• مهدی محمدی
    نویسنده: مهدی محمدی


انویدیا تأیید کرده‌است که انتظار می‌رود تقاضای کارتها تا سال 2021 بیش از عرضه باشد.

هرکسی که از زمان انتشار تاکنون اقدام به خرید کارت آمپر نکرده و موفق به خرید آن نشدهاست. بدون شک از آنچه که به یک وضعیت آشنا تبدیل شدهاست ناامید خواهد شد. دستیابی به پردازندههای Xbox Series X / S . PlayStation 5 ، Ryzen 5000 و سری جدید Radeon RX 6800 به دشواری صورت می‌گیرد. و بعید به نظر میرسد که به زودی اوضاع بهبود یابد.

در ماه اکتبر ، جنسن هوانگ ، رئیس انویدیا ، گفت. که تقاضا برای آخرین کارتهای RTX از عرضه در سال فراتر خواهد رفت. وضعیتی که با تعطیلات آینده بدتر خواهد شد. مدیرعامل شرکت گفت: “مسئله تقاضا این است که بسیار بسیار بیشتر از حد انتظار ما است.”

Ryzen 5000؛ بزودی وارد دنیای لپ تاپ ها خواهد شد!

اکنون ، مدیرمالی انویدیا ، کولت کرس ، سخنان هوانگ را تکرار کرده است. وی در این هفته طی یک تماس با سرمایه گذاران گفت.: “با توجه به محدودیت ظرفیت. در سطح صنعت و زمان چرخه طولانی ، ممکن است. چند ماه دیگر طول بکشد تا در دسترس بودن محصول بتواند تقاضا را جبران کند.”

هوانگ همچنین اظهار داشت که انویدیا مقصر نیست. انویدیا میگوید مشکلات عرضه کارتهای آمپر انتظار میرود. در طول سه ماهه چهارم سال مالی که در اواخر ژانویه 2021 پایان مییابد، ادامه داشته باشد.

عامل دیگری که میتواند اوضاع را حتی بدتر کند افزایش قیمت بیت کوین است. ارز رمزنگاریشده در حال حاضر چیزی بیش از 18000 دلار است که بالاترین ارزش آن از سال 2017 است. با سودآوری بیشتر در استخراج ، میتواند منجر به تجدید تقاضا برای سکوهای استخراج چند GPU شود. علاوه بر این ، طبق گزارشات ، کارتهای آمپر در بین استخراجکنندگان Ethereum بسیار محبوب هستند. زمانی که آخرین بیت کوین در اواخر سال 2017 به چنین سطوح بالایی رسید. قیمت کارت گرافیک ماهها صعودی بود.

انویدیا در سه ماهه گذشته 4.73 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. که 57 درصد افزایش در مقایسه با 3.01 میلیارد دلار آورده شده. در مدت مشابه سال گذشته و 22 درصد بیشتر از 3.87 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال است. انتظار میرود در فصل تعطیلات 4.80 میلیارد دلار درآمد کسب کند.