• حسین رازانی
    نویسنده: حسین رازانی

هواوی میت 40 پرو : سخت افزار و دوربین های کلاس جهانی، بدون گوگل!

نظر اولیه


در نگاه اول، هواوی میت 40 پرو یک تلفن با دوربین قدرتمند است. این تلفن همراه دارای یک صفحه نمایش منحنی غول پیکر است که به نظر زیبا می‌رسد. بلندگوهای استریو عالی و یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار را در این محصول خواهید یافت. کمبود Google هنوز مسئله بزرگی است. اینکه این موضوع نتیجه بررسی‌های شما را تغییر بدهد. یا فقط به عنوان یک نکته قابل توجه به آن نگاه کنید. به این بستگی دارد که برای دوربین خارق‌العاده تلفن و بهترین سرعت شارژ در این کلاس ارزش قائل هستید یا نه!

نکات مثبت

  • بلندگوهای استریو فوق العاده
  • همه کاره، دوربین با کیفیت بالا

نکات منفی

  • خدمات موبایل Google وجود ندارد
  • گرم شدن گوشی هنگام بازی

تعداد کمی از تولیدکنندگان موبایل بیش از غول فناوری چیینی یعنی Huawei ممنوعیت استفاده از Google Mobile Services را احساس کرده اند. اما هواوی با استقامت، سری P40 Pro را در اوایل سال 2020 و همچنین تعداد زیادی لوازم جانبی را در اواخر سال روانه بازار کرد.

جدیدترین گوشی هواوی، Mate 40 Pro، در مورد سخت افزار بسیار قابل توجه است. با ترکیب یک صفحه نمایش بزرگ 6.76 اینچی، اسپیکرهای استریویی کاملاً واضح هستند. چیپ ست جدید Kirin 9000، سریعترین شارژ با سیم و بی سیم جهان را نیز به نمایش می گذارد. هواوی با این پرچمدار تمام تیک ها را روشن می کند.

مسلم است که با وجود Google Play و همه کارهایی که می‌تواند انجام دهد حتی Mate 40 Pro را در نظر نخواهند گرفت. همانطور که گفته شد حالا هواوی بهترین تجربه غیر گوگلی تاکنون را ارائه داده است. بنابراین آیا ارزش دارد که در خرید Huawei تجدید نظر کنید؟

هواوی میت 40 پرو

تاریخ انتشار

میت 40 پرو در 22 اکتبر 2020 به بازار عرضه شد. در حالی که به نظر نمی رسید هواوی با مشخصات محصولات خسته کننده اش درحال درجا زدن است. Mate 40 Pro در کنار Mate 40 و Mate 40 Pro Plus معرفی شد و محصولات اخیر نشان از یک تغییر رویه در محصولات هواوی در سطح جهانی دارد.

 

طراحی و نمایش

میت 40 پرو بزرگ گوشی بزرگی است. تقریباً در همان اندازه و وزن Galaxy Note 20 Ultra 5G. و کمی با Slimline Mate 30 Pro فاصله دارد. در قسمت جلو ، صفحه نمایش بزرگ 19: 9 ، 6.76 اینچی اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند.

در هر دو طرف دارای یک منحنی 88 درجه است. که حاشیه های قابل مشاهده را به سمت چپ یا راست پنهان می کند. یک دوربین سلفی با دو برش نیز وجود دارد. که درون یک بخش کپوسل مانند قرار گرفته، اما بقیه قسمت جلویی آن تمام صفحه است.

دوربین هواوی میت 40 پرو

دوربین ها

هواوی دوربین‌های اصلی و تله P40 Pro را برای استفاده مجدد در Mate 40 Pro به بازار آورده است. سنسور اصلی دارای اندازه فریم 1 / 1.28 همراه با وضوح 50MP و زیر پیکسل RYYB (قرمز ، زرد ، زرد ، آبی) است. در مورد دوربین تله فوتو ، این یک سیستم پریسکوپ 12 مگاپیکسلی f / 3.4 است. که با خود PDAF ، OIS و بزرگنمایی نوری 5 برابر را به همراه دارد.

در مورد موارد جدید در اینجا، دوربین فوق العاده هواوی میت 40 پرو با دیافراگم f / 1.8 ، دوربین سینمایی Ultra Vision جدید و فاصله کانونی 18 میلی متر ارتقا می یابد. این برای ویدیو و همچنین عکس‌های فوق العاده است. و به نوبه خود، فوکوس خودکار ورزشی، همراه با عکسبرداری ماکرو در Mate 20 Pro معرفی شده است.

Galaxy S20 8K هنوز دست نیافتنی است. اما وضوح ضبط ویدئو به 4K ، 60fps رسیده و آخرین پرچمدار Huawei در DCI-P3 فیلمبرداری می‌کند که هواوی ادعا می کند 25٪ بیشتر از sRGB است.

دوربین سلفی Mate 40 Pro نیز از Ultra Vision برخوردار است. با برش کپسولی شکل که شامل یک سنسور عمق 3D و یک دوربین اصلی سلفی است. این روش برای گرفتن عکس چندین میدان دید استفاده شده است و به نظر می رسد که به خوبی کار می‌کند.

اسپیکر میت 40 پرو

 

مشخصات و باتری

شرکت HiSilcon، سازنده چیپست هوآوی همچنان به تجربه‌های شاخص خود ادامه می‌دهد. و Kirin 9000 در Mate 40 Pro یک قلب تپنده است. با وجود فقط 8 گیگابایت رم (در مقایسه با 12 گیگابایت در بیشتر رقبای شاخص)، در اینجا قدرت کافی برای یک تجربه پایدار و آرام در UI، پخش فیلم، چند وظیفه‌ای و بازی وجود دارد.

Emotion UI 11، پوشش اندروید Huawei با توجه به کمبود سرویس های Google، یک بسته مخلوط است. هر کسی که از Drive Docs یا Meet زیاد استفاده کند، وقتی سعی کند به هر یک از این برنامه ها دسترسی پیدا کند حتما کلافه خواهد شد.

البته (Google Meet از طریق یک مرورگر وب)، و EMUI به شما کمک می کند برنامه‌هایی را پیدا کنید. که در AppGallery آن موجود نیست. گرچه کامل نیست ، اما این بهترین نرم افزار رایگان Google Huawei تا به امروز است.

همچنین لازم به ذکر است، Amazon Prime Video ، Disney Plus و Netflix همگی به خوبی در Mate 40 Pro کار کردند و با آن بلندگوهای خارق العاده مطابقت داشتند که تلفن را به محصولی فوق العاده جدی برای پخش ویدیو آنلاین تبدیل کردند. علاوه بر این، با وجود بازی‌های بیشتری مانند Genshin Impact که به طور انحصاری به بازی های Google Play برای همگام سازی ابری اعتماد نمی کنند. ما برای اولین بار در تلفن های Huawei از ذخیره بازی‌های بین دستگاهی لذت بردیم.

همانطور که از یک پرچمدار سال 2020 انتظار دارید، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی در هواوی میت 40 پرو وجود دارد. بنابراین بعید به نظر نمی‌رسد کمبودفضا داشته باشید. اگر نگران هستید، پشتیبانی از کارت حافظه Nano تا 256 گیگابایت ظرفیت تلفن را افزایش می‌دهد. و فضای ذخیره سازی شما دوبرابر می‎کند.

در مورد باتری، در حالی که ظرفیت باتری 4400 میلی آمپر ساعتی خیلی هیجان انگیز نیست. اما تا 66 وات شارژ می شود و از شارژ فلاش 65 وات VOOC OPPO بهره می‌برد. Huawei’s حتی شامل شارژ بی سیم 50 وات نیز می‌شود.

هواوی میت 40 پرو

حکم نهایی

هواوی میت 40 پرو هیچ مورد قابل بحثی ندارد. صفحه نمایش آن بسیار عالی است. بلندگوهای استریو بلند هستند و سیستم دوربین آن رقابتی است.

علی رغم این واقعیت که Huawei با نرم افزار خود (با معرفی Petal Search برای سهولت بارگیری در بارگیری برنامه‌ها) گام‌های خارق‌العاده‌ای برداشته است. با این حال هنوز هم راضی کردن کاربرانی که سال ها از گوگل استفاده کرده اند سخت است.

سخت افزار به ویژه فناوری دوربین به نظر بهترین Huawei است که ایجاد شده است. و اگر مایل هستید عادت‌های تلفن همراه خود را دوباره ارزیابی کنید. از این محصول راضی خواهید بود. این که آیا مایلید از برخی از بهترین برنامه‌های موجود در Android برای دستیابی به این سخت افزار صرف نظر کنید. سوال دیگری است که فقط شما می توانید به آن پاسخ دهید.