• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

نظر اولیه


مک بوک پرو 2019 با سایز صفحه نمایش 16 اینچی قدرتمندترین و بهترین MacBook اپل تا به امروز است. اپل با توجه به نظرات مشتریان و در نظر گرفتن انتقادات نسبت به مدل‌های قبلی، محصولی ساخته که تقریباً از هر نظر بهترین است. اگر حساب پس‌انداز خوبی دارید، این یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

نکات مثبت

  • صفحه نمایش 16 اینچی خیره کننده
  • صفحه کلید جدید و پیشرفته
  • بلندگوهای عالی
  • همان قیمت مدل قبلی


نکات منفی

  • قیمت بالا
  • محدود به چهار پورت تاندربولت 3

بررسی


اپل با استفاده از مک بوک پرو 16 اینچی مدل 2019، دوباره نام تجاری خود را تقویت کرده است. این شرکت با خیالی راحت، با بروزرسانی تدریجی خط تولید خود طی چند سال گذشته محصولات خود را به فروش رسانده است. زمانی که آن‌ها تصمیم گرفتند حرکت جدیدی انجام دهند، منجر به صفحه کلید بسیار ناامید کننده Butterfly شد، که خود باعث مشکلات زیادی شد که حتی پرونده های قضایی نیز در این باره برگزار شد. بنابراین ، اپل مجبور شد مسیر را اصلاح کند.

حالا اپل این کار را انجام داده است. Apple Macbook Pro اپل (16 اینچ ، 2019)، این محصول شامل برخی از به روز رسانی‌های مهم، مانند صفحه کلید جادویی و برخی دیگر از اصلاحات کلیدی است. بیشتر از همه، این نمایشگر بزرگتر، بدون ذکر زیبایی آن به چشم می‌آید.

پیشنهاد ما:

اپل اعلام کرده بود که طرفداران اپل “بیشتر از آنچه دوست دارند” به دست خواهند آورد. حالا این جمله درست به نظر می‌رسد. اگرچه مک بوک پرو 2020، 13 اینچی اپل در زمینه تولید لپ‌تاپ های کوچک فوق العاده موفق عمل کرد. اما 16 اینچ Pro در خط تولید این شرکت پیشتاز است. نه تنها به اندازه نام Pro خوب عمل کرده است. بلکه نقاط ضعف 2020 MacBook Pro، پانزده اینچی که چند ماه قبل عرضه شد را جبران می‌کند.

با توجه به اینکه صفحه کلید Butterfly بیش از حد مشکل داشت، صفحه کلید ارتقا یافته، یک ویژگی بزرگ در این مک جدید است. به همین دلیل این شرکت از صفحه کلید مشکل ساز خود به صفحه کلید Magic روی آورده است. اپل مک بوک پرو 2019 ، 16 اینچی در حال حاضر پیشرفت زیادی نسبت به Mac های قبلی دارد.

Artboard 3 5

قیمت و تاریخ عرضه


شاید یکی از خوشایندترین شگفتی‌های مک بوک پرو 16 اینچی، قیمت آن باشد. حالا خیلی هیجان زده نشوید. این یک لپ تاپ ارزان نیست. MacBook Pro 16 اینچی مانند سایر MacBook Pro لپ تاپ های بسیار گران قیمت است. اما آنچه تعجب آور است این است که مدل پایه با پردازنده 6 هسته ای Intel Core i7 ، پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro 5300M 4GB ، با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD با قیمت 2399 دلار عرضه می‌شود.

شاید متوجه شده باشید که این همان قیمت مدل 2019 MacBook Pro 15 اینچی است که با همان قیمت پردازنده شش هسته ای Intel Core i7 ،پردازنده گرافیکی Radeon Pro 555X با 4 گیگابایت حافظه GDDR5 ، با 16 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه SSD.

این واقعیت که دو برابر فضای ذخیره سازی و گرافیک بهتر به همراه سایر ویژگی های جدید MacBook Pro جدید مانند صفحه بزرگتر با همان قیمت دریافت می‌کنید، قابل توجه است.

Artboard 2 6

طراحی


در نگاه اول، مک بوک پرو 16 اینچی تفاوت چندانی با مدل 15 اینچی ندارد. با توجه به نمایشگر بزرگتر ویژگی‌های جدید MacBook Pro، این خود یک موفقیت قابل توجه است.

ابعاد مک بوک پرو 16 اینچی بزرگتر از 15 اینچ است، اما به اندازه کافی قابل توجه و چشمگیر نیست.

بنابراین، اپل چگونه این مسئله را مدیریت کرده است؟ با باز شدن مک بوک پرو 16 اینچی، با لبه‌ بسیار نازک تر از مدل های قبلی، پاسخ کاملاً واضح است. این نه تنها به اپل اجازه داده تا صفحه نمایش بزرگتری را در MacBook Pro جدید بدون افزایش شدید اندازه کلی لپ تاپ جای دهد، بلکه باعث می شود MacBook Pro جدید بسیار مدرن‌تر به نظر برسد. همچنین این اطمینان را می دهد که تمام توجه شما معطوف به آن صفحه زیبا خواهد شد.

و صفحه نمایش ! این واقعا خلق زیبایی است. این بزرگترین نمایشگر در مک بوک ها از زمان توقف مک بوک پرو 17 اینچی در سال 2012 است. واضح است که اپل بازخورد کاربران حرفه ای خود را که خواهان نمایشگر بزرگتر هستند ، حتی به قیمت قابل حمل بود، شنیده و عمل کرده است.

Artboard 1 2 4

 

کارایی


مک بوک پرو 16 اینچی قدرتمندترین مک بوکی است که تاکنون ساخته شده. با یک پردازنده 8 هسته ای اینتل ، 64 گیگابایت RAM و 8 ترابایت SSD ، لپ تاپ دیگری شبیه هیچ محصولی نیست.

ما پیکربندی پایه پیشرفته را با پردازنده 8 هسته ای 2.3 گیگاهرتزی Intel Core i9 ، AMD Radeon Pro 5500M ، 16 GB RAM و 1TB SSD بررسی کردیم. این محصول یک دستگاه فوق العاده قدرتمند است و اگر به لپ‌تاپی برای ویرایش ویدیو نیاز باشد، بسیاری از افراد به دنبال این محصول می‌روند.

بنابراین، مک بوک پرو 16 اینچ همه ی تست های محک را با موفقیت سپری می کند. پردازنده آن مشابه مدل موجود در مدل 15 اینچی است. همچنین، کارت گرافیک جدید به این معنی است که این یک لپ تاپ بسیار خوب در هنگام ارائه برنامه های گرافیکی خواهید داشت؛ یعنی می تواند وضوح بالاتر را بدون تخریب عملکرد در مقایسه با مدل 15 اینچی را تجربه کنید.

Artboard 5 3

عمر باتری


مک بوک ها همیشه به خصوص در مقایسه با لپ‌تاپ‌های ویندوز ماندگاری چشمگیری در باتری داشته‌اند و گرچه شما می‌توانید مک بوک پرو 16 اینچی را بخاطر داشتن صفحه نمایش بزرگتر و اجزای قدرتمندتر، نسبت به عمر باتری کمتری ببخشید، اما نیازی به این کار نیست.

در واقع، اپل موفق شده است شاهکاری برای طولانی تر شدن عمر باتری انجام دهد. طبق تخمین‌ها، این باتری در مقایسه با مدل 15 اینچی حدود یک ساعت بیشتر دوام می‌آورد و در آزمایشات ما متوجه شدیم که توانایی پخش 11 ساعت و 41 دقیقه یک فیلم 1080p با صفحه روشنایی 50 درصد صفحه نمایش را دارد.

این در درمقایسه با 7 ساعت و 36 دقیقه که مک بوک پرو 15 اینچی در همان آزمون به ثمر رساند، افزایش چشمگیری است. در حالی که مدل 15 اینچی تقریباً می‌تواند شما را در یک روز کاری بدون نیاز به شارژر ساپورت کند، مدل 16 اینچ از آن عبور می‌کند. مطمئناً، هرچه وظایف سنگین تری از لپ‌تاپ انتظار داشته باشید، عمر باتری سریعتر تمام می‌شود.

جالب است بدانید لپ‌تاپ پرقدرت Razer Blade 15 Studio Edition فقط 5 ساعت و 28 دقیقه در همان تست دوام آورد.

Artboard 4 5

این محصول را بخرید اگر…


قدرتمندترین MacBook بازار را می‌خواهید.
اپل در بهبود اکثر جنبه‌های MacBook Pro با مدل جدید 16 اینچی کار شگفت انگیزی انجام داده است. اگرچه از نظر قدرت نسبت به مدل 15 اینچی جهش نسلی ندارد.

با توجه به اجزای قدرتمند و صفحه نمایش بزرگتر، عمر باتری در MacBook Pro 16 اینچی بسیار چشمگیر است. باتری قوی آن به شما این امکان را می‌دهد در طول روز با یک بار شارژ کارتان را راه بی‌اندازید. هرچند هرگونه ارائه ویدیوی سنگین و موارد دیگر باعث می‌شود باتری با سرعت بیشتری تخلیه شود.


اپل تصمیم گرفت با مک بوک پرو 16 اینچی “بیشتر آنچه دوست دارند” به مشتریان خود بدهد و موفق شد. اینکه فاکتور فرم کلاسیک MacBook Pro را دارید، اندازه اضافی یا وزن اضافه شده به همراه صفحه نمایش بزرگتر، اجزای قدرتمندتر، صفحه کلید بهتر، بلندگوهای بهتر و موارد دیگر.

و نخرید اگر…


بودجه محدودی دارید.
قیمت مک بوک پرو 16 اینچی برای مدل پایه همانند مدل قبلی 15 اینچی است. این موضوع قابل ستایش است، اما اشتباه نکنید! این محصول هنوز هم یک لپ‌تاپ بسیار گران قیمت است. با این حال اگر بودجه کافی دارید، گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری نیز وجود دارد.

به سیستم پرقدرت احتیاج ندارید.
بخشی از دلیل گران بودن MacBook Pro به دلیل وجود اجزای قدرتمند آن است. یعنی که اگر شما به آن میزان قدرت سخت افزاری نیاز ندارید (مگر اینکه از آن برای ویرایش ویدیوی حرفه‌ای، تولید موسیقی، مدل سازی سه بعدی و…استفاده کنید)، بهتر است محصولی ارزان تر بخرید. به عنوان مثال: MacBook Pro 13 اینچی یا MacBook Air.

ویندوز را ترجیح می دهید.
اگر به سیستم عامل ویندوز علاقه دارید و از همه چیز اپل متنفر هستید، این لپ‌تاپ مناسب شما نیست. با این حال، ممکن است بخواهید در این مورد تجدید نظر کنید. به هر حال به سختی می توان macOS Catalina را نادیده گرفت، در غیر این صورت گزینه‌های مبتنی بر ویندوز وجود دارد.