
  • + ضخامت کم بدنه و وزن سبک
  • + پردازنده نسل یازدهم اینتل
  • + سخت‌افزار با کیفیت نسبت به رده قیمت
  • + طراحی زیبا همراه با اسپیکر با کیفیت
  • + صفحه نمایش فول اچ دی

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل ef2010CA (۱۲ گیگابایت حافظه رم)

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ اچ پی مدل ef2010CA یکی پیکربندی‌های قدرتمند این محصول است که می‌توانید برای کارهای قدرتمندتری مانند اجرای برنامه‌های سنگین و کارهای گرافیکی از آن استفاده کنید. این محصول با وزن ۱.۶۹ کیلوگرمی یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌های اچ پی است و برای حمل آسان‌تر به مسافرت یا محل کار و دانشگاهی می‌توانید از آن استفاده کنید. صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی بوده و از پنل IPS استفاده می‌کند. این پنل یقینا برای اجرای یک سری بازی‌های ساده هم می‌توانید مناسب باشد. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و با طراحی مات در اختیار شما قرار می‌گیرد. صفحه نمایش برای تماشای محتواهای مختلف مانند یوتیوب مناسب خواهد بود.

این لپ تاپ صفحه لمسی ندارد و انتظاری هم از وجود آن نداشتیم. پردازنده لپ تاپ از سری Ryzen 3 کمپانی AMD بوده و قدرت لازم را برای شما فراهم می‌کند. فرکانس پردازنده هم در حد ۲.۶ گیگاهرتز بوده و می‌توانید در حالت توربو آن را ۳.۸ گیگاهرتز افزایش دهید. حافظه کش پردازنده را هم می‌توانید در ۴ مگابایت در اختیار داشته باشید. حافظه رم لپ تاپ ef2010CA در حد ۱۲ گیگابایت بوده و از نوع DDR4 درون لپ تاپ قرار گرفته است. حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی آن از نوع SSD بوده و سرعت اجرای بسیار عالی ویندوز و برنامه‌های شما را به همراه خواهد داشت. مدل کارت گرافیک این محصول از نوع Radeon بوده و برای اجرای برنامه‌های گرافیکی و یک سری بازی‌ها می‌تواند مناسب باشد. لپ تاپ طراحی زیبایی دارد و به‌دلیل استفاده در موقعیت‌های همراه مانند دانشگاه، حس خوبی از نگهداری آن خواهید داشت.

این لپ تاپ از پورت‌های متعدد تشکیل یافته است و می‌توانید و می‌توانید از فناوری وای فای و بلوتوث با کیفیت هم برخوردار شوید. جک ۳.۵ میلی‌متری در آن به کار رفته است و می‌توانیم به حسگر اثر انگشت هم در آن اشاره کنیم. این لپ تاپ از اسپیکر استفاده می‌کند و کیفیت آن در حد لپ تاپ‌های هم‌رده است. باتری این لپ تاپ از جنس لیتیوم یون بوده و از ۳ سلول تشکیل یافته است. این ترکیب کمک می‌کند که به ظرفیت ۴۱ وات ساعتی دسترسی داشته باشید. لپ تاپ از حسگر اثر انگشت به‌عنوان یک شیوه بیومتریک عالی برای لاگین استفاده می‌کند و حتی می‌توانید از وب کم هم برای برگزاری کنفرانس‌های کاری یا تماس تصویری استفاده کنید.

وزن ۱.۶۹ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده Ryzen 3
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک AMD Radeon™ Graphics
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۴۱ وات ساعت
نقاط قوت
  • + پردازنده قدرتمند و جذاب
  • + سخت افزار مناسب نسبت به این رده قیمت
  • + کیبورد با کلیدهای بزرگ
  • + حافظه رم با فرکانس بالا

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل HP 255 G8 R3-B

اچ پی تولید کننده لپ تاپ‌های جذاب و گران قیمت است و به‌همین دلیل، شاید در ابتدا انتظار نداشتیم که محصولی با قیمت پایین‌تر هم از این برند ببینیم. لپ تاپ مدل 255 G8 یکی از همین محصولاتی است که با رنگ نقره‌ای همراه شده و مشخصات فنی جالبی هم دارد. لپ تاپ طراحی زیبایی داشته و تقریبا از امضای اصلی این برند در طراحی استفاده می‌کند. لپ تاپ در ابعاد ۳۵۸ در ۲۴۲ در ۱۷ میلی‌متری تولید شده و ۱.۸۵ گرم هم وزن دارد. این نوت بوک یکی از زیباترین گزینه‌های بازار بوده و با پنل ۱۵.۶ اینچی در اختیار شما قرار می‌گیرد. صفحه نمایش آن از پنل IPS استفاده می‌کند که معمولا برای سیستم‌های گیمینگ از آن استفاده می‌کنند.

رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و قابلیت مات هم به همراه دارد. این قابلیت سبب می‌شود که نگاه کردن از هر زاویه‌ای به صفحه نمایش ممکن باشد. قابلیت لمسی در این پنل وجود ندارد و نیازی هم به آن نخواهیم داشت. پنل این لپ تاپ مشکلی در انعکاس بازتاب نور ندارد و فرکانس ۶۰ هرتزی آن با روشنایی بالای ۲۵۰ نیت همراه شده است. توناژ صفحه نمایش در حد ۴۵ درصد برای حالت NTSC است و در حد و اندازه لپ تاپ‌های گران قیمت ظاهر می‌شود. تراشه این لپ تاپ را کمپانی AMD تامین کرده است و از سری رایزن ۳ انتخاب می‌شود. پردازنده آن فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی را تامین کرده و در حالت توربو هم می‌تواند به ۳.۸ گیگاهرتز افزایش پیدا کند.

بیاد داشته باشید که حافظه کش پردازنده هم در حد ۴ مگابایت بوده و برای کار سریع‌تر با حافظه ذخیره سازی می‌تواند ایده آل باشد. حافظه رم این لپ تاپ ارزان قیمت ۸ گیگابایت بوده و حداقل نسبت به گزینه‌های ۴ گیگابایتی می‌تواند عالی باشد. نوع حافظه هم DDR4 بوده و از نظر میزان مصرف انرژی، حالت بهینه‌تری دارد. ظرفیت حافظه داخلی در حد ۱ ترابایت بوده و از نوع اس اس دی در لپ تاپ تعبیه شده است. صادقانه، انتظار نداشتیم که لپ تاپی با این رده قیمت، چنین حافظه پر سرعتی را با ظرفیت بالا در اختیار کاربرانش قرار دهد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

مشخصات جذاب لپ تاپ اچ پی

کارت گرافیک لپ تاپ هم به‌صورت یکپارچه توسط AMD و از سری رادئون در این لپ تاپ تعبیه شده است که حافظه اختصاصی ۵۱۲ مگابایتی را به همراه دارد. طبق انتظار، درایو نوری در این لپ تاپ استفاده نشده و به جای آن می‌توانید از دو پورت USB 3.2 در کنار یک پورت USB-C استفاده کنید. پورت VGA هم در لپ تاپ نمی‌بینیم و با جایگزین پر سرعت و بهتری به‌نام پورت HDMI می‌توانید کار کنید. این پورت برای اتصال مانیتورهای جانبی کاملا مناسب خواهد بود. پورت شبکه هم در این لپ تاپ استفاده شده است که برای اتصال سیمی اینترنت مودم می‌تواند عالی باشد.

لپ تاپ مدل 255 G8 اچ پی از اتصال وای فای با سرعت و پایداری مناسبی برخوردار بوده و برای استفاده در محل کار و دانشگاه می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. این محصول به اتصال بلوتوث هم مجهز بوده و تجهیزات جانبی مانند هدفون‌های بی‌سیم خود را می‌توانید به لپ تاپ وصل کنید. کارت خوان هم داریم که برای اتصال کارت حافظه گوشی یا دوربین‌های دیجیتالی بدون نیاز به تبدیل کاربرد دارد. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری یقینا کیفیت صدای بهتری را برای هدفون‌های سیمی فراهم می‌کند و اگر در حرفه‌های مربوط با موزیک کار می‌کنید، این جک به کارتان خواهد آمد.

این لپ تاپ بر خلاف دو مدل قبلی از حسگر اثر انگشت استفاده نمی‌کند و می‌تواند یک نقطه ضعف باشد. وب کم آن کیفیت معمولی به همراه داشته و برای تماس‌های تصویری می‌تواند مناسب باشد. اسپیکر همواره یکی از نقاط قوت لپ تاپ‌های اچ پی است و این بار هم حجم و کیفیت صدای خوبی را می‌توانید دریافت کنید. باتری لیتیوم یون این لپ تاپ دراای ۳ سلول بوده و ظرفیت معادل ۴۱ وات ساعت را نیز به همراه دارد. تاچ پد لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با برنامه ریزی دقیق از آن‌ها استفاده کنید. در صورت اتصال ماوس بی‌سیم به لپ تاپ هم احتمالا سرعت بیشتری در کارهای خود خواهید داشت.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

امکانات عالی لپ تاپ

ار بخواهیم کمی در پورت‌های لپ تاپ ریزتر شویم، پورت Type-C این لپ تاپ می‌تواند نرخ انتقال اطلاعات ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای داشته باشد و سرعت انتقال در پورت USB-A هم به نصف پورت قبلی می‌رسد. به همین دلیل، یقینا با پورت نسل جدید USB-C می‌توانید هم سرعت شارژ بالایی را تجربه کرده و هم داده‌ها را سریع‌تر منتقل کنید. پشتیبانی کامل از نصب ویندوز ۱۱ را هم در این لپ تاپ می‌بینیم که برای علاقه‌مندان احتمالا مورد مهمی خواهد بود. تاپ اعداد در قسمت نامریک کیبورد این لپ تاپ تجربه سریع‌تری را فراهم کرده است. کارت خوان لپ تاپ هم از حافظه‌های SD، SDHC و همچنین SDXC پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ مدل 255 G8 اچ پی در تست‌ها عالی بوده است و عمر باتری عالی سبب می‌شود که بیشتر به عنوان دستگاه پرتابل قابل استفاده باشد. لپ تاپ برای استفاده روزانه به اندازه کافی جذاب بوده و هر برنامه‌ای را سریع‌تر اجرا می‌کند. این نه‌تنها به‌خاطر سی پی یو، بلکه درایو پر سرعت اس اس دی فضایی را فراهم می‌کند که نرخ پاسخ گویی فرمان‌ها پر سرعت‌تر باشد. رم دو کاناله می‌تواند عملکرد سی پی یو و iGPU بیشتری را فراهم کند. بنابراین، اگر پیکربندی رم را در لپ تاپ ارتقا دهید، می‌توانید در آینده شرایط بهتری را تجربه کنید.

اچ پی از شیوه‌های خنک کننده خوبی در این لپ تاپ استفاده می‌کند. در موقعیت‌های مختلف زندگی می‌توانید از این محصول استفاده کنید. سی پی یو بدون توجه به بار، همیشه سرعت کلاک بالایی داشته و دماها هم همیشه در کنترل خواهد بود. خنک کننده تنها یک فن دارد و صدای آن در هنگام استرس هم چندان بالا نمی‌رود. این فن بی‌صدا نیست، اما برای استفاده راحت روزمره می‌تواند به وضوح قابل قبول باشد. گزینه‌های ارتقا یکی دیگر از شگفتی‌های این لپ تاپ است. برای چنین دستگاه ارزان قیمتی، دو اسلات SODIMM داریم که در کنار یک پورت M.2 برای درایو سریع NVMe و یک پورت ساتا برای اس اس دی یا هارد معمولی می‌تواند کاربرد داشته باشد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل DW2196nia

یکی از بهترین لپ تاپ‌هایی که در این رده می‌توانید به سراغش بروید، مدل DW2196nia  کمپانی اچ پی است. شاید کمتر کاربری نام این مدل را قبلا شنیده باشد، اما به واسطه مشخصات و طراحی ظاهری زیبایش، می‌تواند یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان باشد. این لپ تاپ در رنگ مشکی روانه بازار شده و از متریال‌های با کیفیت و خوبی در آن استفاده می‌شود. محصول کمپانی اچ پی در ابعاد ۳۷۶ در ۲۴۶ در ۲۲ میلی‌متر طراحی شده و ۱.۷ کیلوگرم هم وزن دارد. این وزن پایین نشان دهنده قابلیت حمل بالا و ساده‌تر آن بوده و صفحه نمایش آن هم در ابعاد ۱۵.۶ اینچی تعبیه شده است.

این صفحه نمایش از پنل اچ دی استفاده کرده و رزولوشن معادل ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را به همراه دارد. صفحه نمایش دارای قابلیت مات بوده و برای چشمان شما بهترین گزینه خواهد بود. حتی اگر از زوایای متفاوت به پنل نگاه کنید، محتواها دچار تغییر رنگ نخواهند شد. پردازنده این لپ تاپ توسط اینتل ساخته شده و از سری Core i3 انتخاب می‌شود. فرکانس آن در حد ۱.۲ گیگاهرتز بوده و در حالت توربو هم می‌تواند تا ۳.۴ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. حافظه کش پردازنده در حد ۴ مگابایت بوده و برای این رده، گزینه مناسبی است. بنابراین، تراشه در دسترس به داده‌های مهم جهت پردازش، می‌تواند فضای خوبی را در اختیار بگیرد.

حافظه رم لپ تاپ هم در حد ۸ گیگابایت بوده و از نوع DDR4 انتخاب شده است. این تقریبا بهترین حافظه‌ای است که در این رده قیمت می‌توانید دریافت کنید. لپ تاپ اچ پی از ترکیب دو نوع حافظه HDD و SSD استفاده می‌کند. حافظه دیسکی آن ۱ ترابایتی بوده و برای ذخیره سازی انواع داده‌ها می‌تواند مناسب باشد. توصیه می‌کنیم که حافظه اس اس دی را به درایو C اختصاص داده و از آن برای نصب سیستم‌عامل و برنامه‌های خود استفاده کنید. حافظه اس اس دی از نوع NVMe بوده و مطابق با تکنولوژی روز دنیا می‌توانید از آن استفاده کنید. کارت گرافیک لپ تاپ هم توسط انویدیا ساخته و پرداخته شده و مدل MX130 از سری جی‌فورس می‌تواند پشتیبانی خوبی از محتواهای شما در صفحه نمایش داشته باشد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

مشخصات فنی

این کارت گرافیک حتی برای اجرای بازی هم تا حدی مناسب بوده و ظرفیت اختصاصی ۲ گیگابایتی از نوع GDDR5 را داریم که برای اجرای بازی‌ها در گرافیک متوسط می‌تواند مناسب باشد. این لپ تاپ از درایو نوری استفاده نمی‌کند و به‌جای آن می‌توانید از دو پورت اختصاصی USB 3.1 پر سرعت در کنار پورت‌های تک گانه USB-C و USB 2.0 استفاده کنید. پورت نسل جدید USB-C عملکردی عالی به لپ تاپ اعطا کرده و در انتقال داده و شارژ پر سرعت می‌توانید از آن استفاده کنید. پورت شبکه برای اتصال اینترنت سیمی مناسب بوده و برای اتصال بدون نیاز به سیم هم می‌توانید از وای فای با سرعت و پایداری دقیق استفاده کنید.

اتصال بلوتوثی را هم داریم که کاربرد فراوانی داشته و برای تجهیزات جانبی مانند موس و کیبورد می‌توانید از آن استفاده کنید. یک کارت خوان هم داریم که برای اتصال حافظه گوشی هوشمند و دوربین‌های دیجیتالی کاربرد دارد. پورت HDMI برای اتصال مانیتورهای جانبی استفاده شده و می‌توانید پایداری بیشتری نسبت به یک پورت VGA در آن دریافت کنید. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری داریم که برای اتصال سیمی هدفون می‌توانید از آن استفاده کنید. این پورت یقینا برای گیمرها بیشترین میزان کاربرد را خواهد داشت و می‌توانید از آن استفاده کنید.

از نکات مهم دیگر باید به بدنه مقاوم لپ تاپ اشاره کنیم که در برابر خط و خش، دچار هیچ مشکل خاصی نخواهد شد. می‌توانید از کیبورد همراه با کلیدهای اسلیم استفاده کنید که برای تایپ طولانی مدت می‌تواند مناسب باشد. این تایپ طولانی مدت از ملزومات یک تولید کننده محتوا بوده و چندین سال بدون مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید. در اطرف صفحه نمایش LCD این لپ تاپ هم حاشیه‌های کمی وجود دارد و مانند یک لپ تاپ بالا رده می‌توانید به آن نگاه کنید. باتری لیتیوم یونی این محصول دارای ظرفیت بالای ۴۱ وات ساعتی است و از سه سلول بزرگ هم تشکیل یافته است.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

خرید لپ تاپ‌های خانگی

لپ‌تاپ‌های خانگی و یا اقتصادی هم، نمونه‌ی دیگری از سیستم‌های قابل حمل هستند که با هزینه بسیار کمتری می‌توانید به سراغ‌شان رفته و تست‌شان کنید. ممکن است شما بخواهید با لپ‌تاپتان، فقط ایمیل‌هایتان را چک کرده و یا با آن مقاله و پایان‌نامه بنویسید. حتی اکثر افراد ممکن است در وقت‌های آزادشان و یا شب‌هنگام، با لپ‌تاپشان فیلم‌ها و سریال‌های موردعلاقه‌شان را تماشا بکنند. بدیهی است که انجام دادن تمامی این کارها، هیچ نیاز به پردازش چندان بالایی ندارد. یعنی همگی با استفاده از یک لپ تاپ اچ پی میان‌رده اقتصادی هم، به راحتی انجام می‌شوند و مدلی که به شما معرفی کنیم، یقینا برای سال‌ها می‌تواند جوابگوی نیازهای عمومی‌تان باشد و مشکلی نخواهید داشت.

در نتیجه، نیازی به خرید مدل‌های مهندسی و پردازشی برای چنین کارهایی، هرگز وجود نخواهد داشت. یعنی اگر مطمئن هستید که قرار است با لپ‌تاپتان کارهای ساده و روزمره انجام بدهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما نسخه خانگی خریداری کنید. چرا که قیمت لپ‌تاپ‌های خانگی و میان‌رده بسیار پایین‌تر از سیستم‌های مهندسی و یا پردازشی هستند. برای مثال، ممکن است شما یک لپ‌ تاپ اچ پی خانگی را می‌توانید با هزینه پایین‌تر از ۱۵ میلیون تومان تهیه کنید، اما این در حالی است که خرید لپ تاپ مهندسی رده‌بالا، بیشتر از 30 میلیون‌ تومان برایتان هزینه خواهد داشت و یقینا کاربری که نیازی به امکانات این لپ تاپ‌های بالا رده نداشته باشد، لزومی هم برای چنین سرمایه گذاری نمی‌بیند.

اچ پی در بین لپ تاپ‌های گران قیمت بازار هم عملکرد خوبی داشته و محصولاتی را روانه بازار کرده است که کاملا می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. این لپ تاپ‌ها ارزش بالایی در بازار داشته و می‌توانید بدون مشکل به سراغ‌شان بروید. اگر یک گیمر یا تولید کننده محتوا هستید، حتما به کار با قطعات حرفه‌ای‌تری مانند کارت گرافیک رده بالا نیاز خواهید داشت و در این هنگام باید به صرف هزینه بیشتر فکر کنید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

نکات مهم در خرید لپ تاپ

برای شروع فرایند یک لپ تاپ یک سری نکات مهم وجود دارد که حتما باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. هر ماه تعداد بیشتری از لپ تاپ‌ها روانه بازار می‌شود و همین سبب شده است که روند انتخاب لپ تاپ چندان کار ساده‌ای نباشد. به‌همین منظور، باید به عوامل مختلف توجه کرده و ببینید که کدام یک از آن‌ها مطابق با سلیقه شما هستند. ما در این بخش قصد داریم که این نکات مهم را بررسی کرده و ببینیم که کدام یک از فاکتورها را باید مورد توجه قرار دهیم. برخی از این موارد ممکن است که اولویت بیشتری یا کمتری برای شما داشته باشد. سلایق متفاوت هستند و در مقایسه خود حتما باید این موارد را در کنار قیمت لپ تاپ مورد توجه قرار دهید.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

اندازه

یکی از بهترین ویژگی‌های لپ تاپ این است که می‌تواند داخل کیف لپ تاپ قرار گرفته و با شما دور دنیا سفر کند. اگر نگران قابلیت حمل لپ تاپ خود هستید، بهترین کار این است که به سراغ لپ تاپ‌هایی با اندازه صفحه نمایش کوچک‌تر و طراحی نازک و سبک‌تر بروید. این نوع لپ تاپ‌ها معمولا در قالب اولترا بوک‌ها در بازار عرضه می‌شوند و بنابراین، از این کلمه کلیدی هم می‌توانید برای انتخاب بهره ببرید. به‌طور دقیق‌تر، باید به سراغ دستگاه‌هایی بروید که صفحه نمایش آن‌ها بین ۱۲ تا ۱۳.۳ اینچ و وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم هستند. در این شرایط می‌توانید هر جا که می‌روید آن را حمل کنید.

حافظه رم

حافظه رم به‌عنوان کلید عملکرد لپ تاپ شما محسوب می‌شود. به‌خصوص اگر چندین کار روی لپ تاپ خود انجام می‌دهید، باید رم بیشتری را برای لپ تاپ خود در نظر داشته باشید. البته برخی از لپ تاپ‌ها حتی قابلیت ارتقا بعد از خرید هم دارند که کار شما را ساده‌تر می‌کنند. اگر عکس‌ها را ویرایش کرده و با اسناد ورد و مرور در وب سر و کار دارید، هر چه قدر که حافظه رم بیشتری داشته باشید، بهتر از همیشه می‌توانید به داده‌ها دسترسی پیدا کرده و برنامه‌ها را با سرعت و کارایی بهتری اجرا کنید. ۴ گیگابایت رم به عنوان گزینه حداقلی در لپ تاپ‌ها مورد توجه قرار گرفته است. اگر نرم‌افزارهای پرقدرت اجرا می‌کنید، سعی کنید از حافظه رم ۸ گیگابایت یا حتی بیشتر استفاده کنید.

کیفیت صفحه نمایش

اگر شما هم هر روز به لپ تاپ خود خیره شده و کارهای متفاوتی انجام می‌دهید، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش لپ تاپ برای چشمام شما راحت‌تر باشد. می‌توانید از گزینه‌های براق‌تر بازار استفاده کرده و حس و حال خوبی داشته باشید. صفحه نمایش لمسی همواره براق هستند، اما می‌توانند یکسری معایب هم داشته باشند. بسته به نحوه استفاده از لپ تاپ، وضوح هم اهمیت دارد. وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ مربوط به یک صفحه نمایش فول اچ دی است و کیفیت تصویر عالی و فضای عالی را برای مشاهده پنجره‌ها خواهد داد.

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

سخن آخر

شما هم می‌توانید از بین نمونه‌های بازار جستجو انجام داده و بسته به نیاز خود یکی از موارد بازار را انتخاب کنید. فراموش نکنید که لپ تاپ‌های این رده در رده لپ تاپ‌های متوسط قرار دارند و می‌توانید تنها برای کارهای روزمره، دانشگاهی و برخی از کسب و کارها از آن‌ها استفاده کنید. برای تجربه بازی یا اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین‌تر، بهتر است که به سراغ لپ تاپ‌های بالا رده بازار بروید. این لپ تاپ‌ها معمولا در حوزه لپ تاپ‌های گیمینگ قرار دارند، اما به جز بازی می‌توانید به امکانات دیگری هم دسترسی پیدا کنید. حافظه گرافیکی و رم این دستگاه‌ها، سنگین‌ترین برنامه‌ها در حوزه مدل سازی و ادیت فیلم را در اختیار شما می‌گذارند و گزینه‌ای ایده‌ال برای خرید هستند.

از بین لپ تاپ‌هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، برند ایسوس همواره محصولات مناسبی برای شما دارد. انتخاب از بین محصولات این برند، شما را در شرایط بهتری قرار خواهد داد و می‌توانید چندین ساعت از لپ تاپ استفاده کنید. امکان ارتقا حافظه رم و دیگر قطعات لپ تاپ هم فراهم شده است و ایسوس هم مانند سایر برندها چنین امکانی را بدون مشکل خاصی در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده صحیح از لپ تاپ خود، می‌توانید ماندگاری باتری را برای مدت زمان بیشتری حفظ کرده و در بیرون از منزل، نیازی به شارژ مجدد لپ تاپ هم نداشته باشید.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.