• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

پیش از پرداختن به آیفون SE 3 بد نیست نگاهی داشته باشیم به اولین نسخه تولید شده از این مدل. آیفون SE 2020  یکی از جذاب ترین گوشی های سال بود که سخت افزار و نرم افزار عالی اپل را در ابعادی جمع و جور و با قیمت نسبتاً پایین ارائه می‌کرد. این یک محصول کاملاً جدید برای این شرکت نبود. به هر حال از آیفون SE اصلی تولید سال 2016 پیروی می کرد. اما محصولی بود که مدت ها در محصولات اپل شاهد آن نبودیم.

با توجه به اینکه این محصول مورد استقبال خوبی قرار گرفت. این روزها شاهد حرف و حدیث هایی هستیم که مربوط به تولید محصولی جدید است. و در حال حاضر از آن با عنوان آیفون SE 3 یاد می شود. ما هنوز چیزهای زیادی در مورد این تلفن نشنیده ایم.

در حال حاضر ، چیزهای کمی که شنیده ایم همراه با لیست خواسته هایی که امیدواریم آیفون SE 3 ارائه دهد را در زیر خواهید یافت. 

در مورد قیمت ، هیچ خبری منتشر نشده است. اما آیفون SE 2020 با قیمت 399 دلار به فروش می رسد. بنابراین آیفون SE 3 احتمالاً قیمت مشابهی دارد یا شاید کمی بالاتر.

هر آنچه شنیده ایم

  • چه موقع عرضه می شود؟ احتمالاً 2021
  • چقدر هزینه دارد؟ احتمالاً حدود 399 دلار
  • تاریخ عرضه و قیمت آیفون SE 3


آیفون SE 2020 همان طور که از نامش پیداست در آوریل 2020 راه اندازی شد ، بنابراین اگر اپل به سبک تولید محصول سالانه خود ادامه دهد ، آیفون SE 3 می تواند در آوریل 2021 وارد بازار شود ، اما با توجه به اینکه این شرکت اولین آیفون SE را در سال 2016 به بازار عرضه کرد ، هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

در واقع، شایعاتی وجود دارد که نشان میدهد آیفون SE 3 سال آینده عرضه نخواهد شد ، بنابراین ممکن است مدت طولانی منتظر این تلفن باشیم.

در جای دیگر ، تحلیلگران بازار سرمایه  اعلام کرده اند که نسخه ارزان تر 4G آیفون 12 آتی در حدود فوریه سال آینده به بازار عرضه می شود.البته  بعید است که اپل همزمان با آیفون SE 3 را راه اندازی کند ، که همین موضوع نیز نشان می دهد ممکن است مدتی منتظر بمانیم – اگرچه این آیفون 12 مدل 4G می تواند آیفون 3 SE باشد که فقط نام آن فرق کرده است.

آیفون se 3

البت محصولی با نام iPhone SE Plus نیز وجود دارد که باید آن را نیز در نظر بگیرید. شایعه شد که این مدتی بعد از آیفون SE 2020 عرضه می شود، گرچه ما اخیراً چیز زیادی در مورد آن نشنیده ایم ، Ming-Chi Kuo (تحلیلگر با سابقه خوب در مورد اپل) در ماه آوریل ادعا کرد که آیفون SE پلاس ممکن است تا نیمه دوم سال 2021 وارد بازار نشود.

بنابراین این محصول دیگری است که ممکن است به جای آیفون SE 3 به بازار عرضه شود. یا در خوش بینانه ترین حالت شاید ما آیفون SE 3 و آیفون SE 3 پلاس را درکنار هم داشته باشیم.

 

اخبار و شایعات آیفون SE 3


ما هنوز چیز زیادی در مورد iPhone SE 3 نشنیده ایم ، اما احتمالاً صفحه نمایش آن بزرگتر از آیفون SE 4.7 اینچی (2020) خواهد بود. شایعات حاکی از آن است که 5.5 یا 6.1 اینچ است.

با توجه به اینکه آیفون SE 2020 با جدیدترین چیپست موجود اپل به بازار عرضه شده است، می توانیم تصور کنیم که آیفون SE 3 نیز همین کار را انجام دهد ، احتمالاً به معنای استفاده از A14 است که انتظار داریم اولین به کار گیری آن در محدوده آیفون 12 باشد.

آنچه انتظار داریم ببینیم:


هرچقدر که آیفون SE 2020 خوب باشد، همیشه جای پیشرفت دارد ، بنابراین در اینجا به آنچه ما از آیفون SE 3 می خواهیم اشاره می کنیم.

آیفون se 3

1. یک طراحی مدرن


آیفون SE 2020 دارای طراحی نسبتاً قدیمی و مطمئناً طراحی قدیمی تر از بقیه محدوده فعلی آیفون است. بنابراین ما دوست داریم که برای آیفون SE 3 به روز شده باشد.

منظور ما این است که از دکمه خانه و حاشیه های بزرگ بالای و زیر صفحه، برای داشتن ظاهری مدرن تر، خلاص شویم. انجام این کار به اپل امکان می دهد تا اندازه صفحه را بدون افزایش اندازه کلی گوشی افزایش دهد. یا به جای آن صفحه را در همان اندازه نگه داشته و گوشی را کوچکتر کند.

2. یک صفحه نمایش OLED با وضوح بالاتر



آیفون SE 2020 دارای یک صفحه IPS LCD با رزولوشن 750 در 1334 است که صفحه ی گوشی را تماما در بر نمیگیرد.

مطمئناً محدودیت هایی برای تولید یک تلفن میان رده وجود دارد. اما وقتی در نظر بگیرید که OnePlus Nord و Google Pixel 4a با قیمت مشابه هر دو از وضوح بالاتر و فناوری OLED استفاده می کنند (که به طور معمول کنتراست بهتر و سایر پیشرفت ها را ارائه می دهد در مقایسه با LCD). دشوار است که درک کنیم چگونه اپل می تواند حذف این موارد را در مدل بعدی iPhone SE توجیه کند.

البته این را در نظر بگیرید که اپل بندرت با مشخصات خالص با گوشی های اندرویدی رقابت می کند.

3. عمر باتری بهتر
 

آیفون SE 2020 دارای 1821 میلی آمپر ساعت است. که ممکن است با توجه به اندازه جمع و جور گوشی ، منطقی به نظر برسد. با این وجود این باطری به شما امکان استفاده به صورت معمولی از گوشی را برای  یک روز با یک بار شارژ کامل میدهد.

این موضوع وحشتانکی نیست، اما مطمئناً چشمگیر هم نیست. بنابراین ما می خواهیم از باتری آیفون SE 3 بیشتر بخواهیم، خواه این امر از طریق افزایش اندازه یا کارآیی بیشتر انجام شود.

4. آن را کوچک و مقرون به صرفه نگه دارید


آیفون SE 2020 هم از نظر اندازه کوچک و هم از نظر قیمت نسبتاً مقرون به صرفه است. و ما می خواهیم هر دو مورد برای آیفون SE 3 باقی بماند.

تلفن های جمع و جور بازار که مشخصات خوبی دارند،انگشت شمار هستند. و همچنین آیفون ها به دلیل مقرون به صرفه بودن شناخته شده نیستند. بنابراین این دو ترکیب باعث ایجاد یک ترکیب عالی می شود.

آیفون se 3

5. دوربین های بیشتر


آیفون SE 2020 فقط یک دوربین اصلی و یک دوربین در جلو دارد. گرچه عملکرد آنها بسیار خوب است ، اما امکانات چندانی به شما نمی دهند که می توانید با لنزهای بیشتر این امکانات را دریافت کنید.

البته با وجود اینکه آیفون 11 فقط دارای یک لنز دوگانه است. ما انتظار بیشتری از آیفون SE 3 نداریم. اما وقتی فکر می کنید رقبایی مانند OnePlus Nord و Moto G 5G Plus دارای چهار دوربین در پشت و دو دوربین در بخش سلفی هستند. فکر نمیکنیم که یک یا دو لنز اضافی برای درخواست ما زیاد باشد.

6. ارائه اینترنت 5G


در حال حاضر هیچ آیفونی از 5G پشتیبانی نمی‌کند. این احتمالاً با راه اندازی آیفون 12 این موضوع تغییر خواهد کرد. ما واقعاً امیدواریم که اپل بتواند فیلتر فناوری را تا آیفون SE 3 پایین بیاورد، زیرا این محصول قبلاً در برخی از رقبای اصلی SE 2020، به ویژه مورد اشاره OnePlus Nord و Moto G 5G Plus به کار برده شده است.، در حالی که گوگل تایید کرده است که یک Pixel 4a 5G در راه است.

7. نرخ تازه سازی بالاتر

یکی دیگر از ویژگی های ارائه شده توسط تعدادی از رقبا در حال حاضر نرخ تازه سازی بالا است. آیفون SE 2020 دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز است. که تا همین اواخر چیزی بود که همه گوشی‌ها به غیر از تلفن های بازی ارائه نمی‌کردند. اما اکنون تعدادی از مدل های اصلی دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز یا 120 هرتز هستند.

این یک ویژگی است که تعدادی از  آیفون 12 های تولیدی احتمالاً آن ارائه می دهند. اما ما خوشبین نیستیم که اپل آن را به آیفون SE 3 بیاورد، زیرا هیچ آیفون فعلی نرخ تازه سازی بالایی را ارائه نمی دهد. بنابراین اپل به احتمال زیاد فناوری را به عنوان ویژگی برتر برای مدتی در پرچمدار خود به کار خواهد برد.

 

پیشنهاد ما: