• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

برند HP را می‌توانیم یکی از تولید کنندگان برتر لپ تاپ بدانیم که چند مدل محبوب و مشهور در این زمینه روانه بازار کرده است که جزو بهترین لپ تاپ اچ پی قرار می گیرند. علیرغم اینکه مدل‌های لپ تاپ بسیار زیادی از این برند در بازار وجود دارد، شناخت برترین مدل‌های آن‌ها و انتخاب از بین‌شان، ممکن است برای خیلی از خریداران مشکل باشد.

از سری برتر Spectre گرفته تا ریگ‌های گیمینگ Omen، تنها نمونه‌ای از تعداد بیشماری از لپ تاپ‌های اچ پی هستند که بررسی شده و می‌توانند برای هر کاربری مناسب باشند. ما در ادامه قصد داریم که لیستی از بهترین لپ تاپ‌های HP را به شما معرفی کنیم.

اگر قصد دارید که از لپ تاپ خود برای زمینه‌های شغلی استفاده کنید، حتما می‌توانید بیشترین بهره را از HP EliteBook ببرید. برخی از بهترین لپ تاپ های HP، دستگاه‌های قابل حملی هستند که در مسافرت شرایط بهتری خواهند داشت. شما انتخاب گسترده‌ای از این برند خواهید داشت و حتی می‌توانید از بین لپ تاپ‌های ۱۳ اینچی این شرکت انتخاب کنید.

HP به تازگی لپ تاپ Spectre x360 14 خود را روانه بازار کرده است و در نمایشگاه CES 2021 نیز چندین محصول جذاب از جمله Envy 14 و Elite Folo در ویترین نمایش خود داشته است. این شرکت از سری کروم بوک‌های شاخص خود نیز رونمایی عظیمی داشته است و می‌توانیم به Elite c1030 Chromebook اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون؛ پر طرفداران خوش قیمت

بهترین لپ تاپ HP

فهرست مطالب

معرفی بهترین لپ تاپ اچ پی

HP لپ تاپ‌های بسیار خوبی در بازار دارد، اما همه کاربران نگاه ویژه‌ای به Envy x360 و Envy 13 داشته‌اند. شما با پرداخت ۷۹۹ دلار، می‌توانید لپ تاپی با طراحی آلومینیومی حرفه‌ای تهیه کرده و عملکردی سریع از آن انتظار داشته باشید.

لپ تاپ قابلیت جا به جایی بالایی هم دارد و با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی، می‌توانید محتواهای رسانه‌ای خود را با کیفیت 1080p مشاهده کنید. روشنایی و پویایی صفحه نمایش بسیار بالا بوده و صفحه کلید آن نیز یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است.

اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید، Spectre x360 13 و Xpectre x360 14 می‌توانند گزینه‌های بهتری باشند. Xpectre x360 13 و 14 طراحی یکنواختی دارند و بدنه انعطاف پذیر آن‌ها را می‌توانید به یک تبلت تبدیل کنید. از همه بهتر، عمر باتری این محصول هم ماندگاری بسیار بالایی دارد.

به همین ترتیب، لپ تاپ Elite Dragonfly را هم داریم که بیشتر برای کاربران فعال در زمینه تجارت ساخته شده است و با داشتن طراحی نازک و صفحه نمایش بسیار زیبا، قابلیت‌های خاص مناسب زمینه‌های کاری را برای‌تان فراهم خواهد کرد.

فعالین در حوزه‌های تجاری، با لپ تاپ Elite Dragonfly انرژی بیشتری برای کار خود خواهند داشت، اما با انتخاب گزینه بهتری به نام ZBook Create G7 می‌توانند یک ایستگاه کاری با مشخصات خفن‌تر داشته باشند. گیمرها نیز باید Omen 15 را انتخاب کنند که یک ریگ مخصوص بازی قدرتمند بوده و عملکردی فوق تصور را با یک قیمت مناسب فراهم می‌کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین مدل‌های لپ تاپ اچ پی را به شما معرفی کرده و در مورد مشخصات فنی آن‌ها نیز صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی ۱۰ مانیتور ارزان گیمینگ برای تمام بودجه ها

بهترین لپ تاپ HP

لیست بهترین لپ تاپ های اچ پی

  1. HP ENVY X360 15T ED000 – B
  2. HP DW2196nia
  3. HP ProBook 455 G7 – A
  4. HP 250 G7
  5. HP Envy 13 (2021)
  6. HP Envy x360 13 (2020)
  7. HP Spectre x360 14
  8. HP EliteBook x360 1040 G7
  9. HP Spectre x360 13
  10. HP Chromebook x2
  11. HP Omen 15 (2021)
  12. HP ZBook Create G7
  13. HP EliteBook 840 G7
  14. HP Elite Folio
  15. HP Elite Dragonfly
  16. HP ZBook Studio G7
  17. HP Envy 15 (2020)
  18. HP Chromebook 14
  19. HP Pavilion 14
  20. HP Omen 17t
  21. Pavilion Gaming 15 DK200-A Core i7 11370H 16GB 1TB 512GB SSD
  22. Spectre x360 Convertible 15t EB100 Core i7 1165G7 16GB 1TB
  23. 15 ef1013dx Ryzen 7 4700U 8GB 512GB SSD
  24. ENVY X360 13M BD0033dx Core i7 1165G7 8GB 512GB SSD
  25. Pavilion x360 Convertible 14t DY000-AB Core i5 1135G7 8GB 512GB SSD
  26. dw3033dx Core i3 1115G4 8GB 512GB SSD

1) لپ تاپ اچ پی 15 اینچی مدل ENVY X360 15T ED000 – B

بهترین لپ تاپ

اگر به دنبال لپ تاپ خوبی هستید که وزن پایینی هم داشته باشد، اچ پی مدل IENVY X360 15T ED000 – B را با امکانات جالبی روانه بازار کرده است و تنها ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی همراه با پنل IPS استفاده می‌کند و رزولوشن صفحه هم می‌تواند به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برسد.

صفحه نمایش آن مات نیست، ولی قابلیت لمسی دارد و استفاده ایده‌آلی را مخصوصا در دانشگاه برای‌تان فراهم می‌کند. صفحه نمایش از نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کند و برای نمایش همه مدل محتوا مناسب خواهد بود. یک پردازنده Core i7 از اینتل در این لپ تاپ تعبیه شده است و سرعت و قدرت بالایی به‌همراه دارد. فرکانس آن در حالت عادی به ۱.۸ گیگاهرتز رسیده و در حالت توربو هم روی ۴.۹ گیگاهرتز خواهد بود.

حافظه رم این دستگاه ۳۲ گیگابایتی است و یقینا بهترین شرایط سرعتی را برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های شما فراهم خواهد کرد. این میزان از حافظه رم برای گوگل کروم و گشت و گذار سریع‌تر در اینترنت هم کاربرد دارد. انویدیا سازنده کارت گرافیک این دستگاه است و مدل MX330 GDDR5 را همراه با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

این لپ تاپ مشخصا به‌دلیل طراحی جدیدتر از درایو نوری استفاده نمی‌کند و تنها یک پورت USB 3.1 همراه با پورت HDMI در آن به کار رفته است. کمبود پورت و تنوع پایین آن ممکن است که برای برخی خریداران چندان خوشایند نباشد و به‌همین دلیل، بهتر است که گزینه‌های دیگر لیست را هم مورد بررسی قرار دهید. اتصال وای فای در این لپ تاپ کیفیت خوبی دارد و از فناوری آخر استفاده شده است.

لپ تاپ از سیستم بلوتوث داخلی استفاده می‌کند و می‌توانید کارت حافظه گوشی را هم توسط کارت خوان بخوانید. حسگر اثر انگشت در کنار وب کم کیفیت بسیار بالایی دارند و کاملا مشخص است که اچ پی روی ارائه امکانات بیشتر نسبت به رقبا تمرکز داشته است. اسپیکر دستگاه هم متفاوت از دستگاه‌های رقیب بوده و Bang & Olufsen سازنده آن بوده‌اند.

باتری لیتیوم پلیمری برای این دستگاه استفاده شده است و با ظرفیت ۵۱ وات ساعتی می‌تواند ماندگاری بالایی را در طول روز برای‌تان فراهم کند. سیستم‌عامل پیش فرض این دستگاه هم ویندوز ۱۰ است و حتی بهتر است بدانید که علیرغم عرضه ویندوز ۱۱، هنوز ویندوز ۱۰ شرایط بهتری از نظر پایداری و امکانات دارد و بهتر است که به این زودی‌ها به فکر تغییر ویندوز نباشید.

وزن ۱.۹ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده i7 10510U
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک GeForce MX330 GDDR5
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۵۱ وات ساعت

نقاط قوت

  • + پردازنده نسل جدید
  • + حافظه رم با فرکانس بالا
  • + پردازنده گرافیکی ۴ گیگابایتی
  • + صفحه نمایش لمسی

2) لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل DW2196nia

بهترین لپ تاپ

اچ پی لپ تاپ مدل DW2196nia خود را با وزن ۱.۷ کیلوگرمی روانه بازار کرده است و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن رزولوشن اچ دی را برای‌تان فراهم می‌کند. از قیمت دستگاه هم کاملا مشخص است که با یک لپ تاپ میان‌رده رو به پایین روبرو هستیم و نباید انتظار چندان زیادی از آن داشته باشید.

رزولوشن صفحه ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بوده و از نوع مات طراحی شده است. پردازنده این لپ تاپ هم از سری Core i3 بوده و اینتل سازنده آن بوده است. فرکانس پردازنده ۱.۲ گیگاهرتزی است و در حالت توربو هم می‌توانید آن را به ۳.۴ گیگاهرتز افزایش دهید. حافظه کش پردازنده در حد ۴ مگابایت است و نکته چندان جدیدی نسبت به لپ تاپ‌های رقیب نمی‌بینیم.

این لپ تاپ از حافظه رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند و نسبت به سطح قیمتش، گزینه خوبی را به کار برده است. حافظه داخلی آن از نوع HDD معمولی است و یک ترابایت هم ظرفیت دارد. این میزان حافظه برای یک کاربر متوسط کافی است و در کنار ویندوز و برنامه‌ها، می‌توانید داده‌های دانشگاهی یا شخصی خود را در آن ذخیره کنید. کارت گرافیک این لپ تاپ را انویدیا ساخته است و از مدل MX130 GDDR5 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی 17 مدل بدون محدودیت بودجه!

حافظه اختصاصی آن هم در حد ۲ گیگابایت است. درایو نوری در این لپ تاپ به کار نرفته است و اچ پی از فضای ایجاد شده به‌خوبی برای قرار دادن دو پورت USB 3.1 و یک پورت USB 2.0 در کنار یک پورت پرسرعت USB-C استفاده کرده است. پورت شبکه و HDMI هم دیگر گزینه‌هایی هستند که از وجود آن‌ها حس خوبی خواهید داشت.

اتصال بلوتوثی در کنار وای فای برای این دستگاه به‌خوبی فراهم شده است و از آخرین فناوری موجود استفاده می‌کنند. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم برای اتصال هدفون کاربرد دارد. وب کم این لپ تاپ کیفیت معمولی دارد و حداقل برای پیشبرد کارهای شما کافی خواهد بود. اسپیکر لپ تاپ صدای خوبی دارد و همراه با باتری لیتیوم یون می‌توانید مدت زمانی را بدون نیاز به شارژر از این لپ تاپ استفاده کنید.

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را می‌توانید روی لپ تاپ نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنید. از دیگر مزایای لپ تاپ باید به بدنه مقاوم آن اشاره کنیم که در برابر خط و خش می‌تواند مناسب باشد. کیبورد این لپ تاپ از کلیدهای اسلیم استفاده کرده است و برای تایپ سریع و طولانی مدت عالی خواهد بود. حاشیه صفحه نمایش LCD هم در اطراف بسیار کم است و همین سبب دید بهتر لپ تاپ خواهد شد. باتری آن ظرفیت ۴۱ وات ساعتی دارد و ماندگاری آن چند سال حفظ خواهد شد.

وزن ۱.۷ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده i3-1005 G1
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک GeForce MX130 GDDR5
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون

نقاط قوت

  • + بدنه مقاومت و کیفیت ساخت عالی
  • + کیبورد مناسب تایپ طولانی مدت
  • + باتری با ظرفیت بالا
  • + حاشیه کم در صفحه نمایش

3) لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل ProBook 455 G7 – A

بهترین لپ تاپ

لپ تاپ اچ پی مدل ProBook 455 G7 – A یکی از محصولات جذاب میان‌رده بازار است که تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و برای حمل به موقعیت‌های مختلف عالی خواهد بود. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند و نوع پنل آن هم WLED است. رزولوشن صفحه در حد ۱۳۶۶ در ۷۶۸ بوده و به‌شکل مات طراحی شده است. این صفحه نمایش قابلیت لمسی ندارد و احتمالا نیازی هم به آن نخواهید داشت. صفحه نمایش ۶۰ هرتزی است و همراه با روشنایی ۲۲۰ نیت می‌تواند امکانات معمولی یک لپ تاپ را برای‌تان داشته باشد. اچ پی از یک پردازنده AMD با سری رایزن ۷ در این لپ تاپ استفاده کرده است و فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی دارد. این فرکانس در حالت توربو هم می‌تواند تا ۴.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا کند.

حافظه کش پردازنده در حد ۸ مگابایت است و می‌توانید از حافظه رم ۸ گیگابایتی هم برای سرعت‌دهی بیشتر اجرای برنامه‌ها استفاده کنید. یک هارد SSD مدرن با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت در این لپ تاپ به کار رفته است و اجرای برنامه‌های ویندوز را بسیار سریع‌تر خواهد کرد. در نظر داشته باشید که یک هارد SSD امروزه برای همه دستگاه‌های الکترونیکی مورد نیاز است و فارغ از پردازنده مرکزی یا گرافیکی می‌تواند سرعت اجرای لپ تاپ را تا حد زیادی بالا ببرد. کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع AMD Radeon است و حافظه اختصاصی آن تنها ۵۱۲ مگابایت است. بنابراین، چندان روی اجرای بازی با این لپ تاپ حساب باز نکنید و کاربرد آن صرفا برای برنامه‌های ساده گرافیکی خواهد بود.

این محصول از دو پورت USB 2.0 در کنار یک پورت سریع‌تر USB-C و USB 2.0 استفاده می‌کند و پورت شبکه و HDMI را هم مثل همیشه در آن می‌بینیم. اتصال بلوتوث و وای فای هم در شرایط ایده‌آلی نسبت به قیمت لپ تاپ قرار دارند. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری کمک می‌کند که دیگر نیازی به یک کابل تبدیل جهت استفاده از هدفون خود نداشته باشید. باتری این لپ تاپ لیتیوم یونی است و با ظرفیت ۴۵ وات ساعت می‌تواند چندین ساعت برای‌تان کاربرد داشته باشد. کیبورد لپ تاپ هم نور پس زمینه ندارد و صرفا می‌توانید از فرمان‌های چند لمسی در تاچ پد این دستگاه استفاده کنید. از دیگر مزایای این لپ تاپ می‌توانیم به بدنه مقاومی اشاره کنیم که در برابر خط و خش تاثیر خاصی دریافت نمی‌کند. میکروفون استریو هم برای تولید کنندگان محتوا ضروری است و می‌توانید از خروجی ورودی صدای هدفون کومبو در آن استفاده کنید.

وزن ۲ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Ryzen 7
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک Radeon Graphics DDR4 – 512MB
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۴۵ وات ساعت

نقاط قوت

  • + خروجی صدای عالی
  • + پورت‌های متنوع
  • + کیبورد مناسب تایپ طولانی مدت
  • + کیفیت ساخت عالی

4) لپ تاپ اچ پی 15.6 اینچی مدل 250 G7

بهترین لپ تاپ

لپ تاپ اچ پی مدل 250 G7 با وزن ۲ کیلوگرمی روانه بازار شده است و کمپانی سازنده از یک صفحه نمایش WLED با اندازه ۱۵.۶ اینچی در آن استفاده کرده است. صفحه نمایش از رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ برخوردار است و طراحی مات خواهد داشت. پردازنده سری Core i3 صرفا برای کارهای ساده با لپ تاپ مناسب است و فرکانس آن می‌تواند به ۱.۲ گیگاهرتز در حالت عادی برسد. حافظه کش پردازنده ۴ مگابایتی است و در کنار آن می‌توانیم به حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 هم اشاره کنیم. این محصول از حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع HDD استفاده می‌کند. کارت گرافیک دستگاه حالت یکپارچه دارد و اینتل آن را ارائه کرده است.

لپ تاپ مدل 250 G7 اچ پی هنوز هم درایو نوری استفاده می‌کند و تنها فرصت استفاده از سه پورت USB در انواع مختلف برای آن فراهم شده است. اتصال وای فای در کنار بلوتوث هم مثل همیشه کیفیت بالایی دارد و مشکل خاصی در استفاده از آن‌ها نخواهید داشت. باید به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم اشاره کنیم که نیاز به استفاده از کابل تبدیل را به صفر می‌رساند. این لپ تاپ از یک وب کم در کنار اسپیکر با کیفیت استفاده می‌کند و نمی‌توانید امید به وجود یک حسگر اثر انگشت در آن داشته باشید. باتری لیتیوم یونی دستگاه کیفیت نسبتا خوبی دارد و برای کارکرد چند ساعته بدون نیاز به شارژر مناسب است. از بهترین امکانات دستگاه می‌توانیم به ظرفیت ۴۱ وات ساعتی باتری اشاره کنیم.

بدنه این لپ تاپ در برابر خط و خش مقاوم است و همین قابلیت حمل دستگاه در هنگام مسافرت را بالا می‌برد. شما دیگر نگرانی از بابت ماندگاری باتری، وزن دستگاه و همچنین آسیب‌های فیزیکی را نخواهید داشت. کیبورد این دستگاه از کلیدهای اسلیم استفاده کرده است و برای تایپ طولانی مدت مناسب خواهد بود. بنابراین، تولید کنندگان محتوا می‌توانند با یک خرید ارزان قیمت از اچ پی، کارهای خود را جلو ببرند. این لپ تاپ طراحی زیبایی دارد و لوگوی اچ پی همراه با دایره دور آن در پشت درب دستگاه دیده می‌شود. سنخیت کامل رنگ خاکستری با دیگر المان‌های لپ تاپ مشخص است و نشان از نبوغ بالای اچ پی در جذب مخاطب خود دارد. به‌همین دلیل، فارغ از مشخصات فنی، این زیبایی دستگاه است که در ابتدا مخاطبین را برای خرید جذب می‌کند.

وزن ۲ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Core i3
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک Intel UHD Graphics
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون

نقاط قوت

  • + باتری با ظرفیت بالا
  • + کیبورد مناسب تایپ طولانی مدت
  • + بدنه مقاومت در برابر خط و خش
  • + زیبایی در طراحی

5) HP Envy 13 (2021)

بهترین لپ تاپ اچ پی ۱۳ اینچی

بهترین لپ تاپ HP

HP Envy 13 را می‌توانیم بهترین لپ تاپی بدانیم که با قیمت کمتر از هزار دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و یکی از بهترین لپ تاپ‌های ۱۳ اینچی بازار است. اگرچه این لپ تاپ هنوز هم از یک صفحه لمسی پلاستیکی استفاده می‌کند، اما اگر به دنبال لپ تاپی هستید که هزینه زیادی روی دست‌تان نگذارد، HP Envy 13 ارزش فوق العاده بالایی برای‌تان خواهد داشت.

آن‌چیزی باعث چنین عملکردی می‌شود، طراحی آلومینیومی حرفه‌ای و استفاده از پردازنده مرکزی ۱۱ هسته‌ای اینتل است که نیروی شگرفی به این لپ تاپ داده است.در تست‌های خود متوجه شدیم که لپ تاپ HP Envy 13 همراه با پردازنده Core i5-1135G7 اینتل، عملکردی بسیار سریع از خود نشان داده و برای هر فعالیت مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ برای معماری

این لپ تاپ از سری Envy، تنها با قیمت نزدیک ۹۰۰ دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد و جزو محصولاتی است که عملکرد بهتری از برخی از لپ تاپ‌های هزار دلاری دارد. علاوه بر این، HP Envy 13 از یک صفحه نمایش روشن، زنده و پویا هم استفاده می‌کند که اندازه ۱۳.۳ اینچی داشته و صفحه کلید راحتی هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

نقاط منفی بسیار کمی در مورد لپ تاپ HP Envy 13 وجود دارد. از بین آن‌ها می‌توانیم به نبود دوربین IR اشاره کنیم که البته سنسور اثر انگشت به جای آن در لپ تاپ کار شده است. در نهایت می‌توان گفت که این لپ تاپ علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های شما، عملکردی فوق تصور در اختیارتان می‌گذارد.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

AMD Ryzen 5 4500U

پردازنده گرافیکی

AMD Radeon Graphics

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

256GB

صفحه نمایش

13.3-inch, 1080p

ابعاد

۱۲.۱ در ۷.۷ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۳ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + عملکردی عالی
  • + صفحه نمایش 1080p روشن
  • + طراحی آلومینیومی کامپکت و لوکس
  • + عمر باتری طولانی مدت

نقاط ضعف

  • – عدم وجود دوربین IR
  • – تاچ پد پلاستیکی

6) HP Envy x360 13 (2020)

بهترین لپ تاپ اچ پی  2-in-1

بهترین لپ تاپ HP

HP Envy x360 13 یکی از بهترین لپ تاپ‌های زیر هزار دلار است و خیلی از کارشناسان، آن را بهترین لپ تاپ برند اچ پی دانسته‌اند. علیرغم اینکه این لپ تاپ بدون قلم روانه بازار شده است، اما قابلیت 2-in-1 آن را می‌توانیم به فال نیک بگیریم.

از طریق این قابلیت می‌توانید لپ تاپ خود را به یک تبلت تبدیل کنید. آن‌چیزی که ارزش لپ تاپ را بالا می‌برد، طراحی آلومینیومی و استفاده از پردازنده Herculin AMD Ryzen است که عملکردی فوق تصور را برای لپ تاپ فراهم کرده و آن را برای گیمینگ و انجام کارهای گرافیکی مناسب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون؛ معرفی کمترین قیمت بازار

در تست‌هایی که از این لپ تاپ داشتیم، پردازنده مرکزی Ryzen 5 4500U آن بهتر از لپ تاپ‌هایی عمل کرد که به تراشه‌های نسل دهمی اینتل مجهز بودند. این لپ تاپ Envy خاص، قیمت مناسبی دارد و می‌تواند عملکردی بهتر از برخی از لپ تاپ‌های هزار دلاری داشته باشد. از جمله این موارد می‌توانیم به مک بوک پرو اشاره کنیم که بالا سر آن از نظر عملکردی قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، لپ تاپ HP Envy x360 13 از یک صفحه نمایش زنده و پویای ۱۳.۳ اینچی هم استفاده می‌کند. صفحه کلید این لپ تاپ نرم و روان بوده و اگر کار تایپ انجام می‌دهید، از آن رضایت کافی خواهید داشت.

لپ تاپ نقاط منفی کمی دارد و صرفا می‌توانیم به نبود پورت تاندربولت ۳ و دوربین IR در آن اشاره کنیم. این لپ تاپ هزینه‌های شما را کاهش داده و همزمان عملکردی در حد و اندازه بهترین لپ تاپ‌های جهان در اختیار شما خواهد گذاشت.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

AMD Ryzen 5 4500U

پردازنده گرافیکی

AMD Radeon Graphics

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

256GB

صفحه نمایش

13.3-inch, 1080p

ابعاد

۱۲.۱ در ۷.۷ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۳ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + عملکرد عالی
  • + صفحه نمایش روشن و پویا
  • + طراحی آلومینیومی لوکس و زیبا
  • + عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • – عدم وجود دوربین IR

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


7) HP Spectre x360 14

یک لپ تاپ 2-in-1 همه کاره

بهترین لپ تاپ HP

Spectre x360 14 لپ تاپ ۲ در ۱ بهتری از مدل گذشته است و البته قیمت بالاتری هم دارد. این مدل ۱۳.۵ اینچی به تازگی در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است و ویژگی‌های جدید و مفیدی مانند صفحه نمایش با نسبت ۳:۲ را در اختیار خریداران می‌گذارد. پردازنده مرکزی این محصول از نسل یازدهم اینتل است و همراه با پردازنده گرافیکی Iris Xe در اختیارتان قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های دیگر لپ تاپ می‌توانیم به طراحی خیره کننده همراه با صفحه نمایش روشن و زنده آن اشاره کنیم که از رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. پنل این صفحه نمایش از نوع IPS است و گزینه‌های نمایشی بالایی مانند 3K2K OLED را در اختیارتان می‌گذارد. عمر باتری این لپ تاپ ماندگاری عالی ۱۲ ساعت را به همراه دارد و عملکردی سریعی در طول این مدت از لپ تاپ مشاهده خواهید کرد.

صفحه لمسی این لپ تاپ نیز ابعاد بسیار خوبی دارد و از ابریشم ساخته شده است. صفحه کلید لپ تاپ نیز اگرچه عمق کمی دارد، اما تایپ سریع و راحتی را با آن تجربه خواهید کرد. گزینه‌های امنیتی بسیار خوبی در لپ تاپ کار شده است که می‌توانیم به حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه لپ تاپ های GP76  و GP66 ام اس ای

پورت‌های خوبی در لپ تاپ کار شده است و نشان می‌دهد که HP درک درستی از نیازهای کاربر خود داشته است. این لپ تاپ دوست داشتنی دقیقا همان چیزی که انتظارش را داشتیم و خرید آن را برای افرادی که از پس هزینه آن برمی‌آیند، ضروری می‌کند.

ما توصیه می‌کنیم که لپ تاپ Spectre x360 14 را با اولویت بیشتری از Envy 13 در برنامه خرید خود داشته باشید، چرا که به اندازه کافی دارای ویژگی‌های بهتری است و مخصوصا اگر به طراحی اهمیت می‌دهید، انعطاف پذیر بودن آن می‌تواند برای‌تان جذاب باشد.

در واقع، اگر یک نوت بوک قابل تبدیل به تبلت نیاز دارید، Spectre x360 14 بهترین انتخابی است که از برند اچ پی می‌توانید داشته باشید. مطمئنا این لپ تاپ هم چند ایراد دارد، اما با نگاهی به طراحی زیبا و عملکرد قدرتمند آن، به راحتی آن‌ها را فراموش خواهید کرد.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

11th Gen Intel Core i5/Core i7

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

حافظه رم

8GB/16GB

حافظه ذخیره سازی

256GB/512GB/1TB

صفحه نمایش

13.5-inch, 1920 x 1280-pixels IPS or 3K2K OLED

ابعاد

۱۱.۸ در ۸.۷ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۳ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + طراحی لوکس و جذاب
  • + صفحه نمایش OLED و فول اچ دی
  • + عمر باتری طولانی
  • + صفحه کلید راحت

نقاط منفی

  • – قیمت بالا
  • – ابعاد نه چندان عریض به عنوان تبلت

8) HP EliteBook x360 1040 G7

بهترین لپ تاپ اچ پی کاربردی

بهترین لپ تاپ HP

EliteBook x360 1040 G7 از بهترین لپ تاپ‌های مخصوص زمینه‌های کاری است که می‌توانید از برند HP خریداری کنید. این لپ تاپ با عملکرد خیره کننده خود، از یک بدنه بسیار زیبا هم بهره می‌برد که همراه با لولای انعطاف پذیر خود، می‌تواند لپ تاپ شما را به یک تبلت تبدیل کند.

این کارکرد دوگانه لپ تاپ سبب می‌شود که نیازی به خرید یک تبلت دیگر نداشته باشید و به راحتی در دفتر کاری خود، از همین لپ تاپ بهره ببرید.این محصول یکی از نوت بوک‌های خاصی است که نقاط منفی چندان خاصی ندارد. در کنار بدنه جذاب آن، می‌توانید از صفحه نمایش جذاب و روشن ۱۴ اینچی آن استفاده کنید.

امکانات شگفت انگیز لپ تاپ EliteBook x360 1040 G7 همینجا به پایان نمی‌رسد و می‌توانیم به صفحه کلید فوق العاده راحت آن اشاره کنیم که یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمینه کاری است. اگر کار تایپ و تولید محتوا انجام می‌دهید، به احتمال زیاد به یک صفحه کلید حرفه‌ای نیاز دارید و اچ پی به خوبی به این نیاز مهم در لپ تاپ خود توجه کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون؛ 4 مدل ارزان و کارآمد

عملکرد سریع این لپ تاپ همراه با یک سری ویژگی‌های امنیتی از جمله دوربین IR در اختیار شما قرار می‌گیرد و حتی می‌توانید از سنسور اثر انگشت برای ورود به سیستم استفاده کنید. دوام لپ تاپ با گواهی MIL-SPEC-810 تایید شده است و استرس چندان زیادی از آسیب رسیدن به بدنه آن نخواهید داشت.

پردازنده گرافیکی نسل دهم اینتل در این محصول به کار رفته است و حتی اگر بهترین نمونه بازار لپ تاپ‌ها نباشد، اما بازهم می‌تواند قدرت بالایی در اجرای برنامه و بازی‌ها از خود نشان دهد. باتری لپ تاپ نیز بیش از ۱۱ ساعت دوام برای‌تان خواهد به همراه خواهد داشت.

وقتی که به مشخصات فنی و ویژگی‌های لپ تاپ HP EliteBook x360 1040 G7 نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با بهترین لپ تاپ اچ برای زمینه‌های کاری روبرو هستیم و خریداران به سادگی می‌توانند آن را در اولویت خرید خود قرار دهند.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-10810U

پردازنده گرافیکی

Intel UHD

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

512GB

صفحه نمایش

14-inch, 1080p

ابعاد

۱۲.۶ در ۸ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۳ کیلوگرم

نقط قوت

  • + عمر باتری شگفت انگیز
  • + طراحی صاف و جذاب
  • + صفحه نمایش مناسب 1080p
  • + عملکرد پردازنده سریع

نقاط ضعف

  • – بسیار گران قیمت

9) Spectre x360 13

بهترین لپ تاپ اچ پی برای تولید کنندگان محتوا

بهترین لپ تاپ HP

خریداران بسیاری در بازار وجود دارند که بین HP Spectre x360 13 و HP Spectre x360 14 مردد هستند و نمی‌دانند که کدامیک را برای خرید انتخاب کنند. شاید نسخه ۱۴ اینچی این لپ تاپ انتخاب بهتری باشد، اما وقتی که باید ۴۰۰ دلار هزینه بیشتری برایش بپردازید، کمی باید بیشتر تفکر کرده و ببینید که برای چه کاری می‌خواهید از لپ تاپ خود استفاده کنید.

اگر به کار تولید محتوا مشغول هستید، یقینا لپ تاپ ۱۳ اینچی اچ پی انتخاب بهتری است و همه ویژگی‌های لپ تاپ HP Spectre x360 14 را برای‌تان تامین خواهد کرد و نیازی به خرج بیشتر نخواهید داشت.این نسخه از یک صفحه نمایش روشن، صفحه کلید راحت و عمر باتری شگفت انگیز بهره می‌برد و یکی از چشم‌گیرترین طراحی‌هایی است که تاکنون از جانب برند اچ پی روانه بازار شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون؛ معرفی 4 مدل از تاپ ترین ها

این محصول به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مجهز شده است و عملکردی سریع و فوق تصور را برای‌تان فراهم می‌کند. دوربین IR و سنسور اثر انگشت در این لپ تاپ به کار رفته است و امنیت کامل دستگاه را تامین می‌کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده از رمز عبور هم نخواهید داشت.

لپ تاپ اچ پی همراه با قلم در اختیار شما نمی‌گیرد، اما می‌توانید آن را به یک تبلت تبدیل کرده و با قیمت مناسبی از چنین امکانی استفاده کنید. لپ تاپ‌های اچ پی دارای چنین خاصیتی هستند و در واقع با صرف هزینه برای یک لپ تاپ، می‌توانید به‌صورت دومنظوره از آن استفاده کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-1165G7

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

512GB

صفحه نمایش

13.3-inch, 1080p IPS touchscreen

ابعاد

۱۲.۱ در ۷.۷ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۲ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + طراحی لوکس
  • + بدنه کامپکت و محکم
  • + صفحه نمایش روشن 1080p
  • + عملکرد سریع

نقاط ضعف

  • – وب کم افتضاح
  • – تاچ پد کوچک

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


10) HP Chromebook x2

بهترین کروم بوک اچ پی

بهترین لپ تاپ HP

اگر قصد خرید یک کروم بوک را دارید، اچ پی با ارائه Chromebook x2 خود، انتخاب خوبی را برای شما فراهم می‌کند. پوشش سفید رنگ این محصول سبب جذابیت بالای آن شده است و صفحه نمایش لمسی آن نیز از اندازه ۱۲.۳ اینچی برخوردار است. این صفحه نمایش پویایی بالایی دارد و تقریبا همه آن را دوست خواهند داشت. این محصول ۹ ساعت دوام باتری دارد که اکثر محصولات مشابه همراه با سیستم عامل ویندوز و ۲ در ۱ را این زمینه شکست می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این محصول می‌توانیم به قلم آن اشاره کنیم که برای یادداشت برداری کاربرد داشته و سازگاری کاملی هم با گوگل پلی خواهد داشت. بدین ترتیب می‌توانید برنامه‌های اندروید را به راحتی توسط این کروم بوک دریافت کرده و از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ایرادات این کروم بوک را می‌توانیم وزن سنگینش بدانیم که نسبت به رقبایش کاملا قابل توجه است.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core m3-7Y30

پردازنده گرافیکی

Intel Core m3-7Y30

حافظه رم

4GB

حافظه ذخیره سازی

32GB eMMC

صفحه نمایش

12.3-inch, 2400 x 1600-pixel

ابعاد

۱۱.۵ در ۸.۳ در ۰.۳ اینچ

وزن

۱.۴ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش بالا رده و روشن
  • + عمر باتری یک روزه
  • + تجربه تایپ راحت

نقاط ضعف

  • – سنگین‌تر از مدل‌های رقیب
  • – حاشیه‌های ضخیم

11) HP Omen 15 (2021)

بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی

بهترین لپ تاپ HP

لپ تاپ Omen 15 اچ پی را می‌توانیم یک غول تمام عیار همراه با صفحه نمایش ۱۵ اینچی جذاب بدانیم که برای گیمرها طراحی شده است. این لپ تاپ زیبا و شیک را می‌توانید با پنل 4K UHD مورد استفاده قرار داده و از نور بالای آن لذت ببرید.

صفحه نمایش این لپ تاپ شفاف بوده و همراه با رنگ‌های شاد در اختیار شما قرار می‌گیرد. در داخل لپ تاپ نیز یک پردازنده مرکزی قدرتمند Core i7-10750H اینتل و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2070 Super انویدیا قرار دارد که با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه VRAM تامین شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون؛ 4 مدل از جدیدترین ها

این لپ تاپ ظاهر ساده‌ای داشته و در عین حال بسیار لوکس است. Omen 15 گزینه جذابی برای جامعه گیمینگ است و می‌توانند نگاهی جدی به مشخصات فنی آن داشته باشند. به خاطر داشته باشید که وزن آن بیشتر اکثر لپ تاپ‌های اچ پی است و ماندگاری باتری آن هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین حتما قبل از خرید بررسی‌های لازم را از نیازهای خود داشته باشید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-10750H

پردازنده گرافیکی

Nvidia GeForce RTX 2070

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

1TB PCIe NVMe SSD

صفحه نمایش

15-inch, 4K 60Hz

ابعاد

۱۲.۰۹ در ۹.۴۴ در ۰.۸۹ اینچ

وزن

۲.۴ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + پنل 4K دوست داشتنی
  • + سیستم صوتی عالی
  • + عملکرد گرافیکی و رندرینگ عالی
  • + عملکرد کلی قدرتمند

نقاط ضعف

  • – عمر باتری افتضاح

12) HP ZBook Create G7

بهترین ایستگاه کاری اچ پی

بهترین لپ تاپ HP

این ایستگاه کاری به یک پردازنده Core i9 اینتل مجهز شده است و از پردازنده گرافیکی RTX 2070 Max-Q انویدیا استفاده می‌کند. بدین ترتیب هیچ چالشی نخواهد بود که این لپ تاپ از پس آن برنیاید. این محصول در یک بدنه بسیار زیبا و ظریف بسته بندی شده است و به راحتی می‌تواند دل خریداران را برباید.

به لطف استفاده از گواهی MIL-SPEC، این لپ تاپ می‌تواند در برابر ضربات مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. به علاوه، شما یک پنل لمسی بسیار جذاب هم خواهید داشت که کیفیت 4K OLED داشته و کیفیت تصویر خیره کننده‌ای را برای تمام زمینه‌ها فراهم می‌کند.

لپ تاپ HP ZBook Create G7 قیمت بسیار بالایی دارد، اما به همین اندازه می‌تواند عملکردی عالی از خود نشان دهد. بنابراین، سرمایه گذاری بسیار خوبی روی یک محصول خواهید داشت و تا چندین سال نیازی به ارتقا سیستم خود نخواهید داشت. صفحه نمایش روشن و جذابی به واسطه این قیمت در اختیار خواهید داشت و می‌توانید از عمر باتری طولانی‌تری نسبت به اکثر رقبایش در بازار داشته باشید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i9-10885H

پردازنده گرافیکی

Nvidia GeForce GTX 2070 Max-Q GPU

حافظه رم

32GB

حافظه ذخیره سازی

2TB

صفحه نمایش

15.6-inch, 4K touchscreen

ابعاد

۱۳.۹ در ۹.۲۵ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۹ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + صفحه نمایش دوست داشتنی با دقت رنگی بالا
  • + عملکرد سریع و قدرتمند
  • + بدنه مقاوم
  • + صفحه کلید عالی

نقاط ضعف

  • – قیمت بالا
  • – گرم شدن زودهنگام

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


13) HP EliteBook 840 G7

بهترین لپ تاپ کاری

بهترین لپ تاپ HP

HP EliteBook 840 G7 را می‌توانیم یک نوت بوک تجاری درجه یک بدانیم که با امکانات شگفت انگیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. این لپ تاپ چیزی فراتر از انتظارات شما است و می‌تواند با دوام باتری ۹ ساعت و ۲۳ دقیقه‌ای خود، همه استرس شما را از کار طولانی مدت با آن از بین ببرد.

صفحه کلید این لپ تاپ عالی بوده و عملکردی درخشان هنگام تایپ از خود نشان خواهد داد. در صورت نیاز، می‌توانید از سیستم امنیتی SureView در صفحه نمایش این محصول استفاده کنید تا افراد غریبه و غیرمجاز نتوانند صفحه نمایش شما را بدون اجازه مشاهده کنند.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۳ مدل بدون محدودیت بودجه!

پورت‌های زیادی برای این لپ تاپ ارائه شده است و بنابراین شما می‌توانید دانگل‌ها و اسپیکرهای زیادی را به راحتی توسط لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید. وب کم این لپ تاپ عملکرد چندان مناسبی ندارد، اما به راحتی و از طریق یک دستگاه اکسترنال می‌توانید این نقص را برطرف سازید.

لپ تاپ HP EliteBook 840 G7 ارزان‌تر از اکثر لپ تاپ‌های حرفه‌ای در بازار است و به یک پردازنده مرکزی Core i7 اینتل مجهز شده است. این پردازنده از نسل دهم بوده و در کنار حافظه رم ۶۴ گیگابایتی آن قرار می‌گیرد. شما می‌توانید اطلاعات خود را در یک حافظه ۱ ترابایتی SSD‌ ذخیره کنید و در این زمینه هم نیازی به حافظه ذخیره سازی جانبی نخواهید داشت.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-10810U CPU

پردازنده گرافیکی

UHD graphics

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

512GB SSD

صفحه نمایش

14-inch, 1080p

ابعاد

۱۲.۷۴ در ۸.۴۵ در ۰.۷ اینچ

وزن

۱.۳ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + بدنه آلومینیومی با کیفیت
  • + عملکرد سریع
  • + صفحه کلید راحت

نقاط ضعف

  • – گرافیک ضعیف
  • – گران بودن کانفیگ‌های بالاتر

14) HP Elite Folio

بهترین لپ تاپ قابل تبدیل

بهترین لپ تاپ HP

لپ تاپ HP Elite Folio با داشتن فناوری نوآورانه، می‌تواند محصول بسیار خوبی برای اکثر کاربران باشد. این لپ تاپ بالای ۲ هزار دلار قیمت دارد و به همین دلیل باید چیزهای زیادی برای ارائه دادن داشته باشد.

این لپ تاپ به سیستم Energizer Bunny مجهز شده است و می‌تواند ارزش پولی که برایش می‌پردازید را فراهم کند. عمر باتری این محصول در حد ۱۶ ساعت و ۲۱ دقیقه است و یقینا هیچ لپ تاپ دیگری به پایش نخواهد رسید.

لپ تاپ HP Elite Folio نه تنها یک گزینه قدرتمند در بازار است، بلکه رکوردهایی را هم به ثبت می‌رساند که برای خوش بین‌ترین هواداران اچ پی هم قابل درک نیست. HP Elite Folio مکانیزم شگفت انگیزی دارد و نسل آینده لپ تاپ‌ها را به نمایش می‌گذارد.

این لپ تاپ برای فعالین در حوزه تجارت مناسب است و می‌توانید به عنوان یک نقاش حرفه‌ای هم با آن کار کنید. لپ تاپ به حالت سه پایه درآمده و می‌توانید طراحی راحتی را با آن تجربه کنید. لپ تاپ از یک قلم هم استفاده می‌کند و امتیازی کافی برای کاربرانی است که تمایل به یادداشت برداری دیجیتالی یا طراحی دارند.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 2

پردازنده گرافیکی

Qualcomm Adreno 690

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

256GB

صفحه نمایش

13.5-inch, 1920 x 1280-pixels

ابعاد

۱۱.۷۵ در ۹.۳ در ۰.۶۳ اینچ

وزن

۱.۳ کیلوگرم

 

نقاط قوت

  • + دارای حالت سه پایه نوآورانه
  • + عمر باتری خارق العاده
  • + صفحه کلید با عملکرد خوب
  • + سبک وزن و کامپکت

نقاط ضعف

  • – ناسازگاری نرم افزاری
  • – عملکرد متوسط

15) HP Elite Dragonfly

بهترین لپ تاپ اچ پی برای مسافرت

بهترین لپ تاپ HP

اگر زمان زیادی را در مسافرت سپری می‌کنید، می‌توانید از یکی از بهترین لپ تاپ‌های برند HP استفاده کنید که هم قابل حمل بوده و هم قدرت بسیار بالایی را تامین می‌کند. HP Elite Dragonfly یکی از بهترین لپ تاپ‌های مخصوص مسافرت است و در کنار قدرت بالا، طراحی سبک و نازکی دارد و رخ بسیار شیکی را برای کاربران جوان امروزی فراهم می‌کند. این محصول عمر باتری بسیار خوبی هم دارد و صفحه کلید آن عملکرد چشم‌گیری دارد. با تمام این اوصاف، قیمت آن کمی بالا است؛ اما اگر توانایی پرداخت آن را داشته باشید، ارزشش را خواهد داشت.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

8th-generation Intel Core i5 – i7

پردازنده گرافیکی

Intel UHD Graphics 620

حافظه رم

8GB – 16GB

حافظه ذخیره سازی

256 GB SSD

صفحه نمایش

13.3″ diagonal Full HD touch display – Full HD touch Sure View display

نقاط قوت

  • + طراحی جذاب
  • + عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • – گران قیمت

16) HP ZBook Studio G7

یک لپ تاپ قدرتمند برای تولید محتوا و بازی

بهترین لپ تاپ HP

مشخصات فنی قدرتمند و طراحی سبک در این لپ تاپ دست به دست هم داده‌اند تا دل خریداران بسیاری را بربایند. این لپ تاپ نه‌تنها از نظر عملکردی بسیار قدرتمند است، بلکه بدنه آلومینیومی آن نیز کمتر از ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد. همه این موارد سبب می‌شود که با گزینه مناسبی برای خرید روبرو باشیم. صفحه کلید و ماوس این محصول ترکیب قدرتمندی را تشکیل داده و اسپیکرهای مناسب آن نیز سبب می‌شود که نیازی به خرید تجهیزات جانبی نداشته باشید.

این لپ تاپ یکی از کامل‌ترین محصولاتی است که تست‌های مهم را گذرانده است و یک انتخاب عالی برای کاربران حرفه‌ای و خلاق محسوب می‌شوند که در محل کار یا خانه به آن نیاز خواهند داشت.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

up to 10th-gen Intel Core i9-10885H

پردازنده گرافیکی

NVIDIA Quadro RTX 5000 Max-Q graphics

حافظه رم

8GB – 32GB

حافظه ذخیره سازی

up to 2 TB PCIe NVMe TLC SSD

صفحه نمایش

up to 15.6″ diagonal 3840×2160 UHD AMOLED UWVA BrightView 400 Nits ultraslim touchscreen

نقاط قوت

  • + طراحی جذاب و محکم
  • + عمر باتری عالی
  • + صفحه کلید و تاچ پد راحت و شگفت انگیز

نقاط ضعف

  • – گرم شدن بیش از حد
  • – پر سر و صدا

17) HP Envy 15 (2020)

لپ تاپ با ظرافت بالا و قیمت مناسب

بهترین لپ تاپ HP

لپ تاپ The HP Envy 15 برای کاربران طراحی شده است که خلاقیت بالایی در کار خود داشته و قصدی هم برای خرید مک بوک پرو ندارند. این لپ تاپ با داشتن امکانات مشابه، می‌تواند به عنوان یک لپ تاپ همه کاره مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

به لطف گزینه‌های قابل تنظیم بسیاری که در این لپ تاپ وجود دارد، این محصول می‌تواند برای زمینه‌های کاری مختلفی ایده‌آل باشد. اگر به دنبال یک اولترا بوک همراه با قیمت مناسب هستید، یا اینکه به دنبال محصولی هستید که بازی‌های گرافیکی را بدون مشکل اجرا کند، یقینا می‌توانید خرید The HP Envy 15 را مدنظر داشته باشید.

این لپ تاپ با داشتن حافظه رم بالا و استفاده از فضای ذخیره سازی بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در چندین سال آینده است. لپ تاپ از یک پردازنده مرکزی Core i9 اینتل استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2060 و یک صفحه نمایش 4K زیبا نیز تشکیل یافته است. در پیکربندی‌های پیشرفته این لپ تاپ می‌توانید مشخصات فنی بالاتری هم انتظار داشته باشید که البته باید بنا به نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-10750H – Core i9-10885H

پردازنده گرافیکی

Intel UHD Graphics – GeForce RTX 2060 w/Max-Q design (6 GB)

حافظه رم

16 – 32GB

حافظه ذخیره سازی

256GB – 2TB SSD

صفحه نمایش

15.6″ diagonal FHD (1,920 x 1,080) – 15.6″ diagonal 4K UHD (3,840 x 2,160) multitouch display

نقاط قوت

  • + عملکرد عالی نسبت به قیمت
  • + طراحی براق
  • + صفحه نمایش زیبای 4K

نقاط ضعف

  • – سنگین وزن
  • – گرم شدن بیش از حد

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


18) HP Chromebook 14

یک کروم بوک با عملکرد متعادل

بهترین لپ تاپ HP

ممکن است که HP Chromebook 14 به اندازه سایر کروم بوک‌ها قدرتمند نباشد، اما با داشتن اندازه کوچک، به کاربران کمک می‌کند که به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های اچ پی از آن استفاده کنند. این محصول تعادل خوبی بین بزرگی صفحه نمایش و قابلیت جا به جایی آن برقرار کرده است و از یک صفحه کلید فوق العاده و صفحه لمسی خوب هم استفاده می‌کند. این محصول صفحه نمایش واضح همراه با رزولوشن بالایی دارد و می‌توانید در پایین‌ترین قیمت ممکن آن را تهیه کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

AMD A4 – A6, Intel Celeron N3350 – N3450

پردازنده گرافیکی

AMD Radeon R4 – R5, Intel HD Graphics 500

حافظه رم

4GB – 8GB

حافظه ذخیره سازی

16GB – 64GB eMMC

صفحه نمایش

14-inch diagonal HD (1366×768) SVA anti-glare – FHD (1920×1080) IPS BrightView

نقاط قوت

  • + صفحه کلید و تاچ پد با عملکرد عالی
  • + سیستم عامل Chrome OS واکنش‌گر
  • + صفحه نمایش واضح و جذاب

نقاط ضعف

  • – عمر باتری متوسط

19) HP Pavilion 14

لپ تاپ مقرون به صرفه اچ پیبهترین لپ تاپ اچ پی HP

نوت بوک HP Pavilion 14 را می‌توانیم یک محصول عالی بدانیم که برای هر کاربری مناسب است و با قیمت مناسبی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این لپ تاپ ارزش خرید بالایی دارد و علیرغم اینکه قدرت چندان بالایی ندارد، اما برای کارهای دانشگاهی یا زمینه‌های کاری می‌تواند مناسب باشد.

این محصول از یک صفحه نمایش IPS استفاده می‌کند که وضوح بالای 1080p داشته و اندازه کوچکی هم دارد و به همین واسطه قابلیت حمل بالایی دارد.این صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند عملکرد مناسبی را فراهم کند و نیازی به نگرانی از این بابت نخواهید داشت. این لپ تاپ برای استریم نیز مناسب است، چرا که اسپیکرهای داخلی قابل توجهی دارد. این مدل از یک پردازنده نسل هفتم Core i5 اینتل استفاده می‌کند و ۸ گیگابایت رم برای آن تعیین شده است.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسر؛ از تایوان تا روی میز شما!

حافظه داخلی SSD این لپ تاپ دارای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بوده و همراه با یک ترابایت حافظه HDD در اختیار شما قرار می‌گیرد. تنظیمات فنی دیگری هم از این لپ تاپ وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید به سراغش بروید.این لپ تاپ ترکیب قدرتمندی را فراهم کرده است و فضای ذخیره سازی بسیار مناسبی هم دارد. پاویلیون ۱۴ یک لپ تاپ قدرتمند است که با قیمت پایینی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برخی از سیستم‌های نرم افزاری لپ تاپ عالی است و می‌تواند برخی از نیازهای کاربران حرفه‌ای‌تر را نیز تامین کند. به طور کلی، از لپ تاپ HP Pavilion 14 می‌توانیم به عنوان یک محصول قابل حمل و کاربردی یاد کنیم که نیازهای پایه یک خریدار را فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i5-7200u

پردازنده گرافیکی

Integrated

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

1TB HDD

صفحه نمایش

14 Inches

1920×1080

نقاط قوت

  • + کیفیت ساخت عالی
  • + کامپکت
  • + سبک وزن

نقاط ضعف

  • – نور پس زمینه پایین
  • – صفحه کلید متوسط

20) HP Omen 17t

یک لپ تاپ گیمینگ عالی از اچ پی

بهترین لپ تاپ HP

می‌دانیم که سری Omen لپ تاپ‌های اچ پی مخصوصا جامعه گیمینگ ساخته می‌شوند و به دلیل داشتن قدرت گرافیکی بالا و قیمت جذاب و مقرون به صرفه، شهرت بالایی پیدا کرده است. لپ تاپ Omen 17t با ارائه عملکرد بالا و ارزش خوبی که نسبت به قیمتش دارد، همین روند خوب را در سری اومن ادامه داده است.

این لپ تاپ از پردازنده نسل دهم Core i7 اینتل استفاده کرده است و ۸ گیگابایت رم دارد. یک کارت گرافیک Nvidia GTX 1660 Ti هم در بدنه ۱۷ اینچی این لپ تاپ قرار دارد و قادر است که محدودیت‌های نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز و صفحه نمایش 1080p خود را نیز کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین سیستم ها برای برنامه نویسی

یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD در این لپ تاپ قرار دارد و زمان بارگذاری بازی‌ها را کاهش می‌دهد. این در حالی است که سرعت اجرا نیز بالا رفته و شما می‌توانید در زمینه‌های کاری نیز سرعت محاسبات بالایی داشته باشید.

نکته منفی قابل ذکری که در مورد لپ تاپ Omen 17t می‌توانیم به آن اشاره کنیم، قابلیت جا به جایی نه چندان زیاد آن است. البته در این محدوده قیمت، چنین موردی طبیعی است و نمی‌توان دید منفی نسبت به آن داشت.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-10750H

پردازنده گرافیکی

GTX 1660Ti

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

512GB SSD

صفحه نمایش

17.3 Inches

1920×1080

نقاط قوت

  • + عملکرد گیمینگ عالی
  • + صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی
  • + ارزش بالا نسبت به قیمت

نقاط ضعف

  • – طراحی بزرگ

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه

Pavilion Gaming 15 DK200-A Core i7 11370H 16GB 1TB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ‌های گیمینگ همواره نظر طیف وسیع‌تری از خریداران را جلب می‌کند و به‌همین دلیل، سری Pavilion اچ پی هم جزو محصولات پر فروش بازار بوده است. این مدل از سری پاویلیون دارای وزن ۲.۲ کیلوگرمی بوده و به‌عنوان یک نوت بوک سنگین از آن یادمی‌کنند. اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی بوده و همراه با رزولوشن استاندارد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار شما قرار گرفته است. این لپ تاپ از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند و کمک می‌کند که سلامت چشم را همواره داشته باشید. در کنار آن می‌توانیم به پردازنده سری Core i7 اشاره کنیم که مجهز به فرکانس بالا بوده و عملکرد و قدرت مورد نیاز برای لپ تاپ را فراهم می‌کند. حافظه کش پردازنده هم ۱۲ مگابایتی است و کاملا نشان می‌دهد که با یک لپ تاپ بالا رده مواجه هستیم.

حافظه رم این دستگاه هم ۱۶ گیگابایتی است و وجود حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع اس اس دی به شما کمک می‌کند که کارایی بالایی را با کمک حافظه رم به دستگاه بدهید. حافظه اس اس دی نقش مهمی در بالا رفتن سرعت اجرای برنامه‌ها دارد و در کنار آن اجرای ویندوز را هم بهینه‌تر می‌کند. در کنار آن یک حافظه HDD با ظرفیت ۱ ترابایتی هم داریم که برای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی می‌توانید روی آن حساب کنید. لپ تاپ گیمینگ اچ پی از کارت گرافیک RTX 3050 استفاده می‌کند که به فناوری DDR6 هم مجهز شده است. این کارت گرافیک به ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی هم مجهز شده است که نسبتا برای چند سال بازی شما کافی خواهد بود. اچ پی طبق انتظار درایو نوری را از لپ تاپ حذف کرده و به جای آن از ۳ پورت USB 3.1 در کنار پورت تکی USB-C استفاده می‌کند.

اتصال وای فای در این لپ تاپ، سرعت و پایداری اتصال به اینترنت را برای شما تضمین کرده است و می‌توانید در کنار آن به اتصال بلوتوث و کارت خوان هم دسترسی داشته باشید. حسگر اثر انگشت در این لپ تاپ به کار نرفته است و وب کم هم نسبتا کیفیت خوبی دارد. از وب کم می‌توانید هنگام ضبط گیم‌پلی بازی، تصویر خود را هم ضبط کرده و یک ویدیوی جالب تولید کنید. باتری این لپ تاپ از جنس لیتیوم یون است و با مجهز شدن به ۳ سلول، ظرفیت معادل ۵۲.۵ وات ساعت را تامین می‌کند. کیبورد با نور پس زمینه را هم داریم که برای لپ تاپ‌های گیمینگ به‌نوعی الزامی هستند و اچ پی هم شما را ناامید نخواهد کرد. لپ تاپ به امکانات جالبی دسترسی دارد و یقینا چندین سال آن استفاده کرده و به ارزش خرید بالای آن پی خواهید برد.

وزن

2.2 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i7

حافظه رم

16 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

HDD

مدل کارت گرافیک

GeForce RTX 3050 DDR6

سیستم عامل

Windows

باتری

لیتیوم یون مجهز به ۵۲.۵ وات ساعت

نقاط قوت

  • + سیستم خنک کننده قدرتمند
  • + پشتیبانی کامل از ویندوز ۱۱
  • + صفحه نمایش فول اچ دی

Spectre x360 Convertible 15t EB100 Core i7 1165G7 16GB 1TB

بهترین لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ سری اسپکتر (Spectre) را می‌توانیم به عنوان یکی از برترین نمونه لپ تاپ‌های اچ پی یاد کنیم. این لپ تاپ صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی داشته و از پنل آمولد استفاده می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است و یقینا یکی از بهترین نمونه‌هایی است که در بازار وجود دارد. این صفحه نمایش حالت مات ندارد، اما یکی از معدود گزینه‌هایی است که می‌توانید به‌صورت لمسی هم از آن استفاده کنید. صفحه نمایش آمولد اچ پی Spectre را می‌توانید با فرکانس ۶۰ هرتز و روشنایی ۴۰۰ نیت مورد استفاده قرار دهید و یقینا نمونه‌ای است که رنگ‌های پویا و زنده همراه با رنگ مشکی واقعی‌تر را برای شما خواهد داشت. این لپ تاپ از سری Core i7 اینتل به‌عنوان پردازنده استفاده می‌کند و در کنارش می‌توانید به حافظه کش ۱۲ مگابایتی هم دسترسی پیدا کنید.

حافظه رم دستگاه هم ۱۶ گیگابایتی است و از نوع DDR4 در لپ تاپ تعبیه شده است. این حافظه رم ترکیبی به نام حافظه اس اس دی هم می‌خواهد که خوشبختانه، اچ پی با قرار دادن یک حافظه ۱ ترابایتی از همین نوع، ترکیب خود را کامل کرده است. لپ تاپ اچ پی را می‌توانید با کارت گرافیک Iris Xe Graphics مورد استفاده قرار دهید. این کارت گرافیک یکی از نمونه‌های عالی گرافیک یکپارچه اینتل است و یقینا نمره قبولی از شما دریافت می‌کند. اچ پی درایو نوری را از دستگاه حذف کرده و به جای آن از پورت USB-C دوگانه استفاده می‌کند که سرعت بسیار بهتری دارد. پشتیبانی از تاندربولت ۴ هم به واسطه همین پورت در اختیار شما قرار گرفته است. سیستم بلوتوث داخلی در کنار وای فای ۶ می‌توانند امکان اتصال دستگاه‌های بی سیم و اتصال به اینترنت را برای شما تامین کنند.

لپ تاپ اچ پی Spectre از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم استفاده می‌کند. این جک به‌خصوص در لپ تاپ‌های گیمینگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. لپ تاپ اچ پی از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند و در کنار تمام این موارد می‌توانیم به وب کم با کیفیت عالی اشاره کنیم. وب کم برای برقراری تماس تصویری یا ضبط ویدیو مناسب بوده و حسگر اثر انگشت نیز راه حل بسیار خوبی برای ورود بیومتریک به دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف محسوب می‌شود. لپ تاپ اچ پی از فرمان‌های چند لمسی هم برای تاچ پد خود استفاده می‌کند و کاملا می‌توانید به آن اعتماد کنید. از مزایای دیگر لپ تاپ باید به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ و ۱۱ اشاره کنیم که بسته به نیاز خود می‌توانید هر کدام از این گزینه‌ها را روی لپ تاپ خود نصب و اجرا کنید. سنسور مخصوص تشخیص چهره را هم داریم.

وزن

1.9 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

2160 * 3840

مدل پردازنده

Core i7

حافظه رم

16 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

Iris Xe Graphics

سیستم عامل

Windows

باتری

لیتیوم یون

نقاط قوت

  • + ابعاد مناسب و طراحی شیک
  • + صفحه نمایش لمسی زیبا
  • + پشتیبانی از ویندوز ۱۱

15 ef1013dx Ryzen 7 4700U 8GB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ اچ پی

یکی از لپ تاپ‌های خوش فرم اچ پی را می‌یبنیم که وزن معادل ۱.۶۹ اینچی داشته و به‌عنوان یک نوت بوک با ابعاد ۲۵۸ در ۲۴۲ در ۱۸ میلی‌متر می‌تواند ارگونومی خوبی بری حمل در موقعیت‌های مختلف داشته باشد. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند و به پنل IPS هم مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش روی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استوار شده است و از روکش مات هم استفاده می‌کند تا بتواند سلامتی چشمان شما را تضمین کند. این لپ تاپ مجهز به پنل لمسی است و برخلاف محصولات دیگر، می‌توانید از این امکان جالب بهره ببرید. سری پردازنده Ryzen 7 کمپانی AMD را هم داریم که موفق می‌شود و فرکانس ۲ گیگاهرتز را در حالت عادی و ۴.۱ گیگاهرتز را در حالت توربو تامین کند. این پردازنده دارای حافظه کش ۸ مگابایتی است و برای کارکرد بهتر لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ از حافظه رم ۸ گیگابایتی هم استفاده می‌کند که در کنار حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تامین سرعت عملکردی برنامه‌ها باشد. حافظه اس اس دی امروزه با قیمت مناسب‌تری روانه بازار شده است و استفاده انبوه آن سبب می‌شود که یک تغییر نسل در حافظه‌های ذخیره‌سازی داشته باشیم. کارت گرافیک Radeon را هم با حافظه اختصاصی ۵۱۲ مگابایتی داریم که در حد و اندازه قیمت این لپ تاپ می‌تواند شرایط خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم کند. این لپ تاپ با حذف درایو نوری به دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB-C دسترسی دارد و کاملا می‌توانید از کیفیت اتصال آن‌ها اطمینان داشته باشید. پورت شبکه و سایر پورت‌های مورد نیاز در زمینه کاری شما هم در این لپ تاپ تعبیه شده است.

لپ تاپ به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز شده است و می‌توانید تجهیزات صوتی مورد نیاز خود را وصل کنید. وب کم و اسپیکر با کیفیت بالایی مثل همیشه در این لپ تاپ اچ پی وجود دارند و صرفا نبود حسگر اثر انگشت کمی می‌تواند اذیت کننده باشد. لپ تاپ اچ پی از باتری لیتیوم یون هم استفاده می‌کند که مجهز به ۳ سلول بوده و کارکردی چندین ساعته قبل از نیاز به شارژ برای شما تامین کرده است. تاچ پد این محصول از فرمان‌های چند لمسی هم پشتیبانی می‌کند. لپ تاپ اچ پی را می‌توانید با کیبوردی با کیفیت و مجهز به دکمه‌های اسلیم تهیه کنید که برای تایپ طولانی مناسب است. اگر دانشجو هستید یا زمینه کاری مرتبط به تولید محتوا دارید، این لپ تاپ می‌توانید یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. خروجی و ورودی صدای هدفون کومبو را هم داریم.

وزن

1.69 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

2160 * 3840

مدل پردازنده

Ryzen 7

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

Radeon Graphics DDR4 – 512MB

سیستم عامل

Windows

باتری

لیتیوم یون

نقاط قوت

  • + خروجی تصویر با کیفیت
  • + میکروفون استریو
  • + صفحه نمایش لمسی قدرتمند

ENVY X360 13M BD0033dx Core i7 1165G7 8GB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ ۱.۳ کیلوگرمی از سری ENVY اچ پی را می‌توانید با طراحی زیبا و رنگ بندی متفاوت از سری‌های دیگر دریافت کنید. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی روانه بازار شده است و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل آن هم بیش از محصولات دیگر اچ پی به گزینه‌های دیگر بازار نزدیک‌تر است. صفحه نمایش لمسی آن کیفیت بالایی دارد و مشخص می‌شود که اچ بیش از هر کمپانی دیگری روی فناوری لمسی لپ تاپ‌های خود کار کرده است. در عوض، این لپ تاپ روکش مات ندارد و هنگام نگاه کردن و خیره شدن به صفحه نمایش باید مراقب اذیت چشم و استراحت بین آن باشید. صفحه نمایش دارای پنل ۶۰ هرتزی است و همراه با روشنایی ۴۰۰ نیت می‌تواند نمایش بهینه تصاویر را با رنگ بندی طبیعی برای شما فراهم کند. این صفحه نمایش از گوریلا گلس هم استفاده می‌کند.

لپ تاپ ENVY اچ پی به تراشه Core i7 اینتل مجهز شده است و با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی می‌تواند قدرت و سرعت لازم را فراهم کند. فرکانس پردازنده در حالت توربو هم روی ۴.۶ گیگاهرتز استوار شده است. حافظه کش پردازنده روی ۱۲ مگابایت است و در رقابت با دیگر محصولات بازار بسیار عالی عمل می‌کند. این لپ تاپ از حافظه رم ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند و از نوع DDR4 داخل لپ تاپ تعبیه شده است. حافظه داخلی هم تنها به یک گزینه اس اس دی محدود شده است و ۵۱۲ گیگابایت هم ظرفیت دارد. کارت گرافیک این لپ تاپ را Iris Xe کمپانی اینتل تشکیل داده است و نسبتا می‌تواند در نمایش محتواهای مختلف و اجرای برخی از بازی‌ها موفق عمل کند. لپ تاپ ENVY اچ پی از پورت USB 3.2 سه گانه استفاده می‌کند و در کنار آن هم یک پورت USB-C سریع‌تر قرار دارد.

اتصال وای فای در این لپ تاپ از آخرین نسل فناوری بهره می‌برد و در کنار آن می‌توانیم به فناوری بلوتوث و کارت خوان اشاره کنیم که امکان اتصال بدون سیم تجهیزات مختلف را فراهم کرده و گوشی هوشمند خود را هم بدون نیاز به ابزارهای جانبی می‌توانید به لپ تاپ متصل کنید. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را هم داریم که هنگام بازی برای اتصال هدفون حرفه‌ای می‌توانید روی آن حساب کنید. لپ تاپ از حسگر اثر انگشت هم استفاده می‌کند و راه حلی بسیار عالی برای ورود و لاگین بیومتریک به لپ تاپ است. این لپ تاپ یک وب کم با کیفیت هم دارد که نسبتا برای برقراری تماس‌های تصویری یا تماس‌های کنفرانس در محل کار بسیار مناسب است. باتری لپ تاپ هم لیتیوم یون بوده و از سه سلول برای تامین انرژی لپ تاپ استفاده می‌کند.

وزن

1.3 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

13.3 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i7

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

Intel Iris X Graphics

سیستم عامل

Windows

باتری

لیتیوم یون

نقاط مثبت

  • + تراشه قدرتمند
  • + پشتیبانی کامل از ویندوز ۱۱
  • + پورت‌های متعدد

Pavilion x360 Convertible 14t DY000-AB Core i5 1135G7 8GB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ اچ پی

لپ تاپ‌های پاویلیون همواره نظر طیف وسیع‌تری از خریداران برند اچ پی را جلب می‌کند و به‌همین دلیل، جزو محصولات پر فروش بازار بوده است. این مدل از سری پاویلیون دارای وزن ۱.۵ کیلوگرمی بوده و به‌عنوان یک نوت بوک نسبتا سبک از آن یادمی‌کنند. اندازه صفحه نمایش ۱۴ اینچی بوده و همراه با رزولوشن استاندارد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار شما قرار گرفته است. این لپ تاپ از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند و کمک می‌کند که سلامت چشم را همواره داشته باشید. در کنار آن می‌توانیم به پردازنده سری Core i5 اشاره کنیم که مجهز به فرکانس بالا بوده و عملکرد و قدرت مورد نیاز برای لپ تاپ را فراهم می‌کند. حافظه کش پردازنده هم ۸ مگابایتی است و کاملا نشان می‌دهد که با یک لپ تاپ نسبتا بالا رده مواجه هستیم. صفحه نمایش قابلیت لمسی جالبی هم دارد.

حافظه رم این دستگاه هم ۸ گیگابایتی است و وجود حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع اس اس دی به شما کمک می‌کند که کارایی بالایی را با کمک حافظه رم به دستگاه بدهید. حافظه اس اس دی نقش مهمی در بالا رفتن سرعت اجرای برنامه‌ها دارد و در کنار آن اجرای ویندوز را هم بهینه‌تر می‌کند. عدم وجود حافظه اس اس دی سبب شده است که برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی بیشتر، نیاز به استفاده از یک هارد اکسترنال داشته باشید. کارت گرافیک دستگاه هم از نوع Iris Xe اینتل است. این کارت گرافیک حافظه اختصاصی نسبتا پایینی دارد، اما برای همین رده قیمت مناسب‌تر است. اچ پی طبق انتظار درایو نوری را از لپ تاپ حذف کرده و به جای آن از پورت USB-C استفاده می‌کند. تاندربولت ۴ با همین پورت پشتیبانی شده است.

اتصال وای فای در این لپ تاپ، سرعت و پایداری اتصال به اینترنت را برای شما تضمین کرده است و می‌توانید در کنار آن به اتصال بلوتوث و کارت خوان هم دسترسی داشته باشید. حسگر اثر انگشت در این لپ تاپ به کار رفته است و گزینه‌ای عالی برای لاگین و ورود بیومتریک است. وب کم هم نسبتا کیفیت خوبی دارد. از وب کم می‌توانید هنگام ضبط گیم‌پلی بازی، تصویر خود را هم ضبط کرده و یک ویدیوی جالب تولید کنید. باتری این لپ تاپ از جنس لیتیوم یون است و با مجهز شدن به ۳ سلول، ظرفیت معادل ۴۱ وات ساعت را تامین می‌کند. کیبورد با نور پس زمینه را هم داریم که برای لپ تاپ‌های گیمینگ به‌نوعی الزامی هستند و اچ پی هم شما را ناامید نخواهد کرد. لپ تاپ به امکانات جالبی دسترسی دارد و یقینا چندین سال آن استفاده کرده و به ارزش خرید بالای آن پی خواهید برد.

وزن

1.5 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

14 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i5

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

Intel Iris Xe Graphics

سیستم عامل

Windows

باتری

لیتیوم یون با ظرفیت ۴۱ وات ساعت

نقاط قوت

  • + سیستم حسگر اثر انگشت
  • + پشتیبانی کامل از ویندوز ۱۱
  • + صفحه نمایش عالی

dw3033dx Core i3 1115G4 8GB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ اچ پی

dw3033dx یکی از لپ تاپ‌های متعادل و روزمره اچ پی است که وزن معادل ۱.۷۵ اینچی داشته و به‌عنوان یک نوت بوک با ابعاد ۳۵۸ در ۲۴۲ در ۱۹.۹ میلی‌متر می‌تواند ارگونومی خوبی برای حمل در موقعیت‌های مختلف داشته باشد. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده می‌کند و به پنل IPS هم مجهز شده است. رزولوشن صفحه نمایش روی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استوار شده است و از روکش مات هم استفاده می‌کند تا بتواند سلامتی چشمان شما را تضمین کند. این لپ تاپ مجهز به روکش مات است و برخلاف محصولات دیگر کمپانی اچ پی، می‌توانید از این امکان جالب سلامتی بهره ببرید. سری پردازنده Core i7 کمپانی اینتل را هم داریم که موفق می‌شود و فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز را در حالت عادی و ۴.۱ گیگاهرتز را در حالت توربو تامین کند.

این پردازنده دارای حافظه کش ۶ مگابایتی است و برای کارکرد بهتر لپ تاپ در نظر گرفته شده است. لپ تاپ از حافظه رم ۸ گیگابایتی هم استفاده می‌کند که در کنار حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تامین سرعت عملکردی برنامه‌ها باشد. حافظه اس اس دی امروزه با قیمت مناسب‌تری روانه بازار شده است و استفاده انبوه آن سبب می‌شود که یک تغییر نسل در حافظه‌های ذخیره‌سازی داشته باشیم. کارت گرافیک Intel UHD Graphics را هم با حافظه اختصاصی داریم که در حد و اندازه قیمت این لپ تاپ می‌تواند شرایط خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم کند. این لپ تاپ با حذف درایو نوری به دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB-C دسترسی دارد و کاملا می‌توانید از کیفیت اتصال آن‌ها اطمینان داشته باشید. پورت شبکه و سایر پورت‌های مورد نیاز در زمینه کاری شما هم در این لپ تاپ تعبیه شده است.

لپ تاپ به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز شده است و می‌توانید تجهیزات صوتی مورد نیاز خود را وصل کنید. وب کم و اسپیکر با کیفیت بالایی مثل همیشه در این لپ تاپ اچ پی وجود دارند و صرفا نبود حسگر اثر انگشت کمی می‌تواند اذیت کننده باشد. لپ تاپ اچ پی از باتری لیتیوم یون هم استفاده می‌کند که مجهز به ۳ سلول بوده و کارکردی چندین ساعته قبل از نیاز به شارژ برای شما تامین کرده است. تاچ پد این محصول از فرمان‌های چند لمسی هم پشتیبانی می‌کند. لپ تاپ اچ پی را می‌توانید با کیبوردی با کیفیت و مجهز به دکمه‌های اسلیم تهیه کنید که برای تایپ طولانی مناسب است. اگر دانشجو هستید یا زمینه کاری مرتبط به تولید محتوا دارید، این لپ تاپ می‌توانید یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. این لپ تاپ در زمینه ورودی و خروجی صدا هم فناوری‌های جالبی دارد که در لپ تاپ‌های دیگر نمی‌بینیم.

وزن

1.75 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i3

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

Intel UHD Graphics

سیستم عامل

Windows

باتری

لیتیوم یون با ظرفیت ۴۱ وات ساعت

نقاط قوت

  • + کیفیت ساخت فوق‌العاده
  • + توان سخت افزاری بالا
  • + صفحه نمایش لمسی قدرتمند

انتخاب بهترین لپ تاپ اچ پی

بهترین لپ تاپ HP

HP به عنوان یکی از برترین برندهای سازنده لپ تاپ شناخته می‌شوند و برای کاربران با هر زمینه کاری می‌تواند لپ تاپ‌های مناسبی را ارائه کند. از کروم بوک‌های ارزان قیمت گرفته تا ایستگاه‌های کاری مخصوص بازی توسط این برند ساخته شده و مشخصات فنی متنوعی هم دارند.

همین روند سبب کی‌شود که قدرت انتخاب خریداران بالا رفته و بتوانند مناسب‌ترین گزینه را برای خودشان انتخاب کنند. بنابراین، ما در این مطلب سعی کردیم که از سری‌های مختلف لپ تاپ های اچ پی موارد مناسب را پیدا کرده و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه نگاه کوتاهی به این سری‌ها می‌اندازیم.

سری Spectre

این سری از لپ تاپ‌های اچ پی دارای طراحی حرفه‌ای و سبک وزنی هستند و قابلیت حمل بالایی هم دارند. صفحه نمایش این لپ تاپ‌ها بسیار زیبا بوده و می‌توانند بهترین ویژگی‌های لپ تاپ‌های اچ پی را به‌صورت یکجا داشته باشند.

سری Envy

اگر از طراحی جذاب این سری بگذریم، به نمایشگرهای جذاب و پویایی می‌رسیم که همواره در بین تمام لپ تاپ‌های اچ پی برتر بوده است. این سری در کانون توجه علاقه‌مندان بیشتری قرار دارد و از بهترین ویژگی‌ها نیز برخوردار هستند.

سری Elite Dragonfly

لپ تاپ‌های جدید و حرفه‌ای اچ پی برای آن دسته از خریدارانی طراحی شده است که در زمینه‌های کاری فعالیت می‌کنند. این سری از طراحی خیره کننده و حرفه‌ای برخوردار است و دوام خاصی هم برای بدنه آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این لپ تاپ‌ها وزن سبکی دارند و انتظار می‌رود که جدیدترین مدل‌های آن‌ها، از بهترین ویژگی‌های سازنده نیز برخوردار باشند. البته این سری‌ها قیمت بالایی هم دارند که با ویژگی‌های فنی محصولات مطابقت کاملی دارد.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ مایکروسافت؛ انتخاب حرفه ای ها در هر شرایطی

بهترین لپ تاپ HP اچ پی

سری EliteBook

لپ تاپ‌های تجاری اچ پی با پشتیبانی از IT می‌توانند عملکرد بسیار قدرتندی در کنار طراحی باکیفیت در اختیار داشته باشند. این لپ تاپ‌ها قابلیت حمل بالاتری دارند و مدل‌های خاص EliteBook Folio سبک‌تر بوده و شرایط بهتری در این سری دارند. اگر به دنبال خرید این سری از لپ تاپ‌های اچ پی هستید، بهتر است که نگاه ویژه‌تری به مشخصات فنی داشته و برحسب نیاز خود به سراغ‌شان بروید.

سری ProBook

لپ تاپ‌های این سری برای کارهای تجاری طراحی شده و قیمت چندان بالایی هم ندارند. خط تولید این سری دارای طراحی و عملکرد چندان حرفه‌ای نیست و صرفا برای انجام کارهای رزومره دفتری می‌توانند مناسب باشند.

سری ZBook

این سری برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است و به لطف عملکرد بالایشان، می‌توانند به عنوان یک ایستگاه کاری مورد استفاده قرار گیرد. لپ تاپ‌های این مدل می‌توانند توان بالایی همراه امنیت مناسب در اختیار شما قرار دهند و طراحی ضمخت در بدنه آن‌ها نیز کاملا مشهود است.

سری نوت بوک

خط تولید نوت بوک برند اچ پی، یکی از عمومی‌ترین محصولات در رده لپ تاپ‌های بازار است که به دلیل داشتن طراحی ساده و عملکرد مناسب کارهای روزمره، طرفداران زیادی پیدا کرده است و هزینه چندان زیادی هم روی دست خریداران نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس؛ بررسی سری ZenBook تا ROG ،Viva و … در یک نگاه سریع!

بهترین لپ تاپ  اچ پی HP

سری Pavilion

اگر قصد دارید که لپ تاپی بین سری نوت بوک و Envy خریداری کنید، می‌توانید به سراغ سری پاویلیون رفته و با قیمتی ارزان‌تر، عملکرد خوبی را دریافت کنید. این لپ تاپ‌های میان رده در هر شکل و اندازه‌ای ارائه می‌شوند، اما همه آن‌ها ویژگی‌های خوبی دارند و می‌توانند عملکردی مناسب برای بازی و کارهای روزمره را فراهم کنند.

سری Omen

لپ تاپ‌های سری Omen برای خریداران گیمر ارائه شده است و قدرت گرافیکی بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این لپ تاپ‌ها تجربه مناسبی برای بازی فراهم کرده و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند.

سری Stream

این سری نزدیکی بیشتری به سری نوت بوک دارد و می‌تواند همانند لپ تاپ‌های ویندوزی، قدرت و صفحه نمایش رنگارنگی را در اختیار شما قرار دهد. این سری از لپ تاپ‌های اچ پی دارای قدرت عملکردی بالایی هم هستند.

سری کروم بوک

این سری از لپ تاپ‌های اچ پی معمولا قیمتی بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ دلار دارند و از سیستم عامل کروم گوگل استفاده می‌کنند. چند لپ تاپ خوش ساخت در این سری وجود دارد که اتفاقا در لیست ما نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ لنوو؛ مجموعه ای کارامد برای هر مجموعه

بهترین لپ تاپ اچ پی

نحوه تست لپ تاپ های HP

روش‌های مختلفی برای تست عملکرد بهترین لپ تاپ‌های اچ پی وجود دارد. آزمایش‌های گسترده بنچمارک در دنیای واقعی و شرایط مصنوعی انجام می‌شود و با توجه به نمراتی که به دست می‌آید، می‌توان در مورد آن‌ها اظهار نظر کرد. سرعت و دوام باتری در این آزمایش‌ها نقش مهمی دارند و میزان روشنایی صفحه نمایش نیز معمولا در نمره‌دهی نقش پررنگی دارد. میزان صدای اسپیکر لپ تاپ و گرمای سیستم نیز از فاکتورهای بسیار مهم در این زمینه است.

تشخیص روشنایی و طیف رنگی sRGB توسط سیستم‌های خاصی انجام شده و صفحه نمایش لپ تاپ‌ها به‌صورت کامل تحلیل می‌شوند. برای اینکه محک درستی روی عملکرد لپ تاپ صورت گیرد، معیارهایی مانند Geekbench 4.3 و 5.0 روی لپ تاپ‌ها پیاده سازی می‌شود و سپس به سراغ تست‌های گرافیکی حرفه‌ای مانند 3DMark می‌رویم.

برای اینکه عملکرد لپ تاپ در دنیای واقعی تست شود، می‌توانیم از یک فیلم 4K و تبدیل آن به یک فیلم 1080p استفاده کنیم تا ببینیم سرعت و عملکرد لپ تاپ در زمینه‌های گرافیکی چگونه است. آزمون‌های گرافیکی اهمیت بیشتری دارند و تنظیمات و وضوح صفحه نمایش در این زمینه مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

تست باتری لپ تاپ‌ها نیز توسط وب گردی از طریق وای فای صورت گرفته و روشنایی صفحه نمایش روی ۱۵۰ نیت تنظیم می‌شود. لپ تاپ‌هایی که بتوانند بیش از ۸ ساعت دوام باتری داشته باشند، معمولا نمره قبولی گرفته و خریداران نیز یقینا می‌توانند اعتماد بیشتری به آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ اپل؛ معرفی مک بوک‌های دوست داشتنی برای حرفه‌ای ها!


جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که به‌صورت کامل به سری لپ تاپ‌های مختلف برند اچ پی پرداخته و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. هرکدام از این لپ تاپ‌ها برای زمینه کاری متفاوتی طراحی شده است و بنابراین بهتر است که با دید باز و تحقیق کافی اقدام به خرید آن‌ها کنید.

این لپ تاپ‌ها رنج قیمت متنوعی هم دارند و اگر بودجه لازم برای خرید آن‌ها را دارید، یقینا در آینده ارزش خرید آن‌ها را درک خواهید کرد. اگر یک گیمر هستید، حتی لپ تاپ سری Omen را انتخاب کنید. لپ تاپ‌های ۲ در ۱ این شرکت هم جالب هستند و تنها با پرداخت پول برای یک لپ تاپ، می‌توانید از محصول خود به عنوان تبلت نیز استفاده کنید.

بهترین لپ تاپ اچ پی از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

HP Envy 13 (2021), HP Envy x360 13 (2020), HP Spectre x360 14, این لپ تاپ ها به همراه مدل های دیگر از بهترین لپ تاپ های اچ پی هستند که ما در این مقاله به معرفی و شرح کلی مشخصات آن ها پرداخته ایم.

از کدام فروشگاه می توان بهترین لپ تاپ اچ پی را خریداری کرد؟

شما می توانید بهترین لپ تاپ های اچ پی را با بهترین قیمت ها از فروشگاه آنلاین مقداد آی تی خریداری کنید.

بهترین لپ تاپ اچ پی برای تدوین فیلم کدام است؟

ZBook Studio G8 یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار برای تدوین فیلم و ویدیو است.

برای دنبال کردن مقاله‌های بیشتر می‌توانید از مجله اینترنتی مقداد آی تی دیدن فرمایید و محصولات جدید و متنوعی هم در بخش فروشگاه سایت ارائه می‌شوند.