• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

فناوری مبتنی بر مچ دست به تکامل و پیشرفت خود ادامه می‌دهد و ساعت‌های هوشمند سال 2020 بیش از هر آنچه در نسل‌های قبل ساخته شده دارای ویژگی‌ها، سنسورها و هوش عمومی هستند. اگر به دنبال بهترین ساعت‌ هوشمند 2020 و عرضه شده در 12 ماه گذشته هستید، این بهترین گزینه‌ها است.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند گارمین؛ انتخاب حرفه‌ای های جمع!


1. Apple Watch 6

بهترین ساعت‌ هوشمند 2022

اگر آیفون داشته باشید، اپل واچ انتخاب آشکاری برای یک پوشیدنی همراه است. از سال 2015 اپل این ابزار کوچک را به تدریج بهبود بخشیده است. تا پوشیدنی‌های زیبا، اعتماد به نفس، زیبایی بصری و ویژگی‌های آن را به طور طبیعی حفظ کند. گزینه‌های پوشش و باند انبوهی را که اضافه کرده. و واقعاً به عنوان رهبر ساعت هوشمند خود را برجسته کرده است.

اپل واچ سری 6 در واقع نسبت به اپل واچ سری 5 جهش چندانی ندارد. اما این یک مشکل بزرگ نیست. محصول جدید شرکت اپل امسال یک مانیتور اکسیژن خون برای ردیابی سلامتی شما در عمق دارد. و یک به یک نمایشگر همیشه روشن مجهز است.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند سامسونگ؛ شیک، ساده و همه پسند!

پیشرفت مداوم watchOS نیز به همان اندازه مهم است. با watchOS 7، شرکت اپل ویژگی‌های ردیابی فعالیت هوشمندتر، نظارت بر خواب و ترجمه فوری Siri را اضافه کرده است. اگر می‌خواهید ساعت هوشمند شما قادر به انجام کاری باشد. به احتمال زیاد اپل واچ 6 قادر به انجام آن خواهد بود.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


2. Fitbit Sense

بهترین ساعت‌ هوشمند

در رتبه دوم لیست بهترین ساعت‌ هوشمند Fitbit Sense جدیدترین و پیشرفته ترین ساعت هوشمند Fitbit است. که بسیاری از ویژگی‌های مربوط به سلامتی را به جدول می آورد. این می‌تواند تمام معیارهای معمول، به علاوه دمای پوست، اشباع اکسیژن خون و استرس را ردیابی کند. و حتی با یک برنامه ECG برای به دنبال نشانه‌های بی نظمی در ضربان قلب کاربر باشد. این یک بسته جامع است.

GPS روی صفحه برای ردیابی موقعیت مکانی شما بدون تلفن، پشتیبانی از Google Assistant و Amazon Alexa ، ردیابی خواب وجود دارد (همراه با یک زنگ هشدار هوشمند که مچ دست شما را در حالت مناسب‌ترین حالت برای بیدار شدن از خواب خواهد لرزاند). نظارت بر ضربان قلب در روز.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند اپل؛ از هر نسخه‌ی اپل واچ کدام یک ارزش خرید دارد؟

در حالی که ادغام تلفن‌های هوشمند به اندازه سایر ساعت‌های هوشمند صیقل داده نشده است. برنامه موبایل Fitbit بسیار عالی است و در صورت لزوم همچنان می‌توانید اعلان‌ها را دریافت کرده و تماس‌ها را از مچ دست خود مدیریت کنید. دوام باتری شش روزه نیز چشمگیر است.

گرچه این فرض را بر عهده دارید که تمام سنسورها (مانند GPS) را مرتباً فعال نکنید. این ساعت همچنین می‌تواند در کنار سرویس اشتراک Fitbit Premium کار کند. که تمرینات شخصی و برنامه‌های مربیگری را به تلفن شما ارائه می‌دهد.


3. Samsung Galaxy Watch3

بهترین ساعت‌ هوشمند 2022

ساعت Galaxy Watch3 با سنسورهای جدیدی برای اندازه‌گیری فشار خون و اکسیژن ارائه می‌شود. و رتبه سوم لیست بهترین ساعت‌ هوشمند را در اختیار می‌گیرد.
در حالی که ساعت‌های هوشمند سامسونگ در جهت تعامل با گوشی‌های سامسونگ طراحی شده‌اند. می‌توانید تا حدی از آن‌ها با هر تلفن اندرویدی یا حتی آیفون استفاده کنید. اگرچه پشتیبانی از برنامه‌های بومی عالی نیست. اما سری Galaxy Watch یک گزینه زیبا، سریع و برتر برای بستن یک کامپیوتر کوچک به مچ دست شماست.

Galaxy Watch3 علاوه بر مجموعه معمول ویژگی های ردیابی فعالیت و سنسورها، نظارت بر اکسیژن و فشار خون را اضافه می‌کند. ساعت هوشمند می‌تواند زبانه‌های مربوط به مراحل خواب، موقعیت مکانی شما، تمرینات شما و تقریباً هر چیز دیگری را که در طول روز انجام خواهید داد را نگه دارد. حتی آهنگ‌های دیگر از Spotify را همگام سازی می‌کند تا بتوانید آهنگ‌های خود را بدون تلفن گوش دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند سامسونگ؛ شیک، ساده و همه پسند!

سامسونگ Galaxy Watch3 با صفحه نمایش بزرگ، واضح و شفاف و عملکرد بدون تاخیر، ادعا می‌کند بهترین ساعت هوشمند ساخته شده توسط اپل نیست. حاشیه برجسته و چرخنده دور صفحه نمایش از نکات برجسته خاصی است. این کار حرکت در رابط ساعت را بسیار آسان تر از حالت ساده‌ای می کند اگر با انگشت به صفحه ضربه بزنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


4. Apple Watch SE

بهترین ساعت‌ هوشمند 2022

ساعت هوشمند SE یک WatchApple با قیمت مناسب، به عنوان بهترین ساعت‌ هوشمند است.
اگر Apple Watch 6 برای بودجه شما کمی گران است، Apple Watch SE یک گزینه بسیار جذاب است. ما فرض می کنیم که SE مخفف Special Edition است. اگرچه اپل مشخص نکرده و بدیهی است که این مدل برای پر کردن انواع طیف‌های ساعت‌های هوشمند اپل طراحی شده است همانطور که آیفون SE در تلفن‌های هوشمند خود انجام می‌دهد.

در حالی که طراحی مشابه و نرم افزار یکسان است. تفاوت‌های کمی بین Apple Watch 6 و Apple Watch SE وجود دارد. ویژگی‌های پیشرفته مانند آنالیز ECG و نظارت بر اکسیژن خون منحصر به اپل واچ 6 است و ساعت مچی گران قیمت از نظر رنگ و باند چند گزینه دیگر دارد. این گوشی همچنین از فناوری صفحه نمایش کمی برتر برخوردار است. گرچه بعید به نظر می رسد بیشتر کاربران این تفاوت را داشته باشند. مگر اینکه واقعاً صفحه نمایش همیشه روشن را بخواهید که فاقد آن است.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند هواوی؛ به صرفه‌های تو دل برو!

اپل واچ 6 دارای پردازنده سریعتری نیز هست ، هرچند بازهم این تفاوت تفاوت زیادی ندارد. Apple Watch SE هنوز هم تقریباً تمام ویژگی های استاندارد نظارت بر سلامتی و تناسب اندام را که احتمالاً شما می‌خواهید از جمله نظارت بر ضربان قلب‌، ردیابی GPS و تجزیه و تحلیل خواب با خود به همراه دارد. بنابراین یک خرید عالی با قیمت است.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


5. Garmin Forerunner 745

 

بهترین ساعت‌های هوشمند
Garmin Forerunner 745 کاملاً مجهز به ویژگی‌های Garmin است.
گرچه ممکن است به اندازه Fitbit یا ساعت Apple یا سامسونگ مورد توجه قرار نگیرد. Garmin طیف گسترده ای از ساعت های هوشمند را ایجاد کرده است. سری Forerunner یکی از گزینه های سبک و مقرون به صرفه Garmin است و مدل 745 جدیدترین مدل برای سال 2020 است.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی؛ رقابت نزدیک مدل های مشهور بازار!

این مورد برای ورزشکاران جدی است یا حداقل کسانی که دوست دارند جدی باشند. با توانایی ردیابی شنا، دوچرخه سواری، دویدن، مسابقات سه گانه و موارد دیگر. به شما می گوید که چگونه تمرینات بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد و مدت زمان آن چقدر است نیاز به بهبودی ضربان قلب ، اشباع اکسیژن خون و نظارت بر حداکثر VO2 ، به علاوه GPS یکپارچه وجود دارد ، بنابراین می توانید زبانه ها را بدون تلفن در مکان خود نگه دارید.

علاوه بر همه اینها، شما می‌توانید اعلان‌های هوشمند را از تلفن خود مشاهده کرده و از پخش آفلاین Spotify (اگر هزینه Spotify Premium را پرداخت می‌کنید) پشتیبانی کنید. از طرفی این یک محصول گران قیمت و بزرگتر است اما ساعت‌های هوشمند زیادی با ویژگی‌ها و عملکردهای Garmin Forerunner 745 نخواهید یافت.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.