• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

ما در این مقاله به بررسی بازی Forza Horizon 4 می پردازیم. تصور کنید که اگر بخشی از کوه راشمور را به شما می‌دادند که بهترین بازی‌های ریسینگ مدنظر خود را در آن حکاکی کنید، چه بازی‌هایی را انتخاب می‌کردید؟

اگر چند بازی برای این منظور در ذهن خود دارید، بهتر است که دست نگه دارید، چرا که احتمالا بازی Forza Horizon 4 را باید با یکی از تجربه‌های خود جایگزین کنید. این بازی جزو تجربه‌هایی است که لیاقت هک شدن در ذهن هر علاقه مند به سبک ریسینگ را دارد و همه چیز را در حد کمال به شما معرفی می‌کند.

وقتی که اولین بار به سراغ تجربه این اثر می‌روید، احتمالا شکی نخواهید داشت که باز هم با یک بازی خوب روبرو هستید؛ اما تا چه حد خوب؟ ما به شما می‌گوییم که حتی حاضر خواهید به خاطر آن، یک کنسول ایکس باکس خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آنلاین اندروید، لیست پر دانلودترین های جهان


معرفی و دانلود (فورتزا هورایزن۴)

بازی Forza Horizon 4 در یک دنیای جهان باز جریان دارد و همان سنت همیشگی رانندگی با ماشین‌های سریع در محیط‌های پر زرق و برق را در بازی می‌بینیم. چالش‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد و با این وجود، این جلوه‌های فصلی پویا و بسیار درخشان بازی هستند که روی شما تاثیر می‌گذارند.

این فصل‌های پویا، رانندگی را وارد مرحله تازه‌ای می‌کند و گاهی، فارغ از غوغایی که در مسابقات وجود دارد، غرق در محیط زیبا و واقع گرایانه‌اش خواهید شد. بخش چندنفره بازی هم یکی از بهترین‌ها است و سیستم پیشرفت جدیدی را به شما معرفی می‌کند.

بررسی بازی Forza Horizon 4

دانلود Forza Horizon 4

در بازی Forza Horizon 4 می‌توانید چالش‌هایی را تجربه کنید که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید. در واقع هیچ فشاری روی شما وجود ندارد و می‌توانید برخی از ویژگی‌های جدید بخش آنلاین را هم به اندازه دیگر بخش‌ها تجربه کنید. این بخش‌های جدید، اگرچه چندان هیجان انگیز نیستند، اما به دلیل گیم‌پلی مسابقات فوق العاده جذابی که در بازی Forza Horizon 4 می‌بینیم، آن‌ها را هم به شدت دوست خواهید داشت و مدام در چالش‌های آن شرکت می‌کنید.

این بازی نمایانگر سال‌ها تلاش سازندگان برای ارائه یک گیم‌پلی نرم و عالی است و باز هم در چهارمین نسخه، به این نکته واقف خواهید شد.این مجموعه که تقریبا هر دو سال یک بار روانه بازار می‌شود، دلیل مهمی برای خرید کنسول ایکس باکس و وارد شدن به اکونومی مایکروسافت است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Resident Evil Village؛ رزیدنت اویل 8 داستانی مهیج از دهکده‌ای فراواقعی!

اگر این کمپانی در نسل هشتم عملکرد خوبی نداشته است و سونی به وضوح این کمپانی را شکست داده است، اما هورایزن ۴، نقطه عطفی است که به عنوان یک بازی System Seller، در این نسل برای مایکروسافت سودآوری داشته است.

علاقه مندان به سبک ریسینگ، تجربه‌ای مانند هورایزن را نمی‌توانند در کنسول پلی‌استیشن ۴ تجربه کنند و عناوین پرتعداد Need for Speed هم نمی‌توانند کیفیتی مانند این اثر را به شما تحویل دهند. بنابراین ناچار خواهید بود که به این اکونومی قدم گذاشته و تجربه یک رانندگی تکامل یافته را داشته باشید.


فصل‌های پویا با چالش‌های فراموش نشدنی

همانند سری‌های قبلی، بازی Forza Horizon 4، جشنواره‌ای از مسابقات طولانی و بسیار پر شور را برای‌تان به همراه آورده است و تمرکز زیادی روی گیمرهای جوان دارد. اگر به یاد داشته باشید، آخرین باری که بازی هورایزن را تجربه کردید بودید، به اعماق The Land Down Under رفته و جشنواره‌ای از چالش‌ها را در آن تجربه کردید.

این بار، رانندگی حرفه‌ای خود را در انگلیس سپری خواهید کرد و به لوکیشن‌هایی خواهید رفت که ویترینی از آب و هوای متنوع را برای شما دارند و ویژگی‌های جدید نسخه چهارم این مجموعه را به خوبی به نمایش می‌گذارند. جلوه‌های فصلی پویا همراه با گرافیک خاصی که در رقابت‌ها شاهد هستیم، تمام آن چیزی است که در این بازی تجربه خواهید کرد.

بررسی بازی Forza Horizon 4

اولین تجربه شما از بازی Forza Horizon 4، با یک آموزش همراه است و طعم شرایط متنوع آب و هوایی را به شما می‌چشاند. شما هدیه بهاری را در ابتدا دریافت کرده و با سرسبزی و محیط‌های طبیعی آن آشنا خواهید شد. در تابستان آفتابی، شکوهی از گرافیک را خواهید دید که با نور خورشید، بسیار واقع گرایانه دیده می‌شود. پاییز هم دارای برگ‌هایی با رنگ‌های زیبا است و شرایط یخبندان زمستان، تکمیل کننده همه آن‌ چیزهایی خواهد بود که سازنده بازی هنگام معرفی این اثر عنوان کرده بود.

تغییرات فصلی صرفا برای نمایش قدرت گرافیکی بازی نیستند و آن‌ها توانسته‌اند که جهان بازی فورزا هورایزن را بیش از نسخه‌های قبلی این مجموعه، با حس زنده بودن همراه کنند. در Forza Horizon 3، دامنه‌های زمستانی به عنوان دی ال سی به آن اضافه شده بود و یک منطقه کوهستانی خاص را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. در Forza Horizon 4 افزایش و کاهش دما تاثیر خود را روی رانندگی شما خواهد گذاشت و پویایی و واقع گرایی در بالاترین حد خودش به این اثر اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با تمام وسایل و ابزار مورد نیاز استریم

به عنوان مثال، می‌توانیم به دریاچه‌های زیبا در فصل بهار، تابستان و پاییز اشاره کنیم که با سر و صدای خاص خودشان، حس خوبی به بازیکن می‌دهند و همین دریاچه در فصل زمستان، یخ می‌زند و شما می‌توانید به عنوان یک مسیر عبور از آن استفاده کنید. به همین ترتیب، باران‌های بهاری می‌تواند مسیری را گل آلود کند و همان منطقه تبدیل به گوشه‌ای از یک مسیر پیچیده و خطرناک می‌شود.

فصل‌ها هر پنجشنبه جا به جا می‌شوند و شما برای مدت زمان طولانی در یک فصل نخواهید ماند. علاوه بر این، داشتن هوای پویا به این معنی است که شما می‌توانید یک بازی را در زیر آسمان آفتابی شروع کرده و قبل از اینکه از خط پایان عبور کنید، بارندگی را هم در مسیر شاهد باشید.

بررسی بازی Forza Horizon 4

افرادی را می‌شناسم که در ابتدا، جلوه‌های فصلی و پرداختن به آن در کنفرانس بزرگی مانند E3 را تمسخر می‌کردند، اما وقتی عظمت Forza Horizon 4 و تاثیر هر شرایط آب و هوایی روی جاده مسابقه را در نظر می‌گیریم، این ویژگی کاملا چشمگیر بوده و ارزش پرداختن بیشتر را هم داشته است.


جنون در رانندگی

به طور پیش فرض، باید بگوییم که Forza Horizon 4 به طور پیش فرض روی مسابقات آنلاین و جهان مشترک استوار شده است و امکان ایجاد ترافیک بیشتری از بازیکنانی که در دنیای شما حضور دارند را فراهم می‌کند. بازیکنان تماما واقعی هستند و همین، حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

البته هنوز هم هوش مصنوعی در بازی نقش دارد، اما این خود شما و بازیکنان دیگر هستید که می‌توانید چنین جهان بزرگی را بین هم تقسیم کرده و کارهای خود را انجام دهید. این بازی بی شباهت به سری The Crew نیست، اگرچه تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد. شما در صورت دلخواه می‌توانید آفلاین بازی کرده و آنلاین بودن یک مسئله اجباری در بازی نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آفلاین اندروید؛ معرفی 9 بازی پرطرفدار

این بازی به اندازه‌ای هوشمند است که بتوانید بین حالت آفلاین و آنلاین، در پس زمینه تغییراتی داشته باشید و بازی را همچنان و با همان یکپارچگی ادامه دهید. این مسئله بارها به دلیل عدم وجود اتصال اینترنتی ایجاد شده و مشکلی را هم برای شما ایجاد نخواهد کرد. صادقانه باید گوییم که حالت آنلاین جزو جدانشدنی این بازی است و دلیل خوبی برای حذف کردن آن از بازی خود نخواهید داشت.

شما هنوز هم دوست خواهید داشت که افراد واقعی به جای هوش مصنوعی در بازی حضور داشته باشند و بتوانید با آن‌ها در ارتباط باشید. رویدادهای Forzathon Live هم سفرهای هیجان انگیزی را در رانندگی برای شما ایجاد خواهد کرد و به طور پیوسته می‌توانید به تجربه آن‌ها بروید. می‌توانید به یک کاروان ملحق شده و رویدادها را با همدیگر تجربه کنید.

بررسی بازی Forza Horizon 4

شرکت در چنین رویدادهایی واقعا لذت بخش است و شما را با امتیازات بیشتری روبرو می‌کند. می‌توانید چالش‌های این رویدادها را تکمیل کرده و ارز جداگانه‌ای به نام کردیت کسب کنید. می‌توانید از فروشگاه جداگانه این بخش، برای کسب آیتم‌های نایاب ماشین‌ها استفاده کرده و در بخش سفارشی سازی بازی، غرق شوید. بازی الگوهای رفتاری را برای کاراکتر شما هم به همراه خواهد داشت و می‌تواند قابلیت تکرار بازی را به شدت بالا برد.

در نظر داشته باشید که بازی، هیچ گونه خرید درون برنامه‌ای ندارد و همه آیتم‌ها را می‌توانید با عملکرد بالای خود کسب کرده و برای تجربه بازی انگیزه لازم را داشته باشید. کاراکتر بازی احساسات متنوعی می‌تواند داشته باشد و از کاستوم‌ها و آواتار های متعدد بهره ببرد.

این بخش هم چیزهای جذابی برای شما دارد و هیچگاه ناامید تان نخواهد کرد. می‌توانید از شلوار جین و کلاه استفاده کرده و اگر از تیپ خود خسته شدید، به سادگی آن را تغییر دهید. بازی از رقص‌های مخصوص مواقع پیروزی هم برخوردار است که شباهت زیادی به GTA Online دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه جذاب گرافیک و گیم‌پلی Hitman 2 و Hitman 3 را از دست ندهید!

فعالیت‌های گسترد‌ه‌ای را می‌توانید در این بازی داشته باشید و صرف نظر از رویدادهای فصلی آنلاین، می‌توانید به سراغ ماشین‌هایی بروید که برای رویدادهای خاصی ساخته شده و بسیار انعطاف پذیر عمل می‌کنند. سرعت و دست فرمان شما تعیین کننده مهارتی است که به واسطه آن در گروه‌های قدرتمندتر قرار می‌گیرید.

این شما هستید که می‌توانید در دوره‌های سفارشی سازی شده شرکت کرده و مهارت خود را نشان دهید. تنها به ماموریت‌های داستانی بازی اکتفا نکرده و سعی کنید که شیرین کاری‌های زیادی هم با ماشین خود نشان دهید. می‌توانید با قطار و هواپیما هم مسابقه داده و ادای احترامی به آثار دیگر هم داشته باشید.

بررسی بازی Forza Horizon 4


سایه دیوانه‌واری به نام زمستان

اگر به یاد داشته باشید، تریلرهای معرفی بازی، حدود چهار الی پنج ساعت به هر چهار فصل بازی نگاهی انداخته بود و ما می‌توانستیم به صورت آنلاین و آفلاین، در چالش‌های هفتگی این فصل‌ها حضور داشته باشیم. در بیشتر قسمت‌های این معرفی، ما در فصل پاییز بودیم و می‌دانیم که پاییز فصل موردعلاقه بسیاری از ماها است.

جزئیات زیادی در فصل‌ها دیده می‌شود و طیف وسیعی از رنگ‌ها را در درختان و برگ‌های آن‌ها می‌توانیم مشاهده کنیم. برگ‌ها با سرعت‌های مختلفی شروع به وزیدن کرده و گودال‌های مرطوب کنار جاده، می‌توانند برای تبخیر آب شرایط جالبی را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ماشینی اندروید؛ ۳۸ بازی ریسینگ بیادماندنی!

اگر نسخه قبلی این مجموعه را تجربه کرده باشید، با ایده‌های پشت آن به خوبی آشنا بوده و انتظارات خود را می‌توانید مرور کنید. بازی در دنیای سفید که فصل زمستان نام دارد، منظره خاص و کاملا جدیدی برای شما خواهد داشت و هویت تازه‌ای را به سری می‌بخشد.

جزئیات این فصل، کامل و دقیق بوده و بعد از چند ساعت تجربه، کاملا از آن راضی خواهید بود. این بخش به خوبی متقاعد کننده است و فضای خاص محیط انگلیس، این موضوع را دوچندان می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که انگلیس در بازی Forza Horizon 4، کشوری با مناظر طبیعی خیره کننده است و شهرهای عجیب و غریب و کوچک آن را می‌توانید در فصل‌های مختلف تجربه کنید.

بررسی بازی Forza Horizon 4

این مناطق دارای مزارع آرام و جاد‌ه‌های روستایی هستند که پرچین‌ها و دیوارهای سنگی آن‌ها را فرا گرفته است. می‌توانید به سمت جویبارهایی حرکت کنید که تا بلندی‌ها زبانه کشیده‌اند و جنگل‌های انبوه را هم در پس آن‌ها می‌توانید مشاهده کنید.

بازی دارای سواحل وسیعی بوده و کوه‌های صخره‌ای هم مکان مناسبی را برای رقابت‌ها فراهم آورده‌اند. می‌توانید از قلعه‌ها و دیگر سازه‌های چند صد ساله دیدن کرده و در سرتاسر نقشه به دنبال آن‌ها باشید. بازی حیواناتی مانند گوزن، خرگوش، مرغ و برخی از گوسفندهای چابک و شگفت آور را هم هه بازی اضافه کرده است و می‌توانید در محل زندگی خود آن‌ها را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب بازی فورتنایت روی کامپیوتر

بازی از لحاظ گرافیکی بسیار زیبا طراحی شده است و می‌توانید از کشف آن‌ها در نسخه ایکس باکس وان لذت بیشتری ببرید. شما می‌توانید در حالت پیش فرض به تجربه بازی پرداخته و کیفیت 4K را در کنار HDR‌ و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه داشته باشید. حالتی هم به نام Performance در بازی وجود دارد که نرخ فریم را به ۶۰ رسانده و وضوح تصویر را به 1080p کاهش می‌دهد و همچنان هم می‌توانید حالت HDR را داشته باشید.

در این حالت، جنبه‌های فنی بازی بیشتر به چشم آمده و می‌توانید از گیم‌پلی بازی نهایت لذت را ببرید. بازی در طلوع و غروب آفتاب، ویترینی باورنکردنی از مناظر جذاب را برای شما فراهم کرده است و می‌توانید نورپردازی عالی Forza Horizon 4 را در این زمینه مشاهده کنید.

بازی Forza Horizon 4 در چنین حالتی مسافرت‌های ملایم و آرامش بخش را برای شما فراهم کرده است و می‌توانیم تمایز آشکاری را بین آن و نسخه سوم مشاهده کنیم که در استرالیا جریان داشت. بازی از کویرهای خشک و نارنجی رنگ استفاده کرده و به جنگل‌های بارانی می‌رسد. اختلاف در این زمینه با نسخه قبلی کاملا آشکار است و حتی با قرار گرفتن در ارتفاعات، می‌توانید تجربه‌های جدیدی برای خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر؛ قابل اجرا روی تمام سیستم‌ها

بازی جاده‌هایی هم دارد که از تپه‌های بزرگ پر شده‌اند و رانندگی جالبی را برای شما تامین خواهند کرد. می‌توانید از تفاوت وسیع بین جاده‌ها لذت برده و از بزرگ‌راه‌های مدرن و وسیع استفاده کنید. کوچه‌های باریک و جالبی هم وجود دارند که رانندگی در آن‌ها نیاز به مهارت بالایی خواهد داشت. مکان‌هایی هم در بازی وجود دارد که یادآور معماری قرن‌های گذشته بریتانیا است و رانندگی در آن‌ها حس جالبی خواهد داشت.

بررسی بازی Forza Horizon 4

ستاره چنین نقشه‌ای را می‌توانیم ادینبورگ بدانیم که بسیار زیباتر از Surface Paradise بازی Forza Horizon 3 دیده می‌شود. ادینبورگ در هورایزن ۴، مکانی بسیار زیبا است که از تاریخ سرچشمه گرفته است و طرح بندی جاده‌ای جالب توجهی هم دارد. این مکان احتمالا برای خیلی‌ها حیرت انگیز است و خاطرات‌ خوب‌شان را زنده می‌کند.


بهشت ماشین‌ها و اماکن قدیمی

بازی Forza Horizon 4 ماشین‌های سواری مختلفی را برای شما به همراه آورده است و می‌توانید از میکرو اتومبیل ۵۹ کیلویی Peel P50 گرفته تا ماشین‌های بزرگ جثه را سوار شوید. همه این تجربه‌ها، جالب و سرگرم کننده هستند و می‌توانند عبور از سازه‌های مختلف را برای شما جالب‌تر کنند.

برخی از آن‌ها در قاب دوربین جا نمی‌شوند و همین موضوع کمی اذیت کننده خواهد بود. با ماشین‌های بزرگ می‌توانید به انبارهای بزرگی در بریتانیا رفته و مهارت خود را در این زمینه نشان دهید. چنین لوکشین‌هایی نمایانگر مقاطع مختلفی از فرهنگ رانندگی انگلیس است و اگر به آن آشنایی داشته باشید، می‌توانید مهارت‌های خود را در آن نشان دهید

بازی Forza Horizon 4، میتسوبیشی، تویوتا و لکسوس را هم برای شما فراهم کرده است و گزینه‌های سفارشی سازی خوبی هم می‌توانید با آن‌ها داشته باشید. ماشین‌هایی را در بازی می‌بینیم که کیت بدنه و لوازم جانبی منحصربه‌فردی دارند و دسته بندی ویژه‌ای در بخش سفارشی سازی را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه هیت من 3 و هیت من 2

گزینه‌های جدید، شامل سیستم تعلیق و تنظیم رانش هستند که از فورزا موتور اسپرت ۷ به این بازی راه پیدا کرده‌اند. لاستیک‌های مخصوص درگ را هم داریم که برای عبور از جاده عالی خواهند بود. در این بازی می‌توانید گزینه‌های رنگی جدیدی هم داشته باشید و از آن‌ها روی ماشین‌های قدیمی خود استفاده کنید. می‌توانید از Z9X Torana همراه با لاستیک‌های خاصش استفاده کرده و قوس‌های جالبی را با چرخ‌های آن داشته باشید. همین موضوع سبب می‌شود که رانندگی در برخی از مناطق انگلیس جالب باشد.


رانندگی هیجان انگیز در جاده

یکی از دو ارز موجود در بازی Forza Horizon 4، ارز Influence نام دارد که می‌توانند لول‌های جدید بازی را برای شما آنلاک کنند. ارز دوم هم کردیت‌هایی است که برای ارتقای ماشین‌ها کاربرد دارد. ارز Influence شباهت زیادی به XP دارد و با ورود به مسابقات، یافتن اتومبیل‌های جدید و موفقیت در چالش‌ها، آن‌ها را کسب خواهید کرد.

درواقع، Influence را می‌توانید همراه با کمپین‌های جدید بخش My Horizon Life و ویژگی‌های جدید شخصی سازی ماشین‌ها مورد استفاده قرار داده و بیش از هر زمان دیگری از المان‌های نقش آفرینی این بازی هم بهره ببرید. این المان‌ها تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند و یقینا آن‌ها را دوست خواهید داشت.

بررسی بازی Forza Horizon 4

نسخه قبلی این مجموعه (Forza Horizon 3) بیشتر روی گسترش جشنواره چالش‌ها تمرکز داشت، اما Forza Horizon 4 تجربه شخصی‌تر را مدنظر قرار داده است و می‌توانید بیش از ۲۵ کوئست داستانی را در بخش My Horizon Life تجربه کنید. بازی از این طریق پیشرفت کرده و می‌توانید ماشین‌ها و المان‌های جدیدی از آن را تجربه کنید. هرکدام از این‌ها راه جدیدی را برای گذران وقت در دنیای بازی برای شما فراهم می‌کنند.

از جمله این موارد، می‌توانیم به Road Drifting، Racing و Stunt Driving اشاره کنیم. هر کاری که در این چالش‌ها انجام دهید، روی داستان بازی تاثیرگذار خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید از ماشین خود در حین رانندگی عکس برداری کرده یا اینکه، یک عکس برچسبی از ماشین خود در جاده تهیه کنید. حتی می‌توانید در چالش‌های مربوط به Blueprint هم شرکت کنید. فعالیت‌هایی که برای بخش My Horizon Life در نظر گرفته شده است، حالت قفل ندارند و هر زمان می‌توانید آن را ترک کرده و به کوئست‌های دیگر بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های 2021؛ معرفی و دانلود فیلم های پرفروش سال

در Forza Horizon 3، شما تنها امکان استفاده از یک مدل شخصیت، یک نام و یک مستعار در بازی داشتید که امکان ویرایش هم نداشت و تنها یک آواتار می‌توانستید بسازید. اما این بار شما می‌توانید شخصیت خود را با کسب موفقیت‌ها و آیتم‌های بیشتر، شبیه سازی کرده و به نوعی، کاراکتر خود را هم در بازی پیشرفت دهید.

احساسات شما با کسب پیروزی و موفقیت در بازی پیشرفت خواهند کرد و همین پیشرفت را می‌توانید در ظاهر کاراکتر خود هم اعمال کنید. مسلما، شما هنوز هم بیشتر زمان خود را در ماشین سپری خواهید کرد و قرار نیست که تجربه‌ای مانند بازی Need for Speed: Run داشته باشید، اما شخصی سازی به اوقات لذت بخشی در حالت‌های چندنفره تبدیل شده است و می‌توانید شخصیتی که ساخته‌اید را به دیگران نشان داده و پیروزی‌های خود را با آن جشن بگیرید.

بررسی بازی Forza Horizon 4

شخصیتی که شما ساخته‌اید، هنگام تعامل با NPC ها یا ورود به خانه، دیده خواهد شد. در Forza Horizon 4 می‌توانید خانه‌هایی را برای خود خریداری کرده و هاب‌هایی را به عنوان پایگاه عملیاتی خود بسازید. این هاب‌ها پایگاه عملیاتی شخصیت شما خواهد بود و هر یک از آن‌ها، می‌توانند پاداش‌های مختلفی مانند ماشین جدید، گزینه‌های Fast Travel و تجهیزات شخصی سازی شخصیت را در اختیار ما قرار دهند.

این خانه‌ها چندان ارزان قیمت نیستند و تقریبا از ۲۰۰ هزار Credit به بالا خواهند بود و به میلیون‌ها Credit هم افزایش پیدا می‌کنند. این بخش از بازی، مانند Croft Monor در بازی Shadow of the Tomb Raider عمل می‌کند و کارهای چندان زیادی نمی‌توانید در آن انجام دهید. شما عمدتا برای Fast Travel از آن استفاده می‌کنید و می‌توانید شخصیت و اتومبیل خود را با آن تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ + بررسی 11 مدل موس مخصوص بازی

بازی Forza Horizon 4 امکانات جالبی هم برای استریمرها در نظر گرفته است. شاید برای شما هم جالب باشد که با پخش استریم یا تماشای استریم بازیکنان دیگری که مشغول بازی Forza Horizon 4 هستند، می‌توانید Influence دریافت کنید. البته باید از طریق میکسر، که سرویس استریم شبیه به توئیچ کمپانی مایکروسافت است، اقدام به این کار کنید، تا بتوانید جوایز خود را دریافت کنید.

هر دو دقیقه تماشا، یک Influence برای شما به همراه خواهد داشت و استریمر هایی که مخاطبین بیشتری دارند، جوایز بالاتری هم دریافت می‌کنند. این موضوع یک مزیت قابل توجه برای استریمر هایی مانند نینجا خواهد بود. به طور کلی، پلتفرم میکسر، ترکیبی عجیب از دنیای مجازی و واقعی را صرفا برای اضافه کردن ردپای مایکروسافت به بازی‌ها فراهم کرده است. این موضوع را می‌توانیم فرصت طلبی مایکروسافت بدانیم.


تجربه جنون آمیز رانندگی در بخش تک نفره و چندنفره

Forza Horizon 4 به همان اندازه‌ای که یک بازی آفلاین تلقی می‌شود، یک بازی آنلاین نیز است. خوشبختانه، استودیو PlayGround Games شما را مجبور به مسابقه با غریبه‌ها نمی‌کند. همانند بازی Forza Horizon 3، بازی از قابلیت Drivatars و هوش مصنوعی بالای آن، برای پیدا کردن رقبایی استفاده می‌کند که داده‌های رانندگی آن‌ها در لیست دوستان Xbox شما قرار دارند. این تجربه سبب می‌شود که حتی هنگام انجام بازی تک نفره، آن‌ها هم جهان بازی شما را پر کنند.

بررسی بازی Forza Horizon 4

Drivatar همین کار را به صورت برعکس هم انجام داده و می‌تواند شما را وارد دنیای بازی دوستان‌تان کند. همچنین شما می‌توانید کاروانی از Drivatars را در بازی داشته و حجم زیادی از دوستان خود را در جهان بازی مشاهده کنید. در چنین شرایطی می‌توانید از مزایای کسب مهارت‌های بیشتر در بازی بهره مند شده و ماشین‌های موجود در Convoy خود را هم داشته باشید تا با سرعت بیشتری امکان پیدا کردن المان‌های بیشتر را داشته و بتوانید آن‌ها را کشف کنید.

Barn Finds ماشین‌های کمیابی هستند که می‌توانید در انبارهای پراکنده بازی آن‌ها را پیدا کنید. تشخیص برخی از آن‌ها ساده است، اما برخی دیگر به جستجوی بیشتری نیاز دارند. چند مورد از Barn Finds ها فقط در فصول مختلف بازی در دسترس هستند و بنابراین با تغییر دما، باز هم باید به سراغ محیط‌هایی بروید که قبلا در آن‌ها چیزی پیدا نکرده بودید.

بخش چند نفره بازی Forza Horizon 4، قوی‌تر از همیشه در اختیارتان خواهد بود. در حقیقت، استودیو PlayGround Games، بازی Forza Horizon 4 را به جهانی بسیار هماهنگ تبدیل کرده است و دنیایی را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید ۷۲ بازیکن را به سرور اضافه کرده و یک چالش تمام عیار را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: سنگین ترین بازی های اندروید؛ آثاری که باید تجربه کنید

این دنیا که Free Roam نام دارد، شامل بازیکنانی است که می‌توانند در لیست دوستان Xbox شما حضور داشته یا نداشته باشند. این قابلیت برای جلوگیری از اضافه شدن بات‌ها در نظر گرفته است و تمام بازیکنان به صورت واقعی در این روم حضور خواهند داشت.

رویدادهای آنلاینی هم در بازی وجود دارد که به صورت ساعتی آپدیت شده و با هشتگ ForzathonLive به شما نمایش داده خواهند شد. اگر از گیمرهای تازه وارد این بازی هستید، شما با دیگران گروه بندی خواهید شد و می‌توانید فعالیت‌هایی را در نقاط مختلف بازی و به شیوه‌های خاص تجربه کنید.

پرش‌های ترکیبی، مسابقات زمانی و حالت‌های دیگر، از جمله چالش‌های این بخش هستند که باید امتیاز گروه ترکیبی خود را با آن بالا ببرید. با این وجود، این رویدادها هیجان چندان زیادی ندارند و نسبت به دیگر حالت‌های بازی، به سرعت خسته کننده خواهند شد.

بررسی بازی Forza Horizon 4

از طرف دیگر، می‌توانید کردیت‌هایی را در این بخش کسب کنید و از آن‌ها در فروشگاه Forzathon استفاده کنید. این بخش می‌تواند آیتم‌ها و احساساتی را برای شخصیت شما به همراه داشته باشد که در دیگر استورها وجود ندارد و منحصربه‌فرد هستند. اگر حال و هوای تجربه چالش‌های این بخش را ندارید، می‌توانید دوستان خود را به مسابقات استاندارد چند نفره دعوت کنید یا در ماموریت‌های همکاری محور شرکت کنید.

وقتی که صحبت از بازگشت showcase ها می‌کنیم، خاطرات قدیمی برای‌مان زنده می‌شوند. Halo one قلب‌ها را با این بخش به دست آورده و به‌خصوص، در مسابقات دلتا می‌توانید از آن استفاده کنید. نبردهای سریع، خشن و نفس گیر، بازهم به سری فورزا بازگشته است و می‌توانید چالش‌هایی را تجربه کنید که جایگزین Bucket List شده‌اند.

اگرچه این بخش با Horizon Stories جایگزین شده است،‌ اما شوکیس‌ها، جنبه بهتری از آن را برای شما نشان خواهند داد. می‌توانید از همان رویدادهایی در بازی بهره ببرید که یک زمینه کاملا متفاوت دارند و شما را آماده می‌کنند که فیلمی را برای کانال یوتیوب خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی 17 مدل بدون محدودیت بودجه!

بازی Forza Horizon 4 سبک قدیمی Bucket List را با هدف جذب مخاطبین قدیمی خود به سری آورده است و می‌توانید در سرتاسر دنیا، با اتومبیل‌های تصادفی به سراغ چالش‌هایی بروید که رقابت عادلانه در آن‌ها بیشتر برقرار خواهد بود. می‌توانید هر فصل یا هر زمانی از روز، مسابقات جدیدی را تجربه کرده و یک روش عالی برای بهره گیری از تمام آب و هوای فصلی داشته باشید.

شما می‌توانید از منوی بازی استفاده کرده و به بلوپرینت‌ها هم دسترسی پیدا کنید. در صورت خواست، می‌توانید مسابقات سفارشی را در این بخش طراحی کرده و یک تجربه ایده آل بسازید. مسابقات در این بخش هنوز هم خلاقیت لازم را دارند و همین‌طور آبکی به سری اضافه نشده‌اند.

بررسی بازی Forza Horizon 4

از زمانی که سرویس Groove Music به پایان راه خود رسیده است، شاهد حذف آن از بازی فورزا هم بوده‌ایم. با نبود این سرویس، شرکت سازنده از سیستم کاملا جدیدی برای آهنگ‌های بازی اضافه می‌کند که البته، همه چیز همچنان فوق العاده است و موزیک، همراهی لازم را با گرافیک عالی بازی خواهد داشت.


A.N.N.A. و دیگر المان‌های گرافیکی

طراحی بازی Forza Horizon 4 این امکان را به شما داده است که به جنگل‌های پر از درخت رفته و در محیط شهری بازی غرق شوید. گشت زنی، هنگامی که زل آفتاب در چشمان شما خواهد بود و باعث خارج شدن شما از جاده می‌شود، بسیار لذت بخش است و می‌توانید بالاترین سرعت را در مسیرهای تابستانی بازی تجربه کنید.

دستیاری به نام A.N.N.A هم امکان مسیریابی خودکار را به شما می‌دهد و می‌توانید در نقشه عظیم انگلستان، پیشنهادهایی برای مسیر خود دریافت کرده و کارهایی انجام دهید که می‌توانند جذاب باشند. این دستیار، می‌تواند مسابقه‌های موجود در مجاورت شما را تشخیص داده و مکان آن‌ها را روی نقشه مشخص کند. علامت گذاری این مسیرها می‌تواند به پیشروی بهتر شما در My Horizon Life و همچنین Showcase ها کمک کند.

Showcase ها مجموعه‌ای از مسابقاتی با جنون فراوان هستند که به سبک مجموعه سریع و خشن ارائه شده‌اند و با سایر ماشین‌ها می‌توانید تجربه کنید. این چالش احتمالا طرفداران زیادی خواهد داشت و می‌توانید با ماشین‌های اسپرت و آمریکایی خود، وارد هاوانا شده و یک رانندگی آزاد را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: برترین بازی ‌های 2020 : بخش اول (25-21)

برخلاف سایر چالش‌ها، در بخش Showcase، می‌توانید لحظات سینمایی خاصی را مشاهده کرده و از پرش‌هایی که با حرکت آهسته انجام می‌شوند و زاویه‌های جالبی هم دارند، لذت ببرید. این بخش فوق العاده هیجان بالایی دارد و می‌توانید دوربین را به زاویه‌های دلخواه خود چرخانده و عکس‌های جالبی را هم تهیه کنید.


حضور برندهای تجاری مختلف

اگر اهل سوار شدن به ماشین‌های برند هستید، بازی Forza Horizon 4 هیچگاه شما را ناامید نخواهد کرد. کل صفحه بازی خود را می‌توانید با ماشین مورد علاقه خود مزین کرده و از بیش از ۴۵۰ ماشین لایسنس شده در بازی استفاده کنید. هرکدام از این ماشین‌ها، طراحی اختصاصی داشته و می‌توانید آیتم‌های زیادی را هم برای آن‌ها کسب کنید.

این رقم با توجه به ۱۰۰ ماشین لایسنس شده Forza Horizon 3 واقعا یک شاهکار است و می‌توانید تنوع بیشتری از ماشین‌ها را داشته باشید. این ماشین‌ها شامل اتومبیل‌هایی از سازندگان معتبر، مانند استون مارتین، بی ام دبلیو، کادیلاک، فورد، لامبورگینی و مرسدس بنز هستند.

بررسی بازی Forza Horizon 4

مسئله این است که ماشین‌های دارای لایسنس بازی Forza Horizon 4، احتمالا تا چند سال آینده با پایان زمان قرارداد، محو خواهند شد و بازارهای دیجیتال نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همین مسئله قبلا هم برای Forza Horizon و Forza Horizon 2 رخ داده بود.

این مسئله همواره برای بازی‌های ریسینگ وجود داشته‌اند و به عنوان چالشی است که بازیکنان باید برای حفظ تجربه خوب خود، به سراغ نسخه‌های جدیدتر بروند. هنوز هم تجربه ماشین لامبورگینی که در سال ۱۹۸۸ ساخته شده است، دلچسب خواهد بود و هیچگاه دوست نداریم که لایسنس این ماشین‌ها در فورزا هورایزن ۴ با خطر روبرو شود.

به طور طبیعی، وقتی که ماشین خود را از موانع سخت عبور می‌دهید یا به دلیل برخورد، گلگیر آن دچار مشکل می‌شود، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که ماشین‌های شما قابلیت پرش چندان زیادی داشته باشند و مانند بازی Burnout Paradise، بتوانید از قابلیت مانور بیشتری برخوردار باشید. البته بخشی به نام Wheelspin در بازی وجود دارد که با رسیدن به نقاط عطفی از داستان بازی، می‌توانید آن را تجربه کنید.

این بخش، سفارشی سازی بیشتری را برای شما به همراه داشته و می‌توانید اتومبیل‌های جدیدی هم داشته باشید که قابلیت مانور بیشتری به شما خواهند داد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، ماشین‌های بازی Forza Horizon 4 بسیار زیبا هستند و طراحی واقع گرایانه‌ای دارند. عوض کردن دنده و کثیفی‌هایی که روی ماشین باقی می‌مانند، واقع گرایانه هستند و شما می‌توانید، از وجود چنین المان‌هایی لذت ببرید.

وقتی که ماشین‌های دیگر از کنار شما عبور می‌کنند، تاثیرات آن‌ها روی مسیر و ماشین شما حس می‌شود. شما می‌توانید ماشین‌های موجود در گاراژ مجازی خود را با خرید طرح‌های بیشتری که از طریق انجمن فورزا تهیه شده است، تغییر داده و طرح‌های خاص خودتان را برای آن‌ها در نظر داشته باشید.

می‌توانید کردیت بیشتری از مراحل کسب کرده و آیتم‌های بیشتری را بخرید. می‌توانید ماشین‌هایی بسازید که به ایده‌آل‌های شما نزدیک‌تر هستند و حتی می‌توانید طرح‌های مسخره‌ای را برای ماشین خود در نظر بگیرید که جنبه فان داشته باشد.

ابزارهای ویرایش حرفه‌ای برای بازی Forza Horizon 4 در نظر گرفته شه است و می‌توانید اتومبیل ۱۰۰ هزار دلاری خود را طوری طراحی کنید که همیشه در جهان بازی جلب توجه کند. گزینه‌های سفارشی سازی عملکردی بیشتری را می‌توانید در بازی به همراه داشته باشید و بیشتر به جنبه‌های شبیه سازی آن هم توجه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 8 سیستم گیمینگ ارزان؛ انتخاب کاربران از سر تا سر جهان

شما می‌توانید فشار تایر، چرخ دنده‌ها، تراز بندی، ترمز، فنرها و موارد دیگر را تنظیم کرده و آن‌ها را ارتقا دهید. ارتقا همین موارد می‌تواند ماشین را به خواسته شما نزدیک‌تر کند. اگر از جمله افرادی هستید که چندان به علم ماشین تسلط ندارید، می‌توانید این ویژگی‌های شبیه سازی را در بازی خاموش کرده و بیشتر از جنبه آرکید بازی لذت ببرید.

بررسی بازی Forza Horizon 4

بسی جای خوشحالی وجود دارد که افرادی که علاقه مند به تجربه المان‌های شبیه سازی یک بازی ریسینگ هستند، می‌توانند در بازی Forza Horizon 4 به آن دسترسی داشته باشند. اگر به جنبه مهارت نگاه کنیم، آثار Forza Horizon همواره هدیه‌های ارزشمندی برای مخاطبین خود داشته‌اند و امکان سفارشی سازی شخصی را به بهترین شکل ممکن در بازی‌های خود فراهم می‌کنند.

نه تنها ماشین‌ها، بلکه شخصی سازی شخصیت‌ها هم در بازی وجود دارد و می‌توانید با مهارت خود، پاداش بسیار جالبی را از بازی دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر علاقه مند به مسابقات رالی هستید، می‌توانید مهارت‌های خود را در پرش و تخریب موانع نشان داده و نبردهای جالبی را با دیگر بازیکنان داشته باشید. کلا، مهارت به شما امتیاز ویژه‌ای خواهد داد و می‌توانید وقت زیادی با ماشین خود سپری کنید و جوایز بیشتری را دریافت کنید.


صداگذاری، بخشی مهم از هورایزن

موسیقی نقش بزرگی را در بازی‌های سری Forza Horizon داشته است. با پیشرفت این موضوع در این نسخه، شش ایستگاه رادیویی را می‌توانید باز کنید که ژانرهای مختلفی از موسیقی‌ها را برای شما خواهند داشت. از جمله آن‌ها می‌توانیم به موسیقی کلاسیک، هیپ هاپ، هاوس و ایندی راک اشاره کنیم که به طور کامل در این ایستگاه‌های رادیویی پوشش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست گیمینگ؛ بررسی غول های بازار 2021

البته بسی جای تاسف است که دیگر نمی‌توانید ایستگاه رادیویی سفارشی سازی شده خود را داشته باشید، جایی که نسخه سوم این امکان را از طریق Groove در اختیار شما قرار می‌داد و در این نسخه حذف شده است. البته ایستگاه‌های داخلی بی‌نظیر هستند و شاید خیلی از بازیکنان اصلا نیازی به چنین قابلیتی در بازی نداشته باشند.

در حقیقت، لحظات در بازی Forza Horizon 4 وجود دارند که هیچگاه فراموش نخواهید کرد و می‌توانید احساسی جادویی را در محیط‌های پویای بازی رقم بزنید. در کنار گرافیک، همواره این صوت بوده است که همراهی خوبی با بازیکن داشته و به عنوان مکمل این محیط‌های پویا و جذاب، می‌توانید روی آن حساب کنید. لحظاتی از بازی هستند که با لامبورگینی مشکی رنگ خود، در دل شب و تاریکی عمیق، باید با چراغ‌های جلوی خود حرکت کرده و سرعت خود را کم کنید.

در این حالت می‌توانید موسیقی را عوض کرده و یک تجربه بی نظیر داشته باشید. با کندریک لامار خود می‌توانید موسیقی متن فیلم بلک پنتر را پخش کرده و سوار بر تپه‌های انگلیس در زیر نور ماه قرار گیرید. لحظات کوتاهی هم در بازی وجود دارند که احساس کامل بودن را به بازی خواهند داد و این چیزی است که تنها از Forza Horizon می‌توانید دریافت کنید.

بررسی بازی Forza Horizon 4


مشخصات سیستم مورد نیاز بازی Forza Horizon 4

بازی Forza Horizon 4 برای کنسول ایکس باکس وان توسعه داده شده است و بنابراین، قبل از هر چیزی، شما برای یک تجربه درخشان و عالی، می‌توانید به سراغ کنسول مایکروسافت بروید. جای تعجبی هم ندارد که در صورت تجربه بازی در کامپیوتر، مشخصات چندان بالایی نیاز نخواهید داشت و با حداقل‌ها هم می‌توانید بازی را روی کامپیوتر خود نصب و اجرا کنید.

برای اینکه بازی Forza Horizon 4 را در کامپیوتر خود اجرا کنید، باید به یک پردازنده مرکزی حداقل ۳.۷ گیگاهرتزی Intel Core i3-4170، پردازنده گرافیکی AMD R7 250x یا Nvidia GeForce GTX 650 Ti همراه با هشت گیگابایت رم مجهز باشید. برای نصب به ۶۰ گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیازی دارید و ویندوز ۱۰ هم به عنوان سیستم عامل اصلی مورد نیاز خواهد بود.

سیستم‌هایی با مشخصات فنی بالاتر هم کیفیت تجربه شما را بالاتر خواهند برد و می‌توانید گرافیک عالی محیط‌های بازی را با تمام فصل‌های زیبایی که به آن‌ها اشاره کردیم، در اختیار شما خواهند بود. شما مشکل چندان زیادی با اجرای بازی در کامپیوترهای سطح پایین هم نخواهید داشت و می‌توانید با تغییر تنظیمات گرافیکی، تجربه خوبی داشته باشید. می‌توانید بازی را با سرعت ۲۰، ۳۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه تجربه کرده یا اینکه اصلا پوششی برای نرخ فریم در این بازی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین صندلی های گیمینگ؛ بشین لذتشو ببر!

ما توانستیم بازی Forza Horizon 4 را با نرخ فریم قفل شده در ۶۰ فریم در ثانیه تجربه کرده و از مسابقات عالی آن نهایت لذت را ببرید. تنها مشکلی که در این تجربه داشتیم، بافت جاده‌ها بوده که گاهی اوقات لود نشده و سبب ایجاد حالت ناخوشایندی می‌شد. خوشبختانه این اتفاقات خیلی به ندرت اتفاق می‌افتند و شاید اصلا شما تجربه آن را نداشته باشید.

گزینه‌های گرافیکی بسیار جالبی مانند Motion Blur، Dynamic Render Quality و VSync هم وجود دارند که می‌توانید برای سفارشی سازی بیشتر در اختیار بازیکن باشند. یک حالت خاص هم برای افرادی که دارای کور رنگی هستند فراهم شده است. شما می‌توانید بازی را روی رزولوشن 4K هم تجربه کنید. اگر بخواهیم یکی از ابتکارات عالی بازی Forza Horizon 4 را توضیح دهیم، می‌توانیم به Redmond’s Play Anywhere اشاره کنیم که امکان بازی بین پلتفرمی با گیمرهای ایکس باکس وان از طریق برنامه Xbox و ویندوز ۱۰ را فراهم می‌کند.

بنابراین، بدون توجه به اینکه در چه بستری این بازی را اجرا می‌کنید، می‌توانید نبردهای ریسینگ خود را با کاربران پلتفرم‌های دیگر هم داشته باشید. متاسفانه، عملکرد HDR نسخه کنسولی، باعث نمی‌شود که بتوانید از آن روی نسخه PC هم استفاده کنید.


بهترین گیم‌پلی

بازی Forza Horizon 4 به سادگی لقب بهترین اثر ریسینگ را به خود اختصاص می‌دهد. استودیو PlayGround Games با ارائه هر نسخه از بازی در سال‌های گذشته، اثبات کرده است که محدودیت‌های گیم‌پلی را کاهش داده و یک سری برتر از بازی‌های مسابقه‌ای محسوب می‌شود. اگرچه، بسیاری از بازیکنان نیازی ندارند که هر دو سال یکبار نسخه جدیدی از بازی منتشر شود، اما ویژگی‌های جذابی که هر نسخه از آن به همراه دارد، هر بازیکنی را ترغیب می‌کند که به سمت خرید نسخه جدیدتر رهسپار شود.

بررسی بازی Forza Horizon 4

بازی Forza Horizon 4 جانشین شایسته‌ای برای نسخه سوم است و انتظار دو ساله کاملا ارزشش را داشته است. شما می‌توانید دنیایی را در بازی کشف کنید که ارزش صبر کردن داشته است و می‌توانید فناوری‌های کاملا جدیدی را در این اثر تجربه کنید. فورزا هورایزن آبروی سبک ریسینگ را خریده است و همچنان این ژانر را زنده نگه می‌دارد.

این بازی با به روزرسانی‌های بزرگ خود که شامل اضافه شدن ماشین‌ها و اچیومنت‌های جدید است، هر بازیکن را به شکلی اعتیادآور درگیر خود کرده و حتی در آینده با به روزرسانی‌های بیشتر، می‌تواند تجربه‌های جدیدتری را برای شما به همراه داشته باشد.

بازی Forza Horizon 3 همواره در تلاش برای کسب جایگاهی در یک سبک شلوغ داشت، اما نسخه جدید توانسته است که اعتماد بیشتری از گیمرها را جذب کرده و جا پای خود را محکم کند. بازی گیم پلی روانی دارد و با تجربه روی ایکس باکس یا کامپیوتر، می‌توانید متوجه این قضیه شوید.

بیشتر بخوانید: مقایسه پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4

می‌توانید تنظیمات بازی را تغییر داده و به توصیه‌ها توجه کنید. بازی همچنان یک تجربه کاربری عالی دارد و می‌توانید تصاویری فوق العاده با کیفیت با کارت گرافیک‌های خفن‌تر داشته باشید. بهترین چیزی که می‌توانیم در مورد این بازی بگوییم، سرگرم کننده بودن و پاداشی است که به واسطه تجربه این بازی نصیب‌تان می‌شود.

حتی با اتمام مراحل داستانی، شما بهانه‌های زیادی برای رفتن سراغ ماشین خود خواهید داشت و می‌توانید چالش‌های دیگر بازی را تجربه کنید. ساختار رویدادهای فصلی عالی است و یک تجربه سرگرم کننده برای‌تان فراهم می‌کنند. البته هنوز مشخص نیست که این رویدادهای Showcase برای همیشه ادامه دار خواهد بود یا محدودیتی زمانی برای آن‌ها در آینده و مخصوصا با نزدیکی به انتشار Forza Horizon 5 شاهد خواهیم بود.


سخن آخر

استودیو PlayGround Games بنیان گذار عالی بازی Forza Horizon 3 است که نسخه جدید آن، پایه جدیدی را در سبک ریسینگ بنا می‌کند. این بازی از هر لحاظ یک تجربه بی نظیر نسبت به نسخه قبلی است و مایکروسافت بار دیگر اثبات می‌کند که تعریف منحصربه‌فردی از سبک مسابقه‌ای در صنعت بازی معرفی کرده است و سال به سال هم به کمال نزدیک‌تر می‌شود.

بررسی بازی Forza Horizon 4

هورایزن ۴ در تمامی زمینه‌ها عالی عمل کرده است و نمی‌توانیم محبوبیت آن را تنها مربوط به یک بخش خاص قلمداد کنید. PlayGround Games مشخصا این نسخه را تکامل بخشیده است و المان‌های خوب نسخه‌های گذشته را ساخته و پرداخته است. در کنار آن، ویژگی‌های جدید هم به بازی راه یافته و تغییرات فصلی، مهم‌ترین المان جدیدی است که در این بازی می‌توانیم داشته باشیم.

چه چیزی بهتر از رانندگی در فضای برفی و آن هم در انگلستان؟ مایکروسافت کاملا حق داشته است که ساعت‌ها به تغییرات فصلی در بازی پرداخته و آن‌ها را به مخاطبین خود نشان دهد. حال در بازی اصلی، حضور موفق این تغییرات فصلی را مشاهده می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین دلایل بازیکنان برای خرید Forza Horizon 4 محسوب می‌شود.

شما نیز می‌توانید نظرات خود را در مورد بازی Forza Horizon 4 با ما درمیان گذارید. فکر می‌کنید این بازی لیاقت کسب لقب بهترین بازی ریسینگ نسل هشتم را دارد؟ در بخش کامنت‌ها با ما همراه شوید.

ویژگی های اصلی بازی Forza Horizon 4؟

تغییرات فصلی، مسابقه‌های متنوع، گرافیک خیره کننده

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز برای تجربه بازی Forza Horizon 4؟

سیستم عامل: نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ (نسخه ۱۵۰۶۳٫۰ یا بالاتر)، پردازنده: Intel i3-4170 @3.7GHz or Intel i5 750 @2.67GHz، حافظه رم: ۸ گیگابایت، کارت گرافیک: Nvidia 650TI or Nvidia GT 740 or AMD R7 250x

آیا بازی Forza Horizon 4 را می توان به روش آفلاین هم انجام داد؟

این بازی به اندازه‌ای هوشمند است که بتوانید بین حالت آفلاین و آنلاین، در پس زمینه تغییراتی داشته باشید و بازی را همچنان و با همان یکپارچگی ادامه دهید.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.