• رها فهیمی
    نویسنده: رها فهیمی

همواره می‌بینیم که بهترین لپ تاپ‌ لنوو، در شرایط یکسان، در جمع بهترین لپ تاپ‌های بازار هم حضور دارند و این موضوع، قدرت لنوو را بیشتر به ما اثبات می‌کند. از لپ تاپ‌های تجاری برتر این کمپانی یعنی تینک‌پد گرفته تا نوت بوک‌های زیبای یوگا، لنوو همواره سعی کرده است که حضور درخشانی در بازار داشته باشد. لپ تاپ‌های ارزان قیمت آن‌ها یعنی Ideapad هم امکانات متنوعی را برای کاربران فراهم کرده و می‌توانید در سطح ارزشمندی به آن‌ها نگاه کنید.

به طور مثال، لپ تاپ Lenovo ThinkPad X1 Fold را داریم که به عنوان اولین رایانه شخصی همراه با صفحه نمایش قابل انعطاف و تاشو در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این لپ تاپ نتوانست در لیست ما حضور داشته باشد، اما ارزش خرید بالایی دارد. همین روند نشان می‌دهد که لیست بهترین لپ تاپ‌های لنوو تا چه حدی می‌تواند ارزش بالایی داشته باشد.

اگر به دلیل لپ تاپ سنتی‌تری هستید، می‌توانید لپ تاپ ThinkPad X1 Nano که رقیبی ۱۳ اینچی برای XPS 13 محسوب می‌شود را نیز تست کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ مدیریتی؛ معرفی 6 مدل برتر بازار

بهترین لپ تاپ لنوو

اگر هنوز هم اطمینان ندارید که لپ تاپ خود را از برند لنوو انتخاب کنید، بهتر است عجله نکرده و تا انتها لیست بهترین لپ تاپ‌های این برند را چک کنید. مدل‌های برتری در این مقاله حضور دارند و می‌توانید مقایسه‌ای هم با همدیگر داشته باشید. ما بررسی خود را به ارائه توضیحات اکتفا نکرده و از مشخصات فنی، قیمت آن‌ها در بازار جهانی و نقاط قوت و ضعف آن‌ها نیز صحبت کرده‌ایم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شما برای خرید لپ تاپی که بیشترین بهره وری را در محل کار داشته باشد، می‌توانید از سری ThinkPad استفاده کنید که انتخاب مناسب‌تری نسبت به سری‌های دیگر هستند. اگر هم در زمینه تجارت کار می‌کنید و علاقه‌ای به سری تینک‌پد ندارید، می‌توانید از بهترین لپ تاپ‌های برند Dell انتخاب‌ کنید که سری‌های خوب Latitude و Precision را در اختیار شما می‌گذارند.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ دل؛ که توی دل شما جا باز می‌کنه!

بهترین لپ تاپ لنوو

ما در بررسی خاصی که انجام داده‌ایم، این حقیقت دست یافته‌ایم که لپ تاپ ThinkPad X1 Carbon نه تنها به عنوان بهترین لپ تاپ Lenovo شناخته می‌شود، بلکه یکی از بهترین گزینه‌های بازار است. X1 Carbon می‌تواند برای کاربران تجاری بسیار عالی بوده و امکانات خوبی هم برای دانشجویان و کاربران رومزه داشته باشد.

اگر دوست دارید که یک لپ تاپ سبک وزن خریداری کنید و با خیال راحت‌تری آن را همراه خود داشته باشید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که X1 Carbon همان چیزی است که به دنبالش بوده‌اید. بدنه این لپ تاپ را می‌توانید با گزینه‌های متنوعی خریداری کنید. X1 Carbon را می‌توانیم تنها لپ تاپ در سری بدانیم که چندان برای گیمرها یا کاربرانی که قصد دارند لپ تاپ ارزان قیمت خریداری کنند، مناسب نیست.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ سونی؛ تاریخ دوباره با سری VAIO تکرار می شود!

اگر قصد دارید که کمی پس انداز کنید، می‌توانید لپ تاپ ThinkPad 13s را به عنوان یک گزینه عالی دیگر انتخاب کنید. لپ تاپ سرعت بسیار بالایی داشته و صفحه کلید آن نیز کارکرد بسیار آسانی دارد. ماندگاری باتری مناسب بوده و می‌توانید در بیرون از منزل یا محل کار، مدت زمان بیشتری با آن کار کنید. اگر ترجیح می‌دهید از لپ تاپی استفاده کنید که برای کارهای سازمانی مناسب باشد، ThinkPad 13s بازهم انتخاب خوبی است.

البته لنوو لپ تاپ Yoga 9i را هم در این زمینه طراحی کرده است و گزینه‌ای برجسته و مناسب برای لپ تاپ‌های Dell XPS 13 2-in1 یا HP Specter x360 14 نیز تلقی می‌شود. شما می‌توانید از نسخه جدیدتر لپ تاپ ThinkPad X1 Nano نیز استفاده کرده و تجربه شیرین و خوبی با آن در کارهای تجاری خود داشته باشید. می‌توانید لیست مارا بررسی کرده و به گزینه‌های خاص‌تری هم دست پیدا کنید.

بهترین لپ تاپ لنوو

اگر یک گیمر هستید، لنوو برای شما هم انتخاب‌های جالبی دارد. Legion Y740 و Legion Y7000 دو گزینه بسیار خوب هستند که بسته به تنظیمات گرافیکی که مدنظر دارید، می‌توانند به راحتی به اجرای بازی AAA بپردازند. اگر بودجه شما کمی پایین‌تر است، می‌توانید کروم بوک Duet را مدنظر خرید خود قرار دهید. این لپ تاپ قابل جداسازی بوده و به صورت ۲ در ۱ می‌تواند برای‌تان کاربرد داشته باشد و تنها ۲۷۹ دلار هزینه دارد. حال با ما همراه باشید تا به سراغ لیست نهایی خود برویم.

فهرست مطالب

لیست بهترین لپ تاپ لنوو + بررسی مشخصات 14 مدل برتر

  1. Lenovo Ideapad L3 (1TB HDD)
  2. Lenovo V 130
  3. Lenovo Ideapad L3 (1TB HDD & 128GB SSD)
  4. Lenovo IdeaPad 1 – A
  5. Lenovo ThinkPad X1 Carbon (8th Gen)
  6. Lenovo Yoga 9i
  7. Lenovo ThinkPad X13 (AMD)
  8. Lenovo ThinkPad X1 Yoga (5th Gen)
  9. Lenovo ThinkPad X1 Extreme (Gen 2)
  10. Lenovo ThinkPad X1 Nano
  11. Lenovo ThinkPad X12 Detachable
  12. Lenovo Legion Y545
  13. Lenovo Legion Y740 (15-inch)
  14. Lenovo Chromebook Duet
  15. Legion 5 Core i7 10750H 8GB 512SSD
  16. Legion 5 Core i7 10750H 16GB 1TB 512GB SSD
  17. Legion 5 Core i7 10750H 16GB 1TB SSD
  18. ThinkBook 15 Core i3 1115G4 4GB 256GB SSD
  19. IdeaPad Gaming 3 Core i5 10300H 8GB 1TB 256GB SSD
  20. ThinkBook 15 Core i3 1115G4 8GB 1TB 512GB SSD

1) لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3

بهترین لپ تاپ لنوو

یکی از بهترین لپ تاپ‌های میان‌رده لنوو، Ideapad L3 نام دارد که با وزن ۲.۲ کیلوگرمی و ابعاد مناسب، می‌تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از کارهای روزمره شما باشد. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی که از پنل TFT استفاده می‌کند، گزینه بسیار مناسبی برای تماشای محتوا و مرور در اینترنت است.

رزولوشن صفحه هم ۱۹۲۰ د ۱۰۸۰ پیکسل بوده و با حالت مات در اختیار شما خواهد بود. نسبت تصویر آن هم ۱۶:۹ است که مشخصا آن را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد کرد. پردازنده این لپ تاپ را اینتل طراحی کرده است و سری Core i5 در آن به انجام وظایف مشغول است. فرکانس پردازنده در حالت عادی به ۲.۰ گیگاهرتز رسیده و در حالت توربو هم ۴.۲ گیگاهرتزی خواهید بود.

حافظه کش پردازنده در آن بیشتر است و می‌توانید ۶ مگابایت در اختیار داشته باشید. حافظه رم دستگاه هم ۸ گیگابایتی است و بالاتر از سطح نرمال یک لپ تاپ معمولی دیده می‌شود. این حافظه رم مناسب برای مرور در وب بسیار مهم است و باعث می‌شود که لگ و کند شدن سیستم را شاهد نباشید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ گیمینگ؛ بررسی تخصصی ۱۷ مدل بدون محدودیت بودجه!

نوع این حافظه هم DDR4 است. لنوو در این لپ تاپ از یک حافظه داخلی ۱ ترابایتی از نوع HDD هم استفاده کرده است که برای ذخیره‌سازی اطلاعات مناسب است و مانند لپ تاپ‌های بالارده از SSD استفاده نکرده است. کارت گرافیک MX130 انویدیا در بدنه لپ تاپ دیده می‌شود و با حافظه اختصاصی ۲ گیگابایتی، حداقل امکانات لازم برای بحث گرافیکی لپ تاپ را فراهم کرده است.

لپ تاپ حال حاضر ما دارای ۲ پورت USB 3.0 بوده و از یک پورت USB 3.1 هم استفاده می‌کند. پورت VGA در آن وجود ندارد، اما می‌توانید از فناوری‌های برتر پورت HDMI و شبکه در آن استفاده کنید. اتصال وای فای و بلوتوث هم در بهترین شرایط قرار دارد و کمک می‌کند که از لپ تاپ خود بتوانید در زمینه‌های کاری و دانشگاهی استفاده کنید.

یک کاربر لپ تاپ، معمولا تجهیزات جانبی متعددی دارد که برای اتصال آن به پورت‌های زیادی نیاز خواهد داشت. به‌همین دلیل لنوو نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و سعی کرده است که رضایت خریداران لپ تاپ را جلب کند. این لپ تاپ از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت در آن به کار نرفته است، اما از یک وب کم با کیفیت می‌توانی در کنار اسپیکرهایی با حجم صدای بلند استفاده کنید.

وزن ۲.۲ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده i5 10210U
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک MX130
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۶ وات ساعت

نقاط قوت

  • + پردازنده نسل دهم
  • + ظرفیت عالی باتری
  • + پردازنده گرافیکی ۲ گیگایتی
  • + حافظه رم با فرکانس بالا

2) لپ تاپ لنوو مدل V 130

بهترین لپ تاپ لنوو

اگر به‌دنبال یک لپ تاپ ارزان‌قیمت با ارزش بالا هستید، لنوو لپ تاپ مدل V 130 خود را روانه بازار کرده است و در کل مشخصات فنی مناسبی هم دارد. وزن آن ۱.۸۵ کیلوگرم است و به راحتی در کوله پشتی یا کیف می‌توانید آن را حمل کنید. اندازه صفحه نمایش هم ۱۵.۶ اینچی است و از پنل TFT استفاده می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است و حداقل برای کارهای ساده مناسب خواهد بود. لنوو این صفحه نمایش مات را بدون قابلیت لمسی در اختیار شما قرار داده است. نسبت تصویر آن هم ۱۶:۹ است. پردازنده سلرون به کار رفته در این لپ تاپ، توسط اینتل طراحی شده است و فرکانس ۱.۱ گیگاهرتزی را در اختیار شما می‌گذارد. فرکانس این پردازنده در حالت توربو هم ۲.۶ گیگاهرتز خواهد رسید.

حافظه کش پردازنده ۴ مگابایت است و در کنار حافظه رم ۴ گیگابایتی می‌تواند گزینه مناسب و معمولی را برای کارهای ساده‌تان فراهم کند. هارد دیسک این لپ تاپ هم ۱ ترابایت ظرفیت دارد و سرعت چرخش مناسب آن سبب بالا رفتن نرخ انتقال داده خواهد شد. کارت گرافیک یکپارچه آن هم توسط اینتل طراحی شده است و مدل آن هم UHD Graphics 600 تعیین می‌شود. لنوو این لپ تاپ را سال‌ها پیش طراحی کرده و آن زمان هنوز هم درایو نوری در لپ تاپ‌ها استفاده می‌شد. دو پورت سریع USB 2.0 احتمالا برای این لپ تاپ کافی نیستند و در کنارش تنها یک پورت HDMI به کار رفته است. پورت شبکه و اتصال‌های دیگری مانند وای فای و بلوتوث هم کیفیت بسیار بالایی دارند.

از دیگر امکانات دستگاه می‌توانیم به وب کم با کیفیت آن اشاره کنیم که در کنار اسپیکرهای خوب داخلی، حداقل امکانات لازم را برای کارهای دانشگاهی فراهم کرده‌اند. باتری لیتیوم یونی این لپ تاپ ۴۵ وات ساعت ظرفیت دارد و کارکرد نزدیک به ۴ ساعت در روز را خواهد داشت. کیبورد با نور پس زمینه در آن نمی‌بینیم و لنوو تمام تلاش خود را کرده است که هزینه‌های ساخت لپ تاپ پایین نگه داشته شوند. تاچ پد در این لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند و در کل همه امکانات مورد انتظار یک لپ تاپ در سال ۲۰۲۲ را می‌توانید داشته باشید. بدنه آن مقاوم بوده و با کیبورد جزیره‌ای، احتمالا تولید کنندگان محتوا حس خوبی نسبت به آن خواهند داشت. سخت‌افزار لپ تاپ نسبت به قیمتش مناسب است و ارزش خرید بالایش را ضمانت می‌کند. شارژدهی باتری هم نسبت به دیگر لپ تاپ‌های بازار مدت زمان طولانی‌تری دارد.

وزن ۱.۸۵ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Celeron-N4000
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت
نوع حافظه داخلی HDD
مدل کارت گرافیک UHD Graphics 600
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۴۵ وات ساعت

نقاط قوت

  • + تنوع عالی پورت‌ها
  • + ارزش خرید بالا
  • + پردازنده مرکزی و رم مناسب
  • + کیبورد جزیره‌ای

3) لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ ۲.۲ کیلوگرمی لنوو را می‌توانید با امکانات متوسط برای کارهای معمولی خود در خانه یا دانشگاه خریداری کنید. این لپ تاپ صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی دارد و پنل آن هم از TFT ساخته شده است. رزولوشن صفحه نمایش در حد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و با نسبت تصویر ۱۶:۹ در اختیار شما خواهد بود. نکته چندان جدیدی در صفحه نمایش لپ تاپ نمی‌بینیم و برای نمایش ساده محتواهای خود می‌توانید از آن استفاده کنید. پردازنده Core i5 این لپ تاپ از جانب اینتل ساخته شده است و فرکانس آن در حالت عادی و توربو می‌تواند ۲.۰ و ۴.۲ گیگاهرتز برسد. حافظه کش آن هم نسبت به لپ تاپ‌های دیگر بهتر است و ۶ مگابایت در اختیار شما خواهد بود. این لپ تاپ از یک حافظه رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR4 هم استفاده می‌کند.

هارد دیسک این لپ تاپ ظرفیت ۱ ترابایتی دارد. اما جالب است بدانید که یک هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی هم خواهید داشت که احتمالا برای درایو C ویندوز بهترین گزینه خواهد بود. با این هارد مدرن، هر برنامه‌ای که در لپ تاپ خود نصب کنید، فارغ از اینکه چه CPU و چه کارت گرافیکی دارید، سریع‌تر اجرا خواهند شد. کارت گرافیک این لپ تاپ از نوع MX130 است که انویدیا آن را برای لپ تاپ‌های زیادی از کمپانی لنوو در نظر گرفته است. حافظه اختصاصی گرافیکی آن هم ۲ گیگابایت است. درایو نوری در این دستگاه به کار رفته است و در کنار دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 3.1 می‌توانید از آن استفاده کنید. یک پورت HDMI هم می‌بینیم که با فناوری مدرن در لپ تاپ تعبیه شده است و برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون کاربرد دارد.

اتصال وای فای و بلوتوث توسط کارشناسان تست شده و سرعت خوبی دارند و در کنار آن باید به پورت شبکه و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم اشاره کنیم. لپ تاپ‌های لنوو همواره کیفیت ساخت مناسبی داشته‌اند و این‌بار هم لنوو در مدل Ideapad L3 آن را اثبات کرده است. وب کم در لپ تاپ برای برگزاری کنفرانس کاری یا تماس تصویری دانشگاهی کاربرد دارد و می‌توانید از اسپیکرهای استریو داخلی هم برای لذت بیشتر از فیلمی که تماشا می‌کنید، بهره ببرید. لنوو از یک باتری خوب ۳۶ وات ساعتی در این لپ تاپ استفاده کرده است. تاچ پد لپ تاپ از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند و همه این مواد نشان می‌دهد که با پرداخت یک هزینه پایین‌تر نسبت به لپ تاپ‌های بالارده، دستگاهی جذاب و کاربردی خواهید داشت.

وزن ۲.۲ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
مدل پردازنده i5 10210U
حافظه رم ۸ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت و ۱۲۸ گیگابایت
نوع حافظه داخلی HDD و SSD
مدل کارت گرافیک MX130
سیستم عامل Dos
ظرفیت باتری ۳۶ وات ساعت

نقاط قوت

  • + پردازنده نسل دهم
  • + حافظه رم با فرکانس عالی
  • + باتری با ظرفیت عالی
  • + پردازنده گرافیکی عالی

4) لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 – A

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ پایین‌رده لنوو با وزن پایین ۱.۲ کیلوگرمی طراحی شده است و اندازه صفحه نمایش آن هم ۱۱.۶ اینچ است. همین دو مشخصات نشان می‌دهد که با محصولی کوچک و منحصربه‌فرد روبرو هستیم که احتمالا طرفداران زیادی خواهد داشت. نوع صفحه نمایش TFT بوده و رزولوشن صفحه نمایش هم در حد ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل برای آن تعیین شده است. صفحه نمایش مات بوده و قابلیت لمسی در آن قرار داده نشده است. نسبت تصویر هم به همان حالت ۱۶:۹ برای نمایش محتواهای دلخواه شما آماده خواهد بود. پردازنده سلرون کمپانی اینتل تا حد مناسبی می‌تواند سرعت و قدرت لپ تاپ را تامین کند. این پردازنده در حالت عادی از فرکانس ۱.۱ گیگاهرتز استفاده کرده و در حالت توربو هم نهایتا به ۲.۸ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. حافظه کش پردازنده هم در حد ۴ مگابایت است.

حافظه رم این محصول ۴ گیگابایت بوده و لنوو تنها حداقل امکانات را برای آن فراهم کرده است. این لپ تاپ از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برخوردار است، اما جالب است بدانید که لنوو از SSD در این لپ تاپ ارزان قیمت استفاده کرده است. هارد SSD مدرن‌تر سرعت بیشتری به لپ تاپ داده و برنامه‌های شما هم بهینه‌تر اجرا خواهند شد. کارت گرافیک لپ تاپ هم از نوع یکپارچه داخلی بوده و UHD Graphics 600 اینتل در بدنه آن به کار رفته است. این لپ تاپ از دو جفت پورت USB 3.0 و USB 2.0 استفاده می‌کند و در کنار آن‌ها یک پورت HDMI هم وجود دارد که برای اتصال دستگاه‌های چند رسانه‌ای دیگر کاربرد دارد.

لپ تاپ از سیستم اثر انگشت استفاده نمی‌کند، اما یک وب کم با کیفیت دارد که برای برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی و تماس‌های تصویری مناسب است. اسپیکر هم مثل همیشه با کیفیت بوده و با حالت استریو برای پخش صدا در محیط بسیار مناسب است. کیبورد این لپ تاپ نور پس زمینه ندارد، اما می‌توانید از یک سری فرمان‌های چند لمسی در تاچ پد آن استفاده کنید. باتری این لپ تاپ دو سلولی است و در یک حالت نرمال می‌تواند برای نگهداری چند ساعته شارژ مناسب باشد. این لپ تاپ در کل یک بدنه مقاوم دارد و کیبورد جزیره‌ای هم برای تایپ سریع و آسان کاربرد دارد. سخت افزارش نسبت به قیمت قدرتمند است و ارزش خرید بالایش را بیشتر اثبات می‌کند. شارژدهی باتری طولانی مدت است و در بیرون از منزل می‌توانید به آن اعتماد لازم را داشته باشید.

وزن ۱.۲ کیلوگرم
اندازه صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
مدل پردازنده Celeron-N4020
حافظه رم ۴ گیگابایت
ظرفیت حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
مدل کارت گرافیک UHD Graphics 600
سیستم عامل Dos
باتری لیتیوم یون

نقاط قوت

  • + تنوع عالی پورت‌ها
  • + مقاومت عالی بدنه
  • + سخت‌افزار قدرتمند
  • + باتری با شارژدهی عالی

5) Lenovo ThinkPad X1 Carbon (8th Gen)

بهترین لپ تاپ لنوو کاری در حالت کلی

بهترین لپ تاپ لنوو

لنوو تغییرات زیادی در لپ تاپ‌های کاری خود ایجاد نکرده است، اما ThinkPad X1 Carbon را می‌توانیم از این قاعده مستثنی بدانیم. این لپ تاپ از یک پردازنده اینتل نسل دهمی استفاده می‌کند که عملکرد آن را فوق العاده سریع و برجسته جلوه می‌دهد.

این تراشه علاوه بر ایجاد عملکرد سریع، باتری با ماندگاری بالاتری را در مدل 1080p در اختیار شما قرار داده و می‌توانید در اجرای برنامه و بازی نیز تاثیرات آن را مشاهده کنید. لپ تاپ را می‌توانید در دو گزینه نمایشگر 4K یا 1080p تهیه کرده و از آن لذت ببرید. این لپ تاپ‌ها در بدنه یکسان ۱.۰۸ کیلوگرمی در اختیار شما قرار گرفته و حمل و نقل بسیار آسانی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا ۱۰ میلیون + معرفی ۴ مدل برتر بازار

ویژگی‌های کلاسیک تینک‌پد هنوز هم در این لپ تاپ جدید حفظ شده است و می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. این لپ تاپ طراحی با دوامی داشته و گواهی MIL-STD-810G برای آن ثبت شده است.

صفحه کلید آن کلاس بسیار بالایی داشته و با رنگ مشکی و قرمز، زیبایی خاصی پیدا کرده است. این رنگ‌ها به صورت مخفیانه روی لپ تاپ دیده می‌شوند و عظمت X1 Carbon را بیشتر به شما اثبات می‌کند.

لنوو اسلات SD را از مدل‌های پیشین این لپ تاپ حذف کرده است و همین موضوع می‌تواند در لپ تاپ‌های جدید، با هزینه بیشتری در اختیار کاربر قرار بگیرد. درواقع این مدل‌های برتر و گران قیمت لپ تاپ‌های لنوو خواهند بود که از این اسلات پشتیبانی خواهند کرد.

به هر حال نیازی هم به سخت گیری این چنینی نیست و هنوز هم شما می‌توانید از این لپ تاپ به عنوان یک سیستم کاری برای کسب و کار خود استفاده کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

10th Gen Intel Core i5/Core i7

پردازنده گرافیکی

Intel UHD

حافظه رم

8GB/16GB

حافظه ذخیره سازی

256GB/512GB/1TB SSD

صفحه نمایش

14-inch, 1080p or 4K

ابعاد

12.7 x 8.5 x 0.6 inches

وزن

۱.۰۸ کیلوگرم

نقاط قوت

  • + طراحی باریک و سبک
  • + نمایشگر با گزینه‌های متنوع و روشنایی بالا همراه با کیفیت 4K و 1080p
  • + صفحه کلید عالی و با کلاس
  • + عملکرد بسیار سریع

نقاط ضعف

  • – گرافیک پایین

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


6) Lenovo Yoga 9i

بهترین لپ تاپ لنوو برای مصرف کنندگان (2-in-1)

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ Lenovo Yoga 9i را می‌توانیم جانشین ارزشمندی برای Yoga C940 بدانیم که از همان فرمول اثبات شده و پیروز استفاده کرده و آن را بهبود داده است. پیشرفت‌های ظریفی در طراحی محصول شاهد هستیم و عمر باتری نیز به حد زیادی افزایش پیدا کرده است.

شما به مدت ۱۱ ساعت و ۱۵ دقیقه می‌توانید از لپ تاپ بدون نیاز به شارژ استفاده کنید. پردازنده‌های نسل جدید اینتل در این لپ تاپ به کار گرفته شده‌اند و آن را تبدیل به جانشین شایسته‌ای برای یکی لپ تاپ‌های ۲ در ۱ سال گذشته تبدیل می‌کند.

همان‌طور که از سری لپ تاپ‌های یوگا انتظار داشتیم، Yoga 9i هم توانسته است که یک بدنه همراه با طراحی پیشرفته در اختیار خریداران خود قرار دهد. این لپ تاپ به حد جالبی قابل حمل بوده و از یک لولای منحصربه‌فرد در طراحی خود استفاده می‌کند.

این لولا به عنوان یک اسپیکر چرخان هم عمل کرده و صدای فراگیر را در سرتاسر اتاق پخش خواهد کرد. به عنوان یک لپ تاپ ۲ در ۱، شما می‌توانید از این لولا برای چرخش ۳۶۰ درجه‌ای استفاده کرده و لپ تاپ Yoga 9i را به یک تبلت تبدیل کنید یا اینکه آن را در حالت چادری قرار دهید. بنابراین شما می‌توانید در این حالت به تماشای فیلم پرداخته و صفحه کلید مزاحم را در این حالت نداشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ مایکروسافت؛ انتخاب حرفه ای ها در هر شرایطی!

حال که صحبت از تماشای فیلم شد، باید بگوییم که نمایشگر 1080p این لپ تاپ برای تماشای هرگونه محتوایی عالی است و حتی می‌توانید مدل 4K آن را نیز خریداری کنید. این صفحه نمایش، واضح بده و می‌تواند محتواهای پر جنب و جوش را نیز با حالت روان و روشنی به شما نمایش دهد.

علیرغم اینکه تمام امکانات و اصول اولیه این لپ تاپ در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، برخی از قابلیت‌های جالبی هم در Yoga 9i وجود دارد که به‌صورت ویژگی‌های اضافی در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از پوشش وب کم استفاده کرده و نیازی به خرید نوار اضافه نداشته باشید.

اسلات اضافه‌ای هم برای Active Pen در نظر گرفته شده است که نسخه بهبود یافته سال گذشته بوده و یک حسگر اثر انگشت هم برای آن تعبیه شده است. البته دوربین IR در این لپ تاپ استفاده نشده است و این نقطه ضعف برای لپ تاپ خاص ما خواهد بود.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-1185G7

پردازنده گرافیکی

Iris Xe

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

512GB

صفحه نمایش

14-inch, 1080p

ابعاد

12.6 x 8.5 x 0.6 inches

وزن

1.36 Kg

عمر باتری

11:15

نقاط قوت

  • + عملکرد کلی سریع
  • + صفحه نمایش رنگی ۱۴ اینچی با کیفیت 1080p
  • + دوام باتری بیش از ۱۱ ساعت
  • + اسپیکرهای چرخان عالی

نقاط ضعف

  • – عدم وجود دوربین IR

 


7) Lenovo ThinkPad X13 (AMD)

بهترین لپ تاپ لنوو با قیمت کمتر از هزار دلار

بهترین لپ تاپ لنوو

تا کنون به این نکته فکر کرده‌اید که یک لپ تاپ زیر هزار دلار بتواند عملکرد خوبی داشته باشد؟ پاسخ مثبت است و لنوو موفق به معرفی چنین محصولی شده است. دیگر وقت آن رسیده است که در سازمانی که فعالیت می‌کنید، با مدیر فناوری خود صحبت کرده و این لپ تاپ را برای سفارش انبوه و استفاده توسط کارکنان به وی پیشنهاد دهید.

این لپ تاپ مقرون به صرفه، ThinkPad X13 نام داشته و همراه با تراشه‌های AMD در اختیار شما قرار می‌گیرد. بهترین المان‌های موجود در سری تینک‌پد برای این محصول در نظر گرفته شده است و می‌توانید آن را با قیمت پایین‌تری از آن‌چه فکرش را می‌کنید، خریداری کنید.

حتما بخوانید: بهترین لپ‌تاپ اقتصادی؛ معرفی ارزان قیمت ترین ها

برخی از قابلیت‌های این لپ تاپ، می‌تواند شامل بدنه بادوام و طراحی مینیمالیستی آن باشد که موفق به کسب گواهی درجه نظامی هم شده است. صفحه کلید این محصول برجستگی خاصی داشته و برخی از ویژگی‌های امنیتی نیز در آن کار شده است.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به سنسور اثر انگشت و دوربین IR اشاره کنیم. به لطف استفاده از پردازنده‌های AMD Ryzen، لپ تاپ ThinkPad X13 از عملکردی باورنکردنی به نسبت قیمتش برخوردار است. تنها نقطه ضعف مهم این لپ تاپ را می‌توانیم در عمر باتری آن خلاصه کنیم که تنها به ۸ ساعت می‌رسد و می‌تواند برای کاربران پر استفاده، کمی ترسناک باشد.

ThinkPad X1 Carbon همچنان به عنوان بهترین لپ تاپ لنوو شناخته می‌شود، اما اگر قصد دارید که هزینه‌های خود را پایین آورده و از این سری یک لپ تاپ ارزان‌تر تهیه کنید، یقینا باید ThinkPad X13 را مدنظر قرار دهید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

AMD Ryzen 5 Pro 4650U

پردازنده گرافیکی

AMD Radeon

حافظه رم

8GB

حافظه ذخیره سازی

256GB

صفحه نمایش

13.3-inch, 1080p

ابعاد

12.3 x 8.6 x 0.7 inches

وزن

1.27 Kg

نقاط قوت

  • + عملکرد برجسته و پرسرعت
  • + بدنه با دوام
  • + صفحه کلید با کلاس و کاربردی
  • + پورت‌های زیاد

نقاط ضعف

  • – عمر باتری پایین
  • – ضخامت بالای نمایشگر

8) Lenovo ThinkPad X1 Yoga (5th Gen, 2020)

بهترین لپ تاپ لنوو ۲ در ۱

بهترین لپ تاپ لنوو

کمپانی لنوو با لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga خود، توانسته است که اولین تینک‌پد فلزی خود را روانه بازار کرده و فرصتی پیدا کند تا این ایده خود را در نهایت به یک محصول تبدیل کند. هنوز هم کاربران نسخه فیبر کربن این سری لپ تاپ را دوست دارند، اما ترکیب آلومینیوم و فلز می‌تواند جدید بوده و تجربه خاص و جذابی به همراه داشته باشد.

لنوو با لپ تاپ ThinkPad X1 Yoga از مدل سیاه و سفید و مات فیبر کربن دور شده و سعی کرده است که یک تغییر سریع و جالب داشته باشد.

این مدل نه تنها از طراحی باریک‌تری برخوردار است، بلکه صفحه نمایش ۲ در ۱ را به صورت قابل تبدیل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این صفحه نمایش درخشان ظاهر شده و صفحه کلید آن نیز دوام و کلاس بسیار خوبی دارد. باتری این لپ تاپ ماندگاری بسیار خوبی داشته و می‌تواند به صورت طولانی مدت در اختیار شما باشد.

این ترکیبات برای ساخت بهترین لپ تاپ لنوو کافی بوده و هر کسی که به دنبال یک لپ تاپ قابل تبدیل است را راضی می کند.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسر؛ از تایوان تا روی میز شما!

ویژگی‌های اضافی بسیاری هم برای این لپ تاپ شمرده شده است که می‌توانیم به شکاف مخصوص قلم داخلی و یک روکش مخصوص وب کم اشاره کنیم. هنوز هم X1 Carbon به دلیل بدنه فوق العاده سبکش، مورد تحسین طرفداران واقع می‌شود، اما اگر می‌خواهید که از قلم استفاده کنید، یقینا باید یکی از لپ تاپ‌های سری یوگا را انتخاب کنید.

اگر به دنبال گزینه بی‌نظیرتری هستید، می‌توانید Lenovo ThinkPad X1 Titanium Yoga را هم مدنظر داشته باشید که طراحی بادوامی داشته و در عین فوق سبک بودنش، می‌تواند کارها را به آسانی و سرعت بالا برای شما به سرانجام برساند.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7

پردازنده گرافیکی

Intel Core i5-10310U; Core i7-10610U

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

256GB; 512GB SSD

صفحه نمایش

14-inch, 1080p and 4K

ابعاد

12 x 8.5 x 0.6 inches

وزن

1.36 KG

نقاط قوت

  • + نمایشگر روشن، واضح و با کیفیت 1080p و 4K
  • + عملکرد فوق العاده و استفاده از SSD بسیار سریع
  • + صفحه کلید در کلاس جهانی

نقاط ضعف

  • – نمایشگر ضخیم
  • – گرافیک ضعیف

9) Lenovo ThinkPad X1 Extreme (Gen 3)

بهترین لپ تاپ لنوو ۱۵ اینچی

بهترین لپ تاپ لنوو

نسل دوم لپ تاپ ThinkPad X1 Extreme به عنوان یک محصول سطح بالا برای خریداران لپ تاپ‌های لنوو محسوب می‌شد و به لطف استفاده از پردازنده مرکزی ۹ هسته‌ای Core i7 و SSD سریع و همچینن بهره بردن از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی 4K HDR و عملکرد فوق العاده سریع، توانست که جایگاه خوبی در بین طرفداران کسب کند.

این لپ تاپ از یک طراحی لوکس و بادوام همراه با یک صفحه کلید عالی استفاده کرده و توانست که سخت افزار بسیار چشم‌گیری هم برای کارهای سنگین فراهم کند. همین روند در نسل سوم این لپ تاپ هم وجود دارد و همچنان می‌توانید به عنوان یک خرید عالی به آن نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مرورگر اندروید + معرفی 5 مورد از محبوب ترین مرورگرها

لپ تاپ X1 Extreme به لطف استفاده از پردازنده‌های شش هسته‌ای سری H، قدرت بیشتری نسبت به X1 Carbon یا X1 Yoga دارد. همچنین می‌توان گفت که صفحه نمایشگر بزرگ‌تر و پورت‌های بیشتری در اختیار شما خواهد بود و می‌توانید از آن به عنوان یک لپ تاپ بهتر برای بهره وری کارهای خود استفاده کنید.

با این حال، وزن ۱.۷۲ کیلوگرمی آن نسبت به گزینه‌های دیگر کمی بیشتر است، اما چیزی از قابل حمل بودن دستگاه کم نمی‌کند. این لپ تاپ عمر محدودی را در زمینه باتری دارد و البته که باید در هنگام استفاده از مدل 4K آن، این موضوع را هم مدنظر داشته باشید که مصرف بالاتر رفته و یقینا عمر کمتر خواهد شد.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-9850H CPU

پردازنده گرافیکی

Nvidia GeForce GTX 1650 Max-Q

حافظه رم

32GB

حافظه ذخیره سازی

1TB SSD

صفحه نمایش

15.6-inch, 4K HDR

ابعاد

14.2 x 9.7 x 0.7 inches

وزن

1.72 Kg

نقاط قوت

  • + بدنه جذاب و سبک
  • + نمایشگر خیره کننده 4K HDR‌ با قابلیت ضد تابش نور
  • + صفحه کلید در کلاس جهانی

نقاظ ضعف

  • – عمر باتری ضعیف در مدل 4K HDR
  • – قیمت بالا

10) Lenovo ThinkPad X1 Nano

بهترین لپ تاپ لنوو ۱۳ اینچی

بهترین لپ تاپ لنوو

X1 Nano را می‌توانیم لپ تاپ کوچکی بدانیم که در سری تینک‌پد توسط برند لنوو روانه بازار شده است و چندین ترفند بسیار عالی رو می کند. این لپ تاپ کمتر از یک کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند سبک ترین لپ تاپ تینک‌پد تا کنون لقب بگیرد. این لپ تاپ بیشترین قابلیت حمل لپ تاپ‌های لنوو را دارد و اگر چنین موضوعی برای‌تان اهمیت بیشتری دارد، یقینا خوشحال خواهید شد.

با این وجود، پنل ۱۳ اینچی و 2K صفحه نمایش آن، زیبایی خاصی داشته و نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۱۰ هم می‌تواند اندازه کوچک و جالبی باشد. همان‌طور که می‌بینید، وزن پایین چندان سبب نشده است که نقص خاصی را در طراحی و بزرگی صفحه نمایش شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی 10 مانیتور ارزان گیمینگ برای تمام بودجه ها

علاوه بر این، لپ تاپ X1 Nano از پردازنده نسل یازدهم اینتل استفاده می‌کند و عملکردی فوق العاده خوب در اختیار شما می‌گذارد. با توجه به صفحه نمایشی که وضوح بالایی دارد و همچنین طراحی فوق العاده سبک این لپ تاپ، عمر باتری بالای ۱۲ ساعته می‌تواند خیلی از خریداران را به تعجب بیندازد. اما حقیقت همین است و در حالی که اصلا فکرش را نمی‌کردیم، لنوو موفق به کسب چنین حالتی شده است.

چند نکته منفی ریز هم در این لپ تاپ وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. از این جمله می‌توانیم به پورت‌های محدود و تاچ پد کوچکی اشاره کنیم که کار را برای شما سخت خواهد کرد. به طور کلی، لپ تاپ X1 Nano همه آن‌چیزی که از لنوو انتظار داریم را فراهم کرده و می‌تواند محبوبیت سری ThinkPad را بالاتر ببرد. شما در کوچک‌ترین بسته بندی موجود، می‌توانید یک لپ تاپ تینک‌پد داشته و از آن لذت ببرید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-1160G7

پردازنده گرافیکی

Iris Xe

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

512GB

صفحه نمایش

13-inch, 2K (2160 x 1350)

ابعاد

12.7 x 8.5 x 0.66 inches

وزن

0.90 Kg

نقاط قوت

  • + طراحی شیک و قدرتمند
  • + نمایشگر روشن ۱۳ اینچی با کیفیت 2K
  • + وزن کمتر از یک کیلوگرمی
  • + عمر باتری ۱۲ ساعته

نقاط ضعف

  • – تعداد پورت محدود
  • – تاچ پد کوچک

11) Lenovo ThinkPad X12 Detachable

بهترین گزینه برای جایگزین سرفیس پرو

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i5-1130G7

پردازنده گرافیکی

Intel Iris Xe

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

512GB

صفحه نمایش

12.3-inch, 1920 x 1280-pixel

ابعاد

11.2 x 8 x 0.3 inches

وزن

1.08 Kg (with Keyboard)

نقاط قوت

  • + ماندگاری طولانی مدت باتری
  • + نمایشگر خوب ۱۲.۳ اینچی
  • + صفحه کلید عالی
  • + لوازم جانبی همراه

نقاط ضعف

  • – اسپیکرهای بد
  • – عدم وجود USB Type-A

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X12 Detachable می‌تواند نسخه بهتری نسبت به سرفیس پرو ۷ باشد و این خلاصه چیزی است که می‌خواهیم در مورد این لپ تاپ بگوییم. این لپ تاپ همان فرم فاکتور قابل جداسازی را ارائه داده و از پایه ایستاده استفاده می‌کند.

بدین ترتیب شما می‌توانید لپ تاپ را به همان زاویه ۱۶۰ درجه مشابه در سرفیس پرو بچرخانید. صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی آن عملکرد مشابهی با سرفیس پرو داشته و می‌توانند همین لپ تاپ، از صفحه کلید قابل جداسازی فوق العاده هم استفاده کنید. بدنه این لپ تاپ سفت و سخت بوده و دوام بسیار بالایی در سطح درجه نظامی دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین حافظه رم DDR4 و DDR3 در چه مواردی ست؟

حال سوال اینجسات که چرا می‌گوییم این لپ تاپ از سرفیس پرو ۷ و سرفیس پرو ۷ پلاس بهتر است؟ از آن‌جایی که لپ تاپ Lenovo ThinkPad X12 Detachable دوام بیشتری در زمینه باتری داشته و بیش از ۱۱ ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین با وزن پایینی که نسبت به رقیب آلیاژ منیزیمی خود دارد، می‌توانیم دلایل کافی برای گفتن چنین حقیقتی را داشته باشید.

از همه بهتر، لپ تاپ Lenovo ThinkPad X12 Detachable همراه با یک صفحه کلید و قلم در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما باید پول بیشتری برای چنین قابلیتی پرداخت کنید تا بتوانید به صورت جالبی از این گزینه‌های جدا کننده بهره مند شوید.

اگر به اسپیکرهای خوب یا پورت USB Type-A نیاز دارید، می‌توانید سرفیس پرو ۷ را در نظر بگیرید، چرا که این لپ تاپ فاقد چنین قابلیت‌هایی است. در غیر اینصورت، در همه فاکتورها، لپ تاپ Lenovo ThinkPad X12 Detachable گزینه بهتری محسوب می‌شود.


12) Lenovo Legion Y545

بهترین لپ تاپ مخصوص بازی ارزان قیمت

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ Legion Y545 را می‌توانیم یک لپ تاپ گیمینگ در سطح پایین عنوان کرد که لنوو آن را روانه بازار کرده است. این لپ تاپ امکانات زیادی داشته و می‌تواند بیش از حد انتظار ظاهر شود. تراشه گرافیکی انویدیا این محصول که به تنهایی هزار دلار قیمت دارد، نتایج بسیار متوسطی را تامین می‌کند و همین جای تعجب دارد.

هنگامی که با لپ تاپ بازی نمی‌کنید، پردازنده Core i7 لپ تاپ می‌تواند امکان انجام کارهای دیگر شما را به بهترین شکل ممکن فراهم کند. با چنین قابلیتی می‌توانید صفحات گسترده ایجاد کرده و کارهای ادیت فیلم خود را هم انجام دهید. حتی می‌توانید برخی از فیلم‌های خود را در صفحه نمایش 1080p به نمایش گذاشته و بهترین کیفیت را از آن دریافت کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Intel Core i7-9750H

پردازنده گرافیکی

Nvidia GeForce GTX 1660 Ti

حافظه رم

16GB

حافظه ذخیره سازی

128GB

صفحه نمایش

15.6-inch, 1080p

ابعاد

14.2 x 10.5 x 1.1 inches

وزن

2.4 Kg

نقاط قوت

  • + طراحی زیبا و جذاب
  • + عملکرد عالی در زمینه بازی و کلی
  • + صفحه کلید با عملکرد راحت
  • + کیفیت عالی صدا

نقاط ضعف

  • – عمر باتری پایین

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


13) Lenovo Legion Y740 (15-inch)

بهترین لپ تاپ لنوو مخصوص بازی گران قیمت

بهترین لپ تاپ لنوو

اگر انتظار دارید که لپ تاپ شما بهترین عملکرد گرافیکی را داشته باشد، می‌توانید گزینه مجهز Legion Y740 را مدنظر قرار داده و از آن استفاده کنید. این لپ تاپ از یک کارت گرافیک جی فورس RTX استفاده کرده و عملکردی همانند دیگر لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو را در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپ تاپ در مدل‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی ارائه شده است و می‌توانید به عنوان یک گزینه برتر برای بازی از آن استفاده کنید.

به همین ترتیب، این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2080 Max-Q استفاده می‌کند و این ترکیب می‌تواند جدیدترین بازی‌های صنعت مانند Shadow of the Tomb Raider یا Battlefield V را در تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند.

این بازی‌ها به راحتی روی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی و کیفیت 1080p به مرحله اجرا درآمده و هیچ مشکلی را مشاهده نخواهید کرد. لپ تاپ صفحه نمایش بسیار روانی دارد و می‌توانید با کلیک روی صفحه کلید، با پس زمینه RGB آن نیز همراه شده و لذت بیشتری از تجربه خود ببرید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

Up to Intel Core i7

پردازنده گرافیکی

Nvidia GeForce GTX 1060

حافظه رم

8GB/16GB

حافظه ذخیره سازی

256GB/512GB

صفحه نمایش

15.6-inch, 1080p

ابعاد

14.2 x 10.5 x 0.9 inches

وزن

2.4 Kg

نقاط قوت

  • + عملکرد و گرافیک قوی
  • + نمایشگر روان ۱۴۴ هرتزی
  • + صفحه کلید RGB و استفاده راحت

نقاط ضعف

  • – عمر باتری متوسط
  • – دارای حالت nosecam

مشاهده قیمت این محصول در فروشگاه


14) Lenovo Chromebook Duet

بهترین کروم بوک لنوو

بهترین لپ تاپ لنوو

کروم بوک دوئت را می‌توانیم یکی از ارزان‌ترین کامیپوترهای بازار بدانیم که در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند عملکرد خوبی از خود به نمایش گذارد. اول از همه، دوام باتری در آن بسیار شگفت انگیز است و به عنوان مهم‌ترین خصیصه نیز محسوب می‌شود. این لپ تاپ را می‌توانید به صورت ۲ در ۱ هم استفاده کرده و آن را به تبلت تبدیل کنید. دوام باتری ۱۳ ساعته برای آن به ثبت رسیده است و سبب می‌شود که با یکی از ماندگارترین کروم بوک‌های بازار روبرو باشیم.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ اچ پی؛ متنوع ترین مدل ها برای هر بودجه و کاربری

آن‌چیزی که واقعا ارزش این دستگاه را بالا برده و به یک خرید باورنکردنی تبدیل می‌کند، این است که با پرداخت پول ۲۷۹ دلاری، شما یک تبلت ۱۰.۱ اینچی همراه با یک پایه ایستاده و صفحه کلید همراه خواهید داشت. این لپ تاپ دارای یک پنل واضح است که با توجه به هزینه بسیار پایین کروم بوک پوئت، بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

این لپ تاپ سرعت چندان بالایی را برای انجام تسک‌های شما نخواهد داشت، اما با توجه به هزینه پایینی که برای آن می‌پردازید، هنوز هم می‌توانید به عنوان بهترین کدوم بوک بازار از آن استفاده کنید.

مشخصات فنی

پردازنده مرکزی

MediaTek Helio P60T

پردازنده گرافیکی

ARM G72 MP3

حافظه رم

4GB

حافظه ذخیره سازی

64GB

صفحه نمایش

10.1-inch, 1920×1200

ابعاد

9.6 x 6.7 x 0.7 inches

وزن

0.90 Kg

نقاط قوت

  • + شارژ طولانی مدت
  • + ارائه شده با صفحه کلید و پایه
  • + نمایشگر رنگارنگ
  • + عملکرد مناسب

نقاط ضعف

  • – صفحه کلید تنگ

Legion 5 Core i7 10750H 8GB 512SSD

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ سری لژیون لنوو یکی از بهترین گزینه‌های بازار بوده است و همراه با وزن ۲.۳۹ کیلوگرمی و ابعادی مناسب می‌توانید به سراغش بروید. این لپ تاپ در زیبایی نظیر ندارد و لنوو هم همواره دید مثبتی نسبت به این سری داشته است. حال شما نیز می‌توانید این تاپ را با اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی تهیه کرده و از رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل آن لذت ببرید. لپ تاپ از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند تا چشمان شما اذیت نشده و به راحتی ‌بتوانید ساعت‌ها امکان استفاده و خیره شدن به صفحه نمایش را داشته باشید. لپ تاپ از قابلیت لمسی برخوردار نیست و می‌توانید از سری پردازنده Core i7 بهره برده و قدرت و سرعت بالایی را برای عملکرد بهتر ویندوز و برنامه‌ها فراهم کند. این پردازنده می‌تواند فرکانس معادل ۲.۶ گیگاهرتز را برای شما داشته باشد.

حافظه کش پردازنده هم در حد ۱۲ مگابایت است و یقینا متناسب با سایر مشخصات فنی این لپ تاپ انتخاب شده است. حافظه رم ۸ گیگابایتی از همان نوع DDR4 برای این لپ تاپ تعبیه شده است و می‌توانید از ظرفیت بالای ۵۱۲ گیگابایتی از نوع اس اس دی هم استفاده کنید. کارت گرافیک این لپ تاپ را هم انویدیا طراحی کرده است و مدل GTX 1660 Ti تضمین خواهد کرد که تا حد زیادی می‌توانید به آن اعتماد کنید. این کارت گرافیک دارای ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است و یقینا برای گیمینگ گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود و تا دو سه سال آینده نیازی به تعویض یا ارتقا دیده نمی‌شود. لپ تاپ به چهار پورت USB مجهز شده است که خیال شما را از بابت اتصال تجهیزات جانبی راحت می‌کند. لپ تاپ طبق انتظار از درایو نوری استفاده نمی‌کند و نیازی هم به وجود آن احساس نمی‌شود.

لپ تاپ در زمینه اتصال وای فای برای تامین اینترنت مورد بازی‌های آنلاین و همچنین اتصال بلوتوث هم برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم عالی عمل کرده است و آخرین نسل از فناوری را روی آن شاهد هستیم. لپ تاپ به امکانات دیگری مانند وب کم دسترسی دارد و در صورت نیاز به ضبط ویدیو هنگام بازی یا برقراری تماس ویدیویی با دوستان خود، مشکلی نخواهید داشت. لنوو تمام تلاش خود را کرده است که اسپیکر و وب کم دارای کیفیت بالایی بوده و نیازی به خرید دوربین جانبی یا هدفون نداشته باشید. این لپ تاپ از ظرفیت باتری ۴۸ وات ساعتی برخوردار است و ظرفیت لازم برای تامین نیازهای شما را خواهد داشت. این ظرفیت ممکن است که بسته به ساعات بازی در طول شبانه روز، متغیر باشد و کاملا به خود شما بستگی دارد. پس سعی کنید مدیریت لازم را داشته باشید.

وزن

2.39 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i7

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

GeForce GTX 1660 Ti

سیستم عامل

Dos

باتری

لیتیوم یون

نقاط مثبت

  • + گرافیک قدرتمند و مجزا
  • + پردازنده قدرتمند
  • + کیفیت ساخت عالی

Legion 5 Core i7 10750H 16GB 1TB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ لنوو

بار دیگر با یکی از لپ تاپ‌های سری لژیون لنوو روبرو هستیم که کیفیت عالی را در اختیار شما می‌گذارد. این لپ تاپ با وزن ۲.۳۹ کیلوگرمی در اختیار شما بوده و با اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی می‌توانید به سراغش بروید. رزولوشن صفحه نمایش روی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل قرار گرفته است و با روکش مات هم این اطمینان را خواهید داشت چشمان‌تان بعد از مدت‌ها بازی یا استفاده از لپ تاپ دچار مشکل نمی‌شود. لپ تاپ طبق انتظار از پنل لمسی استفاده نمی‌کند و احتمالا نیازی هم به آن نخواهید داشت. پنل لمسی صرفا برای لپ تاپ‌هایی که قابلیت تبدیل به تبلت را دارند ضروری است و در مابقی موارد، به دلیل ماهیتی که لپ تاپ‌ها دارند، یک امکان ضروری محسوب نمی‌شود. این محصول از سری پردازنده مشابه Core i7 اینتل در لپ تاپ گذشته استفاده می‌کند.

این پردازنده از فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز در حالت عادی و ۵ گیگاهرتز در حالت توربو استفاده می‌کند. این میزان فرکانس نشان می‌دهد که با مدل متفاوتی از پردازنده لپ تاپ شماره قبل روبرو هستیم و قدرت آن افزایش پیدا کرده است. حافظه کش ۱۲ مگابایتی آن هم برای ذخیره‌سازی داده‌های موقت بیشتری برای ارسال به پردازش کاربرد دارد. حافظه رم دستگاه هم ۱۶ گیگابایتی است و می‌توانید در کنار حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی اس اس دی از آن استفاده کنید. این لپ تاپ در کنارش یک حافظه ۱ ترابایتی معمولی هم دارد که بیشتر برای نصب و اجرای بازی‌ها یا ذخیره‌سازی داده‌های شخصی کاربرد دارد. بنابراین، می‌توانید بدون محدودیت خاصی برنامه‌ها و بازی‌های مهم خود را روی اس اس دی ذخیره‌سازی کرده و مابقی را به هارد معمولی خود بفرستید.

این محصول از کارت گرافیک سری 1660 Ti انویدیا استفاده می‌کند که دارای حافظه اختصاصی ۶ گیگابایتی است. این کارت گرافیک نشان می‌دهد که کاملا با یک لپ تاپ گیمینگ بالارده روبرو هستیم و چند سال بدون مشکل می‌توانید از آن استفاده کنید. این لپ تاپ در زیبایی بصری چیزی کم و کسر نذاشته و صفحه نمایش قدرتمندش این اطمینان را به شما می‌دهد که می‌توانید نمایش محتواهای مختلف را بدون مشکل خاصی پیگیری کنید. صفحه نمایش و کارت گرافیک به عنوان یک مکمل عمل کرده و همدیگر را کامل می‌کنند. درایو نوری هم در دستگاه استفاده نشده است و به جای آن می‌توانید فضای بیشتری برای پورت‌های اصلی لپ تاپ داشته باشید. پورت‌هایی مانند USB-C می‌توانند خیال شما را از بابت همه چیز راحت کنند و تجهیزات خود را با خیال راحت‌تری وصل می‌کنید.

وزن

2.39 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i7

حافظه رم

16 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

HDD

مدل کارت گرافیک

GeForce GTX 1660 Ti

سیستم عامل

Dos

باتری

۴۸ وات ساعت

نقاط مثبت

  • + اتصالات و پورت‌های کامل
  • + پردازنده قدرتمند و سریع
  • + کارت گرافیک با حافظه بالا

Legion 5 Core i7 10750H 16GB 1TB SSD

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ سری لژیون لنوو یکی از بهترین گزینه‌های بازار بوده است و همراه با وزن ۲.۳۹ کیلوگرمی و ابعادی مناسب می‌توانید به سراغش بروید. این لپ تاپ در زیبایی نظیر ندارد و لنوو هم همواره دید مثبتی نسبت به این سری داشته است. حال شما نیز می‌توانید این تاپ را با اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی تهیه کرده و از رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل آن لذت ببرید. لپ تاپ از صفحه نمایش مات استفاده می‌کند تا سلامت چشمان شما حفظ شده و به راحتی بتوانید ساعت‌ها امکان استفاده و خیره شدن به صفحه نمایش را داشته باشید. لپ تاپ از قابلیت لمسی برخوردار نیست و می‌توانید از سری پردازنده Core i7 بهره برده و قدرت و سرعت بالایی را برای عملکرد بهتر ویندوز و برنامه‌ها فراهم کند. این پردازنده می‌تواند فرکانس معادل ۲.۶ گیگاهرتز را برای شما داشته باشد.

حافظه کش پردازنده هم در حد ۱۲ مگابایت است و یقینا متناسب با سایر مشخصات فنی این لپ تاپ انتخاب شده است. حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از همان نوع DDR4 برای این لپ تاپ تعبیه شده است و می‌توانید از ظرفیت بالای ۱ ترابایتی از نوع اس اس دی هم استفاده کنید. کارت گرافیک این لپ تاپ را هم انویدیا طراحی کرده است و مدل RTX 2060 تضمین خواهد کرد که تا حد زیادی می‌توانید به آن اعتماد کنید. این کارت گرافیک دارای ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است و یقینا برای گیمینگ گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود و تا دو سه سال آینده نیازی به تعویض یا ارتقا دیده نمی‌شود. لپ تاپ به چهار پورت USB مجهز شده است که خیال شما را از بابت اتصال تجهیزات جانبی راحت می‌کند. لپ تاپ به جای درایو نوری از یک سری پورت‌های بیشتر استفاده می‌کند.

لپ تاپ در زمینه اتصال وای فای برای تامین اینترنت مورد بازی‌های آنلاین و همچنین اتصال بلوتوث هم برای اتصال دستگاه‌های بی‌سیم عالی عمل کرده است و آخرین نسل از فناوری را روی آن شاهد هستیم. لپ تاپ به امکانات دیگری مانند وب کم دسترسی دارد و در صورت نیاز به ضبط ویدیو هنگام بازی یا برقراری تماس ویدیویی با دوستان خود، مشکلی نخواهید داشت. کیفیت بالای اسپیکر و وب کم تضمینی برای گیمینگ حرفه‌ای است و نیازی به خرید دوربین جانبی یا هدفون نداشته باشید. این لپ تاپ از ظرفیت باتری ۴۸ وات ساعتی برخوردار است و ظرفیت لازم برای ساعت‌ها بازی را ارائه می‌دهد. این ظرفیت ممکن است که بسته به ساعات بازی در طول شبانه روز، متغیر باشد و کاملا به خود شما بستگی دارد. پس سعی کنید که ساعت‌های بازی را کوتاه کرده و همه چیز را مدیریت کنید.

وزن

2.39 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i7

حافظه رم

16 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

GeForce RTX 2060

سیستم عامل

Dos

باتری

۴۸ وات ساعت

نقاط مثبت

  • + کارت گرافیک قدرتمندتر
  • + پردازنده با سرعت عالی
  • + کیفیت ساخت و زیبایی

ThinkBook 15 Core i3 1115G4 4GB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ قدرتمند تینک بوک ۱۵ را می‌توانید همراه با وزن ۱.۷ کیلوگرمی دریافت کنید. این لپ تاپ به‌عنوان یک نوت بوک هم دارای زیبایی بوده و هم مشخصات فنی قدرتمندی را در اختیار شما می‌گذارد. در ابتدا باید از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن شروع کنیم که رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را فراهم کرده و با روکش مات می‌تواند المان‌های مورد نیاز سلامت چشمان شما را تامین کند. اگر کاربری هستید که زیاد پای لپ تاپ نشسته یا به خاطر کار خود باید چندین ساعت تایپ و فعالیت‌های دیگر را تجربه کنید، با کمک روکش مات بدون آسیب رساندن به خود می‌توانید این کار را انجام دهید. صفحه نمایش قابلیت لمسی ندارد و اگر نیاز به چنین المانی دارید، می‌توانید لپ تاپ‌های دیگر لنوو را چک کنید. لنوو از یک پردازنده Core i3 اینتل برای تامین قدرت و سرعت لپ تاپ استفاده می‌کند.

این پردازنده قادر است که فرکانس معادل ۳ گیگا هرتز و ۴.۱ گیگاهرتز را در حالت کمینه و بیشینه برای شما فراهم کند. حافظه کش پردازنده هم می‌تواند به ۶ مگابایت برسد. این حافظه بالا برای ارسال اطلاعات بیشتری از حافظه موقت به سمت پردازش کاربرد خواهد داشت. لپ تاپ از حافظه رم ۴ گیگابایتی هم استفاده می‌کند که همچنان کمترین میزان استاندارد را تامین کرده است. لپ تاپ‌های سری ThinkBook نمی‌توانند به حد لپ تاپ‌های‌ بالارده خوب باشند، اما حداقل در رده قیمت خودشان در بازار رقابت می‌کنند. این لپ تاپ هم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی اس اس دی همراه شده است و بهتر است که از آن صرفا برای نصب و اجرای ویندوز و برنامه‌ها بهره برده و ذخیره‌سازی داده‌های شخصی و پروژه‌های خود را به یک هارد اکسترنال اختصاص دهید.

لپ تاپ جذاب ThinkBook را می‌توانید بدون درایو نوری همراه با دو پورت USB-C دریافت کنید. این لپ تاپ با حذف درایو نوری سعی کرده است که در کنار افزودن زیبایی، فضای بیشتری را هم برای پورت‌های مدرن‌تر فراهم کند. این لپ تاپ از پورت HDMI استفاده می‌کند و در کنارش می‌توانیم پورت شبکه را ببینیم. اتصال وای فای برای دستیابی به اینترنت پایدار و پر سرعت هم فراهم شده و از آخرین نسل فناوری استفاده می‌کند. سیستم بلوتوث داخلی را هم داریم که می‌توانید برای اتصال دستگاه‌ها به‌صورت بی‌سیم از آن استفاده کنید. حسگر اثر انگشت هم راه خوبی برای لاگین بیومتریک به دستگاه است و کاملا می‌توانید از آن راضی باشید. این سیستم کمک می‌کند که سرعت کار با لپ تاپ بالا رفته و در برخی برنامه‌ها نیز دست بازتری داشته باشید.

وزن

1.7 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i3

حافظه رم

4 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

256 گیگابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

مدل کارت گرافیک

Intel UHD Graphics

سیستم عامل

Dos

باتری

مجهز به ۳ سلول

نقاط قوت

  • + کیفیت ساخت و طراحی بالا
  • + شارژدهی قدرتمند
  • + قیمت مناسب نسبت به امکانات

IdeaPad Gaming 3 Core i5 10300H 8GB 1TB 256GB SSD

بهترین لپ تاپ لنوو

یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ بازار را می‌توانید در سری IdeaPad لنوو نظاره کنید. این لپ تاپ ۲.۲ کیلوگرمی با طراحی ارگونومیک همراه شده است و حمل آن به مراتب ساده‌تر از مابقی محصولات بازار است. اندازه صفحه نمایش مثل همیشه ۱۵.۶ اینچی انتخاب شده است و پنل IPS هم مهر تاییدی روی گیمینگ بودن این لپ تاپ است. این محصول دارای رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و با روکش مات می‌توانید به سراغش بروید. از آن‌جایی که با جامعه گیمرها روبرو هستیم، می‌دانیم که خریداران این لپ تاپ احتمالا ساعت‌ها به پای بازی خواهند نشست. به همین دلیل، روکش مات بیشتر خود را نشان داده و از آزار و اذیت چشمان‌تان هنگام خیره شدن به مانیتور جلوگیری می‌کند. این صفحه نمایش قابلیت لمسی نداشته و احتمالا نیازی هم به آن ندارید.

لپ تاپ سری IdeaPad گیمینگ لنوو را می‌توانید با پردازنده Core i5 اینتل دریافت کنید. این پردازنده فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی در حالت پایه داشته و در حالت توربو هم می‌تواند به ۴.۵ گیگاهرتز افزایش پیدا کند. حافظه کش پردازنده هم ۸ مگابایتی است. در کنار آن می‌توانیم به حافظه رم ۸ گیگابایتی هم اشاره کنیم که از نوع استاندارد DDR4 روی لپ تاپ تعبیه شده است. در ترکیب با حافظه رم، یک هارد اس اس دی ۲۵۶ گیگابایتی هم داریم که در اجرای بهتر بازی‌ها و بالارفتن لودینگ خود ویندوز کمک رسان ظاهر می‌شود. یک هارد معمولی ۱ ترابایتی هم داریم که برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی و حتی نصب باز‌ی‌های بیشتر کاربرد دارد. کارت گرافیک لپ تاپ هم از سری GTX 1650 است و با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

این لپ تاپ طبق انتظار از درایو نوری استفاده نمی‌کند. به جای آن دو پورت USB ساده در کنار پورت USB-C قرار دارد که نسبتا می‌توانیم از آن‌ها راضی باشیم. اگرچه انتظار تعدد بیشتری را داشتیم. این دستگاه به پورت شبکه در کنار اتصال وای فای و بلوتوث هم دسترسی دارد و تضمین می‌کند که اتصالات اینترنت در کنار اتصال دستگاه‌های به‌صورت بی‌سیم و با سیم به خوبی صورت خواهد گرفت. علاوه می‌توانند این لپ تاپ را با وب کم با کیفیت تهیه کرده و در صورت نیاز از خودشان هم فیلم‌برداری کنند. وب کم کمک می‌کند که ارتباط تصویری با دوست و آشنا برقرار کرده و کیفیت تصویر خود را بالا ببرید. لپ تاپ به نور پس زمینه هم مجهز شده است که یقینا یکی از خواسته گیمرا محسوب می‌شود. تاچ پد با فرمان‌های چند لمسی، هنوز هم نمی‌تواند جایگزین موس گیمینگ برای شما باشد.

وزن

2.2 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i5

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

256 گیگابایت

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

HDD

مدل کارت گرافیک

GTX 1650

سیستم عامل

Dos

باتری

مجهز به ۳ سلول

نقاط قوت

  • + طراحی و ساخت با کیفیت
  • + باتری با ظرفیت بالا و شارژ مناسب
  • + صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی

ThinkBook 15 Core i3 1115G4 8GB 1TB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ لنوو

لپ تاپ تینک بوک ۱۵ را می‌توانید با وزن ۱.۷ کیلوگرمی تهیه کنید. این لپ تاپ در زیبایی نظیر نداشته و می‌توانید صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی همراه با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل داشته باشید که به‌صورت عرف در اکثر لپ تاپ‌های بازار دیده می‌شود. حتی لپ تاپ های پایین رده هم می‌توانند این میزان رزولوشن را برای صفحه نمایش تامین کنند. روکش مات این‌بار در این لپ تاپ کیفیت بهتری دارد و با کارکرد طولانی مدت و خیره شدن به لپ تاپ، مشکلی برای دید مانند خستگی چشم و کم سو شدن آن را نخواهیم داشت. لپ تاپ از قابلیت لمسی برخوردار نیست و برای دریافت چنین چیزی، می‌توانید به سراغ لپ تاپ‌های ۲ در ۱ کمپانی لنوو بروید. این لپ تاپ به پردازنده ساده Core i3 اینتل دسترسی پیدا کرده است و می‌تواند فرکانس ۳ گیگاهرتزی را در حالت عادی پیاده‌سازی کند.

این پردازنده از فرکانس ۴.۱ گیگاهرتز هم در حالت توربو بهره می‌برد. پردازنده دارای حافظه کش ۶ مگابایتی است و به‌شکل استاندارد می‌تواند داده‌های بیشتری را به پردازش منتقل کند. این لپ تاپ به حافظه ۸ گیگابایتی هم مجهز شده است و سرعت اجرای بسیار بالایی را برای برنامه‌های مختلف تامین می‌کند. به‌طور مثال، اگر با باز کردن تب‌های زیاد در مرورگر کروم خود همواره مشکل داشتید، این بار می‌توانید با این لپ تاپ، به راحتی تب‌های زیادی را باز کرده و افت سرعت مشاهده نکنید. حافظه داخلی ۱ ترابایتی HDD در کنار حافظه سریع‌تر اس اس دی با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی قرار گرفته است و کاملا می‌توانید برای نصب و اجرای بهتر برنامه‌ها و همچنین ذخیره‌سازی داده‌های بیشتر از این دو هارد استفاده نکنید. لپ تاپ به کارت گرافیک یکپارچه اینتل هم مجهز شده است.

دو پورت USB-C در این دستگاه می‌توانیم به جای درایو نوری در موقعیت مناسب قرار گرفته‌اند و لنوو کاری می‌کند که نسبت به حذف درایو نوری حس بدی نداشته باشید. چرا که پورت‌های استفاده شده دارای سرعت بالا هستند و از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنند. لپ تاپ لنوو از وای فای و بلوتوث داخلی هم به بهترین شکل ممکن برای تامین اینترنت پرسرعت و اتصال بی‌سیم دستگاه‌ها بهره می‌برد. اسپیکر داخلی استریو هم برای پخش صدا در فضای باز مناسب است و در کنار آن می‌توانیم به حسگر اثر انگشت اشاره کنیم. این حسگر برای ورود بیومتریک مناسب بوده و کاملا می‌توانید روی آن به عنوان گزینه لاگین به ویندوز یا برنامه‌های دیگر حساب ویژه باز کنید. این لپ تاپ قادر است که سیستم عامل‌های مختلف مورد علاقه شما را نیز پشتیبانی کند.

وزن

1.7 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

رزولوشن صفحه نمایش

1080 * 1920

مدل پردازنده

Core i3

حافظه رم

8 گیگابایت

ظرفیت حافظه داخلی

512 گیگابایت

1 ترابایت

نوع حافظه داخلی

SSD

HDD

مدل کارت گرافیک

Intel UHD Graphics

سیستم عامل

Dos

باتری

مجهز به ۳ سلول

نقاط قوت

  • + کیفیت ساخت مناسب
  • + شارژدهی باتری مناسب
  • + قیمت مناسب با ارزش خرید بالا

نحوه انتخاب بهترین لپ تاپ لنوو

بهترین لپ تاپ لنوو

ما برای اینکه بتوانیم بهترین لپ تاپ‌های لیست را برای برند لنوو انتخاب کنیم، به نمرات و رتبه بندی‌ها توجه ویژه داشتیم. این برند از مجموعه گسترد‌ه‌ای از محصولات همراه با بهترین نوت بوک‌ها در بازار برخوردار است و می‌توانید بیش از هر سازنده دیگری به لنوو اعتماد کنید. لنوو برای هر نوع کاربری اعم از کودکان، دانشجویان، گیمرها، فعالیت در تجارت و مشاغل دیگر، لپ تاپ مخصوصی را ساخته و آن را با قیمت مناسبی در اختیارشان می‌گذارد.

ما لپ تاپ‌های فعلی موجود در بازار را چک کرده و سعی کردیم که بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر هنوز هم نتوانستید که بهترین لپ تاپ موجود را انتخاب کنید، می توانید تفاوت بین سری‌های مختلف لپ تاپ‌های لنوو را بیشتر مطالعه کرده و انتخاب خود را ساده‌تر کنید. ما در ادامه توضیح کاملی در مورد آن‌ها ارائه خواهیم داد.

لپ تاپ‌های سری ThinkPad

لپ تاپ‌های تینک‌پد، به عنوان لپ تاپ‌های کلاسیک کمپانی لنوو شناخته می‌شود که بیشتر جنبه تجاری داشته و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های قابل تنظیم را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این لپ تاپ‌ها مجهز به صفحات لمسی بوده و اتصال همراه را نیز فراهم می‌کنند.

سخت افزار استفاده شده در این لپ تاپ‌ها دارای سیستم بیومتریک بوده و گزینه‌های اتصال فراوانی را به واسطه پورت‌های بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد. این لپ تاپ‌ها از رنگ‌بندی مات و کلاسیک استفاده می‌کند و بیشتر در رنگ مشکی دیده می‌شوند.

بهترین لپ تاپ لنوو

این لپ تاپ‌ها می‌توانند نظارت بهتری روی فناوری اطلاعات ارائه داده و مدیریت خوبی هم روی اتصال سیمی و بی‌سیم در حوزه تجارت فراهم آورند. لنوو برای کمک به موقعیت برخی از مدل های خود در بازار لپ تاپ‌های بزرگ، تلاش کرده است که سری تینک‌پد خود را در چند زیردسته هم روانه بازار کرده و تقسیم بندی بیشتری را به این سری اضافه کند.

این لپ تاپ‌ها شامل خط تولید سطح بالای ThinkPad X و X1، خط تولید اصلی و امنیتی ThinkPad L که سبز رنگ بوده و تمرکز بیشتری روی بحث امنیت دارد و همچنین خط تولید سری ThinkPad P هستند که بیشتر روی قابل حمل بالاتر تمرکز داشته است.

X1 Carbon، رایانه‌های شخصی فوق سبک تینک‌پد، به عنوان محصولات شاخص این کمپانی محسوب می‌شوند که در سال ۲۰۲۱ می‌توانید به سراغشان بروید. لپ تاپ X1 Nano هم به عنوان سبک‌ترین تینک‌پد بازار شناخته می‌شود که رقابت بالایی هم با سازندگان دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون؛ معرفی کمترین قیمت بازار

لپ تاپ‌های سری ThinkPad توانسته‌اند گستردگی بسیار بیشتری در بین کاربران مشاغل مختلف داشته و توازن خوبی را در هزینه، دوام و مجموعه‌ای ویژگی‌ها ارائه کنند. لپ تاپ‌های سری ThinkPadدر بازار محدودیت بیشتری نسبت به سری‌های دیگر لنوو پیدا کرده‌اند و وجود زیر سری‌های مختلف از آن نیز کاملا گواهی برای این حقیقت است. در مدل‌های سری T، می‌توانید هر دو ویژگی لپ تاپ‌های s و غیر s را داشته باشید.

همچنین لپ تاپ‌های سری g هم وجود دارد که نشان دهنده تراشه گرافیکی انویدیا بوده یا اینکه با سری p لپ تاپی مخصوص حرفه‌ای‌ها همراه با مشخصات بهتر در اختیار شما خواهند بود.

فراتر از مدل‌های T، P، L و X، لنوو خط تولید جدیدی به نام E هم راه اندازی کرده است. این لپ تاپ با قطعیت تمام به عنوان لپ تاپ‌های ارزان قیمت تلقی شده و می‌توانند با پردازنده‌های هر دو سازنده اصلی به بازار ارائه شوند. این لپ تاپ‌ها در مدل‌های ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی ساخته شده است و می‌توانند در کنار ThinkBooks، به عنوان یک خط تولید متمایز هم در نظر گرفته شوند.

این لپ تاپ‌ها در کنار داشتن قابلیت‌های بسیار بالا و ارزشمند، برای مشاغل کوچک‌تر مناسب بوده و می‌توانند ارزش خرید بالایی را هم تامین کنند. به طور کلی، شما برای داشتن یک لپ تاپ تجاری، بهتر است که سری تینک‌پد را در نظر گرفته و به مدل‌های مختلف آن سر بزنید.

بهترین لپ تاپ لنوو

سری ThinkBooks در سال ۲۰۲۱ انواع مختلف لپ تاپ‌های این کمپانی را گسترش و از نظر اندازه نیز با تحولات خوبی روبرو شد. این لپ تاپ‌ها هم اکنون در نسخه‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۵ اینچی روانه بازار می‌شوند و هرکدام هم دارای ضخامت باریک و نرمال هستند. شما می‌توانید رمزگشایی بسیار ساده‌ای از لپ تاپ‌های سری ThinkPad داشته باشید که به نظر می‌رسد هر چند سال یکبار تغییر پیدا می‌کنند.

اگر به سیستم بازاریابی لنوو در چند سال اخیر نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که اگر در نام مدل لپ تاپ، یک عدد سه رقمی باشد، مدل‌هایی که با عدد ۳ شروع می‌شوند، ۱۳.۳ اینچی، مدل‌هایی که ۴ شروع می‌شوند، ۱۴ اینچی و مدل‌هایی که با عدد ۵ شروع می‌شوند، با صفح نمایش ۱۵.۶ اینچی ارائه می‌شوند. شماره مدل‌هایی هم که به عدد ۵ ختم می‌شود، براساس پردازنده‌های AMD تولید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون؛ 4 مدل ارزان و کارآمد

عدد ۰ در انتها هم نشان دهنده استفاده از پردازنده اینتل است. این طرح هنوز برای برخی از مدل‌های قدیمی برقرار است، اما ممکن است که تا چند سال دیگر، روند متفاوتی را شاهد باشیم. اگرچه لنوو اخیرا بسیاری از مدل‌های خود را به طرح جدیدی از حروف یعنی X، T‌، E و غیره سوق داده است و به علاوه، آن‌ها با دو رقم نمایش داده می‌شوند.

این دو رقم اندازه صفحه هستند. بنابراین، ThinkPad E15 یک مدل مقرون به صرفه از لپ تاپ‌های لنوو است که با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ارائه می‌شود و لپ تاپی مانند ThinkPad T14، به عنوان یک لپ تاپ تجاری کلاسیک شناخته شده و با صفحه نمایش ۱۴ اینچی روانه بازار می‌شود.

توجه داشته باشید که مدل‌های برتر ThinkPad X1، اندازه صفحه را در نام مدل‌های خود نمایش نمی‌دهند. ThinkBook هم به سادگی از دو رفم برای اندازه صفحه نمایش استفاده می‌کند. اگر هم تنوع کمی در این زمینه وجود داشته باشد، در انتها تنها حرف s نمایش داده خواهد شد.

سری IdeaPad

بهترین لپ تاپ لنوو

از طرف دیگر، سری IdeaPad را می‌توانیم عمدتا لپ تاپی برای مصرف کنندگان بدانیم. اگرچه کاربران تجاری نیز به سمت استفاده از IdeaPad کشیده شده‌اند و به عنوان کامپیوتر اصلی خود از آن استفاده می‌کنند. برخی از برنامه‌ها، می‌توانند لودینگ سریع‌تری در لپ تاپ‌های سری IdeaPad داشته باشند.

از این بین می‌توانیم به برنامه‌هایی اشاره کنیم که دانشجویان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر هم دوست دارید که سیستمی داشته باشید که از نصب نرم افزارهای غیرمجاز جلوگیری نکند، می‌توانید از مدل‌های IdeaPad بهره ببرید. در واقع این مدل‌ها بهتر می‌توانند برنامه‌های موجود در استور مایکروسافت را نصب و اجرا کنند.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس؛ بررسی سری ZenBook تا ROG ،Viva و … در یک نگاه سریع!

توجه داشته باشید که طرح شماره گذاری صفحه نمایش موجود در لپ تاپ‌های سری تینک‌پد در سری IdeaPad اعمال نمی‌شود. طرح شماره گذاری ۱۰۰، ۳۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰ و ۹۰۰ سری که ممکن است در مدل‌های قدیمی IdeaPad مشاهده کرده باشید، شاخصی از مجموعه‌ها و طرح‌های نسبی هستند که به عنوان معیاری برای سنجش تعیین شده‌اند و هرچه قدر که این عدد بالاتر باشد، یعنی با صفحه نمایش بهتری روبرو هستیم.

لپ تاپ سری Yoga , Flex

بهترین لپ تاپ لنوو

در زیر سری‌های تینک‌پد و IdeaPad، طیف وسیعی از دیگر لپ تاپ‌های لنوو حضور دارند که می‌توانند به عنوان لپ تاپ و تبلت مورد استفاده قرار گیرد. لپ تاپ‌های یوگا و فلکس از این شرکت دارای چنین شرایطی هستند. نسخه‌های اولیه این لپ تاپ‌ها به صورت ۲ در ۱ روانه بازار می‌شدند.

لپ تاپ‌های لوگا توانایی چرخش به یکی از چهار موقعیت لپ تاپ معمولی، حالت ایستاده برای تماشای فیلم، حالت چادری برای بازی و حالت قرص مانند برای مطالعه را دارا هستند. صفحه نمایش را می‌توانید در لولای ۳۶۰ درجه‌ای چرخانده و امکانات متنوعی را به واسطه این موضوع داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون؛ معرفی 4 مدل از تاپ ترین ها

توجه داشته باشید که برخی از مدل‌های یوگا که با عنوان ThinkPad Yoga طبقه بندی شده‌اند، هم در بین لپ تاپ‌های لنوو وجود دارند که هدف بالاتری را نشانه گرفته و می‌توانند ویژگی‌های هر دو سری لپ تاپ را داشته باشند. این لپ تاپ‌ها از طرح نام گذاری تینک‌پد استفاده می‌کنند و معمولا در زیر همین سری قرار می‌گیرند.

در عین حال، این لپ تاپ‌ دارای ویژگی‌های یوگا هم بوده و می‌توانید صفحه کلید آن‌ها را جایگزین کنید. این لپ تاپ‌ها طراحی تک رنگ داشته و می‌توانند از صفحه کلید مجازی هم استفاده کنند.

لپ تاپ سری Legion

بهترین لپ تاپ لنوو

سرانجام، برای اینکه گیمرها هم سهمی را از لپ تاپ‌های لنوو داشته باشند، می‌توانند سراغ سری لژیون بروند. این سری به دلیل محبوبیت روز افزون بازی‌های رایانه‌ای ارائه شده و لنوو از سال ۲۰۱۷ این دستگاه‌ها را روانه بازار می‌کند. سری Legion تمایز جالبی بین سیستم‌های مخصوص بازی و سری IdeaPad دارد و می‌تواند ویژگی‌های خاص و جالبی را برای شما به همراه داشته باشد.

تا قبل از اینکه این سری وجود داشته باشد، کاربران معمولا از لپ تاپ‌های سری IdeaPad برای بازی استفاده می‌کردند. از این بین می‌توانیم به لپ تاپ‌های سری IdeaPad Y اشاره کنیم که ویژگی‌های بیشتری برای بازی ارائه می‌داد.

لژیون تماما برای بازی طراحی شده و شامل لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای مخصوص بازی است. با این اوصاف، در سال ۲۰۲۰، لنوو برخی از مدل‌های سطح پایین IdeaPad Gaming را نیز بار دیگر معرفی کرده و تلاش کرد که تنوع بیشتری به محصولات گیمینگ خود بدهد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون؛ پر طرفداران خوش قیمت

نامگذاری این سری در سال ۲۰۲۰ تغییر پیدا کرده و با ۵، ۷ و ۹ که ویژگی نسبی و سطح کیفی لپ تاپ‌های گیمینگ IdeaPad را نشان می‌دهد، روانه بازار شد. مدل‌هایی که کیفیت بالایی داشتند، با نماد i ارائه شده و مبتنی بر اینتل بودند. واحدهایی هم که از AMD Ryzen استفاده می‌کردند، بدون هیچ گونه پسوندی در این سری روانه بازار شدند. این مدل‌ها از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل و AMD Ryzen استفاده کرده و به عنوان مدل‌های دیررس روانه بازار می‌شدند.

لنوو همچنین به فروش نسخه‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی از لپ تاپ Legion Y740 تحت نام‌گذاری قبلی ادامه می‌دهد و آن را مبتنی بر پردازنده‌های نسل نهم اینتل طراحی کرده و به همین منوال هم ادامه می‌دهد. قیمت لپ تاپ‌های سری لژیون با توجه به مشخصات فنی و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، می‌تواند بسیار جذاب باشد و مدل‌های متنوع آن گویای این حقیقت است. در لیست ما هم دو لپ تاپ از این سری وجود دارند.

لپ تاپ‌های Legion در اندازه صفحه نمایش ۱۵ و ۱۷ اینچی روانه بازار شده و ترکیبی از طرح‌های متمایز همراه با ویژگی‌های بیشتر را به طور خاص برای مخاطبین بازی به همراه دارد. این لپ تاپ‌ها نسبت به مدل‌های IdeaPad Gaming می‌توانند جذابیت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون؛ 4 مدل از جدیدترین ها

بهترین لپ تاپ لنوو

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم که شما را با بهترین لپ تاپ‌های برند Lenovo آشنا کنیم. هرکدام از این لپ تاپ‌ها به صورت متنوع از خانواده‌های مختلف لپ تاپ لنوو انتخاب شده و همه زمینه‌های کاری و سرگرمی را پوشش می‌دهد. علاقه مندان به تجربه گیم می‌توانند از لپ تاپ‌های لژیون یا برخی از لپ تاپ‌های سری IdeaPad استفاده کنند.

کاربران تجاری و دانشگاهی می‌توانند سری محبوب ThinkPad و مشتقات آن را داشته باشند. کاربرانی هم که خلاقیت بیشتر و کارهای متنوع‌تری با لپ تاپ خود انجام می‌دهند، می‌توانند لپ تاپ‌های یوگا را مورد استفاده قرار دهند.

لپ تاپ‌های لنوو در کنار داشتن مشخصات فنی بالا، معمولا کیفیت ساخت خارق العاده‌ای دارند و حتی به صورت چندکاره در اختیار شما قرار می‌گیرند. برخی از لپ تاپ‌ها دارای لولایی هستند که ۳۶۰ درجه چرخیده و لپ تاپ شما را به یک تبلت همراه با قابلیت‌های متنوعی تبدیل خواهد کرد.

بنابراین ارزش خرید بیشتری را خواهید داشت و می‌توانید تا چندین سال از خرید خود راضی باشید. فراموش نکنید که همه لپ تاپ‌ها دارای چنین خاصیتی نیستند و بنابراین باید در خرید خود دقت کنید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ اپل؛ معرفی مک بوک‌های دوست داشتنی برای حرفه‌ای ها!

ما صرفا لپ تاپ‌های برند لنوو را با مشخصات فنی و نقاط قوت و ضعفشان در این مطلب بررسی کردیم. شما می‌توانید سری به دیگر مقالات ما از بهترین لپ تاپ‌های برندهای دیگر هم سر زده و مقایسه کامل‌تری داشته باشید.

در این مقاله از برند لنوو بیشتر صحبت کرده و توضیحات تکمیلی در مورد سری‌های مختلف لپ تاپ‌های لنوو هم ارائه دادیم. متوجه شدیم که لنوو کدامیک از سری‌های خود را با قدرت تمام جلو برده و همه ساله محصولات ارزشمندی را روانه بازار می‌کند.

شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما درمیان گذارید. فکر می‌کنید کدامیک از لپ تاپ‌های لنوو ارزش خرید بیشتری دارند؟

شما چه لپ تاپی را برای زمینه کاری خود می پسندید؟ اگر گزینه مدنظر شما در این لیست وجود ندارد، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما همراه شده و در مورد گزینه مدنظر خود با کاربران دیگر بحث کنید.

بهترین لپ تاپ لنوو از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

Lenovo ThinkPad X1 Carbon (8th Gen), Lenovo Yoga 9i, Lenovo ThinkPad X13 (AMD), Lenovo ThinkPad X1 Yoga (5th Gen), این لپ تاپ ها و چند مدل دیگر جزء بهترین لپ تاپ های لنوو هستند که ما در این مقاله به شرح کلی مشخصات آن ها پرداخته ایم.

جدیدترین لپ تاپ لنوو کدام است؟ و از کجا می توان آن را خرید کرد؟

Lenovo V14 G2-ITL, Lenovo ThinkPad E15 (Gen 2), Lenovo IdeaPad Slim 5 Pro, Lenovo IdeaPad Slim 5 Pro, این لپ تاپ ها، جدیدترین لپ تاپ لنوو هستند که می توان آن ها را از فروشگاه آنلاین مقداد آی تی خرید کرد.

چند مدل لپ تاپ لنوو وجود دارد؟

لپ تاپ لنوو به طور کلی دارای پنج مدل پرطرفدار زیر است: 1) Ideapad 2) Yoga, 3) Yoga Book, 4) ThinkPad, 5) Legion

برای دنبال کردن مقاله‌های بیشتر می‌توانید از مجله مقداد آی تی دیدن فرمایید و محصولات جدید و متنوعی هم در بخش فروشگاه سایت ارائه می‌شوند.