بازی Hitman 3 به عنوان حسن ختام این سری از بازیهای هیتمن منتشر شده است و ما در این مقاله قصد داریم که به مقایسه هیتمن 2 و 3 بپردازیم. آخرین بازی IO Interactive در سری هیتمن را میتوانیم یک موفقیت برای این کمپانی بدانیم و طرفداران نیز رضایت کامل را از آن داشتهاند. اما حال به نظر شما اگر بخواهیم آن را در مقام مقایسه با هیتمن ۲ قرار دهیم، شرایط چگونه رقم خواهد خورد.
ما در این مقاله قصد داریم که این بازی را از نظر بصری و گیمپلی، با نسخه قبلی این مجموعه مقایسه کرده و برای هر دوی آنها نیز مرجع PC را انتخاب کردهایم که هرچه بیشتر مقایسهی ما دقت بیشتری داشته باشد. با ما همراه باشید تا این دو بازی مهم در سری هیتمن را با همدیگر مقایسه کنیم.
فهرست مطالب
مقایسه بازی Hitman 3 و Hitman 2 از نظر گیمپلی و گرافیک
یقینا میتوانیم بگوییم که هیتمن ۳ بهدلیل بهروز بودن و استفاده از تکنولوژی بهتر در صنعت بازیهای ویدیویی، از نظر ساختار گرافیکی میتواند بهتر عمل کرده و نظر مثبت بازیکنان را جلب کند. گیمپلی اما احتمالا نقطهای است که هیتمن ۳ با چالش بیشتری روبرو میشود و باید دید که از این نظر چه وضعیتی را در سری دارد.
بیشتر بخوانید: روش حذف تبلیغات در بازی + معرفی چندین راهکار سودمند برای گوشی
گرافیک و نمایش بصری در مقایسه هیتمن 2 و 3
اجازه دهید که نگاه دقیقی به مامور ۴۷ انداخته و بررسی خود را از کاراکتر اصلی بازی شروع کنیم. لباس مامور ۴۷ در نسخه جدید دارای بافتهای زیبا همراه با وضوح بهتری است. همچنین برخی از جزئیات جدید نیز به لباس وی اضافه شده است که میتوانیم به اضافه شده است که میتوانیم به اضافه شدن دوختهایی در امتداد یقهی وی و طرح خاص کت مامور ۴۷ اشاره کنیم. کراوات او نیز کمی تغییر کرده است و همچنین گره بزرگتری با یقه گشادتر را شاهد هستیم. این ترکیب حالت پهنی به کاراوات مامور ۴۷ داده است.
تغییراتی هم در چهره واقعی مامور ۴۷ وجود دارد. این تغییر بسیار جالب بود، چرا که احساس میکنیم سازنده در این زمینه جزئیات را کاهش داده است و در نتیجه، باعث جوانتر دیده شدن وی شدهاند. خط فک او هماکنون گردتر شده است و گونههایی را میبینیم که دیگر کاملا فرو رفته نیستند. خطوطی که از سوراخهای بینی وی تا لب بالایی امتداد پیدا کرده است، هماکنون کمتر دیده میشود.
توسعه دهندگان حتی رنگ چشمهای مامور ۴۷ را نیز تنظیم کرده و به جای رنگ بنفشی که در هیتمن ۲ شاهد بودیم، آنها را به رنگ آبی روشن تغییر دادهاند. برخی از جزئیات نیز بسیار عالی بوده است و میتوانیم به منافذ پوست مامور ۴۷ و رگهای کوچکتر در قرنیه وی اشاره کنیم که این بار کمتر به چشم میخورد. چنین چیزی ممکن است به دلیل تنظیمات نوری باشد که در هیتمن ۳ انجام شده است.
بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آنلاین اندروید، لیست پر دانلودترین های جهان
ما البته مطمئن نیستیم که این جزئیات اضافی از دست رفته، لزوما بهبودی برای هیتمن 3 باشند، اما مامور ۴۷ در این نسخه بسیار جوانتر به نظر میرسد. شما نیز در این مورد میتوانید نظرات کنجکاو کنندهی خود را با ما درمیان بگذارید. احتمالا چیزی که اول از همه نظر شما را جلب میکند، بارکدی است که در پشت سر وی وجود دارد و باعث میشود به آن خیره شوید. بنابراین اجازه دهید که اکنون به سراغ برخی دیگر از جنبههای مامور ۴۷ برویم.
سایر جنبههای محیطی بازی که شما را تحت تاثیر قرار می دهد!
بازی Hitman 3 شامل تعداد زیادی از محیطهای جدید برای کاوش شما خواهد بود. هزاران فرصت بینظیر برای ترور و روشهای نفوذ وجود دارد که مطمئنا هیتمن بازان را بسیار خوشحال خواهد کرد. گیمرهایی که دوست دارند بازی را بهصورت پرفکت ادامه داده و زمان زیادی را برای ماموریتهای آن صرف کنند، با این جزئیات و روشهای بالا سرگرم خواهند شد. استودیو IO Interactive هماکنون اجازه داده است که سطوح بازی هیتمن ۲۰۰۶ و هیتمن ۲ در بازی هیتمن ۳ نیز وجود داشته باشد.
در نگاه اول متوجه میشویم که این مراحل تقریبا با دو بازی گذشته یکسان هستند، اما چندین تغییر جالب در این بخشها ایجاد شده است. این موارد احتمالا در نتیجهی بهروزرسانیهایی بوده است که استودیو در موتور سازندهی بازی انجام داده است.
بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ + بررسی ۱۱ مدل موس مخصوص بازی
در ابتدا، وضوح تصویر را میبینیم که مشخصا با بازیهای همان سال تفاوت دارد و جزئیات بیشتری را شاهد هستیم. در سال ۲۰۱۹، AMD با عرضه کارت گرافیک جدید Fidelity FX خود، ویژگیهای نوینی را برای هیتمن ۲ بههمراه آورد. با توجه به توضیحاتی که در تنظیمات بازی وجود دارد، این کارت گرافیک در برابر اثرات ناشی از ضد الگوسازی زمانی، مقابله میکند و این کارت گرافیک به چنین موضوعی کمک میکند. تصاویر در بازی هیتمن ۳ تار تر به نظر میرسند، چرا که همان گزینهی وضوح تصویر را در منوی گرافیکی خود ارائه نمیدهند.
این امر بهويژه هنگام مشاهده درختان در مراحل حومه شهر بسیار مشهودتر است. این در حالی است که همهی برگهای زرد، بیش از هر زمان دیگری با هم ترکیب شدهاند. اکنون که در مورد چنین چیزی صحبت کردیم، باید به این نکته هم اشاره کنیم که نقشههای بافت واقعی دو بازی کاملا یکسان هستند.
در چندین مرحله مختلف از این بازی، به چندین سطح از گرافیک بازی نگاه کردیم و همه چیز با همان کیفیت عالی ظاهر میشدند. در چنین موردی غالبا از جزئیات دقیق اجسام ریز موجود در محیط نیز غافلگیر میشدیم. روزنامههایی را میدیدیم که با اثر انگشت خوانا و واقعی روی خود شناخته میشوند.
تنها نکتهی منفی در چنین موردی، آسمان خراشی دور دست در میامی بود که به هر دلیلی، به نظر میرسید که بافتهای آن به درستی لود نشدهاند. این آسمان خراش دارای یک سطح صاف و مات بود که برخلاف پنجرههایی که از قبل دارای جزئیات بسیار زیبایی بودند، شاهد چنین موردی نبودیم. ساختمان کنار آنها نیز از نظر شکل و شمایل، یکسان به نظر میرسیدند. بنابراین، ما کاملا متقاعد شدیم که این فقط یک خطای لودینگ جزئی در نقشه است و تغییر عمدهای در این مورد صورت نگرفته است.
روشنایی و میزان نور؛ واقعیتی شگفت انگیز در یک بازی
با حرکت رو به جلو، ما طراحی نور را هم به شکل متفاوتی داشتیم. اکنون که برای اولین بار آزمایش نورپردازی را برای این بازی انجام دادیم، در پیدا کردن هر چیزی که متفاوت به نظر میرسیدند، به مشکل خوردیم. رنگ آمیزی هر سطح یکسان به نظر میرسد. همان اثر شکوفتهای، در اغلب موارد، هنوز هم در همهی مکانهای مشابه خودشان را نشان میدهند.
البته ما متعجب شدیم که یکی از پیشرفتهای فنی بزرگ بازی Hitman 3 در واقع بازتاب فضای صفحهی نمایش بهصورت کاملا گسترش یافته بود. اکنون، هیتمن ۲ هم دارای بازتاب فضای صفحه نمایش است؛ به خصوص وقتی که با آب بزرگتری روبرو میشویم. اما در مورد هیتمن ۳، بازتابها را میتوانیم در همه بیابیم. از کف مرمر یک سالن استراحت در پاریس گرفته تا راه پله کوچکی که با نور نئون در میامی یافت میشود.
بیشتر بخوانید: بهترین مادربردهای گیمینگ از برندهای اینتل و AMD
تمام سطوحی که باید بازتابنده باشند، اکنون نوعی بازتاب فضای صفحهای را ارائه میکنند. آنها همان بازتابهای اشعهای نیستند که بهطور فزایندهای در کنسولهای جدید بازی به محبوبیت رسیدهاند. هنوز هم مقدار زیادی به این صحنهها میافزاید و عملکرد قابل قبولی دارد.
علاوه بر این، بازتابهای دیگر بازی مانند آینههای معرفی شده در بازی هیتمن ۳ بهبود بیشتری داشتهاند. آنها تصویری با وضوح بالاتر دارند و میتوانند تاثیر قانع کنندهای روی بازیکن بگذارند. پیشرفت بزرگ دیگر، در زمینه ایجاد پرتو است. بازتابها به دلیل چندین نقشه که شرایط نوری لازم را دارند، کاملا نمیتوانند قابل توجه باشند.
پرتوهای گرگ و میش در بازی هیتمن ۳ بسیار چشمگیرتر ظاهر شدهاند. اشعههای نور کوچکتر اما پرشماری را در بازی شاهد هستیم که از طریق برگ درختان و پنجرههای اتاق کناری به داخل وارد میشوند و صحنههای بسیار جذابی را خلق میکنند. نور محیط نیز در چنین شرایطی در اتاق احساس میشود و حالت کاملا متفاوتی با بازی هیتمن ۲ دارد.
سایهها در هیت من 2 و 3
در مرحلهی بعدی، به سایهها میرسیم. اکنون این جنبه برای قضاوت کمی میتواند چالش برانگیز تر باشد. پیش بینی سایه در هیتمن ۲ بسیار مناسب بوده است. از مشاهداتی که ما از این بازی داشتهایم، به نظر میرسد که اصلا تغییر چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.
لبهای سایه مامور ۴۷، با کمی لرزش لبه به لبه میتواند به خوبی قابل مشاهده باشد، اما هنوز هم کاربران اندکی میتوانند آن را تشخیص دهند. تمام سایههای محیطی، حتی سایههایی که پرندگان در بالای پرواز خودشان میاندازند، بازهم دقیقا همان رفتار مشابه را دارند. با این حال، به دلایلی، سایههای ایجاد شده توسط اشیایی مانند علفهای سه بعدی چمن، مانند سایههای میامی، هم اکنون در هیتمن ۳، عملا وجود ندارند. این موضوع سبب میشود که تکه چمن کار شده در محیط، کمی حس تراکم داشته باشد.
جلوههای نزدیک به واقعیت
تا به اینجا متوجه شدیم که یقینا جلوههای ویژه در بازی به حد خوبی وجود دارد. در بیشتر موارد، تاثیرات بین دو بازی تقریبا یکسان باقی مانده است. اثرات آتش سوزی اندکی بهبود یافته است. انفجارها تغییر یافتهاند و از این جلوهها، میتوانیم به شکوفههای درخشان و چشمک زن جدید اشاره کنیم. این موارد در انبوه ایجاد دود هم مشاهده میشود که مانند گذشته کار شده است. فارغ از تمام اینها، بسیاری از جلوههای ویژه که در بازی مشاهده میکنیم، همگی یک شکل به نظر میرسند. این موضوع لزوما چیز بدی نیست. جلوههای بازی هیتمن ۲ و بهخصوص در زمینه شبیه سازی آب بسیار عالی عمل کرده است.
بیشتر بخوانید: ۱۳ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ
همهی موجها و چشمههای آب، زیبا و مستقل به این بازی منتقل شدهاند. آنها حتی در مراحل جدیدتر بازی نیز گنجانده شدهاند. به عنوان مثال میتوانیم به دبی و پیادهروی فوقانی آن اشاره کنیم که نهتنها بازتابی از فضای صفحه را به نمایش میگذارد، بلکه هنگی که مامور ۴۷ از آن عبور میکند، این اثر پاشش با کیفیت بالاتری برای مخاطب دیده می شود. این موضوع را در مقایسه میتوانیم با راه رفتن مامور ۴۷ در میان گودالهای کم عمقی مشاهده کنیم که در هیتمن ۲ کار شده بود.
NPC ها
جمعیتی در بازی وجود دارد که همچنان یکی از چشمگیرترین جمعیتهای موجود در صنعت بازیهای ویدیویی محسوب میشود. تنوع خوبی را در زمینه مشخصههای هرکدام از این NPC ها مشاهده میکنیم که شباهت بین آنها را کاملا از بین میبرد. البته همچنان بارقههایی از توهم در بازی وجود دارد و تمام این NPC ها از آخرین بازی این سری یعنی هیتمن ۲، به این اثر منتقل شدهاند و شباهت زیادی را بین آنها میبینیم.
این موضوع بدان دلیل است که نحوهی بازی بازیکنان در هر مرحله بسیار مهم است و ممکن است که مشاهدات مختلفی در کل داشته باشیم. حتی جایگاه هرکدام از این NPC ها نیز میتواند روی تجربهی بازیکنان تاثیر بگذارد. به نظر نمیرسد که بسیاری از آنها از نظر بصری نیز تغییری کرده باشند و استودیوی سازنده، بیش از پیش این موارد را از هیتمن ۲ کمک گرفته است.
مقایسه گیمپلی بازی هیتمن 2 و هیتمن 3
در مرحلهی بعدی، میخواهیم که به طور خلاصه در مورد مکانیسم گیمپلی بازی نیز صحبت کنیم. آنهایی که بازی را کامل کردهاند، میتوانند به چندین جنبهی جالب از گیمپلی بازی اشاره کنند که ارزش اشتراک گذاری با کاربران دیگر را هم دارد. با چند نمونه از آنها در ادامه با ما همراه باشید.
توالی اینتروهای بازی
اول از همه باید به این مورد اشاره کنیم که اینتروهای جدیدی به بازی Hitman 3 اضافه شده است. طبق گفتهی IO Interactive، اکنون سکانسهای اینترو سینمایی بیشتری برای کمک به حالت روایی بیشتر داستان اضافه شده است. چنین روندی در مراحل اوج داستان بازی بیشتر دیده میشود. به عنوان مثال، در ماموریت دبی، شما در لبهی یک برج بسیار بلند قرار دارید و اینبار قرار است به متفاوتترین شکل ممکن نسبت به بازیهای قبلی این مجموعه، بازی را شروع کنید.
بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آفلاین اندروید؛ معرفی 9 بازی پرطرفدار
سپس باید با احتیاط از قسمت بیرون ساختمان بالا بروید و قبل از اینکه به آرامی داخل آن شوید، جمعیتی از NPC را نظاره خواهید کرد که صحنهی بسیار جالبی را رقم میزنند. این یک روش بسیار جالب برای شروع یک مرحلهی جدید است. خوشبختانه هنگامی که این کار را برای اولین بار انجام میدهید، با اضافه شدن اینترو جدیدی که شما را در انتهای سکانس فیلمبرداری شده قرار میدهد، در موقعیت انتخاب قرار گرفته و میتوانید داستان را بهطور دلخواه جلو ببرید.
دوربین و حرکت آن
مرحلهی بعدی، ابزار جدید به عنوان دوربین شناخته میشود. این موضوع اکنون نقش بسیار مناسبی در بازی دارد. نه تنها شما میتوانید برای گرفتن عکس از اهداف مختلفی مانند ترور از آن استفاده کنید، بلکه میتوانید از آن برای هک سیستمهای امنیتی از راه دور نیز استفاده کنید که در محیط مراحل مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار کاربردی است.
به عنوان مثال، در دربی، شما میتوانید از دوربین برای بازکردن صفحات الکترونیکی پنجره استفاده کنید که به شما امکان میٔهد تا به خارج از کشور سفر کنید. حتی میةوانید حواس افراد مختلف را پرت کنید و گشت را با آن دور بزنید. از آنجایی که این دوربین یک افزونهی دائمی برای مامور ۴۷ محسوب میشود، ممکن است که در مراحل بعدی بازی نیز کاربردهای دیگری داشته باشد.
میانبرها
میانبرهای دائمی هم در بازی و مراحل جدید آن وجود دارد. اینها شامل مواردی هستند که بازیکنان میتوانند در محیط خود با آنها ارتباط برقرار کنند و باعث شوند که مسیرهای جدید با دسترسی در مجاریهای مختلف برای آنها باز شود. شما میتوانید بهصورت تکراری نیز از آنها استفاده کنید. به نظر من، این یک نقطه عطف خوب برای بازی است و شیوههای بیشتری برای تمام کردن مراحل در اختیار شما قرار میدهد.
همانطور که همیشه تکرار مراحل و کسب اچویمنتهای بازی میتواند عالی باشد، این میانبرها نیز میتوانند طی مسیر طولانی و تکراری رسیدن به همان مناطق را از حالت خسته کنندگی خارج کنند. شما میتوانید هم اکنون از مواردی مانند این نردبانها نیز استفاده کرده و سردرد خودتان را در طی کردن مسیرهای طولانی کاهش دهید. از این راهها میتوانند مسیرهای جدیدی را برای پایین کشیدن اهداف خود استفاده کرده و مراحل را به شکل سرگرم کنندهتری به پایان رسانید.
بیشتر بخوانید: معرفی سیستم گیمینگ ارزان
برخی دیگر از ویژگیهای جدید و گزینههای ناب نیز به بازی اضافه شده است که با تجربهی بیشتر بازی، آنها را حس خواهید کرد. بهطور کلی، میتوان گفت که هیتمن ۳ تغییرات جزئی بسیاری را در زیر چنته خود دارد. اگر بازی هیتمن ۲ و هیتمن ۳ را با هم مقایسه نکنید، ممکن است که دید سختی به آنها داشته باشید. هیتمن ۳ نوید یک تجربهی همه جانبه را به شما داده است.
مقایسه هیتمن 2 و 3 از نگاه مقداد آی تی؟
از نظر گیمپلی و گرافیک، روشنایی و میزان نور، سایهها، NPC ها
مقایسه گیمپلی بازی هیتمن ۲ و هیتمن ۳؟
توالی اینتروهای بازی، دوربین و حرکت آن، میانبرها
مهم ترین نقاط قوت هیتمن 3؟
روایت داستانی جذاب، پیشرفت قابل ملاحظه در بخش گرافیک، بیشترین بهره وری هوش مصنوعی
شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.