• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

اکثر ما به طور روزمره از هدفون‌ها استفاده می‌کنیم. هدفون‌ها برای گوش دادن به موسیقی، برقراری تماس، گیمینگ و غیره کارایی دارند. بهترین هدفون 2022 علاوه بر اینکه با کیفیت پخش بالا، لذت و هیجان بیشتری را به ارمغان می‌آورد؛ راحتی و سلامتی بیشتری نیز به کاربر ارائه می‌کند.

نکته‌ی حائز اهمیت در مورد خرید هدفون، شناخت کارایی و عملکردی است که از آن انتظار داریم. در ادامه ضمن آشنایی با برترین هدفون‌های سال 2020، هدفون مناسب برای هر نوع نیاز را معرفی می‌کنیم.

لیست 9 مدل از بهترین‌ هدفون‌ 2022

در ادامه به معرفی 9 مدل از بهترین هدفون های سال 2022 در بازار می پردازیم، با ما همراه باشید:

1) Sony WH-1000XM3

بهترین هدفون 2022 مدل Sony WH-1000XM3

 

می‌توان گفت Sony WH-1000XM3 بهترین هدفون بی‌سیم است. این هدفون دارای کیفیت عالی پخش صدا و مجهز به تکنولوژی noise canceling است. Noise canceling باعث می‌شود هدفون، صداهای با فرکانس پایین محیط اطراف را به وسیله میکرون دریافت ‌کند و قبل از اینکه به گوش برسد، خنثی ‌نماید. WH-1000XM3 کیفیت صدای بسیار بالایی دارد. و ویژگی‌های بی‌شماری ارائه می‌کند که یک تجربه‌ی کلی خیلی خوب ارائه را برای کاربر فراهم می‌کند.

سیستم کنترل پیشرفته‌ی این هدفون، به کاربر اجازه می‌دهد تا انتخاب کند صداهای اطراف را تا چه میزان محدود کند. برای مثال می‌توانید هدفون را روی حالت فقط صدا (voice) تنظیم کنید تا فرکانس‌های صوتی اطراف را به گونه‌ای فیلتر کند که گفت و گوی افراد را بشنوید اما متوجه اصوات با فرکانس پایین نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند بازار؛ بررسی و تحلیل ۱۴مدل

قابلیت کنترل لمسی WH-1000XM3 امکان تغییر حجم صدا، برقراری تماس و پخش یا قطع کردن موسیقی را برای کاربر فراهم می‌سازد؛ اما برترین مزیت WH-1000XM3 عمر باطری آن است که پس از هر بار شارژ تا 30 ساعت دوام می‌آورد. شما می‌توانید در ازای 15 دقیقه شارژ کردن این هدفون 5 ساعت از آن استفاده نمایید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


2) Sony Wf-1000XMS

بهترین هدفون‌2022 مدل Sony WF-1000XMS

این هدفون دارای ترکیبی بی‌نظیر از کیفیت صدای عالی، قابلیت فوق العاده‌ی Noise canceling ، کارایی بی‌سیم و عمر باطری طولانی است. در حالی که اغلب earbud های بی‌سیم موجود در بازار ممکن است در هریک از ویژگی‌های مذکور برترین باشند، این هدفون سونی با کیفیتی کم نظیر همه‌ی این ویژگی‌ها را در سطحی بالا کنار هم ارائه می‌دهد. هدفون Apple AirPods pro تا حد زیادی به موقعیت این هدفون نزدیک شده است. اما WF-1000XMS علی الخصوص در رابطه با کیفیت صدا، برقراری تماس و خصوصا عمر باطری دارای برتری است.

عمر باطری WF-1000XMS در حالتی که قابلیت Noise canceling روشن باشد، تا 6 ساعت دوام می‌آورد. که مناسب و قانع کننده است. اما اگر این حالت را خاموش نمایید این عدد تا 8 ساعت افزایش می‌یابد. این هدفون به قابلیت شارژ سریع نیز مجهز است.

یعنی با 10 دقیقه قرارگیری داخل کیس شارژر قادر به 90 دقیقه کارایی است. علاوه بر این WF-1000XMS دارای امکانات مفید دیگری نیز هست. مثلا می‌توان earbud ها را به صورت تکی یا دوتایی با هم استفاده کرد. علاوه بر این می‌توانید Siri یا Google assistant را روی آن بارگزاری کنید یا فعالیت سیستمهای کنترل لمسی هدفون را شخصی سازی کنید.

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


3) 1More triple driver

بهترین هدفون 2022 مدل 1More triple driver

1More triple driver با کیفیت پخش صدای عالی، بهترین earbud با قیمت کمتر از صد دلار است. این هدفون علاوه بر مقرون به صرفه بودن دارای ویژگی‌ها و امکانات بالاتر از سطح متوسط است.


4) JLab epic Air Sport

بهترین هدفون 2022 مدل JLab epic Air Sport

این هدفون بهترین گزینه جهت استفاده در حین ورزش یا تمرین کردن است. JLab epic Air Sport یک هدفون ایده‌آل با قابلیت پخش صدای فوق العاده، عملکرد ضد آب و عمر باطری طولانی است. باطری Air Sport می‌تواند با یک بار شارژ تا 10 ساعت کار کند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ‌تاپ اقتصادی؛ معرفی ارزان قیمت ترین ها

بنابراین احتمالا لازم نیست کیس شارژرتان را با خود به همراه داشته باشید. Air Sport دارای IP66 است، که یعنی در برابر آب و غبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. البته این بدان معنا نیست که شما قادر خواهید بود Air Sport را کاملا در آب غوطه‌ور کنید. اما این هدفون زیر بارش قطرات آب آسیب جدی نخواهد دید.

ضمنا هر کدام از  earbudها به طور مجزا دارای کلید Power است که یعنی امکان استفاده‌ی جداگانه از آن‌ها نیز وجود دارد.مقاومت در مقابل آب و وجود باطری با دوام و قوی، Air Sport را به بهترین گزینه برای ورزش و انجام فعالیت‌های پرتحرک تبدیل کرده است.


5) Sennheiser HD6XX

بهترین هدفون 2022 مدل Sennheiser HD6XX

HD6XX تجربه‌ی فوق العاده‌ای از کیفیت بی‌نظیر پخش صوتی در بستر یک برند افسانه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. طراحی بسیار راحت و مناسب در عین مقرون به صرفه بودن این هدفون را به یک گزینه‌ی عالی تبدیل کرده است. 


6) Apple AirePods pro

بهترین هدفون 2022 و Apple AirPods pro

AirPods pro کارایی فوق‌ العاده آسانی دارد. علاوه بر آن دارای Noise canceling پیشرفته نیز می‌باشد و کیفیت پخش صدای آن نیز بسیار بالاست. AirPods pro ایجاد ارتباط را به سادگی انجام می‌دهد و اتصال آن به Wi-Fi نیز بسیار آسان است.

طراحی in-ear این هدفون‌ها علاوه بر راحتی و ایمنی، زیبا و کم جا نیز هست. به نظر می‌رسد AirPods pro کاستی‌های پیشین را به خوبی برطرف کرده. و به طرز شگفت انگیزی از ورژن‌های قبلی بهتر شده است. می‌توان گفت AirPods pro  یک به روز رسانی ارزشمند برای طرفداران AirPod می‌باشد. 

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


7) Google pixel buds 2

بهترین هدفون 2022 مدل Google pixel buds 2

بهترین هدفون برای کاربران اندروید pixel buds 2 است. pixel buds 2 سرشار از امکانات و ویژگی‌های مثبت است. و به نسبت قیمتی که دارد عملکردی عالی ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این هدفون، کیفیت صدا و طراحی آن است. که در میان هدفون‌های اندروید بی‌نظیر است.

pixel buds 2 سریع و راحت به دستگاه‌های اندروید متصل می‌شود و عملکردی آسان دارد. علاوه بر این دارای امکانات ویژه‌ای مثل Google translate و Google assistant نیز هست. این هدفون دارای قابلیت انطباق صداست که یعنی به طور خودکار صدای محیط اطراف را پیش از رسیدن به گوش، تنظیم می‌کند. pixel buds 2 دارای طراحی جالب و البته بسیار راحت است. 


8) Astro Gaming A50

 بهترین هدفون گیمینگ / Astro gaming A50A50 با ترکیبی از عملکرد بی‌سیم و کیفیت صدای عالی بهترین گزینه برای گیمینگ است. کیفیت و حجم صدای فوق العاده، A50 را به بهترین هدست موجود برای گیمینگ تبدیل کرده است. باطری A50 از 15 ساعت عملکرد مداوم پشتیبانی می‌کند.

ضمنا اگر مایل باشید برای یک مدت زمان طولانی از A50 استفاده کنید می‌توانید با بهره گیری از قابلیت چرخش ear-cup، هدفون را دور گردن خود قرار دهید و همچنان از شنیدن موسیقی یا صدا لذت ببرید. شاید A50 جزء ارزان‌ترین هدفون‌ها نباشد اما احتمال اینکه گزینه‌ای بهتر از آن پیدا کنید بسیار اندک است.


9) Puro PuroQuiet

بهترین هدفون کودک / Puro PuroQuiet

Puro Quiet هدفون مخصوص کودکان است، یعنی از گوش کودکان در برابر صدای خیلی بلند و مضر محافظت می‌کند. هدفونی بکر با قابلیت محدود کردن حجم صداست و بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. این هدفون به قابلیت Noise Canceling نیز مجهز می‌باشد.

با وجود اینکه Noise Canceling ممکن است به دلیل ممانعت از شنیدن صداهای اطراف و به خصوص صدای والدین و اطرافیان، برای کودکان مضر به نظر برسد. اما در عوض بسیار به حفظ شنوایی آن‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده 2021؛ بررسی خفن ترین گوشی های بازار

این حفاظت از طریق کاهش اصوات محیط و شنیدن بهتر موسیقی داخل هدفون، بدون نیاز به افزایش حجم صدا انجام می‌گیرد. PuroQuiet عملکرد بی‌سیم دارد و کیفیت صدای خیلی خوبی را ارئه می‌دهد. همچنین امکان ایجاد محدودیت برای تنظیم صدا روی 85 دسیبل یا کمتر را، که برای مودمان مناسب است، نیز دارد. توان باطری این هدفون به حدود 16 ساعت با هر بار شارژ می‌رسد که یعنی بیش از یک روز کاربری را پاسخ می‌دهد. 


بررسی بهترین هدفون 2022 از لحاظ عملکرد 

headphon , headset , هدفون

* اگر مایلید در محیطی ساکت، تجربه‌‌‎ استفاده از یک هدفون بی‌سیم رده بالا را داشته باشید، Sony WH-1000XM3 را بخرید. این هدفون به عنوان بهترین هدفون 2022، پخش صدای با کیفیت بالا را همرا ه با Noise canceling عالی برای شما فراهم می‌کند.

* اگر به دنبال بهترین Noise canceling در یک earbud بی‌سیم هستید، Sony WF-1000XMS را بخرید.

* اگر در پی یک earbud مقرون به صرفه با کیفیت پخش بالا و امکانات عالی هستید، 1More triple driver را بخرید.

* اگر متقاضی ترکیبی عالی از صدای فوق العاده، عمر باطری طولانی و عملکرد ضد آب برای استفاده در حین ورزش و تمرین هستید، JLab Epic Air Sport را بخرید.

* اگر تمایل دارید تجربه‌ی استفاده از یک هدفون مقرون به صرفه، با کیفیت صدای بی‌نظیر و طراحی خیلی راحت را در قالب یک برند افسانه‌ای داشته باشید، Sennheiser HD6XX را بخرید. 

* اگر کاربر آیفون/آیپد/آیپاد هستید یا قصد تجربه‌ استفاده از یک earbud بی‌سیم را دارید، apple AirPods pro را بخرید.

* اگر از دستگاه‌های هوشمند اندروید استفاده می‌کنید و به دنبال یک هدفون ایده‌آل هستید، Google Pixel Buds 2 را بخرید.

* اگر گیمر هستید یا در پی یک هدفون مناسب برای گیمینگ هستید، Astro Gaming A50 را بخرید. این هدفون با کارایی بی‌سیم و آزادانه و کیفیت صدای شگفت انگیز، ترکیبی بی‌رقیب برای گیمینگ است.

* اگر در جست و جوی هدفون برای فرزند خود هستید. Puro PuroQuiet را بخرید که به وسیله‌ی تکنولوژی Noise Canceling از شنوایی کودکان محافظت می‌کند و به قابلیت محدود کننده‌ حجم صدا نیز مجهز است.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی 10 مانیتور ارزان گیمینگ برای تمام بودجه ها

به این ترتیب با بهترین مودم‌های سال جاری آشنا شدیم. برای خرید بهترین هدفون 2022، با تعیین سقف بودجه‌ و شناخت نیاز خود به راحتی می‌‎توانید هدفون مناسب را انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای علاقه‌مندان مفید واقع شده باشد.

بهترین هدفون 2020 از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

Sony WH-1000XM3, Sony Wf-1000XMS, 1More triple driver, این سه هدفون به همراه چند مدل دیگر جزء بهترین ها هستند که ما در این مقاله به معرفی آن ها پرداخته ایم.

تفاوت هدفون گیمینگ و هدفون معمولی کدام است؟

،میکروفون ،صدای فراگیر ،پروفایل های صوتی ،اندازه قیمت

نویز کنسلینگ فعال چگونه عمل می کند؟

نویز کنسلینگ فعال زمانی رخ می دهد که هدفون، از طریق فناوری نویز کنسلینگ، صداهای محیطی را خنثی می کند. این قابلیت، از میکروفون های موجود در هدفون استفاده می کند. این میکروفون ها به نویزهای محیطی گوش می دهند و صدایی با فاز معکوس تولید می کنند که به طور موثر نویز محیطی را قبل از رسیدن به گوش خنثی می کند.

پیشنهاد ما: