• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

کنترلر (دسته)، از جمله ابزارهای مهم برای تجربه بازی است و صرفا مربوط به کنسول‌های بازی نمی‌شود. از کنترلرها می‌توان برای داشتن یک تجربه بهتر در پلتفرم PC نیز استفاده کرد. به طور مثال، کنترلر تجربه بهتری در عناوینی مانند  Sekiro Shadows Die Twice، Mortal Kombat 11، Tekken 7 و بازی‌های فوتبال PES و FIFA به همراه خواهد داشت. حتی جالب است بدانید که برخی از گیمرهای حرفه‌ای، تجربه بازی‌های شوتر آنلاین را با کنترلر راحت‌تر می‌دانند. اگرچه می‌دانیم که برای چنین بازی‌هایی، ماوس و صفحه کلید کاربرد بهتری دارد و به تجربه حرفه‌ای شما هم کمک خواهد کرد. به همین دلایل، ما در این مطلب قصد داریم که کنترلرهای سازگار با کامپیوتر را به شما معرفی کرده و نمونه‌ای از بهترین‌ها را برای سبک‌های گیمینگ خاص ارائه کنیم.

کارشناسان، اعتقاد دارند که کنترلر بی‌سیم ایکس باکس مایکروسافت، هم اکنون به عنوان بهترین کنترلر PC شناخته می‌شود. دلیل این امر، طراحی راحت، کیفیت ساخت چشم‌گیر و سازگاری عالی با تمام بازی‌های کامپیوتر است. ما نیز چنین نظری داریم و در کنار آن، کنترلرهای دیگری را هم در این پست به شما معرفی خواهیم کرد. این گزینه‌ها همچنان در کنار کنترلر ایکس باکس عالی هستند. کنترلر Xbox One Elite Controller Series 2 با داشتن طراحی فوق العاده راحت و کیفیت ساخت محکم، تنوعی عالی از گزینه‌های سفارشی سازی در اختیار شما می‌گذارد. این در حالی است که کنترلری مانند 8BitDo SN30 هم انتخابی عالی برای بازی‌هایی است که به صورت یکپارچه با سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مقایسه پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴

بهترین کنترلر PC

کنترلر C40 TR کمپانی آسترو هم با قیمت ۱۹۹ دلاری، جایگزین مناسبی برای کنترلر ایکس باکس الیت بوده و درجه خوبی از قابلیت‌های سفارشی سازی فیزیکی را برای شما فراهم خواهد کرد. کیفیت ساخت آن فوق العاده بالا بوده و سال‌ها بدون شکستگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. کنترلر DualShock 4 سونی هم به لطف قابلیت‌های ادغام با Steam و اضافه شدن لیست بازی‌هایی که با آن سازگار هستند، تبدیل به یک گزینه عالی روی پلتفرم PC شده است.

صرف نظر از اینکه چه بازی‌هایی را روی کامپیوتر خود اجرا می‌کنید، در ادامه می‌توانید با بهترین کنترلرهای کامپیوتر آشنا شده و با قابلیت‌ها و قیمت آن‌ها نیز همراه شوید.

بیشتر بخوانید: بن شدن ایکس باکس وان و دلایل مهم آن

بهترین کنترلرهای بازی‌های کامپیوتری

وقتی که صحبت از لفظ بهترین می‌شود، شما باید به فاکتورهای زیادی در کنترلر توجه داشته باشید. از سبک بودن و بی‌سیم بودن آن گرفته تا داشتن دکمه‌هایی که بتوانند تمامی نیازهای شما را برطرف کنند، در این زمینه اهمیت دارند. نکته بعدی، توجه به ارگونومی کنترلر است تا تجربه آسان و بدون دردی را هنگام استفاده طولانی مدت از کنترلر برای شما فراهم کند. برای اکثر کاربران، کنترلر استاندارد ایکس باکس وان توصیه می‌شود و در شرایط منطقی، شما انتخابی جز کنترلر Xbox ندارید. این کنترلر قابلیت‌های متنوعی داشته و تنها ۵۰ دلار قیمت دارد. همگام سازی آن با کامپیوتر بسیار ساده است و دلیل مشخصی هم دارد. مایکروسافت، به عنوان صاحب ایکس باکس و ویندوز، توانسته است که دو پلتفرم خودش را به بهترین شکل ممکن در هماهنگی با همدیگر جلو ببرد.

مدل‌های جدیدتر کنترلر ایکس باکس، دارای بلوتوث هستند و مدل‌های قدیمی، به یک دانگل نیاز دارند. در هر صورت، به سادگی می‌توانید آن‌ها را روشن کرده و مراحل همگام سازی با کامپیوتر را شروع کنید. اکثر بازی‌ها به‌طور مستقیم با این کنترلر پشتیبانی می‌شوند و نیازی به تنظیمات خاصی نخواهید داشت. استفاده از آن‌ها در کامپیوتر، مشابه با استفاده از آن‌ها در ایکس باکس وان است. این بدان معنی است که بسیاری از گیمرهای ایکس باکس، از قبل با آن آشنایی دارند.

بهترین کنترلر PC

اگر مشکلی با یک کنترلر سیمی ندارید، کنترلر لاجیتک F310 هم محصول راحت و بدون مشکلی است که با یک هزینه کمتر، می‌توانید به سراغش بروید. این کنترلر ۲۵ دلاری، از سیم برای اتصال استفاده کرده و تمام دکمه‌ها و عملکردهای آن، از دستگاه‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته پشتیبانی می‌کند. این کنترلر مستقیما توسط لاجیتک طراحی و ساخته شده است و می‌توانید سال‌ها روی کارکرد صحیح آن اطمینان داشته باشید. بسیاری از کنترلرهای ارزان قیمت بازار، معمولا عمری یک الی دو ساله دارند. اما لاجیتک توانسته است که با طراحی عالی و کیفیت ساخت مناسب، عمر این کنترلر را بالا نگه دارد.

اگر هم از بابت بودجه، مشکلی ندارید، می‌توانید به سراغ کنترلر Xbox One Elite Wireless Controller Series 2 بروید. این کنترلر بی‌سیم فوق العاده راحت، دارای یک پد از نوع D بسیار حساس بوده و از پارچه‌های خاص در پشت آن برای جایگزینی دکمه‌های تریگر استفاده می‌کند. استیک‌های آنالوگ هم راحتی و کیفیت بالایی دارند و به همین زودی‌ها خراب نخواهند شد. این ترکیب امکان تجربه نرم و جذاب تمام بازی‌های کامپیوتر را برای شما فراهم خواهد کرد. حال بیایید فرصت را از دست نداده و با بهترین کنترلرهای PC آشنا شویم.

  • کنترلر ایکس باکس مایکروسافت

بهترین کنترلر PC

قیمت: ۷۸۰ هزار تومان

بهترین کنترلر PC

نقاط قوت

  • + طراحی ارگونومیک و بسیار راحت
  • + سازگاری مستقیم با بیشتر بازی‌های PC
  • + دکمه‌های شیک
  • + کیفیت ساخت بالا

نقاط ضعف

  • – عدم پشتیبانی از بلوتوث مدل‌های قدیمی

کنترلر ایکس باکس وان مایکروسافت، از کیفیت ساخت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و از ارگونومی خاص پد کنترلر ایکس باکس ۳۶۰ الهام گرفته است. حال تمام این قابلیت‌ها بهبود یافته و آن را تبدیل به بهترین کنترلر در همه زمینه‌ها تبدیل کرده است. شما هر نوع بازی را می‌توانید با آن تجربه کرده و رضایت کافی داشته باشید. این کنترلر با استفاده از D-pad، سبک خاص کنترلر ایکس باکس ۳۶۰ را به یک سبک سنتی مربعی سوق داده است و باعث می‌شود که بازیکن بتواند دقت بیشتری در بازی خود داشته باشید.

فشار دادن دکمه‌های آن به قدری راحت است که گویا صرفا انگشتان خود را روی آن می‌کشید. شوک‌ها و تریگرها در بهترین وضعیت خود قرار دارند و می‌توانید فیدبک جالبی از نیروی وارد شده انگشت خود به سمت آن‌ها داشته باشید. این فیدبک در مدل‌های جدید بهبود داده شده است. روی استیک‌های این کنترلر، یک مرکز صاف و لبه کشیده شده‌ای وجود دارد که از لغزش دستان گیمر جلوگیری می‌کند. دکمه Xbox Guide هم برای جلوگیری از زدن دکمه اشتباهی کاربرد داشته و برای این منظور، به قسمت بالایی و به دور از دکمه منو مرکزی انتقال داده شده است.

کنترلر ایکس باکس وان به همین امکانات اکتفا کرده است و ویژگی‌های اضافی چندانی را در اختیار شما نمی‌گذارد. مایکروسافت سعی کرده است که سادگی را حفظ کرده و تجربه نرم و روان را به شما هدیه دهد. این کنترلر بهترین و راحت‌ترین تجربه در بازی‌های هر ژانری ارائه خواهد داد و تمرکز و دقت آن ستودنی است. از آن‌جایی که این کنترلر از پلاگ اند پلی ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند، این کنترلر تقریبا با تمام بازی‌های کامپیوتری مدرن امروزی، به‌طور طبیعی کار کرده و نیازی به انجام تنظیمات خاص نخواهید داشت.

آخرین نسخه از کنترلر بی‌سیم ایکس باکس وان، دارای دست‌گیره‌های پشتی بافتی و همچنین پشتیبانی از بلوتوث است و امکان اتصال سریع و بی‌دردسر را فراهم کرده است. بدین ترتیب شما بدون نیاز به دانگل، می‌توانید به‌صورت بی‌سیم از این کنترلر در پلتفرم کامپیوتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید بهترین موس گیمینگ + بررسی 11 مدل موس مخصوص بازی

  • کنترلر F310 لاجیتک

یک انتخاب ارزان قیمت و عالی

قیمت: ۳۹۰ هزار تومان

بهترین کنترلر PC

نقاط قوت

  • + ارزان قیمت
  • + طراحی آسان و آشنا
  • + سازگاری با بازی‌های مدرن PC

نقاط ضعف

  • – مواد سازنده ارزان

کمپانی لاجیتک به‌عنوان تولید کننده طیف وسیعی از ابزارهای جانبی با کیفیت بالا و قیمت پایین شناخته می‌شود. لاجیتک در همین راستا، کنترلر F310 خود را با انبوهی از ویژگی‌های عالی در اختیار شما قرار می‌دهد و تطابق کاملی با نیازهای صنعت گیمینگ دارد. این کنترلر برای کامپیوتر عرضه شده و طراحی دکمه‌های آن شباهت زیادی به کنترلرهای پلی‌استیشن دارد. این دسته کنترلر متقارن داشته و تراز آن در سطح پایینی است. این کنترلر از D-pad استفاده می‌کند و با طراحی واکنش‌گرای خود، کمک می‌کند که بتوانید در تمام بازی‌ها حس خوبی داشته باشید.

این کنترلر گشت و گذار در منوها و ترکیب دکمه‌ها را در بازی‌هایی مانند فاینال فانتزی ۱۴ بهتر می‌کند. در بازی‌های پلتفرمر مانند Shovel Knight هم بهترین تجربه را با این کنترلر خواهید داشت. هدف لاجیتک از ارائه این محصول، تنها تامین نیازهای کاربران با کمترین قیمت ممکن بوده است. این کنترلر با اکثر بازی‌های امروزی سازگار بوده و امکان نصب و راه اندازی ساده‌ای را نیز فراهم کرده است. اگر به دنبال تجربه آثار قدیمی کامپیوتر هستید، می‌توانید از استانداردهای این کنترلر برای آن‌ها استفاده کنید. این کنترلر دارای دایرکت اینپوت بوده و می‌توانید با استفاده از یک سوئیچ فیزیکی، آن را به حالت‌های مختلف تغییر وضعیت دهید.

  • کنترلر Xbox One Elite Wireless Controller Series 2

یک کنترلر حرفه‌ای با قیمت بالا

قیمت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر PC

نقاط قوت

  • + طراحی شیک و حرفه‌ای
  • + گزینه‌های سفارشی سازی متعدد
  • + پشتیبانی از پروفایل‌های آنبورد سه‌تایی
  • + پشتیبانی از USB-C و کیس شارژ

نقاط ضعف

  • – لغزنده بودن گریپ‌های جلویی
  • – گران قیمت

کنترل بی‌سیم ایکس باکس وان الیت را می‌توانیم نسخه بهتری برای آن دسته از گیمرهایی بدانیم که هزینه برای‌شان اهمیتی ندارد. این کنترلر سطح بالا و حرفه‌ای دارای انبوهی از ویژگی‌های سفارشی سازی است و می‌توانید تمام قابلیت‌های ممتاز کنترلر ایکس باکس را در آن داشته باشید. این کنترلر دارای گزینه‌هایی برای شلیک سریع‌تر، قفل Aim، بهبود اجزای قابل تغییر و حتی سفارشی سازی نرم افزاری بوده و می‌توانید نسبت به بازیکنان دیگر، در بازی‌های اکشن و آنلاین شرایط بهتری داشته باشید.

سیستم باورنکردنی Xbox Accessories به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از قابلیت تغییر وضعیت کنترلر استفاده کرده و حساسیت شوک‌های کنترلر را نیز به شیوه دلخواه تنظیم کنید. می‌توانید از سه تنظیم خاص روی کنترلر استفاده و کرده و هنگام تجربه‌ بازی‌های مختلف، نیازی به تنظیم مجدد هرکدام نداشته باشید. با کنترلر سری ۲ الیت، می‌توانید از باتری قابل شارژ همراه با پورت USB-C هم استفاده کنید. این قابلیت ها بعد از مدت‌ها و بعد از درخواست کاربران به آن اضافه شده است و می‌توانیم شاهد یک کنترلر بی‌نقص برای کامپیوتر باشیم. در کنار این کنترلر، می‌توانید یک کیس شارژ خریداری کرده و از آن استفاده کنید. در کل، اگر به بازی‌هایی مانند Gears، فورتنایت و حتی فورزا علاقه دارید، با این کنترلر می‌توانید بهترین تجربه خود را داشته باشید.

  • Astro C40 TR

کنترلری با قابلیت سفارشی سازی عالی

قیمت: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر PC

نقاط قوت

  • + طراحی عالی و حرفه‌ای
  • + گزینه‌های سفارشی سازی متعدد
  • + کار به صورت سیمی و بدون سیم

نقاط ضعف

  • – نه‌چندان مناسب برای دستان کوچک
  • – D-pad سفت و سخت
  • – گران قیمت

کنترلر Astro C40 TR یکی از برترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای کامپیوتر از آن استفاده کنید. این کنترلر دارای ویژگی‌های غنی برای علاقه مندان به سفارشی سازی آن است و می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای کنترلر بی‌سیم و محبوب ایکس باکس مایکروسافت باشد. مانند دیگر کنترلرهای حرفه‌ای، Astro C40 TR از دکمه‌های قابل تغییر و حساس به شوک استفاده می‌کند و تریگرهای آن هم برای آثار شوتر و سریع بسیار مناسب است و می‌توانید تنظیمات آن را مدام تغییر دهید. کنترلر Astro C40 TR در راستای استفاده همراه با هدست‌های کمپانی سازنده ارائه شده است و همین امر نشان می‌دهد که آسترو می‌تواند لوازم جانبی دیگر را هم به همین خوبی تولید کند.

ویژگی‌های کنترلر Astro C40 TR به همین جا ختم نمی‌شود. شما می‌توانید از طرح‌بندی از جنس چوب آن استفاده کرده و سیستم پد را به کل تغییر دهید. می‌توانید از شوک‌های افست آن به سبک ایکس باکس یا حتی شوک‌های پلی‌استیشن ۴ استفاده کنید. این کنترلر کمی سنگین بوده و یکی از گران‌ترین گزینه‌های لیست ما نیز است. البته این‌ موارد را نمی‌توانیم به عنوان نکته منفی این محصول اضافه کنیم، چرا که همچنان Astro C40 TR یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که مشکلی با هزینه کردن برای یک محصول با کیفیت ندارند و به واسطه آن، می‌توانند از ابزارهای سفارشی سازی متنوعی استفاده کنند.

  • Sony DualShock 4

تجربه‌ای عالی و بی‌نقص

قیمت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر PC

نقاط قوت

  • + فوق العاده راحت
  • + تاچ‌بار قابل تنظیم، سبک و ژیروسکوپی
  • + قابلیت سفارشی سازی Steam

نقاط ضعف

  • – عدم پشتیبانی از ایکس باکس

کنترلر دوال شاک ۴ (DualShock 4) با طراحی جذاب و راحتی، بهتر از هر زمان دیگری در اختیار شما قرار گرفته است و می‌توانید از تریگرها و شوک‌های آن، در بهترین وضعیت ممکن استفاده کنید. این دسته کاملا متفاوت با کنترلر مخصوص پلی‌استیشن ۴ طراحی شده است و از صفحه لمسی در مرکز خود استفاده می‌کند. این صفحه دارای امکانات جانبی جالبی همراه با یک طراحی نام آشنا است که این کمپانی ژاپنی، آن را برای گیمرها به ارمغان آورده است. کنترلر DualShock 4 را می‌توانید برای تجربه عناوینی مانند Shovel Knight و Final Fantasy XIV به کار برده و حتی بازی‌های مدرن امروزی را نیز با آن پشتیبانی کنید. این را هم در نظر داشته باشید که این کنترلر، بهترین نتیجه را برای آثار اختصاصی پلی‌استیشن ۴ سونی ارائه داده و محصول مدرنی محسوب می‌شود.

در واقع، کنترلر DualShock 4 به طور کامل توسط Steam هم پشتیبانی شده و بدون استرس می‌توانید از صفحه لمسی، نوار نور و دیگر گزینه‌های اختصاصی آن برای بازی‌های کامپیوتر هم استفاده کنید. گزینه‌های دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که حتی برای تجربه بازی‌های Valve بسیار مناسب خواهند بود. شما می‌توانید از ژیروسکوپ DualShock 4 هم به خوبی استفاده کرده و برای سنس‌های حرکتی در برخی از بازی‌ها یا شلیک با اسلحه از آن استفاده کنید.

در صورتی که بخواهید بازی‌های پلی‌استیشن ۴ را از طریق قابلیت PS4 Remote Play روی کامپیوتر تجربه کنید، ناچارا باید کنترلر DualShock 4 را طریق کابل USB‌ به کامپیوتر متصل کنید. این موضوع، یکی از روش‌های قدیمی سونی برای تجربه آثار پلی‌استیشن ۴ در صفحه کامپیوتر و لپ تاپ است.

  • 8BitDo SN30 Pro

کیفیت ساخت عالی همراه با ویژگی‌های متنوعی

قیمت: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر PC

نقاط قوت

  • + طراحی نوستالژی و کیفیت ساخت عالی
  • + d-pad عالی
  • + گزینه‌های عملکردی متنوع نسبت به قیمت

نقاط ضعف

  • – تجربه ناراحت کننده بعد از مدت زمان طولانی بازی
  • – نه‌چندان ایده‌آل برای بازی‌های مدرن

اگر قصد دارید که به سراغ بازی‌های قدیمی سرویس استیم رفته و آن بازی‌های پیکسلی و اکشن قدیمی را تجربه کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که از کنترلر 8BitDo SN30 Pro استفاده کنید. این کنترلر، راهی جالب و منطقی جلوی شما می‌گذارد تا به شکل نوستالژیکی تجربه خود را تکمیل کرده و از تمام‌ بازی‌های قدیمی لذت بیشتری ببرید. این گیم پد، وفاداری زیادی به جزئیات کنترلرهای سوپر نینتندو دارد و با اضافه کردن همان استیک‌های دوگانه آنالوگ، عملکردی خاطره انگیز و جذاب را برای بازی‌های زیبای آن زمان فراهم می‌کند. البته این تجربه با آثار مدرن فراهم نشده و صرفا باید از آن برای بازی‌های قدیمی استیم استفاده کنید.

به لطف دکمه‌های محکم d-pad و دکمه‌های کلیدی آن، این کنترلر را می‌توانیم یک همراه عالی برای تجربه بازی‌هایی مانند مگا من، کاپ هد، سونیک و موارد مشابه بدانیم. مجموعه بازی‌های مستقل قدیمی را می‌توانید روی کامپیوتر خود تجربه کرده و از این دسته استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هر چقدر هم که این دسته نوستالژیک باشد، برای بازی‌های امروزی مناسب نبوده و صرفا نیاز افراد خاصی را می‌تواند برطرف کند. ارگونومی آن کنترل زیادی روی نوع بازی ندارد و به طور مثال، برای سبک شوتر آنلاین قوی در سطح رقابتی، اصلا ایده آل نخواهد بود.

با این حال، کنترلر 8BitDo SN30 Pro عملکردی مانند SF30 Pro داشته و یکپارچه سازی عالی و جذابی را به نسبت قیمتش ارائه می‌کند. شما می‌توانید با آن، بازی‌های نینتندو سوییچ و اندروید را هم تجربه کرده و خاطرات جذاب روزهای گذشته خود را هم زنده کنید. اگر دوست دارید که حس داشتن کنسول SN30 Pro را داشته باشید، این کنترلر می‌تواند با داشتن تنوع بالا در گزینه‌های سفارشی سازی، انتخاب جذابی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین مانیتور گیمینگ همراه با معرفی ۹ مدل برتر + اصطلاحات رایج

  • Sony DualSense Wireless Controller

چشم‌گیرترین کنترلر بازی‌های ویدیویی

قیمت: ۲ میلیون تومان

بهترین کنترلر برای PC

سونی با عرضه کنسول نسل نهمی خود، یعنی پلی‌استیشن ۵، از کنترلر مخصوص آن با نام DualSense هم رونمایی کرد. این کنترلر از کیفیت بسیار عالی برخوردار است و تنها باید آن را به دست بگیرید تا متوجه این حرف شوید. به‌لطف استفاده از موتورهای لمسی جدید و تریگرهای Adaptive که می‌توانند در زیر انگشتان شما یک حالت مقاومت ایجاد کنند، کنترلر پلی‌استیشن ۵ غوغایی را به پا کرده است و نسل جدیدی از کنترلرهای بازی‌های ویدیویی را به شما معرفی می‌کند.

این تریگرهای Adaptive این کنترلر می‌توانید برای کشیدن کمان، حس واقعی شلیک و دیگر تجربه‌های جالب استفاده کرده و خودتان را در بازی‌ها غرق کنید. این کنترلر همان چیزی است که در کامپیوتر هم به‌دنباش هستید و آن‌قدر کیفیت خوبی دارد که به‌راحتی قابل رقابت با کنترلر مخصوص ایکس باکس است. این کنترلر ظریف دارای امکانات بسیار جالبی است، اما آن‌ها را در تنها در پلی‌استیشن ۵ تجربه خواهید کرد و بسیاری از آن‌ها برای کامپیوتر ارائه نشده است.

کنترلر DualSense هنوز برای کامپیوتر بهینه‌سازی نشده است، چرا که برنامه‌نویسی باید برای آن‌ها صورت گیرد و سونی این کار را انجام نداده است. استیم، در حال حاضر یک پشتیبانی کامل برای دوال سنس ارائه کرده است و سیستم اتصال و استفاده از آن، مانند سایر پدها خواهد بود. این کنترلر راحتی بیشتری نسبت به کنترلر ایکس باکس سری ایکس دارد و البته که استفاده از آن در بازی‌های غیر استیم، چندان ساده نخواهد بود. اما اگر از طرح کلی آن خوش‌تان می‌آید و دوست دارید که از گیم‌پد سونی استفاده کنید، می‌توانید چند تنظیم کوچک انجام داده و در تمام بازی‌ها از آن استفاده کنید. شاید روزی هم وجود داشته باشد که تمامی قابلیت‌های آن برای نسخه کامپیوتر هم فعال شود.

  • PowerA Spectra Infinity Enhanced

کنترلر ارزان قیمت همراه با قابلیت‌های متنوعی برای کامپیوتر

قیمت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

کنترلر سیمی PowerA را می‌توانید به‌عنوان یک محصول عالی خریداری کرده و تجربه متفاوتی از بازی‌های خود داشته باشید. این محصول شباهت‌های زیادی به کنترلر ایکس باکس جدید دارد و البته که از نور LED بیشتری در آن استفاده شده است. این محصول با قیمت خوبی در اختیار شما قرار گرفته و می‌توانید از طراحی شیک آن نهایت لذت را ببرید. تریگرهای جالبی برای آن طراحی شده است و می‌توانید برای بازی‌های آنلاین و رقابتی خود از آن استفاده کنید. این کنترلر نمره بالایی در بین کاربران نیز دریافت کرده است، اما عدم وجود هرگونه اتصال بی‌سیم، می‌تواند یک نقطه شکست بزرگ برای محصولی باشد که قابلیت‌های خوبی برای عصر جدید بازی‌های ویدیویی دارد.

  • کنترلر نینتندو سوییچ پرو

بهترین کنترل جایگزین برای PC

قیمت: ۱ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

کنترل نینتندو سوییچ، به‌طور خاص برای کنسول کوچک نینتندو طراحی شده است، اما مشخصات آن، کاملا برای بازی‌های Steam مناسب بوده و می‌توانید با اتصال بی‌سیم آن به کامپیوتر خود، تمام بازی‌ها را از طریق آن تجربه کنید. این کنترلر را می‌توانید توسط استیم پیکربندی کرده و آن را از طریق کابل USB-C به کامپیوتر متصل کنید. همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که این کنترل با یک پد با کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد و احساس خوبی از نگه داشتن آن در دستان خود خواهید داشت.

این کنترلر از طریق بلوتوث هم کار کرده و می‌تواند ۴۰ ساعت ماندگاری باتری هم داشته باشد. متاسفانه، این کنترلر به‌دلیل طراحی برای سوییچ، از محرک‌های آنالوگ استفاده استفاده نمی‌کند. این موضوع برای آن دسته از بازی‌هایی که به این محرک‌ها وابسته هستند، مشکل‌ساز خواهد بود. تعداد زیادی از بازی‌ها چنین شرایطی دارند، اما معمولا به‌جز بازی ماریو کارت، می‌توانید از دکمه‌های جهت‌نما به جای آن استفاده کنید. این کنترلر یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید با عمر فوق‌العاده از آن استفاده کرده و از کیفیت ساخت بالای آن بهره ببرید.

  • NACON REVOLUTION UNLIMITED

بهترین کنترلر ترکیبی PC

قیمت: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

بسیاری از شرکت‌ها سعی کرده‌اند که کنترلری را روانه بازار کنند که کیفیت آن نزدیک به کنترلر ایکس باکس مایکروسافت باشد. اما تعداد کمی از آن‌ها موفق به ایجاد یک ترکیب مناسب شده‌اند و توانسته‌اند که کیفیت ساخت آن را به‌طور جدی بالا برده و سفارشی‌سازی مناسبی همراه با آن داشته باشند. این کنترلرها اغلب شباهت بیشتری به کنترلر مایکروسافت داشته‌اند. اما، کنترلر Nacon در هر دو مورد موفق عمل کرده است و می‌توانید کارایی بالا همراه با کیفیت ساخت عالی را همراه با آن تجربه کنید. این محصول برای هر دو بند انگشت شما عالی بوده و صفحه لمسی آن نیز شباهت زیادی به‌ کنترلر پلی‌استیشن دارد که البته با طرح نامتقارنی از ایکس باکس در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تنها مشکل آن نرم‌افزاری است. تا زمانی که آن را به‌صورت سیمی متصل نکرده باشید و برخی از قابلیت‌های آن را غیرفعال کنید، مشکلات چندانی در اتصال کنترلر به کامپیوتر خود نخواهید داشت. در غیر اینصورت، کنترلر در برخی از مواقع دچار مشکل اتصال شده و شما را اذیت خواهد کرد. این محصول مجموعه‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید از کیفیت بالای آن برای انجام بازی‌های حرفه‌ای خود استفاده کنید. این کنترلر دارای طرح نامتقارن مانند ایکس باکس بوده و کیفیت ساخت عالی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • RAZER WOLVERINE ULTIMATE

بهترین کنترلر دستی برای کامپیوتر

قیمت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

این کنترلر سازگاری بسیار خوبی با ایکس باکس و کامپیوتر دارد و کمپانی معتبر Razer تمام تلاش خود را کرده است که سازگاری بسیار خوبی را برای آن فراهم کند. این کنترلر بهترین عملکرد را در بازی‌ها نشان داده و بدون اینکه نیازی به برداشتن انگشت خود از کنترلر داشته باشید، می‌توانید به دستان خود استراحت دهید. ارگونومی آن عالی بوده و به‌طور مثال، در بازی‌های درگیرانه‌ای مانند Call of Duty می‌توانید بهترین تجربه را با آن کسب کنید. این محصول از امکان سوئیچ سفارشی برخوردار بوده و می‌توانید تریگرهای آن را برای عملکردهای مختلف تنظیم کنید.

نور پس‌زمینه RGB مانند دیگر محصولات کمپانی، در این محصول هم دیده می‌شود و می‌توانید حالت‌های متنوعی را هم در این کنترلر تنظیم کنید. این حالت‌ها کمک می‌کنند که بازی‌ها را بهتر تجربه کرده و یک پیش‌روی ایده‌آل در بازی‌های اکشن داشته باشید. این محصول ارتفاع مناسبی با دستان شما داشته و یک پد D شکل گنبدی جداگانه هم دریافت می‌کند که برای تعویض آن کنترلر بسیار مناسب خواهد بود.

این کنترلر، قیمت بالایی دارد، اما دکمه‌های کلیکی آن، تعادل بسیار خوبی برای بازی‌های شما داشته و می‌توانید از حالت مکانیکی آن نهایت لذت را ببرید. این کنترلر برای بازی‌های رقابتی عالی است و می‌توانید به شیوه دلخواه خود، آن را سفارشی‌سازی کرده و استفاده کنید. این کنترلر بی‌سیم نبوده همین مورد سبب می‌شود که کمترین تاخیر را در بازی‌های آنلاین تجربه کنید. این کنترلر برای گیمرهای حرفه‌ای ساخته شده شده است و می‌توانید از بهترین قابلیت‌های آن استفاده کنید.

  • RAZER WOLVERINE TOURNAMENT EDITION CHROMA

بهترین کنترل RGB‌ برای کامپیوتر

قیمت: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

این کنترلر همراه با بهترین قابیلت‌ها و نزدیکی بیشتر به کنترلر الیت ایکس باکس در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بهترین تجربه را با این محصول داشته و برای بازی‌های شوتر و اول شخص خود از آن استفاده کنید. دکمه‌های اضافی در این کنترلر تعبیه شده است تا بتوانید تجربه آسان‌تری برای بازی‌هایی مانند Call of Duty داشته باشید. این کنترلر دارای پد فوق‌العاده خوبی بوده و در صورتی که آن را تمیز نگه دارید، می‌توانید آن را در قسمت زیرین کنترلر جای دهید.

آن دسته از گیمرهایی که به دنبال RGB در کنترلر خود هستند، می‌توانند از قابلیت‌های این محصول استفاده کرده و بهترین کارکرد را از آن دریافت کنند. این کنترلر دارای تعداد زیادی از قابلیت‌های قابل سفارشی‌سازی بوده و همیشه نسبت به خرید آن حس خوبی خواهید داشت. این محصول ماندگاری بالایی هم دارد و می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

  • EASYSMX WIRELESS

بهترین کنترلر ارزان قیمت برای PC

قیمت: ۹۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

این کنترلر به همگان ثابت می‌کند که نیازی به صرف هزینه زیادی برای خرید یک کنترلر بازی کامپیوتر ندارید و می‌توانید از این کنترلر با کمی ظرافت استفاده کرده و سایر کنترلرهای گران‌قیمت را کنار بگذارید. این محصول شباهت زیادی به کنترلر اصلی ایکس باکس ۳۶۰ دارد و بهتر از آن می‌تواند برای کنسول ایکس باکس وان شما نیز مورد استفاده قرار گیرد. این محصول عمر باتری مناسبی دارد و امکان اتصال بی‌سیم را نیز خواهید داشت. محرک‌های آن عملکرد قابل انتظار را ندارند، اما هنوز هم می‌توانید کاملا به آن اعتماد داشته و برای مدت‌ها از این کنترلر استفاده کنید.

هزینه چندانی برای این کنترلر پرداخت نخواهید کرد و می‌توانید به‌عنوان یک کنترلر ارزان قیمت،‌ برای بهترین بازی‌های خود از آن استفاده کنید. این کنترلر اتصال بی‌سیم خوبی داشته و کیفیت و نرخ انتقال مناسب در اختیار شما خواهد بود.

  • THRUSTMASTER WARTHOG

بهترین استیک مخصوص کامپیوتر

قیمت: ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

استیک مخصوص را می‌توانید به‌عنوان یک کپی از کنترلر‌های A-10 تهیه کرده و به‌صورت کلاسیک برای بازی‌های خود از آن استفاده کنید. ظاهرا همان مواد همیشگی در این کنترلر به کار رفته است و می‌توانید به‌عنوان نسل دوم استیک مخصوص پروازی از آن استفاده کنید. این محصول به‌طرز وحشتناکی گران قیمت است، اما یکی از بهترین انتخاب‌های گیمرهای واقعی برای تجربه آثار قدیمی روی کامپیوتر است و شما را به همان دوران خواهد برد.

تجربه بسیار خوبی با این کنترلر خواهید داشت و برای مدت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. استیک‌های این چنینی، هم‌اکنون در بازار بسیار کم پیدا می‌شوند و به همین دلیل، استفاده از این محصول می‌تواند جالب و نوستالژی باشد. بازی‌های متنوعی را می‌توانید با این استیک تجربه کرده و مشتاقانه به سراغ بازی‌های رقابتی‌تر بروید. کیفیت ساخت این محصول عالی بوده و به‌عنوان یک خرید متفاوت می‌توانید به آن نگاه کنید.

  • FANATEC CLUBSPORT

بهترین فرمان مسابقه‌ای برای کامپیوتر

قیمت: ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

شاید به این فکر کنید که به‌جای خرید این کنترلر، می‌توان به فکر خرید یک کنسول دست دوم افتاد. اما این موضوع نباید برای‌تان اهمیت داشته باشد. راه‌اندازی یک سیستم شبیه‌ساز رانندگی در خانه، احتمالا آرزویی بوده است که همه ما به آن فکر کرده‌ایم. شما می‌توانید از این دستگاه برای چنین کاری استفاده کنید. همه المان‌های لازم در آن به کار رفته است و می‌توانید رویای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

اگر به‌دنبال تنظیم آن در فضای خانه خود هستید، می‌توانید آن را همراه با فرمان‌های مختلف خریداری کرده و امکان تعویض دنده و پدال را نیز در آن داشته باشید. این کنترلر مخصوص از جنس فلز ساخته شده و اجزای مهندسی شده آن به‌طور دقیق در اختیار شما خواهد بود. سیستم آن دارای بهترین سیستم بازخورد نیرو است و می‌توانید یک شبیه‌ساز واقعی مسابقات رانندگی را همراه با داشته باشید.

  • THRUSTMASTER TMX

بهترین فرمان شبیه‌ساز برای کامپیوتر

قیمت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

بهترین کنترلر برای PC

اگر مردم دوست ندارند که پول زیادی را برای فرمان شبیه‌ساز خرج کنند. گزینه‌های مقرون به‌صرفه‌ای هم در بازار وجود دارد که می‌توانیم به سراغشان رفته و از آن‌ها برای شبیه‌ساز رانندگی در خانه خود استفاده کنید. این محصول گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای است که می‌توانید همراه با المان‌های مختلف استفاده کرده و یک رانندگی واقعی همراه با داشته باشید. فرمان آن قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشته و می‌توانید از سیستم بازخورد نیروی متفاوت آن هم استفاده کنید. پدال‌های به کار رفته در آن با زاویه قابل تنظیم در اختیار شما بوده و می‌توانید حتی آن‌ها را با موقعیت صندلی خود هم تنظیم کنید. پدال ترمز به‌تدریج با ضربه زدن عقب و جلو شده و می‌تواند حالت واقع‌بیانه‌تری برای شما داشته باشد. این محصول ارزش خرید بسیار بالایی دارد و به نسبت هزینه‌ای که برای آن می‌گذارید، می‌توانید کیفیت بالای آن را در طول استفاده در سال‌های آینده متوجه شوید. این محصول چرخش کامل ۹۰۰ درجه‌ای را در یک وضعیت متفاوت داشته و کیفیت ساخت بدنه آن نیز بسیار عالی است و آوردن فشار زیاد روی آن مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

کنترلر بازی PC خود را چگونه انتخاب کنیم؟

هنگامی که قصد دارید از یک کنترلر برای تجربه بازی روی پلتفرم PC استفاده کنید، باید به چند فاکتور مهم توجه کنید. نوع پیکربندی فیزیکی کنترلر بسیار مهم بوده و اگر می‌خواهید از کنترلرهای مشابه کنسولی استفاده کنید، می‌توانید به سراغ کنترلر ایکس باکس وان یا دوال شاک ۴ بروید. اگر هم گزینه‌ای شبیه به کنترلرهای قدیمی، می‌تواند شما را راضی کند و مشکلی با پیکربندی آن‌ها ندارید، می‌توانید از لاجیتک F310 استفاده کنید.

از سوی دیگر، گزینه‌های برتر و حرفه‌ای هم وجود دارد که قیمت بالاتری داشته و در صورت مهم نبودن فاکتور قیمت، می‌توانید به سراغ آسترو C40 TR یا کنترلر Xbox One Elite Wireless Controller Series 2 بروید. این کنترلر شباهت بسیار زیادی به کنترلرهای رسمی کنسول ایکس دارد و می‌توانید تا حد قابل توجهی آن را سفارشی سازی کنید. این سفارشی سازی به شما کمک می‌کند که تجربه آسان‌تر و روان‌تری را با بازی‌های خود داشته باشید. این کنترلر قیمت بالایی دارند و تقریبا باید ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار پول بیشتری نسبت به کنترلرهای استاندارد هزینه کنید.

قیمت فاکتور مهمی است که در هر خریدی باید مدنظر قرار گیرد. کنترلرهای فانتزی، معمولا هزینه بیشتری داشته و کنترلرهای بی‌سیم هم گران‌تر از هم‌تایان سیمی خود هستند.

چه کنترلری خوب است؟

بهترین کنترلر PC

کنترلری که در نهایت برای خرید انتخاب می‌کنید، باید بتواند جدیدترین و بهترین بازی‌های کامپیوتر را در ژانرهای مختلف اجرا کند. تست این موضوع اهمیت بالایی دارد و اگر هر کنترلر مهمی در بازار، فاقد این ویژگی باشد، بهتر است که آن را از گزینه‌های خود حذف کنید. اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم، کنترلر شما باید حداقل بتواند بازی‌های شوتر، اکشن، ماجرایی و همچنین ریسینگ را به راحتی اجرا کند. کارشناسان مختلف، با ایده‌های جذاب خودشان، کنترلرها را تست کرده و توانسته‌اند که عملکرد آن‌ها را به صورت حرفه‌ای مورد آزمایش قرار دهند. این تست‌ها در سناریوهای مختلف بوده است و نحوه عملکرد گیم پد را به خوبی تعیین می‌کند.

عمر باتری هم برای کنترلر اهمیت بالایی داشته و مخصوصا، برای کنترلرهای بی‌سیم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر کنترلری دارای اجزای قابل تغییر و چند حالته باشد، همه آن‌ها باید تست شده و کیفیت آن‌ها مشخص شود. همه کنترلرهای این لیست چنین شرایطی داشته و با مرور و تست چند روزه، در این لیست قرار گرفته‌اند.

معیار اصلی بررسی کنترلرهای بازی، عملکرد آن در بازی‌ها است، اما عوامل دیگری هم می‌توانند دخیل باشند. برای مثال، راحتی، قیمت و تنوع را باید در آن‌ها بررسی کنید. همه موارد دیگر هم قابل تست هستند و کنترلرهایی برای خریدار جذاب خواهند بود که با انواع بازی‌ها و انواع پلتفرم‌های مختلف هم سازگار باشند. هر کنترلری که بتواند هم با کامپیوتر و هم با کنسول کار کند، یقینا گزینه خوبی است و هر دو کنترلر ایکس باکس و پلی‌استیشن چنین شرایطی دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۳ مدل بدون محدودیت بودجه!

نیازهای هر ژانر

باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر ژانر، می‌تواند به عملکرد خاصی از کنترلر نیاز داشته باشد. به طور مثال، یک بازی ریسینگ، به استیک‌های قدرتمند و پایدار نیاز دارد که عملکرد نرم و روان هم داشته باشد. برای این منظور، دستگاه‌های خاصی هم مانند Thrustmaster 458 و G920 Driving Force Logitech هم وجود دارند که تجربه کامل رانندگی شبیه‌ساز را در اختیار شما می‌گذارند.

بهترین کنترلر برای PC

اگر هم به دنبال راه بهتری برای تجربه بازی‌های اکشن مانند تکن ۷، Marvel vs. Capcom: Infinite و موارد مشابه هستید، باید به سمت کنترلرهایی بروید که دکمه‌های بیشتری برای شما داشته باشند. دکمه‌های بزرگ به شما کمک می‌کند که به طرز کلاسیک، بتوانید یک تجربه عالی با این بازی‌ها داشته باشید. به هر حال، می‌توانید این لیست را بررسی کرده و بهترین انتخاب خود را از بین آن‌ها داشته باشید.

بدون یک کنترلر خوب نمی‌توانید بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید. شاید در ابتدا این عقیده را داشته باشید که ماوس و صفحه کلید، بهترین انتخاب برای آثار اکشن و استراتژی هستند. حتی ممکن است بگویید که صفحه لمسی برای بازی‌های معمایی گوشی‌های هوشمند مناسب‌تر هستند. با این حال، اکثر بازی‌ها با نوعی کنترلر اختصاصی، می‌توانند بهترین تجربه را برای شما داشته باشند. به‌همین دلیل است که هر کنسول بازی از کنترلر اختصاصی خود استفاده می‌کند و شما نیز می‌توانید آن‌ها را به‌همان شیوه در کامپیوتر خود نیز مورد استفاده قرار دهید.

اگر بیشتر مایل به انجام بازی‌های کامپیوتر هستید،‌می‌توانید کتابخانه‌ بزرگی از بازی‌ها را در آن تجربه کرده و یقین بدارید که بیشتر از کنسول‌های ویدیویی، از این آثار می‌توانید بهره مند شوید. به‌همین دلیل است که داشتن یک کنترلر در PC خیلی به درد بخور خواهد بود و می‌توانید از آن استفاده کنید. بسته به ژانر، قیمت کنترلرها و سخت‌افزار مورد نیاز خود، می‌توانید روی خرید کنترلر سرمایه‌گذاری کرده و بهترین خرید خود را داشته باشید. بازی فورتنایت با ماوس و صفحه کلید می‌تواند بهترین تجربه را برای شما داشته باشد،‌ اما تقریبا هر بازی دیگری را می‌توانید از Steam یا سرویس‌های دیگر دریافت کرده و تجربه عالی را با کنترلر داشته باشید.

بهترین کنترلر برای PC

تعداد زیادی از کنترلرها وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با سیم یا بدون سیم به کامپیوتر خود متصل کرده و سرعت بیشتری به تجربه خود بدهید. اگر در خانه خود از کنسول‌های پلی‌استیشن، ایکس باکس یا نینتندو استفاده می‌کنید، می‌توانید از کنترلرهای آن‌ها برای تجربه بهتر بازی‌ها استفاده کنید. این کنترلرها دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی هستند و می‌توانید از سازگاری آن‌ها برای کامپیوتر استفاده کنید. برخی از نرم‌افزارها یا آداپتور هایی هم وجود دارند که برای استفاده از این کنترلرها در کامپیوتر الزامی خواهند بود. هرکدام را می‌توانید با قیمت متنوعی در بازار خریداری کرده و به ارزش واقعی آن‌ها پی ببرید.

کنترلرهای ایکس باکس

کنترل بی‌سیم ایکس باکس را به‌راحتی می‌توانید در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. می‌دانیم که همه بازی‌های ایکس باکس برای PC هم عرضه می‌شود و این دو پلتفرم متعلق به یک کمپانی هستند. شما تنها کافی است که کنترلر خود را با پورت USB متصل کرده و شروع به بازی کنید. اگر کنترلر خود را در پنج سال گذشته خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن را از طریق بلوتوث هم به کامپیوتر خود وصل کنید. در صورت دلخواه، می‌توانید از چند کنترلر همراه با کامپیوتر خود استفاده کنید.

در صورتی که از کنترلر قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، می‌توانید از یک آداپتور مخصوص برای استفاده بی‌سیم این کنترلرها هم بهره ببرید. امکان اتصال همزمان هشت کنترلر ایکس باکس با کامپیوتر وجود دارد و هیچ مشکلی در همگام‌سازی این کنترلرها نخواهید داشت. کنترلر ایکس باکس الیت سری ۲، یکی از بهتری نمونه‌های بازار است که کمی قیمت بالایی دارد، اما می‌توانید به‌عنوان یک گزینه عالی از آن استفاده کنید.

بهترین کنترلر برای PC

کنترلر پلی‌استیشن

کنترلر دوال شاک ۴ و دوال سنس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ را می‌توانید از طریق اتصال USB یا بلوتوث، با کامپیوتر خود به‌کار ببرید. این کنترلرها با اکثر بازی‌های استیم کار می‌کنند. پلتفرم استیم از یک گزینه پیکربندی پلی‌استیشن در منوی تنظیمات کنترلر استفاده می‌کند که می‌توانید از آن طریق، همانند کنترلر ایکس باکس، تنظیمات لازم را به کنترلر داده و آن‌ها را به کار ببرید. حتی می‌توانید دکمه‌ها را مجددا تنظیم کرده و از آن‌ها به شیوه دلخواه خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صندلی های گیمینگ؛ بشین لذتشو ببر!

شما می‌توانید از آداپتور USB بی‌سیم 8Bitdo و دانگل ۲۰ دلاری آن همراه با کنترلر پلی‌استیشن استفاده کرده و اتصال آن را ساده‌تر و سریع‌تر انجام دهید. این کنترلرها مشکلی از بابت کار با ویندوز نخواهند داشت و در بدترین شرایط، می‌توانید نرم‌افزار 8Bitdo را نصب کرده و با سفارشی‌سازی کردن کنترلرها، از آن در ویندوز استفاده کنید.

در نهایت، شما می‌توانید از کنترلر دول شاک ۴ توسط برنامه‌ای به‌نام DS4Windows استفاده کنید. این برنامه سوم شخص را می‌توانید به‌صورت رایگان برای کامپیوتر خود دریافت کرده و ویندوز ۱۰ را فریب دهید که کنترلر دوال شیک را به‌عنوان کنترلر ایکس باکس شناسایی کند. این روش بسیار رایج بوده و می‌توانید از پیکربندی خاص این کنترلر هم با آزادی عمل بیشتری استفاده کنید. می‌توانید همان تنظیمات استیم و آداپتور USB 8Bitdo را به کار برده و از کنترلر دوال شاک ۴ خود به‌سادگی در کامپیوتر استفاده کنید.

بهترین کنترلر برای PC

کنترلرهای نینتندو

کنترلر نینتندو سوییچ که جوی‌کان نام دارد، امکان اتصال به کامپیوتر را دارند، اما باید تنظیمات بیشتری روی آن‌ها اعمال کنید. این کنترلر عملکرد بسیار خوبی در نینتندو سوییچ دارد، اما به اندازه کنترلر ایکس باکس یا دوال شاک ۴، از محرک آنالوگ استفاده نمی‌کند و باید از فلش‌های جهت‌دار استفاده کنید. کنترلر Switch Pro یک محصول عالی همراه با قدرت عالی و کیفیت ساخت محکم است که می‌توانید بدون نیاز به تنظیمات خاص، از آن در کامپیوتر خود استفاده کنید. تنظیمات آن در منوی کنترلر استیم در اختیار شما خواهد بود و می‌توانید برای بازی‌های مختلف خود از آن استفاده کنید.

کنترلرهای برندهای دیگر برای کامپیوتر

اگر می‌خواهید که از کنترلرهای دیگری برای کامپیوتر استفاده می‌کنید، برندهای دیگری هم در این زمینه فعالیت کرده و محصولات مناسبی را در اختیار شما می‌گذارند که بین ۲۰ الی ۲۰۰ دلار قیمت دارند. البته، کیفیت ساخت آن‌ها با توجه به قیمت ارزان‌شان پایین‌تر است و براساس نحوه بازی خود و آثاری که قرار آن‌ها را تجربه کنید، می‌توانید به سراغ این کنترلرها بروید. یکی از این کنترلرها که ما خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، 8Bitdo Pro 2 نام دارد. این محصول یک کنترلر فوق‌العاده انعطاف پذیر بوده و احساس خوبی هنگام گرفتن آن خواهید داشت. امکانات زیادی توسط این کنترلر ارائه می‌شود.

قیمت آن تنها ۵۰ دلار بوده و می‌توانید از دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی همراه با آن استفاده کنید. این محصول از چندین پروفایل قابل پیکربندی هم استفاده می‌کند و می‌توانید به‌طور گسترده از طریق سیستم نرم‌افزاری هم با آن‌ها کار کنید. حتی اگر با نینتندو سوییچ خود هم بازی می‌کنید، این کنترلر قابلیت استفاده با این کنسول را داشته و قابل تنظیم مجدد خواهد بود. گزینه‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که به‌صورت سیمی و بدون سیم در اختیار شما خواهند بود و با آزادی عمل بیشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به‌طور مثال، گیم‌پد Nacon Pro هم یک کنترلر عالی است که برای دست‌های کوچک‌ ساخته شده است.

بهترین کنترلر برای PC

کنترلرهای ویژه PC

برخی از کنترلرهای خاص هم در بازار وجود دارند که قیمت نجومی داشته و با برخی از امکانات خاص و طراحی تزئینی در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید که یک کنترلر لاکچری داشته و حس خوبی از کار با آن داشته باشید، می‌توانید به سراغ کنترلرهای قدرتمندی بروید که از جانب شرکت‌هایی مانند Chaos، Scuf و Evil Controllers روانه بازار می‌شوند. این شرکت‌ها، عموما روی محصولات خاص کار کرده و می‌توانند کنترلرهای نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن، ایکس باکس و کامپیوتر را با طرح‌های خاص و ویژه به دست مشتری برسانند.

این کنترلرها دارای طرح‌های سفارشی‌شده بوده و می‌توانید از چند دکمه بیشتر همراه با ترفندهای الکترونیکی دیگر در آن‌ها استفاده کنید. این محصولات دارای ورودی‌های خاص در سیستم داخلی و خارجی خودشان بوده و البته که هنگام خراب شدن، چندان نمی‌توانید آن‌ها را تعمیر کنید. این کنترلرها دارای مکانیک خاصی هستند و کار کردن با آن‌ها در ایران زیاد به نفع شما نخواهد بود. این کنترلرها بیشتر توسط خود کمپانی تعمیر و سرویس‌دهی می‌شوند و کاربران ایرانی با چالش‌های بسیار زیادی در این رابطه روبرو خواهند شد.

این شرکت‌ها امکان ساخت کنترلر ایده‌آل‌تان را نیز به شما می‌دهند و می‌توانید با مراجعه به سایت‌شان، رنگ‌ها، الگوها و دیگر المان‌های یک کنترلر را به شیوه خودتان انتخاب کرده و سفارش ساخت آن را ثبت کنید. گزینه‌های بیشتری مانند چند محرک و تریگر بیشتر را می‌توانید برای آن‌ها تعیین کنید. این کنترلرهای سفارشی، قیمت بسیار بالایی نسبت به کنترلرهای معمولی بازار دارند و تنها گیمرهای فعال در تولید محتوا یا کلکسیونرها می‌توانند با خرید آن‌ها، هدف خاص خودشان را دنبال کنند.

بهترین کنترلر برای PC

کنترلرهای اختصاصی ایکس باکس وان، مستقیما با هر کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ کار می‌کند. اگرچه، حالت‌های مختلفی هم در این کنترلرها وجود دارد که به‌عنوان ترفند در کامپیوتر قابل استفاده هستند و می‌توانید با مطالعه در مورد آن‌ها، با آن‌ها کار کنید. به‌طور مثال، برخی از بازی‌های کامپیوتر که در ایکس باکس امکان تجربه ارائه نشده‌اند را می‌توانید در کامپیوتر و با کنترل خود کار کرده و با چند تنظیم ساده، امکان استفاده از کنترلر ایکس باکس را هم داشته باشید. کنترل‌های سفارشی‌سازی شده دوال شاک ۴ هم می‌توانند از یک ابزارهای خاص استفاده کرده و از آن‌ها استفاده کنید. کنترلرهای خاص دارای ویژگی‌های بیشتر، چشمگیر و قابل تنظیم هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست گیمینگ ۲۰۲۱

کنترلرهای آرکید

برخی از کنترلرهای قدیمی را هم می‌توانید از بازار تهیه کنید که استیک نامیده می‌شوند و به‌دلیل کلاسیک بودن‌شان، معمولا دارای قیمت بالاتری هستند و بیشتر برای کلکسیونرها می‌توانند جذابیت داشته باشند. این کنترلرها در قدیم و زمانی که ایکس باکس و پلی‌استیشن هنوز به بازار عرضه نشده‌ بودند، استفاده می‌شدند و به‌نوعی کنسول‌های خاص پدر و مادرهای ما محسوب می شوند. استیک‌هایی توسط برخی از برندهای محدود در بازار تولید می‌شوند که می‌توانید به سراغشان بروید. این استیک‌ها دارای اندازه بزرگ و وزن سنگینی هستند و برای برخی از بازی‌های محدود در کامپیوتر می‌توانند کاربر داشته باشند.

Hori‌ یکی از برندهای معروفی است که در ساخت چنین کنترلرهایی تبحر خاصی دارد. آن‌ها این کنترلرها را با پورت USB در اختیار شما قرار داده و می‌توانید حتی برخی از بازی‌های جدید را نیز با آن‌ها تجربه کنید. این کنترلرها بیشتر برای آثار ژاپنی مناسب بوده و قیمتی بالاتر از ۱۵۰ دلار دارند. این کنترلرها تجربه بازی‌های قدیمی را در اختیار شما می‌گذارند و می‌توانید تجربه‌ای در این سبک‌ها داشته باشید. شما می‌توانید از این کنترلرها به‌صورت بی‌سیم و سیمی استفاده کرده و بسته به انتخابی که از بازار خواهید داشت، قابل تنظیم خواهند بود. در این مطلب هم چند مورد از این کنترلرها را به شما معرفی کردیم.

بهترین کنترلر برای PC

اگر دوست دارید که کنترلر شما دکمه‌های بزرگ‌تر و بیشتری داشته باشد و تنها با یک دست بتوانید از آن استفاده کنید، می‌توانید از چنین کنترلرهایی استفاده کرده و با قرار دادن آن روی میز، یک تجربه کلاسیک و نوستالژی را تجربه کنید. استیک‌های آنالوگ برای بازی‌های رزمی مانند Street Fighter بسیار مناسب هستند و یک تجربه درگیرانه‌تر را نسبت به کنترلرهای مدرن امروزی در اختیار شما می‌گذارند. در ادامه قصد داریم که در مورد کنترلرهای بسیار بزرگ‌تری صحبت کنیم که برای‌تان جذاب خواهند بود.

شبیه‌ساز رانندگی در خانه

اگر از طرفداران شبیه‌ساز رانندگی یا شبیه‌ساز پرواز هستید، می‌توانید از دستگاه‌هایی استفاده کنید که تجهیزات متنوع را برای شما فراهم آورده و می‌توانید بازی‌های در این سبک را روی آن‌ها تجربه کنید. می‌توانید در اتاق کنترل کننده فرمان همراه با دنده و پدال‌های مختلف قرار گرفته و بازی‌های ریسینگ را توسط آن‌ها تجربه کنید. اگر دوست دارید که درون اتاق ماشین قرار گرفته و با گذاشتن یک هدفون روی گوش خود، در دنیای بازی غرق شوید، این مدل سیستم‌های شبیه‌ساز می‌توانند بای شما جذاب باشند. همه تصادف‌ها و شرایط رانندگی در این دستگاه‌ها شبیه‌سازی شده است و تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

Thrustmaster یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان فرمان ریسینگ و کنترلر کننده‌های شبیه‌ساز پرواز است که می‌توانید همراه با لوازم جانبی موردنیاز خود از آن‌ها استفاده کرده و حتی از یک نمایشگر اختصاصی در اتاق شبیه‌ساز نیز استفاده کنید. در این حالت،‌ گویا درون اتاق هواپیما یا ماشین نشسته‌اید و می‌توانید یک تجربه رانندگی واقعی را با آن‌ها تجربه کنید. چنین تجربه‌هایی یقینا گران قیمت خواهند بود و در صورت علاقه‌مندی، می‌توانید به سراغشان بروید. سیستم‌های پیشرفته‌تری هم وجود دارند، البته یک نکته منفی برای آن‌ها عنوان شده است و به دلیل فضای بسیار بزرگی که از خانه اشغال می‌کنند، معمولا فروش بالایی ندارند و خیلی از کاربران امکان این را ندارند که از آن‌ها در کنار کامپیوتر یا کنسول خود استفاده کنند.

شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله های بیشتر به فروشگاه مقداد آی تی و مجله مقداد آی تی مراجعه کنید.